- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
Mikor nyikorog? milyen állásban van a pedál/kar. Döntsd meg picit a bringát és taposd az egyik pedált lefele, érzel mozgást, hallasz pattogást?
Az ilyen hibákkal az a fő gond, hogy ha nem tudod pontosan körülírni, és nem elég tapasztalt a szervizes, akkor csak a rutin tisztítást végzi el ami lehet nem segít a hibán.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
Nem, mert elviszi a váz a hangot. Ha koszos a nyeregcső, vagy a nyeregpálca, akkor nyikoroghat. Vedd ki a nyeregcsövet a vázból, és tekerj állva. Ha akkor is hallod, akkor kizárható. Ha nem akkor meg kell takarítani minden érintkező felületet, és (karbon)zsírral összerakni.
(#88364) Runner_fxr: igen, arra gondoltam.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
.: JuSzT :.
addikt
Igen a váltóval elégedett vagyok, egy szebb és jobb műszaki állapotút vennék ismét ilyet, ha épp találok. Csak adott esetben ha 1 hét múlva szeretnék mindent szétszedni, és összerakni, ergó addigra mindent beszerezni, lehet hogy pont ilyen váltó nem lesz. Találtam tegnap egy hasonló korú XT váltót 5.000 ért. Az elmúlt pár napban ez az egyetlen ami szóba jöhet, mivel nem szánnék most 10-20e forintot váltóra.
ez a hátsó agy Akkor erre minden Shimano kazettás sor rámegy?
Akkor ha megtudom a hajtómű tipusát, abból nyilván a számokat, ez alapján tudok választani lánchosszt?
Gondolom a legtöbb patentszemes, 110 szemes lány nekem jó lesz, ami 9sebességes, max pár szemet kiveszek.Azért szeretném a szerelés előtt beszerezni a dolgokat, hogy ne álljon heteket szétszedve, míg találok csere alkatrészeket.
Köszönöm a helpet.
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
Bryton 330-am van, az wifin keresztül is fel tudja lökni az adatokat stravara. A 310-nél szerintem az az egyszerűbb megoldás ha rádugod gépre és stravara feltöltöd róla a mentett trackeket.
De vannak a topikban 310 tulajok is, biztos tudnak bővebb infót is adni a készülékről
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
Barometrikus magasságmérő van benne, az kiindulóponttól +- irányba logolja a magassági értékeket. GPS adatból is ad neked egy indulómagasságot, de az nálam vagy 40m-t tévedett. Ha pontos magasságadatot szeretnél látni célszerű kézzel beírni azt. 5 helyet így el is lehet tárolni, és induláskor csak ki kell választani.
Hr szenzorom még nincs, de szerintem akármilyen bt-ssel vagy ant+-ossal működik.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Abban abszolút egyetértünk hogy ez péntárcafüggő is. Ha valaki 100k-t tud áldozni bringára annak nyilván nem is ajánlana senki egy 100k-s kereket mondjuk. Meg persze a felhasználás is számít, ha valaki tök kényelmesen csak el akar tekerni A-ból B-be akkor neki is felesleges komolyabb összegeket áldozni fejelsztésre, míg aki sportolásra, edzésre használja annak jó lehet. Ha úgy vesszük én edzésre is használom mert amikor megyek akkor magamhoz képest igyekszem tempósan menni. Foci mellett ideális egy kicsit az erőnlét formában tartására.
Més que un club!
-
zoli03
őstag
Azonos évjáratú 105/Ultegra között is elég nagy különbséget érzek. Ultegra gyorsabban vált, jobb a fékváltókar fogása, mozgása (nem kicsit). Biztos, hogy egy Tiagrával se lennék lassabb, de nem érdekel, mert ez a hobbim, már a kinézete miatt megérte nekem az Ultegra.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Gondolom egy olasz bicón max a formatervezés meg a festés olasz . Mert ahogy írod is, valszeg azok a vázak is távolkeleten készülnek, az alkatrészeket meg összelegózzák szintén külsős gyártóktól. Max a komolyabb márkák jobban odafigyelnek a minőségellenőrzésre, meg az összeszerelésre. De lehet, hogy tévedek... szal személy szerint én már a formatervezésért is szívesen vennék olasz biciklit, a minőségtől meg nem hinném, hogy tartani kell. Nem autó ez, bicikligyártás fronton valszeg inkább hasonló dolog megy mint a mobilgyártóknál, igaz ők mégcsak össze sem rakják a termékeiket, hanem a teljes gyártást-összeszerelést a foxconnra bízzák, vagy valamelyik hasonló nagy gyártóra. Gondolom ezért van az, hogy manapság már kb. bármelyik mobil vállalható minőségű.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Annyira nem hiszem, hogy ez titok, bikemagon is rendszeresen megemlítik tesztekben még prémium olasz márkáknál is. Persze a specifikációban nem említik, de minek is, gondolom ez az alap és azt kéne kihangsúlyozni, ha saját gyártmány a váz
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ugyanakkor ott a Ferarri,Maseratti,vagy Ducati melyek a motorgyártás élvonalát jelentik.A Bianchi,Pinarello,Kuota,Cinelli,Colnago is ott vannak az élvonalban.Én ezt az olasz paradoxonnak nevezem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
A Wilier ár érték arányban nem szokott rossz lenni, és azonos ár mellett általában értelmesebb a váz, a geo, de lehet eggyel olcsóbb a szett. Kínában gyártat ma már mindenki az nem újdonság. A giccses design az wtf, kb. az olasz outik szoktak a legletisztultabbak lenni.
Ha már olasz ott van a campa ami éppen arról híres, hogy jó minőségű és tartós, egy normálisabb campa szett bármennyit kibír.[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
Sose értettem ezt a csőlátást
Ezen logika alapján ha anyukád főz neked valamit, ami nem ízlik (nem jó), akkor minden más is rossz amit csinál?
Nehéz lehet szülőnek lenni...
Egyébként ha már Pinarello, pont náluk gyakori, hogy a neten a hamisított vázaikat árulják. Ráadásul ha már giccsről van szó, a Dogmák szerintem eléggé giccsesek
Nézz meg egy Colnagot, ahogy ivana is írta, gyönyörű letisztult formája van. És a Campagnolo sem vacak...
Imádom az általánosításokat -
inifini
tag
Szerintem meg annyival van túlárazva egy patinás olasz cégnek a gépe, mint bármelyik másik, magas presztízzsel rendelkező nem olasz cégnek a bringája: Trek, Speci, Felt, Look... De maradhatunk a KTM, Merida... vonalon is, azok is túlárazottak, de azért szebb megjelenéssel rendelkezik egy Pinarello, Colnago, Wilier, Bianchi. Szerintem.
-
kacsyx
aktív tag
Ezt írtad:
"...én is úgy tudom hogy képtelenek lépést tartani a távolkeleti technológiával ezért fű alatt ott gyártatnak már jópár éve... persze nem kürtölik ezt szét...
...de amúgymeg nagyrészt egykutya mind minőségben kategóriában hasonló árért...."Szóval hallomásból szedett valós tapasztalatokkal állítod, hogy az olasz bicajok rosszabbak mert egy minőséget képviselnek a többi gyártóval.
Jó a műsor, folytasd -
kacsyx
aktív tag
Ezeket te írtad, reflektáltam rá.
Csupán azt nem értem, miért kell valamit lehúzni, mert egyszer rossz tapasztalatod volt vele. Mint pl. a Campagnolo esetében. Nyilván a Shimanokkal, Sramokkal soha semmi baj nincs, ezért az olasz Campa vacak, mert valami ismerősödnek egyszer gondja volt vele.
Az ilyesmi alaptalan véleményalkotásokat mindig is utáltam és soha nem fogom szó nélkül hagyni... -
Runner_fxr
Ármester
Talán azért pont olasz, mert az országútiban nekik van a legnagyobb tapasztalatuk. Teljesen mindegy, hogy taiwan-on gyártják a vázakat, mert ott van a technológiai csúcs, de a tervet a neves gyártók elküldik és az alapján gyártanak.
A német outik nekem kifejezetten nem is tetszenek.
Ez ugyan olyan, hogy pl olasz MTB sem kéne. Van a Willier-nek és a Bianchi-nak is montija, de látszik rajta, hogy a kényszer szülte.
Mindenki maradjon a kaptafánál. A németek jók a montiban és a trekkingben az olaszok meg az országútiban.
A franciák üdítő kivételek, mert ott a montik és outik is egyaránt jók.Egyébként ha autókról beszélünk, akkor egyetértek, az olasz és francia gyártók nem a minőségről híresek.
Crytec210: Esetleg vegyél egy TRX-et, vagy a Decathlonban az utánzatot: [link]
Egy halom gyakorlatot lehet találni a neten. Funkcionális edzés, ha nem az izomnövesztés a cél, hanem a kondi karbantartása, akkor hatékony eszköz. Ki sem kell menni a lakásból, bent is használható.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ezt az olaszmániát én se értem teljesen. Nézz be egy outis FB csoportba ezzel fogsz találkozni:
- ha olasz gép, fele banda egyből elcsöppen hogy menynire király
- persze csak amennyiben olasz (Campa) szett van rajta, mert ha mással szerelték az a szellem meggyalázása
- ha nem olasz a géped (különösen a Merida!) az már szinte nem is kerékpár...Egyébként szép bringákat készítenek az tény. Meg az is hogy 95%-uk a Távol-Keleten készül. Mondjuk ha rám szakadna a bank lehet én is egy Bianchi Oltre XR4-est vennék de SRAM Red Etappel.
Most hogy nézegetem az outikat mert jövőre szeretnék cserélni persze meglestem az olasz kínálatot is. Még a Wilier ad viszonylag korrekt ár-érték arányú gépeket, bár azokba is elég gagyi kereket raknak így nálam sajnos ez is kiesik. Marad valamenyik csomagküldős márka még ha nem is annyira csinosak (egyelőre Canyon a befutó).
Més que un club!
-
nagyúr
Mondjuk a Pro pelotont figyelmen kívül mert ott az számít hogy melyik gyártó költ pénzt és szponzorálja az adott csapatot.
Persze nyilván az ember szívének kedves ha a saját márkáját ott látja de valljuk be ez az ég világon semmit nem számít a mai pénzes világban.Teszteket viszont szoktam olvasni. Egyelőre amiatt is nyerő a Canyon Ultimate CF SL szériája mert csak jókat írtak róla. Nekem ez speciel többet ér mint hogy most két csapat is az ő gépeikkel megy World Tour szinten.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
Ha ár/érték arányt nézünk, akkor biztos találsz jobbat is mint egy olasz gép. Ez tény. Viszont ha a legnagyobb nevet szeretnéd outiban akkor meg Colnago-t veszel. Ennyi.
Szettben nekem sem kéne Campa, ott maradnék a Shimano-nál vagy a Sram-nál, de váz villa szettben szerintem még mindig az olaszok vannak a toppon, geoban, design-ban, úgy összességében.
Amúgy a Campa se rossz, de ott csak a top szettek a jók, lejjebb már nem annyira. -
belaazallat
addikt
Pro peloton alatt mit értesz?
Mert a hosszabb távú versenyeken(hetes) szoktam látni olasz bringákkal közlekedő versenyzőket.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Runner_fxr
Ármester
Ez már ízlés kérdése. Amikor kint voltam az Eurobike-on, nekem egyértelműen a Colnago stand volt a legmeghatározóbb élményem az országútik között. Magasan a legszebb gépeket ott láttam.
Persze nyilván ízlések és pofonok.Napfénysüti: Svédországban, az öreg Degavi tulaj is a Colnago-t emelte ki mint egyetlen olyan gyártót akire felnéz.
Persze ez sem szent írás, de azért elgondolkoztatott.
A tesztek meg nem mindig hitelesek.[ Szerkesztve ]
-
Maxa007
újonc
Közben összehasonlítottam más cyclo kerékpárokat a Meridaval. Ez alapján 52 méret lenne jó nekem ?
Merida: 52(S/M)+54(M/L) - Giant: M - Specilazed: 54 - Cannondale: 54 - Trek: 54 - Wilier: M
TOP TUBE 540-555 - 545 - 547 - 537 - 544 - 535
SEAT TUBE 520-540 - 525 - 540 - 540 - 513 - 550
CHAIN STAYS 425-425 - 430 - 425 - 422 - 425 - 425
HEAD TUBE ANGLE 71-72 - 71.5 - 71.5 - 71 - 72 - 72
SEAT TUBE ANGLE 74-74 - 73 - 73.5 - 74 - 74 - 74
BOTTOM BRACKET DROP 65-65 - 60 - 69 - 69 - 68 - ?
HEAD TUBE LENGTH 145-160 - 145 - 140 - 132 - 138 - ?
REACH 379-389 - 375 - 379 - 378 - 383 - 375
STACK 561-579 - 556 - 566 - 555 - 562 - 559
STAND OVER HEIGHT 781-804 - 803 - 809 - 791 - 779 - ?