- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nyomtató topik
Hirdetés
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
válasz gorbep #10498 üzenetére
kifutottam az szek időből... szerintem a balanszolás hiánya többet árt, mint 100%-ra tölteni....
a 10-80%-os tapasztalat szerintem kis feszültségű rendszerekből adódik...telefon-laptop-drón stb... itt 100 feletti elemi cella van sorban...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10499 üzenetére
KIA esetében volt egy app ami mutatta mennyit vett fel. A hálózatból felvett mennyiség - a kocsi által felvett mennyiség különbözete adja a töltési veszteséget. Ott nekem 600W volt óránként. Ha 10 órán keresztül ment a töltés 10x600W, ha csak 4 óra, akkor???
Opelt még nem ismerem, így arról nem tudok nyilatkozni, de mindegyiknek van. 37kwh akku volt benne és 100%-os volt, amikor 20km-el értem haza, hogy a francba tudott pl. 28 felett betölteni?...2-4 km-rel több amit ki is tudok autózni Ne viccelj már, hogy 2-4km-ről beszélsz. Időjárás, forgalom, lábrángás és még ezer ok egy statisztikailag elhanyagolható távolságnak.
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
mauimagic
aktív tag
Nekem az egyik legnépszerűbb EV szervizben (a solymáriban) mondták, hogy az 5 éves NV200-nál (~=Leaf) már tök felesleges ezzel a 80%-al bohóckodni, a BMS megold mindent.
Ha heti egyszer jobban le van merítve és 100%-ra töltve az jó, és ne álljon sokat úgy, hogy 100%-on van, ennyi.
Én hiszek nekik.
BTW az újabb Leafeken úgy tudom nincs is töltéskorlátozás 80%-ra, gondolom nem véletlenül. -
Tiédetis
senior tag
-
biker
nagyúr
válasz BrandonXXV #10507 üzenetére
Sajnos a legtöbb mai ember képtelen értelmezni a sok kevés, tartósan, ritkán, legalább, legfeljebb szavakat, és még sorolhatnám miket.
Rendre jönnek azok akik szerint este nem lehet teletölteni a kocsit, mert reggelig "tele töltve áll" és nem értik, hogy a tartós tárolás mondjuk egy hétnél kezdődik, és akkor ne töltsd tele. vagy a rendszeres szerinteük havi egy, mert minden hónap első hétvégéjén "rendszeresen" teletöltik.
Vagy sokat megy vidékre, mert két hetente leugranak Budapestről pomázra vagy Érdre, és az már vidék ergo messze van, és rendszeres, és neki nincs kedve ezért neki sok.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
válasz Tiédetis #10503 üzenetére
Nem elhanyagolható . 2.6 tonna a kocsi minden meglátszik rajta. Elég csak klímát kapcsolni és máris szemmel láthatóan esik a hatótáv. És ne keverd össze az áramvonalas távolkeleti kocsikkal - itt még a kerék méret is a hatótáv ellen dolgozik.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
FIREBLADE78
addikt
Gondolom innen való ember volt,aki ma 130-140-el fenntartotta a mögötte őrült módon jövő autóst az M5-ön
Hyundai ikonik vagy mi a rák
Jah,köszi a vitorlázást.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-
-
válasz Mauzes #10515 üzenetére
Arra írtam hogy 6 hónapja ezzel küzdük és nincs német (nem magyar, hanem német, osztrák és holland) nyelvterelüetű kereskedő aki megcsinálja vagy engedi (egy volt aki annyit engedett hogy márkaszervízben a saját költségemen megtehetem, de utána már nem reagált arra hogy leszervezze és én kifizetem)
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mauzes
őstag
válasz bitpork #10517 üzenetére
Kereskedőnél nagyjából megértem, ők nagyon sok komolytalan vevőjelölttel találkoznak. Maganszeméllyel kell megbeszélni, ott ha nem engedi, az már gáz.
Re kereskedők, az a kedvencem, amikor nem engedik kipróbálni az autót, csak ha lefoglalózod. Kérdezem, hogy komolyan gondolják, hogy megveszek több millióért valamit, amit nem tudtam kipróbálni? Szerintük ezt így szokták, így komoly az érdeklődés.
-
WiZARD
addikt
válasz bitpork #10516 üzenetére
A méret és a cw tényező az független.
A homlokfelulettel még fel kell szorozni. Szóval egy 0.3as SUV és egy 0.3as kisautó az nem egyforma.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
válasz Tiédetis #10518 üzenetére
Rosszat hasonlítasz. Az Ultra széria kifejezetten az ECO model (tekintsünk el tőle hogy SUV esetén ez mennyire hatásos). Neked a nem ultra 2016 kell és ott látni fogod h .39
MOD(#10520) WiZARD : lásd fent
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10482 üzenetére
"Ez egy kérdés, de én azt szeretném tudni h mi a megoldás ha valaki balfaszul töltötte pl és ezzel nagyobb degradációt okozott?"
Pont ugyanaz, mint ICE-nél. Javítás, vagy csere! A széthajtott ICE motort is ki kell cserélni. Ebben nem látok különbséget ICE vs EV között. Meg kell nézni, mit vesz az ember. Ha nem engedik megnézetni, ott kell hagyni. Vannak már "mobil átvizsgálók" is. Mondjuk nem olcsó és gondolom garanciát sem vállalnak, nem is lenne mire, ezek használt termékek. Arra jó, hogy ne a "de szép piros" elven vegyen valaki autót.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #10525 üzenetére
Értem miért kérded, az Ioniq 5-be egy komplett pakkot valami 60k CAD/USD-ért akar adni a gyár, ami tényleg vicc. De ettől még nem lesz különbség ebben ICE vs. EV között, jól meg kell nézni a vásárolt autót. Egyébként EV-knél maga a gyártó sem tesz új akkut a gariban cserélt akku helyére. Felújítottat tesznek bele általában. Használtan már akkupakkot is lehet venni, Itthon is láttam már komplett bontott akkukat árulni. Hivatalosan a Tesla pl. úgy tudom nem is ad el akkupakkot külsős szerviznek, még a felújítottat sem.
Egy mérést megér a dolog, a legtöbb autóhoz van OBD olvasó, az kiírja az akkuk paramétereit amiből elég jó közelítéssel lehet látni, hogy milyen állapotban van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
bigdigit
addikt
Meg volt az első hosszabb út a Konával. Tegnap indulás ma érkezés.Bp-Kecel de visszafelé kerülővel. 96% induláskor 17% érkezéskor és szerinte maradt 77km. Összesen 328km út. Indulás 7 fokos aksival vissza 1 fok csillaggarázs. Téli mód nincs bekapcsolva. Mindenhol amennyivel lehet menni kivéve Pest Kecskemét pálya 110-el bár 1-2x ráijeszetettem asszonyra hogyan gyorsul sport módban. Szóval tippre nagy degradáció szerintem nem lehet még így 52k futás után remélem.
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10528 üzenetére
több ev csoportban vagyok vásárlások okán, én azt tapasztaltam, hogy mindent kibeszélnek, mert bárkinek lehet hasonló gondja. Tesla az külön világ, összetartó közösség, segítik egymást, bár Soul topicban is. Mondjam, hogy rossz helyen vagy?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
lehet kicsit off..
autógumit kellene vennem lassan, de nem tudok dönteni
1: nyári + téli (télit is jövőre cserélni kell)
2: 4 évszakosNéztem teszteket, olvastam felhasználói véleményeket és a kettő egyvelege érdekes dolgokat szült
Nyárinál igazából nem kell túl nagy kompromisszumot kötni, DE több helyen olvastam, hogy akár már a második szezonra elkezdtek a gumik keményedni, és voltak vizes utakon problémák ebből, de akár indulásnál is szárazon. Hankooknál és Continál olvastam ilyenekről.
Ha vegyes lesz a gumi, 2 szezonnál azért többet kéne kibírni4 évszakos: na itt már azért vannak kompromisszumok. Tudom, kevés hó kicsi hazánkban, tehát lehet akár másodlagos szempontnak is tekinteni a havas képességet. Amíg nem csúszok bele valakibe.
Pl. CC2 egészen jó havon, de szárazon már nem. De ez igaz fordítva a többinél is. Viszont ez max 3 év és csere, talán nem jönne ki a keményédés, ha van ezeknél is.Ha figyelembe veszem az EV-sek mániáját, a csendet, alasony fogyasztást, hát az meg egyenesen egy közepes egyéb képességet hozhat fel.
Kérdésem: kinek milyen tapasztalata van sajáttal. Ha lehet DOT és konrét tipussal.
(Volt a lagunán egy Hankook, de az már idős is volt, és ment is és két évig állt talpon, ezeknek gyakorlatilag szétrepedés határán voltak, ha nem viszem el téli cserére, észre sem veszem)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #10533 üzenetére
Neked mi a jó és milyen kocsira?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #10534 üzenetére
Most vettem decemberben egy új szettet, Michelin CrossClimate 2, Toyota RAV4-en.
Előtte a gyári Bridgestone volt 5 évig, az is jó volt, kicsit gyengébb volt vizes úton, de ennyi. Ez az új vízen is jó, szárazon is, hóban meg olyan mint egy normál téligumi. ( A négyévszakosak amúgy is téli gumik technikailag. Meg jogilag is.)
Szerintem tök felesleges cserélgetni egy átlag autón. Persze ha van valami nagy teljesítményű sportkocsi, amin kell nyáron a tapadás az más, de azon kívül....Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
BrandonXXV
aktív tag
válasz Tiédetis #10532 üzenetére
Ampera-e verdád van, nekem is. Ősszel tettem fel Michelin CC2 4évszakosokat a gyári 17-es alufelnikre. Eddigi tapasztalat jó, vizes és száraz hideget bírja, szakadó esőben sok vízzel az aszfalton stabil volt. Januárban voltunk vele Ausztriában az Alpokban, hogy lásson havat is a kocsi. Ott sem vérzett el, nem éreztem, hogy nekem oda hűde nagyon a téli gumi hiányzik.
Tart ameddig tart, kopik ahogy kopik. Ez viszont egész évben fent van, kap hideget, meleget, UV-t folyamatosan, ezt is vedd figyelembe.
Nem érzem hangosnak, de ez megint szubjektív sztem.
Nyári tapasztalat értelem szerűen még nincs. -
Tiédetis
senior tag
válasz BrandonXXV #10537 üzenetére
fb csoportban ott vagy?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz BrandonXXV #10539 üzenetére
Akkor találkoztunk már
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
mauimagic
aktív tag
válasz Tiédetis #10532 üzenetére
+1 a 4 évszakosra. Nekem Hankook Kinergy 4S2 van fennt a feleségem autóján, most rendeltem ugyanilyet az EV-re, annyira bejött.
Havat is látott, nem keveset, prémium télihez képest ott azért érezni lehetett a különbséget, de szerintem ma Mo-on inkább a téli gumi a kompromisszumos télen -
Vesa
veterán
Akit érdekel a degradáció (oka, mértéke, stb.), annak itt egy egészen tömör, jól érthető videó.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #10544 üzenetére
Igen, ez is egy nagyon hasznos videó!
Az általam linkeltből egyébként az derül ki, hogy a Tesla rendkívül hatékony, és az első S-eket vizsgálva, 8 év után is még jellemzően 90%-át hozzák az akkuk az eredeti kapacitásuknak. Ellenpéldaként a Nissan Leaf szerepel, ami a temperálás hiánya miatt nyilvánvaló módon veszíti el a kapacitását. Külön jó pont a csávónak, hogy az akkuk működési elvéről, és a degradáció fizikai okairól részletesen beszél, illetve az illusztrációs animációk nagyon szemléletesek.Björn videói között viszont vannak érdekességek, pl. ID3/ID4 példa is akad, ahol 2,5éves autónak már 8,5% a degradációja, ami nem hangzik jól. Ezek lehet, hogy csak egyedi esetek és visszahívás is volt bizonyos cellahibák miatt, úgyhogy nem feltétlen általános a jelenség.
LFP-kre leszek kíváncsi. Szerintem lényegesebb a tartós akku, mint a hatótáv.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Volt szó az otthon és töltőoszlopon felvett mennyiségről.
Tegnap este kíváncsi voltam és megnéztem az amperánál is. Azt írta ki, hogy az utolsó teljes töltés óta felhasznált mennyiség kereken 30kwh (210km). A konnektoros mérő szerint 33,3 kWh ment bele. Szóval 10% a töltési veszteségem.
Veszteséggel együtt 15,8kWh a fogyasztás ebben a töltési ciklusban. Anélkül 14,2A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Kroni1
veterán
Azt lehet tudni h a népszerübb márkák közül ki használt már és használ LFP akksit? Én a neten egymásnak ellentmondó adatokat is találok erről, ezért már nem hiszek el semmit.
Ha jól tudom még a hyundai is csak most fogja bevezetni, máshol meg már a legelső 28kw ioniqra is azt olvastam h az lfp-s..
Egyébként sztem is fontos a tartós akku, jó irány ez sztem, de annak is csak akkor van értelme ha a saját céljainknak megfelelő hatótávot kényelmesen tudja az autó hosszútavon.
-
mghltm
addikt
válasz Kroni1 #10547 üzenetére
talan egy jo 5 even belul lesznek mervado es pontos adatok, nem kevesben van mar lfp es fog meg bovulni a jarmuvek listaja:
BYD Dolphin
MG 4 & ZS EV(Excite 51 only)
GWM Ora (Standard Range only)
BYD Atto 3
BYD Seal
Tesla Model 3 (RWD only)
Tesla Model Y (RWD only)mi is lfp akkusat valasztottunk tudva a kisebb kapacitasrol es hatotavrol illetve a lassabb tolthetosegrol. remeljuk hosszu ideig fog minket szolgani, nem szokasunk gyakran cserelgetni a jarmuveket.
upd: nem irnak a cikkben datumokrol, de a forraskodban ott van a lenyeg, majdnem 1 eves az iras
{"@context": "https://schema.org","@type": "NewsArticle","datePublished": "Wed Feb 22 2023 13:06:12 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)","dateModified": "Wed Feb 22 2023 14:10:41 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)"}
[ Szerkesztve ]
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Shadowbull
addikt
"első S-eket vizsgálva, 8 év után is még jellemzően 90%-át hozzák az akkuk az eredeti kapacitásuknak."
Ez a kijelentés több sebből is vérzik. Egyrészt a Tesla baromi gyakran cseréli garanciában a tönkrement pakkokat, volt olyan gyártási év, aminek több mint 20%-ában tönkrement az akku pár év után. Ezek természetesen nincsenek benne a statisztikában.
Másrészt a sztori nem lineáris, ezt már leírtam sokszor. Nem lehet ezeket a trendeket a végtelenbe húzogatni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Melyik tápegységet vegyem?
- PlayStation 5
- World of Tanks - MMO
- Wuthering Waves
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Horgász topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs