- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
Visszatérve a gumikérdésre.
Nekem kb, ez a mérete amire kell.
[link]
Mivel nincs tökéletes megoldás, próbáltam magamnak priorotást felállítani. Ebben a havas kezelés nem annyira fontos szempont, de nyilván kicsit igen.
Ezek alapján kettő gumi ami szimpatikus a tesztben szereplőek közül: GoodYear és Pirelli.
Előbbi eléggé kiegyensúlyozott mindenhol, Pirelli szárazon és vizen is szerintem a legjobb, de havon már nem annyira (ez is mutatja milyen nehéz lehet mind a hármat jól eltalálni)
Pirelli mellett szól, hogy halkabb, Goodyear viszont a gördülési ellenállásban jobb. CC2 hiányossága a vizes kezelés.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
mauimagic
aktív tag
válasz Tiédetis #10652 üzenetére
CC2 szerintem a legjobb választás, nagyon sokan dicsérik EV fórumokon.
Én is azt vettem volna szívem szerint, de a kisteher miatt 92-es súlyindexű kell, az meg mocsok drága, így Hankook lett.
Még csak 200km-t mentem vele, de hangosabb is és úgy tűnik több a fogyasztás is, mint a Michelin télivel -
Kroni1
veterán
válasz mauimagic #10653 üzenetére
Egyetértek, és gördülési ellenálásban is a cc2 a király, EV esetén nem mindegy.
A többi szempont szerint a tesztben látható gumik mind prémium tudásuak, ezeknél jóval szarabb a hazai áltag, bmelyik jó választás.Amugy csak még egy kieg.: nekem a tesztben leghangosabbnak vélt nexen van a városi kocsin és teljesen jó, az se hangos, téli gumi hangosabb volt rajta.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz bigdigit #10655 üzenetére
Nem tapasztaltam akkora csodát a szivacs betétes gumival se.
Eddigi pályafutásom alatt először volt hogy a téligumi nem tűnt sokkal hangosabbnak mint a nyári, pedig pont ez a nyári szivacsos.
(Michelin Pilot Sport 4 vs Continental TS870)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
stickrs
senior tag
Semin és Biker, köszi a válaszokat, rákeresek.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
mghltm
addikt
nemet lidl azert tud akciozni: 3 ev jotallas, 1 fazis, 230v, 6-8-10-13-16a, 20e-ert
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Andras6800
senior tag
válasz Kroni1 #10654 üzenetére
Elvileg gördülési ellenállásban Conti AllSeasonContact jobb. Néztem a Conti AllSeasonContactot is, de valahogy nem lett annyival jobb CC2-höz képest. Meg nekem való méretben még nem is kapható.
És még valami. Nézegettem a már itt korábban linkelt tesztoldalt, ahol belenézve a mérési eredmények táblázatba láttam, hogy 2 gumiméretet is teszteltek. Néhol 2 meret közt nagyobb volt a diffi, mint 2 márka közt….
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
válasz Andras6800 #10661 üzenetére
Erre ékes példa az i3 nyomi kereke... nagy szívás, de nem véletlenül ilyen
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
[link] itt a baj amivel kezdtem itt a beszélgetést és sokan csak nevettek a Suzukit 2 évesen újkori árában adtam el. De vegul is bízok benne mivel 3 évest vettem a nagy bukót még nem én szenvedtem el. .
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #10663 üzenetére
Szerintem add el a Konát és vedd vissza a Szuzukidat, nincs más út...
A emútezerév legjobb tízéve utáni világverő inflációt továbbra sem szabad beleszámolni az esztergomi Escalade értékvesztésébe, mert úgy nem olyan szép a sztori...BTW tök szakmai cikk, ami UK-beli EV értékcsökkenést taglal, aztán a végefelé meg több ezer Dollárokról írogat...
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz mauimagic #10664 üzenetére
Szerintem meg nagyon nincs köze az utóbbi 3 év inflációjához. Scross előtt a 4 éves Swiftem is új árában sikerült eladnom.Ez így egyben 2018 és 2024 közötti időszak. Vagy 6 éve van már infláció mert akkor nagyon szaladnak az évek. De ha eltekintünk konkrét márkától mármint az extra értékálló Suzukitól akkor is van 20% difi belsőégésű és EV között.
-
bigdigit
addikt
válasz FIREBLADE78 #10666 üzenetére
Mert lehet nincs még 3 éves belőle. A cikk erről szólt. Bár nem tudom mennyi volt a 2021-es nyitó ára de mást 10 alatt is van fent. Azt se szabad elfeledni van aki árulja és van aki el szeretné adni. Vannak olyan autók hónapok óta fent vannak vagy legalábbis december eleje óta mióta nézegetem. Közben látok 500-800k nyirbálást az áraikban de még így se viszik.
-
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #10668 üzenetére
Őszintén szólva reménytelen esetnek tartalak, most vettél egy fasza EV-t, nem tudom ugyan milyen érvek mentén győzted meg magad, hiszen előtte is az Scross-t mantráztad, mint a "legjobb befektetés"....
De hogy ezt mostanra sem sikerült levetkőznöd, és ilyenekkel jösz egy EV topicban, az tényleg priceless."Comparison is the thief of joy"
-
FIREBLADE78
addikt
Ev pályázat hol az istenbe van a palyzat.gov.hu oldalon. Nem találom
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Tiédetis
senior tag
Nem tudtam miért alszok szarul mostanság de már sejtem. Az értékvesztés miatt vannak álmatlan éjszakáim. Brrrrr...
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bigdigit
addikt
válasz Kroni1 #10672 üzenetére
Úgy látszik itt csak én vagyok a csóró proli akinek számít az is mennyit dob a kútba pár év alatt. Nincs olyan műszaki cikk ami befektetés lenne kivételes esetektől eltekintve. Mit tudom én pl veterán autó vagy valami ritkaság. Más életszínvonalon utazunk ez biztos. Nem mindegy mellényzsebből kp-ban kicsenget valaki 10-20 millát majd bukik pár év alatt 5-öt és jöhet a következő szemben azzal aki 20 év alatt lassan valahogy össze rakja a zsetont aztán 5 év spórolását kidobja. Luxori egy átlag ember számára főleg ott ahol a járműpark már 16 év körül van. A cikk szerint még ott is probléma ahol azért van pénz. Szemellenzővel azért nem kell járni. Egyébként élvezem az autót de ha 10 évvel fiatalabb lennék eszem ágában se lett volna beleugrani. Most már valahogy ezt a kicsit kihúzom de másképp anyagi csőd lenne egy átlag embernek.
De írhatom másképp is gúnyos megjegyzések alapján.
Röviden ezt csak a hülye nem látja be .[ Szerkesztve ]
-
mghltm
addikt
válasz FIREBLADE78 #10673 üzenetére
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10675 üzenetére
á
nekem 104%-os
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #10676 üzenetére
sztem én csórobb vagyok nálad, nekem nem tellett új suzukira, mégsem sírok az értékvesztés miatt
én minimálbéres közalkalmazott vagy a fene tudja mire lett módosítva, párom pedagógus, elég szép párosítás csóróügyi fronton.
Na lépj tovább.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz bigdigit #10676 üzenetére
Amit mondasz a pénzügyi oldalarol, az jvaloszinüleg ogos.
A többiek mentségére legyen mondva, hogy sztem ebben a topikban a legtöbben (ha nem mindenki) föleg a következö indokok miatt vettek EV-t:
+ érdekli az ujabb technika
+ olyan terméket akar hasznalni, amit (egyelöre) kevesen hasznalnak
+ szamit az, hogy lényegesen kisebb a hasznalatbol eredö emisszioja
+ komolyabb hasznalat esetén (otthoni/mh-i töltéssel parositva) - az eddigi tapasztalatok alapjan mindenképpen olcsobb a fenntartasi költsége, beleértve a karbantartasi költségeket.
+ ez utobbi elég sokat nyom akkor ha uj autot akar venni, mert ez esetben a magas EV arak esetén is tud versenyképes lenni arban a hasonlo ICE-kkel szemben.
+ stb (mindenki hozzadhat, ha akar).Es csak a legritkabban azért, hogy akar csak gondolatban is, befektetésnek szanja. Ez a piac jelenlegi allapotat tekintve amugy is kérdéses, hiszn (bar történelmileg korabbi a technika öse mint az ICE-knek ) - egy nagyon uj technikarol van szo, még nagyon keresi a helyét, és a piac is csak elkezdte arazgatni a piacon lévö hasznalt példanyokat. Szinte teljesen biztosra vehetö, hogy aki 2024-ben EV-t vesz, az csak bukoval fogja azt tovabbadni. Igy ez nem elsödleges szempont az ittenieknek.
Pl. magam személy szerint uj auto parti vagyok, de mindig hasznalom ameddig van értelme. Eleve nem kalkulalok azzal, hogy 3-4 éven belül autot cserélek, az eddigi (uj) autoim nem kerültek ki a kezünkböl minimum 12-15 év vagy minimum 250k beletett km nélkül. Ilyen esetben nincsi is értelme azzal szamolni, hogy mennyit vesztek a dologgal, vagy mennyit nem.Bocs, ha nem akarsz, ne valaszolj, de kb hany éves vagy, hogy azt irod: " Most már valahogy ezt a kicsit kihúzom de másképp anyagi csőd lenne egy átlag embernek.". Apam 83 éves, de még azon agyal, hogy le kellene cserélni a 10 év körüli autojat, mert sok benne a km
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #10676 üzenetére
Én az ingatlant amiben lakunk még harmadáron vettem a jelenlegi árához képest, de ez nem okoz különösebb örömet nekem, nem tudom ezt realizálni, mert laknom kell valamiben.
Ugyanígy az EV-k értékvesztése sem zavar, mert nem eladni veszem, hanem használni. De egyébként valóban más szinvonalon élünk, én nem tudtam volna és nem is akartam volna ennyi pénzért sem Suzukit, sem EV-t mint amennyit te autóra áldoztál. Nekem egy 5M Ft-os ioniq is annyira határeset, hogy komolyan spórolnom kell rá. Viszont tudom, hogy évi legalább 1-1.5M Ft-ot megspórolok majd vele a jelenlegihez képest. Ha 3-5 évet kibír, akkor utána minden további már ajándék és egy korszerübb, jobb, biztonságosabb és talán már kijelenthetö az is, h némileg zöldebb autóban szállitom a gyerekeket, mint az eddigi.
Bocs de szerintem olyan hülyeségeket írsz, hogy na. Miért dobná ki 5 év megtakaritását az aki vesz egy új olyan autót amire futja neki? Kötelező eladnia pár év múlva vagy mi?!?! Tilos vigyáznia rá és esetleg akár 15 - 20 évig használnia? Komolyan nem értem a lelki világod.
Tudom nehéz elhinni, hogy nem csak nálad tehetősebbek látják kevésbé problémásnak ezt a témát. De biztos mindenki mással van a gond itt a topikban aki elfogadja azt ami van, és neked van igazad.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz Kroni1 #10681 üzenetére
Szintén... Én 2011-ben 14m-ért vett lakásban lakom, most 65.öt ér, de nem tudok az 50m különbözetből venni semmit, mert nem realizáltam a nyereségem, nem lehetséges realizálni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Én meg eladtam egy ikerház felet 5 éve, most duplájàt érne, akkor most sírjak a sarokba? - max azért tehetném mert meg lehetett volna tartani áldozatokkal, de akkor ki tudta biztosra, hogy ez lesz?
Kedvencem amúgy a fenntartás különböztet amit nem igazán számol senki, én 70e km alatt brutálisan sokat fogtam rajta, csak egy életviteli láncszem formában kell tekinteni rá… és beépíteni a rendszerbe, a vonatkoztatott olajcsere 70e km-re fedezi azt amit az I3-ra költöttem, a fogyasztás meg hab a tortàn.
Auto esetén meg minél magasabb az árcetli annál nagyobb az értékvesztés, ez annyira egyszerű képlet, ezért ugrok bele nehezen 10+M-ós autóba… -
Tiédetis
senior tag
Most szerintem az Ampera-e az egyik legjobb választás abban az árszegmensben. Új 64-es akkuk, viszonylag keveset futottak, belül azért nem kicsi a kicsi és nincsenek több száz k-s nyűgjei sem. Bár tény, hogy buktam kb. 200e Ft-ot 2 hónap alatt értékvesztésben. Ez most azért nagyon fáj.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Kroni1
veterán
Így van. Én azt hiszem nem tettem gúnyos megjegyzést, csak észérvekkel próbaltam meggyőzni h miért nincs igaza. Azt is leírtam neki, hogy az újonnan 10+ milliós Grand Espace-t én 5 évesen 3.3Mért vettem, azaz harmadáron, pedig az nem EV hanem igencsak belső égésü, de ez sem hatotta meg. A lényeg, h most a covid után a világtörténelemben először drágábban lehetett eladni használt autót, mint amennyi újonnan volt, és ez komoly kognitív disszonanciát okozott néhányaknál.
Aki mindenhol a rémet keresi, az meg is találja!
-
Egon
nagyúr
válasz Kroni1 #10685 üzenetére
Lehet hogy használtan érdemes meg sokaknál kijön a matek, de ha újban gondolkodom (márpedig általában új autót veszek), akkor az szvsz nem kicsit gáz, hogy nem kevesebb mint 6 évvel a topic nyitása után, még mindig ugyanott tartunk:
Autó: Magyarországra érkezett az elektromos Opel Astra kombi | hvg.hu
A Stellantis konszern német márkájának elektromos kombija Edition felszereltséggel 16,2 millió forintba kerül, a sportos hangulatú GS-ért pedig 17,2 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a 110 lovas benzines Astra kombi már 8,6 millió forint ellenében hazavezethető."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
mghltm
addikt
válasz FIREBLADE78 #10688 üzenetére
a plug-in ampera / chevy bolt a legismertebb / legelterjedtebb, de van belole tisztan elektromos
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
biga
senior tag
Ne aggodj, ez mar nem tart sokaig! Meg par év, és eltünik a 8-9M körüli kategoria. Amig még lesz ICE, addig persze egy kicsit mindig alatta lesz az EV-nek, a hybrid mar most közeliti azt, a PHEV-eke meg mar egy arban vannak, de az ollo zarodik: ami most olcsonak tünik, az hamar fel fog zarkozni
Na igen, draga mulatsag az egyéni tavolsagi közlekedés...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Kukipapa_rr
tag
válasz bigdigit #10676 üzenetére
20 év alatt lassan valahogy össze rakja a zsetont aztán 5 év spórolását kidobja
Lehet sok mindenben Kiszámolóval egyet nem érteni, de az autóvásárlásra ajánlott 3-6 havi nettó bevétel nem hülyeség. (Tudom, nehéz beleférni, mégis egy jó irányadó szám, hogy az ember felmérje, mit engedhet meg reálisan.)
További támpontok itt:
https://kiszamolo.hu/mar-megint-az-autok/
Szóval ha 5 évig kell spórolni egy kocsira, akkor az annak a jele, hogy túl drágát vesz.
Lehet idősebbet is venni, ott kisebb az értékvesztés, cserébe a szervizben meg az idődben hagyod a különbözetet.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Kukipapa_rr #10691 üzenetére
Hát ja, azt én se értettem hogy húsz év spórolás. What?
Amúgy meg szerintem nem a nettó bevétel a lényeg, hanem a nettó megtakarítás. Véleményem szerint egy év nettó megtakarításánál nem szabad drágább autót venni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mauzes
őstag
válasz bigdigit #10676 üzenetére
Én alapvetően értem a racionalitást és egyet is értek vele. Szerintem inkább az a fura itt a topikban, hogy
1. Már 5x írtad le, hogy milyen nagy az EV értékcsökkenés és mennyire nem éri meg, kidobott pénz, stb
2. Ennek ellenére EV-t vettél
3. EV-t vettél és utána is ismételed ugyanazt a mantrát -
válasz Kukipapa_rr #10691 üzenetére
Aki kiszámoló alapján él az halott.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
bigdigit
addikt
válasz Shadowbull #10692 üzenetére
Szerinted egy átlagbér közel kereső ezek szerint csak olyan 500k forintos autót vegyen mert jó esetben ennyi marad évente.
De most veszem észre még a matek is kijött egyből. 20évx500k.
Lovagolni meg nem szerettem volna rajta csak szembe jött a cikk.
Plusz baxta a csőröm a cinikus megjegyzések. Mondjuk nem csak itt.Vásárlási story: 8.5-ért árult a pasi egy EV autót amit kinéztem. Írta beszámítás is van. Mondom oké nézzük.
Aztán nagy arccal ugyan már sose fogom tudni eladni az autóm árában mert Suzuki. Dobjak rá 1.5-öt és esetleg...
Nos azóta nekem elment 8-ért ő meg már csak 7699-ért árulja.Ezért is írtam lehet egy kocsit árulni és eladni is.
Mostanában érték állóság tekintetében már a 2. xar vásárlást követtem így el. Vettem tavaly egy oled tv. Na az is kuka semmi áru cucc lesz pár év alatt.
Ami ezek szerint a lényeg havi 1 milla nettó alatt senki ne vegyen vagy csak egyszerűen fogja be és lapítson.
-
-
biga
senior tag
válasz bigdigit #10695 üzenetére
Hat én nem fogalmaznék ilyen keményen mint te, de végül is pont az a helyzet, amit irtal: bizony, ha nem telik ra, akkor ne vegyen, ha nincs elég forrasa tartalékban, vagy nem tudja zaros hataridön belül megteremteni ra a forrast, akkor inkabb ne vegye.
Elhitettük magunkkal és a tömegekkel az elmult évtizedekben, hogy lehet jelentösen tulnyujtozni a takaron, pedig ez sosem volt igaz.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz Kroni1 #10686 üzenetére
Hátsó üléshely nagyon tágas, főleg lábaknak, magam mögé bőven beférek.
Soul 27-hez képest az első hely picit szűkebb vállmagasságban. Jobb a kilátás, előre, hátra ott a kamera, ami látószöge kisebb. Az ülések jobbak voltak Soul-ban, pláne a szellőzés is. Kormány jobb, kezelhetősége jobb. Csomagtér kb azonos, nem nagy, de pótkerék elfér benne. Rohadt agilis az ampera-e. Olyan előzéseket tudok csinálni, hogy meglepett. Ha ki kell lőni vele, nem gond akár120-ig sem. A töltési görbéje viszont rosszabb, eddig egyszer kellett villámon tölteni, nem túl acélos ha hideg.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bigdigit
addikt
Előző autóm is már úgy vettem ez lesz az utolsó mert úgy gondoltam nekem már majd kitart főleg mert kitart komolyabb ráfordítás nélkül. Aztán jött a gépszíj.
Most ismét spórolgatok majd de nem új autóra hanem arra ha elszáll az akupakk vagy motorcsere. Egy a bajom ezzel egy autó vásárlását lehet tervezni ha valami bekrepál azt nem. Legalább majd én is adok a magyar autópark átlag életkorának. -
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10688 üzenetére
Ampera-e vagy Chevrolet Bold, tisztán elektromos
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs