- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
gp A 11 bit studios különleges túlélőjátéka konzolokra is megjelenik majd.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
Dare2Live #5531 üzenetére
bocs a hsz végéért de hirtelen ez a nekem kéne tudni alapokat sok volt.
@FollowTheORI Átgondolom de abból kiindulva, hogy a tankolással is tudnak gondok lenni necces. Régen volt benn nem megy az autó esetére tartalékbenzín is... Tavaszi, őszi gumicserénél van mindig olaj +szűrő csere évente kétszer ~7.000kmenként. Azért ilyen sűrűn mert ha gumicserénél az is fixen cserélve van akkor soha nem felejtődik el. A minden tavasszal már erősen necces.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Azért én nem kenném 100%-ban az egészet a gyártókra."
Egyértelmű hogy masszívan benne van a vásárló + marketing.
btw ezen a vonalon a kedvenc termékeim azok amikre nincs szükségünk károsak érdemi élvezetet se nyújtanak viszont többek közt a marketing megoldotta, hogy a vásárlók megvegyék."De... annyit fejlődnek közben a cuccok"
Mobilnál még akár bár az elmúlt években ott is nagyon lelassult az előrelépés az átlag 99% nincs szükség nagyobb felbontású kijelzőre, 5Gre... igazából egy 8éves Iphone 7el 2023ban is el lehet lenni. Bár 8éves távon tény van fejlődés.
Autóknál pedig ez hatványozottan igaz. Aki vett ~18éve egy full extras yaris 2t annak 2023ban a fejlődés kb az infotaiment amit ha akar cserélhet. Mindeközben nem rohad, nem megy tönkre. Ami nem mondható el az újabb yarisok.
"Biztos vagyok benne, hogy tudnának most is "örökélet" tárgyakat gyártani, csak akkor mondjuk a 7 milliós autó 12M lenne"
A fenti yaris 18éve nem volt érdemben drágább mint a konkurenciája."a 400 ezres Iphone"
Nálunk cégesnek IPhonet osztanak nagyon nem szeretem az iost de tavaly cserélték az iphone 7esem és bírta. Tény vettem rá masszív tokot. Hálisten már android vonalon is terjed az 5+év support.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
fonok87 #5580 üzenetére
Hogy sikerült 45.000Ftre kihozni az anyagot?
pl olaj [link] Ez emlékeim szerint a márkaszervíz által használt. Teszem hozzá ebből se kell 4liter csak 3.1
Akárhogy számolom 20-25be bele kellene férnie és úgy hogy jobbat raksz bele mint a márkaszervíz.
Tippre márkaszervíznek nagyon max 15Kban van az anyagköltség.Az elvégzett munkát csinálták nekem is 115-185Ks ajánlatokat kaptam. A 115Ks kaposvár volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Bemész KIAhoz és megveszed a szűrőt.
Olajat meg veszel specnek megfelelőt Acea A5/B5, de ha ragaszkodsz az átcímkézett gyárihoz akkor azt is kapsz aranyáron KIA márkaszervízben.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ki utalt rá?
Ha megveszi a gyári olajszűrőt úgy finoman szólva necces kiszúrni, hogy ő megcsinálta otthon. Teszem hozzá szeintem 5.000kmenként fölös az olajcsere ha "csúnyán" van használva akkor 7500km amúgy 10.000km környékén elég.GDInél tudtommal alig van olyan ahol 15kkm/1év van és 30kkm/2év az előírás. És ezt is mondják kocsiátvételnél.
Akik 20.000km után cserélnek főleg ha dugóznak/vontatnak is ott 90.000kmnél sött már elöbb ~99%ban eszi az olajat aztán mégjobban eszi aztán a katalizátorra jut olaj ami elkezd roncsolódni egy véletlen sebességbe maradt visszagurult... miatt egy minimális visszajut ami után a 10.000km 1liter olajfogyi felugrik 500km 1literre és szerencsétlen esetben fel is gyullad. Ez a probléma a régi gammakat is érinti de a megfelelő olaj+gyakori csere megoldja.
Van a lánc+feszítő gond ez nem nagy dolog 100.000kmenként ellenőrizni kell. Aki rendesen cserélte az olajat ott nincs gond aki 20.000km+onként cserélt vagy 10w40et rakott bele ott 99% csere. Ez a probléma is értinti a régi gammákat.
Az igazi szarcunami a DIkkel van pl az 1.6 GDIvel ahol plusz gond a kokszosodás meg az injektor. 100.000kmenként tisztítani kell befecskendezőt bemérni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
fonok87 #5610 üzenetére
pl
[link]98.628 km
Az alacsony futásteljesítmény ellenére igényelte a karbantartást. Szögezzük le, olajat még nem eszik, de már így is látszottak megégés nyomok a dugattyún, tehát abszolút időben tisztítottuk a dugattyú tetőt, sőt nem ártana hamarabb. Sokkal rosszabbul nézett ki a dugattyú tető, mint amit vártam a futásteljesítmény alapján. A manuális sebességváltó olaj is olyan volt, mint a metál festék, tehát nem szégyen cserélni.
Hibajelenségek:
- óvatos kuplungoláskor rángatva indult az autó, fogáspont érzet a nullához konvergált (jellemző hiba gyári szerkezettel)
- hidegen 1-2-őt nehezen vette
- égéskimaradás, egyenetlen járás volt tapasztalható hidegen, illetve melegen se úgy járt, ahogy arra egy jó állapotú GDI képes
Elvégzett munkák:
- szívószelep, dugattyú tető, injektor tisztítás
- kötelező szerviz (motorolaj, szűrők)
- kuplungkészlet cseréje, sebességváltó olaj cseréje
- hűtőfolyadék és fékfolyadék cseredon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tényleg nem tudom, hogy lehetne kiszúrni és megértem ha valaki nem akarja a márkaszervíz írtózatos szervízdíját kifizetni.
btw beugrott a légszürőcsere. Amit én KIAnal láttam ott márkaszervíz legocsobb utángyárottat rakott és aranyárban. Anno toyotanal emlékszem, hogy gyárit raknak ami viszont hibás méretű ezért rendszeresítve van az olló kis vagdosásra. Nem vicc.
szerk: btw ilyen 5.000km esetén én amúgy lehet újra köpdösni olajszűrőt se cserélnék. Leengedném az olajat ha szorgalmas olajszürőből is és menne bele az új.
újabb btw én ilyet raknék bele. 0W30 és ACEA A5/B5. [link]
És ha tud vki ACEA A5/B5 olajból ami tudja legalább az API SMet ne adj isten SNt az írja be... thx.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
ne csak mindig GDI legyen itt egy 5éves kappa (G3LC)
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A szelepeket tökre érti az ember mért ilyenek nincs mi tisztítsa őket DInél. De már a nagyon sokadik DIt látom ahol 100.000kmnél vagy elötte áll a dugokon a ráégett koksz . X miért lehet lambda is. Befecskendezők is oroszrulett. Ha nem nyírja ki ezeket a 20.000km+os olajcsere akkor elöbb utobb a koksz beesik, begyullad vagy épp a befecskendezési kép adja meg a kegyelemdöfést. Kötelező szervíznél alap kéne lennie 100.000kmenként a tisztítás, ellenőrzésnek vagy nemtudom.
@kisza: Elvileg jó lett.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #5659 üzenetére
API SNből van jópár féle nagyon nem mindegy melyiket öntöd bele. Evvel simán tönkre lehet vágni a motort.
Ha C2 az előírás az kell bele. És ha SN akkor minimum az mert APInál annyi van, hogy feljebb mindig lehet lépni. Tehát amibe SN C2 kell abba rakhatsz újabb SN+ C2 és SP C2t is. De C1et vagy C3at nem.Hogy mért nem mindegy
[link]plda kedvéért: Amikor bejöttek a DPFek teljesen általános volt az hogy "Olajos topicban azt mondták, hogy a C2-t felejtsem el, koreainál nem a legjobb az EU-s szabványt nézni, így API SN vagy jobb az ajánlás." és erre beleöntöttek A/Bs olajat. API jó volt, viszkozitás jó volt EUS szabvány ACEA C2 nem számít. Mi baj is lehetne? Hát hogy az ABs olajok szulfáthamú tartalma a sokszorosa a Cs olajokénak. DPF meg nem 800 hanem 200kmen regenerált ami masszívan több fogyasztást és sokkal gyorsabb dpf elhasználódást eredményezett.
szerk: Nagyon ritkán GF4et is megadnak. Ez az alapolajra vonatkozik. Itt is érvényes ami APInál, hogy feljebb lehet menni tehát ilsac GF4 helyett mehet bele GF5. De lejjebb tilos. De ez nagyon nagyon ritka.
Viszkozitásnál ha hyundai 0w20at ír elő én azt raknák bele város és pályára is. 5W30az közel keletre szokta megadni pl Egyiptom, Líbia... ahol nyáron hozzánk képest simán van +10C betonon meg +30C.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Hó a nyári gumik, kopott télik/4évszakos gumik miatt okoz káoszt. Nyári gumik brutálisan elhasalnak hóban.
pl [link]
Az új Michelin CC2 nagyon jól sikerült. Snow Handlingban konkrétan parádésan második lett. Hankok, Pirelli, Continetntal téli gumikat ver el. Brakingben gyengébb de kb agyonverne bármilyen kínai télit.
Az van, hogy teljesen jól használható télen hóban is.Idén új CC2 remélhetőleg lesz adacban continetnalnak is kijött az új allseasoncontact 2 kiváncsi leszek. Én mindenesetre már csak 4évszakosat fogok venni nekem bejött. Hóban is.
És időben se mindegy, hogy nem kell évente 2*cserélni.
És anyagilag se mindegy, hogy két garnitúrát kell tartani vagy egyet és ki kell e fizetni évente 2* gumisnak a csere árát vagy sem.
De kinek mi.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Toyotanal anno 10éve dízelnél 30-50kkmenként javasoltak a cserét a pancsolás miatt.
Benzinbe sose de akkor még nem a DI korszak volt.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amióta kisza25 írta, hogy manual váltokkal is vannak gondok figyelem és hát vannak.
[link]Nekem egész manual vonal rejtély mert az én kis szótáramban ami kocsi volt családban Toyotanal, VWnél de Peugeotnál is ami soha nem ment tönkre az a manual váltó. Még hugom se tudta kinyírni pedig ő a félig elég lenyomni a kuplungot a többit a karom megoldja váltás híve.
Még mindig sokkal megbízhatobb manual mint DCT de na azért már...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #5762 üzenetére
"Olyan 90-110 az ideális tempó neki ahol a legjobban fogyaszt."
jóval alacsonyabb lesz az jóval 90-110nál már nagyon nagy a légellenállás.
Én tippre 40-45re mondom empirikusan a fogyasztási minimumot yarisnál és kb Venganal is ott lehet. Ott benzines 1.0 yarissal el lehet járni 3liter környékén.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
Dare2Live #5765 üzenetére
bakki a fordulat lemaradt. Szóval ott is kb az alacsonyabb forulat = alacsonyabb fogyasztás ökölszabály él. Ott fogalmam sincs mennyi lehet az optimális mert 1200alatt nem kínzok motort.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
tuareg85 #5805 üzenetére
Egy 700Ks GDI számla után újra GDI? Mondanám régi MPIvel vedd de az meg nagyon rég nincs Sportageban. Ha nem mamataxi akkor én CRDIvel venném. Vagy el kell engedni a Sportage vonalat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
tuareg85 #5807 üzenetére
Ha elején el van kapva 200-300Kból megúszható. De a katalizátorra is rá kell nézni.
Ezért írtam hogy Sportageban sajnos nagyon régóta nincs MPI. MPIk nem direkt befecskendezősek nem kokszosodik se a szelep, se a dugatyútető, a gyürű se fog a koksz miatt letapadni és a befecskendezési kép se romlik el. Sajnos 2019 végén mindenhol ki lett vezetve.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
tuareg85 #5810 üzenetére
Attól függ melyik konkurenciát nézzük. Hyundai/KIa GDI még ott is nagyon problémás. Annál talán csak a prince motor bajosabb.
I30nál van 1.5 DPi. Újonnan kapható és utának kell menni de elvileg ott nincs kokszosodás.
Carens nem tudom mért játszik ha nem kell az 550 literes csomagtartója.
Ellenben ott a Venga/IX20. Az is egyterű mint a Carens csak 4.08méter de van belűl bőven hely. Csomagtartója 430liter (de lehet oltogatni a hátrsó üléssort) és régi MPI van benne azaz szelep, hengerfej nem kokszosodik, lehuzógyürű nem tapad le koksz miatt és a befecskendezési kép se gond.
Ha megérés a szempont akkor LPGre érdemes még ránézni. Én most mert többet megyünk majd megnéztem a Dacia jogger LPGt. De amíg 16-20%ot hoz az állampapír sose hoza be az árát ráadásul 8.3misiért is vmi elképesztőn műanyag fapad és beverem a fejem. Évi 50.000km+ kéne, hogy megérje annyi meg sehogy sincs.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
édesanyáéba most 140.000km van hibátlan. De max 10.000kmenként megvolt megfelelő olajjal az olajcsere. 0 olajfogyi.Ahol kiütik a katalizátort ott félmilliókat is elmegy. Ahol nem ott a 150-250.000km közt lesz egy minimális jóvanazúgy olajfogyi amivel nem is lenne semmi baj de az leamortizálja a katalizátort az meg nagyon könnyen a motort.
Ennek a gammanak a szégyene mondjuk a G4FG ahoz képest a G4FA tartós időtálló konstrukció.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
csubuka #5829 üzenetére
Robi_73 ~leírta.
Sok orosz yts felújítós video van fent 90%ban a katalizátort hozzák ki mint root causet és felújítás után azt javasolják, hogy nem kell bele és teljesen átlagos, hogy hibátlan még nem felújított autókból "kiszedik". Környezetvédelmi szempontból biztos erősen necces.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
csubuka #5838 üzenetére
Ez inkább a G4FGre 1.6 GDI és 1.6 TGDIre vonatkozik G4FAra kevésbé.
""In February 2019, Kia recalled 378,967 2012-2016 Souls with 1.6-liter Gamma GDI engines for an overheating catalytic converter. Kia blamed faulty ECU logic for the Catalytic Overheating Protection, which could allow the high temperature of exhaust gases to damage the catalytic converter and cause abnormal engine combustion, leading to engine piston damage and rod breakage. Eventually, oil could escape the engine block, contact the hot exhaust surface, and start a fire."
és nemrég újabb majd újabb visszahívás. Ugyanúgy szarul adták el 2016 után is. Magyar link is legyen.
[link]A Theta motoroknál az extrem olajfogyi fő oka más. Ott is detto az van, hogy az új is szar. Vicc.
Természetesen a visszahívás US only.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #5895 üzenetére
Én mindig érdeklődtem és ahol engedték, hogy bentlegyek oda vittem. Covid kivételével ez mindig! ment. Szervizessel mindig lehetett beszélni, sokat tanultam belölle. Persze ezért volt, hogy levittem Kaposvárra KOTOhoz vagy KIAhoz.
Még amikor üvegfal van ott is mindig bekéretőztem.Már sokszor végignézem szakszervízben ABSes kocsin fékfolyadék cserét, idén KIAnal is. Még soha! nem láttam olyat, hogy gépre kötötték volna simán csak pumpálnak. Olyan ez mint a GDDS nagydiagnosztika. Az nem 10perc...
Az ABS kockák nem a "csak pumpálástól" hanem, hogy soha, évtizedig nem csinálták pumpálással se a cserét halnak. 4-5évente ha lenne egy csere nem lenne gond de az sincs.Olajcsere az szerintem mindenhol megtörténik. Az alap baj, hogy az általuk beszerezhető létező legolcsobb még belerakható hordos amit bele fognak rakni. Külön csoda, hogy ezt mennyiért számlázzák ki.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Igen. Dugatyú a rossz DI miatt ég át. MPIket pont ezért nem érinti. Én legalább is még nem hallottam ilyen gondos MPIről, GDInél meg "alap".
Szuiszájd kati MPInél is van csak sokkal-sokkal ritkábban, sokkal több kmnél. Arra USben visszahívás se volt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
FollowTheORI #5927 üzenetére
Úgy mondanám, hogy baromi drága de márkaszervízben ez ennyi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Megszokás kérdése. Anno pályán egy szívó 1.0al én elég jól elvoltam. ~250kg építési anyaggal óra szerint 140-150et gond nélkül ment pályán. És ott már ritkán akarnak megelőzni de ha be-vissza kell sorolni se volt 99%ban gond.
Inkább országúti előzésnél éreztem a hiányát a nm/lenek amikor az út annyira nem belátható... A default a vissza kettőt 3asba 4000rpm és padlóig tapos volt.
Meg a 6os hiányzott belölle 130-140közt emlékeim szerint 5000+t pörgött.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
macilaci78 #5950 üzenetére
A néha megy, néha nem az nekem ált kontaktprobléma. Kilazult, korrodálódott vmi. pl megnézném foglalatot, kapcsolót.
Ha ez nem segít akkor multiméter...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
FollowTheORI #5966 üzenetére
Új Kia/Hyundai vonalon horror ami infotaiment vonalon van. Tönkremegy gari csak 2év van rá, csak gyári a jó, bontós se jó, javítani 99% nem lehet a csere kompletten 2.5misi (és nem papasnál). Ugyanez Volvo, Fordnál 600K ami még mindig horror de na.
Régen meg kivettek a gyári fejegységet beraktad a 2dines android autóst és szevasz. Légkondi... ment tekerősekkel, sebesség/rpm... mérő meg analóg volt.
Szép új világ.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"nincs hibakód, addig a szerviz nem foglalkozik vele" nekem is szembejött.
Mondom nem működik, űljünk be demonstrálni tudom. De hiába ha nincs hibakód akkor nincs semmi, nem nyúlnak hozzá.
Írtam levelet is ott is lepattintottak.Az 5/7év gari, minőség miatt mondjuk senki se döntsön a márka mellett.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nálunk édesanya most fog autót cserélni IX20 lesz váltva az elejétől fix volt, hogy KIA/Hyundai kizárva és ebben oroszlánrésze van édesanya részéről a hyundai mischlnek. Részemről meg annak amiket itt már részleteztem.
Vagy Toyota Yaris Cross lesz vagy Ford Puma. Utobbi minőségérzetre jóval igényesebb, vannak szinek... és olcsobb annyival mint amennyibe kerül, hogy ~120.000kmenként a vezérlés csere karter le felt meg kell csinálni. Renault Capturre még majd kérek egy ajánlatot hátha.
Még lexus is játszott de Lexus Buda vevőhöz való hozzáállása nem értékelhető 3* akartunk elmenni tesztvezetni regeltelm, hívtam se visszahívás se semmi. Ha már az autó megvásárlásánál ilyen a motiváció milyen lehet késöbb... elengetük.Ha yaris cross akkor annyi, hogy meg kéne várni a modellváltást kb 2024 tavaszára várom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Nekem az ide év átlaga venga 1.6 MPIvel 7.1liter.
Ez úgy jött össze, hogy szeptembertől nincs városban használva. Tavaly amikor volt város, dugózás 8.2 volt az éves átlag.Volt eddig két 100% városos dugózósós téli etap ott bekajált 11litert... automata erre rádob +2litert meg is van a 13.
@tboy93 Ez így szar. 10% állampaírhozamot meg DCTt figyelembe véve soha nem hozza be az árdifit.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Hogy mindenkit megnyugtassak úgy néz ki 2015ös 1.4es benzinesnél is hibás a láncfeszítő, nyúlik a lánc. Adott esetben 132.000kmnél ugrott.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy csak egyet. Tulaj azonnal érezte, hogy gyenge a motor, vmi világít. Pontos infó nincs mit csináltak a számla végösszege 350.000Ft lett.
Az adott autón ~10-13.000kmenként volt olajcsere.
Akinek ilyen van 100.000km körül nézzen rá.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
macilaci78 #6188 üzenetére
szigorú imo:
100.000kmes ellenörzésnél rakat esetben már csúnyán meg van nyúlva de még nem ugrott. [link]
Ez alapján ha feszes akkor szerintem* elég ránézni 50.000km múlva. Ha meg meg van nyúlva akkor X. Ha annyira ahogy a képen akkor imo csere. Persze értem én olajnyomás feszít de annyira sok a láncugrás miatti gtk hogy ennél a motornál én nem kockáztatnék.*nem értek hozzá, nem vagyok autoszerelő, felelőséget nem vállalok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
~3-4dl el eszik többet az 1.6. Érezhetően dinamikusabb az 1.6 de az 1.4el is el lehet lenni.
Az ökölszabály az, hogy megvétel elött/után láncra rá kell nézni.És teszem hozzá, hogy a régi 1.4, 1.6 MPI utódai mégproblémásabbak pl kokszosodnak, turbo, dpf...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Városnál nagyon nem mindegy, hogy pl Nagykanizsa/Pécs vagy BP/Székesfehérvár. És még azon belűl sem mindegy. Az egyik esetben = nincs dugó, körforgalom kvázi fékezni se kell akár reális is lehet a 6liter. BPn meg dugós szituban a duplája de extrem esetben mégtöbb.
Benzín/dízelár és rengeteg dologtól függ de ökölszabály, hogy évi 20-25kkm alatt benízn felette dízel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Az nagyon jó fék-gáz nemszoktam vacakolni nehezebb benzinbes vonal várossal én nem tudom elképzelni hogy eszik egy 5,5-5,8at. A toyota hibridek tudnak ilyet.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Érdemit nem tudok rá reagálni ez nekem scifi.
btw jelenleg egy hibrid 1.8 CHRel járok. Ez tényleg hibrid városban az idő ~70%ban nem jár a motor. ~100%ban atkinson ciklusban jár. 4.4es az átlagom. Uezzel a motorral spritmonitoron az átlag 5liter a rekorder pedig 4.1literrel jár.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ránéztem 1.6 Suzuki Vitarara is.
203db Suzuki Vitara 1.6 van fent.
A 203db átlagfogyasztás 6.8l/100km.
203dbból a legalacsonyabb fogyi 5.55 l/100kmel
Ezek után a 4.6-4.8 úgy hogy nem érdekli, kikapcsolja a start&stopot és nem tököl nekem finoman fogalmazva scifi.És teszem hozzá, hogy spritmonitoron a felhasználók egy jelentős része de a rekorderek ~fixen hypermilagesek. Energysaver gumi, azt is túlfujják 2.8-3barra, pulse&glideolnak... és így jön ki a rekordernek 5.5liter/100km.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Csak azért nem értem, mert ha 70%-ban elektromos hajtást használsz, akkor a maradék 30%-ban mennyi a fogyasztás 9 liter?"
kb. Nagy csoda nincs benne. 2hét használat után ordít a rendszerről amit amúgy is tudunk, hogy a fogyasztásra van összerakva. Megvan a motor "munkapontja" ahol a legjobb a termikus hatásfok + intenzív gyorsulásnál szokott bekapcsolni ez a kombo dobja azon a 30%on amikor jár kb a 9literes átlagot.
Én most 90% városban használom. Jellemzően "intenzívebb" gyorsulásoknál indul be a motor. Ekkor pillanatnyiban yarisból kiindulva van 15-20liter is a fogyija. Ha már nem kell gyorsítani tölti az aksit ~100% hogy "munkaponton" (amikor a termikus hatásfok a legjobb) aztán kikapcsol és reggeli dugóban van hogy 5percig ~2km be se indul. Ezen a 10kmes reggeli iskola, ovoda távon a Venga megeszik 10litert, yaris, baleno, SCross 9et, 1.6 crdi 8at ez meg 4.3at. Oké ez a kör extra mód kedvez a hibridnek de akkor is brutál a fogyi difi. Ja és még nincs bejáratódva szóval ez még csökenni is fog 1-2dlt.
Országúton nincs ekkora különbség ott venga 1.6 kb 6litert eszik, yaris 5öt ez meg tippre ~4.5et.
A CVT előzésnél elsőre erősen fura lenyomom a gázt nem történik semmi majd felbőg a motor ééééés elindul. Majd átrakom power modba hátha ott kevesebbet vacakol.
Így full extraban meg lehetne szokni "sajnos" nemsokára elviszi édesanya. Az alcantra, állítható elektromos deréktámasz, adaptív led fényszoró... kombó kellemes dolog. A fogyasztása parádés városban az biztos.
"Egyszerűen nem kell fékezni és kész."
Ez elég nehéz agloban, BPn.
btw régi 1.0 yaris ami legendásan keveset evett 0w20al, 890kg, energysaver gumival 14es acélfelni, gumi 2.8barra fújva... tud országút-falu vonalon 4.6ot. De aglo-bpn az se tud olyat mint apósod a vitaraval.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nekem ennyit evett erősen fogyira menve az 1.0as yaris 1. [link]
Ennyit ha normálisan használtam. [link]
Odafigyelve simán el lehet járni 6liter alatt.yaris 1 tipikus örökélet +1nap dolog. Aki pl cserélte rendesen olajat ott 15év 600.000km után még simán gyári a lánc sé természetesen gyári a vízpumpa is.... Ezt 2024ben ~semmi nem tudja. Örülünk ha 100.000kmnél nem ugrik a lánc. Meg a rozsdára kell figyelni, küszöbbe elfújni egy-egy flakon üregvédőt. Kormány tud csúnya lenni mert 20év nap megeszi, meg a műanyagokat jellemzően szétrugják a gyerekek.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
FollowTheORI #6260 üzenetére
Sebesség nélkül ez erősen necces.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
macilaci78 #6276 üzenetére
Így használva fogyi mennyi?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- ÚJ Sonoff RF Üveg Érintős Okoskapcsoló Fehér Keretes 433Mhz T2EU1C-RF M0802030009
- Noblechairs HERO Gamer szék - Fekete/Arany - BONTATLAN! 24hó gari!
- ArenaRacer Dark Desert 2 Black/Blue - Bontatlan - 5év gari! AKCIÓ!
- OPTONICA (AC6017) LED SZALAG TÁPEGYSÉG 240W 12V 20A FÉM HÁZAS 5db
- Tefal Cook4me+ elektromos kukta, beépített receptekkel!