Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Dluinet #37372 üzenetére

    "Az autóhoz előírt minimum terhelési indexszel rendelkező gumit kell használni, nem az autó tömegét osztani néggyel."
    Akkor még egyszer olvasd el kérlek az első mondatot és értelmezd:
    "... mivel ha a tengelyek között szimetrikus súlyelosztást feltételezünk (muhaha), akkor is 400kg/kerék..." ez a minimum amit el kell bírnia, feltéve hogy szimetrikus, de nem az, hiszen a motor súlya miatt már nem középre esik a súlypont, tehát az első vagy a hátsó tengelyen ez lényegesen nagyobb lesz. A gyártói előírás a követendő értelemszerűleg (már ha van, de láttam már olyat hogy semmi nyoma sincsen ennek az adatnak), arra próbáltam rávilágítani hogy az ő esete nem vetekszik egy F150-es Ford pickup, vagy egy Ranger tömegével, mivel ezek úgy vannak tervezve hogy a platóra rárakhatsz még egy tonnát, amit szintén el kell bírnia 2,9bar-os keréknyomás mellett, na azokra már erősített oldalfalú gumit ír elő a gyártó, vagy C-set. De Doki16 nem ilyen autóval jár, az 1600kg pedig egy eléggé átlagosnak mondható öntömeg, nem kiugróan nagy a fentebb említett pickup-ok több mint 2tonnás öntömegéhez képest.
    Én innen szedtem az adatokat: [link]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák