- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini-ITX
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- TCL LCD és LED TV-k
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Asztrofotózás
Hirdetés
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz ZolkoW #189679 üzenetére
Amúgy az a váz nem kicsi neked? Igen sportos ez a geo a magasra húzott nyereggel, még a felfelé meredező stucnival is. Meg amúgy is olyan montisnak tűnik a váz. Ez épített gép, vagy így egyben volt ilyen?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #189698 üzenetére
Kp mindenképpen kell, az általad is leírtak miatt. Amúgy érdekes, hogy senki nem említette, felénk a benzinkutak a legnagyobb biciklis találkozóhelyek, a frekventáltabb helyen lévőknél jobb időben konkrét találkozók alakulnak ki. Amúgy is praktikus megállni hosszabb tekerésen feltölteni a készleteket: magok, müzliszelet, gél, bifi, energiaital, kóla, kávé, nyáron fagyi, jégkrém, hideg víz, és még wc is van! #tankstellenromantik
Amúgy jövök valami új dologgal, amit még senki nem említett, bár elég specifikus is: fájdalomcsillapító. Sajnos migrénes vagyok, amit a fizikai megterhelés, a meleg, és a tűző nap együtt nagyszerűen ki tud hozni. Ha időben elkapom egy értágítós fájdalomcsillapítóval, akkor megúszható, ha viszont beüt, akkor inkább lefekszem az árokpartra meghalni, mert onnét már nem fogok tudni menni sehova. Tavaly nyáron 2x szoptam be, az egyik esetben hazaértem, mielőtt igazán durva lett volna, a másik eset volt igazán kemény, amikor még 15-20 km-t le kellett tolni hasogató fejfájással, miközben felváltva kerülgettem a szemem előtt vibráló fekete foltokat, meg olajfolt-szivárványszínű felvillanásokat, eléhezve, 160-as pulzussal tekerve 15 kmph tempóval. És próbáltam nem elesni. Na, akkor pont nem volt nálam gyógyszer, pedig valahol 60 km körül pontosan éreztem, hogy most kéne bevenni, de onnét még volt 50 hazáig.
balintbaba: Erre nem tudok mit mondani, késő ősszel vettem, eddig 5 alkalommal voltam vele kint, 312 km van benne, egyelőre vajsimán vált.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189700 üzenetére
Hasaggymeg: Analgetica. Koffeintartalmú, értágító. Sajnos a németeknél nincs hasonló hatóanyagtartalmú, úgyhogy importálom.
6030D: Kisgyerekkorom óta együtt élek a dologgal, anyai ágról jött sajnos (vele a stroke-ra való extrém hajlam, szegény anyám 50 évesen kapta az elsőt, anyai ágon a dédnagyanyámnak is volt több is, mégis majdnem 90 évet élt). Amióta állóképesség-sportokat csinálok, rengeteget javult a helyzet, de néha így is elkap. Mezei frontátvonulásokra szerencsére már nem is reagálok, korábban az is megviselt. Sok folyadék segít, meg a mérhetetlen koffein - értágítás. 2db 0,75-ös kulacs nélkül el sem indulok (lásd a képet is), megállóknál kávé, vagy energiaital, ha nincs, akkor kóla. Illetve ha időben beveszem a gyógyszert, akkor el lehet kerülni.
Bifi:
Jó cucc, sós, fűszeres, kicsit zsíros, jól tud esni, könnyen szállítható, jól van csomagolva, szóval ideális biciklis kaja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189712 üzenetére
Többféle fejfájás van, a migrén az, ami olyan, mintha a szemed mögött lenne egy szúró fájdalom, jellemzően csak az egyik oldalon. Ezt az agy nem megfelelő vérellátása okozza, az erek nem képesek elég oxigéndús, friss vért szállítani. Ez vagy genetika, vagy érelmeszesedés, koleszterinlerakódás, vagy vérrögképződés. Ezen segít az erek kitágítása, vagy a vér higítása: hidratálás, és koffein. A többi fajtához szerencsére nem volt szerencsém, vagy fel sem veszem emellett, de azokra nyilván másfajta kezelés, vagy hatóanyag kell. Algopirin szokott még általános fájdalomcsillapítóként működni fejfájás ellen is, ilyen panadol, és társai nekem olyan, mintha tictacot eszegetnék. Legalábbis fejfájás szempontjából, a májam biztos kevésbé örül neki, úgyhogy ezeket már be sem szedem, akkor inkább egy xxl-es red bull.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz #75376384 #189718 üzenetére
Koffeinnek jelen állás szerint több hasznos tulajdonsága van, mint káros. Nyilván a mértéktelenség visszaüt, illetve tény, hogy az alvásminőséget befolyásolja, viszont pár óra alatt kiürül, szóval ha nem este iszod, nem para.
Hasaggymeg: Jó ideig egy ásványvízpalackozóban dolgoztam, amikor észrevettem, hogy nem ittam jó ideje, akkor egy slukkal letoltam egy félliteres palackkal (nyilván szénsavmentest, bár amúgy is mind azt ittuk). Nyilván jobb, ha folyamatosan, kisebb adagokban fogyasztod, de a víz az víz. Ártani nem fog, legfeljebb többet kell pisilned, cserébe nincs olyan élettani funkció, aminek ne tenne jót.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189721 üzenetére
Red Bull azért jó, mert csak 2 deci, és iszonyat mennyiségű koffein van benne, ráadásul az íze is elfogadható.
Napi folyadék-, és ásványi anyag mennyiséget én ezzel a dm-es porral oldom meg: [link] . Biciklis van rárajzolva, csak jó lehet. Amúgy fél literhez ajánl egy adagolókanállal, én egy literhez szoktam tenni, ez a sztenderd napi adagom minden nap. Folyadék emellett még legalább egy liter (csap)víz, plusz minden, amit nem kimondottan a folyadékpótlás miatt viszek be: kávé (általában sok tejjel), tea, levesek, egyéb üdítők, vagy energiaitalok (erről próbálok lejönni, nyilván nem napi szinten tolom, teljesen meg amúgy sem akarom elhagyni). Ha bicajozok, akkor kb óránként egy (0,75l) kulacs - optimális esetben. Ez utóbbi sajnos nagyon nincs meg általában.
ivana: így van, a quarelin ilyen még. De az manapság nem egy divatos cucc, nem is tudom, lehet-e még kapni. Izotóniás italt meg lásd fent. Nospa görcsoldó, ez meg elvileg érgörcs, szóval logikus, de azt még nem használtam - korábban a nejem szedte menstruációs görcsökre, most a lányaim értek abba a korba, szóval az mindig van itthon.
Víz és víz között nagyon nagy különbségek vannak, felénk Zalában az artézi víznek 500 mg/l fölött kezdődik az ásványi anyag tartalma, ahol folyóvízből nyerik az ivóvizet (BP), ott ennek nyilván a közelében sincs. Viszont erre figyelni kell, mert ha túlzásba viszed, akkor szülhetsz egy (több) cuki kis vesekövet, az meg megint nem fincsi.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Na, asszem megtaláltam asszonynak az ultimate túrabringát: [link] .
Koskormánytól retteg, ennek meg a formája, meg a színe is (!!!!!!!44!444!!!) tetszik neki. Felszereltség rendben van, ár még elmegy, 6 év gari, éééés: a héten küldik is. Napok óta frissítgettem a canyon outletet, ma felkerült egy XS-es darab, le is csaptam rá. A trekking marad neki munkába járni (erdei kavicsos út egy jó részen, maradék meg jó kis toldozott-foltozott városi, kátyús aszfalt, szóval oda nem jó), viszont végre el tudunk majd járni nagyobb túrákra, amerre rendes, jó minőségű bicikliút van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz parkr #189738 üzenetére
Naa, ahhoz képest hiányzik is egy számjegy a számsor elejéről az ár rovatban.
Asszonykámnak jó lesz, ha síkon tud vele tartani egy tartósan kényelmes 25+ tempót, már elégedett vagyok. Nem egy sebességmegszállott, ő csak lazán tekerni szeret, de a trekking meg nem való hosszabb aszfaltos túrákra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz INTELligent #189774 üzenetére
Pár alap németországi infó:
A szabályösszefoglaló jó lesz, de alapvetően ha otthon tudtál biciklizni, itt sem lesz gondod. A szabályok kb ugyanazok, csak a népek jobban hozz vannak szokva a kerékpárosokhoz, szóval ha nem bunkó az ember, akkor nem lesz baj. Az értelmetlen, betarthatatlan szabályok itt is megvannak: balra kanyarodni kerékpárral tilos, le kell szállnod, és áttolni, valamint hivatalosan csak a dinamós lámpa jó, az akkus nem, meg ilyen marhaságok, de ugyanúgy, ahogy Mo-n, itt sem kéri számon senki. Ahol kék táblán látsz biciklit a bicikliút mellett, ott elvileg nem tekerhetsz a közúton, de a kerékpárutak minősége helyenként itt is hagy kívánnivalót maga után, és ezzel is mindenki tisztában van, szóval nincs cseszegetés. Fogalmatlan, meg figyelmetlen autósok persze vannak, sőt, akad egy-két balkáni bunkó is, de teljesen élhető a kerékpáros kultúra. A kerékpáros-, és túraúthálózat meg egy álom, gondolom a Fekete erdő környékén meg gondolom pláne, fedezd fel a környéket, aztán megyek majd én is túrázni.
Használt cuccokra a legjobb a kleinanzeigen, használd a mobil appot, az kb mindenre elég. Be tudsz állítani egy kört, hogy honnét hozzon találatokat (saját irányítószám, plusz 20 km, vagy mittudomén). Én nagyjából mindent itt nézek már először, bútort, biciklit, műszaki cikkeket mondjuk most pont nem érdemes, a covid miatt most a használt cuccokat is új árban adják. De most meséljek, hogy mi a helyzet a biciklikkel? Léteznek amúgy itt is adok-veszek facebook csoportok, akár városokra, akár témákra, de ezeket nem ismerem, mert nem használom a platformot (németek se nagyon, szóval felülreprezentáltak lesznek a káeurópaiak, balkániak, meg a törökök).
Nem tudom, amúgy merre leszel pontosan, de a vonatos közlekedés amúgy országosan jól megoldott, bár szeretnek panaszkodni, hogy már megint 10 percet késett, meg hogy egyáltalán nem jött a vonat, és kénytelen volt a negyed óra múlva induló következővel jönni, meg ilyenek, de ezek máv relációban kb értelmezhetetlen problémák. Biciklit viszont szinte minden vonaton tudsz vinni, általában külön kocsi is van a kerékpárosoknak, de ha nincs, akkor is felviheted, szóval ha valahol messzebb találsz jónak tűnő bringát, nyugodtan el lehet menni érte. Jegyet most így hirtelen nem tudom, hogy kell-e venni hozzá, meg az adott vasúttársaságtól is függ, de elég informatívak, és jól kezelhetők a honlapjaik (mobil app, ismét), gyorsan utána tudsz nézni. Üzletek itt most szinte mind zárva vannak (december közepe óta), szóval ha valami kell, akkor online kell rendelned (általában belföldön ingyen, de pl. bike24 pont nem), ha tartósan maradsz kint, akkor egy amazon prime tagság megéri, évente egyszer valami 60 eur, de ingyen futár, meg másnapi szállítás, hamar visszahozza az árát, ráadásul a filmjeiket, sorozataikat is nézheted a neten. Ja, ha valami nem jön be, szó nélkül visszaküldöd (természetesen ingyen), ez itt nem is kérdés, különösen most, covid alatt, szóval rendelgess nyugodtan.
Ha van még kérdés, keress nyugodtan, akár privátban is.
#189780: Ha jól értettem, nincs saját autója. Így azért költözésnél nem mindegy, hogy az egyéb cuccokhoz hozzáadódik-e még egy (két) bicaj.
Ja, még annyi, hogy a normálisabban kinéző gépek inkább 400 eur körül kezdődnek, de ha ennyiért veszel valami npmrálisan kinéző, és viszonylag jó állapotban lévő 26-os (27,5-es?) montit, vagy trekkinget, akkor az sanszosan ugyanannyiért tovább is adható, ha sikerül kihoznod a saját bicajaidat. A szervízköltségek itt horribilisek, szóval aki nem tud magának szerelni, az meg sem nézi a lerúgott gépeket, mert többe kerül helyrehozni, mint amennyiért vette, és jó eséllyel sosem lesz úgysem az igazi. Saját szerelésnél meg ugye nem ártanának normális szerszámok, az meg megint nem olcsó, mire az ember mindent beszerez, ráadásul ha az albi olyan, akkor a szereléshez sem biztos, hogy van hely, meg a sok kacatot tárolni is kell.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz INTELligent #189810 üzenetére
Egyébként még az megfontolandó, hogy otthon eladod a bringákat, itt meg veszel egyelőre egy közepest, később, meg újat, jobbat. Gondolom így költözéssel megspékelve a dolgot, elsőre a középső lépés nem kihagyható, de akár az is megfontolandó. Persze ha hozzá vagy nőve az otthoni darabokhoz érzelmileg, az más kérdés, bár nem szerencsés dolog ebben a műfajban. Azért nézd meg te is a canyon.de-n az outlet bicajokat. Vagy ha kinyitnak végre a biciklis boltok, és készlet is lesz, akkor bekeveredsz egy stadlerbe, vagy egy fahrrad xxl-be, és úgyis elcsábulsz.
A cyclocrosst én is annyiért adtam el, mint amennyiért vettem, közben használtam nem túl sokat fél évig, pedig az egy idősebb bicaj volt, és a modern gravelekhez képest nem is túl kívánatos darab, de simán elment 700 eur-ért (hm, lehet, hogy valami 30-40-et hagytam a helyszínen lealkudni belőle, már nem is emlékszem), ráadásul valahonnét mainzból jött el érte a csóka, ami autóval vagy 100 km ide. Szóval pörög a használt piac is.
Most pl ezzel szemezgetek munkába járós bicajnak (amíg el nem viszik): [link] . Csak nem értem ezt az ultegra-105 vegyes hajtást, meg kicsit túl jó lenne arra, amire nekem kell. Pedig árban is viszonylag elfogadható. No meg ez a daciaduster-szín...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Friczy #189850 üzenetére
Tegnap elgurítottam én is a pöttyöst. 2-2,5 órát terveztem, de elfújt az elején a hátszél. 0,75l iso volt nálam, más semmi. 100 km lett, de ugye az utolsó 40 ellenszélben. Persze akár meg is állhattam volna, beugrani egy benzinkútra, vagy pékségbe, de akkor már gondoltam, kibírom hazáig. Háááát, az utolsó 20 már kellemetlen volt. Na, így lett 27+ az átlag, de ebben benne volt 10-15 perc macskaköves kolbászolás is, meg a 15+ kmph-s ellenszél hazafelé. Szóval fogható ez így, de ha lett volna nálam két müzli-szelet, és/vagy két gél, meg még egy kulacs, akkor lazább lett volna a dolog. Ja, meg volt benne azért majdnem 1000 m szint is, hogy ne legyen uncsi.
Viszont szépen megfogta a nap a karom, meg a lábam, 17-21 közötti értékeket mért végig a garmin. Azért a rövid aláöltöző a rövid mez alatt még pont kellett, főleg a szél miatt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189965 üzenetére
Ejj, idén korán kezdődik az áprilisegy. De ez legalább egy tényleg vicces próbálkozás.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Janaboy #189987 üzenetére
Shimano (és egyéb) hajtásrendszerekről, a hierarchiáról ott a link az összefoglalóban is: [link] . Sora kb a már normálisan használható belépőszint.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz rétisün #190022 üzenetére
Akkor nem ilyen doboz...
Rendelés után 2 nappal itt volt tegnap, ezt sikerült jól bemákolni.
Már össze is barátkoztak.
Sry a ferde képért, az álló mobilos képeket nem szereti a ph engine.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #190041 üzenetére
Most gyorsan összeadtam, én kint 560km / 4000m körül járok. Ebben van egy kis monti is, meg csajokkal tekerések is, amikor ugye kerülni kell a mászást, meg a tempó is takarékon van. Összesen 10 alkalommal tekertem eddig kint idén. De tekintve, hogy most kezdődik az open season, azért lesz ez még jobb is.
Ha a görgőt is hozzáadjuk, akkor azért kicsit többre jön ki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz #75376384 #190051 üzenetére
Nem kell fosni, én is mechanikai antitálentum vagyok, és tiszta frászban voltam az elsőnél, aztán a videó alapján 10 perc volt az egész, előkészületekkel, ráparázással, mindennel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
-
parandroid
nagyúr
válasz #75376384 #190065 üzenetére
Tényleg én is meglepődtem, milyen egyszerűen ment. 15 éves lányom jött katasztrófaturistáskodni (meg cifra magyar káromkodásokat tanulni), kicsit befogtam segíteni, de csak ilyen ezt fogd meg, azt add ide (nem azt, az anyád úristenit, a másikat! ) szinten, de meglepően komplikációmentes volt. Utána a montin a gumicserével többet szívtam, mire rájöttem, hogy is jön ki, megy vissza az átütőtengely, de azt is csak egyszer kellett megérteni, utána az új országútin már pikk-pakk ment.
Amúgy nekem a defektekkel szerencsém van, vagy jó gumikat veszek. Tavaly egyszer kellett szerelnem az országútit egy lassú defekt miatt (tüske volt), meg egyszer a nagyobbik lányom montiját, amit használtan vettünk, mint kiderült, volt már foltozva a belső, és elengedett a ragasztás a foltnál. Az összes többi önkéntes projekt volt, egyszerűen nem tetszett a külső, és vettem másikat, de ezt vagy 3-4x eljátszottam (több bringával, nyilván).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
nagyúr
válasz zolnagy #190091 üzenetére
Én is egy alu vázas országútival kezdtem, egyáltalán nem kirívó a 11 kg. Főleg ugye szeretik az s, vagy m méretű bringák súlyát megadni a specifikációban. Rámegy még a pedál, lámpa, kulacs(ok), nyeregtáska... Aztán szinte mindegy is, hogy 10, vagy 11 kilóról indultál.
Mindezek ellenére azért a mostani karbon bringával észrevehetően könnyebb mászni, illetve sokkal robbanékonyabb, jobban gyorsul a gép. Persze a legnagyobb előrelépést egy könnyű kerékszettel lehet elérni, ha már mászásról van szó.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz zolnagy #190094 üzenetére
Tényleg észrevehető az extra súly. Akár rajtad van, akár a biciklin. Persze amíg valaki 100W környékén hobbibicikliskedik, addig olyan mindegy. Egy-egy nagyobb, hosszabb, tempósabb mászásnál ellenben nagyon durván ki tud ütközni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz zolnagy #190097 üzenetére
Az ebike téma más, az csak 25 kmph-ig segít, utána csak 10 kg ballaszt. Hétköznapi emelkedőkön kb úgy megy el mellettük egy rendes országútis, mintha állnának, mert spórol az akkuval, hogy kihúzza neki hazáig. Hosszabb emelkedőn (10-15 km) meg azért, mert lemerülne az akku, mire felér, aztán onnét tolás van.
Amúgy az az országútis, akit te emelkedőn megelőztél, az vagy pihent, vagy nagyon lazázott, mert országútival mászni jóval gyorsabb, mint trekkinggel. És ez pont a kisebb súlynak köszönhető (meg kisebb részben a kisebb gördülési ellenállásnak).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #190127 üzenetére
Bocsi, mellényomtam, nyilván tomehama kérdésére válasz:
G@bennek volt buszos kalandja, ő tudna első kézből infókat megosztani. De mintha más is beszámolt volna hasonlóról időközben.
Röviden annyi, hogy a biciklihez egyelőre ne nyúlj, legfeljebb kérj egy hivatalos árajánlatot a javításra, hogy tudd, mennyi pénzt mell elfogadnod, illetve valahogy próbáld igazolni az eredeti árát (lehetőleg számlával). Ezekkel, meg a rendőrségi jegyzőkönyvvel felszerelkezve akár fel is hívhatod a biztosítót, ők tudnak tájékoztatni a pontos ügymenetről, mert azért ez kicsit eltérhet itt-ott. Ami még elképzelhető, hogy egy általuk kijelölt kárfelmérő, vagy szerviz is megnézi a biciklit jelen állapotában, ezért ne csinálj vele semmit. Ha valami egyéb eszközöd, vagy ruhád sérült (sisak, telefon, drágább hátizsák, lámpa, kiszakadt farmer, mittudomén), azt is beadhatod kárigényben, nem csak magát a kerékpárt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #190134 üzenetére
Azért ezzel óvatosan. Nekem 2 SPD cipőm van, egy Scott, és egy Northwave, mindkettő ugyanúgy 42-es, mint az utcai cipőim. Párom 37,5-38 cipőket hord, a 38-as Shimano SPD cipő jó neki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #190224 üzenetére
Zwiften minden harmadik user kínai, vagy japán. Pedig amikor én tekerek, az az időeltolódás miatt nekik nem is feltétlenül csúcsidő...
Dél-Amerikaiak vannak még iszonyat sokan amúgy.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Gerr'y #190243 üzenetére
Tavalyi. Outletes. Az idei, színátmenetes dizájn szerintem is elég gagyi, ráadásul választék sincs, van egy női, meg egy férfi szín.
Amúgy élőben sokkal sötétebb, mint a katalógusképeken, inkább bordó, mint piros. Az én fotómon sokkal közelebb van a valódi színhez.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz STC Speed #190261 üzenetére
Ennek mi köze a geometriához? Ez egy egyenes vonal felfelé: talaj - hajtástengely - nyeregcső. Amit írsz, az alapján korábban közelebb volt a hajtás tengelye a talajhoz? Vagy ennyivel hosszabb lett a hajtókar? Egyik sem valószínű, illetve mindkettő max egy-egy centis eltérést hozna.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz modflow #190310 üzenetére
Egy belépőszintű teleszkóp önmagában ennek a bringának a kétharmada (na jó, nagyon kompromisszumosan talán a fele) árban. Ami alatta van, az kb csak nehezéknek jó, rugózni úgysem fog normálisan, cserébe sárnehéz, amitől az egész biciklit jóval nehezebb hajtani.
A 100k-s új biciklit úgy képzeld el, mint a 100k-s új laptopot. Működik, meg papíron tud mindent, de örömed nemigen lesz benne... A használható darabok valahol a duplájánál kezdődnek, ha szerencséd van, és találsz egy jó használtat, akkor talán a másfélszeresével megúszod. Ennél kevesebbért biciklit venni sajnos kb pénzkidobás, ha tényleg kikapcsolódásként, meg hobbisportra kell.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz -secret- #190338 üzenetére
“aszfalton laposnak érzem az elsőt 1,9-en.”
Mert az is. Én vagyok a topik hülyéje, ha mtb-ról van szó, de én dupla ennyin használom. Aszfalton így is lassú, meg brümmög, mint egy traktor, földutakon, kavicson viszont egészen kellemes. Terepen meg nem megyek, ott persze megint más lenne a helyzet. Hirtelen kanyarnál meg még mindig pánikba tudok esni, hogy magam alá fordítom a kormányt, ezzel a stucni nélkül a rúdra hegesztett hülye hosszú kormánnyal... De gyakorlok azért!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Somatom #190445 üzenetére
Borzasztó lesz, eljön a világ vége! Hát még ha a kötelező oldaltávolság tartását is bevezetik, mint civilizált helyeken... Jó, a németeknél nincs annyi autó, meg ócska vackok, nem is lehet velük rendesen menni, ráadásul az utak is szarok, arról nem is beszélve, hogy lakott területen belül az utak 80%-ára amúgy is 30-as sebességkorlátozás van, ami az ötlet bedobásakor szintén apokaliptikus víziókat indított el a magyar autóstársadalomban.
Ja, és ehhez hozzájön, hogy Frankfurtban ugyanazt a megoldást kezdték el alkalmazni, mint ami a magyar városvezetésnek is eszébe jutott: a kétsávos utak egyik sávját fizikailag lezárták, és biciklisávvá alakították. Ja, a dízeleket meg kvázi kitiltották a városból. Tudom, hanyatló nyugat.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Somatom #190450 üzenetére
"A bicikliút tömegsportra való."
‘Nem! A bicikliút közlekedésre való.’A sétálók, babakocsitolók, kutyasetáltatók, meg a futóbiciklis kisgyerekek meg akkor pontosan hol is kóvályogjanak?
Nincs ezzel a rendszerrel semmi baj, extrém kivételektől eltekintve (nyilván többsávos gyorsforgalmi utakra nem szabad kerékpárt engedni) kb mindenki mehet, ahol akar, egyszerűen figyelni kéne egymásra - és ez azért kétoldali, és kölcsönös dolog.
Re #190454: Max kereszteződések előtt láttam eddig biciklis mögött pár autót feltorlódni, de ott úgysem tudnának menni, max a biciklis előtt áll be a lámpához, stoptáblához. Ilyenre a biciklisek, robogósok is figyelnek, és lehúzódnak, ahol tudnak. Amúgy itt az útra felkeveredő traktorok is sokkal kisebb sorokat szednek össze, ahogy a buszok, kamionok is. Meg valahogy nincs is belőle konfliktus. Bár én azalatt a 3 hét alatt sem tapasztaltam semmi elborzasztót, amikor Mo-n tekertem. Már ha az útminőségtől eltekintünk, meg attól, hogy az egy szem kerékpárút, ami konkrétan a Balatont kerülné meg, gyakorlatilag használhatatlan (Keszthely-Kis Balaton szakasz)... Mindezzel együtt ott pl az országútra sem mennék ki, annyira szűk, nagy forgalmú, és iszonyatos minőségű.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #190479 üzenetére
Mindhárom felvetés tök valid, ezzel együtt az első teljesen kivitelezhetetlen, a másodiknak elvileg működnie kellene, csak a fejekben van gond, a harmadik meg sajnos kivédhetetlen valamilyen szinten, pedig az az igazi.
Felénk az egyik forgalmasabb elkerülő utat most csinálták újra, a "bringasáv" a szélén teljesen repedezett, foltozott, járhatatlan volt, pedig egy remekül tekerhető, igazi 'hullámvasutas' szakasz, váltakozó emelkedőkkel-lejtőkkel. Most végre a kritikus része is jól tekerhető, és nem dudálnak rám, amikor a vonalon megyek (mert nem kell ott mennem). Sajnos a következő szakasza viszont ehhez képest szúk (vidéki magyar viszonylatban nem), pedig hasonlóan kanyargós, és dimbes-dombos, optimális edzőterep lenne, de valami őrült az útpadkától 30 centire végighúzott egy szalagkorlátot vagy 4 km hosszan mindkét oldalon, így meg kicsit klausztrofób érzés. Ja, nincs semmilyen behajtani tilos rajta, bicikliút sincs mellette, szóval legálisan bringázható, ráadásul kereszteződések előtt jóval 70-es korlátozás, tehát (elvileg) még száguldozni sem lehet rajta (a térképen az L3008 jelű: [link] ).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Csokicsibesz #190501 üzenetére
Egy éve tekerek, egy kis senki vagyok azokhoz képest, akik tényleg komolyan tolják, de ez a 30-as átlag mondjuk 100k-n igazán nem nagy kunszt.
September 16, 2020: [link] - 102 km, 3,3 óra, 816 m szint (tutira több, a Fenix néha elméri).
March 29, 2021: [link] - 102 km, 3:47 nettó, erős ellenszél, benne 15-20 perc macskaköves kevergés, amit menetidőnek mért az óra, 1000 m szint (ez kb reális, az edge 1030-nak egészen jó a magasságmérése). Összes frissítés egy kulacs iso, a végére teljesen készen voltam, eléheztem, az utolsó egy óra vitte el így is az átlagot.Mindkét kör forgalomban, néha piros lámpákkal, kereszteződésekkel, különösebb nekikészülés nélkül. Jó, technikailag egyik sincs 30kmph átlag, de én sem vagyok egy erős kerékpáros. Csak a személyes ismerőseim között van olyan, aki ezeket a köröket nemhogy 30, de 40 fölötti átlaggal is megcsinálja. Igen, az 1000m körüli szinttel, random széliránnyal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Somatom #190525 üzenetére
Csak muglik lehettek, igazi férfi 100 kg fölött kezdődik, és kilóg a nyelve, amikor a +300w-tal toló motorral megelőzi a sportolónak öltözött bringásokat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #190533 üzenetére
Életemben vagy 2x jártam arra (gyalog), de ott már a libegőnél is földút van, nemhogy a kilátónál, nem?
Közúton én olyat tudok mondani, hogy felénk van egy 11 km-es szegmens kb 600 m szinttel, ami olyan 6% emelkedés átlagban, ott a kom szerint az első 32 kmph körüli átlaggal tépett fel, de az első 10 mind 28 fölött van (többet nem látok prémium híján), szerintem nekik megvan a 20-as minimum ezen a szakaszon.
De tényleg nem számít abból a szempontból, hogy a minimum sebesség megszabása elvetélt ötlet. Autópályán sem úgy határozzák meg, hogy mindig legalább annyival kell menni, hanem hogy ha annyira nem vagy képes, akkor nem mehetsz fel. Ellenkező esetben egy tetszőleges dugóban végig lehetne büntetni mindenkit, aki ott araszolgat.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #190537 üzenetére
Vicces számok ezek Pelikán elvtársnál. 440, ill. 430 w-ot ír a mászásra, ami reálisnak tűnik, ha azt vesszük, hogy a fórumtársnak ebből olyan 300-at a motor tett bele, és hasonló lett a sebesség. Átlagosan edzett hobbikerékpárosnak ilyen távon, időtartamban kicsit odalépve 200, de akár 250 wattot illik tudni, persze nem lineáris a tempó/teljesítmény összefüggés, szóval ez olyan 13-14 kmph lehet? Egyszer ki kéne próbálni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz INTELligent #190585 üzenetére
Aki ért hozzá, az a jó állapotú bringákat kb új árban teszi most fel. Márpedig akinek jó bringája van, jó állapotban, az általában ért hozzá. Canyon Roadlite-okat is a Canyon Outletben olcsóbban adják, mint ebayen, de ugye vagy 2xs, vagy 2xl, a többi másodpercek alatt megy el.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz cityman #190615 üzenetére
Nem mai darab, de teljesen használható lesz. A Sora belépő szint, de legalább nem Tourney, a hátsó sor meg lehet, hogy hamarosan csereérett, azt kalkuláld bele (meg akkor új lánc is már, ez ki tudja, milyen régi), de ez azért csak üzemszerű dolog. Ja, meg valami rendes pedál kell majd rá... Az, hogy itt-ott kicsit levert, azt te döntöd el, hogy mennyire zavar. Ha viszont az átalakításhoz még váltókart, fékkart, meg kormányt is venned kell, akkor lehet, hogy a fentiekkel együtt (minden költséget összeadva) már jobban járnál egy eleve olyan biciklivel, amilyennek ezt tervezed.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Yszapos #190630 üzenetére
Abus-szal nagyon nem tudsz mellélőni. Ezzel együtt hamis biztonságérzetbe ne ringasd magad, bármit el lehet vágni a megfelelő szerszámmal. A környék ismerete nélkül meg eleve sokat nem lehet mondani. No meg hiába mondjuk mi, hogy fasza lesz, ha éppen arra turnézik a Lakatos Cirkusz, és pont a tiéden csillan meg a déli nap fénye...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Yszapos #190638 üzenetére
Paranoidnak sem éri meg lenni, mert akkor meg abba hülyül bele az ember. Ha márkás lakatot veszel, azzal megtettél mindent, amit meg lehet tenni. Ilyen értékű bicajjal még biztosításon sem igen érdemes gondolkozni, drágábbat meg nem szabad szem elöl engedni, az a trükk.
Amúgy ha már úgyis Abus, akkor nézd meg inkább a Bordo-t az U-lakat helyett, könnyebb is, kezelhetőbb is, meg talán biztonságosabb is (?), mondjuk árban gondolom kicsit húzósabb.
Ja, ha nagyon paranoia, akkor ha jól értem a linket, ehhez a lakathoz is jár hurokkábel-sodrony, ha nem, akkor külön is kapható ( [link] ), azzal még lehet variálni a kerekek, meg az ülés védelmében.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Gergi #190688 üzenetére
Egy kitámasztó aztán roppant elegáns megoldás egy fullin...
Tanuld meg pedálnál, vagy hátsókeréknél megtámasztva letenni, a kitámasztót hagyd meg a trekkingeseknek, meg a pedelekeseknek.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Sinesol #190700 üzenetére
A cross trekking itt nem a szíve csücske a népeknek. Valami hasonló célra keresek amúgy én is bringát, nekem valami fitness, vagy commuter kéne, országútis hajtással, lehetőleg tárcsával, valami szélesebb, de aszfaltos gumival. Teleszkóp minek, igazából olcsó gépen többet árt, mint használ, egy normális teló meg egy belépő gép árának jelentős része. Nekem munkába járós bicajnak kéne, amit egész napra kint hagyhatok a bolt előtt, szóval drágát, meg feltűnőt sem akarok, bár elvileg őrzött a tároló. Eddig elég reménytelen a dolog, egy-két jó jelöltet azért már láttam itt-ott felbukkanni ebayen, de vagy nagyon messze van, vagy a méret nem jó, vagy valami egyéb baja van. Jellemzően 400 eur fölöttkezdődnek a használható, de kompromisszumos darabok, dupla annyiért máregészen jók is akadnak, ujan meg kb 3x a szorzó. Már amit lehet kapni...
Szóval nézelődj, keresgélj, ha találsz valamit, amintényleg elérhető, dobd be ide a konkrét cuccot. aztán. alaki majd megmondja, hogy az miért bem lesz jó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Na, egyszer nekem is lehet szerencsém... Ma beleakadtam ebbe a hirdetésbe (nem tudom linkelni, mert már levették):
Deore 1x11 váltó, shimano fékek, rockshox teló, gyakorlatilag alig használt. Váltó finoman megy, kicsit a végállással kell majd játszani, a legnagyobb fogaskerékre nem dobja fel, az összes többi perfekt. A fékek nem túl erősek, valószínűleg légteleníteni kéne őket, majd keresek valami útmutatót, ha kritikus, akkor ezzel elviszem legfeljebb szervizbe. Amúgy fognak, meg nem egy száguldozós bicikli lesz amúgy sem. 40 mm-es Schwalbe G One gumik, munkába járni jó is lesz. Próbáltam a macskaköves utcánkon, kicsit az én ízlésemnek laposak ugyan a gumik, de nem is nagyon rázott.
Szóval megvan a munkába járós biciklim, enniyért nem tudtam otthagyni. Egy számmal lehetne ugyan nagyobb, meg szerintem ez női váz, de a kormány pont jó távolságra van, az ülésrúd meg simán feljön a szükséges magasságig, szóval elsőre jónak tűnik. Valami wellgo, vagy milyen kombi pedál van rajta, ha jól látom, spd, de ennek majd utána kell nézni, remélem kompatibilis a shimano spd-vel.
Szóval most örülés van, érdemes volt egy hétig folyamatosan bújni a rohadt apróhirdetéseket... Már golyózik tőlük a szemem kicsit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
nagyúr
Na, ez is meglett, most akkor tényleg nem veszek több bringát.
Ez (megint) nem az enyém, ezúttal kislány-montenbájk volt a cél, páromnak, illetve a 15 éves lányomnak, mikor ki tekeri (kb egy méretkategóriában vannak). A legfontosabb kritérium persze az volt, hogy szép színe legyen, meg szép is legyen, szerencsére ezt is megugrottuk. A technika meg rám volt bízva, az nem fontos. 27,5-es kerékkel nézegettem, mert olyan 160 cm körüli magassághoz kell, nyilván s, vagy xs méretben. Kerestem már egy ideje valami kompromisszumot, 500 eur volt eredetileg a célkeret, de elég nyilvánvaló volt, hogy necces lesz. Így, hogy az én crossomat sikerült a keret alatt beszerezni, ez segített, lett még némi tartalék. Hosszas keresgélés után tegnap találtam egy ilyet:
Nem a szomszédban volt, 1,5 óra autóval, de így utólag nagyon megérte eljönni érte. 2020-as modell, 450 km-t futott, teló tökéletes, fékek harapnak, váltás vajsima, az egész bicaj mintha gyári új lenne. Egyetlen hátránya, hogy a széles kormány miatt nem fért be az autóba, azt el kellett fordítani.
Bővebben: [link] (ez már az idei modell linkje, de kb ugyanaz).Tegnaphoz képest sajna borzasztó idő van (erős, hideg szél, amitől a 9 fok kb 2-nek tűnik, bár most éppen nem zuhog, reggel még szakadt), szóval nem tudom, ki tudjuk-e ma még próbálni, de valamit csak összehozunk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #190840 üzenetére
“jányodé már jobb a tiédnél is. Fatherly love. ”
Ilyen ez a popszakma. Telefonban, meg tabletben már rég túl vagyunk ezen a szinten. Kiscsaj ma barátnőzik, szóval az anyja jött el velem kipróbálni a járgányt, tisztára be volt sózva már előre (mert szép a színe), és végig élvezte is az egészet, pedig elvittem trailezni, másztunk is, ereszkedtünk is, szűk, erdei ösvényen is zúztuk, tisztára meglepett vele, hogy milyen jól érezte magát közben végig. Azt mondta, egyedül a kavicsos ereszkedéseknél félt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #190861 üzenetére
Végülis nem mindegy, hogy a sportolónak öltözött analóg bohócok mit mondanak a pedelecről, miközben lógó nyelvvel maradnak le a jól konfigurált, hekkelt pedelec mögött, amit nem is tudnának használni a nyápic izmaikkal a Hármashatárhegyre felfele?
Csak hogy összefoglaljam az elmúlt kb 24 óra pedeleces paneljeit.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- Politika
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nyaralás topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini-ITX
- Vicces képek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen