- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- Ebook szerkesztés, megosztás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Computex 2024: várakozásokat felülmúló számok
ph Szinte megduplázta az előző évi látogatószámot a kiállítás, mutatva, hogy van momentum az iparágban.
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
Aktív témák
-
tr00p3r
őstag
válasz Dirtyz #16506 üzenetére
Őszintén szólva még nekem sem volt időm bele nézni egyikbe sem. 7-8 lemezt kaptam.
Emlékszem, hogy mondtad is a célban, hogy a Garda jobban ment és ezért voltál elkeseredve az eredménytől.
raczger: tönkre ment a SID? Én is sokáig pályáztam egy R7-re, de a legvégén mégis a egy SID Team lett. Tavaly is azt mondtad, hogy keveset tekertél a Duna Maraton előtt, aztán az első emelkedő után szem elől tévesztettelek.
Ariadne: annyival egészíteném ki, hogy 29"-os is lehet a kerék. A lényeg, hogy mindkét kerék azonos méretű legyen. Sisak kötelező. A kerékpár az általános mountain bike leírásnak kell megfeleljen. Aztán, hogy ez mit is akar jelenteni az UCI szabályai szerint, azt nem tudom. Ez évtől a távok nem "rövid", "közép" és "hosszú", hanem "kis maraton" "félmaraton" és "maraton" elnevezésűek a magyar szabályzat szerint. A maraton min. 60 km kell legyen és pálya nyomvonala nem haladhat el 2x ugyanott.
Idézet a szabályzatból:
14 §.
A Maraton Cross Magyar Kupa verseny pályája1. A pálya hossza az UCI szabályoknak megfelelően el kell hogy érje a 60 km-t a Maraton távon. A Félmaraton és Kismaraton kupatávokon az adott verseny megfelelő távjait kell alkalmazni, kötelező előírás nincsen, kivéve az Országos Bajnokságot, ahol a Felnőtt és Master2 Nők távja minimum 60 km kell, hogy legyen és a győztes időnek el kell érnie minimum a 3 órát A pályának próbára kell tennie a versenyzők atlétikai (sportolói) teljesítményét és ügyességét. A pályának megfelelő számú, előzésre alkalmas szakaszt kell tartalmaznia. Azonos körök (ismételt) alkalmazása nem megengedett. A pálya nyomvonalát úgy kell kialakítani, hogy a verseny felnőtt győztesének minimum 3 órát kelljen versenyeznie. Maraton távon a versenyrendezőnek a versenybírói testület jóváhagyásával ki kell alakítania egy limitpontot a pályán, ahonnan a limitidő elteltével a limitidőt túllépett versenyzőt egy rövidebb úton visszairányítja a célterületre. A kijelölt limitpontot a verseny helyszínén a rajt előtt a versenyzőknek ki kell hirdetni!
Akit bővebben érdekel a 2009-es versenyszabályzat: [link]
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #16511 üzenetére
Ha beteg nem is voltam, de valami tuti nem stimmelt. Az első szakaszon már 180 körül volt a pulzusom. Az első frissítő után feladni készültem, de aztán összeálltam egy sráccal, akivel egymást bátorítottuk középtávon. Közben rám jött egy görcsös fejfájás is. Szentkereszt után megálltam az utcára nyíló házaknál és a nénikéktől kértem egy algopiryn. Kettőt kaptam és amikor az hatott, visszajött az erőm és tudtam volna menni. Lehet, hogy nem is algopiryn volt, hanem valami tiltott szer?? Sajnos addigra a srác akivel mentem teljesen feladta mentálisan és fizikailag is, és a becsület úgy diktálta, hogy nem hagyhatom ott. Így aztán már a leglassabbak díjára pályáztunk, ahol ő tolta én is toltam és elengedtünk boldog boldogtalant. Így sikerült a közel 70 kilométeres távot 7 óra és pár perc alatt "teljesíteni"....
-
tr00p3r
őstag
Gratula minden olyan fórumtagnak aki részt vett a Szilvási Maratonon. Én tuti nem indultam volna el. A csapattagjaim és a ti beszámolóitok alapján nem lehetett egyszerű.
xcbiker: az ott Fekete Pákó a Speciden? Amúgy meg riszpekt.
raczger: minden elismerésem!
Dirtyz: abszolút megértelek. Én akkor sem mentem volna, ha van sárgumim.
Dunára jöttök mind? És Komlóra nem jöttök?
-
tr00p3r
őstag
xcbiker & raczger: Akkor, ha előbb nem is, ott találkozunk.
becuszabi:De korán keltél... Te nem jössz a Duna Maratonra? Belekóstolni?
Dirtyz:Holnap behozom a filmeket, ha gondolod....
venember: Csak összejön valamelyik Maraton
Vasárnap délután tervezünk egy kisebb kört a Börzsönybe. Idén még nem voltam hegyen, csak a városban harcoltam. Így muszáj mennem, mert nem szeretnék idén (is) elvérezni a Duna Maratonon. Az időpont még nem fix, de ha esetleg érdekel valakit, szóljon.
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
válasz Dirtyz #16718 üzenetére
Rendben, gyere. Nekem sem volt még időm átmásolni őket, így az "eredetiket" adnám, aztán ha megvagy a copy-val, akkor újra össze kéne futni....
becuszabi: Nem kell versenyezni. Én sem a dobogóra vágyom, csak arra, hogy végig menjek, számomra, elfogadható idő alatt.
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
-
tr00p3r
őstag
Így biztos van benne igazság és érthető is. Szépek és jók a Crossmax SL-ek, de tényleg marha drágák és nem hasonlítható össze Syncros-al. Így is sajnálom a bringám a városban "nyúzni", de sajnos nincs pénzem egy másik, gyengébb városi, bringára. Meg ahogy magamat ismerem, azt is elkezdeném idővel alakítgatni és akkor már 2 drága bringám volna....
-
tr00p3r
őstag
Sziasztok,
Komló Dirt Park Maraton: elmarad.
T-Mobile Duna Maraton: nem indulok mégsem, mert az elmaradt Komlói Maratont ott pótolom be mint bíró. Az érintettekkel összetudunk újra futni.
Volt valaki a hétvégi Börzsönyi tt-n? Ariadne eljutottál végül?
Dirtyz:Nem jöttél a filmekért....
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #17015 üzenetére
Én is sajnálom, főleg, hogy elkezdtem a rendszeresebben edzeni. Igaz csak a rövid választottam volna idén, de ahhoz, hogy legyen bírói tapasztalatom, le kell mondjak róla idén. Fejembe vettem, hogy 2 év nemzeti bírói tapasztalattal, megcsinálhatnám a UCI nemzetközi bíróit is. Ehhez meg a tapasztalat elengedhetetlen. Majd jövőre okozok fejfájást középtávon.... Idén már nagyon korán el akarom kezdeni az alapozást, futással és némi konditeremmel megbolondítva.
Azért szerintem bringával jövök és össze is futhatunk!
-
tr00p3r
őstag
válasz picur220 #17109 üzenetére
Szerintem ez nem bringafüggő. Nekem montim van és a félterep 1,9-es Conti Double Fighter II külsőkkel mentem általában 26-30 Km/h-val (átlag sebességek) a városban. Amióta ezeket a keskenyebb 1,6-os full slick Conti Sport Contact-ra cseréltem megyek 33-38 km/h-val, de van, hogy nagyon belehúzok, akkor a 40-42 is megy közepes távokon.
A sebesség inkább erőnlét, kitartás, áttét és a gördülési ellenállás kérdése szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
Kezdhetek gyűjtögetni: [link]
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
-
tr00p3r
őstag
válasz Ariadne #17128 üzenetére
Tapasztaltból mondom, hogy nincs baj a b-kategóriás darabokkal. Double Fighter II-őt nagyjából 2 éve használom, szinte alig kopott valamit. A Speed King-gel voltam tavaly maratonozni és sosem volt gondom illetve defektem. A Sport Contact nagyjából egy hónapja van fent, és csak jókat tudok eddig mondani róla. A lényeg, hogy Te válaszd ki őket. A DFII volt asszem 1500 vagy 1800 / db. A Sport Contact 1600 / db. A SK is olcsó volt, de nem emlékszem mennyi pontosan.
-
tr00p3r
őstag
sziasztok,
egy ismerősöm bringáját szerda délután, az Árkád előtti bringatárolóból ellopták
amit tudok róla: Kelly's Quartz Silver, vázszám: 07251492, gyári felszereltség. többet sajnos nem tudok, majd megkérdem, hogy van-e valami spéci ismertető jele....
minden esetre, ha valaki ilyen bringát ajánlana jóval olcsóbban bárkinek megvételre, kérem szóljon.
köszi!
-
tr00p3r
őstag
válasz Xantomas #17501 üzenetére
Pontosan nem tudom mivel volt lezárva, de a tulaj állítja, hogy nem egy tyúkbéllel. Ismertető jele (volt), hogy a hátsó kerék felett volt egy nagyobb 2 oldalra lelógó túratáska. Nem egy nyomós támpont, de ennyit tudott róla mondani hirtelen. Feljelentést nem tett, mert nem voltak nála bringa papírjai...
Azért az is fura, hogy ennyire "látogatott" a bringatároló. Az Árkádon nincs biztonsági kamera?
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #17602 üzenetére
Pályabíró vagy Marshallok: ők ülnek illetve állnak a pálya bizonyos részein. Veszélyes helyeken, nem egyértelmű elágazásoknál illetve ellenőrző pontokon. A belőlük elég sok van a pályán, abszolút önkéntes meló és nem igényel szakmai tudást, sem licencet.
Versenybíró (idézet a 2009-es Versenyszabályzatból:
"2. Főbíró: A Főbíró ellenőrzi a verseny lebonyolítását, azt hogy a verseny megfelel-e jelen szabályzatban, valamint a versenykiírásban foglaltaknak. Amennyiben a versenyzők testi épségét súlyosan veszélyeztető rendezési hiányosságot észlel, a versenyt leállíthatja, ill. a verseny elindítását is megakadályozhatja. A tapasztalatairól írásbeli jelentést készít és legkésőbb a verseny zárása után 14 nappal elküldi az MMTBSZSZ Elnöksége felé. Ellenőrzi a nevezéseket és a célba érkezés regisztrálását, a verseny eredménylistáját aláírásával hitelesíti. A versenyzőktől esetlegesen beérkező óvásokat átveszi. A Főbírót a Versenybírói Testület nevezi ki. Csak olyan személy lehet Főbíró, aki rendelkezik bírói licenccel!
3. Nevezési bíró, rajtbíró, célbíró: Megbízatásukat a Főbíró utasításai alapján végzik. A bírókat a VBT nevezi ki."
Szombaton rajt előtt a nevezésnél leszek, majd a frissítőpontokat fogom ellenőrizni, hogy minden rendben megy-e. Biztos össze futunk. Veled is Ariadne, ha jössz.
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
Üdv kolleginák és kollégák!
Szombaton volt a Duna Maraton és végre gyakorolhattam Lőrincz Olivér mesterem/edzőm/barátom mellett a bírói tevékenységet.
Reggel 8-ra kellett kiérnem a Visegrádi rajt/cél területre. Kicsit késtem, mert a Nagymarosi komp nem járt a magas vízállás miatt. Először beszólítási listákat készítettük el. Kategóriánként 10 illetve 5 legjobbat szólítottuk be. A rajt előtt sok feladattal néztem szembe, de úgy gondolom egész jól zajlott minden. Rajt után felmentünk a Kis Rigó étteremhez (Pilisszentlászló) a frissítést felügyelni. Itt kiderült, hogy az élboly már 30 perce lehúzott. Így megvártuk fent a középtávosok lefelé jövetelét is. Majd vissza a célhoz, mert az első rövidtávosok hamarosan beérnek. A hosszú táv elitjét a két Merida Multivan-es vendég nyertem majdnem 20 perc fölénnyel, olimpikonunk, Parti András előtt. András sajnos defektelt, pedig a verseny első harmadában fej-fej mellett haladt a külföldiekkel. Megvártuk a befutókat, aztán 5 körül eljöttem.
Hiányoltam a PH-s résztvevőket! Dirtyz-nek "felmentése" volt, de a többiek???
Hazafelé meg csúnyán megszívtam. A kishajó átvitt Nagymarosra. Onnan vonat Gödig. Illetve így kellett volna legyen, de félrevezetett egy utastárs a kishajón és így egy 8 perccel előbbi vonatra szálltam fel, ami Vácig megállt ugyan 1-2 helyen, de Váctól megállás nélkül behozott a Nyugatiig. Ott azzal szembesültem, hogy nem megy vonat csak egy 45 perc múlva Gödre. A tudat, hogy bent vagyok Pesten, ahová nem akartam menni és hogy majdnem egy órával később indul a vonatom haza, ami újfent 27 perc, úgy felbosszantott, hogy fogtam magam és a Váci úton hazatekertem. BP Nyugati - Göd = 46 perc (22 km)
Szemüveg ügyben:
Nekem most egy ilyen Merida-m van. 3 fajta lencsét kaptam hozzá, de igazából csak a "füst" színű lencsét használom. Erős napsütésben nem vakulok meg, de a sötétebb és árnyékosabb erdőben is jól látok vele. A napokban előfizettem a német BIKE magazinra és az előfizetéshez kapok ajándékba egy ilyen átlátszó keretes Rudy Project Exowind szemüveget.
Akit esetleg érdekel az előfizetés: 4 számot kapok + a szemüveget (bolti ára 80 euró). Ezért 35 eurót kell fizetnem. A 4. szám után költéség és kötelezettség mentesen lemondhatom az előfizetést. Szerintem megéri még olyanoknak is, akik esetleg nem tudnak németül.
-
tr00p3r
őstag
A Rudy szemüveg lényege lemaradt. Nekem van dioptriás szemüvegem. A Rudy szemüvegbe lehet rakni egy ún. clip-on dioptriás keretet (okulárét).
-
tr00p3r
őstag
válasz tekeyagd #17767 üzenetére
Szia,
Elvileg ilyen, csak ahol ez a keret fekete ott piros lesz az amit kapok. [link] A keret az lesz amit tegnap linkeltem. Amúgy a cipő bevált, a régi Shimano-t már nem is hordom.
bikeman: Nem győzöm emlegetni a nénikédet.... Nekem amúgy egy ilyen Zethos-om van, de az idei egyszínűek jobban bejönnek. Meg hát az újakon a tarkó zárban már végre fém szálat használnak a műanyag helyett.
Dirtyz:Szép bukó. Sikerült a filmeket lemásolnod? Osztom a véleményed az időjárással kapcsolatban. De bevállaltam én is a tekerést, bár reggel még nagyon úgy nézet ki, hogy zuhé lesz.... Lassan eljön a Salz!!
-
tr00p3r
őstag
válasz Bikeman #17776 üzenetére
Na ja... Csak te miattad szenved szegény!
Azért remélem nem csak vitrin bringa lesz a REBA WC, XTR, MAVIC Crossride és társaiból épült bringa. Amúgy engem is érdekelne, hogy hogy a rákba tudsz ilyen olcsón vásárolni?!? Én a nagykerekben nem kapok ennyi kedvezményt.... Esetleg bemutathatnál a boltban...
-
tr00p3r
őstag
sírva röhögtem!
angol dolgozat alsó osztályban: [link]
-
tr00p3r
őstag
-
tr00p3r
őstag
Ma du lemegyek egy hétre a Balatonra, Alsóörsre. Kérdésem az volna, hogy van-e valami jó tanács vagy tipp a Balaton megkerüléséhez? Mire figyeljek? Kb. mennyi időtt vesz igénybe a közel 220 km? Egynaposra tervezem, de nem volna baj ha a 8 óra összejönne.
Köszi előre mindent!
-
tr00p3r
őstag
Sziasztok,
Gondoltam bejelentkezem a Balaton mellől. Paloznakon nyaralunk a családdal, Alsóörs és Csopak között. Tegnap végre el tudtam menni tekerni és első felindulásból Tihany felé vettem az irányt. Gondoltam megnézem a révet és vissza, de aztán olyan közel volt a parttól a Tihanyi Apátság, hogy gondoltam feltekerek. Meg is volt. A végén, az apátsághoz fel, van egy 17% emelkedő macskakőből. Az is ment nyeregben, középtányéron. Reggel amikor elindultam, otthon felejtettem a teli kulacsom, így kerestem kutat ivóvízzel, de mind el volt zárva. Aztán eszembe is jutott, hogy felfelé láttam, hogy lajtos kocsiból adják a vizet...Nem volt víz Tihanyban. Ez a kör, úgy hogy először Alsóörs felé indultam, volt 50 km.
Hazaértem után elmentünk még az Alsóörsi kocsmától felfelé, Almádi felé a Horty Miklós kilátóban túrázni. Úgy néz ki, hogy a Balaton Bikefest egyik pályáján mehetünk fel, kint volt még a pályajelölő szalag az egyik ösvényen... Klasszul tekerhető ösvény, lehet, hogy megtámadom, bár csak 1,6-os outi gumim van.
Remélem még lesz alkalmam tekerni, bár család mellett ezt nem egyszerű összeegyeztetni...
Ma végre strand idő lesz
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
Üdv bringás kolleginák és kollégák!
Ma hajnalban, 1 év után, újra megmásztam a Börzsönyt Királyrét felé. 5.15-kor indultam és 9.15-re értem haza. Igaz ebben volt 20 perc Vácon a sógoromnál. Sajnos félrenyomtam a Polar-on így 2 edzés file-t kellett egyesítenem, ami sajnos nem adja össze a megtett távot valamiért.
Adatok:
Energy Expenditure 2.226 kcal
Number of Heart Beats 23190 beats
Minimum Heart Rate 95 bpm
Average Heart Rate 154 bpm
Maximum Heart Rate 182 bpmMinimum Pace 22:13 min/km
Average Pace 2:22 min/km
Maximum Pace 1:07 min/km
Distance 88 km
Odometer 3426 kmMinimum Altitude 150 m
Average Altitude 219 m
Maximum Altitude 478 m
Ascent 329 m
Descent 330 mBővebben: [link]
Ezt még hétfőn követtem el a Balatonnál. Paloznak-Csopak-73-as út Veszprém felé-Felsőörs-Alsóörs-Lovas-Paloznak kör: [link] Volt benne az elején egy klassz 12%-os kis emelkedő 3-4 kilométeren át.
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
Ma megjött a német Bike Magazin előfizetésem 1. száma. A szemüveget még nem küldték.... Sajnos elfogyott nekik a nagy rohamban. Nem meglepetés: egy közel 100.- Eurós szemüveget adnak 35.- Euróért + 4 magazint. Utánrendelés megtörtént, és amint megjött küldik.
20 éves jubileumi kiadás:
-
tr00p3r
őstag
Ma reggel tekerek Rákosrendező állomástól Gazdagrétre. Végig semmi gond. Az utolsó 1 kilométeren viszont....
Budaöri út kifelé. 4 sáv, ebből 1 buszsáv. Én ott döngetek 30-32 km/h-val. A Sasdi út előtt van a buszmegálló, Profi abc, stb. Ezek előtt van még egy kis utca jobbra fel a hegyre illetve itt lehet a Profi parkolóját megközelíteni autóval. Mint mondtam haladok szépen kb 600 méterem van még az irodáig. Hallom bal hátulról, hogy egy kocsi gyorsan. 2 méterrel előttem és nagyjából 1,5 méterrel az utcától bevág elém, de vagy 70-80-al és nyom egy satuféket, hogy beférjen a Profi parkolója felé. Olyat fékezett, hogy a kis Yaris bele rengett/inogott és a megcsúszott egy vizes/sóderes részen. Azt hittem berepül a Tesco/távolsági buszmegállóban állók közé. Szerintem ő jobban megijedt, mint én. A buszra várakozók meg csak tátott szájjal nézik. Gondoltam, hogy utána tekerek, mert én a Profi előtt tekerek tovább, és kérdőre vonom az idiótáját, hogy most vajon mi a bús f@szra volt vajon jó? 2 másodperccel előbb ért a parkolóba. Ha utánam megy be, akkor nincs vészhelyzet.... Egyszerűen nem értem.
A másik kedvencem a Podmainczky - Dózsa sarok. Én jövök a Nyugati felől a Podmaniczkyin. Balra kanyarodok a lámpánál a Dózsán és a külső sávba megyek tovább a vasúti felüljáró alatt a szélső, balra forduló, sávban. Ez a sáv legnagyobb jóakarattal is csak 100m. Én ugye beletaposok és már megyek is 30-al. Erre ketten, ezen a 100 méteren megelőznek és bevágnak elém, mert ők is balra mennek majd a Vágány utcán. 100 méteren!!! Ez persze úgy szokott kinézni, hogy addigra levált a lámpa a balra kanyarodóknak és piros lesz. Tehát kifékeznek és mindezt úgy, hogy a sáv legszélére állnak be, mert ugye a gyorsítás után le kell húzódniuk, hogy még be tudjanak sorolni. De nekik biztos megérte az a 1,5 mp. űű
Ezekkel én nap-mint-nap szembesülök a forgalomban.
Ellenben tegnap egyéni rekordot döntöttem a Gazdagrét - Göd útvonalon. 1 óra 07 perc háztól-házig. 29,8 km, átlag sebesség 26,8 km/h
[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
Sziasztok!
Megjött a Rudy Project szemüveg amit a német Bike Magazine előfizetésemhez kaptam. Nagyon állat. Kaptam hozzá egy nagyon igényes kemény tokot is, amiben meg van a helye még 2 szett lencsének is...
Képek (a minőségért elnézést, ennyit tud az iPhone)
-
tr00p3r
őstag
válasz venember83 #19061 üzenetére
Nem a frissítő ponton kapta a kulacsot? Ez a szabályzat szerint nem engedélyezett! Gratula neked és Dirtyz-nek! Jövőre én is ott leszek újra a maratonokon és Salz-ra is szeretnék menni.
-
tr00p3r
őstag
V-fékesek és bovdenes tárcsafékesek figyelem!
Eladó egy pár Avid SD Ultimate fékkar. Az ügy sürgős, ezért brutálisan kedvezményes ár!
Bolti ára: 64.300.- Ft / pár
Most: 35K-ért vihetőInfók:
Az AVID csúcskategória XC felhasználoknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő átvitel, alacsony súly (152g )
Anyag: CNC megmunkált alu, zárt ipari csapágyas forgórészek
"Cam Split" kormányrögzítő bilincs.
"Speed Dial" tecnologia: A fékkar menet közben is könnyen az aktuális terepviszonyokhoz állítható
"Liveaction" beállítás-megfigyelő nyílás
"Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
Szín: acél fekete
Súlya: 152g[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
válasz zoli03 #19753 üzenetére
Én a Polar mellkasi övét szoktam benedvesíteni. Általában azonnal ad jelet. Én a mell és szegycsont közé szoktam tenni az övet.
@evribádi:Lance Armstrong nyerte a Leadville 100 Maratont új, 6 óra 28 perc 51 mp, pályacsúccsal. A célegyenesben lapos hátsó kerékkel. A tavalyi 1. idén Lance után 20 perccel ért be. Armstrong tavaly második lett és idén közel 20 percet javított tavalyi idején.
Érdekes összefoglaló Lőrincz Olivér mentorom és barátom oldalán: [link]
@fidig:
Én a Nokia E61 & Garmin Mobile XT kombót használom, TopoGuide és turista utak térképpel. Van track log is, számomra tökéletes együttes.[ Szerkesztve ]
-
tr00p3r
őstag
Sziasztok,
Eladó egy teljesen új ABUS Bordo 75cm-es kerékpár zár. Ára kerek 10 ezer lokál kredit.
-
tr00p3r
őstag
Sziasztok "Kollégák"!
Rég jártam erre. Olvasni azért szoktam, bár mostanában nem volt sok időm bringázni. Munkába meg kedvem nem volt.
Volna viszont 2 db teljesen új (még csomagolásban) Merida Team pólóm eladó. Nekem is van 2 és nagyon szeretem őket. Az egyik karján fényvisszaverő csík, hímzett zöld lángnyelvek a galléron, hímzett Merida felirat a szív felett, a tarkón egy fehér montis van szitázva. Méretek: 1 db "L" és 1 db "M"
Infó Kép
Saját kép telefonnal: 1 2 3Az ára: 2.700.- lokál kredit. Akit érdekel egy ilyen póló írjon!
-
tr00p3r
őstag
Sziasztok,
Én is voltam a hétvégén végre hegyen. idén először.
(Aki ismer tudja, hogy idén sehol nem voltam (sem edzés, sem verseny), mert idén tavasztól ( a mai napig is) a házunk könnyűszerkezetes tetőterét építettük be a gyerekeknek, kettesben az asszonnyal. Minden hétvége, szabadnap, szabadság és szabadidőnket felemésztette a projekt, de mivel nagyon jól sikerült, minden percét megérte. Kellett már a külön szoba, mivel Félix fiam idén ment iskolába.)
Bíró "boneshaker" Zsolt barátommal beszéltünk meg egy Börzsöny túrát, lévén, hogy mindketten a Dunakanyarban lakunk. Csatlakozott még rajtunk kívül 4 srác, akiket előzőleg nem ismertem. Áttekertem Gödről Sződligetre és innen bzs kocsijával tovább Királyrétre. Itt egy bő 40 perces technikai felkészülés után, 10kor elindultunk felfelé az aszfalt úton a célunk felé. A túra igazi célja az volt, hogy Dénes barátunk, aki 6 hónapja ezen az útvonalon eltörte a csuklóját, egyben teljesítse az útvonalat. A cél a Csóványos, azon belül is a beton kilátó. A Spartacus turista ház után kezdődik a szerpentin aszfalton, majd folytatódik a köves dózerúton. A csapat tagjai természetesen erősebbek voltak nálam, de mindig megvártak az elágazásoknál. Az elsőnél neki vetkőzött mindenki, mert bár Királyréten a parkolóban jó ha volt 10 C-fok az árnyékban, mire felértünk az elágazáshoz tűzött ránk a nap. Köztes cél a Foltán kereszt volt. Aztán a kereszttől, tovább a kilátóig. Itt elhangzott, hogy András, aki egy szegedi bringabolt tulaja, végig középtányéron jött felfelé, volt olyan "pofátlan", hogy röhögve ment el mindenki mellett. Halkan megjegyeztem a többieknek, hogy szégyenlem ugyan, de én is középen jöttem a Foltán keresztig, de ha ez ilyen "ciki", akkor innentől én is kis tányéron megyek tovább. Meglepő módon, jól mentek a köves és gyökeres durva emelkedők. Aztán a "csúcs" előtt 150 méterrel elpörgött valamin a hátsó kerekem és leugrottam a bringáról. A meredek emelkedőn nem ültem már vissza, a kilátóig toltam. (Itt jegyzem meg, hogy sajnos a reggelire nem volt időm és késve indultam a 8.30-as találkozóra.) Mielőtt elindultunk volna a minimális pihenő lefelé (Nógrád felé), mert hát fújt a csípős hideg őszi szél és a kollégák fáztak, betoltam egy Ethnic Sport zselét. Fényképezésere sajnos nem maradt időm....
Lefelé kicsit bátortalanabb vagyok, így én voltam a sereghajtó. A bátortalanságom abból adódik, hogy egyrészt kellene a szemüvegem az éles távolba látáshoz, másrészt a szemem nagyon rosszul tűri, a fényviszonyok gyakori váltakozását. A szemem mindig a kiálló és/vagy görgeteg köveket vagy a gyökereket keresi, amiben el tudnék esni Így a lefelé nekem lassabb. A kötelező esésem is megvolt: egy vízmosás meredek oldalán a rézsűn lecsúszott az első kerék és bebicskázott a kormányom. Semmi bajom nem esett, mert nem voltam gyors. Aztán egy alkaromnyi botot vhogy felkapott az első kerekem és szépen végignéztem, hogy elmegy a villa és a kerék között. 8 mp-el később szól a CS600, hogy nincs jel. Izzadni izzadtam, pulzus volt is. Akkor nézem, hogy sebesség szenzor eltűnt. Hát az előbbi bot letörte. (- 10.000.- ) Azért vissza sétáltam 20-30 métert és megtaláltam. Lehet, hogy még valahogy fel tudom rakni. Aztán egy újabb gond: valamivel lejjebb kinyílt az első kerekem gyors-zárja. Újabb stop.
Végre leértem és aszfalton találtam magam Diósjenőn. Innen kényelemes tempóban Nógrád felé haladtunk tovább. Gyönyörű a Nógrádi vár!!! Kár, hogy nem volt időnk rá. Egy vasúti átkelőnél újra bementünk terepre, vissza Királyrét felé kisebb ösvényeken és sorompókon át. Itt elkezdett fájni a fejem, amit az egyik srác megjutalmazott egy energia szelettel. Sajnos nem igazán segített. Királyrét előtt egy kilométerrel, hosszabb lejtőt abszolváltunk, mikor is azt hittem, hogy rám vár mindenki a lejtő közepén. Kiderült, hogy nem. András bukott. A nagy DH lázban egy lezárt sorompót későn vett észre, de ahhoz még időben, hogy megdöntse a bringáját és mint a filmekben átcsússzon a, nagyjából 1 méter magasan lezárt sorompó alatt. Eredmény: eltört Giro bukó, és kiszakadt Mellow Johnny's TREK mez, csúnya horzsolás a combon és a kezén (mert levette a kesztyűt az melegben). A bringa teljesen megúszta a "stunt"-ot és András is újjászületett.
Ezután gurulás aszfalton a parkolóig. Búcsú és irány Vác, ahová Zsolt barátom hivatalos volt. Én nekem még következett kb 15 km hazáig az országúton. Ebből az első 6-7 km még ment is, de Sződligetet elérve elfogyott a "kraft". Ilyet még sosem éreztem. A szemem láttára lassult a pedálozásom, kicsit szédelegtem, és ha 10-el mentem, akkor sokat mondok. A Gödi rétesesnél gondoltam, hogy feladom, kész vagyok és hívom az asszonyt (először életemben), hogy jöjjön értem. Aztán még 2 helyen akartam megállni és telefonálni, de végül rávettem magam, hogy hazaszenvedjem magam. Tudtam, ha megállok vége és nem tudok újra bringára ülni.
Otthon végül betoltam a bringát a garázsba, fájt minden mozdulat. A feleségem meg is kérdezte, hogy jól vagyok-e, amire csak egy NEM-et tudtam kinyögni. Mindent, ami a kezem ügyébe került megettem: gumicukor, csoki, pogácsa, a reggel előkészített és persze szarrá ázott müzlim és egy nagy adag cukros KV. Kb. 30-40 perc múlva éreztem magam úgy, hogy be tudok menni egy nagy kád forróvízbe, lemosni magamról a Börzsöny porát.
Tudom: magamra lehetek csakis mérges, mert a reggeli rohanásban nem szakítottam időt a reggelire és nem vittem magammal csak 1 zselét és 3 liter vizet, amit szinte maradéktalanul megittam. Az összezuhanástól függetlenül nagyon jó volt a túra, csak én vagyok, felkészülés és elegendő tréning hiányában, gyenge. Bocsánat a hosszú és túl részletes "beszámolóért"!
Aktív témák
- Politika
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- Ebook szerkesztés, megosztás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Energiaital topic
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...