Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    őstag

    válasz hobizoli #65162 üzenetére

    Ez egy elég komplex probléma lesz, mert van kábé 2M ember, elég nagy sugarú körben. Elég nagy tömeg akar mozogni kábé másfél órás sávban reggel és délután. A tömeg nagy hányada a megszokott és neki kényelmes eszközzel akar menni, de a többiek érdekét már elég kevesen nézik.

    És akkor erre jönnek a komplikáló tényezők, amikor van gyerek vagy egyéb faktor.

    Egy fórumon úgyis csak lőzungokat tudunk puffogtatni, de alapvetően egy mai nagyvárosban valóban el kellene már felejteni a mindenki autóval jár modellt. A gond az, hogy ez sem olyan egyszerű, hogy akkor legyen világszínvonalú tömegközlekedés. Mert egyrészt magától nem lesz, másrészt még ha japán szintű lenne a tömegközlekedés akkor sem ülne fel mindenki önként és dalolva a makulátlan vonatra csak úgy önként.

    Sajnos a tömeget kénytelen vagy kényszeríteni valamilyen módon, mert máskülönben mindenki csak a saját érdekét nézi és a város megfullad magában.

    Csak itt a fórumon komoly extrémitások vannak. Anélkül, hogy bárkit pellengérre akarnék állítani gondod át milyen peremfeltételek mentén közlekedik mondjuk:

    - Leslie
    - Jahno
    - Bujdy
    - FőDudu
    - én
    - te
    - Samott
    - Boba

    Mindenki teljesen más életfázisban van, gyerek nélkül vagy egy kisebb csoport gyerekkel. Városon kívül vagy lakótelepen. Melótól 40 km-re vagy home office vagy kerékpáros távolság.

    Ha holnaptól a fenti szereplőknek kötelező lenne kocsival járni, akkor sem biztos, hogy mindenki tapsikolna. Vagy tömegközlekedés. Nekem kábé 3/4 óra a tömegközlekedés olyan busszal, ami néha nem is jön. És körbe megyek a fél városon rossz irányba, hogy várjak a néha nem jövő buszra. Akkor inkább bringázom.

    Most Göteborgban is kezd nagyon felkavarodni a miskulancia. Az elkezdett nagy tömegközlekedési projekt már most milliárdokkal drágább (SEK), pedig még csak most kezdtek el ásni. Éveken át csak ásnak, a belváros száraz időben a porban fog fuldokolni, esőben pedig a sárban.

    A város 400. évfordulójára tervezett nagy felújítást múlt héten részben lőtték le, ezen a héten pedig fullba, mert olyan mértékben mentek fel a költségek, hogy inkább el sem kezdik. A tanulmányokra eltapsolt 100+ M SEK-et az adófizetők röhögve köhögik fel persze.

    Az egész belváros el van kefélve, hacsak nem a föld alatt csinálsz valamit, akkor nem férnek el a buszok és villamosok. Szóval nincs más választás, hacsak nem dózerozol le komplett utcákat.

    Budapesthez képest Göteborg egy kis fing, elővárosokkal együtt 800k a lakosság. Egy Budapest méretű városban újragondolni a tömegközlekedést szép kihívás. Ehhez kellene pártoktól és választási ciklusoktól független szakértők által vezényelt csapat, de ez utópia. Göteborgban is olyan korrupció van, mint állat, mindent szétlopnak és elsikkasztanak.

  • -NoVa-

    addikt

    válasz hobizoli #65162 üzenetére

    Amikor a belvárosban dolgoztam, bringával vagy BKV-val jártam be, mert kényelmesebb. A cél itt most az, hogy más is tegyen így, azért csökkentik a szűk áteresztőképességet. Nem nagyon, mert átlagos napon a külső sávban amúgy is rendszeresen villogóval parkolva rakodnak, és ténylegesen egy sávnyi forgalom jut át.

    A belvárosba pedig a legjobb max ritkán menni, igazat adok az ott élőknek. A cégek is menekülnek onnan ki, megmarad turistamászkálós óvárosközpontnak, ahogy kell.

Új hozzászólás Aktív témák