- Apple notebookok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kompakt vízhűtés
- Bluetooth hangszórók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cicero
őstag
válasz Imilenni #14583 üzenetére
Egyelőre nem szólnék, mivel a 12 óra még nem sok. Inkább figyeld meg, hogy miért nyúl bele, mit igazít az autón, lehet hogy nem középen mész stb. A vizsgára belejössz és ott amúgy is türtőztetik magukat.
A gyalogos/zebra témát én is utáltam, ez ilyen. Ha látod, hogy mellette áll, akkor az ő értelmezésükben meg kell állni, fölösleges vitázni is, mert csak ideges lesz és végtére neked akar jót, mert egy ilyenért a vizsgán azonnal jön hátulról a csodamondat, hogy: "...akkor a vizsga most véget ért, kérem húzódjon félre."
Gyalogos lecsalogatása amúgy akkor van, ha egyébként nem léphetne az úttestre és te megállsz neki, meg integetsz hogy mehet. Amúgy ez valóban veszélyes tud lenni, mert a mögötted lévő nem biztos, hogy látja, miért álltál meg, türelmetlen, kielőz egy bő gázzal és el is csapja az előtted már elhaladó gyalogost; vagy a szemből érkező nem látja és akkor ő csapja el.
-
Cicero
őstag
válasz Imilenni #14624 üzenetére
Szia!
Körbe érésem után megkérem az oktatót hogy nyomja le a fékpedált.
Én ezt inkább úgy mondanám, hogy amikor hátul vagyok odaszólok neki, hogy nyomjon egy féket.megfogom a rendszám táblákat
A hátsó rendszámtáblán meg kell nézni a világítást.*Aztán megkérem az oktatót hogy húzza be a féket megnézem a lámpát.
Húzza be a féket? A kézifékre nem világít a hátsó lámpa, a pedált pedig már írtad. Amúgy ezt a kézifékkel nézem, hogy felkeményedik-e a fékpedált sem teljesen értem. Szerintem kézifék nélkül kéne megnézni, mert akkor nagyobbat kell mozogjon a munkahenger.a kerekek pedig radián
Radián a matekórán van, a gumik lehetnek radiálok, de nem értem, hogy ez hogy jön az ellenőrzéshez.Amit elfelejtettél az a fékpróba. Amikor elkezdesz gurulni az autóval, fékezd állóra és jegyezd meg, hogy a fékhatás rendben van. Továbbá a rükverc/hátramenet lámpát is kell ellenőrizni!
Amúgy nem kell félni, nem szokott ez olyan szőrszálhasogató lenni! Vannak vizsgáztatók, akik amikor beülsz az autóba mondják, hogy hagyjuk ki az ellenőrzést és menjünk inkább vezetni.
*Nálam a vizsga előtti utolsó alkalommal elpróbáltuk komolyan az ellenőrzést. Mondtam az oktatónak, hogy nem világít a rendszámtábla, erre az volt a reakció, hogy ha nincs rendben valami az autón, akkor is mondjam azt, hogy minden fasza és menjünk vezetni. Kiéghet napközben valami és akkor el nem kezdik ott kicserélni az égőket.
[ Szerkesztve ]
-
Andris837
senior tag
válasz Imilenni #14624 üzenetére
Nekem azt mondta az oktató, hogy az ellenőrzés után annyit kell mondani, hogy: a jármű ellenőrzése megtörtént, a jármű a forgalomban részt vehet. Annyit mondott még, hogy menet közben amikor csinálom az ellenőrzést akkor mondjam ki hangosan, hogy mit ellenőrzök. De persze minden oktató máshogy tanítja ezt.
iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN
-
jerry311
nagyúr
válasz Imilenni #15185 üzenetére
Ha van pénz vegyél egy 50-es robogót, azt hajthatod B-vel és gyakorolhatsz rajta amennyit akarsz.
Egyébként meg kb. annyi az elvárás motoros oktatáson, hogy tudjál 2 keréken gurulni borulás nélkül = tudjál biciklizni.
Az oktató motorok inkább csak nagyok és nehezek, mert senki sem akar tanulókat az árokban látni vagy egykerekezni. -
HoaryFox
őstag
válasz Imilenni #15185 üzenetére
Szia!
Én 0 motoros tapasztalattal tettem le A korlátlant (B jogsi akkor 3 éve volt meg kb.), nem éreztem hátrányát, hogy egyből ezt tettem le, az utána jövő "Milyen motort vegyek?" kérdés a lényeges, nem szabad egyből egy vadállat gépre ráülni, mert csak elveszi a kedvedet a motorozástól és neadjisten még balesetet is szenvedhetsz egy nem megfelelően megválasztott motorral.
Én példám: Vizsgázni egy 600 ccm 100 LE-es motorral vizsgáztam (Honda Hornet 600) és mégis egy 500 ccm 50 LE-s motort hajtok már 3 éve (Kawasaki ER-5), már ~6000 km-t mentem vele és csak mostanában gondolkodtam, hogy egy erősebb motorra szívesen átülnék.
Egy szóval: fokozatosság.
A képzés során is megvolt ez, először egy 125-ös motorra ültetett fel az oktató, majd amikor látta, hogy jól kezelem, akkor mentünk feljebb szépen fokozatosan, a végén már a fent említett vizsgamotorral mentem.
Ha van még kérdésed, írd meg nyugodtan, és ne félj, vágj bele nyugodtan az A kategóriába, ha úgy érzed"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
HoaryFox
őstag
válasz Imilenni #15192 üzenetére
Elkezdenéd/tek a helyemben most?
Inkább jövő tavasszal kezdeném, jobb az ilyet egy füst alatt letudni, sokat lehet felejteni a tél alatt, kijössz a rutinból.Valamiféle védőfelszerelést be kell egyébként szerezni?
Ezt elfelejtettem az oktatótól megkérdezni.
Jó, ha van (bukó, kabát, nadrág, csizma, kesztyű), a legtöbb oktatónál szoktak lenni felszerelések, de a saját a legjobb, hisz később is abban fogsz motorozni, jobb szerintem úgy megszokni a mozgást.
Számodra volt valami ami nehezebben mint, így hogy először ültél motoron?
Mai napig kísért, hogy nem merem eléggé dönteni a motort, mert hát nem természetes pozíciója az emberi testnek, még így 3 év múltán is mondogatnom kell magamban, hogy "döntsed csak nyugodtan, döntsed csak nyugodtan"
Nézegettem pár cég számait, elég szép %-ban sikerül az A jogsi, míg a B jó ha 50%-on áll, ez igaz lehet?
Erről nem nagyon tudok nyilatkozni, rutinon nálunk talán ha 1 ember nem nem át.
Itt mennyire számít hogy milyen motorral mész?
Autónál valamilyen szinten számít, úgy vettem észre. Kis 4-es Golfal tanultam, jó volt, nem irigyeltem azokat akiket valami nagyobb állatba ültettek.
Huhh, ezt nem tudom. Az oktatók szerintem nagyon nagy százaléka naked motoron tanít (régen az ER-5 volt a sláger, most már a Hornet 600), gondolom elsősorban ha bukik a tanuló, ne a drága idomok törjenek, másrészről talán az a legkönnyebben megülhető.
Város ahol vizsgázol? (Mennyire számíthat?)
Két lehetőségem van igazából,
Az első ahol szinte nincs is lámpa de sok a kisutca.
A másik pedig ahol B jogsit tettem, sok lámpa, sok jobbkezes utca. Itt azért a sofőrök néha elég hülyén viselkednek..
Nagyon is számít. Szerintem. B-s jogsit kisvárosban tettem le (Kalocsa), a motorost pedig már megyei jogúban (Dunaújváros), azért érződött a különbség.
Én inkább az első esetet választanám szvsz."A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
-
jerry311
nagyúr
válasz Imilenni #15214 üzenetére
Ha van ABS, akkor taposod a féket és hagyod, hogy kattogjon. Majd ő azt megoldja.
De, ha van rá lehetőség, akkor kerüld ki az akadályt (vagy legalább is kezdd el), miközben továbbra is taposod a féket (és a kuplungot), mert hát mi van ha mégsem tudsz megállni időben.
Mindvégig a kiútra koncentrálj, ne az akadályra. -
djdaniel
senior tag
válasz Imilenni #15236 üzenetére
Vizsgán majd én is ettől tartok h belenyúl a vezetésembe, mivel most is szeret a semmiért belenyúlni.
pl: tegnap nem tudta megvárni h a lámpánál a vonalig guruljak, már befékezett h nem látod a vonalat!?
Én magas vagyok, ő alacsony, én még látom a vonalat, amikor ő már nem...
Kereszteződésben szintén, kb 80m.re jött szemből az autó, simán betudtam volna balra kanyarodni, ő szerinte esélytelen lett volna. Ha meg megállok akkor lassú vagyok..."Holding91" igazad van, ahány ember annyi szokás. Nála maradtam, elment volna egy hetem még kapok másikat..
Forgalmi vizsgán az átvizsgálásnál a tolatólámpát és a rendszám világítást is kell ellenőrizni ?
Oktató eddig nem mondta, tegnap youtube-os videóban viszont láttam.[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
válasz Imilenni #15244 üzenetére
Mondták, hogy 1-2 hét.. azt nem gondoltam, hogy még csak előreláthatólag sem tudják megmondani. Ez durva.. Addig persze nem lehet menni vezetni sem(mondjuk ezt nem értem, hogy miért nem, hisz T csak korlátozva de megvan - tehát azzal eddig is mehettem, hogy legalább az idő ne menjen feleslegesen).
Aki meg elszüttyög még több időt az online anyaggal, annak még több várakozás.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- PlayStation 5
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Diablo IV
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Xbox Series X|S
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen