- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- NVIDIA® driverek topikja
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
it A Dél-Koreában lévő szakszervezet bérvita miatt megszervezte a cég történetében az első sztrájkot.
-
Még mindig készül a Lollipop Chainsaw RePOP
gp Alig néhány nap múlva elviekben megkapjuk a remake megjelenési dátumát.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz lugosi #200099 üzenetére
Ugyanazért, amiért az autóban is ilyet fújsz bele defekt esetén a pótkerék átszerelése helyett. Csak itt mindig benne van, nem csak akkor sprayzed bele, ha már kilyukadt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz stuka20 #200208 üzenetére
Mind jó, méretben, meg színben különböznek. Szín ízlés kérdése, méret meg attól függ, hol, és hogyan tudod lezárni. Nyilván a hosszabb lakattal több az opció, viszont nagyobb, nehezebb. Ja, meg van a riasztós, de az én gyomrom nem venné be, hogy valaki meglöki a tárolót, és ott visítson a biciklim.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz spanyoll #200199 üzenetére
Nagyobb webshopokban körül kell nézni, és valami márkás, könnyű cuccot venni, ami épp akcióban van, és a színe is tetszik. Én egy Uvex Race sisakot vettem amazonon 50 eur körül, természetesen akcióban, ami nem sokkal több az erdetileg tervezett összegnél, viszont, könnyű, szellős, minőségi, és még jól is néz ki. Most Mo-n egy Decathlonos Van Rysel sisakot használok, na, arra ezek egyike sem igaz, és még drágább is volt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz cibus #200406 üzenetére
Ez an, ha kontextus nélkül idézgetsz. Az utolsó pont (3x8) arra vonatkozott, hogy a kolléga olcsón (gazdaságosan) újítana fel régi bringát, az első kettő meg új bicajok (hajtás) vásárlására. Az 1x vs 3x rendszer összehasonlítása többször megvolt, mindkettőnek megvan a maga helye, előnye-hátránya, aztán amikor hétköznapi felhasználó ezeket levetíti a saját igényeire, akkor általában az első lesz a nyerő - kivéve az olyan speciális eseteket, amikor ehhez gyakorlatilag komplett új bicajt kéne építeni valami régi roncsból.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Louro #200591 üzenetére
Levegőnedvességtartalmától, meg a hőingadozástól lecsapódó párától így is kikezdi majd a rozsda ittt-ott. Egy fokkal jobb, mint ha csak úgy magában állna kint, a direktesőtől, hótól, meg a szálló por nagyjától védi, szóval a semminél több. Ezek a ponyvák inkább porvédőnek jók, ha mondjuk garázsban, kamrában tárolod.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Louro #200628 üzenetére
Ha nem szánod rá egy közepes minőségű biciklire valót, sok örömed nem lesz ebben a hobbiban. Teljesen más érzés egy rendesen összerakott bringát tekerni, mint egy csattogó, kerregő, beállíthatatlan, kényelmetlen, 17 kilós ócskavasat. Nem félmilliós kategóriában kell gondolkozni, de újan alsó hangon 150 alatt teljesen kizárt valami használható példány. Használtan más kérdés, ott ki lehet fogni igazán jókat is ennyiért, vagy akár kevesebbért is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz gabro0 #200657 üzenetére
Az a gond, hogy minden alkatrész a távolkeletről jön, aztán itt szerelik össze. Szóval nem egyszer számít bele, hanem külön az összes összetevőhöz a váztól a hajtásom át az ülésig mindenbe. Ráadásul a hiány eleve árfelhajtó tényező már a gyártói oldalon is: az tud gyártani, aki hajlandó többet fizetni az alkatrészekért, az extra költséget meg úgyis kifizeti a vevő, mert örül, ha egyáltalán kap bringát. A másik gond meg az, hogy vevőként hozzá vagyunk szokva, hogy azt vesszük, ami akciós, most meg semmi nem akciós, mert mindent azonnal elvisznek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Nem szabadna nekem biciklire ülnöm. Ma végre jó idő van, eljöttünk nejemmel tekerni. Karom egész jól bírja, kondim sem teljesen nulla szerencsére. Kb 5 km-rel ezelőtt éreztem, hogy egyre nehezebb tekerni, az utolsó 1-2 km-en teljesen beálltak a fékeim. Illetve a hátsó teljesen, az első úgy jelzésértékűen. Tavasszal kapott komplett kisszervízt a Cube Cross, akkor a félet is beálították (+váltóbeállítás, kenés, teló kisszervíz), igaz a sérülésem miatt 3 hónapja állt. Én meg ülök, egy Netto (kb Penny) parkolóban, olyan 10 km-re otthontól, párom meg hazatekert az autóért… Hétfőn bejelentem szervízre megint…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #202016 üzenetére
Tutira valami egyedi hiba, ugyanezt a Roadlite-ot vettük nejemnek, csak alacsonyabb felszereltséggel, meg a méretskála túlsó feléről (Sora, és XS), még azt a jóval költséghatékonyabb váltót is teljesen jól be lehetett állítani (nem is kellett igazából hozzányúlni), pedig nem egy finom szerkezet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz HUNited #202023 üzenetére
Garmin. Hibái ellenére a legjobb, mind hardverben, mind szolgáltatásokban, mind használhatóságban. Sőt, kínálatban is. GPS mindenképpen kelleni fog, ellenkező esetben a pedálfordulatnak sem sok értelme van, de ez már tényleg alap. Ha nagyon pontos mérést akarsz, akkor mehet egy sebességszenzor is, de hobbistáknál nincs sok értelme. Computerből lehet a kisebbekkel, vagy régebbi modellekkel is kezdeni, először elég, aztán majd eladod (130, 520plus, 530, explore), ha kevés lesz. Meg ezeket könnyebb kifogni akcióban. Gyakran vannak készletben is, mindjárt a szenzorokkal (cadence, speed, mellkaspánt).
Tényleg, egy cadence szenzort kell nekem is venni, mert azt Mo-n felejtettem (anyum mire leszedné, bele is őrülne, nemzetközi posta egy vagyon, meg így ott is lesz, itt is, nem kell megint ilyenre figyelni legközelebb).
Aladár: Kinek mi a gombok. Egy 1030Plus 500 eur, ehhez képest egy 130-at ennek negyedéért meg lehet venni, kezdőknek tök elég. Cadence, speed sensor egyenként valami 20-30 eur (milyen szett, milyen akció van épp), a mellkaspánt drága tud lenni, én legutóbb a btle-s garmint 54 euróért fogtam ki. Olcsóbban csak ennél sokkal szarabb lesz, nyilván. Szóval egy jó akcióban 200 eur körül ki lehet hozni a teljes pakkot külföldi webshopból, vagy amazonról, most úgyis szezon vége van lassan.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Ringman #202026 üzenetére
Basszus, ez a linkelt készlet 53 euró az amazonon, mi ez a magyar ár?!? Most néztem, ugyanez mellkaspánttal meg 107 (ios appból nem tudok linkelni). Külön pedálszenzor perpill nincs, sajnos. Ehhez még egy akciós, 169 eurós edge explore, és még egy jó navid is van, valamint egy minden kezdőigényt kielégítő készleted. A 130 Plusra most nincs jó akció ( anno páromnak 100 eur körül húztam be), az 520+, 530 meg sajna alapból drága.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Ringman #202029 üzenetére
Köszi a linket, közben néztem én is, bike24-en meg 40 eur volt a Cadence2 (a linkeden német címre 31), szóval megrendeltem inkább a Cadence2+Speed szettet 53-ért. Nyilván semmi szükségem a speed sensorra, de egy 20-as az az összeg, amiért kipróbálom, milyen.
Hasaggymeg: Amúgy én is egy szerencsétlen balfasz vagyok, amit lehet, azt tönkreteszek magamon, de amióta biciklizek, még sose sikerült sípcsonton vágnom magam a pedállal. Ez valahogy nem kihívás, vagy nem tudom.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz HUNited #202059 üzenetére
Előbb-utóbb kelleni fog az a komputer is, ha elkezdesz biciklizni. Ha futni, vagy triatlonozni szeretnél, akkor egy rendes óra is. Garminnak a legjobb, legátláthatóbb az ökoszisztémája, kb mindenre van megoldásuk, és a connect app is gyakorlatilag minden sportra, és egészség-funkcióra működik már. Edge Explore-ra még nézz rá, mennyi, illetve, hogy van-e szettben. Felénk most olcsóbb jóval, mint az 530, és semmivel sem nyújt kevesebbet egy kezdőnek. De ahogy írtam, egy 130 Plus is elég lehet, ha nem zavar a kisebb méret, meg nem kell a navi (őszintén, nekem nem hiányozna).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz HUNited #202077 üzenetére
Ez egyrészt kicsit hitvita, másrészt amíg nem próbáltad, addig nehéz megérteni. Ez egy célszerszám, direkt erre van kitalálva. Más technológiájú kijelző, speciálisan fejlesztett hardver, amit akár napi használattal sem nyírsz ki (tűző napon melegedés - kijelző, nyák, akku), mindig tökéletesen látható, sokkal lassabban merül, van egy csomó funkciója, amit a telefon soha nem fog tudni, jobban kezeli a szenzorokat (ant+, btle), nem sérül, ha esel, vízálló (jó, az újabb telefonok is), alapáron tökéletesen rögzíthető, nem kell hozzá méregdrága tok+tartó, barometrikus magasságmérés, hőmérő, giroszkóp kimondottan a biciklis funkciókhoz, meg még egy csomó minden, ami eszembe sem jut.
Neked szerintem ez lenne most a best buy: [link], egy Edge Explore-ral: [link]. Igen, a német-magyar áfa közti különbözet (19 vs 27%) hozzájön, meg talán a szállítás is.
Úgy objektíven meg egy 130 Plus kb elég lenne neked: [link], de ez most ennyiért 'sok', akcióban van ez 100 eur körül is (én is annyiért vettem). Ezen az áron inkább az Explore, sokkal nagyobb kijelző + navi.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz sherlock82 #202087 üzenetére
Itt Frankfurt környékén úgy teli van minden út, meg bicikliút, alig lehet haladni. 30 fok van, enyhe északi szél, egyszerűen kiváló biciklis idő. Kipróbáltam az SPD-SL pedált + cipőt is, amit júniusban vettem (ugye másnap eltörtem a kezem), jobban tartottam főle. Becsatolásnál kicsit még fura, de kifelé talán könnyebb/gyorsabb is kiakasztani, a sima SPD- el néha volt olyan érzésem egy-egy pillanatra, hogy beakad, nem old ki, ennek érzésre is fluidabb a mechanikája, nincs az a ‘fém küzd a fémmel’ érzés. A jobb oldalin valamit majd még finomhangolni kell, kicsit furán áll a lábam, persze ebben benne van az is, hogy kék stoplival vettem. Ja, a kondim szar, kezdhetem a téli alapozást megint…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz arcitec #202128 üzenetére
"A bluetooth meg az szabvány jó eséllyel minden kütyü látja, bár a Garmin az csak a sajátját, ki van az találva."
Dehogyis, a régi Garmin öv Ant+, az mindennel megy, ami ezt használja (azt használom most az Edge 1030-hoz, de ezzel egyidőben a Fenix 5-höz is tud csatlakozni, ahogy a Cadence szenzor is), az új mellkaspánt meg BTLE-s, azt Zwifttel használtam laptoppal, meg most iPad-del is.
Zsolt, Vallas: Egyelőre tetszik, szerintem csak kicsit ferde a stopli a jobb cipőn. Amúgy ez az új Northwave cipő is nagyon brutális. A nyelve olyan finom bőr, egy darabig csak azt simogattam. Amúgy együtt tekertünk ma egy darabon egy idősebb csókával, meg kellett állni egy kereszteződésnél, persze pont ott kezdtem bénázni a visszacsatolással, konkrétan ki is röhögött, mondom, jóvanna, első nap az sl-lel. Buzi pedál nem akar jó irányba fordulni, ugye az spd-vel nem volt ilyen probléma, az kétoldalas.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz parandroid #202017 üzenetére
Na leadtam a Cube Crosst a szervízben. Mondta a csóka, hogy igen nehezen tudta beállítani legutóbb is a féket, de nem akarta még cserélni, de muszáj lesz. Valszeg összerohadt az egész az előző tulajnál, kb megvette, és pár évet csak tárolta, soha nem használta. Abban maradtunk, hogy felhív, ha sikerül hozzá alkatrészt szerezni, mert az sem lesz egyszerű. Szerencse, hogy van másik bicaj is mellette.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #202252 üzenetére
Németeknél a tavalyi évtől lakott területen belül 1,5, azon kívül 2m a kötelező oldaltávolság biciklis előzésénél. Alakul a dolog, egyre többen tartják be, de azért még sokaknak szokni kell. Reménykedjünk belőle, hogy uniós norma lesz ez is mielőbb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #202273 üzenetére
Nyilván nem fog senki centivel méricskélni, a dolog lényege az, hogy menjen át az autós a másik sávba teljesen, azaz ne előzzön biciklist akkor, ha jönnek szembe, vagy nem belátható, és akkor is úgy, mintha az egész sáv a biciklisé lenne.
Szerk.: Amúgy felénk a motorosok között több az idióta, autók inkább tartanak távolságot, motorosoknak valahogy fixa ideájuk, hogy az üvöltve dübörgő szarjaikkal 10 centire mellettem kell elzúgniuk (általában jelentősen gyorshajtva), akkor is, ha amúgy rajtunk kívül senki nincs a kétsávos úton.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Ennek a szabálynak az erőltetésével a sportolási célú országúti kerékpározást vagy ellehetetleníted, vagy olyan (többnyire még forgalmasabb) szakaszokra kényszeríted, ahol eleve nincs kerékpárút.
Amúgy én autósként (25 éve vezetek, napi rendszerességgel) sosem értettem a kerékpárosokat, de különösen az országúti kerékpárosokat illető közutálatot. Mindenhol a világ legnagyobb tetveiként vannak feltüntetve, és a közfelfogás szerint örülni kell, amikor egy végre elhullik, de legalábbis tiltsákbe, hogy az úton közlekedjenek. Engem valahogy biciklis még sose bosszantott fel (úgy általában a 25 év alatt, bár itt kivételként kiemelném az éjszaka kivilágítatlan, illetve kerékpározásra alkalmatlan állapotban lévő bicikliseket, illetve. kettő kombinációját), másik autósból viszont iszonyat mennyiségű a tahó.
Amúgy ha jó minőségű kerékpárút megy az autóút mellett, azt szoktam használni országútival is, de ez nagyon ritkán adott, és még felénk is vannak olyan nehezítő tényezők, mint útkereszteződés (baszhatod az elsőbbségedet, ha nem az úton mész, hanem mellette a bringaúton), emelt padka (ugye épp most gyógyulgatok fel emiatt a törött karommal), random burkolatlan szakaszok (vicces, amikor 30+ tempóval hirtelen gravel lesz az aszfaltból), kutyasétáltatók, nyugdíjas túrázók, botos görkorisok, nordic walkingosok, stb. Amúgy az elmúlt egy évben talán ketten dudáltak rám, abból az egyik némiképp jogosan, mert ott volt fasza bicikliút, de benéztem a lehajtót, és inkább elmentem a következőig, minthogy a négysávos úton megforduljak, vagy a forgalomban leszálljak, és a stoplis cipőben a szalagkorlát mellett, haladási iránnyal szemben visszatoljam. Azért remélem, ez érthető, de azt elfogadom, hogy az autós ebből annyit látott, hogy a balfasz itt megy az autók között, a szalagkorlát túloldalán meg ott a csilivili bringaút.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz -=RelakS=- #202296 üzenetére
Jó, amúgy nagy számok törvénye is, hogy hányan vezetnek autót, meg mennyien bringáznak, szóval ha ugyanaz az arány (gyanítom nem, mert aki mindkettőt csinálja, gondolom eleve elfogadóbb, empatikusabb), akkor már megmagyarázza a dolgot.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Jester01 #202334 üzenetére
Tudom, hogy szexista dolog, de a cél szentesíti az eszközt: a csajokat kell hátraküldeni, az autósok is mindjárt türelmesebbek lesznek. Tapasztalat.
Azért átlag autós ritkán találkozik ekkora gruppal. És van az a csapatméret, amit azért nemigen illik túllépni, ha egy kamionnál/busznál hosszabbra jönne ki a kettes sor, akkor tessék hagyni egy 50-100 m-es rést (vagy többet, ha annyian vagytok), hogy előzhetők legyetek. Eddig a méretig meg kb mindegy kéne legyen, pont az a lényeg, hogy a kuka autós menjen át a másik sávba előzéskor, onnét kezdve meg nem számít, hogy egymás mellett, vagy egymás után mennek-e ketten. Ezzel együtt 2-3 emberrel libasorba szoktunk fejlődni mi is, márcsak a szélárnyék miatt is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Azon gondolkoztam, hogy téged pontosan mi is az, ami frusztrál a topikban, de aztán úgy voltam vele, hogy ha akarod, majd elmondod, mi fáj. Valaki mindenesetre nagyon a tyúkszemedre lépett valami semmiséggel.
A témát összefoglalva meg: igen, mind álszentek vagyunk kicsit. Nem fogunk lemenni a szar bicikliútra, akkor sem, ha muszáj lenne (ez egyébként csak az országúti bicajjal van így, mtb-vel, vagy a crosserrel bevállalok bármilyen kalandos bicikliutat). Nincs csengő az országútimon, pedig kötelező lenne (a többin van). Sőt, küllő-, és pedálprizma sem (pedálprizma a crosseren sem, de azon reflexcsíkos gumi van, az MTB-n konkrétan semmi fix fényvisszaverő). De még az első villogóm sem stvu-konform (az akkus lámpáim viszont igen). Csak neked bevallom a legnagyobb bűnömet is: ha közel-távol sehol senki a kereszteződésben, néha még a piroson is átmegyek, de ezt többnyire csak jobbra kis íven kanyarodva. Tessék, meggyóntam, a többi pontban ártatlan vagyok (bolyozni nem szoktam, nem mintha önmagában szabálytalan lenne), de gondolom azért így is jár az árokba lövés.
Amiből meg az egész kiindult: autósként tessék biztonságos oldaltávolságot tartani mindig, mindentől, különösen, ha élet(ekj múl(na)ik rajta. Akkor is, ha az adott kikerülendő/előzendő esetleg szabálytalan, vagy nem is lehetne ott. Ez érvényes kerékpárosra, lovaskocsira, gyalogosra, kiguruló labdára, vagy eltévedt kiskutyára egyaránt. 2 centit fordítani a kormányon nem kerül semmibe. Ha meg le kell lassítani, vagy neadjisten meg kell állni miatta, akkor meg így járt a delikvens, előfordul autóvezetés közben. Annyira nem siethetsz, hogy életeket sodorj veszélybe, ez még akkor is igaz, ha megkülönböztető jelzést használsz, és amúgy éppen életet mentenél. Ha már elvek…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #202373 üzenetére
Németországban tekerek, országúton nagyon kell az a villogó, hidd el. A hátsó lámpám lezyne strip alert pro, elve stvo plecsnis, különben nem is forgalmazhatnák. Ez nekem úgy van beállítva, hogy a gyengébbik folyamatos fénnyel ég, ha fékezek, vagy a giroszkóp benne bármi gyanús mozgást észlel, akkor elkezd eszelősen villogni. Forgalomban is fantasztikus dolog, meg bringaúton is jól jön. Iszonyat erős fénye van, de nem vakít (nem kapna stvo minősítést másképp). Amióta megvan, nem jönnek a nyakamra, és nagyobb oldaltávolságot tartanak, egyértelműen megfigyelhető.
A másik, ami life-changer, az az első villogó. Sajnos ez itt konkrétan tilos, mert éjjel vakítanak, nappal viszont életet ment. Én egy Knog Blinkert vettem, elsőre fura volt, hogy gyengének tűnik a fénye, de az a helyzet, hogy ezzel nem neked kell látni, hanem fel kell tűnnöd. Amióta fent van megszűnt az, hogy a parkoló autó elindul, kivágva elém (ütöttek is így el), vagy hogy a kereszteződésben, vagy a körforgalomban elém hajtanak, illetve a szembe jövők is 2x megfontolják, hogy előzni kezdjenek-e, amikor jövök. Rossz fényviszonyok között nem villogok vele, mert tényleg vakíthat, olyankor egy tompa, folyamatos módra kapcsolom. Az igazság az, hogy akinek nincs rutinja kerékpározásban, az nagyon nehezen méri fel egy kerékpáros sebességét, irányát, viselkedését. Ha villogok, az figyelemfelkeltő, ahogy írták korábban, óvatosabb lesz, mert nem tudja, mi jön.
Rétisün: Azért a németeknél sincs kolbászból a közlekedési kultúra, de értem, mit mondasz, utálok Mo-n vezetni. Az az állandó verseny, meg bizonyítási kényszer, hogy meg kell előznie, mert van pofám 60-nal menni a 60-as táblánál, akkor is, ha jönnek szembe, csak hogy utána belefékezhessen, mert amúgy jobbra kanyarodna. Németeknél a másik véglet: itt senki nem előz senkit, ha mégis előzést látsz, tudod, hogy az valami káeuropéer migráns.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Értem, mit mondasz, meg igazából igazad is van, csak az érvelési rendszered amellett, hogy modortalan, valójában nem célorientált. Egyszerűen nem életszerű egy becsatolt pedálos, vékony gumis országútit beküldeni a keskeny, töredezett, fölösleges kanyarokkal, átkelőkkel tűzdelt, emellett forgalmas, mások (nem csak bringások) által is használt kerékpárútra. Konkrétan nagyobb veszélyhelyzetet, több kényelmetlenséget, és új problémákat teremtesz bizonyos esetekben, mint amit elkerülnél vele. Ez nem azt jelenti, hogy országútival nem kell a bicikliutat használni, csak azt, hogy előfordul (sajnos gyakran, különösen az elcseszetten tervezett, kivitelezett magyar kerékpárutakkal), hogy az a rosszabb választás.
A kerékpáros sem hülye (többnyire), ha látja, hogy biztonságosan tud a kerékpárúton haladni, ott fog menni, és nem az út szélén keresi a bajt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Alf65 #202453 üzenetére
Sőt, a kresz szerint a lámpának fixen, mindig a biciklin kell lenni, és elemes, akkus lámpa nem is elfogadható, csak dinamós, vagy agydinamós. Kell csengő is. Fényvisszaverőkből kell előre fehér + hátra piros, illetve 2-2 sárga a küllők közé (ez kiváltható reflexív csíkkal a gumin), valamint a pedálokra is 2-2. Fényvisszaverő matricákat felejtsd el, az sem szabályos.
Mondanom sem kell, hogy egy sportolásra szánt eszközön ebből eleve hiányozni fog jó pár tétel. Igen, ez szabálysértés. Veszélyeztetek vele bárkit (akár magamat)? Nyilván nem. Mármint ha a józan ész szerint járok el, és amúgy ki vagyok világítva, és van elég fényvisszaverőm is. A szabályok szarul, illetve túl általánosan vannak megfogalmazva, épp ezért be sem tartják, sőt: be sem tartatják őket.
Hasonló remek szabály volt, hogy biciklivel nem keresztezhetsz úttestet, le kell szállnod, és áttolnod, balra kanyarodásnál is. Ember nem tartotta be soha, szerencsére ki is szedték.
Ez amúgy főleg azért érdekes, mert az autós kreszt sikerült normálisan megírni, ott nem is nagyon tudnék ilyen értelmetlen szabályokat hozni példának. Más kérdés, hogy az értelmes szabályok betartásával is vannak gondok, hajjaj… És ezt autósként mondom, nem biciklisként.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Ok, folytassuk a sort: ott a bringaút, de a hülye biciklis az úton megy? Így jártál. Kerüld ki, és/vagy hívj rendőrt. Azt hiszem, ezt túl is tárgyaltuk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz ivana #202626 üzenetére
Azért ez a BMC nem prémium, ez kicsit erős volt… Felénk a TimeMachine-ek a jobb boltokban kb külön vitrinben vannak kiállítva. De nem nagyon találsz olyan biciklis szakágat, ahol nem a legjobbaknak adnak bringákat. Érdemes azért átfutni a kínálatot is: [link].
acsati: Keress rá itt a topikban a hozzászólásaimban a tacx kifejezésre, párszor már áradoztam róla (lassan megint kezdődik a szezon). Ha utána még van kérdésed, próbálok válaszolni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz acsati #202700 üzenetére
Tavaly konkrétan nem lehetett kapni hónapokig. Szeptember végi rendeléseket már márciusra igazoltak vissza. Szóval mielőbb rendeld meg, akció nem lesz, így sem győzik a rendeléseket.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz balintbaba #202703 üzenetére
Nem tudom, a magyar használt piacon mi van, német ebayen kb az új árán mennek. Rohadtul nem éri meg használtat venni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz balintbaba #202719 üzenetére
Nekem ‘szerencsém’ volt, ha jól rémlik, a kora szeptemberi rendelésemet októberben már megkaptam. Kb az utolsó darabok voltak a gyári készletből, utána akik rendeltek, már horribilis lead timeot kaptak. Egyedül a felső kategóriát lehetett úgy-ahogy kapni, de az valami 1200 eur körül ment, illetve a 3000+ eurós egybe-biciklis trénereket.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #202770 üzenetére
Gopro adapter néven keress. Az a baj ezekkel a lámpákkal, ahogy te is rájöttél, hogy forgalomban elvileg nem használhatod őket. Terepen biztos jók, meg nagyobb a fényük is. Én végül egy drágább Sigmat vettem előre a hajnali munkába járáshoz, vaksötétben, 30+ tempónál is elég volt közúton. Jó, a felfogatása nem olyan elegáns, de legalább egyszerű, és gyors, fixen meg úgysem hagynám a biciklin.
Én amúgy nappali villogót akartam ilyen felfogatással szerezni, mert a garmin biciklis computer tartóm alján van gopro adapter, az lett volna a legegyszerűbb, legelegánsabb, de nem találtam sehol…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #202849 üzenetére
Gramm-mánia címén még le is lehet szálkásítani a mamil-testet, azt ki ne felejtsük!
Legyünk szép hullák az árokparton!p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #202876 üzenetére
Amúgy hogy a Knog is a saját (amúgy is drága) Blinderéhez árul extra gopro adaptert ( [link] ), azért attól is kinyílik (felmegy ) a minipumpa a zsebemben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz vendingo #202918 üzenetére
Ma kollégák elhívtak bicajozni. Fosnak az úton tekerni, szóval mindenféle susnyást megjártunk. Kicsit sem volt vicces egynyomos, füves erdei ösvényen spd-sl cipőben átvinni a biciklit… Én legalábbis felvettem a vállamra, pedig elvileg defektvédett, ő nem, utána hazáig 2x fújtunk rá neki, valahogy kibírta. Úgyhogy ma mentem porban, füvön, gravelen, homokban, erdei köves úton, töredezett betondarabokon, meg ki tudja még min. Helyenként 5-10% felfelé. Füves gyalogúton. Becsatolva. [ mér’ nincs facepalmos emoji? ] Mondtam nekik, hogy legközelebb vagy végig aszfalt, vagy montival jövök (erőnlét alapján kb bírnám is a tempójukat azzal is ).
Berry, vazzeg, remélem büszke vagy rám. Mondjuk a mai nap után megyek vissza autókat feltartani, az tuti.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Csokicsibesz #202966 üzenetére
Lack helyett nézd meg a Mosslanda fali képtartót.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #203111 üzenetére
Giroszkóppal dolgozik, hirtelen nagy, egyirányú elmozdulásra jelez be, illetve a vízszinttől való eltérést is észleli. Órában azért érdekes, mert a kezeddel ugye hadonászhatsz akárhogy, mindenféle irányba, a garmin meg rögzítve van a kormányon. Bár elvileg az újabb garmin órák is tudtak ilyet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz balintbaba #203119 üzenetére
Nekem egyszer jelzett hamisan, egy padkáról bunnyztam le, az nem tetszett neki. A többi mind stimmelt.
