- Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
- Computex 2024: szemrevaló madzag nélküli klaviatúrák a Varmilo portfóliójából
- Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
- Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
- A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
Hirdetés
-
Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
ph Az L alakú Edge széria három kapacitással közeleg, és a legszerényebb variánsa kap egy picit olcsóbb kiadást, ami levehető mesh hálóval jön.
-
Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
ma A legfrissebb renderek alapján ránézésre nem lehet majd megkülönböztetni a Pixel Watch 3-at az elődjétől.
-
Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
it Elon Musk azt mondja, hogy betiltja a Teslánál és az X-nél is az iPhone-okat, ha az Apple operációs rendszer szintjén integrálja az OpenAI-t – szerinte ez elfogadhatatlan biztonsági kockázat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
Betojás, milyen szarragó vezénylőm van! Svédben egy fizetős parkolót fogtam ki (100 korona - 9-10€). Ilyenkor rá szoktunk kérdezni, hogy mehet-e. Általában igent mond, de most nem. Volt már 3 olyan parkolásom, ahol előre szóltam neki, rábólintott, de mégis meg tudtam állni nem fizetősben, ebből egy angol volt.
Teszek rá, mert 50+20koronát le lehet kajálni meg fürdeni. Nem baj, én is így fogok ő hozzá állni...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Nemzetközi szállítás esetén CMR kell, amit a megbízott szállítmányozó vagy a feladó biztosít, ebből egy példány a feladóé, egy a tiétek, kettő a fuvarozóé. Számla is jó, ha van a sofőrnél, másolat is jó lehet. Meg az EKAER, amit magánszemély nem hiszem, hogy igényelhet, de ebben nem vagyok biztos. Ha nem, akkor valószínűleg a fuvarozó kéri ki és határ átlépésekor a sofőr birtokában kell lennie, hogy a CMR-re felírhassa. Másfajta igazolás nemhiszem, hogy kell, mert a feladónak kell igazolnia a saját hatóságának, hogy legálisan kereskedik az áruval. Egy megbízási szerződés lesz még a megrendelő és a fuvarozó közt. Ezeket, természetesen sokáig meg kell tartani, ha netán a NAV érdeklődne az áru legalitása után.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8359 üzenetére
Én barkácsoltam a Volt mérőmet, szintén szivargyújtóról megy.
Alapból meg vagyok elégedve az új Volvóval, csak az adaptív tempomat nem jön be nekem.
Ennek ellenére csoport első lettem (97%), az 5 új autó közül, a második vizsgált időszakban. A telefonos alkalmazás szerint az elmúlt hónapban 25.03l-es fogyasztást produkáltunk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Láttatok már ilyet? [kép] [kép]
Pénteken raktam le az autót, hétfőn fel, volt kártya kiolvasás is. Amikor észrevettem nyomtattam egyet, azon a valós időt hozta. Kíváncsi leszek milyen hibát hoz majd 6x24 óra után hibának.
Talán az kavarhatott be, hogy elkúrtam a visszaírást, pihi helyet munkát adtam be.
Mára helyreállt.(#8363) KAMELOT : Igaz, hogy van jópár <10t-ás fuvarunk, de ilyen fuvar után is (szlovák-osztrák viszonylat) is 26,6 l-es volt a fogyasztásom. A T1 a tankolástól-tankolásig, a T2 a havi átlag. Az átlag sebességből meg látszik, hogy nem pályán mentem végig.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Múlthéten Norvégiába mentem megint, hétvégét svédeknél töltöttem, hétfőn rakodtam ADR-t, egy olyan helyen, ahol 3 angolnyelvű (vagy lehetett volna még a svédet választani) filmet kellett megnézni és 10-10-10 angolnyelvű kérdésre válaszolni, ahhoz hogy bemehessek rakodni egy olyan területre, ahol közelében se voltunk a gyártó területnek.
Hogy ilyenhez minek kell ilyen tesztet megcsinálni, elcseszni több mint egy órát, azt nem értem.
Kedd a hajóra várásról és átkelésről szólt.
Ma pedig Rostockból csurogtam le Aachenig. 9:28-ban, 686km, szigorúan 80-at tartva. Furamód senki nem dudált, szorított le.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Segítenétek átlátom, megértenem, hogy ha az eredetileg 85-re állított, tachoilesztett autót felhúzzák 90-re, de nem illesztik utána a tachót és 2km/h-val lassabban megy, mint amit mutat (ez a GPS-en és másik autóval bemérve is igazolódott), az a megtett valós km-t miként csalja?
Többet, kevesebbet, ugyanannyit mutat? Le is vezetnétek?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Erre tudnátok mondani valamit?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Intruder A 6 #8392 üzenetére
Én ezeket használom, már bő egy éve. Mindkettőt benzinkúton vettem. Az usb csataija szerintem nem ad át elég zaftot, de amúgy is külön töltőm van. A fekete 24V-os, a másik 12V.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Intruder A 6 #8395 üzenetére
Nem lehet, hogy az indítások tesznek be neki? Akkor viszont az autóban keresném a hibát. Az usb-t mindenképp külön aljzatról javaslom.
Nekem azért vannak kapcsolósaim, mert navi, útdíj fizetők, ventilátor, külön feszültség jelző, mind be van dugva, csak kapcsolnom kell a szükségeset.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Ennek máshol van az előzménye.
Csak velük vagyok körbevéve, de semmi gond, nyugisak. Nem kell bevetnem a Black Metal fegyvert.
Amúgy akkora a személyautós forgalom, hogy van látnivaló rendesen. Szőke, barna, vörös...Azt viszont melegen ajánlom mindenkinek, hogy ha ide jön valaki közületek, akkor ne álljatok le a pálya melletti sávra pihenni, mert már a második turnust zavarták el a rendőrök, hosszasan kitöltött papírok kíséretében.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8406 üzenetére
A Volvo, ha 0-ás állásban van a kulcs, akkor 2 óra múlva lekapcsol mindent (hűtőt kivéve). Reggelre még a lámpát se tudom felkapcsolni, míg nem mozgattam meg a kulcsot. Hiába van töltéskijelzőm a szivargyújtóban, ha nincs 1-es állásban a kulcs, akkor is 2 órán át látom a töltöttséget.
Múlthét végén 1:30- at járattam az autót, hogy visszatöltsem a klíma által zabált energiát. Mert ennek már 23V körül fáj a lelke, hogy kevés a töltés. Pedig, állítólag 16,5V-ig még életképes.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #8415 üzenetére
Mivel ez álló klímás, így nem kell járatnom hozzá. Azért van a töltés jelzőm, hogy folyamatosan lássam, hogy hol tart.
Amikor úgy látom, hogy 23-23,5V körül van, akkor indítok.3 hét után, csütörtökön jöttem haza, hétfőn indulok, max 25-éig, 26-án koncert, másnap pihi. Aztán, meglátjuk.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Megkeresett a volt francia(olasz) főnököm, hogy tudnék-e sofőrt, aki olasz vagy francia szerződéssel dolgozna nekik. Nem kívánnak spórolni a sofőrökön, alap felállásban 2800-3000€ adna, de ez függ persze a kint töltött napoktól.Szerintetek milyen irányba kéne elindulnom, hogy nekik is és esetleges leendő sofőröknek is a legjobb megoldást talalhassam?
Ők repülővel képzelnék az utaztatást, mert szerintük olcsó jegyeket lehet kapni Budapestre.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8439 üzenetére
&(#8440) Zolás
Igen, ezt próbáltam velük megértetni, de még annyira ötlet szintjén van a dolog, hogy ez az egyik szempontjuk.
Ha van még gondolatotok, hogy hol csúszhat el egy ilyen művelet, mire kell ügyelni, hogy senkinek se legyen rossz szájíze, azt örömmel venném, ha megosztanátok velem.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
&(#8445) KAMELOT, (#8449) Somatom, (#8451) eshe
Szóval, tájékozódnak (a volt főnökömék), mert nem találnak megfelelő francia sofőrt. Azért magyart, mert Keletről engem ismertek és ezek szerint meg voltak elégedve velem, ebből következtetnek, hátha akad még ilyen.
Elmondásuk szerint, nem akarnak spórolni a sofőrökön, nem azért alkalmaznának magyart (más nációról eddig nem volt szó).
Nem én mennék dolgozni hozzájuk, segítenék találni embert, a kommunikáció megint egy másik kérdés. Azt még el tudnám képzelni, hogy otthonról továbbítom az infókat, netán hoznám vinném az embereket, de ez még nem merült fel.
Egyelőre annyit tudok (várom a részleteket tőlük), hogy Novi Ligure-ben és F.o.-ban van egy telephelyük, főként fém tekercseket, öntvényt szállítanak ponyvással, MAN, Scania vontatókkal, francia-olasz-francia viszonylatban.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8458 üzenetére
Hát, most nagyon kiszámíthatatlan, hogy melyik hétvégén vagyok itthon. Ráadásul már lekötöttem az aug 2. felét szabira, aminek nem örült az öröklő szervezőnk. Nagyon nem ugrálhatok, hogy mikor legyek itthon, pedig egy aug. 7-ei Bp.-i megálló jó lenne...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Keleti régiós, franciát, olaszt, spanyolt járó céget tudtok? Jó a ponyva is, ha nem kell naponta bontani, kötözni.
Nem tudom miért, de üveg szállítás is érdekelne.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Rudinál pedig nagyon ki vannak számolva az idők. A diszpecserek volt sofőrök, nem vered át őket. Ha azt mondják, hogy most csak 9 órás pihit vehetsz ki, akkor hamar letolnak, ha többet veszel ki.
Tőlünk 7-en mentek át hozzájuk, egy se hagyta őket ott, mind a pénz miatt mentek át, az kétségtelenül jó (600-700k), de dolgoznak rendületlenül.
Nekem a fuvarszervezésből van tapasztalatom náluk, az is hajtós.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Ti már találkoztatok kamerás Mercivel?
Kollégám nemrég fényképezett egyet.
Azt mondja, hogy ugyanannyira kiáll, mint egy tükör és nem úgy tűnik, hogy le(be) lehetne hajtani.
Az addig ok, hogy más tükrével nem akad össze, de hajón vagy francia útdíj fizető kapunál ugyanúgy necces. Sőt a csere, javítás is költségesebb.Vélemény?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #8562 üzenetére
Szerintem se hajtogatós.
Úgy látta a kollégám, hogy a kijelző három részre van osztva, feltételezem, hogy a nagy látószögű optika képét dolgozzák fel szoftveresen, hogy különböző képeket kaphasson.
Az ötletet nem dobnám kukába, de biztos, hogy nem ezzel a külső megoldással folytatnám.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Azért kértem több képet tőle, hogy lássam valóban olyan széles-e, mint ahogy ő látta, vagyis mint a jelenlegi tükrök.
Az igaz, hogy ez nem takar ki, mint a tükör. Körforgalomnál, én mindig annyira lelassítok, hogy meg tudjak állni, ha nem indexel a balga.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8566 üzenetére
A TSZ-es Volvóban volt, sokat segített. A DAF-hoz is volt, csak a kijelző volt halott. Persze, arra már nem akartak költeni.
(#8567) Zolás : Nekem max Angliában volt nehézségem vele, de ott előzékenyek velünk.
(#8568) camelferr : Telefon méreteivel centizgette kollégám, szerinte van olyan széles.
Már láttam repülő tükröt gyors kapunál franciában. Én inkább megyek a legszélén, ahol csak az egyik oldalon van oszlop. Persze, ha figyelmes az ember, akkor nincs gond. Azt feszegettem, hogy ha fennakad mégis, akkor a csere költségesebb. Azért én is remélem, hogy hajtható mert hajón könnyebben fennakad.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
-
HoTaZo
addikt
A karrierem elején egyszer láttam a félpótot üresen, esős úton, pályáról lejőve, megindulni oldalra. Szerencsémre egyedül voltam és az oktatáson volt róla szó. Bele tudtam taposni a gázba helyre állt. Azóta óvatos vagyok a retarderekkel.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8599 üzenetére
A régi Volvóba vadi új, méretre, fazonra vágott szivacsot szereznem a raktárból. Az újban csak én feküdtem eddig, még nem panaszkodom rá. Ebben ráadásul már van sík, asztalnak is használható felület. De én a saját kivitelezésű kormányasztalt preferálom.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8603 üzenetére
Nekem mindent kezelő kapcsoló panel van az agynál.
A váltó, igen az nem az igazi. Lejtőn kettőt visszaváltok és Hold-ba teszem, hogy az adaptív tempomat ne engedje el üresbe a lejtő alján. Amúgy 86-ra visszapöckölve, 23-24t-át is megtart 90-en, nem brutál lejtőn, ha az ECO-t 4-re veszem vissza és figyelek az adaptív tempomatra. 25,9l-es havi átlaggal, 95%-os vagyok, 2. az 5 fős csapatból. De teszek rá, csak megyek érzésem szerint. Az első az nagyon figyel mindenre, mert adnak alamizsnát az első háromnak és neki fáj, ha nem kap.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8610 üzenetére
Igazad van, nekem is időbe telt.
Az értékesítő, oktató (mert kaptunk oktatást az autó átvétele előtt) is mondta, hogy jobb az ülés melletti váltós.
Úgy csinálom, hogy a gyűrűs ujjammal támasztok a kis fakk bal alsó sarkában és így már pont helyre kerül a mutató és bemutató ujjam (a - sarkára). De a bubu gombjával is lehet visszaváltani. Azt körforgókhoz érkezéskor szoktam használni, aktiválva a bubut.Más 2: Annyit talált, hogy az egyik megszakított
kompos napi pihenő 4 szakaszban történt és csak 3 lehet. De volt nyomtatásom. Csak annyit iratott rá, hogy "problémás hajóra felállás".Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8612 üzenetére
Én megkedveltem.
Nem, visszaküldött az autóhoz, hogy ott firkáljak a nyomtatásra, utána beszkennelte, mert neki is el kell számolnia a főnöke felé. Aztán kaptam egy paksamétára papírt, tacho kontroll, jármű kontroll, ADR kontroll. Már július 22-én volt egy tacho kontrollom, az is kinullázta a 28 napot, ez csak onnantól nézett át mindent.
Zolás: A fűtéssel nem volt gondom, viszont a klíma jobban zabálja.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Szintén 2019-es FH, de csak 460-as. Az "oktató" elmondása alapján az 500-as nem ad annyit vissza a 460-ashoz képest, mint amennyivel többe kerül.
S talán itt mutatkozik meg a főnök szemlélete (habár, ez némileg fals nálunk), több kényelmi felszerelés vagy több LE.Amikor gondom volt a fűtéssel, hamar ment szerelőhöz. Szemem előtt csinált mindent.
Amikor gondom volt az akksikkal, lecserélték.
Az újban mindkettő jó még. Ha a telephelyen állok, akkor megpróbálom rávenni a szerviz felelőst, hogy dugja 220-ra, ha itthon tudok megállni, akkor mindig rádugom. Már kérdezték helyiek, hogy akkor ez már elektromos kamion?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Uraim!
Már elkezdtem borozgatni párommal, a poppcornt meg nem szeretem.
Ti pedig többek vagytok annál, hogy így egymásnak feszüljetek.Köszi!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #8634 üzenetére
Hát, én nem akarok ennyit távol lenni. Volt egy svéd fuvarom, onnan német, osztrák, majd hozott vissza a második hét elejére, itthon leraktam, majd fel és mentem 1½ napra haza, a felrakott cuccos norvégba ment, onnan üresen vissza Rostockba, onnan hozok adr-t. Maradhattam volna szlovák oldalon, hogy több pénzt keressek, de inkább leraktam az autót a telephelyen, hogy hazajöhessek, hétfőn pedig vissza, hogy Miskolcon rakjam le az árut. Onnan még nem tudom, de max szerdán megint haza, mert szept. 2-áig szabi. Ha tehetem én hazajövök, pedig szeretem a munkám, de a csajaimat itthon jobban.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Bluetooth hangszórók
- Revolut
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Melyik tápegységet vegyem?
- EAFC 24
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad P70 " szép állapot "
- MacBook Pro (15", 2019 Mid)
- Lenovo ThinkPad T470s, I7-6600U, 8GB RAM, FHD, 2 év garancia, áfás számla! (41)
- DELL 7070 SFF Core i7 8700 vagy i7 9700 8/16GB DDR4 250GB M.2 SSD számla + gari - több db
- Lenovo ThinkPad T470s, I5-7300U, 16GB RAM, FHD, 2 év garancia, áfás számla! (39)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen