Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TripleB

    senior tag

    válasz Teasüti #5844 üzenetére

    Gépésztechnikus vagyok, de tanultam két évig gépszerkesztő-tervező mérnöknek. Nem kell szájbarágósan levezetni a szakmák jellemzését, elhiheted.
    Én személy szerint nem tartom azt igazi mérnöknek, aki nincs tisztában a rábízott folyamatok minden részével, egy papír nem tesz valakit azzá.Tudnia kell a szakmunkás feladatát és amivel többet magába szívott az alma materben. Ráadásul ha már hobbi, akkor konyítson már az ember hozzá, szerintem...

    De legyen, senki ne nyúljon a biciklijéhez, a szerelőknek is meg kell élnie;)

    Stx-rc

    kazettás

    [ Szerkesztve ]

    "Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

  • Vasinger!

    nagyúr

    válasz Teasüti #5844 üzenetére

    Teljesen egyetértek veled, mint harmad mérnök :D

    Tehát az egy nagy bullshit, már elnézést, hogy egy komoly olajos féket te szépen otthon majd légtelenítesz, rendbe raksz, belősz teljesen magadtól, "tanulás" nélkül, vagy ha igen, akkor nagyon jó érzékkel kell rendelkezni.

    Először nézzük meg, hogy alapból egy V-fék-nél mit kell beállítani? A pofákat kell egyelőre távolságra tenni a felnihez képest azt csókolom, esetleg a bowden feszességét 2 csavarással még belőni.

    Ezzel szemben, hidra tárcsás fékeknél alapból azt, hogy rendesen belője az ember a tárcsa és a fékpetétek közötti távolságot rendkívül precíznek kell lenni, mert tized mm-eken múlik az egész. A légtelenítés sem gyerekjáték, ha az ember nem kontár munkát akar végezni, vannak olyan fékek amikhez külön légtelenítő rendszert is kell venni. Fékbetét csere meg megint csak nem egyszerű móka tud lenni és drágább is jóval egy fékbetét, mint egy fékpofa.

    A konklúzió az, hogy V-féket sokkal könnyebb karbantartani, mint egy mechanikus tárcsát és a V-fék karbantartása is olcsóbb általánosságban. Kész.

    [ Szerkesztve ]

  • superecneB

    őstag

    válasz Teasüti #5844 üzenetére

    Hát szerintem ha elkezdesz dolgozni mint mérnök, rájössz, hogy amit írtál (Mérnöknek nem kell tudni szerelni, ő egy mérnök.) egy baromság.
    Nem hinném, hogy most ezt tanítják az egyetemen nektek.
    Nálunk tök alap, hogy a prototípust az adott mérnök csinálja meg először, ott nézi meg mennyi idő legyártani, hol milyen hibák jöhetnek be, így tervezik meg a gyártási időket stb...
    Szerintem nagyon vigyázz ezzel. Az sosem lesz jó mérnök aki csak egy évben egyszer dugja ki a fejét az irodából. Nem biztos, hogy az operátor a balfasz, lehet a folyamatod szar amit kitaláltál és papíron tök jól mutat...

    Egyébként én Shimano Alivio hidrós tárcsáról váltottam BB7-re és jobban szeretem. Teszem hozzá, hogy semmi bajom nem volt a br-m485-tel, csupán kaptam egy BB7-szettet egy 485 árában, és szerintem a BB7 egy nagyon jól adjusztálható mind a fék mind a fékkar, húzóerő stb., és egyszerű mint egy faék.
    Kicsit talán a gyári organikus betétek lassabban kopnának be mint a Shimano betétje, bár ez lehet a kisebb tárcsa méret miatt is van.

Új hozzászólás Aktív témák