- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Parson
addikt
válasz wnorbee #1203 üzenetére
üdv wnorbee,
SE-vel én ugyan nem nagyon foglalkozom, de nem értem, miért okoz ez ilyen szintű fejtörést. néha érdemes picit más oldalról is vizsgálni az adott problémát. gondolok itt a szijhajtás statikus modellezésén túlmutató dinamikus megoldáson belül egy szijnak a mozgásszimulációjára, ami egyik oldalról lehet hogy jól nézne ki ha elkészülne, de nem biztos hogy különösebb haszna lenne. (Amennyiben fogasszijhajtásról beszélünk, annak a fogak miatt látványosabb lenne az eredménye, mint egy hossz mentén konstans keresztmetszetű ékszijnak.) magyarán szólva, ha létrehoznád is, vizuális szinten semmi pluszt nem adna a szimulációhoz.
ellenben jogos az észrevétel, hogy mégis csak valósághűbb megoldást adna, ha az áttétel a szijak közlésével valósulna meg a szijtárcsák között. ám amennyiben nincs elég komoly indok arra, hogy egy szimulációban benne legyen konkrétan a szij is (teszem azt egy mechanikai analizis miatt pl) és ráadásként még ékszijról is van szó, akkor nyugodtan mellőzd, mozgás közben amugy sem látszódna semmi, és a megfelelő áttételt pedig definiáld a két szijtárcsa között.
és hogy miért mindez a vélemény? hát mert a hajtások között a szijhajtás az egyik olyan tipus, ahol a hajtás egyik közlőeleme deformálódik... vagyis neked szimulálnod kéne a hajtás során fellépő alakváltozást a szijban / szij modelljében. ez az egyetlen indok ami miatt elég komolyan megneheziti a dolgot a problémád. ráadásul modell/szimuláció szinten azt is el kellene érned, hogy az adott szij végigfusson a tárcsán, majd elváljon tőle, aztán végigfusson a másikon, majd megint leváljon, és igy körbe... lánchajtásnál már könnyebb az ember helyzete mert ott nincs alakváltozás, fix elemek forognak el egymáshoz képest, de ez a teljes pályán való végigfutás ott is gondot tud okozni... persze mérnöki gondolkozással ott elég ha egy osztásnyit fordulnak a lánckerekek, hiszen utána ujra ismétlődik a folyamatszakasz...
természetesen ha találsz megoldást a problémádra, az a legjobb, de én spec letettem arról hogy ilyennek nekiálljak... így aztán csak lánchajtást csináltam Pro/E-ben.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────