Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hdanesz

    senior tag

    Sziasztok,

    Egy hónapja van meg a 10gen Civic, gondoltam írok pár szót az eddig eltelt időről és tapasztalatokról.
    Hogy egy kissé képbe kerüljetek az előéletemmel autók terén, eddig volt nekem: Zastava GTL 55 (1986), Ford Fiesta 1.1 benzin, (1995), Ford Escort 1.4 (1995), Fiat Punto 2003, 1.2benzin, Citroen C5 1.8benzin (2002) és legutóbb egy Honda Jazz 1.2 (2009).

    Előre szólok, nagyrészt a két legutóbbi autómhoz fogom hasonlítani, azok a legélénkebb emlékek.

    Külső

    Amikor megláttam az első képeket a neten...nem sok jót gondoltam róla. Szóba sem került mint új autó, egészen addig amíg nem láttam élőben. Különösen fehér színben szerintem nagyon szépen néz ki, még az én Comfort felszereltségemmel is. Bármerre megyek vele, mindenütt megbámulják..kérdezgetnek róla. Nem csoda, hiszen még nem sok szaladgál belőle az utakon. Öröm közeledni hozzá a parkolóban, messziről is nagyon jó benyomást kelt. A külsejével annyi bajom van, hogy a csomagtérhez ez is úgy veri fel a koszt és a vizet mint a Jazz. Valamint a sok hullám és él miatt eléggé macerás mosni. :)

    Belső

    Szűkösebbnek hat mint a Jazz, főleg mert nincs előttem akkora asztalnyi műszerfal. Beülve az az érzésed támad, hogy körbevesz az autó. Ettől függetlenül kényelmesen el lehet férni benne. 184centi magas vagyok, hátra is beférek...a fejem sem ér bele a tetőkárpitba. Jóval alacsonyabban ülök mint a Jazzben, ezt szokni kellett. A váltó pont kézre esik a könyöklőről. Számomra különösen jó dolog, hogy a tetőkárpit fekete. Az eddigi autóimban még akkor is koszolódtak a bézs, szürke tetőkárpitok...ha sosem nyúlkáltunk oda. Az ülések kárpitja lehetne jobb tapintású is....nem vészes..de nem fog díjakat nyerni. :) Ha már ülésekről volt szó, eddig két 'hosszabb' út volt, mindkettő 4-500km és nem volt fárasztó vagy kényelmetlen. A Jazz-el azért úgy 1-1.5óránként meg kellett állni mert elgémberedtem. Két negatív dolog van a belsővel kapcsolatban: 1. a könyöklőben lévő pohártartóba bármit teszünk..az útban lesz váltásnál. Ha pedig a csúsztatható részt hátratolom és a mélyebb rekeszbe teszek innivalót...ott már nem áll meg biztosan hanem ide-oda dülöngél. Ezért a fél literes palackokat az ajtózsebben tárolom. Szerencsére ott van egy apró domborulat az alján ami nem engedi elcsúszni az üveget. A másik: a C oszlop batár nagysága. Srég parkolóból kiállni tolatva rémálom. Bármilyen más parkolónál nincs gond, általában tolatva állok be..de srég parkoló esetén ugye ezt nem mindig lehet megtenni.

    Motor

    Ezer köbcenti turbóval, 129 lóerő, 200Nm nyomaték 2250-es fordulattól. Sosem volt turbós benzines autóm, faterom dízel Peugeot 206-osához volt szerencsém mint turbós gép. Három hengeres lévén - főleg az első 1-2hétben - eléggé remegett és zajosabb is volt. Idővel azonban 'megszelídült', most már (4000km után) sokkal visszafogottabb még intenzívebb gyorsításnál is. Nem vagyok egy állat vezető, számomra ez a motor bőven hozza amit kell. Városban ez is felesleges kis túlzással. Ha csak picit is jobban nyomom a gázt, pikk-pakk 60-65-el megyek. Sokan mondják, hogy inkább vennének 1.5-öst, csak tudnám hol használnák ki? :) A Magyarországon érvényben lévő sebességhatárokat bőven viszi. Autópályán 135-ös sebességnél épp nyaldossa a fordulatszám a 3000-t. Hangsúlyozom, az autót 90-95%-ban egyedül vagy ketten használjuk....így azt elhiszem ha valaki 4-5emberrel, cuccokkal megpakolva pályázik...akkor már nem lesz olyan ugribugri az autó mint 2emberrel. Érdekes a motor kettőssége, főleg egyesben,kettesben gyorsítva alacsony fordulaton is morog..viszont ha beáll az utazósebességre (akár 55-60, akár 135-140) akkor csendes mint bármelyik korábbi Honda. Eddig egyszer 'mértem' rátankolásnál a fogyasztást, 6.0097liter lett, a BC szerint 6.0. Remélem később is hihetek majd neki. :) Ami fura volt még, hogy 55-60-al is elmegy négyesben... csendben. Igaz a következő fokozatot már 'kéri' ...de mégis csend van. A Jazz-el simán mentem 50-el ötösben...a Civic dadog 50-nél, érződik, hogy alacsony neki a fordulat.

    Futómű, kényelem

    A Jazz-hez képest finomabban, jobban rugózik. Nekem nagy 'kedvencem' az M0-ás úgy kb.Vecsés és Pécel közt. Ott a Jazz pattogott mint kecskeszar a deszkán. Szerintem az előttem haladók azt hitték refizek...annyira ugrált a kocsi. A Civic-el semmi ilyesmi nincs. Halk dübbenésekkel értesít a nagyobb úthibákról. A futómű elképesztő. Nem akarok nagy szavakat használni, de kb. egy hete megmentette az életem...de egy nagy csatt-tól minimum. M35-ös autópálya, kedd hajnal fél három, autók sehol...viszont egy róka kiugrott az út közepére...berántottam a kormányt a belső sávba, a kocsi úgy váltott sávot mintha sínen ment volna. Pedig akkor már 137-el ment tempomattal. A C5 hullámzó suhanását nem éri el a kényelem, azért Hondásan kemény a többi autóhoz képest..de nem kényelmetlen. Jelenleg a 16-os gyári felnin fut, de tervezem, hogy 17-es gyári felnit kap majd. Remélem nem lesz tőle sokkal kényelmetlenebb.

    Vezetés közben

    A kormány picivel fordul többet 1-nél középpontból ütközésig. Ezt alaposan szokni kellett az elején. Sokan panaszkodtak, hogy vadabbul kanyarodok...pedig csak a kormány volt szokatlan. :) Számomra kicsit zavaró, hogy a pedálok enyhén jobbra esnek nem pedig középen vannak. A váltó hozza a megszokott Honda minőséget. Se tolatóradar se kamera nincs benne, nem éreztem szükségét azóta sem mióta megvan. Tükörből szoktam tolatni, ha pedig vészesnek ítélem meg a szituációt inkább gurulok 1-2 fordulót előre-hátra mint, hogy csattanjak. Apáink is vezettek ettől nagyobb autókat mindenféle kamera és radar nélkül. :U A fék elég hirtelen fog..az első pár napban voltak nagy bólintások. A vezetési segédrendszerek közül a radaros tempomatot használom, országúton ha 'tiszta' előttem a pálya, illetve autópályán. A táblafelismerő rendszer számomra kissé felesleges, amúgy is figyelek a táblákra..de ha netán elbambulnék...vagy ismeretlen helyen járok azért jól szokott jönni. A ráfutásos ütközést kivédő dolog nem a kedvencem, városban nagyon érzékeny. Ha egy autó előtted kanyarodik mondjuk jobbra kis ívben és a 'feneke' még akár 5cm-re belóg a kamera látóterébe hajlamos a rendszer beleállni a fékbe. Ilyen helyzeteket emberként 'kontrollálod', mert egy apró kormánymozdulattal kikerülöd ha mégis belóg eléd. A rendszer mégis megálljt parancsol. Pár napja majdnem belémpukkantak egy ilyen miatt. Azóta városban ki is kapcsolom.

    Mindent összevetve nem bántam meg, hogy ezt választottam. Az túlzás, hogy tökéletes autó (a rózsaszín köd már elszállt),,, de nekem megfelel. Ha valaki hasonló beszerzésén gondolkozik vagy csak érdeklődik, szívesen válaszolok a kérdéseire.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák