- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz patomi #38449 üzenetére
Én továbbra is azt gondolom, hogy van az eurotax ami egy jó alap arra hogy nagyjából megállapítható legyen mennyit érhet az adott autó amennyiben az állapota, futása teljesen átlagos, de ezt nem köteles a károsult elfogadni, ha tudja bizonyítani, hogy az autója a baleset pillanatát megelőzően az átlagosnál többet ért mert mondjuk fel volt újítva a komplett futómű plusz volt rajta 4 új gumi , új fékeket is kapott meg még a vezérműszíjat is épp előtte cserélték ki és mondjuk erről még számla is van akkor ezekkel valószínűleg meg tudja győzni a biztosítót, hogy az autó az átlagot képviselő eurotax számításhoz képest mennyivel is ért többet.
-
darvinya
titán
-
tomszli11
tag
Sziasztok!
Teljesen tanácstalan vagyok...
Korábban már írtam, hogy gondjaim vannak a 2005-ös Ti-VCT Focusommal, de most tetőzik a gond.
Check Engine gondja van már hosszú ideje, mindig is lambdaszonda hibát dobott amit cserével korrigáltunk.
Minden szondája gyári és jól működő frissen cserélt darabok.
Egy OBD eszközzel olvasva viszont ez egy folyton visszatérő hiba amiből mára már csak ez az egy hibakód maradt (Ha sokáig nem törlöm akkor bezavar a B1S1 szondának is - itt még nem).
lambda hibáról a OBD olvasás
Szóval esetleg van valami tanácsotok hogy jó szondák esetén mit lehetne kezdeni a P0136-os hibakóddal?
Előre is köszönöm a segítséget! -
tomszli11
tag
válasz darvinya #38454 üzenetére
A légtömeg mérő valszeg rendben van.
Ami gyanús még az az hogy a feszültséggel valami nem oké, a szondában, a P0136 hibás szonda feszültsége nem akar feljebb menni semmit, nyugalmi állapotban van.
Ha minden igaz akkor a gázadási feszültség kb. 14,6V.
Az OBD szerint nálam ez felszalad 15,6-16 V is néha, nem tudom hogy ez jele lehet valaminek. -
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Ford motorcraft 5w30 al kinek van tapasztalata?
És miért van ilyen jó ára? -
#27070592
törölt tag
válasz SECTORnooB #38460 üzenetére
A fáma szerint ez a Ford Formula olaj utóda, de nem csak névváltoztatás volt, ez az olaj már teljesíti a WSS M2C 913D-t is.
A jó ár véleményes. A 913D-t teljesíti a Mannol 5W30 is, de olcsóbb. (a minőség vitatéma, állítólag a Mannol litván finomítóban készül, orosz nyersolajból, aztán ez vagy érdekel valakit vagy nem.. nincs rossz híre, hamisításról még nem hallottam, nem úgy mint pl a Castrol GTX kapcsán) -
gabor9991
őstag
válasz SECTORnooB #38460 üzenetére
Én korábban 10 évig a gyári ford olajat vettem évente, egyben maradt tőle a motor
Viszont ezt a motorcraft olajat már inkább lecseréltem elf sxr 5w30ra tudja a
FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D szabványokat is.8900 forint 5L.#38458 subaruwrc
Ha sikerült, vasárnap jöhetsz hozzám is
[ Szerkesztve ]
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz diablo1984 #38465 üzenetére
Bár egyszer valakitől megkaptam hogy Mannol bérenc vagyok ( ) de én még most sem értem hogy mi baj van vele? Kb 300ezer km-t mentem Mannol Ford specifikációs olajjal, és semmi negatív hatását nem tapasztaltam.
-
őstag
válasz tomszli11 #38457 üzenetére
Első körben kérdés, hogy milyen obd? Ha csájníz féle, akkor az a fesz érték szerintem ott nem szentírás, az tuti. Ha pedig valóban felmegy ennyire akkor az szerintem nem jó jel... Nálam még 5000 közeli fordulaton is stabilan 14,8V a max, nem szalad feljebb. Töltésrendszerre sem ártana rámérni, lehet a feszszabályzó kezdi megadni magát...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
diablo1984
veterán
válasz Zoli-bácsi #38467 üzenetére
Én már írtam korábban a tapasztalatomat vele, nem hiába fárad el 6000km alatt az az olaj. Olcsó, de ha valakinek nem kenyérre kell, akkor dobjon az árához 2-3 ezret és vegyen olyat ami felől egy csepp kétség sincs. Ez az én véleményen, de mindenki maga dönti el mit rak a kocsijába, a bárdis olajszűrő is csak létezik, azt is biztos használja valaki.
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz diablo1984 #38469 üzenetére
És melyik az az olaj 2-3 ezerrel drágábban mi felől egy csepp kétség sincs?
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #38469 üzenetére
Meddig használsz egy olajat, 30.000km?
Mert 10.000km-nél majd 2-5x ár nem hozza be az állítólagos minőség különbséget.
Ez kb. olyan, mint a gyertya kérdés.
Most tapasztalom, hogy ittrium és irídium között tényleg 10.000km a különbség.
Hiába raktam irídiumot, nem lett jobb az autó, s csak az injektor tisztító segített.
Irídiummal meg úgy lehet járni, mint amit kiszedtem.
Törött, darabhiányos, stb, mert addigra fárad el.
Ha nincs szerencse, akkor az egész hengerbe kerül, mire elfárad.
Na, akkor lesz gyertya csere helyett motor.generál, ha nem kukázza az egész blokkot.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
ReFleXx
addikt
válasz SECTORnooB #38460 üzenetére
bo 1 hete azt toltottem a Fiestaba, de elotte is mindig Fordos olajat kapott. Amugy Castrol gyartja mint az elodjet is.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
troll81
addikt
válasz Zoli-bácsi #38470 üzenetére
Liqui moly 5w30 Mk1 focus gurulgat vele és szereti.bevalt nekem.
-
troll81
addikt
válasz Zoli-bácsi #38477 üzenetére
De jó
-
#27070592
törölt tag
válasz diablo1984 #38465 üzenetére
Én sem vagyok Mannol dealer, de volt már az autóban és nem tűnt fel hogy gond lenne vele.
Csendes volt a járás, nem füstölt, nem ette. Persze nem állítom hogy bármilyen szempontból jobb lenne mint a Formula, az gyakrabban került bele, de különbséget nem tapasztaltam.
Másrészt én félévente mindenképp cserélem, annyit bírnia kell. Ha nem bírná, annak azért híre volna.
Váltó olajat is Mannolt vettem, még nem cseréltem le de az lesz a következő projekt. -
flymi
addikt
válasz #27070592 #38479 üzenetére
Már én is fél évente cseréltetem az olajat és a szűrőket, nem érdekes mennyit megyek vele. A sok városozás, rövid távok megölik az olajat (is). Ha ez évente így 20 ezres helyett 40, akkor annyi.
Most a Motorcraftos olaj ment bele a Formula után, szerintem rendben van. Csak nem tudom mi legyen a maradék ~1,5 liter Formula olaj sorsa...
Szűrőkből továbbra is Mann-Filter preferált.
Jövő héten váltó olaj csere + megnézzük a bovdent, mert elég lötyögős a váltás már egy ideje. Korábban már láttam róla videót a YT-on, ahol elfáradt a műanyag elem a végén. Lehet csak ennyi baja van.
Jó lenne kuplungot is kicserélni "hamáregyszer", de szerelőm szerint amíg nincs baja ne piszkáljuk, polcon eláll.
Mondjuk nyugodtabb lennék ha már a Luk lenne benne az előző tulaj által belerakott AZMT helyett.Gondolom ha megveszem majd tavasszal az új hűtőt, akkor ahhoz a tartó gumibakokat meg a leeresztő csavart is külön meg kell venni... + új hűtőtartót is kap, a másik már rozsdás. De lehet csere után megnézem menthető-e, mert akkor rendbe rakom. Jó lesz talonba. Szerencsére a bölcső jó állapotban van.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
n1nja
tag
Na tegnap mentem vele. Az első pár váltás volt "nehezebb", de azt betudtam a hidegnek. Utána semmi problémát nem vettem észre. Remélem így marad.
Más:
tudnátok ajánlani tolatókamera szettet? Kell kamera (befúrható, felfúrható, mindegy) meg egy monitor is. Nem hátrány, ha van LED vagy bármi fényforrás a kamerán. :)
Köszönöm. -
robertka
tag
Én most cseréltem ki a hűtőtartó kereszttartót de így hogy y régi teljesen rozsdás volt még így is 2 szer nehezebb volt mint az új Iharos márkájú. Az új kb 0.5mm-es lemezből készült, nem tűnik nagyon masszívnak de feltettem. A gyárit meg elraktam mert lehet inkább lehomokszóratom és jó lesz az még egyszer
-
#27070592
törölt tag
Ezt a videót akartam linkelni.
Én úgy vettem az autót, lötyögő váltókarral, de sejtettem hogy csak ez a baja. Találtam egy elég tűrhető minőségű szilikontömböt, abból faragtam bele új betétet. Alátét plusz zégergyűrű, azóta nem lötyög. "Zsíros" érzete van a váltásnak.Ha magad cserélnéd a motorolajat, tudnád használni a maradék Formulát, átöblíteni kicsit az olajjáratokat. Vagy elküldheted nekem is, majd elhasználom
Igazat adok a szerelődnek, ha tényleg semmi baja a kuplungnak akkor fölösleges bolygatni. A bowden javítása (jó esetben) sokkal kisebb meló. -
diablo1984
veterán
válasz #27070592 #38479 üzenetére
Mint korábban is írtam, többnyire rövid távos benzines opelünkben 6000km után zabálta, addig nem, másik olajnál(eurol) a 10e km-t rátöltés nélkül kibírja.
Egy időben mindenbe én is azt raktam, de párezerrel drágább az eurol, q8, mobil, azokban jobban meg tudok bízni, mint a mannol-ban. -
darvinya
titán
válasz diablo1984 #38488 üzenetére
Olaj zaba, nem olaj miatt szokott lenni, hanem a nem jó tömítő dugattyú gyűrű miatt.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz diablo1984 #38488 üzenetére
Arról nincs vita hogy a piaci szereplők egy része haszonállatnak nézi a fogyasztókat és kizárólag a profit számít.
A Mannolnak is volt már visszahívása UK-ban, félrecimkézett olaj miatt. Beszédes a Mannol angliai inportőr neve: Jevgenij Lizko
De pl Castrol olajról is lehet olvasni hogy amikor egy gyár szigorított a használható olaj követelményein, a Castrol simán átcimkézte ugyanazt az olajat és eladta drágábban. -
ReFleXx
addikt
válasz diablo1984 #38490 üzenetére
de nem az olaj fogja megoldani a motor problemat, meg nem is az olaj hibaja ha a motor eszi
figyelembe veve, hogy mindket olaj ugyanazon specifikacioju volt es megfelelt a Ford eloirasoknak
nem attol jo/rossz egy olaj h a motor eszi vagy sem2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Joker88
őstag
a kocsinak a műszakija február 7.-én lenne esedékes. Ellenben január-februárban nemigazán leszek elérhető,külföld.. Mikor lehet ilyen előrehozott vizsgát tenni? Olvastam egy hónapot is itt a neten,olvastam 15 napot is..
In loving memory of Garrett Lockhart
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Joker88 #38493 üzenetére
Lehet vinni bármikor. Vizsga napja +2 évet kapsz, kivéve lejárat előtti utolsó hónapban (akkor bukta nélkül hosszabbodik lejárat +2 évre). Vidd minél később, de kérj időpontot jó előre, várhatóan év elején le lesznek rohanva a vizsga állomások, hacsak nem hosszabbítják a vírushelyzetet - ha utóbbi megtörténik, akkor viszont egyáltalán nem is vinném el
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
Joker88
őstag
válasz molnarpeter #38494 üzenetére
köszönöm a mindenre kiterjedő választIn loving memory of Garrett Lockhart
-
darvinya
titán
Már el is feledkeztem róla, hogy tegnap visszakaptam Mondeo-t.
Valamilyen dugót nem raktak vissza, emiatt folyt a motor olaj.
Na…mindegy, majd kiderül, hogy jó lett-e.
Viszont ma éreztem, annyi erőt, hogy bal első sárvédőt lecseréljem.
5 óra szöszmötölés, és sűrű tervezők felmenői emlegetés mellett kicseréltem.Már csak a dadogást Kellene megoldani.
Mert 0302-es error hol elmúlik, hol előjön.
Viszont nem találok új befecskendezőt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
Tavaly október óta használt Tungsram +120% H7 izzóm (a bal oldali) elhunyt a héten..
Még keresem az utódját.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs