Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple notebookok
- Teljesen AI-alapon jön a FidelityFX Super Resolution 4.0
- LG LCD és LED TV-k
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Steam Deck
- OLED TV topic
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Ismét egy új Meizu modell érkezett
ma Lassan beláthatjuk, hogy a Meizu korántsem szakított az iparág készülékgyártáshoz kapcsolódó szegmensével.
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
tag
Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy tud-e valaki olyan labdapattogtató algoritmust, amellyel nem áll be a képernyőn pattogó labda egy útvonalra?
Most Lazarusban (FreePascal) készítek egy olyan játékot, amelyben főszerepet kap a labdapattogás-pattogtatás, és ezeket a kódokat használom hozzá:labdakovx:=labda.xhely+(labda.xirany*labda.sebessege);
labdakovy:=labda.yhely+(labda.yirany*labda.sebessege);if utkozesbaljobb() then
labda.xirany:=labda.xirany*-1;else if utkozesfentlent() then
labda.yirany:=labda.yirany*-1;
if labdautkozik=false then
begin
labda.xhely:=labdakovx;
labda.yhely:=labdakovy;
end;Ez az első módszer nagyon szépen mozgatja a labdát, de túl szabályosan és ezért nem igazán tér el egy adott pályáról a labda.
Próbáltam ezt is:labdakovx:=round(labda.xhely+cos(degtorad(360-labda.irany))*labda.sebessege);
labdakovy:=round(labda.yhely+sin(degtorad(360-labda.irany))*labda.sebessege);Ami után ütközésnél:
labda.irany:=labda.irany-(round(random(180))+90);
De ez meg már nagyon furcsa szögekben téríti el az ütközést követően, ami nem életszerű.
Szóval az volna a kérdésem, hogy e fenti két módszer közül valamelyiket ki lehet-e egészíteni valamivel (egy újabb változóval, stb.), hogy a labda úgy pattogjon, hogy ütközés után ne mindig ugyanabba a szögbe álljon be, hanem kicsit módosuljon a pályája. Persze az sem jó, ha teljesen vízszintes vagy függőleges irányba terelődik.
Azt még próbáltam a legelső módszernél, hogy ütközés után pl.:labda.xirany:=labda.xirany*(-1*round(random(3)+1));
hogy hátha ez kicsit változtat, de ettől kis idő elteltével elkezdett föl-le pattogni a képernyő teteje és alja között, ha éppen úgy ütközött.
Szó ami szó, nem akarom sem a kereket újra feltalálni, sem megoldhatatlan feladaton futni köreimet, ezért kérdezem, hogy ez megoldható-e ezekkel vagy van erre egy másik megoldás?
Savior, te pl, hogy oldottad meg a labdapattogást a flipper és gombfoci játékodban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple notebookok
- PlayStation 5
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Ukrajnai háború
- Tőzsde és gazdaság
- Teljesen AI-alapon jön a FidelityFX Super Resolution 4.0
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Legion 5 15ACH6H 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5800H RTX 3060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- HP ENVY 16-h1001nx - ÚJ - 16" IPS notebook - Core i7-13700H, 16GB, RTX 4060 6GB
- 3db Dell Poweredge R320 1U Xeon E5-1410v2 16GB RAM (akár Proxmox clusternek)
- Apple Macbook Pro 2019 //16"// Számla+Garancia
- Új, kipróbált épített QNAP TS-264 NAS - 2x4TB HDD, 2+1TB NVMe SSD, 16GB RAM, 2,5Gb LAN - GARANCIÁLIS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen