- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodamest
veterán
Nah újabb helyzetjelentés További nemtudom hány boss lement, lényegében már ott vagyok, hogy Sir Gideon is megfeküdt, lángol minden és megyek a valódi Godfrey felé. Melaniánál még nem voltam, de megvan a medalion 2 darabja szóval szerintem oda még Godfrey előtt elugrok egy kis csihipuhira.
A buildről:
Már midgame óta a Moonveillel csapatom, eszméletlen durva ez a kard, az a kemény, hogy varázslatokat nem is igazán használok már, csak a kard skilljét, gyorsabb is, meg több a dmg is, bossharcokban a varázslást inkább a mimicre hagyom, ő lődöz mindenfélét, én meg megyek kardozok.. A Darkmoon GS viszont valahogy nagyon leszerepelt nálam, selfbuff nélkül egy semmi, de még azzal is gyengébb minden tekintetben, mint a Moonveil. Még a hitenkénti sebzése is, ami érdekes lévén mégiscsak egy GS, jobb alapsebzése kéne legyen mint egy katanának, na mind1. A buffolt heavy attack jópofa, hogy ugye kilövi előre azt a fagyhullámot, de a gyakorlatban azért időigényes illetve nem is erősebb, mint egy Moonveil skill attack és még a range sem igazán nagyobb. Ráadásul a legrosszabbkor jár le a buff mindig szóval azzal is foglalkozni kell, hogy harc közben újra buffoljam magam, az is egy poti ivásnyi idő.Most azon filózok még, hogy így a végére megnézni valami más buildet, vagy valami faithet a Blasphemoussal, azért azt csak illene kipróbálni talán, vagy egy pure str-et, giant killerrel, lions clawwal, heavy armorral, esetleg valami irgalmatlan greatshielddel (abból iszonyat sokat dobált a játék, jobbnál jobbak), elvégre úgysem varázsolgatok már egy ideje.
-
DanielLong
senior tag
Nagyon off-topic, de az itt lévők közül, akiknek nagyon bejött az Elden Ring, azoknak milyen egyéb relatíve újabb game tetszett még/tudta lekötni? Nálam a God of War egész okés volt, a Horizon Zero Dawn szintén, de pl. most a Marvel's Spider-Man Remastered az egyszerűen nem vesz rá, hogy több órát tegyek bele. Utoljára a Witcher 3 és a GTA V volt még, ami az ER mellett totál beszippantott. A Death Stranding és a Sekiro rajta van a listámon, ezeken kívül kérnék még ajánlást, ha elbírja a topik.
-
D4v3
őstag
válasz DanielLong #4852 üzenetére
PS5-re a Returnal (jön PC-re hamarosan) és a Hades azok, amikez visszatérek és be tudnak szippantani pár órára mindig.
-
ImACeltic
őstag
válasz DanielLong #4852 üzenetére
Demon's Souls, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7, GTA V PS5, AC Valhalla, Guardians of the Galaxy, Ratchet and Clank Rift Apart, Uncharted Legacy of Thieves Collection.
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
Yodamest
veterán
válasz DanielLong #4852 üzenetére
Nálam ami valahogy mindig kéz a kézben jár a souls zsánerrel az a monster hunter széria. A legújabb rész a MM Rise is kiváló lett, valahogy a soulsos kompetitivitást, precíz harcrendszert, fegyver moveset, boss moveset elsajátítást, build építést ez a játék hozza hasonló szinten. Lényegében maga az élmény azonos, csak ez nem kimondottan egy "adventure" game, hanem inkább olyan, mintha adott pályarészeket és azok bossát ütnéd le újra meg újra, lényegében kiragadva a souls zsáner érdemi részét. (amik mindig a bossharcok voltak amúgyis)
-
siposz
aktív tag
Tudunk bármit MIQUELLA-ról? Semmit? Ódehogynem.
Amint kijön a DLC amiben szerepel, rohadtul fel lesz neki tolva a giant crusher popóba.
Malenia, elmész te tudod hová!
-
Yodamest
veterán
Nah vége, befejeztem végre én is így megkésve, egy jó nagy pihentetés után. A trónra nem mondhatni hogy felültem, mert a legrosszabb endingem lett, a frenzied flame.
Így azért hogy jó nagy lendületet vettem az utolsó harmadhoz, azt kell mondanom újra megtetszett a játék. Érdekes hullámvasút ez, legalábbis az én esetemben:
1. Az elején nagyon élveztem, úgy voltam vele, hogy fú hát ez 6x végigjátszós lesz...
2. Majd valahol a 60% környékén besokalltam az ismétlődéstől, attól hogy túl erős is vagyok, nem volt kihívás, unalmassá vált, úgy éreztem teljesen kiismertem a játékot.
3. Viszont miután folytattam, még olyan helyszinek jöttek, amik ismételtem felértékelték számomra, pl. a haligtree aminek végén Malenia is ugye tartózkodik, az egy nagyszerű pálya, de azula is eléggé tetszett. Szóval a vége megint erős volt számomra, kellő kihívással (a pályákon, nem a bossok által) és szép helyszínekkel.Szóval nem volt ez rossz, lvl 240-en fejeztem be asszem, 198 óra gameplay-el. Friss karit még fogok kezdeni, ezt már nem folytatnám NG+-ban, mert semmi értelmét nem látom annak, hogy a fullos buildemmel mindenkit oneshotoljak. Sokkal jobbnak látom ha magát a fejlődés útját élem meg újra, igazából ez a szépsége ezeknek a játékoknak.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
veterán
Még egy kis gondolat-csokor:
A játék legnehezebb bossa számomra, a havas vidék falujában lévő Black Knife Assassin volt. Őszintén mondom, amennyiszer az megölt, annyit egyik bossnál sem haltam... és a facepalm az egészben, hogy most ahogy itt visszaolvastam láttam meg, hogy valaki írta: van egy torch ami láthatóvá teszi a láthatatlan ellenfeleket! Ez nekem szerintem nem volt meg, de ÚRISTEN! a következő menetben egészen biztos rusholni fogom ezt az itemet, ez nekem KELL!
A story követhetetlenségét segítni elő az író M kezdőbetűs név mániája is, most komolyan mi az, hogy ebben a játékban mindenkit Maleniának, Melinának, Miquellának, Milicentnek, Marikának hívnak? Ez nem lehet véletlen, szerintem direkt össze akarták zavarni ezzel a játékosokat... szerintem nagyon előnytelenek a névválasztások. Pl. Sokáig azt hittem Malenia és Melina ugyan az (csak el van írva itt-ott) és majd vele kell a végén megküzenem, aki torrentet is ugye adta... nagyon zavaró.
A játék legjobb buildje kész passz a paladin build, egész egyszerűen itt van a legtöbb utility, a legtöbb jó fegyver, a legtöbb jó spell, minden. Tudsz gyógyítani (spiriteket is harc közben, illetve a revenant ellenfeleket megölni a gyógyítással, iszonyat hasznos), nem kell itemet használni rot és poison ellen, tudsz varázsellenállást, fizikális védelmet erőíteni, a legerősebb fegyverek itt vannak, élőholtakat véglegesen buff nélkül megölni is csak a holy fegyverekkel tusz (más buildeknél weapon artot kell hozzá használnod), tényleg minden szituáicióhoz tudsz elkalmazkodni, a legdurvább farmolós kard is nyilván holy, amivel eggyet legyintesz és Mogwyn placen kiírtod vele az összes kis ebihalfejűt, ezt semmi mással nem tudod így, ilyen volumenben megtenni. Szóval paladin leszek majd megint, az oda vezető utat jó lesz végigvinni, mert az első végigjátszásomban minden voltam az utolsó fejezetig csak paladin nem.
Még a Moonveil, intes szamuráj build sem rossz, azzal mentem kb 35%-80%-ig, majd jött egy full pure str, giant killerrel, staggerrel, staggerből élet visszatöltésre gyúrva stb. de ez elég rossz volt általánosságban, mert semmi utilitym nem volt, majd az utolsó kb 10%-ra jött a paladin build és WOW! Onnantól minden elsőre meglett, senki nem állt meg előttem.
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
válasz Yodamest #4857 üzenetére
Lvl 240 az rengeteg ng-ben 150-160 az elso vegigjatszas. A jatekido is kb a fele ugy, hogy szinte mindent megnezel. Nem csodalom, hogy majdnem abbahagytad.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Yodamest
veterán
Mindent a játék által nyújtott segítségek kihasználásával csináltam, szóval mimiccel persze, nem szivatom magam ha nem muszáj. Minden boss ahol mimicet használtam (onnantól hogy meglett a mimic) elsőre meglett, most nyilván ez nem akkora érdem így, de van akinek még így is 4-5 try kell.
-
Yodamest
veterán
válasz Döglött Róka #4859 üzenetére
De ebben sok farmolás is benne van a Mogwyn palacen, ott azért vagy 100 szintet összekaparhattam kb. de jó mert így minden buildet ami érdekelt ki tudtam próbálni és rá tudtam jönni, hogy nekem mi jön be a legjobban és legközelebb minek a fejlődési útját akarom majd végigjárni.
-
siposz
aktív tag
válasz Döglött Róka #4863 üzenetére
Hát ha valaki szeretne egy ENVOY'S GREATHORN-t, akkor az farmolás nélkül nem fog menni.
-
Yodamest
veterán
Hát meg miért ne? Kellenek a szintek ahhoz, hogy legyen elég stat spelleket használni, nagy stat követelményű pajzsokat, fegyvereket, akár ahhoz hogy smithing stonekat vegyünk a fegyverek felhúzásához, nem értem mi ezen az értelmezhetetlen.
Most elkezdtem tegnap elejéről, de ahogy lesz egy jó farming spot (a Mogwyn palace genyón kívül) ahol kicsit kellemesebben tudok farmolni, tuti eltöltök majd ott ey kis időt, amíg felhúzok pár statot. (csak ilyen alapok, hogy legyen elég stamina mondjuk a zweihanderhez stb.)
-
Yodamest
veterán
A longhorn amúgy jobb és az nekem durva mákkal esett ki úgy, hogy nem is farmoltam, csak szimplán így néztem, hogy hoppá hát ez meglett. Legalább le tudtam azt is tesztelni az előző végigjátszás legvégén, tényleg jópofa, meg durva a stagger amit tol.
Phoen|x Az nem gond ha kevesebb, végülis az a cél, hogy minél erősebb legyen a karakter. A kései pályákon mint a haligtree, azura, ashen capital, így is azért kellemes volt a kihívás, inkább a bossokkal volt baj. Mimiccel nagyon könnyűek, anélkül meg biztos em próbálom meg, elmebeteg sebzésük és movesetjük van. Igazából a mimicet bele sem kellett volna tenniük a játékba, hülyeség. Ennek úgy kéne kinéznie, hogy a normális summonok közül kellene a játékosnak rájönnie adott boss ellen melyikük hasznos vagy kevésbé hasznos, egyfajta utility-ként kezelve, mint egy elementál sebzést, hogy vagy jó adott boss ellen a játékstílusa és eszközei révén vagy nem annyira. Ezt a mindenek felett álló, űber ultimate egyértelműen legjobb mimicet egyszerűen kivenném a játékból. Soha nem jó az ha van egy adott eszköz, fegyver, build akármi egy játékban ami egyértelműen mindenek felett áll, nem jó mehanika.
-
vorosmarti
senior tag
válasz Yodamest #4868 üzenetére
Ezt a mindenek felett álló, űber ultimate egyértelműen legjobb mimicet egyszerűen kivenném a játékból. Soha nem jó az ha van egy adott eszköz, fegyver, build akármi egy játékban ami egyértelműen mindenek felett áll, nem jó mehanika.
Ezt azért gondolod így, mert eszedbe sem jut, hogy vannak bénább játékosok (mint pl. én), akiknek jól jön a segítség. Sztem egyértelműen azért került bele ennyi újdonság (értsd: könnyítés) a DS-ekhez képest, hogy szélesebb tömegek számára is vonzó legyen. Van akinek a játék nem kifejezetten azért kell, hogy a munka után is legyen aki/ami halálra szop@ssa, hanem egyszerűen szórakozni akar. Én személy szerint csak pislogtam, hogy mennyi ufo ír ide a topic-ba, hogy Malenia minden segítség nélkül másodikra meglett, meg hogy a mezei boss-ok nem jelentenek kihívást. Aki gyengébb képességű, az túlszintez és/vagy igénybe veszi az ilyen-olyan segítséget. Sztem nincs ezzel semi baj, akinek a cumi kell folyamatosan, az úgyis meg fogja találni a nehezítést, másik build-el, egyebekkel...
Ami a longhorn-okat illeti, lehet hogy 2% az esélye hogy dobja a buborékfejű, de érdekes módon nekem is dobott egy órányi farmolás után vagy 3-at.
[ Szerkesztve ]
-
Woodslave
félisten
válasz vorosmarti #4869 üzenetére
ja csak a ds játékosok egy része (tisztelet a jelenlévő kivételeknek) szerette magát egy elképzelt elit klubban tudni, ahova nem kerülhet be akárki
"akkor ne rezisztencia edzést csinálj hanem rendes odabaxósat :) "Bá
-
vorosmarti
senior tag
válasz Woodslave #4870 üzenetére
ja csak a ds játékosok egy része (tisztelet a jelenlévő kivételeknek) szerette magát egy elképzelt elit klubban tudni, ahova nem kerülhet be akárki
Persze, ez tökéletesen látszott már az összes DS-topic-ban is. De aki ilyen, annak ezer lehetősége van nehezíteni. Level 1-en, kikapcsolt monitorral, háttal ülve, ilyenek... Sztem minél több játékos tartozik egy közösséghez annál jobb mindannyiunknak.
-
Yodamest
veterán
válasz vorosmarti #4869 üzenetére
Én sem vagyok semmiféle DS elitista, örülök ha a játék adta lehetőségekkel le tudom verni a bossokat, ez így volt korábban és most is.
"hogy a munka után is legyen aki/ami halálra szop@ssa, hanem egyszerűen szórakozni akar."
Viszont nem szabad ezt fekete fehéren sem látni... Azért a normál kihívás és a halálra szopatás között van egy elég nagy tátongó szakadék. Én sem azt írtam, hogy no summon, no heal poti stb. csak azt, hogy egyetlen egy summon, a mimic egyszerűen túl erős. Ha te nem vagy pro játékos, ahogy én sem teszem hozzá, akkor is egy sima +10-re felhúzott summonnal is bőven teljesíthető a játék, nem lesz akkor sem nehéz egyáltalán.Viszont azért mégis egyfajta sikerérzet talán marad a győzelem után, mert valljuk meg a +10 mimic kész vicc, konkrétan 1v1-ben megöli neked a bossokat, erre vágysz? na ne már.
A "saját magamnak nehezítem a játékot" felfogást meg nem szeretem, hogy oké akkor ne használj attack gombot, vagy ne használj ugrás gombot, ne használj ezt ne használj azt.... szerintem ezek hülyeségek és nagyon mesterségessé teszi a nehezítést... ennyi erővel nem használok monitort, de jó.... Egy játékban akkor van szerintem jól eltalált nehézségi szint, ha a játékos minden rendelkezésére álló eszközt használhat, VISZONT emellett is megmarad a sikerélmény érzete. Itt sem kéne sokat változtatni ehhez, szimplán a mimicet lenerfelni a "hétköznapi" summonok erőszintjére és minden summonnak kb olyan erősnek lenni, mintha csak max +5-ig lehetne húzni.
-
Woodslave
félisten
válasz vorosmarti #4871 üzenetére
én se irigylem senkitől, az elden ring méretőből adódóan se nagyon tudtam volna megengedni magamnak azt amit anno a ds3-nál, hogy egy-egy boss akár 6 óra alatt lett meg. Meg őszintén biztos az is bejátszik, hogy öregebb is lettem nem igazán akartam magam sz*patni ha nem muszáj.
De Yodamesterrel is egyet tudok érteni, néhány skill meg mimic már cheat kategória, de persze tényleg a játékosra van bízva mit akar. Ha hosszabbak lesznek az éjszakák neki is állok újra
"akkor ne rezisztencia edzést csinálj hanem rendes odabaxósat :) "Bá
-
Yodamest
veterán
válasz Woodslave #4873 üzenetére
Én csak azt nem szeretem tényleg, amikor már fogyatékosnak nézik a játékost... amikor gyakorlatilag önmagát játssza a játék, te meg csak asszisztálsz. Ennyire azért ne akarjunk már PC-k és mindenkinek kedvezők lenni.
Ez régen sem volt így, régen az SNES, PS1, N64 korszakban egyáltalán nem volt divat az, hogy egy játéknak több választható nehézségi szintje is legyen vagy nem volt szempont, hogy "oké könnyűre csináljuk csak ne sírjon senki". Érdekes módon mégis jó játékok születtek, senki nem panaszkodott, nem volt petíció gyűjtés a Donkey Kong vagy a Megaman X ellen, amiben játékosok ezrei követelték volna az easy módot, de érdekes...
-
vorosmarti
senior tag
válasz Yodamest #4872 üzenetére
Azért a normál kihívás és a halálra szopatás között van egy elég nagy tátongó szakadék.
Ezen szakadék mérete nyilván mindenkinek más, skill-jeihez mérten. Mint ahogyan óriási szakadék van köztem és aközött is, aki 2. próbálkozásra egyedül lenyomja Maleniát.
Teljesen igazad van, hogy a mimic kissé erősre sikeredett, de pont ezért írtam, hogy valakinek pont ez hiányozhat a tökéletes játékhoz. Journey 2 alatt már alig használtam, mert kissé túlszintezve valóban nagyon erős, alkalmanként önállósodik. Azt hogy használja vki vagy nem, azt maga dönti el, mint ahogy azt is, hogy milyen fegyvereket ad a kezébe. (A stat-ja persze nem befolyásolható.) Ettől függetlenül szerintem jó lépés volt a From-tól, hogy ennyi új lehetőséget tett a játékba, és ezt az eladási számok is bizonyítják.
A nehezítések tekintetében csak annyit tudok mondani, hogy nekem sem hiányoztak soha.
-
pandras83
senior tag
válasz Yodamest #4874 üzenetére
"Érdekes módon mégis jó játékok születtek, senki nem panaszkodott, nem volt petíció gyűjtés a Donkey Kong vagy a Megaman X ellen, amiben játékosok ezrei követelték volna az easy módot, de érdekes..."
1. Sokkal, de sokkal kisebb volt a választék, ergo őrültél ha volt valamivel játszanod. Még jó hogy nem sírt senki sem, mert
2. Nem volt közeg, hol sírhatott volna ( ú.n. Internet).Hagyjuk már ezt a régenmindenjobbvótozást
Cyberfuck Patchrunner
-
Yodamest
veterán
válasz pandras83 #4876 üzenetére
Most attól hogy van hol sírni, egyből már meg kell hunyázkodni a vérpistikék előtt? Tényleg ez a végtelen skálázás lenne a cél? Még az olyan jellegű dolgokat elfogadom, mint az UC4-ben konzolon az auto aim, mert tényleg kontrollerrel elég szívás sokszor pixel pontosan célozni.
De az, hogy nekem a játékban szinte semmi felelősségem ne legyen, hát nem tudom, szerintem nem jó út és nem jóra tanítja az új generációt. Ez így azt veri az emberekbe, hogy igen mindent megkaphatsz könnyen, tessék még tenned sem kell érte semmit, max sírni kicsit. Én hiszek abban még, bár lehet én vagyok naiv, hogy egy játéknak tanítania kell, nem szó szerint értve, de ha másra nem kitartásra, fegyelemre, elhivatottságra, alázatra, szerintem ezek nem rossz dolgok.
-
Yodamest
veterán
válasz Phoen|x #4878 üzenetére
Jó nem kell rész információkkal dobálózni, pontosan leírtam mit gondolok a mesterséges, önmagam élményének nehezítéséről, azt ugyanúgy megvetem. Nem fogok csak azért kikapcsolt monitorral játszani, mert különben túl könnyű lenne - ha egy ilyen példát mondhatok. Ezzel eggyütt, a mostani végigjátszásomban nem fogom már a mimicet használni, más summonokat igen, de a mimic lvl1-en marad végig. Már most megmondom, hogy sokkal színesebb, érdekesebb lesz a játék így.
-
addikt
válasz Yodamest #4880 üzenetére
Mellébeszélés. Nem említettem egy szóval sem, hogy kikapcsolt monitorral játsz, meg az egyéb kitalált baromságokat.
"Mindent a játék által nyújtott segítségek kihasználásával csináltam, szóval mimiccel persze, nem szivatom magam ha nem muszáj."
"Viszont azért mégis egyfajta sikerérzet talán marad a győzelem után, mert valljuk meg a +10 mimic kész vicc, konkrétan 1v1-ben megöli neked a bossokat, erre vágysz? na ne már."
"Én csak azt nem szeretem tényleg, amikor már fogyatékosnak nézik a játékost... amikor gyakorlatilag önmagát játssza a játék, te meg csak asszisztálsz. Ennyire azért ne akarjunk már PC-k és mindenkinek kedvezők lenni."
Fura így egymás után. Hozzáteszem 240-es szinten.
"Ezzel eggyütt, a mostani végigjátszásomban nem fogom már a mimicet használni, más summonokat igen, de a mimic lvl1-en marad végig. Már most megmondom, hogy sokkal színesebb, érdekesebb lesz a játék így."
Ennek örülök.
Go Gunners!
-
Yodamest
veterán
válasz Phoen|x #4881 üzenetére
De azért van ez és tűnik zavarosnak, mert minden igaz amit mondok. Mert igen, én szeretek mindent kihasználni amit a játék nyújt, hiszen ez adja a fejlődés érzetét, nem szeretek mesterséges gátakat a saját szabályaim alapján felhúzni magam elé, erre utaltam a kikapcsolt monitorral is. (szélsőséges példa volt, de gondoltam érthető...)
Viszont másfelöl meg: attól hogy használom, még zavarhat, hogy túl erős a mimic és zavar, hogy túl könnyű volt vele a játék. Semmi sem fekete vagy fehér, attól hogy a játék egy fícsörét használom, mert beletették, attól még gondolhatom azt, hogy az nem helyes és csorbíthatja az élményt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Yodamest #4882 üzenetére
A játéknak ugye hivatalosan nincsenek nehézségi fokozatai, viszont nem kell hozzá látnoki tehetség, hogy megértse az ember, a mimic a játék easy módja. Túl könnyű egy random játék easy-n... vedd fel mediumra. Vagy az is mesterséges beavatkozás?
vorosmarty kolléga tökéletesen fogalmazta meg:
"Teljesen igazad van, hogy a mimic kissé erősre sikeredett, de pont ezért írtam, hogy valakinek pont ez hiányozhat a tökéletes játékhoz. Journey 2 alatt már alig használtam, mert kissé túlszintezve valóban nagyon erős, alkalmanként önállósodik. Azt hogy használja vki vagy nem, azt maga dönti el, mint ahogy azt is, hogy milyen fegyvereket ad a kezébe. (A stat-ja persze nem befolyásolható.) Ettől függetlenül szerintem jó lépés volt a From-tól, hogy ennyi új lehetőséget tett a játékba, és ezt az eladási számok is bizonyítják."
Go Gunners!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Phoen|x #4883 üzenetére
Engedelmeddel ezt kiegészíteném avval, amit VRPisti mondott arról, hogy a MimicTear legális csalsás. Nem lesz szó szerinti, mert annyira nem emlékszem, de valami olyasmi mentén mozgott a mondandója, hogy igen, a Mimic erős, de olyan szinten van eldugva a játékben, hogy magadtól, külső segítség (guide) nélkül talán csak
nehezebb megtalálni. Ha meg már guide-hoz nyúlsz, akkor fölösleges is arról diskurálni, mi csalás meg mi nem az...az időkapus részt/endinget Sub-Dungeoneer lvl -57
-
addikt
-
Yodamest
veterán
válasz TESCO-Zsömle #4884 üzenetére
Ez valamilyen szinten jogos lehet, csak sajnos egy ennyire community oriented játéknál, ahol minden is kitudódik még ha nem is direktbe keresel rá csak feldobál elden ring tartalmakat a böngésző (illetve ingame üzenetek által is oda tudnak vezetni), az emberek 90%-a még ha nem is keresi, tudni fog róla és meg fogja szerezni.
Szerintem elég kellett volna legyen eleve a tény, hogy summonokat tud használni a játékos, mindegyik jó valamiben, vannak a swarming summonok ami sokat leidéz, káoszt teremt, vannak tankolósak, vannak harcosok, tök jó balansz lenne köztük, egy joker kár volt még a torta tetejére.
Meg ha már VR Pisti ő szokta sokmindenre mondogatni, hogy "túltolni semmit nem jó", hát itt is csak ezt tudom mondani, hogy egy pontig oké, legyen könnyítés, de fullba nyomni a kretént sosem jó, túltolták...
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
veterán
válasz Phoen|x #4883 üzenetére
De egyébként csak úgy kíváncsiságból, mert látom mindenki nagyon élvezi az easy módot, akkor szerinted olyan nem létezik, hogy egy játék túl könnyű legyen? Tehát minél könnyebb annál jobb? Vagy mi lenne az a pont, amikor azt mondanád, hogy áh ez már túl könnyű? (no offense, tényleg érdekelne)
-
_drk
addikt
válasz Yodamest #4888 üzenetére
De pont te toltad túl!
A legtöbb RPG-ben meg van adva az esély a farmolásra, olyan dolgok használatához ami erősebb mint a többi. Ha tudod mi az, hol kell felvenni, hogyan kell használni.
Magadtól rájöttél volna?
A mimicet se volt kötelező használni. Rengereg ASH van a játékban, szépen lehetett volna őket tesztelgetni melyik jó még.Szerencsére ma már van internet, tehát az első perctől tudtad mit kell használni.
Én a havas pályán fent a Summonálós Commandernél akadtam el. Addig max a kutyákat használtam. Akkor mentem vissza mimic-ért mert fel se vettem, nem is tudtam hol van.
Én még a füstkapukat se nyitogattam, mert a játék elején rengeteg van és nem tudtam mennyi kulcs lesz.
Utána a nagyobb Bossoknak neki mentem párszor, persze Mogh és Melanie esélytelen volt. De utólag én is inkább más ASH-t használtam volna, de quality build-del semmi FP-m nem volt. -
vorosmarti
senior tag
válasz Yodamest #4874 üzenetére
Ez régen sem volt így, régen az SNES, PS1, N64 korszakban egyáltalán nem volt divat az, hogy egy játéknak több választható nehézségi szintje is legyen vagy nem volt szempont, hogy "oké könnyűre csináljuk csak ne sírjon senki". Érdekes módon mégis jó játékok születtek, senki nem panaszkodott, nem volt petíció gyűjtés a Donkey Kong vagy a Megaman X ellen...
Ugyan én csak Z80-as gépeken és PC-n játszottam, ám ha már ezen játékok korában aktív gamer voltál, akkor pontosan tudnod kell, hogy ezeket a játékokat nagyon kevesen játszották végig. Előtte/közben a Z80-as éra ugyanilyen játékokat termelt. Ez nem azért történt, mert csak a keményf@rkú rétegnek szánták műveiket, hanem mert kevesebb idő és technikai lehetőség volt balanszolni 1-1 játékot. Amit kifogásolsz, az nem a vérpistikéknek való megfelelés (milyen degradáló kifejezés!), hanem reagálás a piac igényire. A technikai fejlődés használata mellett, ez az amit a gaming evolúciójának tekinthetünk. Lehet vitatni, hogy ez jó vagy nem, de az Elden Ring eladásai (20 millió +) lassan elérik a teljes Dark Souls sorozat 27-28 millióját. (Előbbi kb fél év, még utóbbi 11+ év alatt került eladásra.)
Tegyük hozzá, hogy 20-30 évvel ezelőtt nagyrészt csak a (nagyon) fiatalok játszottak, és nem volt szempont az, hogy egy idősebb (aki nyilván reflexek és egyéb skillek tekintetében már gyengébb) is megbirkózzon a játékkal. Az idősebb pedig általában fizetőképesebb, ezért a fejlesztő/kiadó nem szeretne pénzt hagyni az asztalon. No offense, elfogadom hogy Neked más a véleményed az ER könnyítéseiről, de nem lehet mindenkinek megfelelni egy ilyen méretű játék fejlesztése során. Sztem sok más kifogásolhatóbb design-döntés volt a From részéről, de ezt már egyszer végigbeszéltük.
-
Yodamest
veterán
válasz vorosmarti #4895 üzenetére
"Lehet vitatni, hogy ez jó vagy nem, de az Elden Ring eladásai (20 millió +) lassan elérik a teljes Dark Souls sorozat 27-28 millióját."
Na de várjunk csak, mert itt logikai baki van. Tehát azt mondod az Eldent azért vették meg ennyien mert könnyebb volt, mint a korábbi részek? Ezt valahogy nem érzem logikusnak, mivel hogyan tudhatná egy játékos aki készül megvenni egy játékot, hogy az neki mennyire lesz könnyű vagy nehéz? Maga a szituáció nincs előttem, hogy "áh mi ez a játék Elden Ring, hmm biztos jó lehet, mindjárt utána olvasok mennyire nehéz és ha azt írják könnyű akkor megveszem" - szerintem az emberek nem így gondolkoznak, hanem impulzus vásárlók, megveszik mert nagy volt a hype és már a VÉTEL UTÁN amikor játszották, jöthettek max rá, hogy az nekik mennyire nehéz vagy könnyű. Szóval az eladásokat ez biztosan nem befolyásolta. Illetve hát a sajtó (főleg eleinte, amíg az ilyen op fegyverekről, mimicről még nem lehetett tudni) egyáltalán nem azt kommunikálta, hogy "ó gyertek ez egy könnyű souls játék", hanem pont hogy ugyanúgy mint a korábbi részeknél kiemelték, hogy ez bizony nem piskóta és csak hardcore játékosok kezdjenek bele.... szóval miért vette volna meg valaki olyan aki azért vette volna meg mert "könnyű"? Senki sem tudta, hogy könnyű....
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
veterán
Nem olyan nehéz rájönni, amikor az út ki van kövezve a játékosok üzeneteivel... ez egy interaktív játék, nem olyan mint amikor elindítasz egy Tomb Raidert vagy GoW-ot teljesen offline.... de persze játszhatnék offline tudom, meg kihúzva a lan kábelt stb.
Én úgy gondolom nem a játékos feladata, nem az én feladatom a játék nehézségének beszabályozása, hanem a fejlesztőké.
-
Yodamest
veterán
válasz vorosmarti #4895 üzenetére
Még szintén ehhez egy gondolat: szerintem a játékosbázis méretének abszolút semmi köze nincsen egy játék nehézségi szintjéhez. Úgy mondod mintha a kettő szorosan kapcsolódna, de én nem így látom. A játékosok azzal játszanak ami van (ahogy már korábban írtad), ha az a játék nehéz akkor azzal, ha könnyű akkor azzal, ez nem faktor a vételkor.
Ott van pl. a WoW, a vanilla időkben konkrétan nehéz volt, majd egyre könnyebb lett. Ahogy a kiegészítőkkel egyre inkább árkádosodott, egyre kényelmesebbé vált, már már szinte diablo szerűvé gyorsultak a dungeon runok, egyre inkább vesztette el a játékosbázisát. Ha egyre könnyebb és a játékosoknak kedvezőbb lett akkor miért kezdett el a lich king után hanyatlani? Hát azért mert pont az után, a cataclysmmal jöttek be ezek az arcade, mindenki mindent tud, mindenki erős, mobokat 1 ütésböl ölsz stb. irányzatok. Egyértelmű az összefüggés, még ha emellett más tényezők is szerepet játszhattak.
-
vorosmarti
senior tag
válasz Yodamest #4896 üzenetére
...hogyan tudhatná egy játékos aki készül megvenni egy játékot, hogy az neki mennyire lesz könnyű vagy nehéz?
Még a mikrogépes játékok idején is lehetett tájékozódni haveroktól, ismerősöktől, (horribile dictu) akiktől másoltad a játékot. Ma a launch után 2 perccel már kinn van youtube-on pár walkthrough, így szerintem bőven van lehetőség.
Részben természetesen igazad van, ostobaság lenne tagadni, hogy a hype olyanokkal is megvetette a játékot, akik 2 órát sem játszottak vele. Ám magam is ismerek a környezetemben több olyat, akik csak azért vették meg, mert előtte kaptak róla megerősítést, miszerint ebben egy kicsit könnyebb lesz haladni, mint az utolsó DS-ben. Olyan is van, aki ezt végigtolta, de a DS-hez nem tér vissza, mert unfair játéknak tartja. (Ugyanő azóta a Demon Souls remaster-t is végigtolta, de sztem ez nem annyira jellemző.)
Összességében nyilván nem tudjuk az arányokat, de véleményem szerint a From tudatosan bővítette a saját közösségét azzal, hogy releváns mértékben könnyítette a játékot. Tudom hogy Neked más a motivációd, de a From elitklubosok elejétől fogva rugóznak rajta, hogy too easy, ezért gondolom egy új belépőnek könnyebb megragadni a világban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest