Hirdetés
-
Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
ph A cég évtizedes jótállással szállított, ATX 3.0-s termékcsaládja kétféle színben és teljesítménnyel készül.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ironizer
tag
Nem, a legalsó ponton mérik, legalábbis pl. a haibike-nál: [link]
Még az S-esé is 79 cm. Oké, ez egy AM gép, 150mm-es telóval, az nyilván magasabbra helyezi a fejcsövet, az meg húzza magával a felsőcsövet valamennyire.
Nézzünk akkor egy 100mm-est: [link] Itt az S-esé 73 centi, az már jobb egy fokkal, na de nekem M-es kéne, ami 76 centi, így 2 cm hely lenne. Hát nem sok.
Ja, és ezek 27,5-esek, nem is 29-esek. Mondjuk ennek sem feltétlen kéne jelentenie vmit, nem kötelező magasabbra tenniük a hajtókarcsapágy házat, mint egy 26-oson.
[ Szerkesztve ]
-
Karel666
tag
Ez a beszéd. Kereket vennék jó ár-érték arányút(26 mtb), menetes aggyal helybeli használatra, gyerekhordás, kicsi kirándulás.
A racsnit áttenném a régiről. Inkább legyen masszív, mert magam majdnem 100 kg vagyok, plusz a gyerek, cuccok és van bőven kátyú is....Ebben kellene a segítség, én nem ismerem a márkákat, de max 10k-ból jó lenne ha kijönne, ha lehet.
Remélem így már tiszta. (nekem is)[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
Biztosan jól bedehidratálódott a végére. Szerintem nagy balgaság ivás nélkül ekkora távot menni, (kicsit is)
még ha ittál is előtte rendesen.Más:
Nem tudom mi ez a Conti ajánlgatás, hogy sokan így el vagytok ájulva ezektől a gumiktól. Egyszer olyan szintem beszívtam Conti gumival, hogy azt mondtam soha többet ilyen hulladékot nem rakok fel.((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Jeffjn
tag
Érdekes, hogy az van ráírva, hogy acél nem pedig az "autós" szerszámoknál megszokott króm vanádium.
Szerszám van bőven, autószerelő volt a fater meg nekem is van 1 pár szett, igaz nem bringa specifikus. Csak utálom, hogy egy bazinagy fém kocsiban van benne minden az egész meg van vagy 30 kiló és nyűgös mindig túrkálni. Ezért akarok egy praktikusabbat. -
geotigris9
tag
Én is azt tartom a legjobban praktikusnak, ha szerszámokkal van "tapétázva" a műhely - garázs.
Rögtön kéznél van ami kell sokkal jobban átlátható mi van szerszám, ha valamit szerel vagy alkot az ember nem feltétlen bringát is. Nálam is rahedli sok szerszám van minden féle még a fatertől, sajnos "ömlesztve", de nagyon tervbe van véve, hogy mindent falra fellőjek és rendbe rakjam az egészet. De teljesen ki kéne pakolni kiszanálni ami nem kell a műhelyt kifesteni a padlót is megcsinálni stb. szóval nem egy napos művelet lenne.
Időt kéne belefektetni nem keveset ami nem tudom mikor lesz.
Van ez a mondás, hogy "Rend a lelke mindennek." - Ez mindenre igaz.(#84946) Jeffjn Nem teljesen értem a kérdésedet. [?]
Vonatott megpakolt utánfutó tömegére gondolsz ?
(Egyedül a rossz utaktól félek, hogy valami emberes úthibába belemegyek. : ) Nem ilyen sz@r utakra van kitalálva az ilyen utánfutó. Sokat kell utasítgatni vagy nem számomra "normál" tempóban haladni mint a nyugdíjas az út minősége miatt.)[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
superecneB
őstag
Szeva,
Köszi a tippet!
Esetleg valami befutó márka van? Nem nagyon találok nyers alu színűt.A Sachs pentasport 2 bowdenes csodája minden csak nem jó. Valójában 3 használható sebesség van rajta:
5 Gyorsabb
4 Neutral
3 Lassabb
2 Lefelezi a 4(?)-est
1 Lefelezi a 3(?)-astÉrzetre (több mint 28kg cuccal is akár, badacsonyt mászva) 3-2-1 között nincs áttétel különbség. Máshogy reteszel, lehet hallani, hogy valamivel másabb lenne de 3-asban 28kg cuccal simán felmászok vele ott ahol kell. Bár nem feltétlen esik jól. Tokaj kerüléshez pl felraktam az SPD-t az adott egy kis pluszt a kapaszkodásnál.
A Shimano agyváltója simán csak fényévekkel jobb mint a Sachs-Sram. Valahogy egyszerűen csak jól működik, a pentasportom meg lassan már több mint 30 éves, bár ahhoz képest hogy '86ig gyártották elég jó! (3 éve vettem rá vadi új 0km-es Váltókart, ez a gyengepontja, ha UV szétcsapja kiridegedik/törik)
A dobfékkel semmi bajom, nagyon szeretem, viszont szeretnék agydinamót, innentől kezdve csak görgősfék opcióm van.
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
Ilyen bringám van, csak Sachs pentával és elől sima dobfékkel (jobbos):
[Link]
Ez pl egy pont olyan bringa mint amit tervezek(nék) csinálni belőle.
A direkt az a 4-es. Nekem a kétláncos van. Egyébként ha megnézed 4-esbe ha berakod bármelyik irányból egy feszített állapotból megy feszítetlenbe. 5-ösről a baloldali rudazat 3-asról a jobb oldali mozog. Na de mindegy is. Lehet a Spectro P5-tel kevered? Ott már csak 1 rudazat van szerintem az picit más bár megszólalásig hasonló. Ott valóban olvastam egy 99-es leírásban hogy a 3-as a direkt.
Maga az agyváltó teste és minősége szerintem kíváló párszor szedtem szét megtakarítani, bezsírozni... Szeretnék ennyi km után így kinézni majd 30 évesen
Amikor kinn voltam Amsterdamban beszélgettem jópár "öreg" szakival. Rendre azt mondták, ha problémamenteset akarok, Shimano. Nem azért mert maga a váltó jobb, de a váltókar, a szerelék, az alkatrészellátottság stb. egyszerűen jobb. A Sturmey régi dolgait szeretik ők is, de azt mondták mióta kivitték a gyártást ázsiába romlott a minőség. (ahogy a Brooks nyergek sem bírnak ma már annyit).
A 3-7-(8) agyváltók, de ez igaz a Torpedók 3-5-7 változatára is, tartományban kb ugyan azt fedik le csak több részre van osztva a több sebis. Talán a nagyobb testű nexus-7ek tudnak valamivel többet átfogni, de ilyen nem próbáltam. Neked esetleg azokkal van tapasztalat? Ezért is lenne elég úgygondolom a 3-as. Minimális %-os eltérés van közöttük. -
-
JackFeryll
őstag
Ez a 42 a kérdező legkisebb lánctányérja, vagy saját ? Az tényleg elég kemény lenne egy alkalmi kerékpárosnak.
Ha jól láttam "(át a dombokon/lezárt erdészeti aszfaltúton)" ez itt Papréten keresztül megy, az abszolút vállalható szerintem bárkinek. Szentlászló felé tényleg meredek a műút és lefelé is van egy kapaszkodós minőségű rész Lepence irányába. Na meg forgalom is akad.
-
Ja, értem Én montival megyek, ott van rendesen áttétel.
Szentendre -> Visegrád viszonylatban annyira nem ismerem azt az útvonalat, de ellenkező irányban a Visegrád -> Szentendre viszont iszonyat gurulós, miután leküzdötted a szinteket, ráadásul az erdészeti részen már autó sincsen (egyébként sem nagyon)
Zyrius
Jót kérdezel[ Szerkesztve ]
-
-
geotigris9
tag
Le van láncolva úgy, hogy csak egy "csöppet" beugrott a kocsmába.
Nyilván nem a leláncolt 10 k bringát fogják ellopni ilyen helyről.. (Nekem is lopták el bringámat, túl kell lépni rajta idővel mást nem tehetsz sajnos az ilyen, hogy megkerül lényegében nullával egyenlő.)
És érdemes minden nagyobb fejlesztés után felismerhető képeket csinálni a bringáról alvázszámot is szépen lefényképezni, ha mégis beüt a krahh még gyorsban a zsaruknak legyen kép róla, de ez max. piti tolvajoknál lehet pozitív mivoltja. Profiknál esélytelen... Pl. bevágják rögtön egy furgonba aztán az már nem lesz meg, szétszedik alkatrésznek és megy a fekete piacra - apró oldalakra.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
-
kuyarashi
őstag
Jogos.
Azt látom, hogy vannak bemarások a fogak alatt, gondoltam, hogy azok a váltást segítik, de a fogak olyan szinten tűnnek szabálytalannak, ami már nem szabályos szabálytalanság. Viszont ha a váltást segítik, akkor miért nem csinálják mindet ilyenre? Mert látok olyan lánckerekeket is, amelyeken egyformák a fogak. A régi mountainbike-omon is egyformák és nem okozott gondot a váltás. Persze lehet, hogy ezekkel a maiakkal már kifinomultabb a váltás.
Egyébként elhiszem, hogy ez a cél, de ránézésre még mindig furának találom.
Köszi mindkettőtöknek.iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
Vanir
veterán
Ez a masina az gondolom. Százasért akár még meg is éri így garival mindennel (mondjuk én ennyiből is inkább valami komolyabb régebbi gépet vennék - brutális, hogy mik mennek most vicc árakon a használtpiacon).
-
CptAdamica
veterán
Amúgy az a probléma, hogy most kelly's Spark felnim van. Ami gyárilag járt a bringához. Viszont, mikor az első féket használom és a sebességem már ilyen nagyon minimális, akkor általában berezonál a felni érzem is, hogy kicsit dobálja a kereket. Nyolcas nincs benne, azt mondta ma a szerelő srác, hogy a felni valószínűleg gyártási hibás, mutatott rajta hibákat. Ilyen jelenséggel találkozott már valaki közületek?
[ Szerkesztve ]
Megyen!
-
CptAdamica
veterán
-
6030D
Ármester
Slopingnál meg nem, úgyhogy akkor meg is vagyunk.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
CptAdamica
veterán
Amúgy 3 éve van meg, azalatt megjártam pár kátyút és bírta is rendesen, azóta nem is vont centrírozva, előző héten vittem el, mert a küllők kicsit lazák voltak már, srác meghúzta, de az is 5 perces mutatvány volt, a mai pedig kb 10 másodperc. Ha visszagondolok, már az elején is éreztem ezt a rezonanciát, csak akkor még nem foglalkoztam vele, szóval passz.
(#85839) Kickass Az a kelly's nagyon durván néz ki. Nem tudom, hogy felszerelésben is hozza e az árát.
Megyen!
-
egy slick 26-os össze-vissza pattog egy rendes 622-es kerék viszont átmegy mindenen
Aszfalton egy 26"-os kerék is "átmegy mindenen"...
Néha 1-1 aszfaltfelgyűrődésen illetve kátyún átgázolva ici-picit több energiát fog veszíteni mint a 29"-es kerék, de szerencsére még nálunk sem annyira szarok az aszfaltutak, hogy ez bármit is számítson. Korrekt gumival és korrekt nyomáson a 26"-os kerék sem pattog össze vissza aszfalton.
Vagy ha a 26"-os kerék pattog össze vissza aszfalton, akkor egy kemény outi-virsligumi vagy keményre fújt trekkinggumi mit fog csinálni? Pedig ha valamit aszfaltra terveztek, akkor azokat igen...
Aszfalton, betonon etc tempósan haladva montival sokkal többet számít a jó minőségű, jól megválasztott gumi (külső+belső) megfelelő nyomásra fújva (és ez tipikusan nem a slick+4.5bar kombó) mint hogy 29" vagy 26".
Persze mindez még mindig eltörpül a fontosabb tényezők mellett:
-aszfalton, hegyen fel:
a nyers teljesítmény / tömeg arány (W/Kg) az egyetlen ami igazán számít . A gumi kb édes-mindegy, mert a munka döntő része a gravitáció leküzdésére szolgál.-aszfalton egyenesben: a légellenállásod illetve a nyers teljesítményed fogja meghatározni a végsebességedet. Feltételezve, hogy a célnak valamennyire megfelelő gumi van a gépen, nem pedig egy traktorgumi.
-Lefele meg a légellenállás, illetve hogy van-e a montin elegendő áttátel. Az enyémen 50-50Km/h környékén elfogy az áttétel Szigorúan lefelé, egyenesben én fogyok el, nem az áttétel.
J.
-
zoli03
őstag
Mentem már 26"-os slick gumival több fajtával is, egyáltalán nem pattog, nem tudom, honnan veszel ilyeneket. Ahogy más is írta, egy országútival hogy lehet menni akkor aszfalton? Amúgy meg széles felnin egy 2,35" széles 26-os kb van akkora átmérőre, mint egy 28-as trekking gumi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hunt: Showdown
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- RTX 2080TI javítás
- Házimozi belépő szinten
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Francia portréstúdió edzi a Honor AI-t
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen