- Milyen monitort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mini-ITX
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz ro_bert17 #104224 üzenetére
Tárcsafék? Csak akkor nyikorog amikor vizes, pl. frissen van mosva, esetleg esős-ködös időben tekersz, vagy mindíg? Mert ha mindíg, akkor szerintem esélyes, hogy túlságosan el van kopva és a fékbetét kis fém tartófülecséi (fogalmam sincs hogy hívják) hozzáérnek a tárcsához és tönkre is tehetik azt, szal én a helyedben megnézném/nézetném a betéteket és ha szükséges cserélném.
zoltan.bagi: Kesress vissza a B&M, Convoy és Gaciron szavakra, utóbbiakról nemrég is volt szó.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
LordAxwell
senior tag
válasz ro_bert17 #104286 üzenetére
Nem azért hajtanak ki eléd mert nem villog a lámpád és nem látnak, ezt te is tudod szerintem.
A sötétben, egy erős fehéren világító fény ami nem vízszintesen világít hanem a föld felé, teljesen oké és látható dolog.
[ Szerkesztve ]
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ro_bert17 #104286 üzenetére
Az autósok néha nem azért nem adnak elsőbbséget mert nem látnak,hanem mert úgy gondolják nem annyira fontos,vagy még van idejük elmenni amíg odaérsz.Ez még 6ványozódik,ha az átlagosnál gyorsabban tekersz,mondjuk 26-28km/h fölött és ezen a villogó sem segít.Nejemnek most ilyen van,de ez villogáson agydaganatot okoz...ha esetleg nem kapsz epilepsziás rohamot előtte.Mondtam is neki,hogy azt csak nappal,országúton használja.
Szerk....látom kolléga is ezt írta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cozmo
őstag
válasz ro_bert17 #104286 üzenetére
Pont ide vág.
Hátsólámpát vennék de milyet?
Elvárások:
akkumulátoros
Usb-n tölthető
Nyeregcsőre
Nappali villogó funkció DVF (szuper erős atomvillantó)
Bónusz elvárás:
Piros prizmás, hogy ne fényvisszaverő prizmákkal kelljen baszakodni.Mit ajánlotok?
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
-
ro_bert17
őstag
válasz ro_bert17 #105015 üzenetére
A közös rendelés tárgytalan, már megrendeltem. És mást is hozzá, többek közt tapadásgátlót. Ki fogom próbálni a zsírzós helyekre.
Azt még elfelejtettem, hogy gondolom a kulacstartóhoz értelemszerűen van csavar is ugye?
(#105041) bimbilla09: szerintem jópofán idétlen. Bringás felvonuláshoz? Vagy szokott lenni az a beöltözős izé, a múzeum körúton?
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz ro_bert17 #105307 üzenetére
Ezt így nehéz megmondani, mert egyéni anyagcsere függő. Fontos, hogy normálisan táplálkozz mindig. Az is mindenkinek más, hogy mennyivel eszik tekerés előtt, hogy energia is legyen, meg ki se hányja vagy ne vigye el az emésztés az energiát. Én pl 1,5-2 órával előtte eszem. A folyadékpótlás legyen folyamatos közben is, de otthonról sem úgy kell elindulni, hogy nem ittál semmit. Én kb 3 litert iszok naponta, ehhez jön amit még tekerés közben (nagy kulacs/óra kb). Nekem a közbeni kaja az 45-60 percenként valami, ami 200-250 kcal körül van (zabszelet, fent említett csoki, télen méz, táblás csoki). Esetleg gél, de azt edzésen nem erőltetem. Utána eszek fehérjedús ételt, szénhidráttal, mert azt is vissza kell tölteni. (fehérjepor, zab, aszalt gyümi, dió)
De mondom, mindenkinek más. Én pl éhgyomorra nem bírok elindulni, és reggel sem megy úgy a tekerés, mint délután.
Triathlete: te viszel be pluszban tápkieget? Miket, mikor?
kisskri24: szerintem Rockrider. Az áruházi beállítás nem lesz az igazi, érdemes elvinni egy szervizbe, ahol 5-6e Ft körül átnézik, és beállítják, így elkerülheted az idő előtti kopást a rossz beállítások miatt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Triathlete
senior tag
válasz ro_bert17 #105307 üzenetére
Edzés előtt legalább egy óra kerékpár esetén, de inkább kettő, és megfelelő folyadék mellé. Időt hagyva, az emesztés megkezdésének. (Mivel ülni fogsz egy óra elegendő lehet könnyebb kaja esetében. Futásnál a kettőt azért mindig szoktuk tartani, de 3-4 még jobb, de persze az ételtől is függ.)
Edzés alatt 60g szénhidrát órénként max. bármilyen formában (kb. két Mars csoki lehet) és mellé egy kulacs víz per óra. Ha sokat izzadsz akkor sót vesztesz amit szintén pótolni kell. Sótabletták erre jók. Ez mondjuk 3 órányi terjedelműektől indokolt. Persze lehet alatta is, további regenerációban is komoly szerepe van a sónak és ezáltal az ionháztartásnak. Addig csinálhatsz bármit a tényleges regeneráció nem fog elindulni amíg az ionegyensúly a szervezetedben helyre nem állt.
Edzésen kívül meg sokszor sokfélét, egyszerre keveset kell enni. Nem kell csirkecsöcs meg rizsen élni. Minden egyoldalú táplálkozás valamilyen hiányhoz fog vezetni.(#105310) 6030D: Én még napi egyszer biztosan iszok egy adagnyi fehérjét (30g) este, tulajdonképpen ez az esti vacsi/csoki illetve ha reggel van úszás azután mindig egy adag. Viszont a fehérjét sem szabad ilyen formában túltolni, könnyen hasmenés lehet a vége, mivel másképp, máshol szívódik, mint a szénhidrát.
[ Szerkesztve ]
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ro_bert17 #105363 üzenetére
de mióta itt olvastam milyen fontos inni menet közben, azóta kb. 5 km után kiszáradok....erre mondta Mark Twain,hogy ne olvass orvosi könyveket mert még a végén nyomdahibába fogsz belehalni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ro_bert17
őstag
válasz ro_bert17 #103434 üzenetére
Egy kis tapasztalás az aldis műhelypumpáról, mivel remélhetőleg mindenki teker valamerre ebben a csoda szép időben, és csak nekem kell irodában üldögélni.
Párszor már használtam. Szerintem nagyon kényelmes, nagyon nagyon jól használható eszköz. Kevés tapasztalatom ellenére számomra minőséginek tűnik.
Ahogy említve volt, a névleges. 6,5 bar. Az egyik bringát 8-8,5-re szoktam pumpálni. Fel is megy az óra addig, de amikor ráteszem megint, olyan 6 körüli értéket mutat. Sajnos dedikált nyomásmérőm nincs, annyira meg nem vagyok spíler, hogy kézzel megállapítsam.
Pár napja rendeltem egy ilyet: [link]
Ennél azért lehet érezni, hogy ha 8 barig fújom, az bele is megy. -
Vanir
veterán
válasz ro_bert17 #105718 üzenetére
Győri vagyok, itt is sztenderd eset. Szent István út, borzasztó forgalmas, néhány igencsak rossz forgalomtechnikai megoldással.
Hasaggymeg: Upgrade mindenek felett!
vighpeter: Sajnálattal olvasom, és még jobban örülök, hogy nem repültem nagyobbat.
lsebestyen: Nádor aluljáró előtt, a városházánál szerintem jobb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
cozmo
őstag
válasz ro_bert17 #107373 üzenetére
A strava egy trágyadomb mobilon. Lelki békém fentartására vettem önálló kerékpáros gps célezközt. Ezt javaslom neked is. A legkisebb bryton-t már 20e alatt megveheted. emui-s rendszerű pl honor, huawei telefonon teheted te bármilyen kivételnek. Akkor is kilövi. Ez a telefon és a strava együttes szégyene. Már évek óta.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
flash-
veterán
válasz ro_bert17 #107373 üzenetére
ha a strava bezáródik a háttérben akkor ügyeskedni kell, van megoldás de sokat kell bíbelődni(nekem huawei nél sikerült), illetve rendszerfüggő is hogy milyen beállítások kellenek..
amúgy meg:
"Troubleshooting GPS Issues
Meg Thursday at 20:31
GPS is a system to estimate location on Earth by using signals from a set of orbiting satellites. The GPS system includes the chip in your Android device as well as the satellites above the Earth.Examples of GPS issues
Achieving an initial GPS lock
Troubleshooting steps
Variable performanceExamples of GPS Issues
GPS drift: The GPS track deviates from the road. You may see that the track generally follows the shape of the road but with much less precision.
Lost GPS signal: If the GPS signal is lost and sometime later re-acquired the pre- and post-signal-loss points will be treated just as any other two points (although more time has elapsed between them) and connected with a straight line.
GPS bounce: A 'jumpy' GPS track can cause your activity to report more distance than you actually traveled since each 'zig' and 'zag' of your GPS track has to be accounted for with a straight line connecting them.If you experience any of the above, your activity may report a different distance than you actually traveled and, unfortunately, it will not be possible for us to "fill in" the missing data or modify the existing data. Thankfully, there is more that can be done to prevent bad GPS data from being recorded than there is to repair it. Please refer to the troubleshooting steps listed in this article to prevent similar issues in the future.
Achieving good initial GPS lockTo achieve fast startup and high-accuracy position estimates, you should provide:
Clear view of a large portion of the sky. Any obstructions between the phone and the sky can adversely affect signal strength. A big tree is an obvious obstacle, but even a pocket or a backpack can cause problems for the very low-strength signals.
Time to tune in to the signals from the satellites. To improve signal acquisition time, keep the device in one place and make sure the device's data communications are enabled. This allows the phone's GPS to get hints about its approximate location. Even with a perfectly clear sky, it can take a few minutes before a lock can be established in some situations.Steps to take when investigating GPS Issues
Turn phone off/on
Turn GPS off/on
Be sure Strava is allowed to use your location. Settings > Apps > Strava > Permissions > Toggle Location ON. Be sure that you've allowed Strava to use GPS in the background
Disable any battery saver settings.* Including Power Saving Mode, Battery Management or any third party apps. Please see below for more information on your specific device
Check that your location settings are set to High accuracy. Settings > Additional Settings > Privacy > Location > Set to High Accuracy
Perform an "AGPS reset": Install the App GPS Status & Toolbox, then in that app, go to Menu > Tools > Manage A-GPS State > Reset*Adjusting battery saver settings on different devices
HTC: Access your phone settings > battery > power saving mode > battery optimization > select Strava > don't optimize > save
Huawei: Turn Energy Settings to Normal and add Strava to "Protected Apps"
LG If you're running Android 6 or higher: Settings > battery & power saving > battery usage > ignore optimizations > turn ON for Strava
Motorola If you're running Android 6 or higher: Battery > select the menu in the upper right-hand corner > battery optimization > not optimized > all apps > select Strava > don't optimize
OnePlus (using OxygenOS Settings): Battery > battery optimization > switch to 'all apps' > select Strava > don't optimize
Samsung: Access battery settings > app power saving > details > Strava > disabled
Sony If you're running Android 6 or higher: Battery > from the menu in the upper right-hand corner > battery optimization > apps > Strava
Xiomi (MIUI OS) If you're running Android 6 or higher: Access your phone settings > additional settings > battery and performance > manage battery usage > apps > StravaFinal Steps
Try using the Strava app to record for 10 minutes, letting it search for signals with a wide open view of the sky, and keeping it completely immobile. If this does not produce useful location estimates, determine if GPS works in other apps. It's best to use another fitness tracker app and not a navigation app like Google Maps, Waze or Apple Maps. Navigation apps use cell towers to snap your position to known roads and trails which can give the illusion that your GPS is working perfectly. Strava and many other fitness apps do not do this and just use GPS to position you. Because of this, you may notice Strava is having a hard time locating you but other navigation apps aren't.
If you are willing to get your hands a little dirty, try running one of the free apps that presents detailed GPS operating information. “GPS Status” is a free app that can reset your GPS and download fresh A-GPS data. The link to download the app is here, and you should see it eventually reporting 5 or more satellites acquired, and an overall accuracy range of fewer than 30 meters if everything is working properly.Variable Performance
Even if your device is in the same place and the same setting as before, it may behave differently from one day to the next. Typically, the device needs to receive signals from about 5 satellites to get an accurate estimate of its position. With the changing position of the satellites, changing weather patterns, and the changing nature of the Earth's outer atmosphere, there are enough parts of the GPS system outside of your direct control and observation that it is difficult to make conclusions about what specifically is causing inconsistent performance. We recommend you try repeatedly before making a judgment about the best ways to work with your device's GPS in your settings."
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ro_bert17 #107754 üzenetére
Mivel én általában könnyű terepen és rosszabb utakon megyek, így ha fitness lesz, akkor is puhábbra fogom fújni a gumikat, mert kell a "csillapítás". Csak az a kérdés, hogy egy 35-ös gumit mennyire engedhetem le, hogy ne kapjak felütésest.(A jelenlegi 0.49-es gumikkal nincs ilyen probléma.)
-
emre
veterán
válasz ro_bert17 #107984 üzenetére
Valaki már készített, de kicsit más témában
A lámpás topikban is volt Imy, aki hónapokon keresztül gondolkodott azon milyen C8-ast vegyen. Bocs hogy ennyire érzékenyen érint a kérdés, de én is Imre vagyok eredetileg.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
nightzone
aktív tag
válasz ro_bert17 #108715 üzenetére
Köszi a részletes választ. Csak annyit kérdeznék hogy látom neked jobbra ível a kampó, át lehet-e ezeket szerelni a másik oldalra is? Nekem balról könnyebb lenne feltenne rá, mert egy sarokban lenne hely. És még azt szeretném megkérdezni tőled, hogy a földig érdemes tenni a bringát vagy lehet teljesen lógatni? Ha nem ér a foldig lehet-e bármi baja a bringának? Válaszod köszi előre is!
-
cozmo
őstag
válasz ro_bert17 #108684 üzenetére
Nem, ha odaértél. Közli hogy út vége és kilép. Nem tudsz rajta vissza navigálni ugyanott. De mobil alkalmazásban bármikor rajzolsz útvonalat. És azonnal feltöltve mélt mehetsz is.
trialboj: egyértelműen fellevegősödött a féked, és még az olaj is kevés a rendszerben. Mindezt a fejreállítás kapcsán általad írtak alapján vontam le.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Bati0501
őstag
válasz ro_bert17 #110598 üzenetére
Olvasva a tanácsod, mondom megpróbálom még egyszer, mert már annyit nyomogattam, hogy már annyira lepuhult, hogy így már úgy se fogom használni, így addig nyomogattam, míg szinte teljesen le nem engedett.
Ezután már sikerült felpumpálni. Bár sajnos nem teljesen olyan keményre mint szerettem volna, ezért lehet, hogy mégis kell majd még egy pumpa.
Ez a decathlonos szimpi. -
jjeahh
nagyúr
válasz ro_bert17 #110681 üzenetére
A Twooc verzió van nekem, az nem halk és nem is túl hangos, szerintem olyan erős közepes, normál méretű csengőből én hallottam már halkabbat. Szerintem csak annyi az előnye, hogy diszkrét, eddig senki nem vette észre a bringámon, csak ha direkt mutattam. No meg nagyon szép a hangja, kellemes a fülnek . De rendelj be egyet próbából ha gondolod, sokat nem buksz rajta ha nem tetszik.
trialboj: Ááh, pedig tegnap majdnem megvettem a rockbros-t . Szerencsére Bollé munkavédelmist rendeltem végül helyette.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pc360
addikt
válasz ro_bert17 #111382 üzenetére
Igen, amint meglesz. Már annak is örülök, hogy a 20-as Grand Prix II-t végre 23 mm-esre cseréltem, így nem rázza szét a belem. Elég könnyen felszakítható sajnos, nem egy tartós darab, de legalább könnyű. Alattam fél évet bír.
Egy barátom egy angliai bringaboltban dolgozik, ott többeknek 8 ezer km-ig bírta a Hardshell, úgy pedig megéri a felárat. Azzal elmegyek 2 évig. A másik erőteljes ajánlása a SwissStop fékpofák, ha azok cseréjére kerülne sor.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
ro_bert17
őstag
válasz ro_bert17 #111950 üzenetére
Végül is ahogy látom érdeklődés hiányában elmaradt az összefoglaló külföldi webshopos bővítése, de azért pár gondolatot írok a hivatkozott oldalról, hátha hasznos lesz valakinek a jövőben.
Vasárnap rendeltem, mára (péntekre) kezemben a csomag a Hollandiából. Van Fapapucséknak van bizalmuk kelet európával kapcsolatosan, mert a kupac holmit bedobálták egy reklám táskába, a táskát meg bele b@szták egy tingli tangli kis dobozba. Kb. mintha a szomszéd sarokra kellett volna átsétálni vele. Szerencsére semminek sem lett baja, de egy rosebike a hajtogatós külsőt is bélelt dobozban küldi.
Eredetileg egy ilyen szarvacskás markolatért kezdtem vásárolni, de a 12,50-es szállítást szerettem volna szét oszlatni. Így lett egy pár apró kütyüm, amelyekből valamit itthon hiába is kerestem. Pl. pici könnyű 15-ös kulcs, presta szelep fogó mütyür, láncbontó pár kopekért, első hátsó lámpák prizmákkal, 1 eurós markolat, stb.
Konkrétan nem számoltam utána, de gyanús hogy a 12,50-es szállítással is bőven olcsóbban jöttem ki, mint itthon, főleg ha figyelembe veszem, hogy pár dolgot itthon még nem is láttam, vagy hogy egy shopban talán nem tudtam volna összekukázni ezeket. -
-
trialboj
őstag
válasz ro_bert17 #113049 üzenetére
Nem esélytelen csak macerás főleg ha nincs hozzá valami kis üllőd, egy kalapácsod, és némi szerencséd.
Összecsúsztatod a láncot ahogy kell fogod a kis tüskét ami kiesett, egy csipesszel megfogod odatartod kb egyenesen és óvatosan belekalapálod, amikor már magától áll és egyenes a láncbontóval mehet tovább.
Sokszor csináltam régen. Viszont ezt semmilyen gyártó nem ajánlja mert gyengébb lesz tőle a lánc, nem tudom h miért, de biztos igaz. Szóval ha meredekebb helyeken is mászol tehát kínzod a láncot, érdemesebb lenne 1 szemet inkább kivenni, és úgy összepászítani.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ro_bert17 #113053 üzenetére
Régebb simán kiütöttük,majd visszatolva újraszegecseltük (lelapítottuk fejét egy hegyes dornival),de az nem váltós kerékpár volt.Ma már csak hazajutni valahonnan alkalmaznám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ro_bert17 #113072 üzenetére
Nekem is! Már vagy 2 évtizede nem hallottam,de otthon,Erdélyben a nyolcvanas években minden szaki tudta mit jelent.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zsohi
őstag
válasz ro_bert17 #113332 üzenetére
Van egy mondás ami szerint amíg nem próbálod a jót, addig az nem is hiányzik. Meglátásom szerint ennél nagyobb igazság nincsen ebben a sportban. Kis pöcsös koromban a baráti körömben mindenki hipermarketes Y vázas rugós kerékpárral tolta annak idején, beleértve engemet is. Sokat ugráltunk velük magasabb padkákról és csináld magad ugratókat építettünk, egyszer nem tört a vázuk és az állandó 8-astól eltekintve semmi gondunk nem volt a gépekkel. Majd az egyik nap megjelent az egyik barátom egy Caprine X Onlee vassal és akkor úgy mond minden megváltozott, akkor előtte még nem tudtam, hogy ilyen is lehet és lehetséges. Mára, pedig egyszerűen képtelen lennék vissza ülni egy hipermarketes kétkerekűre és nem azért mert félek. Az érzés, amit egy igazi kerékpár nyújt nehezen megfogalmazható és még nehezebb ezt elmagyarázni valaki számára aki még nem élte át. Nem teljesen kapcsolódik a dolog a mondanivalódhoz,de az írásod hozta ki belőlem.
Családi autóra négy évszakos gumin kívül mást el se tudnák képzelni nyárra, a nyári gumik oldalfala túl kemény és tönkreteszik a menetkomfort, ha már ez is szóba került.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
#16729600
törölt tag
válasz ro_bert17 #113341 üzenetére
Nem kell szabadkoznod, igen erősen túl van a 'pro réteg reprezentálva a topikban. A való világban az utakon a fasorban sincsenek képviseletben. Felénk igazi bringás társadalom van, a 70% cross trekking, városi, outi bicajjal nyomja. Szakadék ugró, bozóthasító MTB-ből már érezhetően kevesebb van.Fat bringát én még nem is láttam egy darabot se itt, fullyból is alig van. Ami nagyon izmosodó kategória az az E-bringa, egyre többet látok, de arról itt egy hangot se fogsz olvasni, mert ha nem sár, dagonya 180 Fokos lejtő / emelkedő az nem trendi .
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ro_bert17 #113356 üzenetére
Munkám során főként azokkal találkozom, persze. Bár ez után "Tudom, van itt szervizes is, és kérem ne vegye magára, nem rá írtam" biztos, hogy engem keresel?
Ami az olcsó kontra drága bringákat illeti, sajnos nem tudom nem magamra venni, na ne érts félre nem sértettél meg vagy bármi, de ugye én is bőven írtam a témában. Zsohi le írt egy fontos dolgot a témával kapcsolatban, amíg nincs az embernek tapasztalata, addig a legtöbb esetben nehéz elképzelni, hogy a drágább bringa miért drágább és az nekünk miért lesz jó? Miért nem jó a Tesco-s bicikli? Gurul, megáll, jó az egy kezdőnek nem? Szerelői pályafutásom alatt számtalan szupermarketes bringával találkoztam és már évekkel ezelőtt eljutottam arra a pontra, hogy nem is vállalom a szervizelésüket, néhány ritka esetet kivéve, amikor nagyon erőlteti a tulaj, de akkor is csak úgy, hogy semmiféle garanciát nem vállalok az elvégzett munkára. Ennek megvan a nyomós oka, aki szerelt már ilyen kerékpárokat az jól tudja, legtöbb esetben beállíthatatlanok, az összes csavar nyalódik el, törik, hajlik minden amihez hozzányúlsz. Tényleg egy rémálom ezeket szerelni. Rengeteg idő elmegy vele és az eredmény kérdéses. Nem éri meg velük foglalkozni.
A műszaki minőségük annyira gyenge általában, hogy egy minimumot sem tud elérni, annyit sem mint a legolcsóbb Neuzer vagy Gepida kerékpár, pedig aztán azok sem űrtechnikát alkalmaznak és kb 80 ezer ft-ért megvásárolhatóak.
A másik probléma, hogy sokan csak végletekben tudnak gondolkodni, vagy van a Tesco-s rettenet, vagy a fél-egy milliós bringa. Közte is vannak átmenetek. 150k körül már elég jó minőségű kerékpárokat lehet venni újonnan (110 a tescos fat), ami kb fényévre van a Tesco-s bringától. De ha nagyon szűkös a keret, még annak is több értelme van, hogy bemenjünk a decathlonba és kigurítsuk a legolcsóbb 60 ezer ft-os bringát. Tehát alternatívák mindig vannak. Nyilván ez az olcsó fatbike sokakat elcsábít, mint az olcsó dánhill össztelós, mert a nem hozzáértőknek azt sejteti, hogy kevés pénzért is hozzájuthatunk egy tudásban drága bringához, de ez csak egy átverés. Utánzatok, semmi más. Ugye itt a fatbike-al kapcsolatban érv volt a kerék, hogy bezzeg milyen drága egy rendes fat kerék. Na igen drágább persze, de ne gondoljuk, hogy a tescos fat az ezt kiváltja, sár nehéz kerék, könnyítések nélkül, gyenge agyakkal, szar gumikkal, szar felni, szar küllők. Arra amire a fat-et kitalálták, nem nagyon lehet használni. Akkor meg minek? Gurulni vele aszfalton, had ámuljon a paraszt? Semmi értelme. Az olcsó össztelós tesco-s gép is addig működik amíg a műanyag perselyes forgáspontok és telók nem törnek szét, utána javíthatatlan.Egyébként a mtb és az országúti az a két szakág ahol tényleg nagyon könnyű megérezni a gyenge minőségű és a komolyabb minőségű kerékpár közti különbségeket. Ehhez még komolyabb tapasztalat sem feltétlen kell, átlag ember ráül egy tesco-s montira, megy vele egy karikát terepen, majd ráül egy minőségi össztelósra és azt garantálom, hogy hatalmas különbségeket fog érezni, mind stabilitásban, fékerőben, irányíthatóságban, tekerhetőségben, kb mindenben amiben csak lehet! De még egy minőségi merev vázas montival is. Az élmény teljesen más lesz, és azonnal érezni fogjuk működésben, hogy miért kerül ennyivel többe. Országútinál detto. Amikor nehezebb megérezni a különbségeket, az a nyugis, trekkinges aszfaltos használat, amikor valakinek az igényei tényleg minimálisak, és csak nyugisan gurulgat. Bár akkor is meg lehet érezni, de nem olyan szembetűnő, és nehéz elképzelni, hogy miért jobb a több száz ezres bringa. De ilyen esetekben is ódzkodni kell a szupermarketes ajánlatoktól, mert szervizelésnél megbosszulja magát a gagyi kínai termék. És ilyenkor jön az elhatározás néhány embernél, hogy na majd megépítem jóra, aha ja, rálocsol az ember egy halom pénzt és akkor is gagyi marad, mert a váz amire építkezünk csapnivaló minőséget képvisel, ráadásul építés közben belefuthatunk olyan hibákba, hogy semmilyen normális minőségű alkatrésszel nem kompatibilis a váz. Azt kéne megérteni, hogy a szupermarket nem egy olcsó alternatíva, kis pénzzel rendelkezőknek, hanem egy átverés! Hosszútávon ez többe fog kerülni, mintha kapásból vennénk egy tűrhető minőséget. Kb az a kategória mint ha elhinnénk Horst Fuchs-nak a tv shop-ban, hogy a Dubletta főző edény és a szuper V gyalu mekkora királyság.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest