Hirdetés
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
ph Konzorciumban dolgoznak a cégek a HBM2 implementálásán.
-
PROHARDVER!
Aki engedély nélkül készít, alakít át fegyvert, az a “Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 325. §-ába ütköző lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaélés bűntettet követ el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
-
senior tag
-
senior tag
-
Varga Csaba
aktív tag
''elütő króm izé'' Az a bisztosító, és gyorstöltő kar.
/Gonosz mód ON/
Ezt a gyorstöltő kart kiveséznéd egy kicsit bővebben?
Mert ugyan volt szerencsém az FN Browing HP modelljéhez de ilyen alkatrésszel, még nem volt szerencsém találkozni...
/Gonosz Off/''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''
-
Varga Csaba
aktív tag
A definíciód tökéletes!
A definiált alkatrész neve: szánakasztókar
(azt csak zárójelben, hogy a tár adogatólemeze emeli fel az utolsó lőszer ellövése után, és ez akasztja meg a hátsó végpontról előremozgó szánt)
És mellesleg a Browing klónoknál ezt az alkatrészt kivéve lehet a szánt a tokról előrefelé lehúzni, persze csak a töltetelenség alapos ellenrőzése után...
[Szerkesztve]''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''
-
$
tag
Hú, az a baj, hogy nem értek hozzá, mert nem szoktam lövöldözni Van 1-2 kilőtt töltényhüvelyem otthon, az egyiket megmértem, 9mm az átmérője, és kb 3,5 cm hosszú, ilyesmi méret érdekelne. A csappantyú az a karika a töntényhüvelynek azon a részén, ahova az ütőszeg rácsap?
Ja és ha tudsz szerezni, akkor csak az a fontos, hogy ne legyen rozsdás, és legyen ép.[Szerkesztve]
-
$
tag
Hali!
Bocs, hogy csak most válaszolok, mert az elmúlt napokban nem volt lehetőségem nethez jutni. Szóval a hüvelyfenékre felül egy 23-as, alul egy 69-es van írva. Ha nem tudsz 9mm-eset szerezni, az se baj, jó a 7,62-es vagy 5,56-os is, a lényeg az, hogy ne második világháborús légvédelmi ágyú töltényhüvelye legyen... Szóval 9mm-esnél ne nagyon legyen nagyobb.
Ja és Sopron mellett is van lőtér, de sohase lőnek[Szerkesztve]
-
#65675776
törölt tag
Ha annyira jó a Merci, akkor miért nem jönnek ki az előnyei a csapatoknál? Ráadásul az UAZ tulajdonképpen páncélozottabb, legalább kétszer olyan vastag lemezből van. A Mercinél véknyabb lemezt használtak, mint egy normálisabb számgépháznál. És még így is mocsok nehéz, alig könnyebb egy sokkal nagyobb és védettebb Humwee-nél. A Merci páncélozatlan sebesültszállító változata 4300kg [link], az M1025 HMMWV, ami páncélozott meg 4672kg összgördülőtömegű [link]. Az M997 Maxi Ambulance 4345kg összgördülőtömegű [link], pedig ez páncélozott, és ''kissé'' nagyobb, mint a Merci. Szóval a németek ahhoz képest, hogy kispórolták belőle az anyagot, meglehetősen nehéz járművet alkottak.
-
#65675776
törölt tag
''Közvetlen harci cselekményben ritkán vesznek részt.''
Bocs, de ez baromság. Ha annyira nem vesznek részt közvetlenül a harcokban, akkor miért kiemelkedően magas a Humwee-k veszteségi aránya Irakban? És miért aggattak lövedékálló mellényeket a magyar békefenntartól a mercikre? Nagyon is fontos a védettség egy ilyen jármű esetén is. Egy Humwee túlélési esélye nagyságrendekkel nagyobb, mint a mercié, vagy UAZ-é. Ha erődemonstrációt akarsz tartani, akkor hk-kkal, APC-kkel, IFV-kkel mész. Ráadásul ezeknek sokkal jobbak a túlélési esélyei még városi harcban is, mint bármelyik terepjáró gk-nak.
Az UAZ kétszeres lemezvastagsága pedig pl abban játszik szerepet, hogy milyen távolságból képes egy jármű védettséget nyújtani. Ebből a szempontból a három említett típus közül messze a Humwee (és nem hammer, legfeljebb Hummer, de az is csak polgári jelölés) a legjobb, és a merci a leggyengébb.
Amiben pl az UAZ sokkal jobb a GD 270-nél, az a megbízhatóság, és a szervízigény. Emellett ha a merci meghal, a legénység nem nyúlhat hozzá, legfeljebb bevontathatja. Csak a szakszervíz javíthatja (ahogy a Rábákat is)! Márpedig egy katonai alkalmazásba kerülő eszköznek igénytelennek és megbízhatónak kell lennie elsősorban. És pont ennek felel meg a legkevésbé a mercedes.
A tapasztalatok az alkalmazóktól származnak. Az Ő igényeiknek (azaz a harci alkalmazás szempontjából) a Wolf alig felel meg jobban, mint az UAZ. Egy valami van amiben egyértelműen jobb a német jármű, ez pedig a fogyasztás.
Ez a súly/lóerő arány meg elég szakszerűtlen megfogalmazás. Tömeg/teljesítmény legfeljebb, de ennek is a reciprokával, azaz teljesítmény/tömeg aránnyal szokás jellemezni egy járművet. Emellett terepjáráshoz nagyon fontos a maximális nyomaték, amit ez a hányados egyáltalán nem jellemez. A teljesítmény önmagában nem szokat számít. A Willis MB még mindig lealáz terepen rengeteg ''terepjárónak'' csúfolt micsodát (RAV4, HR-V, CR-V...), pedig csak 60LE-s a motorja. És a HMMWV is elvan a maga 150 vagy 185LE-jével.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
1. Létezik páncélüveg. Ha jártál volna a legutóbbi C+D-n, akkor láthattad volna a felpáncélozott mercit (persze a raktér ugyanúgy nyitott volt). A feladat megoldható, és nem csak az AK, hanem az összes 7,62-es lövedék ellen védelmet lehet nyújtani akár közvetlen közelről. Erre képes pl a Humwee nehézpáncélzatú változata. A könnyűpáncélzatú is védettséget nyújt az AK ellen ~50m-nél nagyobb távolságról. Amikor a Humwee-t tervezték, akkor még a hidegháború zajlott, nagy nyilt terepen lezajló csatákkal kalkuláltak. Az ilyen ütközetekben az átlagos tűzmegnyitási távolság gyalogsági harc esetén 100-300m között van. Tehát amire tervezték, arra tökéletesen megfelel még a könnyűpáncélzatú is. (A ponyvaajtós értelemszerűen nem bír ekkora védettséggel.)
2. Szerinted az ellen azt nézi milyen anyagi értékű a célpont? Nem, azt nézi melyiket a legkönnyebb megsemmisíteni. Ezért a Humwee-k a fő célpontjai a gerilláknak. És ezért magas a Humwee-k megsemmisülési aránya, nem az áruk miatt. Egyébként a legtöbb veszteség a toronyfegyver kezelőit éri, mivel védtelenek. Viszont vannak ennek kiküszöbölésére irányuló fejlesztések (vízhűtött lövedékálló öltözet, távirányított fegyvertorony...)
3. A fent említett C+D-n bemutatott merci. Miért nem lett rendszeresítve? A többiek meg azért nem aggatnak rá mellényt, mert eleve páncélozott eszközökkel mennek a harctérre, és felszerelik a katonáikat normális egyéni védőfelszereléssel.
4. Az amerikaiaknál hozzányúlhat a legénység is, és a hadseregen belül meg van oldva a szervízelés (századszintig lefelé). A mercikhez nálunk a hadseregen belül senki sem nyúlhat hozzá! Csak a szakszervíz jó sok pénzért. Jelentős különbség.
5. Egy versenyen résztvevő autót nem igazán lehet összehasonlítani egy hadi rendszeresítésűvel. Mint ahogy többnyire még az utcaival sem (pl a Dakaron résztvevő gyári X5-ösök csak nevükben és külsejükben voltak azonosak az utcai változattal. Attól függetlenül, hogy a Dakaron még szakaszgyőzelmük is volt, az utcai X5 terepjárónak egy fos.)
6. A Humwee alkalmas konvolybiztosításra, ugyanis valahogy biztosítani kell a konvoly gyalogsági fedezetét (a hk-k gyalogság nélkül halottak a hadszíntéren), méghozzá nagy mozgékonyságú, gyors járművekkel (egy konvoly ugyanis meglehetősen hosszú is lehet, és nem mindegy, hogy pl az elejét ért támadáshoz mennyi idő alatt tudod átcsoportosítani a fedezetet). Márpedig a leggyorsabb lánctalpas jármű is több mint 30-40km/h-val lassabb, mint egy Humwee. Önmagában a Humwee nem alkalmas erre a feladatra, de más járművek sem. Csak közösen. -
#65675776
törölt tag
2. Az ellenség (legalábbis Irakban és Afganisztánban) csak egy dolgot néz: a minnél nagyobb emberáldozatot. Ezt pedig a Humwee-k kilövésével tudja elérni, még ha az is az egyik legolcsóbb amerikai jármű.
5. Az Off-Road nagyon messze van a valódi terepjárástól, annak egy erőteljesen extremizált változata. Ez alapján megítélni egy terepjárót nem érdemes. Aki gondolkodik, az nem a létező legnehezebb útvonalat választja.
6. Kit érdekel a 0-20mph-ra gyorsulás? A konvoly kísérete talán álló helyzetben van? Nem. ~30-40mph-val nyomul. Márpedig az utóbbi pl elég közel van az M113 és a Bradley végsebességéhez. Akkor hogyan tudod őket átcsoportosítani? Nagyon lassan. A HMMWV viszont 70mph feletti sebességre képes, és 50mph-ra ~26s alatt felgyorsul.
Hogy mi mivel bírna el: szerinted a Wolf képes lenne pl az Avenger hordozására? Mikor ahhoz a szerencsétlen Atlashoz is egy Unimog kellett. A HMMWV viszont röhögve elviszi. És ez a nagy előnye a Humwee-nek a többi hasonló rendszerhez viszonyítva: nagyon rugalmas, nagy a teherbírása. Ez nem mondható el az UAZ-ról, de a Wolf-ról sem!
Egyébként a 35MHUF-os Wolfokról: egy HMMWV alapjármű $50000 van az amerikai fegyveres erőknek. Az ~11MHUF. Kevesebb mint harmada mint egy megközelítőleg sem olyan erőteljes és rugalmas Wolf-nak!
Az UAZ közismerten alulmotorizált. Ennél is inkább meglepő, hogy az alkalmazók szerint alig gyengébb a Wolf-nál.
Hogy a Wolf-nak nincs múltja? 1979 óta gyártják. Semmivel sem fiatalabb, mint a HMMWV.
csibor: Nem mondtam, hogy Humwee-t kell vennünk, mostmár egyébként is mindegy. A Humwwe felett védettségben a következő lépcső már a páncélautó. Azt viszont sokkal nagyobb költségekkel lehet csak üzembentartani. A Humwee-k teljes kiváltására alralmatlan ez a kategória. Ráadásul a Humwee-k legnagyobb baja mostanában a borulási hajlam, ami a felső lövész erőteljes páncélozása miatt jócskán megemelkedett súlypont következménye. -
pweisz
senior tag
Uaz sokkal jobb terepjáró ár/érték arányban mint a Merci. Ugyanott elmegy ahol G merci terepen(annak ellenére hogy az UAZban se hátsó, se első difizár nincs gyárilag, max házilag lehet rá mókolni.). Viszont kényelmetlen,elég gyengus és sokat fogyaszt. Mondjuk Katonai G-Mercit nem láttam belüről, lehet azse túl kényelmes, de valószínű csak korszerübbek az ülések meg a beltere. De igazából nem igazságos a régi UAZ-okat az újabb G-Mercikkel összehasonlítgatni.
G-Merci annyival tud szerintem Offroad versenyeken,hogyt fordulékonyabb mitn az UAZ, ami azért elég sokat számít. Meg nem kell utólag rárakni az első-hátsó difi zárat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!