Viszont leállítani nem tudom. Ugye ad egy kis időt, hogy lelőhessem a processzt, hogy ne küldjön sms-t, de igazából mindegy, hogy leállítom-e, már csörög is a mobilom, hogy ‘na, mennyire törted össze magad?’.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz balintbaba #203123 üzenetére
Nyilván nem a telefon kérdezget magától, hanem a nejem…
goldnarmz: Folyamatos (24/7) követés nálunk is van, apple alapból tudja minden családtagra, nem csak sportoláskor, szóval azt használjuk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #203256 üzenetére
Én a pirosategyféleképpen utálom nagyon, és ez minket is érint, mert sokszor közös átkelőnk van a gyalogosokkal. Nagyobb forgalmú utaknál ez fixen piros, ha megnyomom a gombot, akkor átvált (majd egyszer), és megállnak az autók, átlehet kelni. Na most ha közel, s távol sehol egy autó, én ilyenen lelkiismeretfurdalás nélkül át szoktam menni gombnyomás nélkül. Már csak azért is, mert autósként pontosan tudom, milyen bosszantó, amikor egyedül vagyok az úton, jó távol az átkelőtől, de már messziről látom, hogy a buzi gyalogos nyomkodja a gombot. Nekem pont piros lesz, mire odaérek, ő addig ott áll, pedig már rég átért volna, aztán még nézzük egymást egy kicsit, mire zöldet kap, átsétál, aztán majd egyszer nekem is zöld lesz megint, addigra meg lett pár autó a lámpánál mindkét irányból.
Ezeknél a lámpáknál én úgy vagyok vele, hogy tudom, hogy gyalogátkelő, úgyis átengedném, meg úgyis lassítok, ugyanakkor tudom, hogy azért kell a lámpa, mert az autósok többsége nem így gondolkodik.
Ami más kérdés, az a gyerek, meg az idősek, rájuk nem tudok haragudni akkor sem, ha nyomkodja a gombot, megértem, hogy nekik kell a biztonságérzet átkelésnél.
A másik dolog a kis íven jobbra kanyarodásnál a piros, ugye ez pl a megvetett USA-ban alapból csak stoptáblának számít, ha nem jön senki, mehetsz. Na, ezt itt is bevezethetnék. Bevallom, biciklivel ezt is rugalmasan szoktam kezelni.
Vasúti átjáró nekem szent tehén, bármi történhet, elesel, elakad a kerék, blokkol a fék, mittudomén, aztán hirtelen változnak a sebesség- idő viszonyok, korrigálni meg ki tudja, lesz-e idő. Ezzel én nem játszanék. Ugyanígy a sebességkorlátozásokat is mindig betartom (már ha időben észreveszem), ezzel mondjuk sokaknak az agyára lehet menni…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz lacos001 #203259 üzenetére
a váltó lehetne jobb, de különben ez egy jó kis bicaj. Mondjuk síkon sokat úgysem kell váltani. Ráadásul ez a geo ezzel a színnel marha jól mutat. Tartsd meg, ahogy írták, dobj rá egy 32-40 mm közötti aszfaltos gumit, a teló arra pont elég, hogy az úthibákat, kisebb zökkenőket kimozogja. A szél szivatós tud lenni, a táv nem szabadna, hogy gondot okozzon, ha belejössz. Inkább az idő, ami miatt át kell gondolnod, maga a tekerés olyan 2x40-45 perc lesz, viszont 2x 15 percetrá kell szánni az előtte-utána átöltözésre, ezt kalkuláld bele!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz reggi #203314 üzenetére
Orszádpgútisok is 28-assal mennek manapság, szóval ha nem a tempó a minden, ellenben az aszfalt nem tökéletes, akkor 32, de akár 40 mm a jó kompromisszum.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI FPV DRONE, GOGGLES V2, MOTIONCONTROLLER, DJI BESZÁMITÁSA Ára:289.900Ft Újszerű, hibátlan állap
- DJI FPV controller 2
- 18" Merida One Twenty Pro ( M ) eladó
- Új/bontatlan KuKirin S3 Pro (Kugoo Kirin) elektromos roller. 30km hatótáv. 25km/h.Gyorstöltés! 12kg
- Fujimi Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 1/24 makett
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs