- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
A montis belső szerintem maradhat (különben is viszonylag széles tartományban használhatóak a belsők...feltéve ha a mostani nem DH-s ).
Félreérted : városba városi külsőt
(egyébként nekem is van egy 1,75"-ös Conti TravelContact külsőm, amit az ilyen ínséges, terepmentes időszakban használok és nagyon meg vagyok vele elégedve)"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Itt aztán kitárgyalják rendesen: Bikemag Fórum
"Aki szívből él, az élből szív"
-
tr00p3r
őstag
Hát én inkább azt javasolnám, hogy: lánc le, Brigéciol PET palackba, lánc bele, kupak fel és shake! Én benne hagytam 24 órára, és közben ha arra jártam akkor felráztam. Aztán a végén egy darab dróttal meg kivettem, ultrás-mosogatószeres vízben megmostam, hogy lejöjjön a maradék zsíroldó és aztán újra kentem TF2-vel.
-
tr00p3r
őstag
Hát nem tudom. Én így szoktam csinálni és és sem vagyok szakember, maximum autodidakta. Az is igaz, hogy én pont a takarítás és a könnyebb karbantartás miatt vettem az XT lánchoz egy patentszemet és csak azt kell összenyomnyom, hogy szétjöjjön a lánc. Ha szakszerűen, megfelelő szerszámmal, van kinyomva és aztán visszanyomva a stift, akkor nem lehet bajod. Igazából nem is tudom, hogy otthon hogyan vagy mivel tudnád kinyomni a stiftet....
-
becuszabi
aktív tag
+1 szavaszat a tr00p3r által javasolt módszernek.
A Brigéciol vizes bázisú és nagyon erős felületaktív hatással rendelkezik, nagy mértékben elősegíti az egyébként egymással nem elegyedő víz és olaj egymásban való oldhatóságát (ez a dolga). Ha nem mosod le elég jól, akkor a láncra felverődő vizet tökéletesen összedolgozza a tisztítás után felvitt, a láncon, ill. a láncszemekben lévő olajjal...így kapsz egy jó kis trutymákot, ami már nem nagyon nevezhető kenőanyagnak.
Én az áztatást követő öblítést is ugyanúgy, palackban való shake-eléssel csinálom, többször, mindaddig, amíg tiszta nem marad a víz. A láncban lévő görgők alá könnyen bejut a kosz, kifelé annál kevésbé szeret jönni, 4-5 váltás víz szokott kelleni a megfelelő átöblítéshez.
Ezután ki kell szárítani (pl. radiátoron), aztán jöhet az újraolajozás.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
A teljes igazsághoz azért még hozzátartozik, hogy ha sietek és nem akarom megvárni a lassú száradást (általában ez szokott lenni ), akkor a vizes mosás után megy egy 3. palackba, amiben tiszta, vízmentes alkohol van. Az az összes vizet leszedi és utána nagyon gyorsan szárad.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
tildy
nagyúr
Gondolom az, hogy nem 100-200 ezer forintos [link]
Hanem gazdaságos 40 ezres (bicajboltból) fullfelszerelten , és nem törik össze alattam .
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
raczger
őstag
Szerintem sok érte.
piacter.bikemag.huwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
becuszabi
aktív tag
Hááát...tudja fene. Hiába a jól csengő név, a bringára aggatott alkatrészek középkategóriások. A bicaj besorolása (enduro) igaz lehetett akkoriban, amikor a DH-szörnyek 100-120 mm-es telóval mentek. Ma már ez kevés. Kezdő/hobbi bringának még elmenne, de ahhoz meg magas az ár.
...pedig mind az alivio, mind az stx-rc teljesen megbízható és tartós alkatrészcsalád."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Én úgy tudom, hogy az elég vékonyka a futófelülete.
A hosszú út alatt mit értesz? Esetleg csomagokat is vinnél?
A biztonság kedvéért én egy vastagabb, vagy védelemmel ellátott futófelületű külsőt választanék.
pl. valamelyik Continental Contact-ot, vagy Schwalbe Marathon-t."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
Világkörüli túrára akár 40-50 kilónyi málhával is el lehet indulni , a bringa elbírja.
Neked azért ennyire nem lesz szükség. Ha jól felkészített bringával indulsz el, akkor az alapvető szerszámokon (defektjavító, pumpa, imbuszkészlet, tartalék belsők és fékpofák), ruházaton, vésztartalék élelmiszeren, kulacson, tisztálkodási eszközökön, térképeken, pár gyógyszeren, stb kívül nem nagyon kell magaddal vinni egyebet.
Persze ha sátrazni, vagy önellátó módon szeretnétek kajálni, akkor tovább nő a csomag.
10-15 kilónyi felszerelés lehet az, ami egy 1000 km-es túrához elegendő.....vagy egy igen alaposan feltöltött bankkártyaA letekerhető táv jórészt attól függ, hogy miért mentek. Ha csak azért, hogy távoli helyeken tekerjetek, akkor ami a csövön kifér . Ha nézelődős jellegű lesz a túra, akkor 100 km-nél többet szerintem nem érdemes. Pár nap alatt amúgy jól bele lehet lendülni és nem gond a napi szintű bringázás, a fájdalom is egyre elviselhetőbb lesz (már ha van).
Az eddigi leghosszabb túrámon kb. 25 kilónyi csomag volt, amit vittem magammal, de az egyenletesen el volt osztva az egész bringán (két-két zsák mindkét keréknél, egy könnyű kormánytáska az értékekkel, plusz hátul még a sátor és hálózsák). A megtett napi távolság ilyen körülmények közt 60-260 km közötti volt, időjárástól, országtól, közérzettől függően. A teljes túrára pedig átlag 120 km/nap jött ki.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
-
becuszabi
aktív tag
45 l + kormánytáska elég lesz.
Fékpofa nem foglal helyet, vigyed csak (ha V-fékről van szó, tárcsa esetén nem kell).
Ne legyen úgy, de ha kifogtok egy esős napot, meg egy jó hosszú lejtőt, akkor nagyon sokat tud kopni...+20 kilónál meg egyébként is jobban kell tépni a féket
A táskára való esőköpeny jó dolog, de ha nincs, akkor egyszerűen béleljétek ki a táskát egy nagy és vastag szemetes zacsival és abba pakoljatok, a semminél jobb."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Lehet, hogy a design az waterproof, de a gyakorlatban...
Meg kell nézni. Ha csak simán sűrű szövésű az anyag, akkor csak bizonyos víznyomást bír ki (szitáló eső: kis víznyomás, zuhogó eső, vagy eső, de nagy széllel: nagy víznyomás). A legjobbak azok, amelyek kívülről egy teljesen sima, vízhatlan réteget kaptak (mint a PVC padló).
Sárvédőből csak a teljesen normális, hagyományos, pálcákkal felszerelhetőt érdemes hosszú túrára vinni, a többi nem bírja ki, a kukában végezné (azért meg minek).
Ettől függetlenül nem csodaszer, nekem mindig elázott a cipőm. A hátsó kerék mocskát a csomagok felfogják, max az első váltót óvná meg a sárvédő, úgyhogy később már csak egy viszonylag vízálló kamáslit vittem magammal (bár az meg a rövid bringás nadrággal együtt kicsit idétlenül mutatott ).[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
Egy tapasztalt táskás túrás ismerősöm ezeket ajánlotta épp nemrég hasonló kérdésre:
- Váztáskából volt Himalaya-m, nem vízálló, az kb. 2,5 évet bírt, majd elvásott az egyik felerősítő fül. Jelenleg egy Kellys váztáskám van, nem vízálló. Kb 2 hét után kezdett az egyik varrásnál elengedni az anyag, igaz kitömtem. 1 Éve használom, most 1,5cm a rés, sürgősen vennem kell helyette valamit, szétesés határán van, csak nem kapok jó méretűt!
- Kormánytáskából régen drót tartós Erínám volt, aránylag sokáig bírta, csak a stucnimat zabálta meg, meg nem volt vízálló, se praktikus.
4 éve egy Merida kormánytáskám van ami teljesen vízálló, ragasztott varratai vannak, nagy (8literes), igaz nagyon drága volt (10-es).
Néha nagyon kitömöm, és 5-6 kilót is szállítottam benne...az eredeti belső váza kb 1 évet bírt, eltört, de még úgy is használható volt. Utána csináltam bele polikarbonátból egy vázat, ami majdnem 3 évet bírt ki, 2 hónapja adta meg magát, megént kéne csinálnom...
Túratáskából én ilyet vettem minap:
a régi, nem vízálló, 27 literes Zoggie már kissé megviselt, és amúgy is kicsi! Eddig egy 110 literes hátizsákra való vizhatlanító huzatot borítottam rá fölülről, ha esett.
Egy nagy Merida lett helyette. Az eladó valami 56 literről mesélt, -lemértem: ha nincs kitömve, 45 liter a tényleges űrtartalom. -: Multi csomagtartóra, remélem beválik.
Zöldpontban úgy rémlik olyan 8+ ezer körül volt, ár/érték arányban jónak tűnik. Most, hónap végén lessz felavatva, kipróbálva, de kézbevéve nagyon szimpatikus, van neki egy külön zsebből kihajtogatható esővédő huzata is. Esetleg Authorok közt, meg több felé is nézz szét!
Csak a drága táskák közt van ami tényleg vízálló! Az összes többiben nejlonzsákokba csomagolj mindent (pl. szemetes zsákba), mert komolyabb esőnél felölről, oldalról is bever a víz, de a kerékről felverődő víz is eláztatja. Szerintem a Kellys, és a Himalaya is ez a kategória (a Himalayaban én picit jobban bízom ).
Eső után ki kell rámolni, és a benne álló vizet kiönteni (+ mig megszárad, az legalább fél nap)!Saját tapasztalatból annyit tudok mondani, hogy Kelly's-t ne, mert a hátizsákjaik is olyan anyagból vannak, mint a túratáskák, és az én hátizsákom egy évet is alig bírt ki, egyszerűen szétfoszlott...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
becuszabi
aktív tag
Katalógust mi a frásznak? ...meg 2 kiló konzervet, úgysem lesz elég és nem sokat spóroltok vele (a bor az rendben, anélkül nem lehet élni ...de azért áttölteném műanyag palackba).
A sátor súlya szerintem korrekt, a mérete sem gond, legalább az autósok betartják az oldaltávolságot.Én levesporokat vittem (előzőleg kilyukasztva, levegőt kipréselve, majd vasalóval újrahegesztve...így kevesebb helyet foglaltak el ), igaz volt nálam benzinfőző is. Komolyabb kaját (kenyeret, sajtot, tejet, gyümölcsöt, felvágottat) mindig az adott helyen vettem.Örültem ha nem kellett felcipelni a hegytetőre.
bmx powa: Nagyon jó áraik vannak és a hozzáállásukat is sokan dicsérik.
Kár, hogy hadilábon állok a némettel (még az alkatrészek megkeresése is gondot okoz )
...így nekem marad a CRC és az eBay[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
Legolcsóbb megoldás, ha veszel a Quarzra terepgumikat, esetleg lecserélsz egy-két alkatrészt strapabíróbbra (váltók, fékek pl.) és kész is. Jó kis monti az, bírja a gyűrődést.
rekid: Örülök, ha a barátnődnek tetszik az ötlet. Én azt vallom, hogy elsősorban az ember számít, nem a bringa, jönnek ott mindenféle bicóval az emberek, szóval ha normál módon bírja a túrázást a bicó, akkor már csak a barátnőd bátorságán és kitartásán múlik a dolog. Hétvégére épp tervezek valami lightos túrát menni valamerre, ha nem lesz eső, szóval jelentkezem, ha érdekel esetleg.
KaraDani: Azért beszéljétek meg jól és őszintén, hogy ki az, aki bizony menne tempót rendesen és ki akar _tényeg_ "just for fun" menni, mert ezekből nagy egyenetlenségek tudnak lenni, tapasztalat...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Na látom te nem vagy klubtag, én viszont igen. Annyi csak a baja, hogy nincs a legkönnyebbek között, de simán bír mindent. Törős szériáról egyről tudok még 2006 környékéről, és az is az akkori felsőkategóriás vázaiknál volt, azok kikönnyített versenyvázak voltak (racepro), és csak egy évben. Akkor is cserélték őket emlékeim szerint... De persze jó városi szaladgálósnak is, csak azért vetettem fel, ha esetleg nem akarsz költeni feltétlenül egy egész új bicajnyit.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
tulajdonképpen igen....a váltókar határozza meg, mennyit mozdul egy váltás alkalmával a váltó. tehát a váltók között nincs túl nagy különbség, talán annyi, hogy a 9-10-es váltóknak szűkebb lehet a láncvezetője, mivel a láncok is egyre keskenyebbek.
saját példával illusztrálva: egy (elvileg 10-es) 105-ös hátsóváltó ugyanolyan jól működött 8-as és 10-es rendszerben is. pontosabban a 10-esben működik most is.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
én a ~175 centimmel 56-os outit hajtok (igaz, a szokásosnál rövidebb stucnival) 58-as valószínűleg elég, de akármelyiket is veszed, a stucni hosszával még mindig lehet variálni, ha esetleg nem lenne jó. a merida pl. ilyen vázméreteket ajánl az adott testmagasssághoz:
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
mivel egy trekking/cross bicajnak egész más a geometriája, nem nagyon lehet alapul venni a mostani bicajod vázméretét. egy outin egész más testhelyzetben vagy, jobban előre vagy dőlve, előrébb fogod a kormányt, vagy a fékváltókart.
igazából menni kéne az adott bicajjal, de hát ez sajnos nem igazán megoldható, ha csak nincs valakinek megfelelő méretű outija, amit kipróbálhatnál. a boltban legfeljebb ráülsz 10 mp-ig, abból nem fogod tudni, mekkora váz lesz kényelmes, akár 100 km-en keresztül.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
Akkor készülj fel, hogy a spinning gép teljesen más geometria mint bármilyen kerékpár. De erőnlétben jól fog jönni, az biztos. Téli cuccod remélhetőleg van, mert jön most már a zima...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)