Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Trabecan

    tag

    Sziasztok ! Van egy Ford Focus I , 2004-es évjárat. Kapaszkodjatok meg milyen hibát produkál : Városban semmi gond nincs vele, jön, megy télen/nyáron. Világítással + ventillátorral stb. is. Ha elmegyek egy hosszabb útra, előjön egy olyan hiba, (néha) hogy leteszitek a hajatokat : Pl. most Balatonakaliba mentünk le 152 km Pestről. Az autó simán lement, gond nélkül. AZNAP hazafelé úgy lemerült az akksi Fehérvár előtt valamivel, hogy menet közben leállt a motor és csak egy padkáig jutottam el az "alig" forgalmas 8-as úton a belső sávból, elég para volt. Leállt a motor. Persze ahogy megálltam, megpróbáltam utána beindítani, de még az olajlámpa is alig parázslott gyújtás rátételekor, nemhogy az önindító megtekerte volna a motort. Aki velem utazott megtolta a kocsit, ami 2-esben gyújtáson azonnal be is indult. Remek. Nekivágtunk a következő emelkedőnek és persze leállt a kocsi. Ezután megint meglökte, ( ekkor hátramenetben, mert emelkedőnek tartottunk felfelé), megint beindult, de most 10 percig járattam a motor és ezután simán feljött az autó Pestre a házig világítással, ventillátorral. Ami tudni kell : az autó néha TÚLTÖLT 16,2 V a max. 1. kérdés : Ha túltölt, akkor hogy merül le koppra egy akksi ? Válasz : talán menet közben "megunja" az elektronika a túl sok elektront és letiltja a töltést, így le tud merülni az akksi ? De ha így is van : akkor a szerencsétlen piros akksi jelnek a műszerfalon ezt jelezni kéne, nem ? Mert amikor túltölt, akkor is pirosan világít, de ez ritkán van. Beletettem egy elég jó minőségű voltmérőt és 14,02 tölt általában ( a gyári érték az autóknál 14,2 V ), de néha bevadul és +2 V-ot rátol, ami azért nem egészséges, mert ugye az alkatrészek ( elektronika, izzók stb.) 15 V körül már kényelmetlenül érzik magukat. Itt tenném hozzá, hogy a 16,2 V töltésnél sem égett ki soha semilyen izzóm, azt látom, ha bekapcsolom a belső világítást, hogy erősebben világít amikor 16,2 V-ot kap. (Több V mérő műszerrel is megmértem és ugyanez az eredmény volt.) 2. kérdés : simán generátor hiba ? Feszültségszabályozó hiba ? Esetleg valamelyik dióda hülyül a generátorban, mert unatkozik ? Kontakt hiba ? És miért nem merül le városban, rövidebb utakon ? Télen is simán indul, bár van olyan, hogy a gyújtáskulcsot 4 (!) másodpercig kell az indítási állásban tartani, mire megforgatja az indítót, azért ez sem gyári működés szerintem :) Akksi tavaly ősszel lett cserélve. Szóval bombázzatok a megoldásokkal, alig várom, hogy ezt a "mesés" dolgot megoldjuk ! Köszi !

Új hozzászólás Aktív témák