Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemeth989

    senior tag

    válasz trialboj #151659 üzenetére

    Megvannak még az ON modellek, de csak a canyon.de-ről lehet elérni az elektromos palettát.

    RideMyStyle "LoveMyWilier"

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #151659 üzenetére

    Megmondom őszintén, hogy nem teljesen értem hova is akarsz kilyukadni? Ne érts félre, nem muszáj egyetértenünk, csak próbálom megérteni. Sok mindent el lehet mondani a kerékpár iparról, de azt nem, hogy nincs választék. Tudom, hogy osztrákiában sincs kolbászból... dolgoztam ott, Németországban meg Svédországban is, ha annyira bejött volna, akkor most is ott lennék. :) Szerintem mindenkinek arra van pénze amire szeretné, magam példáját tudom idehozni, 850 ezerért vettem autót, de 1,5 millióért bringát, kinek mi, van aki 1 millióért épít pc-t, van aki minden évben megveszi a legújabb iphone-t 400 ezerért, van aki minden nyáron száz ezreket költ fesztiválokra, és nem feltétlen gazdag emberekről van szó, csak költenek a hobbijukra. Szerintem jelenleg Magyarország sem annyira siralmas, hogy ne lehetne összespórolni egy komolyabb bringára pénzt, ha tényleg valakinek ez a fontos.
    Abban egyetértünk, hogy a tömegek nyilván nem a prémium kategóriát keresik, miért is keresnék? Ilyet nem is állítottam. Tömegek trekkinget vesznek 100-250 ezerért. De nem elhanyagolható a prémium szegmens sem.
    Aki nem igényli a csúcstechnikát, de szeretne elektromos kerékpárt, olyat ami azért minőségileg rendben van, van rendes szerviz háttere is, bőven kap, szerintem elérhető áron.
    [link]

    Hatótávra azért nehéz válaszolni, mert rengeteg tényezőtől függ. Terepen elég szokott lenni 40-60km a legtöbb embernek, 100km és felette távokat ritkábban mennek átlag montisok. Pláne ha sok a szint. És a max rásegítési fokozatok a legtöbb esetben feleslegesen erősek, tehát ez sem feltétlen indokolt, hogy maxon hajtsd a gépet.
    Az 500-as akku ma már általánosnak mondható pedelec bringák között, ilyen akkuval én simán megyek 1300-1500 szintet, 60-80kmt. Nyilván okosan használva a rendszert.

    Teljesen mindegy milyen akkuról van szó, ha keveset használod, tarthatod azt 50%-on, akkor sem fogja addig bírni mint amit rendszeresen használsz, nyilván nem 3 hét nem használattól fog tönkremenni, de soha nem tudhatod mit hoz az élet, mennyi időd lesz bicajozni. Nekem ment már tönkre lithium akkum 1-2 év alatt, mert keveset, alig használtam, igaz nem pedelec aksi volt. A tönkrement nyilván nem azt jelenti, hogy használhatatlan lett, de jelentősen veszített a kapacitásából. Heti két használat szerintem elég.

    Én azt nem mondtam, hogy nekem probléma, tudtam mire számíthatok, de el tudom képzelni, hogy sokaknak probléma lehet. 20-25 ezerért külsőt venni, 20 ezerért láncot 30-50 ezerért sort, stb. Én nyújtottam le 20 ezer ft-os láncot 600-800km alatt. Persze ha nem prémium kategóriát veszel, akkor ezek az alkatrészek is olcsóbbak.

    A szerviz probléma nem pedelec sajátosság, ha nincs a közeledben megbízható szerviz, akkor teljesen mindegy mit viszel oda, mindent elb@sznak. Szerintem aki prémium kerékpárban gondolkodik, mert igényes a hobbijára, az igényes annyira, hogy maga szervizel sok mindent. Persze azt is megértem, hogy vannak emberek akik igényesek a bringájukra, de nem akarnak vele tökölni, meg idejük sincs rá, nem is értenek annyira hozzá. Ezek az emberek elviszik a boltba ahol vették a bringát és ott mindent megoldanak, csak fizet a végén.
    Ezért fontos, hogy olyan boltban vásároljunk ahol komoly az árukészlet, sok ilyen gép megy át a kezük alatt.
    Az, hogy a Te ismeretségi körödben nem vesznek milliós bringákat, semmit nem jelent. Mások meg vesznek.
    Ha nincs garid, akkor is tudod hova vinni, de értelem szerűen saját költségre.
    Ha valamelyik nagy gyártó termékét veszed meg, nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy nem lesz alkatrész. Ha Shimano motoros a bicód, akkor írsz a Paul Lange-nak, biztos, hogy foglalkoznak a problémáddal. Ha Bosch rendszerű, akkor elmész egy olyan kerékpár boltba akik rendelkeznek Bosch zertifikat-el. Ilyen is van szép számmal, ha árulnak Bosch rendszerű bringát, akkor valószínűleg kapcsolatban állnak a Bosch-al, tehát alkatrészt is tudnak szerezni. De talán a legjobb, ha oda mész ahol a Te bringád márkaképviselete van! Tehát foglalkoznak az adott kerékpár márkával. Akkut tudsz rendelni netről, motorhoz már a forgalmazót kell keresni.

    Tesztekben azért látsz leginkább prémium gépeket, mert az az érdekes és a gyártók közti különbségek is itt jönnek ki főleg.

    f4lcon: Az info onnan van, hogy én is elvégeztem ezeket a képzéseket, és az oktatók mondták.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák