- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #33300 üzenetére
ja nekem is ez jutott eszembe
es akkor meg ezek a FSD meg az auto parkolas meg a tobbi okossag, amiket a Tesla siman tud, az a Porsche-ban is benne lesz majd annyiert? vagy egyatalan kerheto opcionalisan?
ez a kisallatnak jaratom a klimat, meg odahivom magamhoz az autot a bevasarlokozpont parkoloban a smartphone-l a bejarathoz, hogy ne keljen odasetalni, meg elkuldom az autot parkolni a bejarattol amikor kiszallok, meg figyeli a kamerakkal ki karcolja meg az oldalat kulccsal meg ki tolat neki...
ezek olyan extra dolgok amikrol egyik gyarto sem szol egy szot sem azota sem, ja hogy ezt mienk is tudja...amugy meg a par hettel ezelotti elozetes tesztekben meg 3.5sec-t mondtak a Taycan turbora, ami a Tesla 2.6sec-jehoz kepest, aminel meg gyorsabbakat is mertek ra (2.3-2.4sec-t is), "lassu", foleg ugy, hogy van kulon gyorsitos sebesseg fokozata is
OK, hogy Civic thai/ vagy egy aktualis M3 utan beulve a 3.5sec is geci gyorsnak tunik, de gyakorlatilag dupla arert se szagolja meg ez sem egyik teljesitmeny adatat sem a mar 7+ eves Tesla-nak
lassabb, kisebb a hatotavja, es gyorsabban sem toltheto, hiaba 800V-s
ha ez is "csak" 350 illetve 375V-s lenne, akkor mennyivel lehetne tolteni ezek utan?az kulon vicces, hogy a Musk masfel eve mar megmondta, hogy a 350kWh-s toltesnek nincs realitasa, amikor meg a Porsche azzal vetitett, hogy 2x olyan gyorsan lehet majd tolteni, mint a Tesla-t
es amire vegeleges production model lett belole, meg jaaanemtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #33300 üzenetére
de az is milyen mar, hogy a P100DLPlus Model X is bekoszonne a Taycan turbo-nak a 2.8-s idejevel
es az egy SUVmekkora troll lenne a Musk, ha csinalna olyan videot, hogy Taycan-ben ul egy muki, a Model X-ben meg ulnek 5-n, es meg akkoris adja a cigit a sportkocsinak... de ha meg fej-fej, akkoris kinek ciki az is
több drón kell ;P
-
-NoVa-
őstag
válasz hobizoli #33303 üzenetére
Nem az. Nem fáj senkinek, ha valami más legyorsulja. Az fáj, ha elmelegszik a fék egy pályakör után, meg az, hogy a gyorsulását csak 2-3 alkalommal tudja töltésenként. A Porsche meg amíg van benne töltés, hozza a paramétereit, és nem figyelmeztet előtte, hogy ez károsítja az akkut, annyira határérték.
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #33291 üzenetére
A tesla gyartasa reges reg nyereseges. A veszteseg az epulo gyarak miatt van. Maga a gyartas es a forgalmazas nyereseges. Minden egyes auton keresnek. De a Porsche termeli a legnagyobb nyereseget autonkent, ha ennyiert is el tudjak adni ennyiert fogjak adni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
válasz -NoVa- #33305 üzenetére
Én el tudom képzelni, hogy a Porsche mögött több minőségbiztosítás és tesztelés van, mint a Tesla mögött. Bár egy elsőszériásat bevállalni így is bátorság lesz a leendő vevőknek.
Egyébként meg azért adják ennyiért, mert így is venni fogják :)https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
Tudtok ajánlani olyan boltot, ahova beviszek egy darab tapétát és kevernek ki ugyanolyan színű festéket, mint a tapéta alapszíne?
A helyzet az, hogy az egyik tapéta nem túl szépen lett felrakva (nagyon nehéz jól felrakni, elég rossz az anyaga, de aki felrakta az sem állt a helyzet magaatán). Ezért néhol vannak fehér részek a csíkok között. Nem sok, 1 mm-esek, pár centi hosszan, viszont a narancssárga tapétánál ez látványos. Ezeket akarom nagyon vékony ecsettel lekenni. Próbáltam filctollal, de nincs pont ugyanolyan színű. Minimális festék kellene, fél deci is bőven elég.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Gabibácsi
tag
válasz Bujdy81 #33280 üzenetére
Ne haragudj, de egy értékes, okos normális ember vagy. Biztos megéri a gyerekeidet magára hagyni mert te konstans edzéstempót mész? Tudom kicsit túlzok, de a piroson áthajtásnál nagyobb hibát nem tudok elképzelni. Nem mindig látsz mindenki.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Gabibácsi
tag
Somogyban múlt héten balra kanyarodott bringás előttem , hátranézés nélkül. Szerencséjére a mozgásán látszott (elkezdett kacsázni) hogy valamit akar, úgyhogy lefékeztem. És kurvaanyáztam magamnak bent a kocsiban, mert dudálni se mertem, mert elesik az istenbarma
Na és ez ott teljesen mindennapos.Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #33305 üzenetére
Egyenként nem tudok válaszolni a többi anti-Porsche kommentre, de Novával értek egyet.
Nézzétek meg a Fully Charged kis riportját a Taycanról, ahol a gyorsulások konzisztenciáját tudták kipróbálni egy töltéssel számolva csak. És drámai volt a különbség a Teslához képest. A Porsche modelljei tipikusan tudnak mozogni pályán is anélkül, hogy 1-2 kör után elkezdeni elforrni a fék vagy bedőlni a hajtáslánc. Az, hogy a derating ennyire érzékelhetetlen a kuncsaft számára nem kis fegyvertény.
Az, hogy nem mentek rá a mindent űberelő gyorsulásra cserébe elég piciny kompromisszum. Nem annyira lassú a jármű, hogy sárga jelzőfény kell a tetejére.
A hatótávval kapcsolatban is érdemes lesz kivárni. Vannak néha csúnya meglepetések a hatótávokban, ha nem teljesen optimális környezeti viszonyok között tesztelik. Én inkább kivárnám a valós teszteket és nem a NEDC és WLTP számokra repülnék rá.
-
blueboi69
csendes tag
Létezik egyébként olyan kerékpár szállító amit hátsó csomagtérajtóra lehet rakni ÉS 4 bringát elbír?
Nem bringázunk még ennyien, de csupa 3 bringásat találtam, aztánakkor mivan ha mi meg 4en mennénk?
Vagy ne tervezzek ennyire előre? Lehet mire a gyerekek felnőnek annyira, hogy együtt menjünk bringázni valahova, addigra már rég nem is lesz meg az autó.
Na mindegy -
hobizoli
nagyúr
a gyorsulasok konzisztenciaja ugy ervenyes, hogy lassabb is melle
na most ehhez meg kene nezni a Tesla-nal is, hogyha az nem a LudicriusPlus mode-ban megy, hanem az alapban, akkor mennyit tud menni egymas utan
de azt nem nezi meg senki, mert abban semmi fun nincstöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #33305 üzenetére
ja olyan 10 dugattyus keramia Brembo fekekkel...koszi
hat ilyet fel lehetne rakni a Tesla-ra is
van is hozza mar upgrade fek amugyde vhogy azert +80kUSD-ert ez ferjen mar bele egy sportkocsi araba, hogy jobb fek van rajta, mint egy alapvetoen sedan auton
ha meg a Model3Performance-hez nezem az arat, akkor +130kUSD
aztan seggre meg kb ugyanugy megy, mint az is
a hatotavot meg majd meglatjuk mennyi EPA szerint------
egybekent a Hring-n nezve kurva sok auton keves a gyari fek, nem csak a Tesla-n
ismi jar ki egy Honda Jazz-l timeattack-zni, amiben egy 7gen CivicTypeR K20Z3-s szivomotor van, 230loeros, a Wilwood 4 dugos elso fekkel sem tudott menni 2 kort a Hring-n, mert masodik kor felenel mar fustolt a fek az auton, ugyhogy 1-1 power kor utan menni kell vele egy hutokort
több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #33330 üzenetére
de azt nem nezi meg senki, mert abban semmi fun nincs
Te, szerintem ezt az összes teljesíményorientált BEV-et gyártó OEM megnézte igen alaposan (értem ez alatt a mérőpadot és mindenféle tesztpályát, sőt a kiszerelt elektromos gépet speciális mérőpadon hajtva autó nélkül). Annyi a különbség, hogy nem kommunikálták a médiába amit találtak, hanem az ott talált hibákat és gyengeséeket megpróbálták kiküszöbölni a saját konstrukciójukban.
Ilyenkor messze nem korlátozzák magukat a 0-100 vizsgálatára, hanem minden apró részletet és elképzelhető tesztmódot végignéznek.
Még egy tipp: el kellene engedni ezt a lassab az rosszabb felfogást a BEV-ek esetében. Most még mindenki a eget rengető teljesítményt várja el a BEV-ektől, de ezeknek a lényege igazából a magas hatékonyság lenne és az alacsony költség. Tehát bár vannak elképesztő teljesítményű vasak és vélhetően lesznek is, de a mainstream BEV kábé max 160-as végsebességgel és kábé 8 másodperces 0-100 gyorsulással készül.
Ha elkezded növelni az utazási sebességet, akkor 90 felett szépen veszted a hatótávot. 110 körül már érezhetően kevesebb van. De ha 130 körül veretsz, akkor hamar eljutsz oda, hogy olyan gyakran kell tölteni, hogy nem nyersz semmit a magasabb sebességgel.
A jövőben vélhetően lesznek magasabb energiasűrűségű "akkumulátorok", amivel ez a határ feljebb tolható, de ugyanakkor a világ az alacsonyabb sebesség irányába mozog. Szépen lejjebb fognak menni a határok minden országban, a jelenlegi óra szerint 145-ös tempó el fog tűnni 10 év múlva.
-
-NoVa-
őstag
válasz hobizoli #33332 üzenetére
Jazzel az 1.2CVT-vel kell menni time attackra, akkor nincs gond az alap fékekkel is.
A normális Porsche vásárló meg normális. Nem áll neki munkahónapokat beleölni katalógusbuzerálva rendelgetős beszerelős upgradekre, csak vesz egy autót, ami alkalmas rá, hogy extra karbantartás nélkül néha játékautó legyen. A Tesla nem ilyen, sima utazóautó, meg pár PR feature.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #33281 üzenetére
Véletlenül sem a Te hibád! Ha átmegyek a piroson, onnan kb. MINDEN az én hibám!
Azon vagyok fennakadva, hogy ha ez az agyhalott rendesen felöltözik/felszereli a kerót, akkor "csak" anyázol, mert látod a futárt, nem pedig éppen nem csapod el. Ráadásul ha piroson megyek át, akkor illik figyelni arra, hogy:
1. nem számítanak rám
2. akinek zöldje van, az jönni fog.Szóval nem Te vagy a hibás, pont azon koppant az én állam is, hogy hogyan lehet valaki ilyen suicide...
-
Bujdy81
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Gabibácsi #33310 üzenetére
Szövegértés. Ott megyek át a piroson, ahol ismerem a környéket ÉS látom a helyzetet. Záróvonalon is átmegyek, ha biztonságos. Szembe sávban is megyek, ha biztonságos.
Az edzéshez használt lassú kerék is a biztonságot növeli, mert az autóvezetők 95%-a nem tud lakott területen országútist előzni. Számít az is, hogy 28-cal megyek a lassú kerékkel és nem 33-mal a gyorssal. Azzal is az autóvezetők hibáját korrigálom.
A Velencei-tó körüli edzést is azért hanyagolom, mert nem elég biztonságos az iszonyatos forgalom miatt.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #33334 üzenetére
Kollégám versenyzett Porsche 924-kupában és 125-ös gokartokkal is. A 924-es teljesen stock acél fékekkel is simán ment pályán.
Chris Harrisnek volt egy időben E92-es BMW M3-as autója, amivel ment pályán és összehasonlította az akkori 911 GT3 RS-el (acél fékekkel). A BMW pár kör után elforralta a féket és beesett neki a fékpedál. A 911 a stock acél fékeken csak futotta a köröket gond nélkül.
Másik kolléga Cayman S-el versenyzett pályanapokon, acél fékkel. Aztán vett egy Cayman GT4-et (még hathengeres), azzal is pályázik stock fékekkel. És nem lacafacázik, a gáz és a fék is rendesen be van nyomva.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #33336 üzenetére
de ezt azert te is erzed, hogy nem normalis
vmi baleset van belole, hogy a piroson mesz at es aki nem szamit rad elhuzva a kormanyt utkozik vkivel vagy eluti a zebra szelen allo gyalogost, akkoris ott maradsz bevallalva, hogy te idezted elo az egeszet?a bringasok mennyi %-a pucolna el onnan a gyaszba egybol szerinted? kb 99
több drón kell ;P
-
Sipi-
tag
válasz Bujdy81 #33336 üzenetére
Nemrég a jobbkezes utcában vágtatott el előttem kicsivel egy biciklis. El sem nézett felém (nem láthatott korábban, mert építkezés van a sarkon, nem belátható). Ha elütöm, akkor az 4 embernek lett volna rossz:
- nekem, mert összetöröm asszony autóját és nekem kell megcsináltatni és addig mindenhova nekem kell autózni
- asszonynak, mert összetöröm a kiskocsiját
- biciklisnek mert összetörik a biciklije és saját maga is
- és annak az embernek is, akinek éppen a kajáját szállította, mert kajafutár volt az öngyilkos hajlamú.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #33332 üzenetére
Ebben speciel a Teslanak van igaza. Egyreszt nem megyunk versenypalyara ket es fel tonnas tankokkal, masreszt hogy az utcai lampanal dinamikusan elgyorsulj ahhoz nem kell 22x megismetelhetonek lennie fel oran belul. Pont annyit tud mint amit tudnia kell. De jo hogy van a Porsche is, mert legalabb van valasztek. En a VW ID3-at varom az elvileg Golf szeru lesz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #33342 üzenetére
Az, hogy normális-e vagy nem, azt nem tudom. Ha az a normális, amit a többség csinál, akkor sok dolog, ami szerintem deviancia (alkohol, könnyű drogok, stb.) normálisnak számít.
De pl. mikor egy kereszteződésben két opció van:
- megvárom keróval a zöldet és akkor a mögött sorban álló autók (legtöbbször úgy jön ki a lámpák ritmusa, hogy a keróval én vagyok az első a lámpánál) elkezdenek kikerülgetni a kereszteződésben, ahol fele azt sem tudja, hogy pont hol a sáv széle, mert nincsen felfestve, vagy
- átmegyek a piroson és akkor olyankor érnek utól, amikor már lazább a sor és látják, hogy mennyi hely van pontosan.
Ráadásul olyan a kereszteződés, ahol kb. 100 méterre belátható.De lenne még több ilyen példám is. Mindegyik egyedi. Egyedileg kell mérlegelni és eldönteni.
Abban természetesen igazatok van abban, hogy ökölszabály szerint be kell tartani a KRESZ-t!
Példa az élni és élni hagyni dologra:
Megyek nagyobb edző körre. Van benne egy jó nagy ívű balra kanyarodás. Az pl. alap, hogy nem nagy ívben kanyarodok balra, hanem megyek egyenesen, majdnem neki a járdaszegélynek, aztán kis ívű kanyar balra, és tovább, immár balra kanyarodva. Ezzel a balra kanyarodó 2-3 autó, akik mögöttem álltak, simán megelőz, nekem meg kb. 2 sec veszteség... -
-NoVa-
őstag
válasz Samott #33345 üzenetére
Utcai lámpánál dinamikusan indulás az NEM 3 másodperc alatti 0-100 idő. Igazából a 8 másodperc is ilyen túlpörgetett Keleteurópai őrület normál forgalomban, kultúrált országokban lazán vonulni szokás, ahol nem használod ezt ki. Előzés sem indokolja különösebben ezt a teljesítményt, ha szükség van rá, akkor veszélyes előzés volt.
-
-NoVa-
őstag
válasz Bujdy81 #33346 üzenetére
Ők nem bringáznak, úgyhogy a lámpa az szent és sérthetetlen, betonfal és törvény. Te bringázol, neked veszélyforrás is. mert érted az okait. Én bringázok, és ugyanúgy gondolkozom, és mérlegelek, és a biztonságosabb opciót választom, ahogy te is. De ez is olyan, mint az Olasz boltban amikor veszekedett velem egy másik vevő, hogy nem húztam műanyagkesztyűt, hogy abban vegyem el a gyümölcsöt a pultról. Azt, amiért odanyúltam. Nem fogadta el érvként, hogy előző nap legalább egy tucat olyan kesztyűt szedtem ki a tengerből, és nem akarok szemetet generálni. Mindig lesz ilyen, akinek a leírt betű szent, nem mérlegelhető dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Energiaital topic
- Autós topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- Eladó/cserélhető gyönyörű iPhone 14 Pro, iStyle vétel, Apple gari 2024.05.30 + drága extrák
- Asustor AS6302T 2 lemezes NAS (4 IP kamera license, HDMI, KODI)
- TOP ÁR! Bivaly Gamer Félkonfig! i7-9700K/ Gigabyte B365M D3H/ 16GB DDR4/ Arctic Freezer hűtő!
- Új Minőségi Tápkábel 1,8 m Eladó
- AMD Ryzen 7 5800X
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen