Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz golfvariant #13570 üzenetére

    Igen. :K

    Rendellenesen kopik, a száraz tapadása rosszabb lesz (a nedves viszont jobb). Szóval állítsd be az előírt értékre.

    Ha maximalista vagy: azt az értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegebben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele +10 foknál meg 2,3 bar.

    Ezt árnyalja, hogy a nagyobb sebesség esetén a gumi jobban deformálódik, tehát magasabb nyomás szükséges ahhoz hogy megtartsa az ideális formáját. Egyes típusokon (pl Ford) külön nyomásértéket ad meg a gyártó ha 160 fölötti tempót mész tartósan. Ez itthon nem jellemző csak úgy érdekességként írtam le. :D

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák