Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 25. hét: Crusader Kings III
gp Extraként a Plants vs Zombies: Garden Warfare és a Hell Let Loose párosa is kipróbálható.
-
AI-t kap a Toughbook is
ph A Panasonic híres strapanotebook-szériája a Meteor Lake processzoroknak köszönhetően szolgált rá a megnevezésre.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2585 üzenetére
Nem jobban, mint általában, ha használt autót vesz az ember.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2587 üzenetére
Már nem. Amelyikkel gond volt, azt mostanra kijavították, még a facelift előtti verzióknál is. Te meg újabbat akarsz, abban nem lesz vele gond, jó motor az.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #2589 üzenetére
Melyik Mondeo, milyen motorral, stb.? Ha kb ugyanannyi, akkor gondolom a Mondeo öregebb.
Egyébként Mondeo-t nem szoktak benzinessel venni, mert egyszerűen kevés hozzá, az autó rohadt nagy, ahhoz dízel kell, hogy rendesen mozgassa vagy ha mégis benzines, akkor kizabál a vagyonodból. Amúgy sem hasonlítanám őket, más kategória a két autó, először azt kell eldönteni, mire is van szükség, kell-e a nagy kasztni, ami a mindennapokban inkább átok tud lenni, mint áldás.
A magyarok (egyik) népbetegsége, hogy rendre nagyobb kocsiban feszítenek, mint amire valóban szükségük van. Eddig én is szenvedtem ettől, de a gyógyulás útjára lépek talán...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz gaborbol #2596 üzenetére
Felénk asszem ezt Mondeo (Vignale) Hybrid-nek hívják. Nem fog belőle szerintem sok futkosni itthon....miért nem veszel újabb Prius-t? Várd meg belőle az IV-est, morcos kis dög lett.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Pardise #2615 üzenetére
Ha újat akarsz venni, inkább a teszteket olvasgasd át, a népítélet java része még a ráncfelvarrás előtti verzióról szól. Az alapok persze hasonlóak, de mint tudjuk, az ördög a részletekben található.
Inkább arra kérünk, ha megvetted, írj róla egy szösszenetet ide, hasznos lehet a későbbiekben.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz Tsebacsi #2622 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, szerintem az 1,6 Ti-VcT már a II-es fókában sem érződik lomhának vagy gyengének. Garancia engem egyébként nem nyugtatna meg ilyen esetben, legyen inkább más a kísérleti nyuszi.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Tsebacsi #2628 üzenetére
Honda-motor, még jó hogy pörgetni kell, pláne, hogy az EU6 is fojtogatja szegényt. Én is irigykedem néha a feltöltött autók rugalmasságára, csak ne menne a megbízhatóság kárára. Elhiszem, hogy a TSI-t jobbnak érzed, csak majd add el, mielőtt kinyúlik a vezérműlánc (bár erről kezdenek leszokni) és/vagy kokszosodás miatt tisztítani kell a szívóoldalt
#2629: Az 1,6-os Ecoboost-ot azért elég gyorsan nyugdíjazta a Ford, az egyliteres meg még nem annyira régi. Arról se feledkezzünk el, hogy felára is van, amit nem mindenki akar a megbízhatósági kockázat mellé megfizetni és még ahogy írtad, az értékvesztés is nagyobb lehet. Abban egyetértek, hogy nem maga a turbó a kockázat, bár a túl sok város azért a sok hidegüzem miatt annak se tesz jót.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Tsebacsi #2632 üzenetére
Mint mondtam, nem értünk egyet, de ez nem baj, hál'Isten nem vagyunk egyformák és mások a szempontjaink. Annyit azért megjegyeznék, a házit nemhogy elolvastam, de meg is értettem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Azt még azért illik megjegyezni, hogy a turbó csak egyik paramétere az egyenletnek. Mellé még jár a közvetlen befecskendezés, magas nyomású rendszer, kettős tömegű lendkerék (tudom, ez sok szívónál is megvan már, de a Ti-VcT-nél ma sincs tudtommal), amik extra kockázatot jelentenek. Ezen kívül 200k-val drágább, mint a szívó, amit soha nem hoz vissza fogyasztással, pláne a fórumtárs által említett zömmel városi, rövid távokon történő használatkor, ahol erősen kétlem, hogy a literes Ecoboost jobb lenne.
Az meg, hogy ő új autót akar és nem egy tizenévest szervizelni életfogytig, hadd legyen az ő dolga.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz tomiii. #2662 üzenetére
Asszem ez így nem vezet sehová, a két oldal nem tudja meggyőzni egymást soha.
De azért folytassuk...Szerintem nem kell a városi kigyorsításokhoz ekkora nyomaték, váltóáttételezés is erősen szerepet játszik. Meg kell nézni, 50-re melyik gyorsul előbb, ha van is pár tized előny, emiatt nem éri meg a bonyolultabb technika és felár. Zöldhullámos csordogáláshoz meg nem kell a nyomatéktöbblet sem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
válasz Richard! #2718 üzenetére
Ez típushiba volt a Focus-nál, emiatt még nem szokott menthetetlen lenni a motor. Kérd ki másik szerelő véleményét is. Ahogy írták, gyertya- és gyújtáscsere és működnie kéne, ha más baj nincs.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #2773 üzenetére
Milyen 1 méterre gondolsz?
Egyébként igazad van, nekem is az a legnagyobb bajom a szedánnal, hogy néha nehéz vele városban. Radar kell bele nagyon.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #2777 üzenetére
20 centi sincs, elvégre ugyanazok a műszaki alapok (padlólemez, tengelytáv, stb.). 1 méter a Ford KA és a kombi fóka között sincs talán. Mi durva túlnyúlás kellene ahhoz, hogy a kombi hosszabb legyen 1 méterrel, mint a normál.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Jók a csajok...
Mondjuk nekem már a "nem nyúlkálsz csak nézel" elv van egy ideje, azt is csak fél szemmel és röviden.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gergőke88 #3174 üzenetére
Részben igazad van, ha már kockáztatja az ember, hogy éberék lefotózzák, legalább ne nyamvadt 160 miatt tegye. Azt viszont én sem értem, miért nem megy 130-cal pályán az, akinek a gépe képes rá anélkül, hogy szétesne. A kb. 0,5-1l többletfogyasztás miatt?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #3176 üzenetére
Ezt egy az egyben csak cáfolni tudom. Alig megy? Egy még EU6 előtti 145 lovas motor? Persze...
Szerk.: nem vitték el, legalábbis tegnap még megvolt, azóta meg nem jártam a garázsnál.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #3178 üzenetére
De miért hasonlítod egy kétliteres dízelhez? Ahhoz képest jó, hogy hiányzik a nyomaték, de ugye nem kell sorolnom, mi minden hiányzik még, ha szervizre kerül a sor? A fogyasztás meg felhasználó és felhasználás kérdése is, nekem megfelel a 7,3-as átlag, amit nálam tud.
Egyébként én imádom a traktorosokat szívatni vele, sokan azt hiszik, ó, csak egy 1,4-es kis szedán, azt hiába kormolnak, csak nem bírnak lehagyni/megelőzni....>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #3184 üzenetére
Igaz, csak a benzinesnél kisebb nyomaték gyilkolja a kuplungot és jóval kisebb rezonanciát kell neki elnyelnie, így az élettartama is várhatóan hosszabb...viszont itt is ki kell hangsúlyozni a felhasználót/felhasználást, ami nem mindegy. A kuplungon kívül viszont még csomó "szép" dolog van egy közös csövesen, ami a szívóbenzinesnél nincs, azokon se kellene elegánsan átsiklani.
Nekem a 7 év alatt egyszer kellett utántöltenem és fenntartom a gyanút, hogy akkor is csak átbaszarintottak a cserekor és nem töltötték fel teljesen. Mióta én veszem/viszem az olajat cserére, azóta nincs olajfogyasztása. Persze mint minden motornál, előfordul jobb-rosszabb darab, de emiatt az egész konstrukciót leírni nem kéne, mert nem tömeges a probléma. Ezt a blokkot használta a Mazda és a Volvo is szerintem akkoriban, onnan is lehet gyűjteni tapasztalatot, ha tényleg vacak lenne, annak lenne híre. Mint ahogy az általad dicsért 1,6 Ti-VcT korai példányainál a vezérlésállítás hibájának...az 1,8-as meg fehér holló gyakoriságú, arról bevallom nem sokat tudok, leszámítva, hogy volt Flexifuel változata.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Martin97 #3289 üzenetére
Környezetvédelem...ez magyaráz minden motorral kapcsolatos kérdést manapság az autóiparban. Papíron jobban fogyaszt, a fejeseknek meg a szűk látókörű vevőknek ez a fontos, hogy az élet mit mutat, arról hamarosan magam is beszámolhatok, mert a következő gépben nekem is ilyen lesz.
Egyébként nem olyan kávédaráló az, hozza az 1,6-osok erejét, mellé a turbó miatt dinamikában még jobb is. Persze bonyolultabb és nem is fognak elmenni 300k km-t.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Erdei88 #3292 üzenetére
Én elsősorban a literesről írtam, nagyobb Ecoboost még nem volt a seggem alatt. Kollégámnak van 182 lovas 1,6-osa, még csak pár éves, így neki sincs vele gondja.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Change user...
Persze, hogy nincs, a gyári adatot egy jogászok által meghatározott ciklus szerint mérik, amire a gyártók fel is szoktak készülni (VW különösen ). Tervezik, hogy ez a metódus változni fog és reálisabb képet kapnak az autósok.
Egyébként nekem a kétliteres fóka elment ~650km-t egy tankkal, bár a fedcomp szerint 40km még volt benne akkor is. Sosem mertem megnézni, jól számol-e.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Pardise #3348 üzenetére
Örülök, ha megfelelő autót sikerült venned. Kicsit ugyan ömlengős lett és túlságosan is dicsérőre sikerült az írás, de sebaj, ha majd elmúlik a köd, észreveszed az autó hibáit is.
DZs: ahogy már említették, turbót ebben nem nagyon találsz.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Pardise #3355 üzenetére
Ha a márkaszerviz szerelte bele utólag, akkor az nem gyári. Persze attól még lehet jó. A gyárit tudtommal arról lehet megismerni, hogy a középkonzoli minikijelzőn mutatja az autót felülnézetből (de nem valós képet), ha aktív a radar.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #3370 üzenetére
Ízlések és pofonok ugyebár, de szépnek éppen nem nevezném, sőt hátulról eléggé randa ezzel a lámpával. Kombiban egy sötétebb színben és a Titanium szint krómozott hűtőrácsával már kinéz valahogy, de a belterén ez se segít sajnos.
Nekem is mindig megakad rajta a szemem, mert magára vonja a tekintetet, ezzel nálam olyan, mint a Civic. Otthonra nem kéne, de megnézem...
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Elvitték a fókámat, mostantól már csak múltbéli emlékek alapján tudok majd nyilatkozni és ritkábban nézzek be. További sok sikert és sok balesetmentes km-t minden Fordosnak, különösen a fókásoknak , örülök, hogy hosszú évek döglődése után kezd élet lenni a topicban.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Ace Ventura #3532 üzenetére
Felhasználás jellegétől függ, de szerintem első autónak, vegyes használatra nagyon kevés bele az 1,4. Ezek az autók 5 ajtósban is megvannak 1150+ kg tömegűek, a tisztességes mozgatáshoz 1,6-ból is inkább a 115 lovas illik bele.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #3781 üzenetére
Akkor apád évekre előre kifizette az áramot. Vannak, akik így döntenek, de nem éri meg és még az is macera itthon, hogy a pluszban termelt áramot a szolgáltató visszavegye. Egyik kollégám tavaly rakatott a házára napelemeket, lett pár újabb ősz hajszála, mire a végére ért és már ő sem annyira biztos benne, hogy a kezdetekben ígért megtérülés tartható-e. Meg aztán a hazai lakosság jelentős része tömbházban él és elesik ettől a lehetőségtől.
Az elektromos autókhoz: az erőművek kibocsátására elég szigorú szabályok vonatkoznak, szóval korábban linkelt kép kicsit hamiskás, mert attól, hogy az erőmű "füstöl", még nem feltétlen káros. Arról nem is beszélve, hogy az erőművek egyre inkább kezdenek átállni, bio-és hulladéktüzelésre, amely hulladékot amúgy tárolni, kezelni kellene, de ilyen módon jól hasznosítható. A biot-üzelőanyagot (ami általában faapríték) meg újra lehet termelni, nem mellesleg ezek a fák életükben még a levegőt is tisztítani tudják. Szóval szerintem jó az irány az elektromos autókkal, amíg az üzemanyagcella elérhetővé nem válik, mert abban még inkább hiszek. Az elektromos autók valódi hátrányának a rövid hatótávot tartom, a sűrű töltésigénye miatt a csillaggarázsos tulajok és ha a hazai, 30-50 éves garázsok vezetékhálózatára gondolok, akkor sok garázstulaj is kiesik a vevői körből. Nem mellesleg drága...még.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Goose-T #3903 üzenetére
Ha a halkság a fontos, nem vennék dízelt, pláne négyhengerest. Ráz, morog, kellemetlen mély frekvencián, hosszú távon pl.: nekem idegesítő, de ez lehet személyfüggő. Meg amúgy kombit sem vennék, az talán zaj szempontjából a legrosszabb karosszéria, a dobozszerű kasztni jobban visszhangzik, ami hazánk fasza útjain a gyakori felütések miatt érdekes lehet (pláne ha gyakran használod kis hátsó terheléssel), ámbár szerintem ezeket a többletzajokat elnyomják az egyéb zajok. Zaj szempontjából a szedán a legjobb, de kölkökkel, sűrűn nagy cuccokkal megpakolva tény, hogy nem túl praktikus.
Ha a menetzaj a fontos: miért Ford? A kerekeket sosem tudták jól elszigetelni és a gumizaj talán a legjelentősebb tétel, a szélzaj még pályatempónál sem szokott manapság probléma lenni. Ide tartozik, hogy egy jó, csendes gumival is sokat nyerhetsz ezen a téren, más kérdés, hogy a csendes gumik meg általában biztonság terén lehetnek hátrányban.
Summa summarum: kipróbálnék a helyedben más márkát is, a zaj megítélése szubjektív, emberenként eltérő lehet, kit milyen frekvencia zavar leginkább.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Goose-T #3905 üzenetére
Ezt is meg lehet érteni. A jó szerelő valóban fontos, de hogy amiatt ragaszkodjak egy márkához, mert van hozzá szaki, az nekem furcsa.
Persze, hogy halkabbnak érezted őket, újabb és magasabbra pozicionált konstrukció még az MK3-as Mondeo is, mint a fókád. Én is sokkal halkabbnak érzem a mostani autóm, mint a fókát, pedig azzal sem volt bajom soha hosszú utakon sem. Egyszerűen csak újabb, átgondoltabb. Egyébként hosszú távon is mentél velük?
No, nekem végülis mindegy, meg nem is igazán a kérdésedre válaszoltam, úgyhogy max sok sikert tudok kívánni a kereséshez. Az eddigi hozzászólásaidból kiindulva szerintem tudod, mire kell figyelni, meg ha van megbízható szakid, akkor ő még hasznosabb tanácsokat tud adni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Sub-ZeRo #4012 üzenetére
Azér' vigyázzá', e' ne ragadjon!
Egyébként szerintem is nagy átlagban elég a hazai viszonyok közé a 100 ló, sőt talán nem is a lovak száma a lényeg, hanem a kg/LE mutató. Egy ügyesen áttételezett váltóval és némi nyomatékkal sok mindent el lehet hitetni a tulajjal.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Goose-T #4014 üzenetére
"Egyébként városban egész jól lép, ha nincs megpakolva, és a klíma sincs bekapcsolva."...meg ha lejt az út és általában hátszél fúj...
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford