Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz nonsen5e #21656 üzenetére

    Privát ember miért nem teheti meg azt, hogy ... aláírok nekik 30 papírt, ... hogy vállalom minden ellopott pénzemért a felelősséget és azt használhatok amit akarok cserébe?
    Ebben neked akár igazad is lehet.
    De a másik oldalon megszabhatja-e a bank a saját biztonsági szempontjai alapján, hogy kizárja a rootolt készülékeket? Miért is ne?
    Nem értek hozzá, abban igazotok lehet, hogy ez nem jelentős kockázatnövelő tényező. Valamennyire azért igen. Azt is elhiszem, hogy trükkökkel kikerülhető ez a védelem. De ezt csak a profibb használók tudják, akik pár százalékot jelentenek. A bank viszont a többséghez, hozzám igazítja a biztonságpolitikáját. Inkább "vesszen" a pár százalék ügyfél, mint nőjön a kockázat a többségnél. Akik pl. a banki applikációból tudják meg, hogy gyárilag rootolt a mobiljuk (ez nekem új infó volt .tnm-től).
    És hogy lehetne teljesíteni az igényedet? Nem értek hozzá, csak kérdezem. Lehet egy applikációval kezelni az aláírók jogát a rootolt használatra és a nem aláírókat? Vagy két applikáció kellenne fejleszteni? A laikus használó meg telepíti a nem neki valót, s utána szidja a bankot mert nem megy? Ha megoldható is, újra ott kérdés: pár százalékos igényért érdemes-e plusz fejlesztést bevállalni, megtérül-e?
    Jó a win-es párhuzamos példád. Pont arra világít rá, hogy ott - szigorítás esetén - túl nagy lenne az ügyfélveszteség. Tehát itt kényszerből bevállalja ezt a bank.

    Az ügyfél felelősség átvállalása is kérdéses. Nem vitatom, hogy te felelősen írnál alá. De pl. .tnm esetében sem lenne kétségem. De megint nem a párszázalékos tudatos, felelős ügyfélből kell kiindulni. A devizahiteles mizéria is bizonyítja, hogy az ügyfelek nem olvasták el, mit írtak alá. Nem értették az árfolyamkockázat jelentőségét, hatását. Ha elmagyarázták, a többség akkor se, nem törődött vele.
    Ezt bizonyítja a forinthitelek kamatkockázata. Most elkezdtek nőni a kamatok, Egyre több pár éve 5 éves kamatperiódusú szerződés fog átárazódni. A fogyasztóbarát hitelek többségét is 5-10 évre kötötték/kötik. Holott biztosságosabb a hosszabb kamatpriódusú (vagy végig fix) hitel. Csak a profik tudják jó prognózissal és átkötésekkel optimalizálni a kamatterhüket, de itt is van kockázata, amit tudatosan vállalnak.
    Hiába szólt az MNB és a bankok is, hogy a régi, rövid periódusú hiteleket váltsák át az ügyfelek, a többség nem reagált, nem érdekelte, meg drágább is lett volna. Most viszont könnyen jöhet sokaknak a feketeleves, akár egy válsággal is tetézve. Lesz is sírás meg, hogy segítsen a bank, meg az állam. Megint az lesz, hogy a "tücskök" költségét a "hangyák" fizetik. Mindig így van. Szóval a bank üzletpolitikájában nem igazodhat a párszázalékos megfontolt, felelős, tudatos kisebbséghez.
    Nem tudom, hogy más országokban a bankoknak vagy a fintech szolgáltatóknak a hazaihoz hasonló-e a gyakorlata. Ha ott megengedett a root, akkor ott kell hagyni a magyar bankokat, váltani kell, hiszen lehet.
    Ha megoldható a védelem kijátszása, akkor meg kell csinálni.
    Ha bármiért egyik út sem járható, akkor pedig bele kell törődni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21660 üzenetére

    a telefon root-olására pont ugyanaz igaz, hogy csak pár százalékot érint, jellemzően a profibbakat, pont ezért tehetné meg a bank, hogy nem öl abba energiát, hogy kicsesszen velük.
    Nem akarom magam ismételni, de az utolsó 3 mondatra azért visszautalnék.

    Másképp közelítem meg a kérdést.
    1. Jogszabályellenes-e, ha a bankok próbálják kizárni az appok használatát rootolt telefonon? Tekinthető-e az ügyfél jogai csorbításának? Jogellenes diszkriminálásnak tekinthető-e? Ha igen, akkor fel kell nyomni őket az MNB-nél, és az meg fogja rendszabályozni őket.
    Ha viszont nem, akkor ez a gyakorlat a bankok szuverén döntése, joguk van hozzá.

    2. Kezdetben nem, mára a honi bankok többsége (mindegyike, nem tudom) próbálja kizárni ezt a használatot. Valami oka ennek van. Hogy mi, nem tudom. Ha más nem és igazatok van, akkor mindegyiknél ugyanaz a hozzá nem értés jelenik meg az IT-vonalon. Bombázni kell a bankokat panaszokkal. Hátha helyrekerül a kérdés.

    3. Ha a root használatának igénye az ügyfélbázison belül eléri az üzletileg értékelhető mértéket, a rámozdulás reálisan profittal kecsegtet, akkor biztos lesz egy/több bank, amelyik erre rámozdul. Akár a korábbi gyakorlatának megváltoztatása árán is. Ha nem, akkor előáll az általános helyzet: a kisebbségnek el kell viselnie a többség(hez igazodó) döntését.

    4. Ha másnál (külföldi bank, fintech) nincs ilyen, át kell váltani valamelyikre. Pl. a Wise-ra, ha annál nincs ilyen gyakorlat (nem tudom, sosem volt rootolt mobilom). Mondjuk ezzel a legkönnyebb egy magyar bankszámlát komfortosan pótolni. És itt is igaz, ha az elvándorlás üzletileg érzékeny veszteséget okoz a honi bankoknak, akkor változtatnak a gyakorlaton.

    5. Ha kényszerűen egy magyar bankhoz vagyok kötve (pl. hitel), Akkor kombinált használatra térek át. Minimalizálom a bank használatát: jövedelem be, törlesztő ki, egyenleg átutalva egy rootot megengedő bankhoz/fintech szolgáltatóhoz. Ehhez nem kell mobil appot használni sem.

    6. Nincs minden igényt tökéletesen kielégítő bank. Egy se.

    Lehet kritizálni a honi bankokat, lehet morogni, ez a gőz levezetésére jó is lehet, de eredménye nem lesz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21667 üzenetére

    az egy érdekes kérdés, hogy mennyire van joga egy banknak elvárni, hogy milyen készüléke legyen az ügyfelének,
    Joga semennyi. De nem innen kell megközelíteni a kérdést.
    A bank kínál egy szolgáltatást. Azt meghatározhatja, hogy milyen feltételekkel lehet használni. Ezen belül azt is, hogy milyen paraméterekkel rendelező eszközzel használhatod. Te vagy elfogadod ezt, vagy nem használod.
    Hasonlatként: egy autógyártó meghatározza, hogy milyen üzemeanyaggal lehet használni egy gépkocsit, pl. benzinnel. Ha nem azt töltesz bele, akkor nem működik. Mondhatod, hogy te dízellel akarod, de akkor sem lehet. Az a különbség, hogy egy autógyár gyárt dízelt is, választhatod azt is, a banknál viszont nincs választék (legfeljebb egy másik).
    A ti logikátod szerint azt is joggal kérdezhetnénk, hogy miért nem működnek az appok android 2.3-on. Lehet, hogy valakinek az van, azt szereti, nem akar váltani vagy pénze nincs rá. Ő is ki van zárva az app használatából. Pedig igényelhetné, hogy arra is fejlesszenek párhuzamosan appot. Nem fognak.

    főleg olyan szolgáltatások tekintetében, ahol az készülékmentes alternatíva (pl. sms értesítés az isms helyett) jellemzően fizetős.
    Mondhatnám, az érv jogos, de nézzük ezt az érvet alapelvként.
    Akkor viszont jogos kérdés, hogy miért drágább papíralapon vagy telefonos ügyfélszolgálaton keresztül utalni? Ha valaki nem szereti, nem ért hozzá, hogy elektronikusan utaljon, az miért szenved hátrányt? Az nem érv, hogy ezekben az esetekben a banknak nagyobb az önköltsége, az sms-rendszer fenntartásának is több.
    A bank a díjakon keresztül is tereli a fogyasztókat a neki kedvezőbb csatornák felé. Bizony ennek vannak vesztesei.
    Az már sokkal validabb kérdés, hogy egyes bankok miért teszik fizetőssé az elektronikus hozzáféréseket? Miért szednek persze becsomagolva, rejtve magáért a hozzáférésért (app, direktbank, stb.)? Nekik ez olcsóbb. Összességében jelentősen csökkenti a működési költségüket (fiók, élő munkaerő, stb.), akkor miért? Én ezt tartom gusztustalannak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21674 üzenetére

    Szeretem az értelmes emberekkel az értelmes eszmecserét egy kérdés több szempontú elemzése céljából! :B :R
    ... ha egy nagy bank holnap úgy döntene, hogy mostantól csak iOS-es app van, ...
    A jog általában az életszerű eseteket szabályozza, végletes eseteket ritkán.
    Nem életszerű, hogy egy bank, amelyik iOS-re és Androidra fejlesztett, később az egyiket rapid kivezeti. Ezért nagyon teoretikus a kérdés, hogy mit tenne a fogyasztóvédelem vagy a GVH.
    Viszont annak semmi akadálya (de már talán ilyenre nálunk nincs is példa), hogy egy bank csak iOS-re vagy Androidra fejlesszen. Nálunk az utóbbi lett volna esetleg elképzelhető. Ilyen esetben nem lépne/léphetne egyik hatóság sem. Ha egy bank úgy dönt, hogy mondjuk 1-2 %-os elterjedtségű oprendszerre nem fejlesz, neki nem éri meg, akkor megteheti. Majd megteszi a többi.
    Annak se lenne akadálya, hogy egy mai, hagyományos bank direktbannká alakuljon át, megszüntetve a fiókhálózati kapcsolatot (nem lesz ilyen!!). Ha neki üzletpolitikailag jó, megteheti. De az átalakulásnál figyelembe kell vennie az ügyfelei jogait. Időt kell adnia nekik az átalakulás során, hogy dönthessenek. A banknak fel kell nekik kínálni a lehetőségeket:
    Pl. ilyeneket:
    1. Felmondhatnak a banknak, és megoldják ők.
    2. A bank átadja őket egy másik, megnevezett banknak, ahol marad fiókügyintés. (Hitel esetén nehézkes.)
    3. Ha az ügyfél nem reagál egyik esetre sem, akkor a bank mond fel.
    Egy hasonló megoldást a GHV, fogyvédelem se kifogásolna.

    ha ma 11es android-ot várnának el. (itt még azt is el tudom képzelni, hogy akár fogyasztó védelem /GVH is büntetne, ha ezek kiváltását csak fizetős módon lehet megtenni)
    Ez sem túl életszerű. Nem érdeke a bankoknak, hogy csak a legfrisseb (1-2) oprendszeren engedélyezze az appok futtatását. Túl sok ügyfelet vesztenének.
    Viszont, ha emelik a szükséges verziószámot, azt a hatóság előtt is meg tudják indokolni. Pont azzal az érvvel, hogy régiek (3 éven túl mind az), nincs már sem hibajavítási, sem biztonsági frissítés rájuk. Ezt még olyan verziók esetében is elfogadná a hatóság, aminek pl. 10 % fölötti a részesedése.

    bank-magánszemély közötti szerződés nem sima polgári szerződés, a feleket nem tekinti egyenrangúnak a jog, ezért az ügyfelet (papíron legalábbis) jobban védi.
    Ez teljesen igaz. Csak más területekre terjed ki a többletjog, védelem, mit amiket írtál.

    attól félnek, hogy a banki rendszerük támadhatóbb miatta (ami már az ő felelősségük lenne), amit el tudok sajnos képzelni, hogy igaz is, ha gyányul lett megírva az app.
    Ehhez nem értek, de a tévedés jogát fenntartva, laikusként én így látom.
    A banki rendszer, az app, a mobil oprendszere és még az internet is a működés során egy rendszert képez. Hiba, biztonsági kockázat bármelyiknél előfordulhat.
    A banki rendszer a bank felelőssége. Az internetet a bank szolgáltatótól veszi, a biztonsági elemekkel együtt. Az app a bank felelőssége. De az app bizonyos tekintetben, mértékben "kiszolgátatott" a telefon oprendszerének.
    Van még egy elem, a felhasználó. Ő a legnagyobb biztonsági kockázat. :)
    A bank ebben a rendszerben próbálja a saját kockázatát csökkenteni. Jól, rosszul, nem tudom.

    Az eddigiek után én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy a magyar bankok "túlkompenzálnak-e"? Ha a külföldi bankoknál/fintech szolgáltatóknál ilyen nincs, akkor ez nekem azt üzeni, hogy igen. Erről nekem infóm nincs. Wise-om van, de nem rootolt a telefonom, gyári a rom-ja, és egy teszt kedvéért sem változtatnék ezen. Saját kútfőből nem is tudnék. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21680 üzenetére

    Csak egy apró reflexió, és elvarrtam. :K

    ... elfogadható lenne az érvelés, ha nem mondana ennek ellent az, hogy az asztali szegmensben nem ilyen szigurúak a bankok
    Nem összehasonlítható. Androidon évente van új verzió, a támogatási ciklus 3 év (de a Google nem tudja érvényesíteni). iOS-nél némileg jobb a helyzet. A Windowsnál viszont 6-8 évente van új verzió, a támogatási ciklus ennél is hosszabb, és a Microsoft kezében van, csinálja is. Tehetsége szerint. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21683 üzenetére

    a root-jogra gondoltam, nem a verziótámogatásra :)
    Történeti okokból ez az összehasonlítás sem áll. Amikor a bankok az asztali, online lakossági bankolást akarták elindítani, akkor kész helyzettel találkoztak. Ott volt a windows az általános, egyfiókos (rootolt) felhasználói gyakorlattal. Nem volt reális opció, hogy egy épp bevezetendő szolgáltatással ezt megváltoztassák "kényszerrel". Csak az a 2 lehetőség volt, hogy a helyzetet elfogadják és elindítják, vagy nem kezdik el. Elkezdték, elterjedt, innen már nem lehet visszalépni.
    A mobilbankolásnak más volt a kiinduló helyzete. Az iOS eleve szigorúbb a felhasználó számára (bár feltörhető). Az android sokkal szabadabb, de ott is a gyárilag rootolás nem volt alapállapot. A felhasználók minimum 90 %-ánál ezt volt a használati mód.
    A mobil kockázatosabb, mint az asztali, a felhasználók miatt. Nagyon sokan nem védik pl. a feloldást, vagy kikapcsolják a sim pin-védelmét a kényelem miatt. A biztonsági és felelősségvállalási elvárás a bankok felé viszont magas.
    Pl. ott a kp és a bankkártya, a kp-helyettesítő eszköz, ugyanaz a funkciójuk. Senkinek sem jut eszébe, hogy ha kizsebelnek, akkor a jegybank kártalanítson. A bankkártyánál viszont ez az igény, ha pl. klónozzák a kártyát és leszívják a pénzt.
    Jogos lenne a banki igény, hogy az ügyfél is vállaljon felelősséget a bankkártyával kapcsolatban, mint a kp-nál. Megoldható is lehetne.
    Pl. a bankok ingyen küldenének push-t minden tranzakcióról, viszont csak az első tranzakció után kártalanítanak. Hiszen az ügyfél észleli a jogtalan használatot. Óriási felháborodás lenne ebből. Mert az ügyfelek jelentős része most sem olvassa el az értesítéseket. A facebook pittyre ugrik azonnal, a banki nem érdekli. Ráér, majd később (napok akár hetek) megnézi.
    És jönne a tiltakozás, hogy nem is kaptam értesítést, fizessen a bank! És ez akár igaz is lehet, de ...
    Én miért kapok meg minden banki üzenetet másodperceken belül? A GPay-t is, a CIB-et is. A CIB appra sok a panasz, push miatt is. Nekem is ugyanaz a banki rendszer, az app is, legyen azonos a mobilinternet is, mint másoknak. Akkor? Nem ezen a területen vagyok kimelt ügyfél CIB-nél. :N
    Csak az androidra tudok gondolni. Ott a gyártók lényegében azt csinálnak az androiddal, amit akarnak. Nemcsak a hardver minőségében van a gyártók között jelentős különbség, hanem az alapszoftverben is. A felhasználó is úgy konfigurál, ahogy akar, tágak a lehetőségek. Appot is onnan telepít, ahonnan akar. Nem csak a Play-ről, ennek módját még én is tudom laikusként. Ragozzam még?
    Hidd el, a bankok örülnének a legjobban, ha mindenki iOS-t használna. De ez nem reális. Amire egyébként én sem váltanék. :N
    Én megértlek titeket, de a banki szempontokra is lehet tekintettel lenni. Kettős szorításban vannak biztonsági szempontból: elvárt ügyféligény és lehetőség. Próbálkoznak jól-rosszul.
    Na, ezzel végleg lezártam. (Pedig még nincs is hétfő.) :D

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dinter #21689 üzenetére

    Nem kell centizgetned!
    Hagyj rajta legfeljebb 20 ezret az esetleges költségekre, a többit utald át.
    A zárásnál kérd, hogy az záróegyenlegedet az új számládra utalják át.
    Decemberben már a sima ECO díjszabása lenne érvényes. De ha a tényleges zárás bármiért átcsúszna decemberre, az egyenlegedet akkor is ingyen utalják, mert érvényes a sima ECO 20e alatti utalási kedvezménye.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dinter #21700 üzenetére

    Amúgy van valami utalási korlát? Lesz valami gond, ha 20 ezrenként utalgatom át a pénzem a CIB-től?
    Nem, de ... ez a kedvezmény akciós, december 31-ig él. Hogymeghosszabbítják-e, azt most nem lehet tudni. A meghosszabbítást nem kell 60 nappal előbb közzétenni, elég akár január 1-én.

    Plusz: ha év végéig érvényes a 2 év ingyen, akkor miért vontak le 11.05-én 5k-t kártyahasználatra?
    2019. december 1-én nyitottál számlát. A két év aznap elkezdődött. A 2 év most november 30-án telik le. Erre a két évre a kártya díjmentes. Az évi díjat a forduló előtti 30 napban vonják, ezért vonhatták le neked is. Ha november 30-án megszünteted a számlát, akkor visszajár a pénz. Ha később, akkor időarányosan csökkentve jár vissza.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dinter #21709 üzenetére

    valószínűleg pont október 31-re esett a nyitás, szívás.
    A régi, java-s internetbankban meg tudod nézni a szerződéskötés pontos napját. Ez fontos is lehet.
    Ha október végi volt a nyitás és akkor rendeltél kártyát is, akkor a kártyád lejárata 2022. 11., azaz ennek a hónapnak a végéig érvényes a kártya. A megújítási hónap tehát a november.
    Az ezt megelőző hónapban terhelik a következő évi díjat, előre vonnak.
    Nekem a július ez a hónap, rendre júniusban terhelik. Más CIB-esek leellenőrizhetik, hogy náluk is így van-e vagy én vagyok kuriózum.
    Viszont a te eseted speciális, mert kétéves kedvezményt kaptál. Nem tudom, hogy ennek a lejáratát hogyan figyeli, programozta le a CIB. Vagy napi vizsgálatot végez, vagy hetente-havonta futtat le egy vizsgálatot.
    Októberben még élt a kedvezménycsomagod, ezért a kártya díjmentessége is még élt, nem terhelt. Viszont a jelek szerint legkésőbb november 5-ig a kedvezmény érvényességének vizsgálata lefutott, a kedvezmény megszűnt, a kártyadíjat (nem előre) utólag beterhelte.
    Ha ma megszünteted a számlád, akkor neked a kártyadíj visszajár. Elszámoláskor ezt kérés nélkül meg kell kapnod. Azért figyelj rá.

    A pénzed utalása szempontjából, a költségekre nézve már érdekesebb a kérdés. A kedvezmény 2 évre jár. Viszont a bankok hóközben nem váltanak díjcsomagot. Nem alkalmaznak más díjtarifát mondjuk a hónap első és második felében. Ha az ügyfél csomagot vált, akkor az a követkető hónap elsejétől lép érvénybe.
    Necces, hogy ezt épp egy hó végi kedvezményes díjú szerződésnél hogyan kezelik le. A te kedvezményed elméletileg október 30-án járt le. De tört hónak nincs, ezért az garantált, hogy október végéig a kedvezmény élt. Ha a vizsgálat napi akkor novemberben sima ECO-s voltál. Ha nem napi és a vizsgálat novemberben történt, akkor ha 1-én 0 órakor történt, akkor is ugrott a kedvezmény. Ha a vizsgálat viszont később volt, akkor mivel nincs tört hónap, ezért egész novemberre megkapod a kedvezényt, azzaz hosszabb lesz a 24 hónapnál.
    Az egymillió elutalása szempontjából ezért az a legbiztosabb, ha mint utaltál rá, húszezrével elutalod. Így akár él, akár nem a kedvezmény egyik esetben sem fizetsz.
    Ez azért kissé macerás.
    A legegyszerűbb, ha bemész a bankba. A felmondás lezárulása előtt tisztázod , hogy mennyi lenne az egyenleged és mennyi lenne átutalásának a költsége. Ha a normál ECO-s díjat mondanának, akkor kávészünetet kérsz és elutalgatod húszezrével.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dinter #21711 üzenetére

    Október szerepel rajta,
    Ez meglep, nekem furcsa. Használati szempontból így egyes esetekben rövidebb is lehet az első év a bankkártya használatra nézve a megrendelés időpontja alapján. Más esetben meg hosszabb. :)
    Hivatkozni nem tudsz semmire. Ez a bank eljárása kártyarendeléskor.
    Más eljárást is ügyfélbarátabbnak tekintenék. Pl. a kártya legyártásának időpontját és nem a megrendelését venném alapul.
    De a kérdés nem igazán lényeges. Csak ilyen felmondási esetekben jön elő. Itt sem nagy a "károd". Így 11/23-es díj jár vissza. Azért ennél többet nyertél a két év alatt. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4ron #21721 üzenetére

    A 150.000 forintos nyilatkozatot biztosan nem adtam be, de arról sem találok semmilyen menüpontot.
    Az Internetbankban (régi), Extrák menü -> Nyilatkozatok -> Képszpénzfelviteli nyilatkozat

    Itt le tudod ellenőrizni, hogy tettél-e nyilatkozatot, s ha igen, akkor mikortól érvényes.
    Meg is tudod változtatni a jelenlegi állapotot.

  • sifarr

    senior tag

    Na, a Gránit elkezdett napi kamatot fizetni a folyószámlára (csak 1, lezárt csomagnál).
    0,1 %, de lesz ez több is!
    Örülök :K , illetve egyáltalán nem örülök :((( .
    Sokba fog ez még nekem (is) kerülni. :O

  • sifarr

    senior tag

    válasz sajtos365 #21757 üzenetére

    Hol van ez leírva?
    tonyrulez már megválaszolta.

    tonyrulez
    A Bajnok és a pluszos verziójáról meg is feledkeztem. Csak a "Magas kamat" járt a fejemben ;) , mert nekünk az van. Ott már az 1 forintos egyenleg is kamatozik.
    Elengedhetetlen csomag! :))

  • sifarr

    senior tag

    válasz pictigjis #21780 üzenetére

    PMÁP erre nem jó, jól kitalálta a kincstár, hogy futamidő vége előtt csak 98 százalékon veszi vissza ...
    Decembertől 99 %-ra emelte a visszavásárlási nettó árfolyamot.
    Ettől még egy éven belül jobb a MÁP+.

  • sifarr

    senior tag

    válasz lugosi #21791 üzenetére

    ... hogy karbantartásra hétköznap, munkaidőben kerül sor.
    Nem karbantartás lesz az, hanem akut hiba kijavítása. Azt nem lehet előre bejelenteni.
    A karbantartások - a honlapon olvasható téjékoztatások szerint - este, éjjel, hajnalban szoktak lenni.
    Ma is lesz 21-23-ig az applikációra vonatkozóan, DirectNet viszont ekkor működni fog. Ha fog. :F

  • sifarr

    senior tag

    válasz ReSeTer #21795 üzenetére

    Erről az Unicreditről csak panaszkodást olvasok. Tényleg ennyire bunkó banda?
    Kérdezz rá bármelyik bankra (kivéve az OTP)! Mindre kapsz több negatív értékelést. :K Az OTP-ről is a topicjában dögivel.

    CIB az milyen ... ? ... de amikor valamiért mégis kell, akkor legalább foglalkozzanak velem.
    Legyen a jövedelmed >2 miilió, legyen náluk, az értékpapírszámládon 3-500 millió. Ha időnként bemész, kávéval fognak kínálni. ;) (Unicreditnél is.)

    Mire vonatkozik a kérdés? Ingyenes számlát szeretnél? CIB és Unicredit a választék. Fióki ügyintézés szakszerűségére, gyorsaságára egyiknél sincs 100 %-os garancia. Többinél se.

    Ha biztosra akarsz menni, akkor nyiss számlát mindkettőnél. Kipróbálod félévig mindkettőt, és ha az egyik jobban tetszik, akkor a másikat felmondod.

    Mennék a takaréktól mert nem szeretek állami mutyis cégnél pénzt tartani, de komolyan eddig csak rosszabb bank van hozzájuk képest a vélemények alapján.
    Itt a takarékról csak azért nem olvasol negatívumokat, mert - nem akarlak megbántani - akik itt hozzászólnak, azok bankolnak. Sosem vették komolyan számba a takarékokat.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz vacs #21804 üzenetére

    Kérdeztem, hogy más bankoknál is van-e erre lehetőség (OTP-nél nincs, ezt tudom)?
    Gránit Videobank. Külön app kell hozzá.

    Ez azért jó, mert nincs szükség azonosításra, hiszen látják, hogy ki vagyok ...
    Minden banki ügyintéző arcról ismer a banknál? :F :)
    Nem azért van ez, mert belépsz az appba - ügyfélazonosítás után - és utána választhatod a videoügyintézést? Szerintem így működhet ez.

    Itt ugyan nincs teljesen nullás számla mint a Cib+Uni, de nekem így is 0 forint a számlavezetésem.
    A számla összköltsége nulla vagy csak a számlavezetés díjmentes?

  • sifarr

    senior tag

    válasz Simulacrum #21841 üzenetére

    Igen, ezt néztem el, hogy nem Partner Aktív, hanem csak Aktív, amit nézni kell.
    Az Unicreditnél semmit sem szabad elnézni. :N Rájuk nagyon igaz a mondás: az ördög a részletekben rejlik. :K A részletek fontos fontos dolgokat tartalmazhatnak.
    Csak egy példa.
    A Bankmonitoron most is (ma) úgy ajánlják a Partner Aktív Zérót, hogy garantáltan 3 évig nullás. Lehet, hogy így lesz, de jelenleg nem garantált (!!!) mindenkinek. :N
    A Partner Aktív Záró kondíciós listája szerint az utalás appon keresztül díjmentes. De a megfelelő sorokon ott vannak a lábjegyezetek (4 és 5). Szövegük megegyező:
    A Bank a díjmentességet akciósan biztosítja. Az akció a 2021.04.21 előtt nyílt bankszámlák esetében 2022.04.30-ig, a 2021.04.21-től nyílt bankszámlák esetében
    pedig 2024.10.31-ig érvényes. Normál díj: 0,309%, min. 199 Ft, max. 6 850 Ft.
    Na most. Aki pl. ma vagy később köt szerződést, azok számára a 3 év nem 3 év, hanem kevesebb. Nem tudom, meddig lesz bankmonitoros akció, de amíg lesz, a 3 év folyamatosan csökken.
    Persze megváltoztatható, meghosszabítható ez a határidő (hogy igaz legyen a 3 év), de hogy így lesz-e, hogy mindenkinek így lesz-e, az nem garantált.
    És fel lehet oldani ezt az ellentétet azzal is, hogy az egyedi bakszámlaszerződésbe beleírják, pl. azt, hogy a kedvezmények a kondíciós listától eltérően a szerződéskötést követő 3 évig érvényesek. Nem tudom, hogy ilyen vagy valami hasonló szerepel-e december 1-e után kötött szerződésekben. Ha nincs, akkor a most szerződők meg vannak tévesztve. Nem a bank, hanem a Bankmonitor téveszti meg őket.
    A BM-es CIB ECO másképp adja a kedvezményt. A 2 év a szerződéskötéstől 2 évig él - pont. Ez egyértelmű, világos.

    Az Unicreditnél mindig nagyon figyelni kell mindenre, minden lábjegyzetre. Főleg az ügyfél számára kedvező, de akciós kedvezményekre.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Victoryus #21924 üzenetére

    Cib szimpatikus lenne. ... Unicredit se rossz, de onnan 3 év múlva megint váltani kéne.
    A CIB is akciósan nullás. A CIB-nél 2 év a kedvezményes idő, azaz rövidebb az Unicrediténél.
    Ha ez neked szempont, és úgy tűnik az.

  • sifarr

    senior tag

    válasz ReSeTer #21930 üzenetére

    Mi akadályozza meg, hogy egy szolgáltató percenként húzza le a megengedett összeget?
    Technikailag semmi.
    Viszont a bank csak olyan csopbeszedést teljesíthet, amelynek a számlája a teljesülés ideje előtt 7-8 nappal megjelenik a banki fiókodban, várakozó státusszal. Ilyenkor még letilthatod a levonást.
    Olyan előfordulhat, hogy a szolgáltató egy hónapon belül pl. 2 számlát nyújt be (mert mondjuk késett egy számla és összetorlódott a következővel). A maximum összeg valóban az egy számla maximumát jelenti, nem havi maximumot.

  • sifarr

    senior tag

    válasz ACE- #21938 üzenetére

    ... de ha a Bankmonitoron megnézed a normál díjszabásban 0,3% szerepel kártyás vásárlásnál...
    Nem az az érdekes, hogy a Bankmonitor mit ír, hanem hogy a kondíciós listában mi van.
    3 év után a Partner Aktív Pluszra vált a kedvezményes csomag. Abban pedig a vásárlás nem akciósan díjmentes.

  • sifarr

    senior tag

    válasz fil #21973 üzenetére

    Nem olyan egetverő összeg. ...
    Hát ez az! Már az első kérdező hsz-edhez majdnem hozzászóltam, de akkor hagytam.
    Otthagynál egy CIB Online számlacsomagot? Igaz, régi, de épp ez az előnye. Még mindig veri a nullásokon kívül szinte az összes többit! Örülj, hogy tagja vagy klubnak! ;)
    Most 874.- Ft. a havi költséged, azaz max ezt takaríthatod meg. Ebben már a kártyaköltség is benne van. Ha azonnal nyitsz az Unicreditnél, akkor 30 ezret sem takarítasz meg a nem egész 3 év alatt. Ezért bevállalnál egy bankváltást (új szerződés, régi felbontás) minden költségével. Az időd is pénz!
    Lemondasz az ingyenes külön kártyaszámláról a webkártyához, de a főkártyádhoz is kérhetsz külön és ingyen. Vállalod az új bank szolgáltatásának kiismerését, megszokását, esetleg hiányosságait. 3 év múlva pedig kereshetsz egy új nullás számlát, azaz újfent szerződés, felmondás, stb. Persze lehet, hogy nem is találsz, és fizethetsz akár többet mint most.
    Mondd, megéri? Havi 874 megtakarításért?
    Ha valamiért nem akarod mindenképp otthagyni a CIB-et, akkor ez az egész sok hűhó semmiért.
    Persze, ha ez a hobbid, az más. Akkor hadd szóljon!

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #21983 üzenetére

    Voltam a bankfiókban de csak pislogtak mert ők sem értik ezt.
    Hát ...? Ez csak az ügyintézők "magas" felkészültségét bizonyítja.

    Ha nem voltál jogosult hosszabbítást kérni, akkor rád ez vonatkozik. Pont azt írja az Erste honlapja, amit tenni akarnak az esetedben: 12 hónap alatt a felhasznált tőketartozást is vissza kell fizetni.

    Most benyújtottam egy hivatalos panaszt a bank felé, kérem indoklásukat miért fizettetik velem ki kétszeresen a folyószámlahitelkeretet.
    Nem egészen értem, hogy miképpen érted a kétszeres visszafizetést. Felvettél mondjuk 120 ezer hitelt és 240-et akarnak visszafizettetni?

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #21986 üzenetére

    Vegyük végig a levezetésed!

    120k kimaxolt folyószámlahitelkeret moratórium elején
    Kimaxolt, felhasznált hitelkeret a moratórium kezdetén. A 120-at moratórium számlára átvezették.

    0k folyószámlahitel moratórium alatt (pénzt nem kaptam vissza ugye) nyílt neki egy moratórium számla
    A hitelkereted lett nulla. A tartozásod viszont nem nőtt. Mit kaphattál volna vissza? Ha kiléptél volna a moratóriumból már az elején, akkor megmaradt volna a hitelkereted, s minden ment volna a korábbiak szerint.

    120k kimaxolt folyószámlahitelkeret moratórium után ismét
    Lejárt a moratórium, és visszakaptad a hitelkereted. De a moratóriumos tartozást nem vezették vissza a folyószámládra, az maradt a külön számlán. És kamatozik a jogszabályban meghatározott évi 11,99 %-kal.

    120k visszafizetendő tőke, de mire fel? Vagy oké fizettessék vissza velem a tőkét de akkor a visszafizetett tőke után törlődjön a folyószámlahitelem elvégre azt fizetem vissza...
    A folyószámlahitel esetében az elszámolás úgy megy, hogy nem egyszerre válik esedékessé a tőketartozás. Normál esetben felhasználsz a hitelkeretből és a következő jóváírás a folyószámládon a tartozást csökkenti vagy lenullázza. Moratórium után 12 részletben válik esedékessé a moratóriumos tőketartozás és a havi kamat. Ennek az az értelme, ne egyszerre terheljen anyagilag. Valamint ha a folyószámlahitel kamata >11,99 %, akkor kedvezőbb kamatfeltétellel tudhatod le részletekben a moratóriumos tartozást, mintha magasabb görgetnéd.
    Ha így visszafizettél minden korábbi tartozást, attól még a hitelkereted megmarad.

    Ha szeptember 15-ig kiléptem volna semmi tőkét nem kell visszafizetnem, de ha 1 hónappal később akkor meg a teljes tőkét?
    Ez hibás tájékoztatás. Nagyon durva banki hiba. :W Nézd meg a hitelkártyákra vonatkozó tájékoztatást! Ott is benne van a szeptember 15. előtti kilépésre, hogy a tőketartozást is ki kell fizetni. Nem tudok olyan jogszabályról, ami a moratóriumos tőketartozást eltörölte volna.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #21989 üzenetére

    a folyószámla egyenlege (tegnap 0) most -120k
    Nem.
    A 120 tőke marad a moratórium számlán és ott kamatozik.
    Viszont minden hónapban a folyószámláját megterhelik 10k tőketartozás visszafizetésével és a havi kamattal. A moratóium számlán pedig havi tizessel csökken a tőketartozás.

    Azaz a moratórium számlán is ott van a 120k, mint tartozás és a folyószámla egyenleg is visszaesett 120k tartozásba.
    A moratórium számlán a moratórium után ott a 120, ez csökken havonta.
    Ami megtévesztő lehet az az, hogy visszakapta a moratórium végén a hitelkeretét.
    Ha a hitelkeret 120, akkor a folyószámláján a moratórium lejáratakor megjelent újra a hitelkeret. Ez része az "elérhető, elkölthető" folyószámla-egyenlegnek. De ez a hitelkeret csak akkor válik felvett, felhasznált hitellé, ha az adott hónapban többet költ, mint a havi bevétele.

    A folyószámlahitel egy "sunyi" hitel és drága. A hitelkártyánál is rosszabb annyiban, hogy nem külön számlán vezetik. Az ügyfél sokszor nem is veszi észre, hogy felvette. Azt hiszi, van költhető pénze, pedig már rég a bank pénzét, hitelét használja magas kamatra.

    A folyószámlák elérhető egyenlegét kell jól értelmezni.
    Elérhető egyenleg=
    + könyvelt egyenleg
    - zárolt tételek (pl. bankkártáyás vásárlás)
    + folyószámla-hitelkeret
    - felhasznált folyószámla-hitelkeret.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #21992 üzenetére

    Na az az opció tuti nem játszik. Évekkel ezelőtt akartam, aszonták nem lehet, csak devizaszámla vagy megtakarítási nyitható mellé, ami még folyószámla és nem értékpapírszámla kategória.
    Nem vol kedvük dolgozni. :)

    Idézek a hatályos bankkártya üzletszabályzatból:
    4.1.2 A Főkártyabirtokosnak lehetősége van Bankszámlához kapcsolt Kártyafedezeti Számlát nyitni, amelyen a Bankkártya Tranzakciók fedezetéül szolgáló pénzösszeget külön kezelheti.

    Nyertem! :C

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #21993 üzenetére

    Na ez itt az átverés a dologban. Folyószámla hitel esetén a tőkének vissza kellene vándorolni a folyószámlára, mert így most dupla sarcot fizettetnek velem...
    Tényleg nem értelek. A bankokat jogszabály kötelezi erre az eljárásra. A jogszabály pedig az ügyfelet akarja védeni, hogy ne egyszerre szakadjon a nyakába az egész törlesztés. És esetleg lenullázódjon a számlájuk.
    A folyószámla-hitelkeret általában max. a jövedelem 2-3-szorosa lehet.
    Az ügyfél kimaxolta (felhasználta) a háromszoros keretét. Lejár a moratórium. Ügyfél számláján ott van a havi fizetésének megfelelő összeg. Rázúdítják folyószámlára a háromszoros tőketartozást. A folyószámla elérhető egyenlege (visszakapott) hitelkerettel együtt 4 havi jövedelemnek megfelelő volt. Ebből levonják (betörlesztik) a háromszoros moratóriumos tőketartozást. Egyenlegen 1 havi jövedelem marad és a háromszoros hiteltartozás. Ennek az utóbbi tartozásnak a kamata szinte biztos, hogy több, mint a 11,99 %. Tehát az ügyfél rosszabbul jár, mint a jogszabályi eljárásnál. Te jársz így jobban! Nézd meg, hogy mennyi a folyószámlahiteled kamata!
    Te csak akkor jársz "rosszabbul", ha a visszakapott hitelkeretedet is kimaxolod, felhasználod. Ilyenkor valóban 12 hónapig magasabb lesz a felhasznált hitel, mint az eredetileg engedélyezett hitelkereted. De ez a te döntésed.
    De ha ez az egész nem tetszik, akkor a tájékoztatásban az is benne van, hogy kérheted a futamidő (12 hónap) csökkentését is.

    Nézd át még egyszer, hogy mit írtam a folyószámla elérhető egyenlegéről, annak összetételéről folyószámlahitel esetén.
    Másrészt - ahogy látom - neked inkább való egy személyi kölcsön, mint egy folyószámlahitel. Előbbi sokkal átláthatóbb, a kamata is jóval kisebb.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #21994 üzenetére

    Nem azok a hívószavak, hogy "ingyen van a bankkártya örökre"... ez nulla, ...
    Szirénhangok azok, de az Unicredit már csak ilyen.

    A Partner Aktív Zéró 3 év után Partner Aktív Plusz lesz.
    A Parnet Aktív Plusz kondíciós listája szerint a bankkártya kibocsátása díjmentes. Viszont a bankkártya éves tagsági díja 7.156.- Ft.
    De mint sokszor mondottam volt, az Unicreditnél mindig nagyon oda kell figyelni a lábjegyzetekre. Itt is van egy 16-os, ami az évi tagsági díj összegét befolyásolja.
    Idemásolom, mert ilyet még elképzelni sem tudsz:
    A díj számítási módja: a bankkártyával az esedékességet megelőző 12 hónap alatt bonyolított sikeres és lekönyvelt éves vásárlási forgalom összegének 0,1%-a, minimum a
    feltüntetett összeg. A minimumként feltüntetett összeg feletti rész felszámításától a Bank akciós jelleggel eltekint. Az akció 2022.04.30-ig érvényes.
    Szóval, ha valaki átlag havi 600e fölött költ kártyával, az többet fizet a minimumnál. Havi 600 pedig nem is olyan sok ...
    Hát nem aranyos ez a bank? :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #22000 üzenetére

    Nincs és nem is volt Erste számlám. Nem tudom, hogy milyen folyószámla-kivonatokat küldenek. Nem tudom, hogy a banki applikációjuk hogyan mutatja a számlaegyenleget, részletezi-e. Amit írtam, ezen ismeretek hiányában írtam.

    Viszont most is van egy olyan érzésem, hogy te a hitelkeretet és a felhasznált hitel összegét kevered. Lehet, hogy ehhez hozzájárul, hogy a kivonatok nem egyértelműen, érthetően mutatják a számokat (mi micsoda).

    Teoretikusan, ha csak 1 napot is moratóriumba megy egy folyószámlahitel, akkor moratórium végén a teljes tőkét ki kell fizetni +1 napi kamatot? Ez marhára nem fair.
    A felhasznált (!!!) tőketartozást ki kell fizetni + kamatát. Mi ebben a nem fair?
    A moratórium sosem jelentette, hogy a felvett hitelt nem kell kifizetni. Csak haladékot, halasztást jelentett. Viszont voltak, akik azt hitték ...

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #22008 üzenetére

    De nem kaptam vissza semmit. ... Tehát ki van maxolva a hitelkeret és még a moratórium hitelkeret számla tőkét is visszafizettetik.
    Rájöttem, hogy mi történt. Korábban volt egy rossz következtetésem.
    Szóval visszakaptad a hitelkereted a folyószámládra. A moratórium számlán pedig ott van a kimaxolt korábbi felhasznált keret, ami ott kamatozik.
    De a folyószámládom a hitelkeretedet felhasznált hitelnek jelzik, hiszen korábban kimaxoltad. Így előzik meg, hogy a jóváhagyott hitelkeretedet túllépd.
    Amikor decemberben levonják az egyhavi moratóriumos tőketörlesztést - legyen 50e háromszázezres tartozás után - és a kamatot, akkor csökken ötvennel a moratórium számládon a tőketartozás. Viszont egyidejűleg a folyószámládon is csökken ötvennel a felhasználtnak mutatott hitel. Így 50 hitelt akár újra igénybe is vehetsz a folyószámládról. Ha nem veszed igénybe, akkor januárban a moratóriumos tőketörlesztés után a folyószámládon már 100e elérhető hitelkereted lesz.
    Tehát egy (!!!) 50-es törlesztés mindkét számlán csökkenti ötvennel a felhasznált hitel összegét.
    Erre a bonyolult eljárásra csak azért van szükség, mert különböző kamatszázalék terheli a moratóriumos felhasznált tőkét és az esetleg moratórium után felhasznált hitelkeretet.
    Nem fizetsz kétszer ugyanazért!!!

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #22014 üzenetére

    Nagyon nehéz bármit értelmezni úgy, hogy nem ismerem a Gyurit, nem tudom, hogy mit látsz.

    Látok egy virtuális utalást a folyószámlámról a moratórium számlára (tőke törlesztés),
    Mitől virtuális? Látod a számlatörténetben?

    de ez az összeg nincs beterhelve a folyószámlán csak a moratórium folyószámlahitel egyenlegét csökkentette.
    A nincs beterhelve az azt jelenti, hogy nem csökkent a folyószámla egyenlege?
    Azt is jó lenne tudni, hogy ez a könyvelt egyenleg, vagy az esetleges zárolások utáni egyenleg? Vagy ez az elérhető, szabadon felhasználható egyenleg, amibe a felhasználható (még nem igénybe vett) hitelkeret is benne van?

    A folyószámla hitelkeret változatlan összegű.
    Ez egy szám, ami pusztán a hitelkereted (jóváhagyott) összegét mutatja?

    Ezek szerint a tőke törlesztés csak virtuálisan fog végbe menni...
    Nem lesz az virtuális. 1 hónapnyit bizony tőled már levontak. Azt te már nem költheted el.

    Viszont azt tartom a legvalószínűbbnek, levonták a tőketörlesztést a folyószámládról, de egyidejűleg ugyanakkora összeg felszabadult (elkölthetővé vált) a terhelt hitelkeretedből. És ezért a folyószámla egyenlege nem változott.

    Azt kellene pontosan tudni, értelmezni, hogy a folyószámlád egyenlege (csak egy szám) mit tartalmaz, mit mutat valójában.
    Például a bankkártyás zárolások megjelennek külön a folyószámlán vagy csak a bankkártyák résznél?

  • sifarr

    senior tag

    Ezt a topicot csak belépés után lehet újabban megnézni? :F
    Eddig ez nem volt, még ma délelőtt sem.
    Nem értem, mi indokolja? Tudja valaki a választ?

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #22020 üzenetére

    Mondjuk megfontolandó lenne ezt bekapcsolni a topikon elvégre banki dolgok kerülnek itt megbeszélésre.
    Érzekeny adatokat senki sem ír. Sokszor semmit, és így kérdezik meg, hogy melyik számla lenne nekik a legjobb. :DD Amire persze így nem is lehet adekvát választ adni.

    De az ötlet jó! Be lehetne vezetni a fizetős tanácsadást. 20 %-ot megkaphatna a Mobilarena, a többit a tanácsadó. :))
    Na jó, nem gondoltam komolyan. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz radi8tor #22021 üzenetére

    Kerettúllépési limitnek hívja Gergő app.
    Ettől nem lettem okosabb. De leírom, hogy a CIB applikációban ez hogy van, és az alapján próbálj kutakodni a Gyuriban.

    A számlaáttekintő ezeket tartalmazza:

    Elérhető egyenleg: x Ft. (Jó nagy számmal, mert ezt lehet költeni, többi kisebb betűvel..)
    Egyenleg: y Ft. (Ez a már lekönyvelt tételek utáni egyenleg.)
    Felhasználható hitelkeret: z Ft (Ez a folyószámlahitel még elkölthető része.)
    Hitelkeret: q Ft. (Ez a jóváhagyott hitelkeret, nem változik, elfelejtés ellen. Fejben pedig mindig kiszámolható ebből, hogy a tartozás= hitelkeret - felhasználható hitelkeret)
    Zárolt összeg: p Ft. (Ez a bankkártyás vásárlások még le nem könyvelt összege.)

    Az elérhető egyenleg pedig = y + z - p

    Valami ilyen részletezést kellene találni az appon belül, vagy különböző infókból összerakni.
    Az elnevezések némileg eltérhetnek, de a tartalomnak ennek kellene megfelelni.

    Továbbra is látatlanban azt mondom, hogy az egyenleged azért nem változott, mert 50k felszabadult a kimaxolt hitelkeretedből a tőketörlesztés miatt.

  • sifarr

    senior tag

    válasz egykori #22046 üzenetére

    mi a pláne a Google Paynek, ha van, működik a Gránit Pay? ... és miért jó ez nekem, ügyfélnek?
    Ha csak egy gránitos kártyát használsz és neked megbízhatónak működik a Gránit Pay, akkor neked felesleges a Google Pay.
    Ha több bankkártyát használsz, ráadásul több banktól, akkor sokkal kényelmesebb a használat során váltogatni a kártyák között.

    miért jó ez a banknak
    Pl. megspórolják az egyedi fejlesztés, karbantartás költségét. Több bank ezért nem is fejlesztett saját alkalmazást. Megvárták, amíg a Google Pay elérhetővé vált Magyarországon. (Az Apple nem is engedte az egyedi banki fejlesztéseket.) Ráadásul a bankok egyedi fejlesztései akár össze is akadhatnak egymással. Általában igaz, hogy a Google Pay megbízhatóbban, gyorsabban működik a bankok egyedi fejlesztéseinél.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Peter.70 #22087 üzenetére

    ... és a családom már meg is kezdete a banki kapcsolat leépítését. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz Peter.70 #22090 üzenetére

    Nem etetjük a kisgömböcöt. "Polgári engedetlenség".
    És vannak még egyéb érvek is. Választhatsz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Kátai #22097 üzenetére

    ... ilyen feltételekkel egy bank sem felel meg nekem(GRÁNIT Digitális Számla).Legalábbis én nem találtam. Külföldi bankszámla esetleg?
    Ha feltételfüggő akciós számlát (Unicredit, CIB) vagy prémiumszámlát (Raifeissen Gold 2.0) nem akarsz/tudsz és a külföldi számla esetleg megfelelne, akkor Wise kombinálva kincstárszámlával.
    GIRO számlát ad, része a magyar azonnalinak. Költségek: bankkártya 1 hóra <40.-, az utalás díja fix 85.- összegtől függetlenül, azaz 21250 utalt összegig némileg drágább, fölötte olcsóbb mint a digitálisnál. Bankgarancia nincs, de a kockázat nem nagyobb, mint a Gránitnál - gyakorlatilag nincs.
    A havi átlagos forgalmadat meghaladó pénzt át kell tenni a kincstárhoz, ott (MÁP+) a kamat magasabb, mint a Gránitnál és kamatveszteség nélkül szabadon hozzáférhető.

  • sifarr

    senior tag

    válasz sajtos365 #22107 üzenetére

    Magyar nyugdíjat kérhetek Wise-ra?
    Nem tudom. Korábban, lehet már több mint 1 éve is, itt a topicban volt erről szó. Akkor valaki azt mondta, hogy nem engedik. Azóta ez akár meg is változhatott. Meg kell kérdezni a nyugdíjfolyósítótól (kincstár).
    Ami érdekes, hogy a kincstárszámlánál be lehet állítani a Wise számlát célszámlaként, hiszen sima GIRO. Furcsa lenne, ha ugyanaz a "cég" a nyugdíjat nem utalná oda.
    De kis hazánkban minden elképzelhető.

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #22111 üzenetére

    Muterom tavaly ment nyugdíjba, csak Magyar banknál vezetett számlaszámot fogadnak el.
    Azért ez nem olyan egyértelmű. A kincstár utal nyugdíjat nagyon sok külföldi országba.
    Itt egy hivatalos leírás a részletekről. Csak átfutottam, de ebbe akár a Wise is beleférhetne. Majd holnap átnézem alaposabban.

  • sifarr

    senior tag

    válasz scott_free #22114 üzenetére

    A Wise-számlát ugyanúgy lehet használni, mint egy normál magyar bankszámlát?
    Hát nyugdíjra pl. nem, ahogy olvashattad. Csoportos beszedés sincs. A leírt használati szokásod alapján pedig semmi.

    Kp-felvétel mennyi a Wise-kártyával?
    Havi 200 fontig díjmentes, felette 1,75 %.

  • sifarr

    senior tag

    válasz merqree #22120 üzenetére

    A Wise-nak gyűjtő számla száma van (Magyarországon), ezért kell a közleményben megadni az azonosítót, hogy tudják kinek kell “könyvelni”.
    HUF-ra normál GIRO számot kap az ügyfél a Wise-nál. Belföldi számláról ugyanúgy kell rá utalni, mint bármely más bankszámlára. Nem kell a megjegyzésbe semmit beírni, hogy lekönyvelhessék. Amiről te írsz, az a Revolut.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #22126 üzenetére

    most mindenki két darab 126 kezdetű számlaszámot kap.
    Én nem látok a saját fiókomban csak egyet. Igaz, mind GIRO, mind IBAN (nemzetközi) formátumban látható, de a kettő ugyanaz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz oszi666 #22166 üzenetére

    és volt vmi gond ezzel a javás cuccal már akkor is.
    Nincs gond a javas cuccal és korábban sem volt. Telepíted és stabilan működik.

    két ilyen dolgot, rendszeres átutalás és csoportos beszedési megbízás csak személyesen lehet elintézni egy banknál.
    Nem csak személyesen lehet intézni ezeket. Telepíted a javas cuccot, és így az CIB Internet Bankon keresztül mindkettőt otthonról meg tudod oldani.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Kátai #22178 üzenetére

    Ettől [link] tud valaki jobbat,vagy legalább hasonlót máshol?
    Feltételhez kötve:
    a) Unicredit Parner Aktív Zéró. Részletek az összefoglalóban.
    b) bankmonitoros CIB ECO részletek szintén az összefoglalóban.
    Itt van egy kérdőjel, hogy van-e még. A CIB honlapja szerint a promóció 2021 végén lejárt, de a Bankmonitor most is hirdeti. Rá kell kérdezni, hogy él-e még az ajánlat.
    Ha nem, akkor a sima CIB ECO is hasonló, mint a DIGITÁLIS. Feltétel mindenkori nettó minimálbér jóváírás. Az utalás olcsóbb, csak 0,389 %, és 2022 év végéig akciósan 20 ezer alatt az utalás díjmentes.

    Feltétel nem vállalása estén: Wise.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #22189 üzenetére

    a banki számlavezető rendszer (b ackend) és a front rendszerek közötti szinkron hibája, azaz a kettő között valamiért vesznek el "rekordok", ami elég aggasztó...
    Csak egy tipp, nevezhető találgatásnak is.
    Nem lehet, hogy az applikáció cashe-ből dolgozik, és az újabb tételeket hozzáfűzi a már tárolt régiekhez? A szinkronhiba pedig abból adódhat, hogy az applikáció elindításkor nem mindig "veszi észre", hogy a legutóbbi indítás óta újabb tranzakciók történtek és elmarad a szinkron?
    Én megpróbálnám az applikáció gyorsítótárát törölni, hátha segít. Ez kikényszeríthet egy teljes szinkront.

  • sifarr

    senior tag

    válasz beers #22204 üzenetére

    Cib ECO havidíját szeretném elkerülni, mennyit kell utalnom rá az uni számlámról? (már nem érkezett rá a fizu) :R
    Januárban a decemberi jóváírást vizsgálják, ezért még a 2021-es nettó minimálbért kell elérnie a jóváírásnak.
    A jelenleg hatályos kondíciós lista nem tartalmazza, hogy a 2022-es emelés érvényesítését csak később, a korábbi évek tapasztalata alapján márciustól érvényesítik (áprilisban vizsgálják a márciusit). Ezért február elején érdemes megnézni, hogy e tekintetben a kondíciós listát módosítják-e. Ha nem, akkor februárban már a 133-at utald.

  • sifarr

    senior tag

    válasz sifarr #22207 üzenetére

    Hm. Kicsit összekavarodtam. :W
    Szóval az a biztos, ha vársz január 30-31-ig, és akkor nézed meg a kondíciós listát. Ha nincs változás a jelenlegihez képest, azaz nincs halasztás, akkor legkésőbb január 31-én délután a 133-at utald.

  • sifarr

    senior tag

    válasz beers #22210 üzenetére

    Holnap megszüntetném, előtte utalnék rá és fizetnék is a bankkártyával!
    Ha meg akarod szüntetni, akkor felesleges az egész "ráutalom, elköltöm" játék.
    2022. januárban a 2021. decemberi jóváírást vizsgálják (kondíciós lista 2-es lábjegyzet). Ha decemberben teljesítetted a feltételt, akkor januárban már nem terhelnek számlavezetési díjat. Ha nem teljesítetted, akkor pedig a januári utalás nem játszik, terhelnek.
    Tehát ha egyéb, más ok nincs, akkor felesleges bonyolítani a felmondást.

Új hozzászólás Aktív témák