- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Free Play Days 2024 - 23. hét: TopSpin 2K25, The Ascent
gp Az elért eredmények továbbra is megmaradnak természetesen.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #291525 üzenetére
Rendes bringát kell venni főnök úr
-
Csokicsibesz
tag
válasz Maximum1 #291563 üzenetére
Múlt héten az volt a gond, hogy keveset iszok, most meg hogy túl sokat.
A Garmin szerint egyébként ez is kevés volt.Hasaggymeg: Szerintem ez a karbantartás dolog túl van kicsit lihegve. Nem esik szét a bringa, ha nincs 2 havonta szervizelve... A forgás pontokat majd akkor szervizeltetem, ha lesz vele probléma "if aint broken don't fix it".
Mondjuk én nem szervizelem otthon a telót se és nem is akarom. Inkább bringázom, mint szervizelek.
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #291849 üzenetére
Ez tuti, hogy nem a top 1% de még csak nem is top 10%. Sokkal nagyobb a merítés.
A topic 80% iszonyat casual. Sokszor nem is a bringázásról szólnak a posztok, hanem minden másról: órák, waxolás, futás, kínai mezek, betétes gatyák stb.Sokan azt hiszik itt, hogy ők a top 1-10%-ba tartoznak de nagyon nem. Azok az emberek nem internetes fórumokon laknak, hanem valószínűleg ilyenkor is tekernek...
-
Csokicsibesz
tag
válasz dom1n0 #291857 üzenetére
De ez a 200w sem jelent semmit önmagában. Az a baj, hogy pl. Te sem érted hogy magában a nyers watt szám egy telejsítmény szám és kész.
Teljesen más 200w ha 60kg a súly, vagy 70kg, netalántán 95 kg.
Példa1: 250w ftp 95 kg testömeg mellett az 2,63w/kg jelent.
Példa2: 60 kg súly mellett a 160 wattos alapozós gurulás 2.66 w/kg-ot jelent. Vagyis itt a rider erősebb z2-ben mint a példa1 delikvense ftp-n.Ahogy a te példád is mutatja a 250w az nagyobb minta 160w, tehát példa1 tuti erősebb lesz. Spoiler: nem lesz az. Sőt egy 60kg bringásnak nem is biztos, hogy az ftp-je eléri a 250-et mégis erősebb lesz, mint aki tudja ezt a számot csak mellé nagy súlya van.
És ez még nagyon messze van egyébként a teljes képtől, állóképesség, regeneráció, pulzus stb.
Szóval tök felesleges 1 számot nézni, főleg ha nem is telejsen érted azt.
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #292454 üzenetére
Sok viszonylag "új" ember van a topicban, akik kevésbé értik a kerékpározást. Ami alapvetően nem gond, mert szerintem kell idő amíg megérti az ember (legalábbis nekem kellett).
Nehezen áll össze, hogy az álló képességi sportnak nem véletlenül ez a neve. Az állóképesség az egésznek az alfája és ómegája. Persze lehet menni összevissza meg lehet venni 50 felett olasz bicikliket .
Évekbe telik mire lesz az embernek egy kézzel fogható állóképessége, mire tudja, hogy mire kell figyelni stb.De azért itt ebben a hobbiban isvannak szintek. Van a vettem egy új bringát és most heti 40km nekem a bringázás a hobbim szint. Meg a van 3-4 bringám, okos görgőm , 12 hónapon keresztül edzek, figyelek a kajálásra és versenyzek szint.
Ebben a topicban van mind a kettő, eltérő arányban de lehet velük találkozni.
Mind a kettő bringás de mégis nagyon más szinten.Arról nem is beszélve, hogy a kerékpár egy elég drága sport, van egy réteg akinek itthon, mint sport teljesen elérhetetlen. Azért jelentősen magyar átlag feletti kereset kell ahhoz, hogy valaki tudjon hobbiból versenyezni. Még nem is a bringa a legdrágább része szerintem, hanem inkább az autó amivel oda meg vissza mész a versenyekre.
Plusz a legtöbb amatőr versenyző mindent magának csinál: szervizelés, kaja, vezetés, edzés, stb. Eléggé elhivatottnak kell lenni, ha ezt valaki szeretné csinálni, mindezt úgy, hogy a körülmények (értsd verseny helyszínek, résztvevőszám, díjak stb.) eléggé messze vannak az optimálistól. -
Csokicsibesz
tag
válasz dom1n0 #292474 üzenetére
Értem én, hogy IT-s fizetésből jól lehet élni itthon, de azért ez nem a lakosság túlnyomó része.
Egy autót fenntartani sokkal drágább, mint egy bringát. Arról ne is beszéljünk, hogy ez középkategóriás autó kb. 5-6 millió forint, egy jogosítvány meg kb. 500e ft (ha ügyes vagy és nem szivatnak a vizsgán se).
Persze lehet csapatni 20 éves autókkal (nekünk is az van ), csak hát azért az nem egy életbiztosítás.Ahhoz, hogy itthon el tudj járni rendszeresen versenyezni szezonban kb. 2-3 hetente utazni kell versenyre oda-vissza. Ehhez azért kell egy megbízható autó (nem Porsche), de egy olyan amivel el mersz utazni több száz kilométert egy hétvége alatt.
Tehát egy verseny az nem annyi, hogy befizeted a nevezési díjat (12-14 ezer Ft) és kész. Hanem alapból kell egy megbízható jármű, amivel el tudsz menni a versenyekre. Azt fenn kell tartanod, tankolnod kell (jelenleg 40l benzin több mint 24 ezer Ft), matrica, biztosítás. Ha ez megvan, akkor még mindig nem versenyeztél egy métert sem. Ehhez jön a ruha, kaja, gél stb.
Mtb szinten itthon van 3 Top maraton (vagy már nem tudom éppen mi a neve), meg azt hiszem 7 db Superioros verseny. Az összesen 10 hétvége ha mindegyikre elmész. Ennek csak a nevezési díja több mint 100k + még az utazás. Egy verseny hétvége simán 30-40k és ez mondjuk 10x. De megspékelheted még mondjuk Szlovák meg Osztrák versenyekkel, amik tovább növelik a költségeidet.
2 év alatt egy elég jó bringa árát el lehet durrantani versenyzésre.
-
Csokicsibesz
tag
válasz dom1n0 #292477 üzenetére
Csak onnan indult a történet, hogy drága a váltó Ez az egész életmód drága, felesleges egy elemet kiemelni, amikor van 30 másik összetevője. Van egy nagyon magas belépési küszöb, amit szerintem igen is el kell ismerni.
Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy ha van rá pénzed még mindig nem állsz sehol, mert a munkát ugyan úgy mögé kell rakni. Ami munkát bele raksz, azt tudod majd a végén (versenyen) kiszedni belőle.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Roland861010 #292482 üzenetére
Szerintem itt óriási nézetbeli különbségek vannak.
Kocsi nélkül is meg lehet csinálni rengeteg mindent. Gyereket is lehet oviba vinni pl. bringával, vagy tömegközlekedéssel, ami elég jelentős tétel lehet. Kocsival persze kényelmesebb az tény.Nekem is van családom, de mi pl nem is nézünk Tv-t, nekünk nem jelent semmit. Sőt a gyerek se nézi
El lehet menni a családdal is kirándulni. Belenőhet a gyerek abba is, hogy nem az a normális, hogy bámul egy ládát, hanem az hogyha mozog, kint van a természetben, elmegy helyekre és élményeket szerez.Az, hogy fennakadsz egy váltó árán, de egy TV-én nem az jelenti, hogy másképp állsz a világhoz. Sokan akik bringáznak nem nagyon érdekli őket, a tv, a laptop, meg egy rakat dolog, mert nem az a hobbijuk. Én se tudom mennyi egy telefon vagy egy laptop, vagy egy kondi bérlet mert nem érdekel, nem foglalkozom vele.
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #292633 üzenetére
Csajoknál a kb. a fele mezőny nem ment végig, vagy DNF vagy kiszedték őket. Többen hipotermiásak lettek, annyira fos idő volt.
Igazából nem nagyon értem a UCI-t, minden hülyeségre van szabályuk, milyen hosszú lehet a zokni lábadon, hogy állhat a fék váltókar stb. De az, hogy a versenyeken tömegbukások vannak, meg a hideg miatt rosszul lesznek a versenyzők az nem zavarja őket.
(Azt csak zárójelben írom, hogy szerintem állatság ilyen DH szakaszra beküldeni az embereket egy bukóban meg egy mezben.) -
Csokicsibesz
tag
válasz dom1n0 #292675 üzenetére
Zwiftnél átlagokat teljesen felesleges nézni. Soha a büdös életben nem fogsz 110w-on 30-as átlagot menni. Amikor Zwifteltem nekem is teljesen légből kapott számokat adott ki (130w-on 30 feletti átlag és társai), semmi realitása nincs ezeknek a számoknak. Ugyan ezért a megtett km is teljesen fals.
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #292687 üzenetére
Ha workoutot csinálsz Zwiftben, akkor elméletileg nem befolyásol semmilyen külső hatás. Tehát a szintemelkedést se érzed, mert a megadott watton kapod az ellenállást ill. nincs szélárnyék se.
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #292691 üzenetére
Akkor tévedtem, elnézést. Viszont így ez egy sokkal nagyobb fail, legalábbis a szememben.
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #292742 üzenetére
Te a DIY rececakebe mit szoktál rakni? A rizs, cukor, víz értelemszerű. De a legtöbb receptben szerepel a creame cheese, mint adalék. Arra te mit használsz? Múltkor az Aldiban találtam zsírcsökkentett Mascarponet és azt raktam bele. De ha van jobb megoldásod arra kíváncsi lennék.
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #292793 üzenetére
Aldiban van kókuszzsír tömbben én azt rakok bele. Kb ilyesmi recept alapján csinálom én is csak 500g rizzsel, ami nem fogy el az megy a fagyiba.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Ringman #294041 üzenetére
Mindenképp írj majd róla! (látom, single)
Nagyon szemezek én is az Assiomaval, a Garmin azért elég bumfordi, meg nem egy súlybajnok, cserébe nem kell töltögetni.Mostanában a jobb pedálom nyikorog, szétszedtem, bezsíroztam, összeraktam megint, de még mindig csinálja. Nem tudom mit tudnék vele kezdeni Lehet, hogy a csapágya ment szét? Ha igen gondolom valami spéci Garmint kell bele venni kokain árban.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
-
Csokicsibesz
tag
Amikor azt mondom, hogy nem értitek a kerékpározást pont az ilyenekre gondolok. Ez egy állóképességi sport, a szív és érrendszert terheli. Nem reális túlsúlyosan az, hogy hosszabb időn keresztül magasabb teljesítményt adj le, mert a keringésed nem bírja.
Az, hogy mit bír az izom, ahogy te mondod az egy dolog. Valószínűleg azért produkálnál egy magasabb watt értéket, mert nagy a súlyod. Teljesen más mozgatni 60kg-ot meg 100kg-ot.
Azért "egyszerűbb" síkon menni:
- nem kell mindig pedálozni
- alacsonyabb teljesítményen is mész előre.Ha felfelé kell menni, akkor hirtelen konstans kell leadni a teljesítményt nincs pihenés, nincs gurulás. Minél nagyobb a súlyod, annál nagyobb teljesítmény kell ahhoz, hogy jobban haladj. Lásd előző példa, ha egy 4w/kg-os értéket célzunk meg az 60kg-os bringásnál 240w míg egy 100kg-osnál 400 watt. Vajon melyik értéket könnyebb elérni és fenntartani?
A másik része a kerékpározásnak, hogy fenn is kell tartanod ezt a teljesítményt, sőt lehetőleg minél tovább kell fenntartanod, regenerálnod kell és megint leadni.
Az a bizonyos z2 erről szól, hogy a tested képes legyen olyan energia forrásból (zsír) dolgozni, ami mindig rendelkezésre áll és ezt tudja hasznosítani. Azért fáradsz el korán mert túl nagy terhelést kap a szervezeted.
Példa: Z2 teteje mondjuk 160 watt, de te folyamatosan 200 watton mész, akkor te folyamatosan z3-ban mész, tehát (túl)terheled a szervezeted. Ha nem működik jól a szív és érrendszered akkor ennek meglesz a böjtje. Elkezdesz fáradni (nő a pulzus), ilyenkor kéne bevinni kalóriát és megnézni, hogy az elegendő energia forrás-e a testednek vagy sem. Ha nem akkor kell még bevinni esetleg megállni pihenni, hogy a pulzus lejjebb tudjon menni.
Ezért mondta más is többször, hogy először a túlsúlyt kell leadni. Meg kell nézni, hogy néznek ki a kerékpárosok (Pogacar, Roglic, Remco stb.) ha Te fényképen alkatban nem hasonlítasz rájuk, akkor az nem jó. Nyilván minél nagyobb a differencia annál nagyobb a "probléma". Z2-ben szépen hozzá kell szoktatni a szervezeted, hogy dolgozzon a zsírból és szépen elindulnak a kilók lefelé (én is tudtam 64kg-ról 59-re fogyni lényegében edzés mennyiség növeléssel). Z2-ben is lehet erősödni, sőt kimondottan az a jó, ha 200w körüli értékig z2-ben vagy.
Egy állóképességi sportban nincsenek nagy csavarok, pont annyit tudsz belőle kivenni, amennyit beleraktál. Minél többet raksz bele, annál többet tudsz kivenni. Úgy javul a keringésed, úgy csökken a súlyod, úgy leszel egyre erősebb.
-
Csokicsibesz
tag
Beadtam a héten a Luxot szervízbe, úgy voltam, hogy megvan még a régi Merida HT majd bringázgatok azzal, amíg elkészül a Lux.
Valami hihetetlen mekkora a különbség a két bringa között Visszavonok minden kommentet, ami arra vonatkozott, hogy nem érezni a különbséget a karbon meg az alu között. Kisregényt lehetne írni mekkora a különbség a két bringa között. De a legfeltűnőbb az, hogy a Merida nem akar gyorsulni. Hiába tekerem neki egyszerűen nem akar felgyorsulni a bringa.
Fox 32 SC után a Reba szinte teljesen merevnek tűnt, egyszerűen ez a villa nem akart megmozdulni. Nem tudom én ezt miért így használtam, egyszerűen nem jó. Lehet hogyha eresztek belőle, meg tekergetem a nyuszi felé akkor jobb lesz. De ez így katasztrófa.
2.2-es Race King vs 2.35 Ikon szintén teljesen más univerzum, bár itt valszeg a felni lesz a ludas, mert a 30 mm karbon felnin sokkal ballonosabb a gumi. Egyszer lefelé oda is vágtam a hátsó kereket, mert nem ehhez vagyok szokva.
SLX 11-es váltás szintén teljesen más dimenzió a XT 12-höz képest. Baromi lassan veszi a fokozatokat, meg valahogy a kiosztás sem olyan jó.
Garmin konzolom se volt (Luxról nem szedtem le) szóval a head unit bent volt a mezzsebben, néha elővettem és láttam azt ami éreztem, hogy nincs watt :D Egyszerűen ez a bringa nem akar menni.
Lehet inkább beállítom a Triban váltóját és megyek azzal, amíg elkészül a Lux mert ez így nagyon nem volt fun. Egyszerűen rövidnek tűnik az egész bringa, mintha nem lennnék benne rendesen, nincs stabilitása lefelé. Ha megengedem a Luxot, akkor az ahogy gyorsul egyre stabilabb lesz, hát a Merida nagyon nem
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #295225 üzenetére
Egyszerűen más az erő átadás. Ezt nem tudom, hogy lehet megfogalmazni, de érzem, hogy a mereven nem tudok leadni annyi erőt. Lehet, hogy ez a pozíció, a geo a váz/kerék anyaga, vagy ezek összesége. Az tuti, hogy érezhetően nem megy se felfelé, se lefelé. Simán 30 wattal alacsonyabb teljesítményt hoztam össze ezzel a bringával.
-
Csokicsibesz
tag
válasz balintbaba #295277 üzenetére
Ez csak majdnem rózsaszín Hogy fog így menni az Alis Bianchihoz?
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #295816 üzenetére
Igazából ezekkel a kommentekkel saját magadról állítasz ki egy szegénységi bizonyítványt. Legalább arra vedd a fáradtságot, hogy megnézd milyen 3 nagy grand tour van és abban milyen trikókat hordanak, mielőtt okoskodsz.
Ha meg szerinted aki felhúz egy rószazsín mezt az buzis, akkor csak sajnálni tudlak.
Attól, hogy a Csepelt lecserélted egy Cube-ra semmivel nem lettél jobb ember és semmivel sincs több tudásod a dolgokról. Nem kötelező követni a kerékpár sportot, de legalább annyi eszed lehetne, hogy nem járatod le saját magadat. De mind1.
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #295835 üzenetére
Aki tátott szájjal rohangál a faszerdőben az ne sírjon ha fasz kerül a szájába.
És ha talpig rózsaszínben tolom, akkor mit érdekel téged? Úgy és abban öltözködőm, ami nekem tetszik. Leszarom a "mr akárki" véleményét. Kettőnk közül én legalább tudok érthetően fogalmazni és ismerem a magyar nyelvtan alapvető szabályait, amíg jól láthatóan neked ezzel is igen komoly problémáid vannak Lehet, hogy a másik buzizása helyett inkább arra a szintre kéne eljutni, hogy meglegyen az ötödik osztályos nyelvtan
Nem pedig a főni után rohangálni, hogy engem banoljon.Ez egy jó konfliktus kezelés: írsz egy hülyeséget, felhívják rá a figyelmet, megsértődsz és menekülsz anyuci szoknyája alá. Ez nagyon férfias Lehet inkább mégiscsak neked kéne rózsaszínt hordanod.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- PlayStation 5
- Toyota topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Új Reno12 modellek is érkeznek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Gepida Alboin 900 28 56 cm
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs