Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csibor

    őstag

    válasz #65675776 #941 üzenetére

    Talán már idén megszünik a Humwee-ik gyártása,használtat rendszeresiteni meg minek.Amik is erősen gondolkodnak a cseréjén,bár lehet Iraq miat lehet átgondolják mégegyszer.

  • csongi

    veterán

    válasz #65675776 #941 üzenetére

    „2. Szerinted az ellen azt nézi milyen anyagi értékű a célpont? Nem, azt nézi melyiket a legkönnyebb megsemmisíteni. Ezért a Humwee-k a fő célpontjai a gerilláknak. És ezért magas a Humwee-k megsemmisülési aránya, nem az áruk miatt. Egyébként a legtöbb veszteség a toronyfegyver kezelőit éri, mivel védtelenek. Viszont vannak ennek kiküszöbölésére irányuló fejlesztések (vízhűtött lövedékálló öltözet, távirányított fegyvertorony...)”
    Az ellenség is nézi mekkora anyagi kárt és vesztséget tud okozni. Legalábbis én nézném. És az is nézi akinek vesztsége van. Sok mindennel számolnak egy akció során.

    „5. Egy versenyen résztvevő autót nem igazán lehet összehasonlítani egy hadi rendszeresítésűvel. Mint ahogy többnyire még az utcaival sem (pl a Dakaron résztvevő gyári X5-ösök csak nevükben és külsejükben voltak azonosak az utcai változattal. Attól függetlenül, hogy a Dakaron még szakaszgyőzelmük is volt, az utcai X5 terepjárónak egy fos.)”

    Ez pontosan így van. Egy hadi terepjárót nem kellene átalakítani hazánkban folyó versenyekre. Max egy két kiegészítőt kellene rá rakni. Ami a terepjáráshoz tartozik még, pontosabban amira gondoltam az az , hogy az uaz is átmegy szinte mindenen ha lendületet tud venni. Csak sajna olyan helyen ahol erőből kell menni ott elvérzik. Sajnos nincs bennük meg a kellő technika. Gondolok itt a difizárra.

    6. A Humwee alkalmas konvolybiztosításra, ugyanis valahogy biztosítani kell a konvoly gyalogsági fedezetét (a hk-k gyalogság nélkül halottak a hadszíntéren), méghozzá nagy mozgékonyságú, gyors járművekkel (egy konvoly ugyanis meglehetősen hosszú is lehet, és nem mindegy, hogy pl az elejét ért támadáshoz mennyi idő alatt tudod átcsoportosítani a fedezetet). Márpedig a leggyorsabb lánctalpas jármű is több mint 30-40km/h-val lassabb, mint egy Humwee. Önmagában a Humwee nem alkalmas erre a feladatra, de más járművek sem. Csak közösen.
    Ezt mondom én is. Azért küldenek Humwee-t mert olcsóbb mint egy M113-as. Ami egyébként 0-20Mph-ra 7.2mp alatt van. Ami megint elég dinamikus egy konvoj kíséretéhez. Szerintem 2 Humwee-t kiad egy M113-as ára. Tehát, oda ahol elég lenne egy M113-as inkább küldök két Humwee-t egy konvojjal mint 1 M113-at. Nagy számok törvénye az egész. Több résztvevőnek nagyobb elrettentő ereje van. A nagy számok törvénye szerint amiből több van abból többet is semmisítenek meg.


    Egy kicsit elkanyarodtunk a témától. Az uazon van páncélozott üveg? Szegény verda el sem tudna indulni vele akkora súlyt nyomna. De a lényeg az hogy a Merci egy modernebb verda. Ami még nem igazán mutatta meg mit is tud a hosszú évek alatt, mert nincs múltja. Az uaz meg már bizonyított, de az idő eljárt felett. Változni fog a kép ha a szervízelési mód is változik. Én szerintem is baromság hogy csak mercisek szerelhetik. De ez meg, a vásárláskor kötött szerződés hibájára utal. Ami még szerintem a problémákat jelenti a kompatibilitás. A fegyverzet még mindig a szovjet, és az egyéni felszerelés is. Amit javítgatnak, egy két fejlesztésel, kókányolással. a jármű park meg igen vegyes. A magyartól, az oroszig már minden van ebben a seregben.

    Ezek az én véleményeim. Remélem nem veszed kekeckedésnek. Én nem veszem annak. Jó kis eszmecsere volt ez. :R


Új hozzászólás Aktív témák