Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AthlonXP

    őstag

    Hát elég nagy a szórás így akkor..
    Ismerősömnek a barátja ( nem én, egy másik.. :) ), Suzuki-t vett, SX4-et vagy Vitarát, már nem tudom pontosan, őneki a kereskedő 1500km-et mondott, az első olajcsere esedékességére. Bár neki azt hiszem, kötelező volt a csere, mert tán úgy volt érvényes a garancia...

    Nekem az autóban, most 6000 km van, fél éve van meg, motorikusan és menetdinamikailag, semmit nem tapasztaltam, nincs "reszelős" hangja, szépen megy, húz, az olaj gyakorlatilag olyan tiszta benne, mintha most öntöttem volna bele, alig látszik a sárga nívón..
    Nem tudom mi legyen.
    A csere az én esetemben, nem kötelező, csak ajánlották, hogy érdemes lehet. De sok helyen meg olvastam, hogy elvileg nem is lenne szabad az első olajat idő előtt lecserélni, mert abban egy különleges adalék is van, ami a motort védi, vagy azon képez egy védő bevonatot, az első, bejáratos időszakban, ami hosszabb távon jót tesz a motornak, ha hagyjuk, hogy dolgozzon benne..
    Fogalmam sincs, hogy ez igaz-e...
    Szokták írni, hogy ez a bejáratás dolog és az első korai olajcsere sem kell már, mert a mai motorok már lényegesebben precízebben vannak legyártva, mint a régiek és nem keletkezik bennük olyan fém reszelék a bejáratás alatt, mint régen...
    Nem tudom, lehet..
    Mondjuk a kezelési könyv nálam is csak azt írta, hogy az első 2000km alatt, ne hajtsuk a motort 4000-es fordulat felett és váltsunk fel korábban, az alatt már. De semmi többet, az első olajcsere idejét se írja, csak a 30000-es periódust. De az meg nyilván vicc, annyit nem várunk!

Új hozzászólás Aktív témák