Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #15785 üzenetére

    Jól látom, hogy az ECO számla havi díja 2.284,-Ft-ra emelkedik és erre nincs semmilyen kedvezmény?
    A számlavezetési díj novembertől nő, de az nem változik, hogy ha az előírt jóváírás a számlára beérkezik, akkor a számlavezetési díj nulla.

    A hirdetmény csak azokat a tételet veszi sorra, amelyek változnak. Azért nem találod a kedvezményről szóló részt a hirdetményben, mert az nem változik. (Ez szól Jim74-nek is.)

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #15789 üzenetére

    Megnéztem az előző havi számlakivonatát és azon nem volt számlavezetési díj, szóval valószínűleg jár neki a kedvezmény.
    A CIB honlapján olvasható a jelenleg és a novembertől hatályos ECO kondíciós lista. Mindkettőben ott van a számlavezetési díjkedvezmény feltétele azonos módon. Ez is olvasható az összefoglalóban: a netto minimálbérnek kell a számlára beérkeznie.
    A feleséged ezt úgy látszik teljesíti, ezért nem fizet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #15926 üzenetére

    Az én véleményem szerint irreális volt a 10 milliós bírság, mert kárt nem okozott a CIB az ügyfeleknek, és nem "direkt" nem oldotta meg, hanem ...
    Igazad van, teljesen egyetértek. Az MNB elmehetne oda, ahová kívánom! :(((
    A régebbi kártyák csipjébe beégetett program nem volt alkalmas a változtatásra. És igen volt megoldás annak, aki akarta: kérésre az igyenes kártyacsere.
    Az enyém is régi, én tudatosan nem kértem cserét - környezetvédelmi okból.
    Most nem lehet más megoldás, a kártyákat soron kívül le kell cserélni. 200 000 kártya, töbszáz kiló műanyagszemét soron kívül. :O
    Egyik oldalon korrekten eljáró bank és felnőttnek tekintett ügyfél, a másikon egy diktatórikus MNB. :(((

  • sifarr

    senior tag

    válasz dptrsk #15936 üzenetére

    Sajnos pont a legjobban veszélyeztetett korosztály az, aki nem feltétlen tájékozódott a neten/telefonon a lehetőségeiről.
    A legveszélyeztetett korosztályban (>65) a kártyahasználat nem túl jelentős (az is inkább kp-felvét, ami pin-köteles). Ha neten nem tájékozódó rétegét mint korrekciós tényezőt is figyelembe vesszük (vidék, alacsony iskolázottság), akkor pedig elenyésző.

    Nem a fogyasztók egészségügyi védelme miatt volt ez a(z indokolatlan) bírság. Egyszerűen erődemonstráció: mi fújjuk a passzátszelet, engedelmeskedjetek, különben jön a koki. :(((
    Ez a szemlélet, gyakorlat jellemzi a kormányt, a hatóságait is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #15943 üzenetére

    Ne mar, en csaladomban siman kartyazik 70+ is, megyeszekhely de nem Bp. ...
    A nyugdíjasok felének a nyugdíjat postás viszi kp.
    A kártyahasználat összértékének több mint fele még mindig kp.
    Csak e két adat alapján is a 65 felettiek kártyahaszálatáról a következtetést rád bízom.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #15946 üzenetére

    Mondjuk én fiatalokat is nagyon gyakran látok kp.-val fizetni.
    Fekete jövedelmek nem is kis aránya sokmindenre magyarázatot ad. :(((

    Mellesleg láttam valami kis bank díjszabásában (tán Sopron bank volt), hogy a kártyás fizetésért bizonyos csomagokban díjat számítanak fel.
    Én a Raifeissennél tudok ilyet.
    Mindennapok 2.0 díjcsomag esetében a díj 0,3 % max 6000.
    Bázis 2.0 díjcsomagnál 0,33 max 6537, de minimum 109! :F
    Fizetsz egy kávéért 500-at, és fizetsz pluszban egy százast. Hajmeresztő! :W

    Ráadásul ez valójában nem is a tr illeték átterhelése. Bankkártya esetében ugyanis a 0,3 % fizetésének van felső határa. A kártya előző évi forgalma után kell fizetni, de max 500 forintot!
    Ezt az 500-at már minden bank rég beépítette az évi kártyadíjba.
    Akkor miért is kér pénzt a vásárlásnál a Rafi?

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #15949 üzenetére

    Nem vedeni akarom a Raiff-t, de ugye nem csak a tr.ado a koltsege egy kartyas fizetesen.
    Havi átlag 14 ezres (13.889) össz vásárlás fölött már nincs tr adó, tehát ez elenyésző kültség.
    Valamint minden bankkártyát kibocsátó bank minden kártyatranzakción keres az összes költség levonása után. Nincs kivétel.

    Masreszt van kivereztetes. ...
    Szó nincs erről a Rafi esetében. Nem akarja a két említett számlacsomagot "kivéreztetés" után kivezetni. Egyszerűen a Rafi számlacsomagjai drágák, csak a prémium csomagjai jók, de azt kevesen választhatják a feltételek miatt. Amíg pedig van ügyfele a drága csomagokban, addig nyerni akar és nyer is az ügyfelein. Ha megfizetik, miért ne tehetné? Ennyi.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #15950 üzenetére

    Nyugdijasokat felezzuk le aszerint, hogy ki van bankfiok elerheto kozelsegeben.
    Mi köze van a kártyás vásáslásnak a bankfiókhoz? :F
    Hamarosan minden üzletben el kell fogadni a kártyát. Akkor most a vidéki, kisfalusi nyugdíjasok tömegesen áttérnek a kártyára? Nem hinném. :N

    nem azert nem kartyazik valaki mert 65+, hanem azert mert nem olyan helyen lakik.
    Nem hiszem, hogy messze járok az igazságtól, de szerintem a budapesti nyugdíjasok minimum 30 %-a postán kapja a nyugdíjat. Ők se kártyáznak, pedig van bankfiók is, az üzletekben is lényegében mindenhol lehet kártyával fizetni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #15955 üzenetére

    Elejere: pont azt irtam, nem a tr.ado miatt szednek dijat, hanem mas koltsegekre.
    A bankok a kártyásvásárlásért az elfogadó helytől szednek díjat minden esetben. Ez minden költséget fedez + profit. A bankkártya tr illetékét minden bank már rég beépítette az éves kártyadíjba. Ha a bank a bankkártya használótól is kér díjat, akkor az csak plusz profit.

    Nem vagyok abban se biztos hogy az uj belepok valaszthatjak-e me'g a kp-t.
    Választhatják.

    Bp-i nyugdijasoknal meglepne a 30%.
    Ha budapesti vagy, akkor egyszer kérdezd meg a postásodat, hogy hány nyugdíjasnak visz nyugdíjat házhoz. Meg fogsz lepődni. ;) Bár ez némileg kerület függő is.
    Az viszont igaz, hogy az új, bp-i nyugdíjasoknál egyre csökken az arányuk. Sírnak is a bp-i postások! :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #15959 üzenetére

    A virtuálus kártya nem ingyenes! 1.651 Ft éves díja van.
    Attól tartok félreértetted a kérdést.
    Az intenretkártya kerül ennyibe. Az, amit kézbe kap az ember.
    A virtuális kártya az ügyfél bármelyik meglevő bankkártyájához (debit vagy credit) kapcsolva hozható létre pl. a mobilalkalmazásban. A virtuális kártya ingyenes, a "díját" a főkártya díja már tartalmazza.
    (Hogy a virtuális kártya létrehozása működik-e, azt nem tudom. A bevezetésekor többen próbálkoztak vele - sikertelenül. Nem tudom, hogy azóta történt-e ebben változás.)

  • sifarr

    senior tag

    válasz Nestor16 #15958 üzenetére

    Volt régen is malacpersely számlájuk, ami jól fizetett (a többi bankhoz képest), ez is ingyenes? Megéri nyitni 3-6 hónapi megtakarításnak (hogy ne a főszámlán legyen a pénz)?
    Nem éri meg a malacpersely nyitásával bajlódni, főleg ilyen rövid időtartamra. Nem hoz érdemleges kamatot. Hosszabb távra meg főleg nem érdemes, mert nem hoz érdemleges kamatot.

    Ha az a cél, hogy ne a főszámlán legyen a pénz, akkor a #withSAVE megtakarítási számla a megoldás. Ezt a mobilapplikáción belül is megnyithatod, nem kell bankos közreműködés.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #15963 üzenetére

    Kiváncsiságból kipróbáltam. A mobilapplikáción belül simán, hiba nélkül létrehoztam egy egyszer használható virtuális kártyát.
    Tehát applikáción keresztül működik.
    Weben nem fogom kipróbálni, mert úgysem használnék ilyet, nem vásárolok neten.

  • sifarr

    senior tag

    válasz KTU #15982 üzenetére

    Van róla infó, hogy biztos kiraknak egyszerű CIB ECO-ba? ...
    Nehéz kérdés. Csak jóslás vagy valószínűsíthetű kifutások prognózisa lehet a válasz.

    Ha a CIB informatikai rendszere kezeli a kedvezmény lejáratának határidejét, akkor vagy automatikusan megszűnik a kedvezmény és sima ECO-ra vált, vagy a rendszer kijelzi az ügyintézőknek és szinte biztos, hogy ők váltják simára az esetek többségében.

    Ha nem kezeli, akkor lehet lapítani, hátha nem veszik észre. De akkor semmilyen ügyet (hitel, kártyaváltás, stb.) nem szabad indítani. Ennek a legkisebb az esélye.

    Nincs igazából jobb tanács, mint amit RR-13 adott. Ez tisztázza a helyzetet, és adott esetben - ahogy ő is írta - lehet a "felmondást" érvül belengetni. Esetleg ez eredményes lehet, de nem hiszem.
    Amít RR-13 még javasolt megoldásnak, hogy felmondás után pár héttel újabb BM ECO-t nyitni, ez működhet. De ha többen/sokan élne ezzel, akkor a CIB szigorítani fog a BM ECO feltételein mondjuk úgy, hogy csak az kaphat kedvezmény, akinek legalább 1(-2) éve nem volt számlája a CIB-nél. Több promóciónál is használt már ilyen szigorítást a CIB. (RR-13! Ezért nem szabad a kiskapura játszó ötleteket közkinccsé tenni! :N Ilyet inkább privátban.)

    A legvalószínűbb kifutás - szerintem.
    A számlevezetés a banknak önmagában nem üzlet. Akkor sem, ha havi 500 ezer vagy akár milliós számlaforgalmas van. A BM kedvezmény csak új ügyfél megszerzését szolgálja.
    Ha az elmúlt 2 évben nagy volt a számlaforgalmad, azon belül sok volt az utalás, csopbeszedés, akkor te veszteséges ügyfél voltál. Ha sima ECO-sként maradsz, akkor a banknak az megfelel, ha elmész, akkor nem bánja, a banknak ez nyereség.
    Ha utalások szinte nem volt, viszont sok volt a bankkártyás forgalmad (azon némileg keres a bank), akkor esetleg meghosszabbítják a kedvezményt. De nagyon kicsi erre az esély. Illetve ebben az esetben a sima ECO használata sem nagy költség.

    Viszont!!!
    Ha van befektetési portfóliód a banknál, van náluk hiteled - akár úgy, hogy 1 évre felvettél százezres nagyságrendű személyit és már ki is fizettek -, akkor érdemes lehet tárgyalni, és van esélyed a kedvezményt meghosszabbíttatni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #15985 üzenetére

    Az általam leírt "ötlet" megoldási lehetőség nem új dolog, és nem is titok.
    Nem is (ezt) írtam. :) Sőt! A "kiskapu" kihasználásában semmi törvénytelen, kivetnivaló sincs.

    ...a CIB pont, hogy enyhített júliusban a BM ECO feltételein, ... jelenleg határozatlan ideig van publikálva.
    Biztos új ügyfeleket akar szerezni.

    Amennyiben a CIB olvassa ezt a Topikot,
    Szerintem egyik bank sem olvassa a topikot. De erről infóm nincs, nekem sincs.

    hogy folyamatos ingyen "reklámot kapnak",
    Ennél többet, és nem csak a CIB-nek. A megbeszélések, egymásnak adott segítségek, tanácsok részben tehermentesítik az ügyfélszolgálatokat. Ezt komolyan gondolom.

    az itt megbeszélt kiskapu bele kell, hogy férjen.
    Ezt viszont kétlem. Veszteséges ügyfeleket tömegével egyik bank sem akar, ezért a kiskapukat előbb-utóbb bezárja.
    Jó példa igazolásul a hitelkártyás visszatérítések esete. Régen, sokan nem egyszer 100 ezres nagyságrendű havi visszatérítést kaptak. Fórumokon "dicsekedtek" a trükkökkel. Htelkártyák láncbafűzése, milliós hitelkártyás, pár napos lejáratú kötvényvásárlás MÁK-nál, havonta többször lepörgetve, stb. Egyre többen csinálták. Aztán a bankok besokalltak, kiskapukat sorra bezárták.
    A te ötleteddel hasonló várható, ha sokan élnek vele. Nem kell ezt a topicot olvasni, hogy észrevegyék!
    Ha felmondasz egy CIB-es számlát és pár hét/hónappal később nyitsz egy újat, akkor ugyanazt a bankszámlaszámot fogod kapni, mint a felmondott volt. Évekkel később is. Az informatikai rendszer automatikusan visszaadja.
    Garantáltan feltűnik a banknak, ha egyre több ilyen "felmondom-újat nyitok" eset lesz. És biztos felteszi a kérdést, hogy miért. A válasz is magától adja magát. Aztán lépni fog.
    Mert a reklám csak addig éri meg, amíg nem termel veszteséget. :D

    De összességében nekem mindegy. Nem vagyok érintett a BM-es kedvezményben. Tőlem mindenki azt csinál, amit akar. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #15987 üzenetére

    aztán majd kiderül, hogy mi változik, és mikor, ha egyáltalán...
    Ezzel teljesen egyetértek. :K
    Fél év múlva - remélem - KTU megírja, hogy mi lett.
    Én csak az ő kérdésére próbáltam számba venni az eshetőséget, hogy milyen ügyfelek esetében látok esélyt nem a BM kedvezmény meghosszabbítására, hanem egyedi kedvezmény megadására (ami lehet akár ugyanaz is, mint a BM kedvezmény). Mert ilyet a bank bárkinek, bármikor adhat. És természetesem az esélylatolgatásnál megpróbáltam a bank fejével is gondolkozni, hisz ez egy kétszereplős ügy. A jó üzleti viszony pedig akkor tartós, ha mindkét fél megtalálja a számítását. ;)

    Utolsó megjegyzésem, hogy több bank is "olvassa" ezt a Topikot!
    Ez meglep, nem gondoltam volna. :F
    Arról van infód, hogy a CIB is olvassa a topicot? Ha igen, akkor megírnád?
    Mert ha igen, akkor jobban figyelek magamra, hogy mit írok a CIB-ről. Nehogy véletlenül az ő számukra beazonosítható legyek, és esetleg elvegyék a speciális, pofá(m)ra adott kedvezményemet. :Y :))

  • sifarr

    senior tag

    válasz Nestor16 #15989 üzenetére

    Főleg úgy, hogy meg voltam róla győződve, hogy itt banki ügyintéző tevékenykedik (ezt veheted elismernek, akinek inge
    Mivel RR-13 megírta, hogy bankok is olvassák a topicot, ezért kénytelen vagyok leszögezni, hogy nem volt és nincs közös közöm egyik bankhoz sem - csak ügyfélként. ;)
    Ha segíthettem, annak örülök. Az "elismerés" jólesik. :)
    És viszonzom is. :K
    Ez a mondatod, amivel megköszönted a válaszokat, nagyon bölcs:
    Legalább már tudom "mit keressek", minek nézzek utána.
    A jótanácsoknak sem árt utánanézni. Még ha én írom, akkor sem. :))

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #15996 üzenetére

    Rengetek ötlet, fejlesztés, ügyintézői továbbképzés stb. alapja a fórumokról történő információk elemzése alapján is történik.
    Ez nagyon tetszik!!!! :C Ez a hír nagyon felpiszkált: tananyag akarok lenni a bankoknál!! :)) Hogy idézzék, tanítsák a hozzászólásaimat, miszerint így kell érthető, szakszerű választ adni az ügyfelek kérdéseire. És nem csak a CIB-nél, mindegyiknél.

    Lehet, hogy írok is egy hsz-t, hogy hogyan válasszunk bankszámlacsomagot, mire figyeljünk, milyen trükköket, aknákat, indokolatlan költségeket rejtenek el a bankok a csomagokban, stb. Természetesen több bank létező gyakorlatára konkrétan utalva.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16001 üzenetére

    A számlaszám bizonyos részei mindenképp változik, ha másik településen ... Teljesen ugyanaz a számlaszám kb. akkor tud maradni, ha ugyanazon településen, és ugyanazon fiókban is nyitjuk újra a számlát.
    Ez nem így van. A CIB-nél garantáltan nem, bizonyÍtani tudom. De más bankoknál sem valószínű, hogy így lenne.
    Egy családtagom sok-sok éve nyitott egy számlát a CIB-nél Budán, később megszüntette. 2 hónapja nyitott egy újat a CIB-nél (BM-est), Pesten. Ugyanazt a régi a számlaszámát kapta vissza.
    És miért ne kaphatta volna? Mamár nincs jelentősége, melyik fiókban nyitsz számlát, ahogy annak sem, hogy hol laksz. Ha elköltözöl másik településre, pl. Budapestről Sopronba, akkor sem kell számlaszámot változtatni. Az ottani fiókban is bármit elintézhetsz, ott is használhatod tovább a számlaszámodat. Akkor miért ne kaphatnád vissza a korábbi számlaszámod az ország bármely más fiókjában?
    Az informatika, digitalizáció korában a számlavezető fiók fogalma (ezt határozza meg az 1-8 számjegy) értelmét vesztette. Át lehetne nevezni számlanyitási fióknak is. Minden fiók minden terminálja ugyanazon a központi szerveren lóg.
    A területi elv, rendszer addig volt érdekes, amíg nem kezdték a bankok számítógépet használni, nem volt hálózat. Addig valóban a számlavezető fiókban lehetett intézni mindent, mert ott vezették a számlákat, kartonokon.

  • sifarr

    senior tag

    válasz István89 #16061 üzenetére

    ...nem is a első 2 évvel van a baj, hanem a 3. évtől ha átraknak a sima csomagba, akkor már nem a CIB lesz a legjobb választás.
    Hidd el nekem, hogy ez az egész kérdés vihar egy pohár vízben. Inkáb érzelmi kérdés, gyakorlati jelentősége nincs.
    A bankok kívülről fújják egymás kondíciós listáit. A CIB is pontosan tudja, hogy 2 év (KTU esetében fél év) múlva 10 BM-es ből 9,5-nek gyakorlatilag nem érdemes a sima ECO-ra váltás miatt bankot váltania. Ha vált, akkor sem nyerhet többet havi pár százasnál.
    Számoljunk egy kicsit. A havi nettó átlakereset kb 280e, a BM-eseknél is efféle. Ha valaki 400 felett keres vagy vállalja hogy 400-at havonta megpörget két számla között, akkor már úgyis a rafis Prémium Goldban van.
    Havi 300-ból az átlagnak 100e kártyás vásárlás, csopbeszedés, utalás pedig legyen 200e. A sima ECO-nál csak a 200 a díjköteles. 200 ezerre a költséged kb. 700 + kártyadíj/12 = kb 1050.
    Melyik bank melyik csomagjára válthatnál?
    1. Gránit Bajnok. 280e a számlavezetési díjkedvezmény a feltétele, azért ezt nem minden BM-es teljesíti. de ha igen, akkor a havi költség 200 + 280 = kb 500. Újabban köhög az informatikai rendszere, ezt be kell vállalni, kamat viszont jó.
    2. Unicredit Mobil Aktív Plusz. A havi díj jövedelemfüggő: 300 ezernél 249, alatta sávosan nő 1799-ig. Elektronikus utalás díjmentes (tr illeték nincs), eddig jó. De csak akkor, ha mobilapplikációból utalsz. Csak az appból, az internetbanknál már fizetsz. A mobilapp használatáért még nem fizetsz - akciósan. Meg fizetsz még egy csomó elektronikus szolgáltatásért. Sok lesz annak a vége.
    3. Erste Szabadon Díjcsomag. Havi díj 990 havi 100e bejövő esetén. Elektronikus utalás, csopbeszedés ingyen. 990-be sima CIB ECO-nál min 270e átutalás, csopbeszedés belefér.
    4. BBank Enter díjcsomag. Számlavezetés havi 990., vannak feltételek pl. folyószámla-hitelkeret - nekem emiatt is felejtős lenne. Utalás, csopbesz 0. Eddig lásd Erste. De kötelező a Mobilbank Plusz havi 516-ért. Mennyi is így?

    Csak a simaz ECO-val legjobban összevethető csomagokat néztem.
    Szóval hová lehet menni? Igazából sehova.
    Egyedül a Gránitnál takarít meg havi kb. 500-at, évi 6ezret. Én ennyiért nem csinálnék végig egy bankváltást. Többet ér az időm.

    Tudja mindezeket a CIB is. Miért pont ő tenne "állandóvá" egy akciós csomagot?

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #16064 üzenetére

    A forintszámlád kondíciós listájában benne van, minden számlacsomagban. Azt hiszem, de ez nem 100 %, hogy minden forintcsomaghoz ugyanolyan devizaszámla-díjcsomag tartozik.
    A havi díj egyébként 361 Ft.
    Azt nem tudom, hogy önállóan nyitható-e devizaszámla.
    (A forintodat ne a CIB-nél váltsd át!) :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #16066 üzenetére

    Hogy érdemes átváltani?
    Erre így, ennyi információ alapján nem lehet adekvát választ adni.
    Sok múlik azon, hogy mekkora összegről van szó? Pár százezer, pár millió, pár tízmillió vagy még több.
    Az sem mindegy, hogy egyszeri ügylet lesz, illetve a mostani tranzakciót követően folyamatosan is akarod a megtakarításaid áttenni CHF számlára.

    Lehet megoldás, amit axioma tanácsolt, de ehhez prémium számlát kell nyitnod a Rafi-nál. Összegfüggő, hogy ez egyáltalán megéri-e.
    Sokan használják átváltásra a Revolut vagy a Transferwise szolgáltatásait. Ezek jó árfolyamon váltanak, a visszautalás olcsó vagy ingyenes. De "számla" nyitásával jár ez is, és időbe telik a lebonyolítás: nyitsz, kiutalsz, átváltasz, visszautalsz. Ebben előfordulhatnak döccenők, ha rögtön nagy tételt pörgetsz meg. Van mindkettőnek topicja, érdeklődhetsz.

    A bankok általában nálunk a középárfolyamhoz képest drágán váltanak.
    A Gránit átváltása jobb a többiekénél, de azért rosszabb mint a Revolut vagy Transferwise. Ez is számlanyitással jár.

    Kérdésedből nekem az következik, hogy CIB-es vagy és CIB-en belül tervezed megoldani az ügyet, utána ott parkoltatni a devizát.
    Ha valóban így van, akkor azt javaslom, hogy a CIB-es számlacsomagodat váltsd át CIB ECO Pluszra. A díjcsomagváltásnak van díja, de nem tragikus. Vigyázz, mert ennél minimum havi 450e jóváírásnál nulla a számlavezetési díj! Ez azért megoldható hasonlóan, mint a Rafi prémium számláknál.
    Az ECO Pusznál ha CHF-t veszel, akkor az átváltáskor a bank középárfolyamának és az eladási árfolyamának a különbségéből kapsz 50 % kedvezményt. Így már tűrhető árfolyammal váltódik át a forintod.
    Ha ez csak egyszeri alkalom, akkor később akár vissza is válthatsz a korábbi díjcsomagodra. Viszont ha BM ECO-s vagy, akkor arra már nem tudsz visszaváltani. :N

    A kevés info alapján nagyjából ennyi.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #16069 üzenetére

    CIB online számlacsomagom van. Ott is él az 50%-os árfolyamkülönbözet kedvezmény?
    Nem, csak az ECO Plusznál van az 50 %-os kedvezmény.
    És az Online csomag lezárt, tehát arra sem lehet adott esetben visszaváltani. Én őrizném azt a csomagot, őrzöm is. :K

    Ha privátbanki ügyfél lennél és nagy összegről lenne szó, akkor kaphatnál egyedi árfolyamot. Az lenne a legkedvezőbb. Az lenne a legegyszerűbb. Ez minden banknál van.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #16071 üzenetére

    Mekkora lehet vajon a nagy összeg? Pár millió, vagy több 10 millió?
    Nem tudom. A több tízmillió már esélyes.
    Viszont, mivel magnifica ügyfél vagy, van személyes kapcsolattartód. Vele beszélhetsz, megkérdezed, megmondja.

    Esetleg valami normális deviza megtakarítás létezik?
    Ez a téma itt off. Van rá külön topic: Mibe tegyem a megtakarításaimat?
    Itt csak egy ötlet. Ha nem államcsőd félelme miatt akarsz megszabadulni a forintodtól, akkor az államkincstárnál a P€MÁP kötvény jó. De az nem CHF!

  • sifarr

    senior tag

    válasz KicsiRegő #16136 üzenetére

    Általánosságban neked csak arra, hogy egy helyen tudj kezelni több számlát, még ha nem is egy banknál van, kényelmi funkció.
    Egyáltalán nem biztos, hogy csak kényelmi funkció lesz.
    A fintech pénzszolgáltatók egyáltalán nem biztos, hogy igazi bankokká akarnak átalakulni.
    Inkább a bankokkal való együttműködéssel akarnak bővülni, amellyel mindkét fél jól jár.
    Valami ilyet sejtek a CIB és a Transferwise között.
    Biztos nem véletlen, hogy épp Magyarországon kért Giro hozzáférést és így adhat magyar számlaszámot a Tranferwise. Nem a magyar piac nagysága indokolta ezt. :N
    A sejtésemet az is erősíti, hogy a CIB az Intesa Sanpaulo Csoporton belül a digitális fejlesztések tesztelője. Mind tesztalanyok vagyunk. :K Nálunk jönnek elő a hibák, de nálunk jelenhetnek meg az új fejlesztések. Akár egy Transfewise kooperáció is.

    Én inkább érdelődve várom a fejleményeket, s nem a CIB kutakodásában látom az okot.
    Az is lehet, hogy nyitok is egy Transfewise számlát. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16139 üzenetére

    Sejtésről volt volt szó részemről, tehát konkrétumra hiába kérdezel rá.

    akkor a Transferwise kérne adatokat a CIB-es számlákról
    Honnan tudod, hogy később - a felhatalmazásoddal - nem fog?
    Pl. nekem logikus lenne, ha - egy együttműködésben - a CIB-től utalsz a Transferwise-nál vezetett (forint)számládra, akkor a Tr beazonosítja, hogy tulajdonostól jött az utalás. És nem kér igazolásokat a pénzmosási rendelkezésekre hivatkozva.
    Az is elgondolkozató, hogy a CIB külön díjtételt határozott meg a Tr felé utalásokra.
    Ennek mi értelme, ha nem kapcsolódik hozzá később valami együttműködésés szolgáltatás?

    De mondom, ez csak sejtés. Majd kiderül, mi lesz belőle konkrétan.
    Ha nem tetszik, bizalmatlan vagy, akkor ne foglalkozz vele. (Gondolom, neked van Transferwise számlád.)

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16141 üzenetére

    ... egyelőre csak plusz egy-egy rubrika mindenhol, mert maga a díj ugyanaz, mint a normál átutalás díja.
    Nem egészen. :N
    1. A díj valóban ugyanaz, de 2021. 03. 31.-ig az átutalás díja 0. Nem csak 20 ezerig és 2020 végéig mint más utalás esetében. Valamiért kedvezményt ad a CIB. Valami oka biztos van.
    Mindenesetre ez a kedvezmény neked már értelmessé teszi a szétválasztást.
    2. Ha a Transferwise felé utalsz és az utalás fogadásának van a Transferwise-nál költsége, akkor a költséggel növelt összeggel terhelik a CIB-es számlát. Lásd a lábjegyzetet! Ezért kell a CIB-nek a hozzáférés a másik szolgáltató felé.
    Nem tudom, hogy a Tranferwise milyen költségtételekkel dolgozik, nincs ott számlám.

    Engem jobban érdekelnének a bank konkrét szándékai ezzel, mert így az egész csak lóg a levegőbe, ...
    Majd kiderül, hogy mi lesz konkrétan. Ha kész, biztos bejelentik.

    Egyébként egy bank nem a Google. Pont elég adatot tud rólad, ami neki kell. (Többet is, mint amit használ.) A CIB-et sem érdekli, hogy kinek, mennyit utalgatsz a Tr számládról.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16145 üzenetére

    Az 1. engem nem érint, tehát számomra sok értelme továbbra sincs.
    Ettől még másnak lehet értelme. Pl. aki fizet az utalásért. Ők vannak többen. :K
    Azt pedig honnan tudhattam volna, hogy téged nem érint? :D

    Magyarul, engedélyt kér, hogy hozzáférhessen ... hogy láthassa az utalásaid részleteit és a számlatörténetet.
    Először is megértettem, amit írtál. Viszont fenntartom, hogy a CIB-et nem érdekli a Transferwise számlaforgalmad, sem egészben, sem részleteiben. Másra kellenek az engedélyek.

    Van még kérdés? :U
    Van. :DD
    Miért csak a CIB-re nézve teszel fel kérdéseket?
    A CIB semmihez sem tud hozzáférni - még az engedélyeddel sem -, ha a Transferwise arra nem ad engedélyt és nem teremt lehetőséget. Velük nem vagy bizalmatlan csak a CIB-bel? Őket nem kéred számon, hogy hozzáférést adnak? :F
    Egyébként, ha bizalmatlan vagy, félted az adataidat, akkor használd a sima utalást és ne a Transferwise menüt. "Kutakodás" máris kizárva, s neked az is ingynes. :)

    Nem lehet, hogy mégis valami kooperáció készül, csak a lényegét és részleteit még nem tudjuk? Én sem, te sem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gedeon31 #16147 üzenetére

    Tegnap levontak a számlámról többször úgy pénz ,hogy most nem vettem ott semmit. Vissza tudom valahogy vonatni a Cib banknál ezeket az összegeket?
    Ha ez bankkártyás vásárlás volt és tényleg nem te voltál, akkor azonnal hívd a CIB24-et. Jelentsd be, hogy nem te voltál, tiltasd le a kártyád. Velük megbeszélheted, mit kell még tenni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gedeon31 #16151 üzenetére

    Korábban sem értettem még évekkel ezelőtt, miért kell napokat várni ezek a tételek könyvelődjenek,
    Ilyen a bankkártyás vásárlás rendszere minden banknál, kártyánál. Egy vásárlás lebonyolításában a kártyatársaság és több bank is részt vesz. Ezért nem azonnali.
    Vásárláskor először zárolják az összeget, ez csökkenti az elérhető egyenleget. A számlán a lekönyvelt tételeknél nem látszik, viszont a kártyáim menüpontnál a zárolás azonnal megjelenik. Általában 2-3 nappal később könyvelődik egy vásárlás, akkor látszik már a könyvelt tételeknél is.

    Amíg ezeket nem látni nem tudnak semmit csinálni ,hogy visszakapjam a pénzem.
    Hát ...? :F Szerintem a CIB24 látja a zárolt, de még le nem könyvelt vásárlási tételeket is.
    Szerintem a folyamatot azonnal el lehet indítani. Az más kérdés, hogy a megkifogásolt vásárlások értékét valóban nem vezetik azonnal vissza a számládra. Kivizsgálják a tételeket és majd utána.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16153 üzenetére

    Nagyon máshogy látjuk a kérdéseket, így kevés lehetőséget látok az egyetértésre. :N
    Utoljára máshogy futok neki a Transferwise-CIB ügynek, a bizalmatlanságnak.

    Ezt az egész biztos, hogy nem úgy indult, hogy egy CIB-es vezető a homlokára csapott, s felkiáltott: kutakodjunk az ügyfeleink Transferwise adataiban, forgalmában, stb. Etessük meg őket pár havi ingyenes utalással, szerezzük meg a hozzájárulásukat, aztán hajrá!
    Ha adatszerzés lenne a cél, akkkor miért nem csinálják ezt a Revoluttal is? Meg a legnagyobb magyarországi bankokkal, amelyek az igazi kokurrensei? Persze külön-külön menüponttal mindnek. :Y
    Nem lehet, hogy mégis valami szolgáltatás előkészítése van a háttérben?

    Nekem az a megközelítés is furcsa, hogy "nekem nem jó, engem nem érint, stb.". Lehetnek más ügyfelek, akiknek más a szempontjuk, akiknek valami jó, ami neked nem.

    Mondjuk az tényleg jó lenne, ha a fix 340 Ft-os tw-ről utalási díjat 0-ára csökkentenék.
    A tw-nek is jó lenne? :D

    Kérdés, hogy mi vesz igénybe 2-3 napot. (lekönyvelés)

    Hát nem 1-2 éve könyvelnek a bankok "digitálisan". Az azonnali átutalást mégiscsak nemrég vezették be. Döccenőkkel, jó nagy költséggel.
    A bankkártyás vásárlás az egész világon működő rendszer. Eszméletlen sok közreműködővel. Át lehetne alakítani azonnalivá, beleértve a lekönyvelést is. Mennyire menne könnyen és olcsón? Gyakorlati jelentősége pedig nincs, hogy +2-3 nap mire a lekönyveléssel lezáérul a tarnzakció.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #16156 üzenetére

    Revolutra beteti kartyarol siman veszteseg nelkul feltoltesz penzt mintha vasarolnal, felejuk nem erne semmit az ingyen utalas.
    Én is úgy olvastam, hogy ez a feltöltés ingyenes. A bankkártáys vásárlásnak viszont mindig van költsége. Azt az elfogadó fizeti meg, jelen esetben a Revolut. Veszteséges is a kezdetek óta. A Transferwise viszont gazdaságilag ésszerű időn belül nyereséges lett.
    De nem erre, a CIB-es "kutatodásra" hoztam példának őket, több bankkal együtt.

    ... kutakodos dolgok arra epulnek, hogy a usernek _van_ igenye arra hogy lassa a kolteseit rendszerezetten, minden forrasut egy helyen.
    A költés rendezett megjelenítésére vannak példák mobilappokban az ügyfél bankban vezetett számlájára alapozva. Pl. Gránit appja.
    De nem hinném, hogy bankok az applikációjukban az ügyfelük több/sok más pénzintézetnél vezetett számlájával bővítetten fejlesztenének ilyet. Főleg nem információ szerzése céljából.
    Mire kellenének ezek az adatok? Ügyfélminősítéshez pl. hitelnél? Vagy hogy eladják az infót valakinek? Egy bank nem a Goggle! Nem adatokkal kereskedik, hanem pénzzel, pénzért az ügyfelétől.
    Egy startup esetében ilyen fejlesztésnél inkább el tudom képzelni a kutakodást. Mert vagy pénzt kér a rendezett, átlátható infóért a költéseiről, pénzhelyzetéről, vagy eladja az adatokat.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #16158 üzenetére

    A lenyeget hagytad ki: minden forrasu koltest egy helyen.
    Szerintem nem, legfeljebb nem fogalmaztam elég érthetően:
    "bankok az applikációjukban az ügyfelük több/sok más pénzintézetnél vezetett számlájával bővítetten fejlesztenének ilyet."

    Elhiszem, hogy "külföldön ez egy létező igény az ügyfél részéről".
    Persze, kényelmes lenne egy applikációban, egy online felületen kezelni az összes pénzintézeti kapcsolatot. Erre a lehetőség adott.
    A kérdés az, hogy ezt ki fejlessze ki és üzemeltesse?
    Erre írtam, hogy egy ilyen szolgáltatást inkább el tudok képzelni egy bankoktól független cégtől (pl. startup). Amelynek ez valahogyan megéri üzletileg.

    De legyen! Tőlem ezt a szolgáltatást kifejleszthetik a bankok is. Mindegyik.
    Akkor tekintsük a CIB-Transferwise ügyet a CIB részéről az első lépésnek egy ilyen kifejlesztésére. :Y Bár szerintem nem. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #16160 üzenetére

    (hajlandoak = jogin kivul a technikai felteteleket is megteremtik).
    Előbb-utóbb kötelező lesz az is. Meglehet már az, de ezt nem tudom. CIB-nél már megvannak a tech feltételek, a K&H-nál és az Erstenél is. Takarékbanknál nem hinném. :)
    Ahol megvan, ott már lehet külsősnek adatokat lekérni. Persze a feltételek teljesítése esetén.

    De ez már messzire visz az eredeti felvetéstől. "A miért akar kutakodni a CIB?" kérdésétől.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16180 üzenetére

    ... újra nyilatkozni kell?
    Nem tudom, hogy megjelent-e, de erre a kérdésre a választ a moratórium hosszabbításáról rendelkező jogszabály fog felelni. Orbán bejelentésében van némi ellentmondás.

    A jelenlegi és a januártól érvényes moratórium között lényeges különbség lesz.

    A jelenlegi moratrórium minden lakossági hitelre vonatkozott feltétel nélkül. Csak azoknak kellett nyilatkozniuk, akik mégis fizetni akartak. Ez banki oldalról egyértelmű volt és lebonyolítható. Mindenkire érvényesíthette automatikusan. Az ügyfél nyilatkozata pedig igazolta, hogy a bank megadta a kedvezményt, csak ügyfél nem akart élni vele.

    2021-től a helyzet pont fordított. Alapesetben mindenkinek újra fizetni kell, kivéve gyermekeseknek, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek és közfoglalkoztatottaknak. Ez banki oldalról nem automatikusan végrehajtható. A bank a legtöbb/sok esetben nem tudja, nincs róla hiteles információja, hogy az ügyfél megfelel-e a kivétel feltételeinek. A hitelfeltétel óta, de akár március óta is változhatott és még év végéig is változhat az ügyfél helyzete, azaz kikerülhetett vagy bekerülhetett a kivételek közé. Ezt csak az ügyfél tudja igazolni vagy nyilatkozni, hogy megfelel a feltételeknek.
    Ezért politikusi nagyotmondásnak tartom ezt a kitételt: csak akkor kell felkeresniük a bankjukat, ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének.
    Szerintem az a legvalószínűbb, hogy akik megfelelnek a feltételeknek és továbbra sem akarnak fizetni, azoknak igenis fel kell keresni a bankjukat.

    Összegezve: ha te fizetni akarsz, szerintem nem kell tenned semmit. Ha nem nyilatkoznál, akkor is kéri a pénzt a bank, ha megfelelsz a kivétel feltételeinek.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz egykori #16191 üzenetére

    Én nem nyilatkoztam semmit a hitelkártya miatt, csak egyszerűen visszafizettem rendesen ...
    A bank a visszafizetést ráutaló magatartásként nyilatkozatként értelmezte. Ez is lehet a nyilatkozat egy formája.
    De azért a ráutaló magatartás csak feltételekkel egyenértékű az aktív nyilatkozattal.
    Ha a bank az ügyfelet kiértesítette, tájékoztatta a lehetőségeiről és a tájékoztatásban jelezte, hogy a törlesztést nyilatkozatként értelmezi, akkor OK. Ha ez nem volt meg, akkor az ügyfél a visszafizetés után - mondjuk 2 héttel - mondhatta volna, hogy semmiről nem hallottam, nem tudtam, hogy a moratórium erre is vonatkozik, és kérhette volna a moratórium érvényesítését utólag is.
    A jogalkotói szándék egyértelmű volt, viszont - ahogy axioma is írta - a jogszabály nem tért ki minden hiteltermék eltérő sajátosságaira.

    De a te esetedben minden jól alakult, a bank (erste) eljárása neked pont megfelelt.

  • sifarr

    senior tag

    válasz kuksa90 #16354 üzenetére

    Szóval azt mondod, hogyha felrúgom a 2019 februári BM CIB ECO-t nov 30-ig, akkor ujraköthetem 2021 januárban két évre 0 Ft- osként? Nincs valami tiltás?
    Nem tiltásnak nevezném, inkább korlátnak, de van.
    A BM CIB Eco promóció jelenleg 2020. 12 . 31-ig tart, azaz jelen állás szerint 2021-ben nem lehet már kötni. Lásd promóciós feltételeket !
    Lehet, hogy meghosszabbítják, de erre nincs garancia.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16446 üzenetére

    a Tw. fiókban kell-e előzetesen valami CIB-es regisztrációt elvégezni... (ez idézet RR-13-tól)
    Nem. Max. annyit tudhat a TW, hogy ha esetleg CIB-es kártyával töltötted, akkor mi a kártya száma vagy ...

    Elolvastam az RR-13 által linkelt tájékoztatót. Az alapján RR-13 feltételezése sokkal közelebb áll a valósághoz, mint a te válaszod.
    A tájékoztatóból egyértelműen kiderül, hogy az első használat előtt igenis kell regisztrációt végezni. A regisztrációkor CIB oldala "meghívja" a Tw-t, ott be kell jelentkezni, s engedélyezni, hogy a CIB alkalmazásokon keresztül Tw utalást lehessen lebonyolítani.
    Azt valóban nem tudja a CIB, hogy kinek van Tw számlája. Ha éles lesz a Tw menüpont, akkor akinek van (és akarja), akkor kezdeményezheti a Tw-s regisztrációt.
    Most még - feltehetőleg - azért nem jelenik meg a menüpont, mert a fejlesztés még nincs kész vagy még a belső tesztelés folyik.

    Mondtam én a múltkor is, hogy valami készüL, most kiderült.
    Jó lesz ez!! :C Aki "összedrótozza" a CIB-et a Tw-vel, az a Tw-n keresztül tud devizát utalni. A CIB-nek a belföldi átutalási díjat fizeti, a többi költséget pedig a Tw-nek. És a Tw fogja a devizát átváltani! :K

    Arról van valakinek pontos(hoz közeli) információja, hogy mely bank ATM-jei támogatják a contactless módon történő készpénzfelvételt?
    Pl. az OTP-nek vannak ilyen ATM-jei. Bedugás helyett érinteni kell, a többi ugyanaz. Kártyát bevonni természetesen nem tud.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16448 üzenetére

    Az, hogy a CIB honnan tudja, hogy kinek van regisztrációja, ...
    Ha tudja, akkor az előbb tévedtem. :((( De ez megesik bárkivel. ;)

    ... az nem publikus infó, és nem mondják meg.
    Akkor megmondom én. :K
    Ugye a Tw már magyar GIRO számlákat is vezet az ügyfeleinek. Ezeket azonban (a többihez hasonlóan) valójában nem a Tw vezeti, hanem minden országban egy helyi bank. A számlapénzek utaláskor ezekhez kerülnek.
    Tehát a Tw magyar GIRO számláit a CIB-nél vezeti. Hát innen tudja a CIB, hogy kinek van Tw számlája.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16450 üzenetére

    Jézusom, azt hittem ez alapvető. ...
    Elhiszem és elfogadom, hogy teljesen tájékozatlan tartasz. De éppen ezért, ha felvilágosítani akarsz, akkor adhatnál egy kissé több információt.

    Ahogy minden más fintechnél is, meg ahogy minden más webes szolgáltatásnál is általában. Szóval a CIB-es regisztráció továbbra sem állja meg a helyét.
    Annyit még én is tudok, hogy a Tw használatához a Tw-nél regisztrálni (számlát nyitni) kell.
    De én nem eről írtam. A CIB-es regisztráció azt jelenti, hogy - akinek CIB-es és Tw számlája már van - az első használat előtt és egyszeri alkalommal, a CIB applikáción keresztül felhatalmazást kérsz és adsz "magadnak" a Tw-nél, hogy a CIB applikáció műveleteket végezzen a TW számlád felhasználásával. Azaz indíthass egy devizaátutalást a CIB felületéről, a CIB a Tw-től lekéri a tranzakció minden Tw költségét (átváltás, utalás), és a CIB a költségekkel növelt összeget utalja a Tw számlára, amely lebonyolítja a devizaátutalást. Az egész folyamat pedig a CIB felületén belül marad.
    Mindez az RR-13 által linkelt CIB-es tájékoztatóban szépen le van írva.
    Nekem úgy tűnik, ezt a tájékoztatót te még nem olvastad el.

    Onnan esetleg tudhatja, hogy régebben raiffeisenes gyűjtőszámlára kellett beutalni, konkrétan erre: 12010501-01383287-00100001 és kedvezményezettnek kellett a nevét beírni, ... Kapásból két számlaszámot is kapsz HUF-hoz, az egyik arra való, hogy saját magadnak utalj be, a másik meg arra, hogy más utalhasson a számládra.
    Ezt nem egészen értem. Te nyitottál már forintszámlát a Tw-nél?
    Rögtön két egyedi 126-os számot ad a Tw? Egyet saját használatra, egyet hogy más utalhasson neked? Nem tudom a választ, nekem nincs Tw-m, kipróbálni sem tudom..
    Mindenesetre ez a megoldás nekem furcsa, értelmetlen lenne. Egyáltalán nem felhasználóbarát.
    Vagy a Rafi-s gyűjtőszámla megmaradt a külsős utalások fogadására, a 126-os pedig személyes használatra?

    Nyilván nem olvastok egyszerűsített hitelesítő táblát:
    Számlaszám első 8 jegye: 12600016
    ...
    Tehát a bank brüsszeli.
    A Tw nem bank.
    De az "egyszerűsített hitelesítő táblában" nem csak bankok szerepelnek.
    Ott van mindjárt az elején a MÁK. Nem bank, költségvetési szerv. De ad egyedi giro számot azoknak is, akiknek van kincstári számlájuk.
    De szerepel benne a KELER is. Az sem bank, de van giro száma. Ott a posta is ...

    A CIB-nek ehhez semmi köze.
    Azért erre még térjünk vissza.
    Most ennyi.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz István89 #16456 üzenetére

    Én egy magyar TW számlát kaptam, nincs másik. Ha azt megadnám mindenkinek, akkor arra lehet utalni bárhonnan.
    Én is így gondoltam, de gyakorlati tapasztalatom nincs. Cocka pedig azt állította, hogy 2 számlát ad a Tw.

    Amúgy valóban nem CIB-es számla, ... MNB adja nekik a technikai számokat.
    Nem azt írtam, hogy a Tw 126-os számlái CIB-es számlák.
    Nekem az a feltételezésem, következtetésem, hogy a Tw a 126-os számláit a CIB-nél, mint banknál vezet(tet)i. Valahogy úgy - most hasonlat jön -, mint amikor volt még Tesco mobil, külön körzetszáma volt (31), de a Vodafon rendszerén működött.

    Leírom, hogy miért gondolom ezt.
    A Tw nem bank, ezért az ügyfelek nála levő pénzeire nincs betétvédelem.
    A Tw is azt írja a garanciáról, hogy az ügyfelek parkoló pénzét megbízható bankokban, a saját pénzétől elkülönítetten tárolja. Ez a Tw-nek pénzbe kerül, mert a bankoknak a nála parkoló ügyfélpénzek költséget is jelentenek, ezeket aTw-vel megfizetteti. (A lekötetlen pénzekre is kell betétbiztosítási díjat fizetni!) Ezt hárítja át a Tw hamarosan a nála sok pénzt parkoltató ügyfelekre.

    Hogyan realizálódik ez a bankgarancia a Tw esetében? Hogyan egy önálló giro számos Tw forintszámla esetében?
    Átutalok 1 milliót a CIB-től egy 126-os egyedi Tw számlára. A CIB-től elindul a számlapénz, de hol landol? Fél évig parkoltatom a pénzt a Tw-nél. Hol parkol a pénzem?
    Ha a pénzem a Tw-nél landol, ott parkol, azaz a Tw önállóan vezeti a számlát (mint egy bank), akkor hol a megbízható bank által nyújtott garancia? A Tw nem az. Ilyen konstrukcióra az MNB nem adott volna engedélyt, giro számot.
    Ha a Tw-nél landol a pénzem, akkor rögtön átutalná egy bankba, mondjuk az OTP-be? Ekkor valóban teljesül a Tw által ígért banki garancia. Csak éppen mi értelme van fogadni egy utalást a Tw-nek és utána rögtön továbbutalni? Azt végképp abszurdnak tartanám, hogy a Tw mondjuk naponta egyszer rovancsolná a forintszámlákat és a fölösleges pénzt utalná egy magyar bankba. Azután ha később kell, akkor meg vissza.
    Az egész így egy felesleges duplikációnak tűnik, ami ráadásul növeli a Tw költségeit is.
    Viszont a kérdés egy bankkal való kooperációval megoldható.
    Egy banknál kell vezettetni a 126-os egyedi számlákat. Így a 126-os számlák mögött rögtön egy bank van, garanciával. Elintéz mindent, ami a pénz parkoltatásával költségszinten is jár, a költségét pedig átterheli a Tw-re. A Tw pedig kifelé mint önálló számlavezető jelenik meg.
    Technikailag, informatikailag ez simán lebonyolítható. És egy ilyen kooporációban mindkét fél megtalálhatja a maga számítását.

    Beismerem, amit leírtam, az részinfókból levont következtetésen alapuló feltételezés. Lehet, hogy nem így működik. De a cáfolathoz jó lenne konkrét, megbízható infókat felhozni.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16464 üzenetére

    Az egészben azt nem értem, hogy mi a különbség, ha ...
    Mondhatnám, hogy semmi. Illetve mégis van/lehet.
    Ahhoz, hogy a Tw-ről lebonyolíts egy devizautalást, előbb a Tw számládra fel kell töltened a pénzt, esetünkben a forintot.
    Ezt megteheted úgy, hogy a CIB-ről átutalod a pénzt a CIB-es applikáción keresztül, s utána a Tw applikációból átutalod a devizát valahova. Ez két lépés.
    Ha beindul a CIB-es Tw-utalás, akkor csak a CIB applikációba lépsz be, és egy lépésben lebonyolítod a tranzakciót. Ez szerintem kényelmesebb.
    De nem kell ezt csinálnod, ha idegenkedsz tőle. Egyszerűen nem kötöd össze a két számládat ezért a "közös" szolgáltatásért, és neked minden mehet úgy, ahogy eddig.
    De azt is megteheted, hogy összekötöd, kipróbálod, azután ha tetszik, akkor így használod. Ha pedig valamiért nem tetszik, akkor törlöd a CIB-es és Tw számlád "összekapcsolását", visszavonod a CIB-nél a felhatalmazást, és visszaáll minden a jelenlegi állapotba.

    A Tw-nek és a CIB-nek másért éri meg ez a kooporáció. Ennek kifejtése hosszabb lenne.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16475 üzenetére

    Egyébként én letiltottam a telefonomban a frissítést, ...
    Ez a bölcs eljárás! :K
    Ha a frissítéskor az Andriod főverzió újul (9->10, 10->11), akkor érdemes várni legalább egy hónapot. Ezalatt kiderül, hogy a használt programokra elkészültek-e a kompatibilis verziók.
    Ha az embernek vannak kritikus fontosságú applikációi, akkor az óvatosság különösen kikerülhetetlen.

    Egyébként a 9-ről 10-re már nyugodtan válthatsz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Micsurin #16529 üzenetére

    Imádom a rendszereket... 1-1 utána nincs 6-os opció beadom a 8 karaktert
    Nem kell a 6-os opció. :N
    A CIB24-et így írd be és mentsd el a telefonkönyvedbe:
    +36 1 424 2242,1,1,xxxxxxxx (azonosítód)
    A négyjegyű kódodat ne írd be és ne ments el biztonsági okokból! Ha nem félsz, akkor az azonosító után "," és utána a kód.
    A telefonszámban a "vesszők" fontosak, a szükséges szünetet eredményezik a tárcsázás közben.
    Így próbáld, menni fog.

    Látom, hogy RR13 már korrigált.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Micsurin #16533 üzenetére

    Mindhármat végig nyomtam, 0614242242 - 1 - 1 majd a netbankos 8 karakteresem, szünet, 4 karakter csillag. Egyik sem jó a felírtnak jónak kéne lennie ha nem a másik kettőből egynek.
    Lehet (!), hogy már két, közvetlen egymás utáni rossz próbálkozás után letilt a rendszer, s utána már hiába adod meg a harmadikat.
    Azt nem tudom, hogy a letiltás végleges-e (azaz irány a fiók).
    Mindenesetre arra is lehet esély, hogy csak 1 napra tiltott le.
    Én megpróbálnám úgy, hogy egyik nap az egyik kód, ha nem jó, akkor 1 nappal később a második, ...
    Azt én pozitívnak ítélem, hogy telefonos adatokkal való azonosítással nem lehet új kódot generáltatni. Gondold meg, ha valaki tudja az adataidat és a számlaszámodat is, akkor azonosíthat a nevedben is. Utána pedig azt csinál a számládon levő pénzzel, amit csak akar.
    Téged biztos nem érint, de az élet produkál furcsa dolgokat - családon belül is, banki pénzügyekben is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Micsurin #16538 üzenetére

    Pozitív? BB esetén bármit elintéztem így, és mégsem zeng ettől a média, ...
    Azt írtam, hogy "én pozitívnak ítélem", te pedig ezek szerint nem. Nem vagyunk egyformák, a preferenciáink sem.
    Viszont egy banknak (bármelyiknek) nem egyféle típusú ügyfele van. Van, aki nagyon tud vigyázni az adataira, a banki biztonságára és van, aki nem. Az utóbbiak vannak többen.
    A bank dönti el, hogy hol és hogyan húzza meg az biztonsági határokat, a saját és ügyfelei védelmében. Akár úgy is, hogy az ügyfelek egy részének ez nem tetszik. Lásd banki applikációk használata vagy tiltása rootolt készüléken.
    Az biztos, hogy az ügyfelek nem kis részének a hozzáállása ehhez a kérdéshez helyzetfüggő.
    Macerásnak ítéli pl. az online bankkártyás vásárlás kétkörös engedélyezését, de ha lenyúlnák a pénzét, akkor a bank fizesse ki a kárát.
    Az utóbbi időkben olvashattál nem egy sim-cserés pénzlenyúlási történetről is.
    Döntően az ügyfelek hibáztak (vírustelepítés) és a mobilcégek (sim-csere), mégis mindenki azt várta el, hogy a bank fizesse ki a kárukat.

    Holnap megnézem újra, ha nem akkor befejeztem velük a szenvedést.
    Ezt kell tenni. Ha egy szolgáltató szolgáltatása nem megfelelő, akkor ott kell hagyni. Van másik.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Micsurin #16542 üzenetére

    5 évig? Ez hol volt leírva a szerződésben?
    Nem kell feltétlen mindent beleírni a szerződésbe. Pl. azokat sem, amiket jogszabály határoz meg. Az adatkezelés is ilyen.
    5 év? Gyakorlatban inkább több.
    Pl. a számviteli törvény szerint 8 év a bizonylat megőrzési idő. Ebbe beletartozik minden tranzakció, ami a számládon történt és hozzád kapcsolódik. Nem törölhető.
    De ott van a NAV is. Ott az elévülés gyakorlatilag 6 év. Bevallási évet követő 5. év vége. A bank a bevételét (díjbevétel tőled) vagy adókötelezettségeit (pl. tranzakciós illeték) tételesen köteles utólag is igazolni.

    De az adataid megőrzése a te érdeked is lehet. Nem őrzöd meg a hiteles bankszámlakivonatokat, viszont kisorsol a gép egy vagyonosodási vizsgálatra. A bank (persze pénzért) utólag is kiad kivonatot (mert őrzi), amivel igazolhatod, honnan jött a pénzed, vagyonod.

    Szóval a BB-nél a tájékoztatás volt hibás. Szerződés felmondása után a bank még jódarabig köteles őrizni a rád vonatkozó adatokat.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Micsurin #16544 üzenetére

    Innentől már csak az őrzés mikéntje a kérdésem akkor, hogy miért is látható még mindig ...
    Jajj, belekötsz te mindenbe ... :D
    Őrzik, de elfelejtették letiltani, hogy lásd.

    Ha az ügyfélszolgálaton, bankfiókban is ilyen szőröző vagy, akkor te vagy az ügyfélszolgák réme. :)) Meglehet, nem is bánná a CIB, ha otthagynád őket. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16551 üzenetére

    (Bocs, de nem tudom, hogy a BB-s képet hogyan lehet beszúrni!)

    Én meg emiatt vagyok kiakadva!
    Milyen jogon tegez le egy bank egy ügyfelet?!?!? :W Bármelyik is.
    Én nem tegeztem le őket.
    Én vagyok az öregebb.
    Nem ittunk pertut.
    Akkor ...?
    Vagy a Budapest Bank nő és pertut kezdeményez? :DD Azt is magázva illene ... :K
    Ha a bank normális viselkedést, tiszteletet vár el az ügyféltől (joggal), akkor ő is adja meg.
    Ügyfél vagyok, nem a haverja. :(((

  • sifarr

    senior tag

    válasz Micsurin #16546 üzenetére

    Érdekes a bankokon és a biztosítókon túl sosincs gondja az embernek a szolgáltatókkal... legalábbis nem az ügyintézést illetően.
    Sosincs? Hát? A közműszolgáltatók reklamációs rátája sem kicsi. :)
    Nem véletlenül nem szeretik sokan a csoportos beszedési megbízást. Nem véletlenül lehet megadni csopbeszedésnél limitet.

Új hozzászólás Aktív témák