- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Házimozi belépő szinten
- E-book olvasók
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Milyen TV-t vegyek?
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- TCL LCD és LED TV-k
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
ph A vállalat prototípusa kihagyott egy-két lépcsőfokot, ugyanis az elképesztő képfrissítési tempóhoz 4K-t párosít.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
ma Frissült az Oppo középkategóriás ajánlata, négy szélén ívelt OLED kijelzővel tetszelegnek az új modellek.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
Az olyanoknak,mint én,akik nem veszik komolyan az ivást: [link]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Nekem is szimpibb a 4 lábú (lidl-ös van nekem js,mostmár két éve), de a legszimpibb a 3 lábú lett volna, csak az nem 9-10 ropi, hanem 30-40 inkább. De otthonra biztos megvehető mindegyik.
Mivel úgysem tudok szombatig érdemben terepen bringát próbálni, addig leírom, hogy ennek a szabadonfutónak tényleg szokatlan hangja van. Elég erőteljes, de mély tónusú. legalábbis állványon nagyon fura. És megint van egész értelmes akció dropperre a CRC-n, persze erre a hónapra már kiköltekeztem magam.. ja,meg el kéne döntenem, hogy 120-as vagy 150-es Brand-X-et válasszak, meg kell méricskélnem, hogy melyik hogy adja a beépítési lehetőségeket. (nehogy a kisebbik ne legyen elég magas, vagy a nagyobbik ne férjen el, bár erre az utóbbira csak a másik vázamnál lenne esély, ott pont van kulacstartó szem, és épp rossz helyre jön ki, BF idején számolgattam)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #157750 üzenetére
Én csak a Lidl-öst ismerem, lehet hogy egyforma ez a részük. Nem rossz-nem rossz, de lehetne jobb. Pl. a nyeregcsőnél megfogatva azért el tud fordulni a bicó, meg a pofa része is biztos profibb egy komoly állványnak.
A 3 lábú azért tetszik, mert okos, és kedvezőbben el lehetne férni vele a műhelyben, de annyit nem ér nekem, amennyibe azok kerülnek.(#157752) Yahhher : ja tényleg, alapul vehettem volna a gyári setupot 180 cm/ 85 cm / L-es váz.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #157785 üzenetére
Patentszemesből még csak Sramom volt, meg most lányoméra Sunrace-t vettem, azt még nem kellett út mellett szerelnem - de szóval a Sram rendszerű patentszem mindenesetre olyan, hogy új korában elég nagy erő kell, hogy összepatentold, de ez nem gond, mert legrosszabb esetben ránehezkedsz a pedálra, és az biztos elég. de bontani már nem olyan egyszerű kézzel, csak ha már van benne egy kis használat. A szerszámos dobozomban van is azóta ehhez való mini célszerszám, de magammal nem cipelem. (tudom, szokták mondani az erős zsineget, amit átfűzve a patentszemen segít bontani, ezt még nem próbáltam, de ez is szerszám )
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #157799 üzenetére
Ami másnak kiesés, az nekem haladék. Mármint én menni szerettem volna a most 28-aira is, csak nem érek rá, de az utána következők (talán ápr. 5 az első utána?) is úgy érzem, hogy kirán vannak nekem erőnlétileg... nem tudom, mi van velem, bár az álmoskönyv szerint a napi 4-5 óra alvás sem használ. Meg hát edzésből (kilométerből) is kevesebb volt, mint szerettem volna, szóval nem tudom, mit rinyálok
Tegnap sem volt idegem zen szerzetesként lenyugodni az alapozó szintre, idefele sem igazán, de hazafelé meg végképp. Viszont erről jut eszembe, gondoltam majd okos leszek, és kivételesen iszom. Ez annyit jelentett, hogy reggel is, délután is indulás előtt egy pohár víz, aztán még egy fél kulacsnyi a bringára, mert tudtam, hogy többet úgysem fogok meginni. Na nem is fogyott el, de azért párszor iszogattam belőle. Eredmény: 4 km-rel hazaérés előtt (tehát kb 25 km után) le kellett húzódnom, hogy akkor én most elmegyek wc-re. Szerintem az én szervezetem nem igényli a folyadékot :/ Vagy legalábbis hűvösebb időben nem.
Aztán arról nem is beszélek, hogy visszaülve a biciklire úgy kiszállt belőlem az erő, hogy alig vánszrogtam felfele a maradék 3 km-es emelkedőn, pedig meg akartam tolni (tudtam, hogy elfogy az erőm, ha már az elején jobban sietek, és így is lett)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157883 üzenetére
Csaltam, egy 120 grammos xc kormány (amúgy lehet,hogy nem kell nekem 720-nál szélesebb, nem éreztem hogy legszívesebben kijjebb fognám) , 380 g-os spd pedál, és kb 250 g-os nyeregcső van rajta, a leendő dropper 550g+ kábel súlyához képest.. szóval 12.6 környékére felhízik majd. De igyekeztem mindennél figyelni a súlyra is.
Tekerés: ezt én még 20 km után nem tudom annyira stabilan megmondani, ami leginkább érződött, hogy azokon a lefeléken, amik nem extrém meredekek, de köves-haladósak, a másikkal sokkal jobban féltem :P tehát egész konkrétan ahol a Ninerrel bele-belefékezgettem, ezzel meg az volt a jellemző,hogy még tekertem is :)
A gumik viszonylag haladósak, de ezzel is úgy vagyok, hogy nem mindig tudom,hogy a gumik ellenállását, a ragadósabb löszös talajt, a szemmel nem látható emelkedőt, vagy a szembeszelet érzem.. biztos nagyobb az ellenállásuk, mint egy keskeny xc guminak, a Niner haladósabb, de ezzel sokkal kevésbé féltem a laza kövektől, ferde keréknyomos földúttól, ezzel egykettőre el lehet felejteni,amit az eddigi bicikliimmel a nyomvonalválasztásról tanultam :D Felfelé is jobban tapad persze (mondjuk Nobby rég volt a 29eren) , de kevés alkalom volt még tesztelni.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157889 üzenetére
Ja, a Niner most "rolling chassis"-ként parlagon, de szép lassan majd visszaépítem.
Meg kérdezted az árát a gépnek, igazából talán jobb lenne nem összeszámolnom.. :) félő,hogy súrolja a komplett új gép árát, és van,amiben gyengébb, igaz, van,amiben meg talán erősebb. hogy számszerűsítsem, a 400 nem tudom, befedné-e.. :/
De az élmény.. ;)
Ami érdekesség, és nem számoltam vele, hogy a lapos fejcsőszög miatt (meg az egyenes kormánytól) alá kellett pakolnom 20mm távtartót a stucninak,hogy ne érjen bele a fékkar a felsőcsőbe,ha valami zakó miatt elfordulna annyira a kormány. így nekem eléggé trekkinges fíling kinézetre, kényelemre nem rossz, de minimum visszafordítom negatívba, az ilyen rövidnél nem számít sokat, talán még elfordul tőle..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ez egy ismerősöm linkelte odaát, és elgondolkodtatott. Magamtól is eszembe jutott, de akkor el is vetettem azonnal. De így, hogy látom gyáriban, így kicsit más - mindenem megvan otthon, hogy single speeddé alakítsam az enyémet, és a munkába járás során alig van szint a 31 km-en. Legközelebb kipróbálom a váltóval, van-e olyan fokozat, amit végig tudnék használni...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157968 üzenetére
én most még mindkét eshetőséget el bírom képzelni. azt is, hogy elszúrja az alapozási szándékomat, és azt is,hogy segít. Nálam finoman szólva nem mindig van meg a fegyelem arra,hogy betartsam a tempót,ami ahhoz kéne,hogy ne ugorjon ki a 130 körüli értékből. de ha egy kissé alálövök az áttétellel, akkor hiába tekerek szinte, úgyse haladok, legalábis könnyebb talán tartani. hazafelé az utolsó 3 km még váltóssal is közel esélytelen, de ennyi szerintem belefér. ott mindenképpen lesz kiállós szakasz is, ha mondjuk beválasztok egy 36/16-ot. Azt már megfigyeltem,hogy a reggeli kávét jobb,ha elhagyom ilyenkor, az +10 bpm :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Tegnap sikerült tubeless gumit cserélnem a folyadék újrahasznosításával. Egy jó nagy, decis fecskendőt használtam a felszippantáshoz, és nem is pótoltam utána, mert keskenyebb gumi került fel, abba úgy ítéltem meg, elég a csökkent mennyiség is. A leszedett, és most pihentetett gumit egy mosogatószivaccsal és vízzel kicsit átsikáltam belül, de nagyon nem kellett küzdeni, némi öblögetés után egész kulturáltan lehetett eltenni. Joe's tej volt benne. Korábban sikerült beszárítanom Continental lötyit, az elég komoly ragasztószerű bevonatot képzett a belső felületen, meg van ilyesmi a használtan vásárolt külsőimen is. De ezek szerint ha nem szárad bele, akkor nem vészes az egész dolog.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #158009 üzenetére
Én most nem csináltam vele semmit, bár amikor ezelőtt belsővel raktam össze a gravel gumikat, kicsit féltem, hogy valami megkeményedett maradvány majd jól kiböki. A sajátom, amit frissen én lötyiztem össze, szerencsére nem jutott el a beszáradásig, de voltak rajta foltok, ahol a sűrűbben összeállt fehér massza rátapadt, azt jobbnak láttam leszedni most, amíg még nulla erőfeszítéssel megvolt. A rendesen rászáradt bevonat az nem tudom, lejön-e máshogy, mint hogy kézzel darabonként lecsipegetem, régen legalábbis ilyen volt, de nem is volt türelmem teljesen megcsinálni, csak a nagyját. Egyébként tubeless forevör, most nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz menni vele (a gravelen most lesz először), és ahogy látom, ha picit is odafigyelek, és mondjuk hetente-kéthetente ránézek, van-e benne elég nyomás, akkor nincs baj a nem használt kerekeknél sem a tubeless-szel, ha beáll szépen, akkor kevesebbet ereszt, mint a belsős rendszereim szoktak... Ráadásul megfelelő felni+gumi kombó esetén még csak nem is nehéz megcsinálni. Ez a WTB is hivatalosan TL, reggel odaszaladtam megnézni, és szépen minden gond nélkül tartja a nyomást, pedig nem mentem vele, csak körbeforgattam párszor. Az első kerék is hamarosan átalakul, csak most szerezhetek bandázst is, mert leszedésnél elcsesztem ami volt - ha tehetném, ragasztómenteset vennék, de olyat csak olcsó kínaiban láttam eddig.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #157988 üzenetére
Erre akartam reagálni. Az agresszívabb üléspozíció nálad mit jelent? A kormány mélyebben van a nyereghez képest, mint a másikon? Vagy jobban előre kell nyúlni?
A hajtás kopottsága nem hiszem, hogy szerepet játszik, amíg normálisan fut. Mármint egy kopott lánchajtás csak extrém esetben súrlódik többet, úgy gondolom, vagy legalábbis itt nem tűnik fontosnak.
A gumi már többet számíthat, és a nyomás. A te légellenállásod megint komoly tényező, még ha nem is 40-nel mész. A légellenállást meg eléggé befolyásolja a testtartás, de akkor nem tudom, mire kell most gondolni, hogy az egyik magas de agresszív, a másik alacsony, de kevésbé az.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158148 üzenetére
Én nem is mertem feljebb menni a Nobby Nicnél, meg azok súlyban és árban is egész jók voltak (750g körül, pontosabban azt hiszem, egyik 720, másik 760, illetve 33 EUR).Nekem egyelőre tök elég, ez biztos Talán ha valamelyiket elkoptatom, előre lehet hogy 2,8-ast veszek ugyanilyenből .
(#158143) zoli03 : a GX karnál nekem is van egy olyan érzésem, hogy vagy a nagy kar áll pont kézre, vagy a kicsi, de igazából elég jól megtalálható az a hely és szög, ahogy mindkettő jó, csak lehet, hogy nem elsőre sikerül. Én inkább a kicsi kar helyzetére figyelek felrakásnál, és akkor működik a nagy is. Shimanóból volt olyanom, ami mutatóujjal is váltott lefele (bocs, kisebb lánckerék irányába), de ha fogom a kormányt, akkor nekem úgysem állt kézre, szóval nem is igazán használtam. Meg már nagyon fura azt a kart (ez egy 9-es LX) használnom, lányom bicóján van, és hiányzik a határozott kattanás, hogy váltottam
(#158142) rasotamas : ha valaki autóval gyökér, velem szemben, mikor biciklizek, automatikusan azt gondolom, hogy sosem ült biciklin. Tipikusan ilyen, mikor elhúz mellettem 20 centire, akár hosszú utánfutóval (megtörtént) úgy, hogy egy lélek sincs az úton, aki szembe jön.. De ugyanígy gyökérségnek tartom a biciklis részéről, ha pirosnál visszaelőzget, neki tökmindegy, miközben az autósnak újból nehézséget generál. Jó, nem mindegy neki sem, hogy hányadszorra megy át a lámpán, szóval ilyenkor próbálok valami egyensúlyt fenntartani, de ez ilyen. A legtöbb baj szerintem abból van, hogy mindenki csak a saját szempontjait veszi figyelembe, pedig aki rendszeresen autózik is, biciklizik is, arról nem tudom egyszerűen elképzelni, hogy autósként csak autós fejjel, bicósként csak bicós fejjel gondolkodjon..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158162 üzenetére
tőlem ne várjatok okosságot teló témában, de a Suntourom is a helyén tartja az első kereket, ami nagy előny!
A tengely nekem elég fura, egy darabig elpiszmogtam vele, mire úgy éreztem, hogy be van rögzítve.Az RS-é fapadosabb, egyszerűbb, jó értelemben. Igaz, itt acél a tengely. A villa egyébként "csak" 2 kiló, tengellyel, rózsával, tehát legalább nem olyan nehéz. Amit eddig észrevettem, hogy ha felemelem az elejét a bringának, akkor egy kis "csattanás" van, mintha fém a fémen koppanna. És csak 32-es becsúszói vannak, pedig a Raidonból elméletileg létezik 34-es is. Használtan vettem, de kívülről szép állapotú, és belül is csinált valami kisszervizt az eladó. Ja, és vittem magammal telópumpát az első útra, de nem használtam, igazából jónak tűnt a nyomás, pontosabban nem tudom, miben kéne másnak lennie . Túl puhának sem éreztem, de túl keménynek meg biztos nem. Fékezésre is csak annyit bólintott, amennyi még nem zavar, én inkább az ilyenekre vagyok érzékeny
(2.6-os gummákkal eleve ki fékez, nem?! )
Közben a kerék cserebere miatt (is) visszakerült a Ninerbe a Reba, de szegény még mindig elég csupasz, nem baj, verseny úgysincs, egyszerre csak egy lovat egy seggel, szóval nem sürget nagyon semmi. Kivéve talán a kínácsiságot, szóval fékből lehet, hogy kap ideiglenesen egy pár BB7-est a spórolás jegyében. Ja, az MT500 nekem is teljesen használhatónak tűnt, csak eladtam a biciGlivel.Ha már itt tartunk: légtelenítést legközelebb már otthon szeretném csinálni (Shimano). Oké, videót keresek majd róla. A fékkábel rövidítése is magától értetődő művelet otthon ?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #158165 üzenetére
Ja, az első próbálkozás elöl 1,6/hátul 1,8 bar volt, de a hátsóból hamar engedtem, otthon megmérve szintén 1,6 körülire sikerült beállítani. És meglepődtem, a kerék átmérője elvileg 2 centivel kisebb csak, mint a 29eren, mégis a 28:10 érezhetően előbb elfogyott, talán indokoltabb lett volna egy 30-as tányért választani előre. De nem akarok elhamarkodni semmit, pörgetés rulez
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #158181 üzenetére
én egy vészmadár vagyok ilyen szempontból, de az a valóban tuti tubeless felni,aminek a pereménél olyan a profil,hogy megtartja nyomás nélkül is a külsőt. Ha megnézel ugyaninnen egy WTB-t mondjuk, azon látszik ez. Szóval ha sikerül is átalakítani, küzdős lehet, és terepen valószínűleg nem tudod visszatenni,ha nincs kéznél kompresszor.. 17mm nagyon durván keskenynek tűnik mai viszonylatban, 2.1" fölé nemigen mennék vele, bár nekem is volt 2.25-ös gumi 19es felnin, és nemrég 20ason, de alacsony nyomáson (ami tubelessnél a lényeg) hamar kolbászol. Ja, létezik még műanyag kemény szalag, ami egy profilos valami, és segít tubelessesíteni az ilyesmi felniket, de lutrinak érzem, ha nem a konkrét felnihez készült (Bontragert láttam már),ráadásul nincs is ingyen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #158296 üzenetére
Én egyszerűnek látom a problémát: szeretnél egy újabb biciklit, mi itt a kérdés? :D
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #158312 üzenetére
így van, nem rossz a Spyre, és én tök olcsón szereztem (apróból 15/pár) , de a BB7 kicsit azért erősebb. Ettől függetlenül majdnem elégedett vagyok velük, kicsit lehetne erősebb a szűk 80 kilómhoz. De inkább Spyre-t vennék, mint olyanból még egyet,ami eltörött, meg amúgy is gyenge volt. (a HYRD kicsit bizgeti a fantáziámat, de annyira nem égető)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #158332 üzenetére
A BB5-ről nekem is viszonylag rossz emlékeim vannak, de az apró állandóan tele van vele, hátra talán elmegy. De bb7 -est is rendszeresen látok eladót, és mindkettőből felbukkan road változat is. Nekem montis BB7 van, és eddig egyedül azzal sikerült elérnem, hogy megemelje a bicikli a hátulját, ráadásul erőlködés nélkül (van egy hosszabb húzású oúti fékkarom is, azzal raktam össze akkor). a Spyre ezt még mindig nem tudja, pedig cseréltem már mindent: tárcsát, betétet kétszer, bowdenházat.. most valami ebike-hoz való fémes betét van benne, ez meg ha jól látom a tárcsán, nehezen kopik be rendesen. Hátul bezzeg atom,oda nem is kellene jobb.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #158337 üzenetére
Szemezgettem vele, de valaki írta, hogy nem jó. Már nem emlékszem pontosan, mi miatt, de letettem róla. Egyébként a márkásabb "nem összenyomódós" bowdenházakkal elégedett vagyok, általában Jagwire-t veszek, vagy Shimanot. Ja és köszörült rozsdamentes drótot, nekem az vált be legjobban, a teflonos valahogy nem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ha már TRP..
A single speed, a Vértes lába, és az alapozó tartomány közül úgy érzem,kettőt választhatok, egyébként közlekedni egész értelmesen lehet a járgánnyal így is.
(a kormány mélyebbre is került, cserélődött is, valahol a kettő között lesz az igazság,már ami a mélységét illeti, mert most már maradni fog)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #158370 üzenetére
Ezt a vázat, meg általában oúti jellegű bringákat inkább hátranyúló csővel szoktam látni. Azt a későbbi tapasztalás hozta,hogy inkább egyenes lett volna jobb.. mondjuk elbírja az előretolást, egy dolog zavar benne, hogy az elöl lévő csavarhoz nem férek hozzá szerszámmal, így macerás állítani. Egyenes csövem csak alu van itthon, ez a dolog igencsak hátra van sorolva a vásárlási sorban, ha egyáltalán rajta van a listán :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Az hogy van, hogy EZ csak 9,3 kiló pedál nélkül, de első-hátsó váltóval, FVKarral, míg az enyém egyetlen sebességgel is 9,1? Pedállal 9,5. Na jó, árban is nagyságrendileg a fele, ami nekem van, de ennyi lehet a vázon? Félig költői kérdés volt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #158445 üzenetére
Na jó, megnyugtatom magam azzal, hogy hazudnak
Valószínűleg az van, mint minden más esetben, hogy mindenhol összejönnek a 10-50 grammok, aztán az együtt máris bő fél kiló. Egyébként a 9,5 kilós gravel bringa már tetszik, csak ha visszarakom a váltót (márpedig úgyis az lesz egyszer), akkor már nem lesz 10 alatt. Még mindig nem vészes súly, csak a rendes országútik azért körberöhögik. Jó, ne akarjak széles gummát, meg tárcsaféket, meg pehelysúlyt egyszerre, tudomBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #158450 üzenetére
A villák között max 1-2 centi lehet, a fejcső hasonló, szóval abszolút magasságban közel lehetnek egymáshoz, csak a nagyobb váznak magasabb a nyerge.
Mindazonáltal az az érzésem, hogy túlságosan leegyszerűsíted a dolgot erre a "milyen magas az eleje" paraméterre, még szerintem is túlzás erre alapozni egy biciklivásárlástBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Tuvix #158489 üzenetére
Kontaktlencse + bringás szemüveg. Erős szemüveget hordok, amikor elspórolom a kontaktlencsét, mindig picit megbánom, pl. reggeli hűvös guruláskor államig folyik a könny nekem is :)
más, mivel a 150-es droppernek nem adták meg a súlyát, és a rövidebbnek is csak szerelék nélkül:
(elemet kék venni..)
Meg majdnem baj lett, csak a 125-ösről volt rajz is, a 150es alaphelyzetben kb 20 centit kiáll a vázból, ez nálam azt eredményezi,hogy mindössze 2 centit áll ki a gallér, annyit lehetne leengedni :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #158512 üzenetére
Az X-Bolygóról mindig ár-érték bajnok dolgok jöttek
A fék tarcsi szerintem itt csak annyit jelent, hogy adják hozzá a szokásos fékcső rövidítő kacatokat, amit az új fékszett vásárlásakor is kapsz a dobozban (az a roppantógyűrű, vagy mi, meg a kis pöcök, és a sárga műanyag befogó)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
Ha már mászás... örülnék, ha azt hoznánk ki belőle, hogy mennyivel erősebb lettem, de félek, hogy nem ez a valódi ok
Szóval a DÖGNEHÉZ 12,5 kilós trail bicóval legutóbb jobb időt mentem egy felfelén, mint valaha az XC géppel, és keresem az okokat. Előbb kikerestem a kalkulátorban, hogy a kerékméretben csak 3% eltérés van elméletileg, valóságban nem mértem sem a 29x2,25 és a 27,5x2,6 kerületét, de érzésere picit többnek tűnt. Rendszeres volt, hogy amikor úgy éreztem, olyan áttételben tekerek, mint ami a 29errel a legkönnyebb (mindegyiken 28:42 a legkönnyebb áttétel) akkor nem egy, hanem kettő könnyebb fokozatom volt még. Persze az emlékek nem mindig mérvadóak ilyenkor.. Szóval én arra tippelek inkább, hogy jobban be voltam melegedve, sőt, most, hogy mondom, ezt tavaszi melegben csináltam, míg a többi próbálkozás hűvösben volt. De előtte mentem már egy rövidebb, de azért szignifikáns emelkedőn, szóval kapott már a szervezet egy kis ébresztőt. De a legvalószínűbb, hogy minden együtt, és még egy hangyányit erősödhettem is.
Ha egyszer ráveszem magam a kerületmérésre, nem lepődöm meg, ha inkább 5%+ lesz az a különbség mindenesetre.
Azért hogy a bicikliről is meséljek, jjeahh örömére, szerencsére nincs a "kiskerék" érzésem tőle, bár az ultimate túragépnek (számomra) lehet hogy 29x2,6-os kerekei lennének - csak az már nehéz is, valamit valamiért.. Még nem tudom, hogy a 140-et mozgó villa teszi-e, vagy a gumi, de többször kapom magam azon, hogy csak eresztem, ahol eddig óvatoskodtam. De lejtőzős arc nem leszek tőle, ahhoz más DNS kell . A droppert is külön tanulni kell, de egész más alacsonyabb súlyponttal szembenézni ugyanazzal a lejtővel, mintha sokkal szelídebb lenne. Hozzáteszem, hogy csak pár lejtőt ismerek a Vértesben, ami "megkívánja", szóval szerintem lesznek bőven útjaim, amikor nem is aktiválom egyáltalán. És fárasztja a combot .ja, 16:41-es idő javult 16:04-re, ami elég észrevehető különbség szerintem. Mivel a pörgetés jobban megy mint az erőlködés, ezért is gondolom, hogy ha 3-5% eltérés van a kerék miatt, akkor az már bőven számíthat is, még ha nem is ennyit.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #158816 üzenetére
Én eléggé biztos vagyok benne, hogy mindkét bicónál én vagyok a szűk keresztmetszet, szóval nem hiszem, hogy úgy megbátorodom a trailtől, hogy a másikkal majd túltolom . Inkább csak szokom a sebességet, amit mások bőven tudnak egy 100-at mozgó XC vassal is, hátha kicsit tudok feszegetni a határaimon.
A Recon tudtommal acél becsúszós, ezért nehéz, a SID meg talán nem a merevségéről híres, legalábbis mások elmondása alapján ez maradt meg .
Teló szakértő sem lettem, sőt, a második úton lelazult a gyorszár (mondtam, hogy nem annyira magától értetődő ez a Suntour tengely, persze ez inkább engem minősít, miért nem néztem utána..), lejtő után vettem észre. Baj nem lett, de csattogott az eleje rendesen, mikor elemelkedett a földtől, csak a teló amúgy is csattog, de nem ennyire .Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Massmurderer #158820 üzenetére
Én azt nem értem a mai napig, hogy sokan elzárkóznak az utánvéttel küldéstől. Azt a részét értem, hogy drágább, ezért lehetőleg kerülöm. De az eladó max az egyszeri postát és a csomagolás munkáját bukhatja, nem? vagy ezért kerülik?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Pttypang #158828 üzenetére
az elsőt kilőném, nem ismerem pont ezt, de a kétoldalt csavaros nem szimpi, más gyártótól volt. pontatlanul volt megcsinálva a felfekvő felület, amiknek illeszkedni kellett volna egymáshoz, ezért nagyon meg kellett bikázni a csavarokat,hogy ne fittyenjen le. ugyanakkor az állítás irtó macera volt, mert teljesen ki kellett lazítani őket.. a másik kettő vehetőnek tűnik kép alapján.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158702 üzenetére
Neked milyen fék is van fent? MT500/501?
Mivel ilyen jó az euró, gondolkodom, hogy mégsem kéne nekem most fékváltókart vennem, helyette olcsóbban megúsznám, ha visszaépíteném a Nineremet. De ehhez kell fék.
A kölcsön XT-vel nem volt visítás, de az visszakerül a Ninerre, és a Vitusra az MT500 lenne az egyik kiszemelt.
Mondjuk az a tippem, hogy ez a rezonancia nagyban szerencse kérdése is, meg nekem alubakos tárcsa van, hátha merevebb..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #158880 üzenetére
Nna, például a kisebb tárcsa lehet hogy kedvezőbb lenne hátul ilyen rezgés szempontból.
Én úgy álltam neki, hogy az MT785 jó kis fék, 180/160-as felállásban, meglátjuk, milyen, aztán majd az első utak alapján választok helyette. Mivel a négydugattyús rendszer régóta izgat, valami olyat szeretnék előre, egyébként maximálisan elégnek tűnt a 785, annyi hogy ahogy forrósodik, elkezd hangja lenni, bár mint utólag kiderült, ott már laza volt a tengely, szóval nem biztos hogy mérvadó, amit eddig tapasztaltam . /ritkán megyek olyan lejtőn, hogy érezhető lenne a hőterhelés hatása/.
De hátra egyértelműen kétdugattyú + 160-as tárcsa elég lesz nekem..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #158895 üzenetére
szerintem nem ismered a paralelogrammás fajtát, szerintem is az az egyetlen fajta, amit szabadna rugósból venni. Sajna ~16K alatt nem nagyon láttam, a Suntour ennyi nagyjából.
Az eredeti a Thudbuster, de az inkább 50..
[link]
A szokásos olcsó rugós cső már koncepciójában is rossz, ehhez jön, hogy az első másodperctől tovább romlik a működéseBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz nrg.960 #159004 üzenetére
Én is 11s mellett döntöttem, pedig a hajtókarom tudná a 12-t is, de jelentősen olcsóbb belőle könnyűt összehozni. A boost hiánya már nagyobb probléma lehet, ha hosszú távra tervez vele az ember.
Az egyéni dolog lehet, hogy én pl. meg se nézem a hirdetést, ha az odaírt áron nem kéne. Nem vagyok egy alkudozós típus, legfeljebb a postázást (kisebb tételeknél persze) szoktam belealkudni az árba. Na jó, ha drágállom, akkor is megnézem, hogy miazistent hirdetnek ennyiért, de nagyon ritkán alkudozomBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #159045 üzenetére
izopropil-alkoholt kell alá fújni (nekem spray formában is van), mindenféle tisztogtáshoz használom. felrakáshoz ugyanez. de lehet hogy a víz is jó, csak felrakásnál lassabban párolog el.
kapcsolódik:a karbon kormányomon a közepső,és a markolatok alatti részen is van érdesítés. na erről csak elszakítva jött le a habszivacsos markolat :(
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #159059 üzenetére
akartam írni, szerintem 29er inkább alacsonyabb fejcsővel készül, jellemzően 11 centi és alatta. de tény,hogy a túl hosszú nyakból eladásnál még nem volt baj :)
nekem is azért kellett volna leszednem a markolatot,mert másik bicóra tettem át, és arra más markolatot akartam. a bilincses mondjuk jól jött itt. de síma felületű kormánynál beválik az említett módszer.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Bicólámpa téma: a most kapható (párat még láttam) aldis készletből, ami 5500 Ft-ba kerül, vett valaki? főleg a hátsó miatt érdekelne. Ez hasonló kivitel,mint amit 6030D ajánlott, ha sok (3-4+) órát kibírna jó fényerővel, akkor szívesen leváltanám rá a meglévő ügyes,de hamar lemerülő példányt.. az elsőt meg összehasonlíthatnám a Lumintoppal :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen