- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102043 üzenetére
A sokszazezer autobol egy tucat. A tobbieknel ezzel osszemerheto minta sincs.
Ez olyan mint a kigyullado teslak, mindig bekerul a hirekbe. De siman lehet hogy a kigyullado dizel BMW-bol tobb egett ki magyarorszagon mint teslabol vilagszerte osszesen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #102044 üzenetére
Jaja, es akkor ezekutan le tudja irni hogy bezzeg masok. Nincs bezzeg masok. Mindenki mas le van maradva mint a borravalo. Es nem latszik hogy igyekeznenek. Jol kontrolalt kornyezetben, kis mintaval tesztelgetnek.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102041 üzenetére
A honda es nevenincs japan gyartok kozben nem tartanak sehol. Boston Dynamics nem kellett senkinek, talan a Hyundai vette meg vegul. En se latom mire ez nekik, de Marques jol osszegfoglalja: The Tesla Bot: Explained!
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102053 üzenetére
Mármint hol nem tart sehol ha 5 évvel ezelőtt már volt robotja, ami mászkált és internetről nagyon okos is volt? Éppen ezért írtam a Boston Dynamics vergődését, mert ránézésre nincs piaca közben meg is tudta mutatni, hogy mit tett le az asztalra. Mikori volt az első robotpókja? Lassan 20 éves? Aztán a jégen botladozó, még csak nem is elektromos hajtásos kutya is bőven több volt már, mint egy erős béta és az is 10 éves történet. Béta meg lehet vagy 15+ éves. Erről senki nem fog beszélni, vagy bevásárolja magát valahova és 3 év múlva Tesla robot lesz az istencsászár, akkor is, ha nem létezik de majd jövőre már istenbiz :-D
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102051 üzenetére
Dízel BMWből biztos több gyulladt ki idehaza. Csak nem mindegy melyik miért, vagy mit tesz meg érte a gyártó akár utólag is, hogy mi vezethető vissza karbantartás hiányára, vagy mi a felületesség, mert jóvanazúgy. Nyilván az autó bonyolult dolog, egy 120as Skoda is kigyulladt ha úgy adta ki. Én néha olyansmiken csodálkozom, hogy pld. nyitott ajtóval el lehet indulni. De más gyártótól sem azért nem találsz olyan hírt, hogy ebbe-abba belerongyolt, mert nem önvezetők, hanem ennél visszafogottabbak és értelmesebbek. Jelen technológia alapján ha odahaza egy robotporszívó el tud lenni a lakásban, akkor az 1 darab eset is magas hibaszázalék olyan esetekre, hogy fékezés nélkül gyalogot üt el, kocsi hátába megy bele (ennél én is fenntartom, hogy egy része júzer hiba, mert azok olyanok) vagy éppen amit most kaparásznak, tisztára olyan, mint a humán sofőr és belemegy a helyszínelő rendőrautóba... Ez baromi necces és igen, tesztpályán láttál már ilyet más gyártótól is. Csak az tesztpálya.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102055 üzenetére
Olyan robotja volt, hogy viccet csinaltak belole. Nezd meg Marques videojat.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102056 üzenetére
Megint nem ertem megis mit akarsz mondani. Egyszer azt mondod mas fejlettebb a tesla autopilotjanal maskor meg az hogy hat de csak tesztpalyan jobb. Jelen pillanatban az utakon, tesztpalyan nincs jobb megoldas a tesla fele autopilotnal. Esmmindenki mas tavolrol, egyre inkabb lemaradva koveti oket. Ez az ami aggaszto ebben a temakorben. Legalabbis mindenki mas szamara.
Ezt a tudast akarja athozni a tesla a humanoid robotok vilagaba. Es ha valaki meg tudja csinalni akkor ok lesznek azok. Meg akkor is ha vegul csak a melosok egy reszet cserelik le ezekre a gyarakban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz Jahno #102049 üzenetére
Felár nélkül alap "Auto Pilot" van a Teslánál, ami lényegében sávtartás+távolságtartós tempomat+vészfék asszisztens. (kb ezt tudja a többi gyártó is, hogy milyen minőségben az más kérdés)
+5000 USD az Enhanced AP, ez már tud sávot váltani, autópályáról lehajtón lemenni, parkolni, meg szűk helyről kiállni sofőr nélkül.
+5000 USD a Full Self Driving, aminek jelenleg kb semmi értelme, EAP-n felül annyit tud, hogy lámpákat kezeli, stop táblánál megáll, plusz ott az ígéret, hogy majd kapsz FSD-t. EUban ráadásul még akkor se kapod majd meg, ha már USAban igen, mert itt mégjobban szarrá van korlátozva minden. Idomulnak a lúzer EU gyártók szerencsétlenkedéséhez, inkább bekorlátoznak mást is erre a szintre.(régen csak egyben lehetett venni a kettőt)
Érdekes kérdés, hogy jogilag mikor mit engednek és mikortól fogják akár Tesla akár másnak a rendszerét "szabadon engedni".
A statisztika ismert, hogy már most mennyivel kevesebb balesetet okoz az önvezetés. Ez akár abba is átfordítható, hogy hány életet ment meg és mellette hány embert nyír ki.
Olyan sose lesz, hogy 100% garantálható legyen, hogy nem okoz balesetet.
Átlag usert meg 30 órányi vezetés után egy 30 perces teszt alapján elengedik, ha minimális hibával végigmegy egy útvonalon, jogsit kap, élete végéig vezethet.
Megkockáztatom hogy egy béta FSD Tesla teljesíteni tudna egy ilyen forgalmi vizsgát.
De mégse mehet.
Mi lesz a határ, mit kell teljesíteni, hogy mehessen?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #102059 üzenetére
"Mi lesz a határ, mit kell teljesíteni, hogy mehessen?"
Kérdés jó, mondanám, hogy meg sem érjük mert pont ez a hülye jogi környezet lesz az átka. Azért egy robotnál úgy vagyok, hogy ha valami előtte van és nem fékez, az nekem nem fér bele. Tudom, Sanyi néni nagyobb eséllyel üt el zebrán bárkit. Sanyi nénit lehet le is ültetik, de akkor majd az összes hasonló elven működő és a komplett mesterséges intelligencia felhő kap 3 év eltiltást ugyanúgy? Majd valami okosok kitalálják, de én nem nagyon látom azt, hogy közforgalomban ezt rendesen meg lehetne csinálni bármivel.
Egyéb helyeken meg már működnek hasonlók klasszikus értelemben vett kötött pálya nélkül is, de ezt most kihagyhatjuk az indokolásból. Bár gyalogosnál elég jól megállnak és nem sűrűn hallani, hogy ezt-azt lebontottak volna. Majd nyitvatartom a szemem.
-
npera
újonc
Nagyon remélem, hogy ez már felmegy a tengelyre. Este meglátom.
Elvileg a menet jó, de a lánckerék vastagsága jó kérdés...
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #102058 üzenetére
Azért nem feltétlen fényévekkel vannak elmaradva. Itt egy czikk a Volvo tehetrflottáról (távfelügyelt, de alapvetően közúti szállítás, gondolom, némi kézi izé beleférhet, bár nincs vezetőfülke, meg max 40 km/h), itt meg egy másik, ez Mercedessel ugyanaz.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #102067 üzenetére
Mondjuk jahh, nem gyorsan, nem kötött de mégis fix pálya. Automata raktárat targoncákkal láttál? Elég félelmetes. Ott sincs baleset, csak korlátosak és kötött az egész.
Autóban én ilyesmikre gondoltam: [link] páran keményen mennek előre.
Meg akkor is, amíg van egy szem tesztcucc ami ember nélkül átmegy a városon, akkor az már többet tud, mint a Tesla. És egyre több olyan akad.
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #102067 üzenetére
De azert azt te is latod hogy ez nagyon mas, mint amit onvezetesnek tartunk? Forgalmas utra, balra kifordulni? Az hogy autopalyan, vagy szinte kotott utvonalon elboldogul az mar sok gyartonak megy. Veszfekasszisztens, savtarto es meg is vagyunk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102070 üzenetére
Én is ezt kérdeztem 2 éve a Tesla videójáról, aminek 99%-a autópályás egyen üzem volt, de nyilván aki nem nézett még ilyet, annak látványos. Forgalmas útra balra kifordulást most tesztelik Münchenben (tudom, csak egy cég egy autója és korlátos és ez biztos nem olyan), de akad az már régebbről is. Miközben a Tesla nem változott és úgy néz ki nem lesz változást (az, hogy 5+ éve mit lengettek be, most szerintem nem releváns).
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102071 üzenetére
Mirol beszelsz ember? Akkor ezert vagy ilyen fogalmatlan, nezz egy kicsit frissebb teslas onvezetos videokat.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102072 üzenetére
Ez ugye az a kivitel, aminél 5 évvel ezelőttre is jobbat ígért és az 1 verzióval újabb szoftverre is mintha olyant mondott volna nem is régen, hogy nem lett a legjobb de a mesterséges intelligenciások már nagy erőkkel dolgoznak rajta. Igen, ja, ezt mondom kronológiai sorrendben, hogy hány évvel ezelőttre ígérte, hivatalosan nem is mehetne sofőr nélkül, más meg tavaly már megcsinálta és egyre jobb a tesztüzem.
-
NauTiLUS_HUN
újonc
Igazából ezt az egész önvezetős mizériát nem értem, előrébb nincs vele senki, ha minden kocsi önvezető lesz, maximum annyi előnye lehet hogy kevesebb kocsi is elég lehet, ha mind "taxiként" üzemel.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102073 üzenetére
Ez a sofornelkuliseg valamiert beragadt neked. Pont ugy megy magatol, idegen terepen, zsufolt varosban, mint a konkurencia a felterkepezett szeles ures utakon. Eg es fold a ket dolog. Az hogy ul benne ember is csak "jogaszkodas", igy is a gep vezet.
Ez nem kivetel, akar ma is megveheted, de itt europaban meg nem lehet bekapcsolni. Ha jol ertettem Wizard fenti leirasat. Ja, es ez a cucc mindig megy fuggetlenul attol hogy be van kapcsolva vagy sem, megvetted vagy sem, mert abbol is tanul ahogy a bio driver vezet.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #102074 üzenetére
Pedig mekkora poén, ha éppen kellene az autó és csak úgy magától érted jön, meg hasonlók.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102075 üzenetére
Most erre hozol egy cikket, amiben kb. az van, hogy a Tesla is feltérképezi a terepet.
És ha feltérképezte? Amúgy a konkurenciánál sem mindenhol jár ugyanazon, vagy betanult útvonalon, de persze futott kilométerek alapján elég hamar le tudja rajzolni a várost. Nem is kell hozzá olyan sok, régebben Magyarország egyik térképe is így készült el, mert olcsóbb volt, mint licenszelni. Novának jár a sör, mert 10 éve megmondta, hogy ha eszük van, akkor így kell csinálni és lám, a héten erről írnak csikket.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102078 üzenetére
Bakker, te ezt direkt csinalod. Ne igyal mar tobbet.
A Tesla menet kozben terkepezi fel amit eppen lat. Nem csak olyan utvonalon mukodik amit a ceg feldolgozott jo elore. Ez alapveto kulonbseg.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz NauTiLUS_HUN #102074 üzenetére
Amikor épp hulla az ember, de haza kell menni, vagy ivott, és menni kell, akkor azért teljesen jó dolog, hogy elvisz a célállomásra.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-NoVa-
őstag
válasz Samott #102079 üzenetére
A Googlenek meg te magad is segítesz vagy 10 éve a közlekedési témájú captchákkal, nagy ügy. Aki kicsit odafigyel, az tudja, hogy a jó ideje nem önvezető, csak mindenféle sávtartásra hajlandó Audikban lévő szenzorerdő is információgyűjtéssel foglalkozik unalmas szabadidejében, és a többi, ami kevésbé triviális. Nem hülyék az autógyártók, csak nem szoktak félkész dolgokat bemutatgatni nyilvánosra, mert ha nem Tesla, akkor szétszedik őket, a közvélemény és a politika egyszerre.
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #102082 üzenetére
Ott fent a Marques fele robotos videoban van egy nagyon jo pont. A Tesla egy IT ceg ami autot gyart. Az Audi meg a tobbeik meg autogyartok, akik okositani akarjak az autoikat. Lattuk az ID.3 kapcsan hol tart a VW csoport.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz Sipi- #102069 üzenetére
Teslához hasonlítva, azonos szintre extrázva a Tesla olcsóbb, és akkor még nem beszéltünk menet teljesítményről, SUC hálózatról, önvezetésről
#102074 NauTiLUS_HUN
-Autópályán, országúton sokat használom a Nissan level2 vezetéstámogatását (ProPilot), nagyon szeretem, sokkal kevésbé fárasztó, nyugisabb, kényelmesebb, talán biztonságosabb is. (ha más nem, akkor azért, mert nyugodtabban vezetek így)
-Városban alapvetően nem hiányzik. De ha hozzátesszük, hogy biztonságosabb lehet mint amikor ember vezet, az már egyből előny lehet.
Az ígért robotaxi szintű önvezetés: Azért este némi alkohol után ha hazavisz az autó az jól hangzik. Vagy ha közben lehet bármi mást/hasznosat csinálni.
Amikor a mostani házunknak kinéztük a telket, akkor sokat gondolkodtam, hogy akarok-e városon kívül, vidékre költözni. Alapvetően sose vonzott, de beülök autóba 15 perc alatt belvárosban vagyok végülis belefér. Másik szempont a gyerek volt. Egyrészről "aláírtam", hogy ~18 éves koráig nekem kell hoznom-vinnem mindenhova, de ha 10 év múlva kijön egy software frissítés a Teslára, akkor mehet egyedül isSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #102084 üzenetére
Kérdés, mennyire lesz jófej a Tesla, hogy egy 10 éves autót is supportál e?
Telefongyártóknál látni, hogy mi megy. Szoftveres cégeknél is azért, hogy a 10 (10+) éves termékek azért nem feltétlen vannak támogatva. Sajnos.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz NauTiLUS_HUN #102081 üzenetére
Jam.
Taxi az drága, akárhonnan is akárhova mész. Önvezető meg majdcsak lesz, kérdés, mennyiért épül be, és mikorra szivárog le a puruttya autókba, ami elérhető árban lesz mindenki számára.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #102081 üzenetére
TAXinál időnként nyűgös lennék a mindenféle autó és vezetési stílus miatt.
-
WiZARD
addikt
-
npera
újonc
Siker!
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102083 üzenetére
És az miért baj, ha az Audi jó autót gyárt és bedolgozik oda némi IT cég? Bár azon el kellene gondolkoznom, hogy kkora cég, mint pld. a Siemens vagy Bosch az most milyen cég,mert ott vezérlés, villamos, okos babakocsi és mellé még minden is akad, utóbbi most éppen rázuhant ezekre az önvezető dolgokra. És Tesla is fejleszthet képfeldolgozó rendszert, de lehet a Planorama pár évvel előtte már jobban benne volt.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #102091 üzenetére
Ugyan nem audi, de a Bosch meg a Merci most dobta be a torolkozot. Az osszes probalkozobol talan a google waymoja juthat valamire, de ok is messze vannak. Es persze nem gyartanak autot.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #102092 üzenetére
Ha jól olvasom, és a sorok közt is keresgélek, itt az van, hogy az együttműködésük szűnt meg, nem az önvezető képesség fejlesztése. Ezt már nem közösen fejlesztik, mert ez - a cikkben nem részletezett okokból - nem jött össze közös projektként. De külön lábakon a megszerzett tapasztaltok alapján fejlesztik tovább.
Amúgy a Daimler (Mercedes) gyárt autót. És szerintem nem túl sok komponens hozzáadásával egy csomó Bosch alkatrészből összejönne egy valamilyen autó.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #102091 üzenetére
A Bosch az, aki kábé midnenhol jelen van. Ha nem is Bosch márkával, de elég sok területen érintett. Szerintem nem tudom felsorolni, merre is vannak, mert igen sokfelé.
Autóipar, szerszámok, villamosság, fűtés, biztonságtechnika, telekom, háztartási kis/nagygépek...[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #102093 üzenetére
Igen, en is igy fogalmaznek ha belebuktam a kiserletbe. Nem elcsesztunk egy csomo idot, eroforrast valamire, hanem megprobaljuk maskent. Megmondom mi lesz a vege: megveszik a google rendszeret. Majd valamikor a tavoli jovoben.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102092 üzenetére
Érdekes történet bár ebből egyelőre csak a közreműködés megszűnését látom. Boschos haverok nem régen még bizakodtak, hogy ez kb. örökké és tovább fog tartani, annyi pénz van benne és annyira szopós lapátolni. Ezek szerint nincs az a pénz, csak a szopósság. Az, hogy a Merci meg ennyivel mehet pályán az egyelőre a vicc kategória.
Abban meg egyet is értünk, hogy így 2016ból ezer ugyanaz a hír : [link] [link]
Majd 5 év múlva: [link] Utóbbinak még tartalma sem sok, de jól mutat és kattintható. Aztán semmi haladás semerre.Tök tudja ki marad, de ugye a Tesla még hivatalosan nem önvezető, ahogy a Waymo, vagy Uber vagy a többi. De akkor ki marad?
Mobileye az eléggé IT-s cég? Az szerintem jónak néz ki...
-
eattila
csendes tag
Na, konszenzus lesz. 12-én önvezetek majd Tiszafüredre, és megyünk páran egy tókört. már igen várom!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
őstag
Aliexpress világkerülés, de ma végre kezembe kaparintottam. Igaz a fizetés is kalandos volt, mert ablaknál nem vette be a gép, így kerestek egy kézbesítőt akinél le lehetett könyvelni és Neki kp-ban fizetni: [link]