- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Everest / AIDA64 topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- Modding és elektronikai kérdések
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
-
Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
ph Az új szabványra épülő opció 32 és 64 GB-os verziója árat is kapott már.
-
Miben segít Kevin O'Buckley az Intelnek?
it Igazi veteránnak számít a chipgyártó üzletágban Kevin O'Buckley, aki innentől kezdve az Intel Foundry Services részlegét vezeti.
-
Xbox Game Pass [2024] - Az extra májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között a Senua’s Saga: Hellblade II-t kapják meg az előfizetők.
Aktív témák
-
Meme
aktív tag
visszahajlik az éle a bowdenvágónak, ha sima csipőfogó lenne, akkor szétcsuszna amit vágsz vele.
egy kabel, egy vezeték, egy drót nem ellenfél a sima csipőfogónak
de a bowden meg a bowdenház macerásabb.és ezzel kicsit könnyebb elvágni a sodrott zárakat pont azért mert nem csuszik ki belöle.
Szevasztok bogyókák!
-
ludsimon
veterán
Én csak a KRESZ miatt, amúgy 1 hónapban max. 1x használom..
Járdán nem is illik, úgyhogy az meg a másik.A KRESZ előírja, hogy fényvisszaverő prizmának kell lennie legalább az első kerék/küllőben.
A hátsóról nem ír semmit.
Csengő.Illetve hátul, egy piros fényvisszaverő prizmának kell lennie, és persze mindig magadnál hordani a lámpát (működőképes, első, hátsót), még ha világos is van, mert ezért is büntetnek!
Illetve (ebben nem vagyok biztos, majd megerősít benne valaki) láthatósági mellényt kell viselni ha jól tudom lakott területen kívül.
Ui.:
Illetve nagyon sok embernél látom, hogy sárga villogót tesz előre, ami SZABÁLYTALAN!!!!!!!
Ezt is büntetik!
Elől fehér folyamatosan világító lámpának kell lennie, ha jól tudom a sima villogó szabad, de az is fehér színben!Hátul pedig kizárólag PIROS színű folyamatos, vagy villogó üzemmódban.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Meme
aktív tag
nem is a v-féken sikitok
az képes egy nagyobb zuhában is behallni...de egy normális tárcsafék az fittyet hány mindenre...
1 olyan kicsi a hely a tárcsa és a betét között, hogy sok anyag bele se tud menni, az a kicsi ami meg bemegy, azt tizedmásodpercek alatt leszedi magáról.
a hó meg....hát egy tárcsa a fékezéstől meleg...na....
(kivételt képeznek az olyan hitvány sz*rok amik nem fognak, nem lehet beállítani és olcsóak...tektro és alatta egyéb nevenincs szutykok...de az normális helyen nem is hivják féknek )Szevasztok bogyókák!
-
Ariadne
őstag
Jesszusom... Azt hittem, edzett vagyok kerékpár alkatrész árakban, de ez egészen megdöbbentő. Gyanítom nem sokat adnak el évente... Pedig az a fehér női nyereg milyen jól néz ki, de annyit egyszerűen nem tudhat, hogy ennyit megérjen nekem. Kivéve ha hajt helyettem.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
"Autók által kitaposott nyomvályús hóban pedig szinte lehetetlen, mert ilyen helyen a hátsó kerék ma 30-40 cm-es kilengéseket produkált."
Legalább megtanulsz driftelni.
Amúgy még az a jobbik eset ha a hátsó!
Úgy képzeld el, hogy nekem január első heteiben, mikor leesett a hó, írtam is, hogy jobban csúszik, mint a jég, na az azért csúszott úgy, mert nekem meg az első kerekemet vezette meg keményen az autó által kitaposott út!
Úgyhogy nem volt annyira vicces a nyeregben, de utólag visszagondolva az volt.
Emlékszem, a kiserdőnél akartam fordulni egy jobbost, szépen lazán, és hiába toltam neki a kormányt, mentem tovább egyenesen.
Na az kemény volt![ Szerkesztve ]
undefined
-
Ariadne
őstag
Köszönöm szépen, ennek is teljesen korrekt a belseje, és kívülről is csinos. Most már tényleg el kell mennem tapogatni-próbálgatni.
amargo: Ühüm. Azért még vannak fehér foltok, a környéken lakók közül a topikból ludsimonnal például nem találkoztam még, de dqdb-vel sem, pedig nyilván kellett látnom már, mivel nagyon közel lakik. Most már sisak alapján simán beazonosítom.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azt olvastam, hogy 3-4 évente cserélni kell, mert elöregednek. Ez a másik ok, amiért a bukást látszólag sérülésmentesen megúszott sisakomat lecserélem mindenképp, nehogy azon múljon...
Noddy: Azta, hogyaza, nem semmi. Mentek ismerőseim a 19 km-es távra, az is húzós lehetett ilyen hóban (600 m szinttel talán), de ennyi, az már brutális.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Meme
aktív tag
Benne is van szinte minden sisak használati utasításában, hogy esés után kuka. Kivéve a dirt-ös bilibukókat, mert azokanak más a müködési elvük.
Az átlak sisakok azzal védenek, hogy széttörnek, repednek igy vezetik el az energiákat.Ariadne: azért azt nem hiszem, hogy a sisakban levő kemény habos müanyag elöregszik. Majdnem olyan mint a hungarocell. az se öregszik. a keményebb müanyab bevonat meg a müanyag pánt, meg a szivacs betét se hiszem, hogy 3-4 év alatt elöregszik
[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
ludsimon
veterán
Ha valóban ilyen 3-4 évre tervezték ezeket, mint Ariadne mondta, akkor nekem esedékes lenne cserélni, igaz még soha nem este komolyat.
Nem is szándékozom, bár egy figyelmetlen autós majdnem meglepett az OBI melletti kerékpárúton. (Nekem volt elsőbbségem.)
Lassan csak csorog az autó, gondoltam át akar engedni, sötétített üveg, nem vettem észre merre bambul, fáztak az ujjaim, zöld lámpa, kiálltam a nyeregből, talán 25-30Km/h-val mehettem, mikor láttam, hogy azért se akar fékezni.Persze 1 méteren belül már megállni se tudtam volna, próbáltam kerülni, végre észrevett, padlóig a fék, én is, majd pont a motorháztető előtt álltam meg.
Ha nem fékez repülök egy hatalmasat, durrdefekt, felnicsere, sisak alap lett volna, és a pénztárcám pedig nem lett volna elegendő a művelethez.Úgyhogy amennyire lehet óvatosan közlekedek.
De nagyon megtévesztő volt a nő az autóban, csak bambul, és gurul, sötétített üveg mögött...
De akkor hajszál hiányzott, hogy fejre ne álljak.
Izomból téptem a hátsó féket, majd az elsőt is, és a végén már megemelkedett a kerékpár hátulja.undefined
-
Ariadne
őstag
Részemről teljesen erdőre gondoltam, ahol egyáltalán nincs mesterséges fény, ott dől el, ki a legény a gáton. Pl. Hűvösvölgybe kitekerni, ha ismered esetleg, a Balázs büfé (lángosos, életmentő kúttal a villamos végállomás közelében) feletti részen lehet befelé menni úgy, hogy elég hamar sűrűbb erdő legyen.
Bár kamikáze bringás kollégák fegyelmezésére próbálhatunk városban is. Legjobb itt is meg ott is.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
KaraDani
addikt
Szombaton vagy vasárnap kimentem az erkélyre cigizni, akkor akart indulni egy kis pickup teherautó az utcában (simán párhuzamosan parkolt). Szerencsétlen üres volt, és hátsó kerekes, így sok esélye volt. Hintáztatta, addig jutott, hogy elkezdett keresztbeállni az úton. Erre kijött a boltból a pénztáros srác, beállt tolni, így még jobban keresztbe állt Jött egy autó, aki nem tudott tőle tovább menni, kisszált a srác besegített tolni ő is, így se ment nekik. Elszívtam a cigit kiröhögtem magam, aztán felöltöztem és lementem, 3 an már sikerült kitolni Ilyen iodőbe én nem kívánom a bringát
Ipse89:
-
ludsimon
veterán
Ahogy látom, az első videóban, az egy teljesen alap, talán 2000Ft alatti U lakat lehetett.
Egy oldalú zárrendszer, ha két oldalon lett volna, akkor bizony a másik részét is el kellett volna vágni.
Egyébként meg ha jól lezárod, akkor meg még flexel se biztos, hogy elviszik, mert mondjuk lehet belevágnak a vázba, úgy meg már nem sokat ér nekik...
Ebből a szempontból például a Bordo nagy hátrány, mivel sokkal lazábban van, és sokkal hozzáférhetőbb!
Sokszor úgy lezárom a bringámat, hogy még én is alig birok hozzáférni.
undefined
-
ludsimon
veterán
Na nekem is pont ugyan ilyen sárvédőm van!
Te nem útálod, mikor telecsapkodja a hátsó kerék az első váltót?
Mert én nagyon gyűlölöm!!
Valami megoldást keresek rá, mivel tudnám bővíteni, hogy végig érjen, mert baromira nem jó, hogy olykor-olykor telecsapkodja sóval.Most is, szerintem a csavar közzé beugrott valami sószem, mert nem tudok kistányérra leváltani.
Vagy elállítódott, de nem hiszem, mivel ha eddig nem, akkor szerintem most ezután se.
Nem baj, most már csak tavasszal lesz lemosva, mikor vége ennek a havas szutykos időnek.
Elegem van már, hogy lemosom, és 3 nap múlva ismét ugyan úgy néz ki az egész.undefined
-
Ariadne
őstag
Nem feltétlenül kell ismerned.
Volt egy réges-régi játék az Empire Interactive-tól Sheep címen, valamikor 2000 magasságában. A lényege, hogy a birkák igazából földönkívüli életformák, csak eltévedtek, segíteni kell nekik hazajutni. Az icipici gond az, hogy nem az eszükről híresek, ezért nem egyszerű feladat a különböző mértékű mesterséges butasággal rendelkező jószágokat hazaterelgetni, sőt mondhatnám borzasztóan idegesítőek (a négy fajta, játék movie-k). A játék egyébként tele van igazán poénos kreatív ötletekkel, könnyesre röhögtem magam rajta. Már amikor éppen nem a cápákhoz tereltem be az összes nyamvadt félnótás birkát, hangos szitkozódással szórakoztatva a környezetemet...Na ezen emlékezetes kettősség emlékére kértem a Supersheep megrajzolását, ő segít a társainak a játék egyik részében, és alapjáratban valahogy így néz ki.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen, valóban a lemmingshez hasonlít, de egyszerre szórakoztatóbb és idegesítőbb is. Azóta sem káromkodtam játékon annyit, mint ezen.
Tell us about the Artificial Stupidity of the sheep? Is this the new form of Al?
Several months were spent studying Sheep and village idiots in order to perfect the code, Minds Eye the developer is based in the heart of the English countryside so reference was in abundance. Don’t be stupid.It is necessary to kill sheep on every level? Tell us about some of the funny ways in which they can die.
It’s about saving life, sacrifices may be required depending on which of the multiple routes you choose to take, but accidents will happen. The stupid beggars have a tendency to wander, being attracted to such things as flowers, contemporary music and arcade games. They may drown, get sliced, diced, electrocuted, and turned into ice creams, even beaten by sharks. in one night-club level, if they dance too much they overheat and melt or if left to eat too much they explode.mod: rétisün: Nos igen, Shaun-on is gondolkodtam egy ideig, jó fej karakter.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
Éppen máshova sietett biztos.
Egyébként ahogy én értelmeztem, ha ott megy az út mellett a bicikli út szabályt sértünk azzal, ha nem használjuk.Eddig ez az útvonal jön be, vagy az Egressy. Bár én 90% esélyt adok rá hogy az a kis utca, a Cinkotai út nincs takarítva.
Ezt viszont nem tudtam értelmezi:
"A Vezér út és a Nagy Lajos között nagyobb a forgalom, és eszméletlenül kátyús a széle (1 m távolságot kell tartani a padkától), de nem rossz."Most ha eszméletlenül kátyús, 1 m-t kell tartani, akkor, hogy nem lehet rossz?
Egyébként milyen széles az Egressy Róna kereszteződés előtti szakasza, nem veszélyes? Illetve a Mogyoródi mennyire széles? Még nem próbáltam.
Mert én a jelölt úton, amerre megyek, az Egressy-n nagyon keskeny az út, épp 30-40 cm-el mennek el mellettem, amit nagyon nem szeretek.
Megmondom őszintén, hogy a 77-es troli miatt is fosok egy kicsit, meg ugye a rohadt csúszós macskaköves rész, mert ha jól tudom olyan is van az egyik kereszteződésben (ha még nem újították fel).[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Jó, holnap megpróbálom ezt a Cinkotai út - Mogyoródi - Róna - Egressy párost.
Holnap megírom milyen. - Remélem bejön. Megmondom őszintén, én útálok autók között menni, nem egy súlycsoport, talán azért.
Szeretném már ha elolvadna a hó, és akkor mehetnék a kerékpárúton. - Igaz, hogy az is elég sz*r állapotban van, de legalább a mienk.Sok lámpa van a Mogyoródin? 23 km/h-s sebességnél ki lehet fogni a zöldhullámot?
undefined
-
ludsimon
veterán
"Ideális tempót nem tudok mondani, mert ez a szakasz a tavasszal-nyáron-ősszel ebéd előtt megtett gyors 10-12 km részét szokta képezni, és akkor 30+ km/h környékén megyek, azóta pedig nem jártam arra."
Ehh
Akkor nekem nem is kellett volna sebességet mondanom. A téli szerintem sokkal gyengébb.
Már az, hogy lecseréltem tegnap postára menet a cipőt, sokkal, de sokkal pörgősebb voltam.
Nagyon kíváncsi leszek rá nyáron, hogy fogok teljesíteni, ha nem kell kabát, nehéz bakancs, meg ilyenek.
Meg majd tavasszal beszerzek még egy Velo 8-ast, mert ami van az a Scotton kötött ki, és akkor mondom mennyit fejlődtem.Tavaly áprilisban én emlékszem rá, hogy ilyen 20-23Km/h-kat nyomtam, de azóta nagyon érzem a lábamban a fejlődést. Pl. már most télen ki tudom pörgetni kicsi terheléssel nagytányéron 5-ösben magam (3/5), a tányér méretét még mindig nem mértem meg.
De amíg ilyen idő van nem is merek ránézni, csak használom, mert ha ránéznék szakmai szemmel, elsírnám magam.
Rozsdás már szinte minden ettől a vacak sótól. Kéne cserélni alu alkatrészekre, vagy valami.[ Szerkesztve ]
undefined
-
KaraDani
addikt
Az isten tudja kié kategóriába belefér Mellesleg őket még meg tudom érteni, sokuk úgy használja a bringautat, hogy figyel a bicajosokra. Én se biztos, hogy a hepehupás járdán tolnám a gyerekemet, és mindíg patkáznék egy babakocsival, ha van mellette egy jobb minőségű bringaút (ritka), ami nem rázza szét a gyerek veséjét. Szóval amíg figyelnek, hogy az nem az ő területük és ebben a szellemben is közlekednek, nem zavarnak.
-
ludsimon
veterán
Micsoda?
Mintha 50 km-el arrébb lennél nekem ez most így jön le, pedig nem.
Nekem meg tiszta melegem volt, semmim nem fázott, a szél nagyon zavart, és van egy szélcsatorna rész az Egressy-n, iszonyat, ott 5 km/h-val lehetett szinte csak haladni, kormányt ki-ki akarta csavarni a kezemből, utána viszont már nem volt olyan vészes, lehetett haladni.
Az Egressy teljesen száraz volt, semmi csúszós jég, nem is tudom miről beszélsz.
Ja, és mondanám, hogy a Hungári krt.-on lévő bicikli út is teljesen száraz volt, semmi jég.
undefined
-
Ariadne
őstag
Szombat reggel megyek körbejárni az üzleteket és próbálgatni. Hmm, lehet bicóval kellene megejteni, ha már egyszer úgyis kezd felszáradni minden... Végülis egészben van azért a régi is, pár karcolás van csak rajta, szóval legalább néhány kört a Ligetben azért még kibír. Sisak nélkül eddig sem mentem bringázni sosem, mostantól még annál is kevésbé. Elég meggyőző volt orvosoktól hallani, hogy mennyivel rosszabbul jártam volna nélküle...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Undoroid
őstag
Szia!
Pofás kis eszköz,de szerintem felesleges.Egyszerűbben (igaz,hogy nem ennyire kicsi eltérést is) meg lehet nézni a lánc kopását!Ha az első lánckerék -a hátsóval ellentétes oldalán- középen meg tudod emelni a láncot úgy,hogy az lötyög és a többi láncszem a helyén van,akkor már erősen kopott láncod van!Ezt már tekerés közben is észre lehet venni,mert ilyenkor néha "ugrik" a lánc a kicsi fogaskerekeken!
* * *
" KMC X9 SL arany (titán-nitrit bevonatos) láncot, a mendemondák szerint nagyon sokáig bírja "
Erre kíváncsi vagyok Én is!Nekem is érik az új lánc és sajnos a hátsó sor is cserére szorul.Ha elfogadható az ára,akkor lehet,hogy benevezek egyre!
szerk:
Találtam az említett láncról egy képet!Nem tudom,de szerintem eléggé le van gyengítve minden láncszem azokkal a hosszanti nyílásokkal!Az ára pedig eléggé vaskos...
* * *
Elég hamar össze lehet karmolni a felnit.Ráadásul -ha nem tárcsaféked van- ,akkor a sérülések jobban eszik a fékpofát és nem lesz egyenletes a fékhatás sem!
* * *
Pénteken szépen sütött felénk a nap!Igazi bringaidő volt,mert kb. 15fok volt!Mire végeztem a melóban,addigra beborult és csepegett az eső... Most szintén csepeg...ismét odavan a jó tekerés!Le merem fogadni,hogy megjavul az idő,mert ma dolgozni kell mennem!
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/bejegyzes/ngabor2/nyugodj_bekeben_bordoi.html _ https://robo-venture.com -> Az ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhely <-
-
amargo
addikt
Én azt gondolom, hogy sokan a sapkára már nem tudják rávenni a bukót és ezért nem veszik fel. legalább is ebben reménykedem, hogy amúgy hordanak. Egyik kollégám sem hord bukót, múltkor láttam, majd mesélek Neki.
Szerk:
Noha azért hozzá tartozik, hogy tanyán, Velencén az esetek 99%-ban én sem hordok bukót, igaz ott egy 20-25 éves paripával szelem a dombokat és forgalomtól legtöbbször távol. Vagy, ha leruccanunk fürdeni, a bukó +1 eszköz, amit elvihetnek a turisták, de persze ez nem követendő példa! Csak elismerem, hogy vannak helyzetek, amikor én sem veszem fel.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
#56474624
törölt tag
Én sehol nem használok bukót.
Főleg nyáron szar, mivel nagy hajam van (fél méter hosszú, össze van kötve bringázásnál, de attól még ott van), arra ráveszek egy "jól szellőző" bukót, hát őrjítő egy dolog. Amennyit nyerek a bukóval, legalább annyit veszítek mentálisan.
(#28912) amargo:
Tökölről megy ki a "csépi út", szigetcsépen "fő utca" néven megy át, az az. Ez megy le végig ráckevéig. Ott megy mellette a hév is bizonyos szakaszokon.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Sisakkal is nyugodtan védtelennek/sebezhetőnek érezheted magad. Sőt érezd magad annak, ne ringasd magad hamis biztonságérzetbe.
Úton kerékpározni mindenképp extrémsport kategória. Nagy koncentrációt igényel. Kihívás is számomra a dolog.
Szokás szerint tapasztaltam ma is, hogy 2x1 sávos úton egy száguldozó f*szkalap, aki nem tolerálja az előtte haladó 50-60 körüli tempóját, szélárnyékból kitör, átjön a szembesávba... De abszolút fel voltam készülve rá. Kereszteződésekben is rendszerint lassítok, ha a nagyurak esetleg úgy gondolnák, hogy a biciklisnek itt nem osztottak lapot. Másrészt ez a fajta előzékenység az autósban is jobb benyomást kelt, és előbb-utóbb elkezdi emberszámba venni a biciklist. Persze nem mind, de tapasztaltam már. Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. -
ludsimon
veterán
Szerintem pedig a biztonság érdekében le lehet mondani a nincs sisak hozzászokásról.
Először engem is marhára zavart, főleg az a csat az államnál idegesített k..vára, de aztán nem is tudom, talán 1 hónap alatt már szinte teljesen szokásos érzés lett, és nem zavar egyáltalán.
A biztonság az első.[ Szerkesztve ]
undefined
-
#56474624
törölt tag
Hát akkor gondolj bele, hogy valaki fülhallgatóval, zenét hallgatva teker. Láttam már ilyet sokszor.
Persze az ő dolga. De például ha bevezetnék kreszbe, hogy sisak kötelező, míg nem írnák elő, hogy fülhallgató, fejhallgató, egyéb hallástompító eszköz tiltott (azt hiszem, ez most nincs benne), az is elég különös lenne, olybá tűnne, mintha nem a baleset-megelőzés lenne elsődleges cél.
Aktív témák
- Konteó topic
- iPhone topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Path of Exile (ARPG)
- BestBuy ruhás topik
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- Everest / AIDA64 topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs