Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Szeretném lecserélni a mostani 14 éves Astrámat. A Kia Ceed és Hyundai i30 is képbe került. A keret 2-2.3 millió ft lenne és benzinest szeretnék.
Olvasgattam egy kicsit és látom, hogy az 1.4-es motorból van 105 (főként német/osztrák autók) ill. 109 lóerős (magyarok), az előbbi EuroV az utóbbi EuroIV. Ezen kívül bármi más különbség van köztük? Láttam, hogy annak ellenére hogy láncos motor...elég gyakran kell cserélni a láncot...kb. 100 ezer km-ként. Ez valóban így van? Vagy csak rémhír?A kinézett autó i30, (2011 évjáratú) 105 lóerős, Németországból érkezett, vezetett (és hihető szervízkönyvvel), sérülésmentes, a motor is pöccre indul és hidegen is csendes, nem csattog.
Pár kép róla: Egy, kettő, háromMinden elektromos cucc működik rajta. Egyedül a motor miatt vagyok kissé bizonytalan. Valaki meg tudja mondani hogy kb. mennyit forog ötösben 90-nél és 130-nál? Illetve mennyire hangos ilyenkor?
Jelenleg Goodyear Duragrip gumik vannak rajta, olvastam hogy nem mindegy miféle gumi van rajta...attól is függ mennyire sok zaj jön a futómű felől.Még egy kérdés: Elvileg Comfort plus felszereltség...engem az érdekelne hogy automatán bezárja-e a központi zárat elindulás után bizonyos sebesség felett? Az alvázszám alapján történt lekérdezésnél a felszereltségek közt akad egy ilyen: SPEED SENS"G AUTO DR LOCK - ez talán a sebesség'érzékeny' automata ajtózárást jelenti.
Bármilyen tapasztalatot szívesen elolvasok. Előre is köszi.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Kinéztem egy 2012-es Hyundai i40-est. 1.7CRDI....
A kép az alját ábrázolja, feltételezem az üzemanyagtartályt (??) Vagy ez valami burkolat csak? Kíváncsi lennék mi folyhat oda rá...Olajnak tűnik...de hogy kerülne olaj egészen hátra? Vagy tévedek és ez az eleje lenne? A motor alatti takarólemez? Néztem egy olajcseréről szóló videót, ott nem ilyen a motortér burkolata odalent.
Valaki tud segíteni?
Köszi,
Dani -
hdanesz
senior tag
válasz bandika0626 #2542 üzenetére
Ez a kép van még ami kb. arról a részről készült. Az a baj hogy már nem emlékszem mikor épp honnan fényképeztem alá, de ha jól látom az a sok rozsdásodó cucc a hátsó futómű részei lennének.
Az a púp hátrébb meg a szükségpótkerék ürege...?[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
válasz Zotyatv #2544 üzenetére
Hello,
Én is hasonló i40-t (kicsit idősebbet) is nézegetek. Amit eddig találtam: a kuplungja kényes....kicsit alul lett tervezve. Kb. 60-70 ezrenként cserélni kell.
Én pénteken néztem meg egy 2012-es példányt, nagy, kényelmes, csendes (dízelhez képest)...viszont ebben konkrétan a min. jelzés alatt volt a hűtőfolyadék szintje. Persze, ez jelenthet egy sima csőszakadást is...de komolyabb dolgot is akár. -
hdanesz
senior tag
válasz Zotyatv #2546 üzenetére
Nekem is G van, csak 1.4 Twinport, 2006-os évjárat. Ég és föld a két autó...(mármint az i40 és az Astra ) de gondolom ezt nem kell magyarázni.
Az olajbeöntő sapkáját megnéztem, nem látszódott semmi szmötyi. Viszont a dízelekre jellemző fekete olaj azért megdöbbentő volt a nívópálcán. Én az Astrában 10ezer km-ként cserélem és még a 'sz*rbarna' színt sem éri el az olaj.A kereskedő azt mondta, hogy ebben a példányban amit néztem nemrég cseréltek kuplungot. 181ezer km van a kocsiban...kíváncsi lennék hanyadik kuplungot fogyasztja.
A Totalcar Műhelyprn-jában is volt egy i40 taxi...pár kuplungot elfogyasztott már a 300 ezer km alatt.Én az Astrával (holnapután lesz 2 éve hogy nálam van), 33 ezer km-t tettem meg....ha kb. hasonló futásteljesítménnyel kalkulálok az i40 esetében is, akkor ha szerencsém van és 60 ezret kibír egy-egy kuplung, akkor 4 évente kellene kb. megejteni a cserét. A sokkal szomorúbb része az hogy egy dízel autóban még 389429 másik alkatrész van ami kilehelheti a lelkét és méregdrágán mérik.
Valamivel több mint 2 éve nagyon megjártam egy 2.0DHi C5-el....(2009-es évjárat)....persze ez egyedi eset, nem minden C5 szar. És az alkatrészek árai is jóval nyomósabbak mint pl. egy Astránál. Én az Astrára 2 év alatt ennyi pénzt költöttem a benzinen/biztosításon/gépjárműadón kivül: 3 olaj- és szűrőcsere (20-22ezer ft/alkalom....ebből 16-17 volt az anyagköltség, GM Dexos2 olajjal együtt...a többi a helyi szaki munkadíja), volt még szelepfedél tömítés cserélve (komplett szett mindenféle dugókkal meg kitudjamivel) ez volt 4db gyertyával együtt 30 ezer, meg egy benzinszűrő csere...6ezer ft munkadíjjal. És ennyi...ez legyen cirka 100 ezer ft kb.
A C5-nek a két első kerékagycsapágy cseréje majdnem ennyibe került, 1 pár belőle 72 ezer volt....mert csak gyári jó bele. És ezt a pénzt megette egy alkalommal...nem 2 év alatt.
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
2013-as Kia Ceed-ben hol találom a gyerekzárat?
Kézikönyvben nem találtam....
Van benne egyáltalán?
Előre is köszi.Mod: Megvan. Gyermekvédő zár..... Én meg 'gyerek' szóra kerestem a PDF-ben.
Dani
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
válasz vihartigris #3746 üzenetére
Köszi szépen! Majd gyakorlom vele a vallását.
+egy kérdés mindenkihez: A riasztó (már ha van benne....) visszajelzője hol kellene hogy világítson? Egyáltalán van-e bármilyen jelzése hogy riasztóval rendelkezik?
A felszereltségi listán nem említik sehol, de még a full extrás egyedeknél sem.
Az eddigi autóimnál amikben volt gyári riasztó mindnek volt valami kis villogó bizbasz (ajtókereten, műszerfalon...belső tükör felett...).
-
hdanesz
senior tag
válasz FollowTheORI #3750 üzenetére
Köszi! Közben elolvastam...és nincs benne.
@Robi_73 Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
Azt tegyük hozzá a védelmében, hogy élőben azért másképp mutat. Nekem sem tetszett annyira képeken, de élőben nagyon jól néz ki. (szerintem) Főleg ebben a színben. Igaz, nem british racing green, de a fekete/ezüst felnikkel nagyon jól mutat.
Nekem a Silver felszereltség külsőre jobban bejön mint a magasabb szintek zongorolakkal telepakolt verziója. Kivül különösen nem látom értelmét a zongoralakknak...ha jól tudom, anno épp azért pakoltak matt műanyag elemeket az ilyen emeltebb autókra, hogy ne a karosszéria sérüljön.
A zongoralakk meg nagyon kényes még beltérben is, nem hogy kint. Plusz a felni - megint csak szerintem - király kinézetre. A Gold felnije számomra sokkal 'butább'. A 17-es méret még épp az a kategória ami kellemesnek mondható. Főleg a 215/65 gumikkal.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Kia Sportage (2022)....a telót tükrözve a Waze utasításai nagyon halkan hallhatóak. A telón és az app-ban max-ra van véve a hangerő. A kocsiban eddig csak azt a részt találtam meg ahol a telóról tükrözött média hangerejét állíthatom. Az pedig csak a zenére van hatással a waze-ra nem.
A zene elhalkul, makog alatta vékonyan a hangocska...de nem érteni.
Van esetleg tipp valakinek hol lehet a bibi? Valami ki-/bepipálós dologra gyanakszom. A kézikönyvét olvastam a rádió/zene fejegységnek..de semmi ilyenről nincs szó benne.
-
hdanesz
senior tag
Köszi mindenkinek a segítséget! Teljesen véletlenül (és banális megoldással) sikerült hangosítani a Waze-n.
Bekapcsolt Waze-val mászkáltam, hogy hátha tudok kezdeni valamit vele...persze nem sok eredménnyel egy ideig. Próbáltam kisza25 és RudY tippjeit...de semmi. Majd egyszer épp a zene hangerejét csökkentettem, amikor elkezdett dumálni a Waze valami utasítást....és akkor átváltott 'navigáció hangereje' állításra a 'média hangereje' helyett.Tehát akkor kell hangerőt állítani amikor dumál. Logikus végülis...de mégsem volt annyira egyértelmű.
-
hdanesz
senior tag
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
2022-es Kia Sportage az alany. Tegnap egy érdekes dolgot produkált. Amikor épp leparkoltunk utána vettem észre, hogy a két hátsó ablak le van engedve. Nem teljesen, kb. 1/3-ad részt...max. félig. Én elvileg semmihez nem piszkáltam az ablakkezelő gombok környékén....állítani meg csak ott lehet ilyesmit. Elinduláskor még nem volt lent egyik sem az tuti. Összesen 2-3 km-t mentünk városban... így fel sem tűnt ha esetleg menet közben is nyitva voltak.
A használatiban semmi erre utalót nem találtam. Az ablakok közül csak a vezetőoldali első automata, az is csak lefelé. Minden ablakot fel/lehúzó funkciója nincs a kulcsnak.
Esetleg tud valaki a Kiáknál ilyen 'titkos' hátsó ablakokat nyitó módszerről? Vagy valami szofteres bug lenne?
-
hdanesz
senior tag
válasz hdanesz #3788 üzenetére
Közben írtam a Kia-nak. Rákérdeztem a visszahívásra bár én úgy láttam a cikkekben, hogy korábbi Sportage-eket érint és inkább Amerikában. Vagy érinthet.
Elküldtem nekik az alvázszámot.Várom a válaszukat.
Valamint lassan esedékes lesz a 'nulladik' olajcsere...mert már 1500km belefutott a kocsiba.
-
hdanesz
senior tag
válasz hülyegyerek #3834 üzenetére
Nekem Bosch Aeroblade volt a Superb-en. Azt szerettem. Jól törölt és halk is volt.
-
hdanesz
senior tag
válasz Speedy86 #3836 üzenetére
Helló,
Nekem is ilyen motorral szerelt autóm van. Igaz, csak holnapután lesz 3 hetes...de már beleröppent 2300 km. (Az új autó öröme...ugye ) Kb. 80-85% országúti használattal, a többi város. Pályán még nem jártam vele....de a következő hétvégén az is megtörténik.
Így csak a fogyasztás témájához tudok szólni, az pedig nem olyan vészes (figyelembe véve, hogy téli gumin nyomul, hideg van...és elég nagy kocka az autó (Sportage))... az eddigi visszatankolások alapján számolt értékek 6.64 és 7.38 liter között vannak / 100km.
A hosszabb távú dolgokról nem tudok (még) nyilatkozni. Nálam évente kb. 30-35 ezret fog futni és 10-12 autópályás járata biztosan lesz. Ezzel a felhasználással talán nem akkora rizikó a dolog, mint az általad említettnél.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
senior tag
Ha esetleg valakit érdekel, feltöltöttem néhány videót az új Kia Sportage-ről. 150 lóerős, benzines...manuális váltóval, Silver felszereltség + Pro csomag. A csomagtartós videókban nincs szöveg, mert a szél 'elvitte' a hangot...szinte csak a szél recsegését hallani. Tervezem majd egy hosszabb, összefoglaló videó készítését is...ami az eddig együtt töltött közel 2500km tapasztalatait foglalja magába. A rózsaszín köd már talán elmúlt, így talán objektívebb képet tudok majd adni az autóról.
Íme, itt találhatóak az eddigiek.
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Autót szeretnék venni és a Kia/Hyundai vonal is célkeresztben van. Mindenfélét olvasok pro és kontra a dízel illetve benzines motorjaikról....ami nem könnyíti meg a választást.
Perpillanat ez az autó ami leginkább esélyes. De csak kedden tudom megnézni közelebbről. Megnéztem a JSZP-n és az elmúlt 1 évben nem sokat mozgott a kocsi (2200km körül)..remélem nem motor probléma miatt.
Valóban annyira kényes az 1.4-es motor? A szerviztörténetét sem ismerem, de majd megnézem a szervizkönyvet. Sajnos, eddigi tapasztalataim alapján ritkán cserélnek 10 ezer kilométerenként olajat...inkább a gyári 30 ezres periódus betartása jellemző. Mennyire lehet ez kockázatos egy 103 ezret futott autónál? Ha innentől kezdve megkapja a 10 ezres cseréket. Szokott gond lenni ilyen futású autóknál a lánccal? Vagy olajfogyasztással?
Osztrák autó volt, 2020 januárban érkezett Magyarországra 86 ezer km-rel tehát nem sok került bele az elmúlt több mint három évben. Illetve akad egy - nyilvánvalóan elírt - bejegyzés a km állásnál...265 ezer.
Volt valami dokumentált sérülése 2021-ben, de így képeken semmi vészes nem tűnik fel. Majd élőben körbeméretem.Havonta kb. 1500-2000 km-t használom az autómat. Két város közötti ingázás országúton főként 75%, illetve a városban poroszkálás 22%....kiegészítve évi 4-5 alkalom pályázással 3%. Általában 1-2 ember ül benne, ritkán 3-4. És agyig sem szoktam pakolni. Nézzek rá inkább a dízelekre? Legalább 3-4 évre szeretnék autót.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest