Hirdetés
- Versenybe hozta magát az új Xeonnal az Intel
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- ATX 3.1-es Seasonic tápok a picit pénztárcabarátabb szegmensben
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- Megszellőztették az MSI Unify-X alaplapsorozat visszatérését
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós kamerák
- Házimozi haladó szinten
- Rengeteg memóriával kínálható meg az AMD érkező csúcs-IGP-je
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen videókártyát?
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
AI-asszisztenst fejleszt a Volkswagen és a Google
it Lényegében mobilos AI-asszisztenst fejleszt a Google a Volkswagennek.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
GreedFall 2: The Dying World - Elindult a PC-s korai kiadás
gp A premierrel együtt kaptunk egy új rövid előzetest a játékhoz, valamint a készítők megosztották velünk a roadmapet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Ha kicsit eltávolodunk a jelenlegi szituációtól, és megnézzük az európai autóipart a második világháború után, akkor azt látjuk hogy gyakorlatilag végig brutális verseny volt, és aki nem tudott gyorsan alkalmazkodni a változó körülményekhez, az megszűnt, vagy felfalta a konkurencia. Gyakorlatilag ezért állt földbe a teljes brit autóipar, tűnt el a Saab, adták el a kínaiaknak a Volvo-t, sodródott a megszűnés szélére jópár tradicionális márka, lásd Lancia, Alfa Romeo... Ezzel párhuzamosan elindult egy integráció, aminek a végén olyan óriások jöttek létre mint a VW vagy a Stellantis.
Külső verseny is volt bőven, ahogy irtad, a hetvenes években a japánok, a kilencvenes években a koreaiak nyomultak be a piacra, haraptak ki részesedéseket.
Ezt fogják tenni a kínaiak is. Nekik is meg kell találni a helyüket a piacon, meg kell ismertetni magukat a vásárlókkal. Ennek a végére lesz egy adott piaci részesedésük.
Én nem hiszek abban hogy a kínaiak megölnék az európai autóipart.
Ma is csak az a helyzet mint néhány évtizede: aki nem tud alkalmazkodni az elpusztul, de ez nem újdonság.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9581 üzenetére
Grat. Jó választás. Engedtek végre az árából?
Egyél hozzá kenyeret!
-
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9600 üzenetére
Az elmult 5 evben negyevszakossal jartam, most vettem egy uj szettet, teljesen jo. En tuti nem veszek mar kulon teli meg nyari gumit.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
Biztosan meg fogja talalni nehany kinai gyarto a helyet az europai piacon. Messze nem mindegyik, de nehany biztos. BYD szinte tuti, MG mar meg is talalta, GWM...
De az peldaul meglepne, ha egy Aiways sokaig maradni tudna, es szerintem a NIO sem lesz hosszu tavon sikeres.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz BrandonXXV #9617 üzenetére
Én is azt vettem az enyémre most decemberben. Működik. Az előző Bridgestone-nak a vizes út volt a gyengéje, ez valamivel jobbnak tűnik, de annyira nem forszíroztam.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9731 üzenetére
"Tesla sem enged a lista árból semmit."
Ehhez képest épp a minap vitték le a TMY árát vagy 8.000 euróval.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
"ma is szaladgálnak még NiMH akkus priusok"
Azért a korrektség kedvéért tegyük hozzá hogy:
- a NiMH kémia tartósságának az égvilágon semmi köze az NMC akkuk tartósságához.
- a Prius akkuk is beszarnak idővel, csak ott van mellette egy belsőégésű motor, így az autó nem válik használhatatlanná, csak többet fogyaszt.
- valójában senki sem tudja most, hogy mennyire lesznek tartósak a BEV akkuk. Itt a tartósság fogalma alatt természetesen a nagymennyiségű statisztikai adatokból levonható következtetésekre gondolok, nem az egyedi esetekre.
- teljesen jogos és ésszerű tartani jelen pillanatban a lejárt garanciás BEV-ektől. Ezt a tényt nem befolyásolja az, hogy a lejárt garanciás ICE-ktől nem tartani esetleg irracionális dologEgyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz bigdigit #9893 üzenetére
Igazából sokkal gyakrabban döntünk érzelmi alapon, mint ahogy azt gondolnánk. Gyakran akkor is, amikor racionálisnak gondoljuk a döntést.
Nem hiszem amúgy hogy létezik abszolút racionális döntés, ez mindenkinél másképp néz ki.
De ez mindegy is, inkább arra kéne törekedni hogy elfogadjuk a másik döntését. Örüljünk együtt vele ha vett egy autót, szomorkodjunk együtt vele ha megszívja, aztán ennyi. Nem kell ítélkezni, pláne ha a kutya nem kérdezte. Sokkal kellemesebb lenne a világ.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #10145 üzenetére
Neked nincs adaptiv üzemmód? Elvileg az mindig automatikusan a legjobbat választja.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #10163 üzenetére
Simán hozhatná magánemberként, a kutya nem foglalkozna vele, ha egyedileg, külön engedéllyel forgalomba tudja helyezni, akkor hajrá.
A gond ott van, hogy hivatalos VW márkakereskedőként akarja ezeket eladni. Ezek az autók nem felelnek meg az európai előírásoknak, nincs hozzájuk alkatrész, nem vállal rá a gyár itt garanciát, nem fér hozzá innen a frissítésekhez, valószínűleg európai szoftvere sincs.
Gyanítom hogy márkakereskedőként illegális egyébként is eladni, mert nincs európai homologizációja, tipusengedélye.Őszintén szólva nem is értem hogy képzeli.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
Nem sok villanykombi van a piacon.
Egyél hozzá kenyeret!
-
-
Shadowbull
addikt
válasz Mauzes #10339 üzenetére
Nyilván aki évente egyszer megy ki a városhatáron túlra, annak mindegy, annak lehet egy izgalmas kaland is.
Mi jellemzően évente 10-12 alkalommal mentünk 600+ kilométereket az elmúlt 18 évben, volt hogy gyakrabban, úgyhogy minél hamarabb le akarjuk tudni. Régebben gyorsabban is mentünk, mert volt arra alkalmas autó, Németországban 180+, Ausztriában meg Magyarországon 160.
Manapság 140-re állított tempomattal megyünk, ami 130 a valóságban, és hát ez elég lassú vánszorgás. Most voltam nemrég Debrecenben családi ügyben, München-Debrecen kicsit több mint 900 km.... Hát lassabban semmiképpen se vállalnám.
Egyél hozzá kenyeret!
-
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #10391 üzenetére
A "bezzeg Svájc" dologról jut eszembe, hogy tavaly nyáron voltunk autóval Barcelonában, Svájcon meg Franciaországon keresztül. Na, azalatt a néhány száz kilométer alatt több levillogásban, követési távolság be nem tartásban, jobbról veszélyesen előzésben és hasonló agresszív baromságokban volt részem, mint előtte 10 év alatt keleti vagy déli irányban sok tízezer kilométer alatt.
Mint az állatok, tényleg.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #10534 üzenetére
Most vettem decemberben egy új szettet, Michelin CrossClimate 2, Toyota RAV4-en.
Előtte a gyári Bridgestone volt 5 évig, az is jó volt, kicsit gyengébb volt vizes úton, de ennyi. Ez az új vízen is jó, szárazon is, hóban meg olyan mint egy normál téligumi. ( A négyévszakosak amúgy is téli gumik technikailag. Meg jogilag is.)
Szerintem tök felesleges cserélgetni egy átlag autón. Persze ha van valami nagy teljesítményű sportkocsi, amin kell nyáron a tapadás az más, de azon kívül....Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
"első S-eket vizsgálva, 8 év után is még jellemzően 90%-át hozzák az akkuk az eredeti kapacitásuknak."
Ez a kijelentés több sebből is vérzik. Egyrészt a Tesla baromi gyakran cseréli garanciában a tönkrement pakkokat, volt olyan gyártási év, aminek több mint 20%-ában tönkrement az akku pár év után. Ezek természetesen nincsenek benne a statisztikában.
Másrészt a sztori nem lineáris, ezt már leírtam sokszor. Nem lehet ezeket a trendeket a végtelenbe húzogatni.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
Ezzel csak az a baj hogy az utcán lévő autók alapján nem lehet átfogó és használható statisztikát készíteni, mert egyszerűen nincs elég 10-15-20 éves autó ehhez.
Én több olyan emberrel beszélgettem akik akku témában kutatnak illetve fejlesztenek, láttam pár előadást is a témában. Gyakorlatilag mindenki ugyanazt mondja, egymástól függetlenül: az öregedés nem lineáris, csak van egy hosszú lineáris szakasz, de az élettartam végén egyre gyorsulva szakad be kapacitás.
Az utcán lévő autók túlnyomó többsége még a lineáris szakaszban van.Egyél hozzá kenyeret!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Béta iOS-t használók topikja
- Kupon kunyeráló
- Megújult a Linkin Park
- Asztalos klub
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen