- Milyen SSD-t vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videós, mozgóképes topik
- Gaming notebook topik
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
-
PROHARDVER!
nVidia GeForce GTX 670 / 680 / 760 / 770 (GK104) téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolee5016
őstag
Épp azt beszélgetjük ez is komoly-e ???
2 GHz-es GeForce GTX 680 a Zotac-tól
A Zotac új videokártyájának GPU-órajele a gyári 1006 MHz-ről 2012 MHz-re nő.Az NVIDIA GeForce GTX 680-as videokártyája a várakozásoknak megfelelően elképesztően jó teljesítményre képes, a GPU-ja pedig figyelemreméltó, 1006 MHz-es értéken működik. Azonban a kártya eltörpülhet a Zotac új vezérlője mellett, amely nem volt elégedett a vezérlő teljesítményével, ezért megduplázza a GPU órajelét.
A Zotac április közepén mutatja majd be az egyszerűen csak "Godly" GeForce GTX 680-at. Az 1536 CUDA maggal működő kártya GPU-jának az órajelét 2012 MHz-re emelték, míg a 2 GB GDDR5-ös VRAM 6008 MHz-en dolgozik.
A kártya az OpenGL 4.2-t, a PCI Express 3.0-át, a DirectX 11-et, a PhysX-et, a 3D Visiont, a 3D Vision Surroundot és a 3-utas SLI-t egyaránt támogatja. Kimenetek tekintetében két DVI, egy HDMI és egy DisplayPort csatoló áll majd rendelkezésre. Az egyelőre nem derült ki, hogy a Zotac minden piacon elérhetővé teszi-e a vezérlőt vagy csak Kínában kerül forgalomba.
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
gV
őstag
GTX 680 oc vs 7970 oc csak 3dm11-ben, azért linkeltem, mert:
GeForce is winner here, the same performce with 163W better power consuption ...
na engem ez ami érdekel
-
odorgg
addikt
Akkor máshogy teszem fel a kérdést:
Mi értelme van 2 külömböző archihtekturáju VGA fogyasztását vizsgálni max OC esetén, a következő tények tükrében?
680 ref kártya, 7970 lighting non ref, megerősített táp áramkörrrel, ami több alkatrészt ezáltal nagyobb fogyasztást eredményez+ gyárilag kiiktatták ennél a típusnál az OCP-t, ami ugye a max fogyasztást hívatott kontrolálni. Ezen tényektől függetlenűl, mindenki tudja hogy az OC az lutri kategória, és csak a mázlin mullik hogy adott GPU-ból milyet fog ki az ember (ugye kisebb fesszel ugyanezen órajel kisebb fogyasztást eredményez), a feszeket elnézve lightingból gyanítom nem épp a legjobat sikerült a tesztelőknek kifognia.
Éppen ezért, fenti tények tükrében, ez a teszt teljesen értelmetlen. Alapon átlag 30W-van a 2 refkártya között, ennyi.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Keksz03
senior tag
-
gV
őstag
nekem érdekes volt azért is linkeltem be.
ja 30w [link] mivel akkor gyorsabb a 680, szted ha alaprol kicsit viszavennénk (órajel+fesz) h a 7970 teljesítményét hozza nem lenne több? de az lenne és akkor lenne 1:1-ben összehasolitható az obr-es tuning eredményekkel (mivel ott a teljesítményük kb azonos volt).
+ megmutatta ez a teszt h a egyesek szerint gyenge vrm-el is hozza tuningos 7970 teljesítményét, mi lesz ha jobb vrm kerül a GK104 mellé? megmondom: alázás, akkor persze visszatérhetünk a fogyi témára is h mennyit romlott azon 680-ak telj./w mutatója -
Petyyyyy
addikt
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
fatallerror
addikt
van már gigabyte 150k-ért, ha ez így megy tovább lehet h kis idő elteltével 135k körül meglehet venni és akkor fog lépni gondolom az amd
don't tell me what i can't do!
-
odorgg
addikt
A teszt valóban érdekes, és jól példázza hogy 3d markban a 2 VGA közel azonos tudással rendelkezik. Viszont fogyasztásban ennyierővel 1 kávéfözővel is összehasonlíthatták vólna, ahol a 680 szintén kikerülne győztesként
A gyenge VRM az élettartamot nem éppen jó irányba befolyásolja, pláne tartós tuning esetén, viszont a kártya előállítási költségét annál inkább jóirányba tereli, ezáltal jótékonyan hat a gyártók profitjára.
Ha visszaveszed az órajelet, akkor azon játékokban ahol most is gyengébben szerepel a 680 mint a 7970, még gyengébben fog teljesíteni, tehát ennek megint csak semmi értelme nincs.
Tényleg több értelme lessz majd 1 OC kihegyezett 680-at, 1 szintén OC-ra kihegyezett 7970-el összehasonlítani, viszont a 7970 lighting esetében még mindíg kilessz iktatva a hardveres OCP, mig ugyanezen funkció Nv-nél ha jóltudom driverből működik.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Lightningből nincs kiiktatva a PowerTune. OBR baromságot ír. A PowerTune limit van kitolva 180%-kal. Kiiktatni nem lehet. Az AMD ezt már nem engedi ebben a generációban.
Az NVIDIA a Keplertől ugyanolyan túlterhelés elleni védelmet használ, mint az AMD a HD 5800 óta. A driveres nem elég jó már. Anno a teszteken leégett GTX 590-ek felnyitották a vállalat szemét.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gV
őstag
Ha visszaveszed az órajelet, akkor azon játékokban ahol most is gyengébben szerepel a 680 mint a 7970, még gyengébben fog teljesíteni, tehát ennek megint csak semmi értelme nincs.
de ki beszélt azon játékokról? én mondjuk nem, de akkor irom konkrétan: bf3, dirt3, wow, skyrim.
-
odorgg
addikt
Értem
Érdekes hogy mindenhol a hardveres védelem kiiktatásárol beszéltek a 7970 Lighting megjelenésekor. Mindenesetre a refkariknál 120%-ig tolható ki a Powerutne, szóval az a +60% nem kevés töbletfogyasztást eredményezhet, és 1 rosszabbul sikerült GPU-nál a feszt az égbe lehet tólni, miközben órajelben nem tudunk feljebb lépni.
(#274) gV
: Ennek fényében valóban sokkal jobb lenen a 680-as, csak a teszt enyhénszólva részrehajló lenne.[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
dangerzone
addikt
válasz Psychopeti #247 üzenetére
Megint ez a kifestős baromság?
Ezekkel a hűtőbordákkal már 10kg-re emelhető a kártya tömege. Simán kiszakad a pci-e slotból
-
gV
őstag
Lehet, de nem is mondtam h nem vok az és asszem ezt a kártya topikjában meg mint leendő tulaj megtehetem (M2033-at 2 du alatt kipörgettem szal h abban gyengébb a GTX 680 joggal hagy hidegen). Meg remélem észrevetted azt, h nem mentem át az obr-es linkel sehova máshová (pl 7970, 7970 lighting hires topik).
-
Yany
addikt
Nem tudom, hogy mit vitáztok ezen ennyit. Teljesen nyilvánvaló, hogy a GTX680 alacsonyabb feszkó és fogyasztás mellett nagyobb teljesítményre képes, ami magával hozza, hogy ha azonos feszültségre emeljük őket, akkor még nagyobb lehet a különbség köztük teljesítményben, de a fogyasztás még mindig elmaradhat a Radeon 7970-től, mert kisebb is a chip. Illetve ha azonos teljesítményt szeretnénk elérni a két GPU-val, vagyis mondjuk kicsit lefojtjuk a GTX680-ast, akkor a feszkóból (és így a fogyasztásból) is faraghatunk még egy kicsit. Szóval lehet alázás, lehet apró vereség, mindegy hogyan hívjuk, de szerintem ezt már régen túlbeszéltétek, mi lenne, ha épületes beszélgetés folyna és nem ilyen kicsinyes civakodás? Köszönöm többi fórumtársunk nevében is.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Vigilante
őstag
4GB-os 680-as 6+8 pines csatival, nah meg van a jövő beli SLI-s elképzelésem alapja!
△ Asrock X570M Pro4 △ AMD Ryzen 9 5950X ~ 4.4GHz - 1.248V +Corsair H115i PRO XT △ EVGA RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB (1965 MHz/20000MHz) - 0.950V △ G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 - 3600MHz △ Samsung EVO 970 M.2(500GB) +Samsung 980 PRO M.2(1TB) △ Samsung Odyssey G7 C27G75T ívelt 240Hz (27") △
-
Yany
addikt
Ha ilyen nyilatkozatot tenne Abu, vagy bármely cikkíró, azonnal mindenki kővel hajigálná részrehajlás miatt, itt meg nagyban folyik a szemellenzős diskurzus. Nem tudom miért nehéz a tényeket elfogadni. Nekem nagyon szimpi a GCN is, sőt, valószínűleg egy 7870-est veszek 1, max 2 héten belül, de közben ez a hitvita nagyon fölösleges szerintem. Ha lenne 150 ropim ilyesmire, tuti GTX680-at vennék, de mivel max 100 bruttó fér bele, és kicsit fölösleges is az erősebb, a legjobban a 7870-essel járok.
Igen, szoftverfüggő, de ha veszed a nagy átlagot a jelenlegi felhozatalból, akkor azért >10% a különbség a GTX680 és 7970 között, ami már mérési hiba- és pszichológiai határon is felül van (mondjuk ez utóbbi már akinek)...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindegy, hogy azért, hogy azok a shaderek milyenek. Jelentősen jobb a GCN, ha a számítás bonyolult, illetve sok állapotváltásnál is jól jön a brutálsok regisztertár és LDS, emellett a komplex cachehierarchia is előny. Egyszerű shadereknél már nincs akkora előny. Sőt egál közeli a helyzet. Valamikor kedvezőbb a Kepler egyszerűsége. A játékokban eléggé ritkák a komplex shaderek.
Ahol előnyös a GK104 azok az atomi műveletek. Bár nem nagy az előny, de az egyszerűbb shadereknél ez értékes. Ebből a szempontból egyébként a GCN és a Kepler csúnyán lehagyja az előző generációkat.
A textúrázási modell esetében is majdnem ugyanarra megy a Kepler és a GCN. Mindkét rendszer jelentősen több textúrázó utasításra képes, mint amennyire a DX11 API lehetőséget ad (ez 128 darab ugye egy shader kódon belül ... ez a jövőben limitáló lesz, így a vállalatok ezt jól látják). A Kepler megoldása egymillió fölé emeli ezt a számot (egészen pontosan 1048576). A GCN picit más elvet használ a működéshez, így lényegében végtelen mennyiségű textúrázó utasítást kezel egy shader kódban. Persze ilyen nem lesz, mert akkor sosem futnak el a kód, de a lényeg ugye, hogy sokat kezeljen. Ezt még az AMD megfejelte a PRT-vel, hogy a hardveres megatextúrázásra is képes legyen a rendszer. Itt a Keplerbe az NVIDIA valamiért ezt nem építette bele. Valószínűleg azért, mert a tényleg hatékony megvalósításhoz úgyis platform kell, ami nekik még hiányzik.
Konkrét győztest lehet hirdetni, mert az aktuális játékokban jobb a GK104. A kérdés, hogy a fejlesztők merre mennek. Ha a shaderek komplexitása nő, akkor az a GCN-nek lesz hasznos. Ha maradnak a mostani szinten, akkor az a Keplernek jó. A PRT egyelőre kérdéses. Erre már van OpenGL kiterjesztés, de a DX-be való beépítéssel meg kell várni a DX11.1-et. Szóval játék maximum 2012-ben épül majd erre. Egyelőre Carmack mondta, hogy erre építi a Doom 4-et. Ahol még a PRT előny azok a texture streaming algoritmusok, de ez a rész nem annyira kritikus, hogy a fejlesztők gyártóspecifikus kódot írjanak. Valszeg itt maradnak a szoftveres megoldások.
Az újszerű textúrázómodelleket valószínűleg gyorsan kihasználják. Ez még 128 textúrázó utasítás alatt is hasznos, mert kisebb lesz a CPU overhead. Bár igaz, hogy ennyi textúrázás mellett annyit nem lehet nyerni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
válasz fatallerror #293 üzenetére
Úgy általában igaz szerintem, hogy az NVIDIA aktuálisabb gpu-t gyárt. Néha voltak megbicsaklások, de valahogy az AMD mindig a jövőre lőtte be a termékeit és éppen ezért gyakori náluk a "még túl fejlett, később meg már túl lassú" helyzet, pl. a 2xxx szériánál élesen előjött ez a két szék közé ülés. (mondjuk amit ott elkezdtek, a 4xxx-szel alaposan kamatozott, de mint termék, a 2xxx-es széria pl. a be nem vált igéret maradt). Az NVIDIA kicsit konzevratívabban fejleszt általában, de az aktuális címekkel legtöbbször gyorsabb. (igaz, ehhez sokszor tranzisztort sem szégyell használni )
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #293 üzenetére
Nem, csak a jövőben a teljesítmény attól függ, hogy merre mennek a fejlesztések. Ahol a Keplernek nagy lemaradása van az a hardveres megatextúrázás hiánya. Azon kívül nincs nagy probléma. A gyengébb teljesítmény a komplex feladatokban még nem jelent alkalmatlan terméket. A játékokat látva meg főleg nem. Azt persze el tudom képzelni, hogy ez az irány a Quadro esetében nem lesz nyerő a fejlesztőknél. Professzionális szintre a GCN jobbnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Keksz03
senior tag
válasz fatallerror #293 üzenetére
hát az AMD nagyon jövőbelátóan fejleszti a hardvereit lásd cpu,vga! remélem h hamar beérik a szoftverfejlesztések is a gondolatmenetet mert mi sem tenne boldogabbá ha a intelről amd-re válthatnék! de meglássuk, ahogy a vak is szokta mondani!
Samsung Galaxy S23+ 512GB / LG CX 48" OLED / PS5 / Ryzen 5 5600X, 16GB, RTX 3060 Ti
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egy kicsit más helyzet. A GCN az AMD-nek már integrálásra kell. A Kepler az NV-nek még nem kell integrálásra. Ez a két architektúra között a fő különbség. Az AMD már 2013-ban beépítheti a rendszert egy APU-ba, míg az NV-nek ez a lehetőség 2014-ben adódik meg. Ez elvekben komoly különbségeket teremthet, mert az AMD-nek már kell a natív C++ támogatás az architektúrába, míg az NV-nek még nem. Persze amiket az AMD beépített a Radeonokba azt nehezen használják most ki. A PRT is egy hackelt megoldás, hogy legyen valami haszna annak a tudásnak. Ebből a szempontból sok tranyó áll a levegőben, és csak az integrálás után lesznek fontosak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
mindhármótoknak : D
ezekben van igazság és jó is h az amd a jövőt is szem előtt tartja de az nvidia mégis mindig ott liheg a közelükben holott papíron elméletileg gyengébbnek kéne lennie a gtx 680nak és akkor itt válasszon okosan az ember h melyik lehet időtállóbb mert okozhat meglepetést mondjuk a jövőre megjelenő simcityben a gtx 680 pedig az a játék biztos h sok vramot fog igényelni....
felhasználói szinten jelenleg nem számít h ki mivel készül a jövőbeli integrációra és egyébként az nv attól mert a keplert nem készítette fel rá attól ők még susmusolnak a maxwellel etéren :]
szóval szerintem nincs se előnyben se hátrányban sem még senki senkiveldon't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #298 üzenetére
A VRAM egyszerűbb helyzet. Ha elfogy elfogy, ha nem, hát nem. Egy monitor mellett ennek max. Full HD fölött lesz jelentősége.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
"Ebből a szempontból sok tranyó áll a levegőben, és csak az integrálás után lesznek fontosak."
Lényegében erről szólt az egész hozzászólásom. Most éppen az integrálás, korábban a tesszeláció, még előbb a shaderek és így tovább...
Félreértés ne essék, nekem ez szimpatikus dolog, és nem csak azért veszek 7870-et, mert ezt engedhetem meg magamnak, hanem mert ott találkozik nálam a hatékonyság és a tejesítmény. Számomra az a legintelligensebb megoldás, de valahogy az aktuális játékfelhozatallal átlagban többnyire az NV cuccai mentek jobban azonos kategóriában. Ha a technológia nem állt az zöldek oldalán, akkor tranyókkal kompenzált, de mindig igyekezett (így akár a saját kárára) a konkurencia fölé lőni...
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen SSD-t vegyek?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Xbox tulajok OFF topicja
- Automata kávégépek
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest