- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Vezetékes FEJhallgatók
- Androidos tablet topic
- Már nem fut a régebbi Windowsokon a legújabb Steam kliens
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Aktív témák
-
Nagymelák
senior tag
Csak halkan kérdezem meg,ha szabályos hogy a szárny ennyire hajlékony,akkor a többi csapat mért ragaszkodik olyan észvesztően a merev szárnyhoz?Nem lehet hogy mégsem szabályos?Mert gondolom egy rossz megoldáshoz nem ragaszkodna senki tavaly óta,főleg annak fényében hogy a Red Bull alázza a mezőnyt.
-
[CS]Blade2
addikt
Nem hinném, a Renaulté szerintem egy mezei szárny lesz, csak jobb mint a mostani, mondjuk, hogy a betervezett fejlesztési csomag része. A Ferrari kérdéses, de, ha lenne olyan szárnyuk, akkor arra már hamarabb rájöttek, és még a portás is azon dolgozott volna, hogy el tudják vinni az első versenyre.
-
#70869248
törölt tag
Sztem az a zavaró hogy miért ragaszkodnak egy mérési módszerhez ha az szrt sem ér?
Igen is kifogásolható....oké ne legyen az FIA egy gyorsreagálású csapat, bár néha tudnak azok lenni.
De ha egyszer hoztak már döntést aszerint hogy valami a szabályoknak ugyan megfelel, de a szabályok szellemiségének nem. (ami egy faxsák szvsz)
Na de mindegy, szal ha egyszer mát tavaly nyilvánvalóvá vált hogy ezekkel a mérési módszerekkel nem zárható ki a mérés lényege...azaz hogy egy szárny ne liftezzen.
Akkor miért használják továbbra is? Miért aggatnak nagyobb súlyokat....kicsit hülyeségnek tűnik.
Van szélcsatorna...az idény elején az FIA beméri az összeset, orrész első szárnnyal felfüggeszt, és 400km/h ráfúj..kész.
Amikor pedig valamelyik csapat fejlesztést szeretne eszközölni akkor szélcsatorna (ha van saját jó, ha nincs akkor a csapat csengeti), kimegy az FIA egy-két embere lecsekkolja és kész.Jelenleg számomra inkább az a bosszantó hogy nem, megvárják mire az egész világ rajtuk röhög, és akkor valamit kitalálnak, rém nyilvánvaló hogy egy aero elemet aero hatások közt kellene vizsgálni ha már van rá lehetőség, mennyivel megy? max 350-l...jó akkor nézzük meg 450-nél mennyit hajolhat.....orrész szárnyal fixál, mérési pontok hozzáfixálva, ventilátor felteker 450km/h-ra és pisszenhet a sör, már csak nézni kell..
-
Sanya595
senior tag
válasz darál0w #25455 üzenetére
Igen,Én is egyettértek b-type-al,csak az a baj,hogy ez soha nem fog megvalosulni.
Az FIA mindig mindent ellenöriz meg beleköt mindenbe,de amitt kellene azt nem normálisan vizsgálják meg.Az ilyen aero-s ellemeket réges-régen szélcsatornában kellene tesztelni az FIA-nak. -
manutdzoli
senior tag
Raikkönen a NASCAR-ban folytatja
Mindenesetre érdekesFORZA FERRARI!!Ferrari 2007 World Champion-Kimi Raikkönen.........INTEL-NVIDIA.......
-
shteer
titán
válasz manutdzoli #25457 üzenetére
jobban illene ide a 'kipróbálja' szó szó sincs arról, hogy otthagyja a rallyt
szerintem jónak tűnik..
-
Motion_Blur
félisten
válasz #70869248 #25454 üzenetére
Nekem is ez volt az első ötletem, de az FIA szerintem ragaszkodik a statikus mérésekhez. Legalábbis addig amig unalomba nem fullad a szezon.
Nyilatkozta Whitmarsh hogy annyira rövid idejük volt legyártani az új diffúzort, hogy az egészet titániumból kellett elkészíteniük kevlár helyett. Az pedig nem kicsi súlytöbblet.. McLaren akár a következő futamon odaérhet a Vettel nyakára és akkor már nem fogja érdekelni az FIA-t a flexi szárny. Nem mintha most érdekelné...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
#51736960
törölt tag
válasz manutdzoli #25457 üzenetére
ennek az embernek az agyára ment a bagórágás
pedig régen ő volt a kedvencem... -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #70869248 #25454 üzenetére
A FIA ilyen. Így működik. A motorteljesítményt is simán meg lehetne úgy adni, hogy motorpadon kimérve x lóerő és y newtonméter maximum. Nem kéne köbcentiket, fordulatszámot, dőlésszöget meg isten tudja hány adatot kőbe vésni azért, hogy végül ne legyenek a motorok erősebbek mint x lóerő és y newtonméter.
A rendelkezésre álló üzemanyag-mennyiség fixálásával a fogyasztást is be lehetne lőni. Ennyi...
A KERS se rossz dolog, de szabadabb kezet adhatnának a gyáraknak. Pl hogy a motor KERS-el együtt x lóerőt 'tudhat'. Így a gyártóknak meg volna az a lehetősége, hogy a motorerő kárára hizlalják a KERS-t. Motivációnak meg ott a tény, hogy a villanymotor sokkal nagyobb tartományban képes leadni a nyomatéka közel maximumát, vagy -kis időre- akár a névleges teljesítménye dupláját is.
Ezek mind olyan dolgok, amit én laikusként logikusnak tartok. Nem biztos, hogy tényleg működne is.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #25454 üzenetére
Ennél egyszerűbb eljárás is lenne:
A függőleges terhelés mellett egy kis homlokfelületi terhelést is kellene adni a rendszernek szimulálva a légellenállást is.
Vagy elő kellene írni, hogy a szárny mondjuk kizárólag C35-ös szénacélból készülhet, így nehezebb lenne kerülni a kompozitokkal könnyedén átugorható izotrópitás és linearitási korlátokat...Utánam a kondenzcsik!
-
barnam_
nagyúr
Üdv,
Nekem van egy elméletem, miért küszködik a Forma1 évek óta az előzések hiányával. Szerintem a gond a költségek befagyasztásában és a túlszabályozottságban keresendő. Vagyis ha megvan adva egy bizonyos összeg, amit a legtöbb csapat kitud csengetni, akkor egy idő után azonos szintre kerülnek. Mint ahogy a top csapatok fél másodpercen belül vannak. (Jó a RedBull-t most ne nézzük, az külön kategória sajnos.) Így persze hogy nem tudnak előzni. Ehhez még hozzájön az is, hogy nincs meg a motiváció se, hiszen minek kockáztasson, ha már a rajtpozícióból megvan egy jó helyezés?Lehet hogy ha megint a határ a csillagos ég lenne, csak 2-3 csapat harcolna a világbajnokságért, de legalább lenne harc, nem csak két órán keresztül vonatozás. KERS, DRS, lágyabb gumik, ezek mind csak foltozások az alapvető hiba kijavítására.
Szvsz
-
shteer
titán
válasz TESCO-Zsömle #25461 üzenetére
a motor KERS-el együtt x lóerőt 'tudhat'. Így a gyártóknak meg volna az a lehetősége, hogy a motorerő kárára hizlalják a KERS-t.
nem lenne olyan őrült - a max teljesítményhatár menne a motorba
szerintem jónak tűnik..
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz DigitXT #25465 üzenetére
Értelem szerűen ezt a bugyuta idő-limitált "boost"-hülyeséget el kéne felejteni a francba.
Ha tényleg olyat akarnak, ami a közúti verdák hasznára válik, akkor ide is állandó hibrid erőforrás kell.
És ha mindenképp ragaszkodni akarunk az előzés-segítéshez, a +80 lovat meg lehet oldani úgy is, hogy az elektronika engedjen többet a motornak. +1000 RPM, vagy hasonló...
Nem volna nehéz ezt úgy megcsinálni, hogy jó legyen. A probléma szerintem az, hogy a csapatok torkán nehéz nagy változásokat fokozatmentesen lenyomni. Bár elvileg a V8-S4 átmenet sem épp gyaloggalopp, szóval ki tudja...
Kis csapatoknak nem oszt nem szoroz, hogy mit vásárolnak meg melyik gyártótól. Mennek a legolcsóbbra...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
shteer
titán
válasz DigitXT #25465 üzenetére
szerintem felesleges forradalmi elméleteket gyártani - egy versenyen vagyunk túl, nekem a tavalyi is bejött és remélem ez sem lesz unalmas - most minden csapatnál megy a fejlesztés-tervezés hogy beérjék a gyorsabbakat
a nagyobb KERS vagy hosszabb DRS használatot sem támogatom, ezek hiánya vagy az esetleges meghibásodások által még nagyobb hátrányt szenvednének a gyengébbek
szerintem jónak tűnik..
-
Motion_Blur
félisten
FIA: A Red Bull első szárnya legális
Na akkor lehet nekiállni másolni, ami már lassan 1 éve nem sikerül senkinek
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
shteer
titán
válasz Motion_Blur #25468 üzenetére
Ferrarinál és Mcinél sejtették, hogy már bejelentették az új első szárnyat?
szerintem jónak tűnik..
-
Male
nagyúr
A ref. sík min távolsága van megadva, és ahhoz képest meg minden, nem? Én így tudom, de nem néztem utána, csak amiket olvastam másoktól, abból ragadt meg.
Tavaly volt itt erről egy hosszabb beszélgetés, ott merült fel az is, hogy mérhetnék folyamatosan a távolságot is menet közben... erre hoztam fel pont a kerékvetőket emlékeim szerint /Aki nagyon unatkozik, az visszakeresheti /Egyébként meg azon az állásponton voltam, hogy a hajlékony szárnyakat hülyeség tiltani...
- mert képtelenség normálisan ellenőrizni (kivéve szélcsatorna, de az meg drága módszer, és az összes szárnyat le kéne ellenőrizni, amit az év során felhasználnak, azokat megjelölni, stb... és ez rohadt sok munka, költség... ja, és a komplett autót kell mindig bepakolni, mert ugye a szárny rögzítése is lehet a trükk... legalábbis RBR-nél most épp az a verzió kering, hogy az egész orr lehajlik)
- mert nem hinném, hogy ma is olyan veszélyes lenne még, mint amikor tiltani kezdték (esetleg büntetés, ha ütközés nélkül letörik, aztán máris megépítik olyanra, hogy ne szálljon el, mint régen pár hátsó szárny).
- a zöldülést is ráfoghatják, hiszen nagy tempónál csökkenne a légellenállás, így kevesebbet eszik az autó
- a másik mögött haladva is lenne tapadás talán, hiszen a szárny a kevesebb levegő hatására kevésbé hajlik meg, így javul a "hatásfoka" (bár nem vagyok aero szakember éppenséggel, de szerintem lenne ilyen következménye is)
- mert egy fejlett technika... cseppet modernebb, minthogy mechanikusan mozgatjuk a szárnyat (DRS)Az új döntés kapcsán: Kíváncsi vagyok, hogyha majd a csapatok sorra lemásolják, és az aszfalton csúsznak a szárnyak, akkor mikor találja ki az FIA, hogy nem felel meg a szabályok szellemének, és tiltja be az egészet
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Motion_Blur #25468 üzenetére
Nah, akkor kíváncsi vagyok kinek sikerült lemásolni először, és ezt követően az FIA mikor tiltja majd be.
Don't Tread On Me
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Motion_Blur #25470 üzenetére
Tudtommal a Ferrari-nak már tavaly is volt flexi szárnya, és hozott is a konyhájukra.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
MPowerPH
félisten
válasz TESCO-Zsömle #25473 üzenetére
Volt, csak úgy emléxem a szigorítások után pl. nekik módosítani kellett rajta.
Don't Tread On Me
-
Motion_Blur
félisten
válasz TESCO-Zsömle #25473 üzenetére
Hungaroringen nekik is hajlott elég rendesen, de nem olyan mértékben mint a Red Bull-nak. És az FIA által meghozott módosítások után (mérés) már nem hajlott nekik.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Pá
addikt
Fuh, nemtom, én aszfaltos részt nem láttam, de persze nem jelenti azt hogy nincs, mert elég felületesen futottam át, csak a front winges részekre koncentrálva és most marhára nincs kedvem újra megnézni, mert g*** hosszú.
Ezek az idióták mit műveltek? Sportágat tévesztettek? De legalább a kocsijuk jó strapabíró.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
eXodus
őstag
válasz Motion_Blur #25470 üzenetére
Azt nem értem miért nem lépnek eggyel tovább. Az összes szárny/kiálló aero ellem legyn felxis.
Ha az első szárnyom megy akkor:
Hátsó szárnyon is.
Nagy sebességnél elhajló tükör.
Vagy akár diffúzornál is bevezethetnének ilyen hajó részeket.
stb[ Szerkesztve ]
-
eXodus
őstag
válasz Motion_Blur #25480 üzenetére
Ha az a piros színű kocsi lesz, akkor nem gond.
-
-
P00By
nagyúr
Haug: A Mercedes gondok nélkül sincs a Red Bull szintjén
Most meglepődtem!
-
hunnylander
őstag
válasz Templomegere #25478 üzenetére
Annak a Motorsportál cikkecskének az információtartalma közelít a nullához. Csak a lényeget hagyták ki belőle.
Oldalnézetek:
[link]
[link]
[link]A megoldás eredménye szemből:
[link]
[link]Az orrhegy és a szárnytartó longitudinális erőhatásra rugalmas, a szárnyteszten vertikális terhelés van csak a oldallapokon.
A szabálytalankodást csak [a neutrális középső szárnyrészre ható] longitudinális terhelésteszttel lehet beszüntetni.
És a megoldással a Red Bull a neutrálisnak (=sem felhajtóerőt, sem leszorítóerőt létre nem hozónak előírt) középsó részt is leszorítóerő-generálóvá varázsolja.
Technikailag és szabályszerűen a longitudinális terhelésteszt bevezetésének semmi akadálya.
3.15 Aerodynamic influence :
With the exception of the cover described in Article 6.5.2 (when used in the pit lane), the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 and the ducts described in Article 11.4, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
- must comply with the rules relating to bodywork ;
- must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom) ;
- must remain immobile in relation to the sprung part of the car.
Any device or construction that is designed to bridge the gap between the sprung part of the car and the ground is prohibited under all circumstances.
No part having an aerodynamic influence and no part of the bodywork, with the exception of the skid block in 3.13 above, may under any circumstances be located below the reference plane.
3.17.8 In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion.
A vastagított részek fordítása:
Minden körülménynél tiltott bármilyen eszköz vagy kialakítás, ami arra van tervezve, hogy csökkentse a távolságot az autó rugózott része és a talaj között.
3.17.8 Azért, hogy a Cikkely 3.15 követelményei be legyenek tartva, az FIA fenntartja a jogot további terhelés/hajlékonysági tesztek bevezetésére az autótest bármely részén, ami rugalmasnak tűnik (vagy annak feltételezett), mikor az autó mozgásban van.
(A 3.15 értelemszerűen a hajlékony, rugalmas elemeket tiltja.)
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hoffman_
nagyúr
Elmehetnek a bús pi***ba, tudják mikor. Személyesen fogom megakadályozni azt a szignót, ha esetleg erre vetemedne, de természetesen nem fog.
más:
Örülök, hogy örül, de a Force Indiához hasonlítani magukat? Kicsit már túlontúl szerény a srác...
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
D.Orion
veterán
válasz hoffman_ #25487 üzenetére
Vettel és Hamilton egy csapatban? Gyanítom, hogy minden egyes futam után nagyon nagy ajtócsapkodások történnének. Egy egy kis világháborút le-le játszanának egymás közt.
Vagy majd Vettel elmegy a Ferrari-hoz Alonso mellé és Webber megkapja Hamilton-t? Egyiket se tudom elképzelni. Vettel és Alonso is megölné egymást.
-
Motion_Blur
félisten
válasz D.Orion #25489 üzenetére
Red Bull-nál sem hülyék, soha nem raknák be Vettel mellé Hamiltont. Jó mellé Webbo, ahogy Hamilton mellé Button és Alonso mellé Massa. Mindhárom csapatban megvan az első számú pilóta és a vízhordó fiú is
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Templomegere
senior tag
válasz hunnylander #25486 üzenetére
-
venember83
nagyúr
válasz Motion_Blur #25491 üzenetére
Csak éppen nem mondják meg a csapattársaknak, hogy ki-ki.
-
cyberkind
félisten
válasz venember83 #25493 üzenetére
Persze hogy nem, ezért vannak a kocsik orrán a számok !
-
Tomeee80
csendes tag
http://overdrive.web4.hu/cikk/f1-a-mclaren-feljelenti-a-red-bull-csapatot
Szárny-háborúznak ismét a csapatok
-
hoffman_
nagyúr
válasz D.Orion #25489 üzenetére
Akkor kiderülne a turpisság, és látná mindenki, hogy Vettel nem is olyan gyors. Ennyi lenne. Lehet, hogy nem lenne gyerekjáték, de biztos, hogy Hamilton verné. Egyébként meg Hamilton nagyon szereti Sennát, és bízom benne, hogy már elég lojális lett ahhoz, hogy egyenlő legyen a neve a McLaren-nel. Ez azt is jelentené, hogy nem igazán akarna új csapatot keresni. Pláne, hogy a McLaren meg tudja fogni a RBR-t.
Motion_Blur: Ez már igaz.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
darál0w
Jómunkásember
válasz Motion_Blur #25468 üzenetére
heheh...ki lesz a leggyorsabb másolo?
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest