Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz awexco #278 üzenetére

    Egyáltalán nincs pariban. A 4800U a CPU-erőben kb. 40-50%-kal gyorsabb úgy, hogy 1 GHz-cel alacsonyabb órajelen járnak a magok. Tehát bőven számít, hogy duplaannyi van belőlük.

    [link]

    Sok minden nem változik, legkorábban majd akkor lehet itt valami, ha az Intelnek kész lesz a 7 nm-je.

    Az IGP-nek amúgy tényleg van egy 10-20%-nyi előnye azokban a programokban, amelyekben sokszor tudja alkalmazni a 4+4 co-issue-t. Azokban a programokban, ahol nem, ott olyan 20-30%-os hátránya van.
    Szóval itt-ott verseny lesz ez. A 4+4 co-issue-hoz az Intelnek el kell kezdeni vadul cserélgetni a játékok shadereit. Az ismert címekre megcsinálják, de ez az ismeretlen címeken nem segít, és ha nem cserélnek, akkor abból lemaradás lesz.
    Ugye itt az a lényeg, hogy az IGP-ben van 768 darab ALU. Ha a shadereket kicserélik olyanokra, hogy a 4+4 co-issue működhessen, akkor mind a 768 ALU elérhető. Ha nem, akkor a shaderek 384 ALU-t tudnak csak igénybe venni. Tehát nagyon fontos lesz most, hogy ne csak a 3DMarkra, meg más tesztprogramra legyenek ilyen optimalizálások, hanem szépen be kell készíteni több hónapnyi hideg élelmet, és sorban végigmenni több ezer játékon, átírva azok shadereit. Ha meglesz, akkor tényleg tudni fogja azt a Tiger Lake IGP-je, amit a 3DMarkban látsz fentebb.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák