Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz MoP_FX 57 #52302 üzenetére

    Igazából fogalmad sincs mennyi az anyagára egy ilyen javításnak csak írod össze vissza a számokat.... Egy 1,5M Ft-os javításnál átlagban a harmada marad meg... Ebben benne van a munkadíj és az alkatrész is... Amit mondasz,hogy 1 milliós javításnál 250K az alkatrész az vicc... :D :D Egy sima vezérléscserénél 20-30D-nél többe veszem az alkatrészt mint 250K ne viccelj már....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz MoP_FX 57 #52307 üzenetére

    számold ki 10-12K-s óradíjjal úgyis nagyon képben vagy a szerelési időkkel :)

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52521 üzenetére

    És mit csinálsz akkor ha tételezzük fel van 1-1,5M Ft-od egy nagyszervizre amivel a kocsit olyan állapotba tudod rakatni,hogy nyugodtan elindulhatsz vele nyaralni mondjuk 1500Km-re és gond nélkül haza is jön de nincs arra pénzed,hogy vegyél egy újabbat ????????? Szóval van egy autód amit szeretsz szar fos állapotban szar fosért tudod eladni.... Ha megcsináltatod akkor pedig tudod használni kényelmesen és nyugodtan.... Egyszerű példát mondok egy átlag E65 ~2M Ft rákölt 1,5M-t lesz mondjuk összesen 3,5-be egy jó E65-e a tulajnak amivel gond nélkül tud autókázni. Vagy vesz egy újabbat ugye F01 ami az értelmesebb 5M + és hát arra is kell költeni... De mi van ha nincs erre 5M Ft-ja + még amit rá kellene költeni ???????? Akkor miért szar,hogy megcsináltatja azt az autót amit szeret és még használni akar..... Ugyan ez a sztori egy E60-nál egy normálisabb E60 ~ 2,5M Ft arra is ráköltesz ~1-1,5M Ft-ot és tényleg rendbe van rakva...... Egy F10-et ha akarsz venni és nem legcsövesebb szart akarod venni az 5M + amibe szintén beleköltesz 1-1,5M Ft-os és akkor jó... Szóval akinek nincs pénze arra,hogy megvegyen egy újabbat és még arra még rálocsoljon egy gurigát az mit tegyen ?????? Egy E60 így mondjuk 3,5-4M Ft-ból megvan csinálva csapágyak turbófelújítás vezérlés stb stb. Még mindig olcsóbb mintha venne egy újabb autót.... Van egy patent jó E60-ad mondjuk 4-be. Mond el kérlek milyen jó F10-et veszel 4-ért ?????? Vagy van egy jó E65-öd 3,5-be milyen jó F01-et veszel helyette 3,5-be ????????

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52526 üzenetére

    Tehát aki egy 7-esbe ül vagy egy ötösbe annak egy kiskategórias újabb autó a megoldás.... És ha szereti az autóját mert mondjuk kényelmes / nagy / erős / jó a futómű jó a fék jó a zene hűt fűt az ülés stb stb az váltson egy kiskategóriás "szarra" . Érdekes elgondolás. Nem mindenki tekinti pusztán tárgynak az autót sokan szeretik az autóikat és szívesen költenek bele mert jól érzik magukat a BMW-be. Én pl semmi pénzért nem ülnék egy kiskategórias újabb autóba az E60 helyett csak azért mert költeni kell rá.... Ez egy vicc minden autóra kell költeni... Minden autón kell olajat cserélni lengőkart lengéscsillapítót vezérlést turbót stb... Elég sok autót megcsináltam már ahhoz,hogy átlássam,hogy milyenek a javítás után... Az ügyfelek 99%-a problémamentesen közlekedik az autójával azok után,hogy ráköltött egy nagy összeget. ~1,5M-ba azért elég sok minden belefér... És itt legfőképpen arról van szó,hogy van egy autója az embernek amin mondjuk csere érett a vezérlés csapágy turbó fék futómű stb... Azt ha el akarja adni lószar pénzt fog érte kapni.... De ha megcsináltatja az autóját akkor boldogan tudja használni még sok-sok éven keresztül.... Egy ilyen értelemben "lepusztult" E65 E60 E90 -ért nem fog pénzt kapni kap 1-1,5-2M Ft-ot állapottól függően... És akkor az eladatott autó ára meg a pénz amit költöttél volna rá az a zsebedben van 2-3M Ft.... abból vegyél egy BMW szintű jó autót.... Itt arról van szó,hogy ha megvan csinálva akkor jó lesz. Nyilván olyan nincs,hogy nem romolhat el a későbbiek folyamán bármi mert előfordulhat egy használt autó esetében de amik normálisan karban vannak tartva nem igazán szoktak megállni az út szélén... Én se remegve indultam el Horvátba,hogy jaj megáll alattam az E60.... Szóval sokan költeni akarnak a kocsijukra mert azt akarják használni nem egy másik szart. Azt nem teheti meg,hogy újabba üljön és még arra ráköltsön X pénzt de azt meg tudja tenni kényelmesen,hogy az adott autójába üljön és inkább ül a saját autójában amiben jó a futómű jó a fék jó a motor / váltó és szépen élvezi.... Meg mi alapján döntjük el,hogy sok vagy kevés a ráköltés ha 3 év alatt költ el rá 1,5M Ft-ot vagy mikor megveszi beletol 1~-et és a maradékot a fennálló idő alatt tolja bele ?? Akkor ugyan ott van a végén... Reálisan elmondom ilyen ráköltés előtt mindenkinek ha még megtartod az autót és használod sokáig akkor érdemes rákölteni ellenben ha el akarja adni a tulaj rövid idő előtt megmondom,hogy nem érdemes ennyi pénzt beleölni.... De ezt mindenki maga dönti el.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52529 üzenetére

    Adj nekem olyan opciót amit vehettem volna a 35D helyett. Legyen limousine akkora beltérrel mint az E60 legyen egy ~300Le-s motorja legyen olyan felszereltsége mint az E60-nak csak a főbb dolgok,hogy ülésszellőztetés / fűtés a millió pontba állítható ülés rész is benne legyen. Legyen alatta jó futómű / fék legyen alatta egy ugyan ilyen szintű Gen 2 6HP sportautómata legyen aktív kormány dinamic drive kanyar lámpa head up. Olyan szintű HI-FI mint a Logic7... Milyen alternatívát tudsz mondani ami sokkal jobb lenne és tudja ezeket vagy jobbak és 3M Ft-ért meg tudom venni.... Az nem gond nekem se,hogy ráköltök 1 év alatt 500K-t vagy 1M-ot de az gond,hogy vegyek most azonnal 4-5M Ft-ért autót... Az ügyfelek 90% akikkel én kapcsolatban állok bátran állíthatom nem olyan hozzáállással állnak az autókhoz mint te. Én elfogadom amit mondasz csak mondj egy reális jobb autót ami tudja ezeket. Mert nekem ezek fontos extrák és ki is használom ezeket.... Nekem ezek kellenek. Ha tudsz tényleg alternatívát erre én vevő vagyok rá :R

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52532 üzenetére

    Nem vagyok kiakadva szimplán mondtam,hogy írj egy darab opciót ami tudja az általam felsoroltakat vagy legalább megközelíti ezt a szintet és 3M Ft maximum !!!!!!! Ja,hogy olyat nem tudsz csak azt,hogy újabb.... Lehet ülni az ÚJ / újabb fapados ócska szarba én meg ülök a használt jól felszerelt fosba :)

    De tessék: Használtautó

    Keresési feltételek 2015-ös lehet a legöregebb autó legyen 100E Km alatt és max 3M Ft Mégis milyen fasza jó fiatal kevés km-es jó alternatíva van ??

    Ilyen feltételekkel semmilyen autót nem tudsz mutatni csak az idősebb ~10 év körüli prémium.... És igen én inkább ülök egy jól felszerelt nagy tudású autóba mint egy fapados kis motoros újba....

    Nem is értem,hogy mondhatod a f@sz érveidet úgy,hogy neked is van egy 2012-es Porsche Panamera-d... Miért nem veszel egy fiatal kevés km-es kis fos autót miért kell neked az "öreg" panamera ráadásul csak 4 üléses meg amúgy is ROHADT DRÁGA csak réteg modell ennyi pénzből fiatal BMW-be vagy másba lehet ülni BLA BLA BLA :U Ne magyarázd már meg ,hogy hülye aki nem a lelakott fos autóba akar ülni és költ rá,hogy minőségi legyen és jól érezze magát benne.... Inkább te is az "öreg" porsche-ba ülsz mint egy fostömlő új / újabb kevés Km-es 1.0-ás kocsiba..... Nem hiteles így amit írsz..... Te is egy kényelmes erős jó autóba akarsz ülni... Egy jó E60 E65 szintén porsche-nak hat a linken szereplő autók mellett és sok sok sok embernek ez a fontos......

    Azt értsd meg sokan szeretik az autóikat megvannak elégedve azzal amit tud és nem tudnak hasonló áron hasonló felszereltségű / minőségű autóba átülni. Sokan nem fognak ezért a "szarba" átülni.... Rengeteg ügyfél eljárkál az "öreg" 10 év körüli autóikkal úgy,hogy van pénzük csak jól érzik magukat az autóba MERT JÓ !!!

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52540 üzenetére

    te is kiforgatod... Egy E60 LCI egy E65 E90 nem 1 milliós kategória és,hogy rendbe rakd nem kell 2millió.... Egy F-es kocsira ha rálocsolsz a vásárlás után 1-1,5 Millió Ft-ot akkor egy olyan autóban ülsz amiben nagyon nem kell mit cserélni csak a kopó alkatrészeket... ÉS ez tény rengeteg ilyen ügyfelem van akik nem jönnek folyamatos hibával ,hogy jaj ez szar jaj az szar. Persze ehhez az is kell,hogy megértsék a saját érdekük is ez. tudok mondani kapásból több autót amit megcsináltunk már több éve és különösebb problémája nincs.... Ha ennyire E65-ről beszélünk pl volt egy 745i 2013-ba teljes motorgenerál volt rajta azóta tavaly jött azért,hogy újra kipucoljuk a vízhűtőt egy görgő lett még cserélve és közben elment vele 80E Km-t Nem volt probléma a motorral a kötelező szervizeken kívül. Vagy az az F10 35XD amit 2 éve csináltunk több mint 50E Km-t ment el és 2 nagy dolog volt 1 tönkrement a klímakompresszor illetve 300E felett kellett bele 2 első féltengely.... Illetve még 2db hátsó kerékagycsapágy csere is... Ezek a mérhetetlen ráköltések voltak a 2 év alatt . Vagy amit LCI-F11 amit egy tavaly novemberbe csináltunk ő ~40E Km-t ment már el és a kötelezőkön kívül kellett 2 hátsó légrugót cserélni ami szintén nem volt egy nagy összeg és időben se volt vészes.... Amikkel autókkal foglalkozunk nem szétpusztított szarok mert költenek rájuk... És ez lehet E60 E90 F10 F30 lehet jó autó a használt autó ne forgasd ki,hogy egy 1M-os E60-E65 öt hozol fel mert az valóban a legalja annyiért nem tudom mit kapsz de autót nem... Ha van egyébként egy NORMÁLIS autód simán használható lehet ha költesz rá... Kinek mi éri meg azt döntse el maga ennyi... De azért mert egy autó 5-10-15 éves még lehet jó és üzembiztos.... És igen valaki vesz 2M-ért egy autót és rákölt 1-1,5M-t azzal nyugodtan tud közlekedni évekig... Igen nem kevés km-es és igen nem új autó... És??? Azért jó egy autó mert új kevés km-es ??????? Ha használt és 10 éves vagy több akkor az már = szar megbízhatatlan és folyamatosan szervizbe kell hordani ???? E39-em is eladtam már fél éve bármikor beszélek a sráccal csak áradozik,hogy milyen jó minden rendben vele pedig az is egy öreg szar. Persze úgy is adtam el,hogy nem volt baja minden működött és jól.... )

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52546 üzenetére

    De az emberek nagyrészt pontosan így gondolkodik. Különben csinálnank ennyi autót.... Takolasban meg nem veszek részt. Van olyan autó ami kB menthetetlen ott mindenkinek elmondom adja el. De ne azokbol induljunk ki amikre 15 évig nem. Költöttek. Hála istennek én nem ezekkel találkozok az ügyfeleknek nem Ilyen autóik vannak. Természetesenn minden évben megjelenik 1-1 ilyen autó de akkor sem ez a jellemző... Alapból nagyobb összegnek 1-1,5m rol beszéltünk nem 1,5-2M. Aki egy 7esbe ül az nem. Fog beulni egy alap 3as 20D be. Azert az esetek többségében nem 45i ben ülnek az emberek. Amit nem akarsz megerteni itt arról van szó, hogy van az embernek van egy adott autója amit szeret és szeretne rendbe tudni. Nagyon nagyon sok esetben akarnak. Költeni rá és ezt elfogadjak. Mikor hoznak átvizsgálása egy autót vagy szoba kerül újabb modellre váltás legyen bármilyen autó mindig elmondod mire számíthat. Motortipustol és állapottól függőben simán el lehet költeni egy E90 re is 1-1,5M-ot elmondod mindenkinek F01 nel F30 nal F10 nel bárminel... Es az emberek fogják meg eszik és utána hozzák, hogy csináljuk meg... Hiába mondasz bármit az emberek így gondolkodnak és így cselekedtek... Meg veszik!!!! Meg annak ellenére is, h vásárlás után beletolnak meg 1,5-et és megnyugaszanak és boldogan mennek az autókkal nyugalommal, hogy nem fog a következő sarkon szethullani. Szóval nem azt csinálják amit te mondasz hanem azt amit én leirom itt. Ez a tapasztalat. És én is ezt csinálom igen nem az új autót veszem hanem. A régi LCI E60 át mert az tud olyat amit sok mai autó ebben az arsavban meg se közelít... Ennyi..

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz H.Ezredes #52550 üzenetére

    Telefonról írok és olyan szavakra javítja át magát amit nem is akarok leirni... Bocsi ha néha oda nem illő szavak vannak pl megveszik helyett megeszik stb

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #52569 üzenetére

    Ez mekkora egy f@szság... :D Inkább az mutogat kifelé aki hitelre / lízingre vesz autót.... Meg mindenen ügyeskedik nehogy kifizesse a valós árat.... Ezek a dolgok minden rendben vannak tudom mert ha van pénzed vagy tudod fizetni a líznget / törlesztőt akkor jobb vagy annál akinek erre nincs pénze ??? Feljogosít téged / bárkit,hogy lenézze a másikat ??? Bár meg se vetted az autót meg ha basztatni akarom a másikat mondhatnám,hogy még a motort se veszed meg csak új X5 legyen mert az a fasza közben meg egy rendes olajcserére aaz ilyen tulajok 3/4-e szarik elmenni mert jó a 30 ezres olajcsere és úgyis eladom garanciaidő előtt.... Más ember meg lecserélteti tisztességesen az öreg szarján az olajat kifizeti a fenntartását a többi ilyen nevezzük pénzesebb ember meg csak azon van,hogy tudja a legolcsóbban " legsóherebben" megúszni az autózást. Sok ilyen ember feszít az M packet-es 316D-be vagy 20D-be vagy igazából még az se mert az önmagában rohadt drága.... jó lesz valami ócska line stb.... És ezzel nem azt mondom,hogy ezek az autók / motorok szarok vagy hülye aki új autót vesz csak hagyjuk ezt az álszent dumát.... Általában azok állnak így hozzá akiknek van pénzük és tényleg csak egy rohadt tárgyként tekintenek az autóra. Akik csak azt nézik,hogy ügyeskedjenek mutyizzanak a vételáron bárhogy vagy,hogy ússza meg a lehető legkisebb szervizköltséggel amíg nála van ( jó a gyári olajcsere és stb duma há csak akkor jelez az autó amikor menni kell....)... Akiknek csak a rohadt számok lebegnek a szemük előtt mikor autót / vesznek eladnak.... Ezeknek fontos,hogy jaj 5L-t egyen jó a kis motor is az úgyis olcsóbb jaj hol használnám ki a nagy motort jaj ez is elviszi hol lehet menni gyorsabban mint 130 és stb ostoba dumák..... AKINEK NEM INGE NE VEGYE MAGÁRA

    Ezt általánosan írtam nem személyre szólóan.

    Én azért veszek ilyen autót mert amit nyújtani tud azt nem tudja ilyen áron egyik autó sem... És igen ez egy luxus..... Nem attól lesz egy autó jó autó mert új ez egy vicc :D Ilyen alapon egy fapados szutyok szar jobb mint egy olyan autó amivel kényelmesen utazol és minden kényelmi extra benne van amiben jól érzed magad ????? Egy használt 10-15 éves autó is lehet JÓ AUTÓ . Akinek az-az ingere,hogy egy újabb kevés km-es kb mindegy milyen gyártmányú autóban üljön az üljön abba. Igen annyira jó egy új autó halogén lámpával fapad üléssel.... Inkább megyek a 12 éves BMW-vel amiben van ülés fűtés elöl / hátul van ülésszellőztetés van olyan HI-FI amiben élvezet a zenehallgatás amiben van olyan motor amivel bármilyen helyzetben kisegít amin van olyan / futómű fék stb stb stb.... De aki csak a számokat nézi az soha nem fogja ezt megérteni.... És mondom nem azzal van a baj ha valaki új autót vesz azzal van a baj ha úgy magyaráz ,hogy közben egy rohadt olajcserére sajnálja a pénzt vagy többnek érzi magát mert neki új autója van..... Én pont leszarom,hogy új autóm van az érdekel,hogy mit tud.... És sokan mások is ugyan így vannak.... Valakinek meg az a perverziója,hogy új autója legyen mindegy,hogy a fapados meg kb lábbal kell hajtani a lényeg új legyen... Egyik tábor a másiknak úgy se tudja megmagyarázni saját igazát.... Mindkéát tábornak igaza van valamiben....Mindenki vegyen olyan autót amit / amit akar

    (#52560) Ripper03

    Fékfolyadékot kell cserélni azt jelzi.

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    Hagyjuk ezt a mutyis céges líznget.... Saját magán célra veszi az ember csak elmutyizza és azzal "feszít" Tudom ,hogy van ez a lehetőség de ne ez legyen az alap már.... Komolyan azzal kell példálozni,hogy cégbe lízngeled a magán autódat és mekkora király vagy ??? :D Még egyszer azért mert 10-20 éves autód van az nem = azzal,hogy szar. Ha van egy jó állapotú 1M-ft ot érő autód amin minden jó és tényleg műszakilag megfelelő azzal ne járjon az ember hanem gyalogoljon ???????? Vagy ha költeni akar rá,hogy jó is maradjon akár nagyobb összeget is akkor dobja ki ??? Mi ez a f@szság ????????? Teljesen hidegen hagy egyébként,hogy ki mivel jár nekem abszolút nem fáj :) De az kicsit vicces,hogy cégbe lízingelt magán autóval akarja valaki osztani az észt.... Ekkora észosztó vegye meg a saját zsebéből ténylegesen ne a kiskapukat keresve pénzhajszoló módba ossza az észt :) Hiteles akkor ha saját magán pénzéből vesz magán autót nem lízingel cégre meg hitelre meg ilyenekre....

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz h1ght3chzor #52599 üzenetére

    Egy kis segítség N57 N47-hez ( meg úgy sok BMW-hez) :

    Régebbi írásom:

    F11 LCI 2014/10 231E Km. Vezérléscsere / csapágy csere és hozzá tartozó karbantartások. Sokakkal ellentétben mi rendes karbantartást végzünk az autón. Tapasztalataink alapján sok szerviz nem foglalkozik kellőképpen a kocsik állapotával !!!! Nincs olyan,hogy CSAK vezérlés csere ezeken az autókon. 150-200-250E Km után nem elég csak vezérlést cserélni. A szívósor teljesen lekokszolódik és a hengerfejben lévő szívó járatok is. Ezeket meg kell tisztítani különben nem fog megfelelően működni a motor.(Gyakorlatilag az összeszűkült járatok miatt lecsökken a teljesítmény szabályozni se tudja magát megfelelően alapjárati problémák lesznek stb. ) Ha nincs kitakarítva a szívósor még a tűzveszély is fennáll. N47-N57-en 100-150E Km alatt is akkora koromlerakódás keletkezhet,hogy már komoly problémát tud okozni.N47-57-nél akár már 150E Km után tönkremehet a turbó amit ha időben nem vesznek észre nagy baj lehet. Eltörik a tengely beszívja az olajat a motor felpöröghet / kigyulladhat stb... A másik fontos dolog,hogy a hűtőkazettát is ki kell takarítani mivel megáll a kosz a hűtőkben ezáltal romlik a hűtés hatásfoka ezzel akár komoly melegedési problémát előidézve. Ezek fontos dolgok főleg nyáron és hozzátartoznak ahhoz,hogy megfelelően működjön további ~200E Km-t. Sokan ezekkel abszolút nem törődnek. A váltó olajat és szűrőt kell cserélni mert nem lifetime.... A gyári kitolt olajcserék 20-30E Km ( levegőszűrő 60E Km !! ) és állandó regeneráció miatt a motorolaj felhígul és elveszíti a fő tulajdonságait. Emiatt idő előtti kopások alakulnak ki. Turbó / csapágyak. A főtengely nyugvócsapágyak erre érzékenyek Gyakorlatilag aki nem foglalkozik ezzel annak előbb utóbb kuka motorja lesz. Ezeket ellenőrizni kell de inkább cserélni. Mi olyan gondossággal nyúlunk az autóhoz,hogy ne kelljen 2 havonta szétszedni. Ezt tartjuk valódi megfelelő vezérléscserének és karbantartásnak. Lehet olcsón vezérlést cserélni igénytelenül úgy,hogy semmit se takarítanak ki és nem foglalkoznak semmivel mindent retkesen hagynak. A mi célunk a hibamentes működés hosszútávon. Egy prémium autónak prémium szervizelés jár ;) Ha igényes vagy az autódra és szeretnéd gondos kezekbe tudni keress bizalommal :)
    A kigyulladáshoz egy kis adalék:
    Először is rengeteg autó azért gyullad ki mert a turbó tönkrement felpörgött a motor és úgy gyulladt be az egész szívósor / motor.... A turbók pedig azért mennek szét ~150-200E Km alatt mert 30 ezrenként van olaj cserélve az autókban ami alatt felhígult gázolajos "motorolaj" lesz és pluszba a levegőszűrőt 60 ezrenként cserélik ami szintén hozzátesz ahhoz,hogy hamar tönkremenjen egy turbó..... Persze vannak akik normálisan cserélnek olajat de általában amíg garanciális az autó meg márkaszervizbe hordják ott aszerint van olajcsere.... Aztán ott van az,hogy brutális nagy koromlerakódás képződik a szívósorban 100-150E Km alatt ami problémát okoz a motor működésében. Alapjárati problémák csökkent teljesítmény stb.... Az EGR hűtő is 2 módon tud tönkre menni 1. Belül elreped és a hűtővíz keveredik a kipufogógázzal. ( Önmagában ettől nem gyullad ki az autó hiszen a régi motorokon M57 M47 is rengeteg EGR hűtő volt ami szétrepedt és nem volt belőle kigyulladás... Más a 2 motor becsatlakozása a szívósorba is persze... ) Ez azért veszélyes mert ha nincs kitakarítva a szívósor akkor ott van a rengeteg lerakódott koksz és ha így keveredik a a hűtővízes kokszos massza abból lesz a probléma... Egyébként eldurrant EGR hűtő nélkül is ki tud gyulladni. A másik módja az EGR hűtő repedésnek mikor a megkerülő cső ami az EGR hűtő mögött van elreped így a kipufogógáz szabadon áramlik kifelé a motorra.... ( Illetve a vákuumcső is el tud szakadni / kidörzsölődhet ami szabályozza,hogy az EGR hűtőn keresztül vagy azt lekerülve áramoljon a kipufogó gáz ) Ha olyan helyen reped el ahol éghető anyag van a közelben az probléma tud lenni. A másik komoly probléma az az,hogy a hűtőkazetta elkoszolódik így nem látja el a feladatát a hűtő..... Első körben rengeteg tulaj látta,hogy melegszik az olaj / víz az autóba de nem tudta miért.... Ha a vízhűtő nem tudja a megfelelő hatékonysággal elvégezni a feladatát akkor ezek a problémák jelentkeznek... Mivel melegszik a motor hőmérséklete minden szempontból víz / olaj ezért fokozott igénybevételnek van kitéve az EGR hűtő is a koksz lerakódás + plusz állandó regeneráció a nyári nagy melegek a dugóban való araszolás a gyári csoda karbantartás egy idő után megteszi a hatását.... Egyszerűen megelőzhető lennének ezek...
    1. A turbó állapotát ellenőrizni ~150E Km környékén és onnantól folyamatosan. Ha szükséges felújítani / cserélni kell.
    2. A szívósort ki kell takarítani minden 100-150E Km megtétele után ( persze akkor ha gyári az autó )
    3. A hűtőkazettát ki kell takarítani minden 100-150E Km után ( klímahűtő / vízhűtő / intercooler ha szükséges akkor hűtő csere ) és nem kúton hanem szétszerelt állapotban.
    4. Normális olajcsere periódussal használni az autót ami mellett ki kell cserélni a szűrőket is. Ez segít abban,hogy megfelelő kenése legyen a motornak. Ez biztosítja a turbó megfelelő működését illetve,hogy ne legyen csapágyas az autó.
    5. Prémium gázolajat tankol a tulaj. Ez segíti abban,hogy kevesebb legyen a koksz a szívósorban.
    Az EGR szelep szoftveres kiírására van lehetőség. Ilyenkor zárt állapotba marad a szelep minden körülmény között így nem megy kipufogógáz a motorba soha többet. Nem lesz kokszlerakódás és emiatt biztosan nem is lesz kigyulladás sem. Ha kivan írva az EGR attól még a vizsgán át fog menni az autó nem fog senki szólni érte...... Kiírt EGR szeleppel nem jellemző,hogy a DPF eltömődne hamarabb. Elég sok autó közlekedik kiírt EGR szeleppel ráadásul remap-al úgy,hogy benn van a DPF katalizátorral és köszönik szépen jól vannak !!!!

    F11 530D N57 2014/10 231E Km Vezérlés / csapágyazás / turbó stb..

    Vásárlás után átlagban el lehet költeni egy ilyen autóra 1-1,5M Ft-ot és akkor rengeteg dolog megvan rajta csinálva amivel nyugodtan lehet már közlekedni utána évekig. Nem fog kigyulladni / elszakadni a lánc / lecsapágyasodni stb stb

    Itt van még pár album:

    F01 730D N57 350E Km Vezérlés / csapágyazás

    F11 520D N47N 240E Km Vezérlés / csapágy / turbó / stb...

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz p0lip #52605 üzenetére

    Nem nem szoktam külön szétszedni és még megzsírozni a görgőket. Toronycsapágyak, 1-1 lengőkarnak a gömbfejébe viszont előfordul meg itt-ott de külön a görgőt nem szoktam szétszedni és zsírozni:)

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz p0lip #52627 üzenetére

    Normál esetben egy ilyen készre szerelt görgőt nem fogsz szétszedni....





    De mivel nem is szokott probléma lenni ilyen téren velük így igény se volt rá... ~5-8 év 100-150E Km alatt mindenképpen elkopik a műanyag görgő. Kiveri a zsírt csapágyas is lesz..... Tömködheted a forgás miatt kijön egy idő után meg kiszárad... De BMW-be nem szokott probléma lenni ezzel kapcsolatban

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Drago1 #52632 üzenetére

    Persze,hogy le kell cserélni..... Nem kérdés.... 100-150E Km után mindenképp érdemes / kell / kellene.... A turbót meg még most amíg lehet elvinném felújításra nem várnám meg amíg széthullik. 20D turbók elég gyengék és a gyári karbantartások mellett lazán elfáradnak 150-200E Km között... Én nem várnám meg amíg ez bekövetkezik.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Drago1 #52635 üzenetére

    15-20K. Ez attól függ,hogy mi a baja a turbónak. Szétszerelés nélkül SENKI nem fogja megmondani mi az amit cserélni kell egy turbófelújítás nálunk 120-150K között mozog átlagban attól függően,hogy miket kell cserélni ( ez csak a turbófelújítás ára nincs benne a le / fel szerelés meg a hozzá tartozó egyéb olaj szűrő tömítés ) Nem kell semmit tanítani. A turbót beállítják a felújítás után úgy kerül visszaépítésre. Nem befolyásol semmit a chip-en. Akkor történhet olyan,hogy hozzá kell igazítani a szoftvert ha kap egy másik turbót / vagy hibrid lesz. Én ennek a turbónak adnék egy nagyobb kompresszorkereket de ez az én véleményem. tesómnak is az N47-ére nagyobb kereket kértünk úgy lett csinálva. csak a turbó módosításával a 80-180 vagy a 100-200 ( nem emlékszem pontosan,hogy melyik ) 2 másodpercet javult csak attól,hogy módosítva lett a turbó és még a szoftver nem.

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz SzlobiG #52643 üzenetére

    Az-az igazság,hogy ebből még a 20i is gyenge hát még a 16i... Itt nem csak egy szoftveres butítás van itt az 16i valóban 1.6-os motort takar . Nyilván el lehet vele gurulgatni de tényleg sokszor kellemetlenül gyenge tud lenni. És most ezt nem azért írom mert,hogy csak a 6 henger meg 500Le de tényleg gyenge.... Nem megy jól és igazából még jól se fogyaszt. Egy előnye van kicsi és viszonylag könnyű. BMW viszonylatban mindenképp. Reális átlagfogyasztása inkább vegyes használat mellett ~7-9L városban több is lehet ennél.

    Tipikus baja amik vannak / lehetnek

    - Hajtókarcsapágyakra érzékeny szeret lecsapágyasodni.
    - Befecskendezőkkel / trafókkal lehet probléma ez is érzékeny pontja
    - Vezérlést illik 150-200E Km között cserélni mert nyúlik a láncvezetők elöregednek törnek
    - Hengerfejben a szívójáratok kokszosodnak.

    Ha ezek rendben vannak illetve megcsináltatsz rajta akkor lehet használni nyugalommal.
    Így képről tényleg szépnek néz ki kívül/belül de ez így önmagában nem jelent semmit át kell vizsgálni vásárlás előtt. ( Személy szerint inkább egy 120D-t választanék inkább mint egy 16i-t )

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz freaghill #52667 üzenetére

    Igen.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz SzlobiG #52673 üzenetére

    Azért őszintén azt te se gondolod,hogy veszel egy ~11 éves autót amibe van 150-200E Km és nem kell költeni bele....

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    Atraktam a diszlecszetteket. Egész jó lett. Meg berakas előtt kaptak egy polírozás de lehetett volna még játszani vele de így is több mint 4 órát elszóakoztam mire mindent szetszedtem osszeraktam


    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    Egy nagyon rossz hírt kell közölnöm veletek. Fórumtársunk Möhe ma életét vesztette egy balesetben. Sajnos nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett nagy sebességénél a sáros úton elveszített az uralmát az M5 felett. Padkáról felrepülve berepültek a fák közé. Sajnos ketten köztük Möhe a helyszínen életét vesztette. Gyerekkora óta az E39 M5 volt az álma.2017-ben lehetősége volt ezt az álmát megvalósítani. Együtt mentünk ki Berlinbe,hogy álmai autóját megvásárolja. Mindig vigyázott az autóra. Megfontolt volt a vezetés terén is. Ma hibázott rosszul mérte fel a útviszonyokat. Felfoghatatlan ami történt .Egy igazán szerény és rendkívül barátságos embert ismerhettem meg a személyében aki rajongott az autójáért. Búcsúzok tőle barátként és fórumtagként egyaránt.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    ~150 körül állt a mutató a becsapódáskor. Valójában véleményem szerint többel mentek mert egy enyhén jobbra ívelő kanyarba csúszott meg az autó ahol a padkának mentek neki és onnan repült be a fák közé... Sajnos az aszfaltra felhordták a sarat a retket és ezen csúszott/csúszhatott meg szinte biztos... Nem családtag volt vele de ez mindenképp borzasztó. Rossz helyen rosszkor 1x másképp csinálsz valamit és ennyi..... Sajnos a legrosszabb ha fának csapódsz egy ilyen esetben... Oldalról kapta a legnagyobbat a B oszlopnál a vezető oldalt ekkora sebességnél nem igazán tud megvédeni semmi... :(

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz SzlobiG #52785 üzenetére

    Nem helytálló ez a hír. Ő vezetett. Munkából hazafelé történt. Igazából nem használta az autót télen / rossz időben. Valószínűleg a mostani enyhébb időjárás csalogatta ki. Utolsó munkanap jó idő stb... :( Napközben 13-14C is volt helyenként. Abszolút megfontolt volt soha nem versenyzett az autóval nem feszegette a határokat.Rosszkor lépett oda megmutatni vagy esetleg valamiért siettek ezt tőle már nem tudjuk meg. Egyszer hibázott mert gyorsan ment rossz helyen de ezt nem érdemelte.. Beszéltük édesapámmal,hogy szerintünk ki volt kapcsolva a kipörgésgátló.... A nyomokból tisztán látszik,hogy keresztbe csúszott az autó úgy ment neki a padkának és úgy repültek el a fák közé. Bekapcsolt DSC mellett nem áll így keresztbe az autó mert már hamarabb elveszi a gázt fékezi a kereket próbálja egyenesen tartani az autót valószínűleg csak lecsúsztak volna az útról nem így keresztbe állnak.... Amint érzi,hogy elpörögne a kerék / megúszna azonnal rá is fékez de itt nagyon nem úgy néztek ki a nyomok mintha bármi is fogta volna az autót.De természetesen ezt innen nem tudom megállapítani,hogy be volt vagy nem volt de véleményünk szerint nem :/ Vagy a másik variáció,hogy be volt kapcsolva csak megcsúszott a hátulja a sáron és megijedt és elrántotta de a akkor nem kb 4 kerékkel csúszik a padkának onnan meg a vezető oldali B oszloppal kapta el a fát. A gumik újak voltak hátul augusztusba cserélte őket szóval nem kopott szarok voltak rajta... Beszéltem ma telefonon a párjával és ugyan azokat mondta ő is,hogy nem szokott se versenyezni se száguldozni .Még mindig nem tudom felfogni :(

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz p0lip #52792 üzenetére

    Van egy külön emberünk aki csak ezeket csinálja nekünk.

    Én még mindig nem tudok ezen túllépni 2 napja ezzel kelek fekszek folyamatosan ezen jár az agyam :(

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz p0lip #52829 üzenetére

    Persze engem keress :)

    (#52827) Gsx-rr
    Ha szeretnél mérést elviszed előtte és utána oda ahova szeretnéd. De egyébként véleményem szerint és a nagyközönség szerint nem a papíron lévő számok a mérvadóak hanem az,hogy te mit érzel illetve mész 0-100 80-120 100-200 és 402m Ha ezek az adatok javulnak kocsitól függően több másodpercet úgy nagyon nincs is miről beszélni....

    Úgy gondolom,hogy aki versenyautó motorvezérlőket ír 0-ról az eléggé ért hozzá..

    Pl Niesz Ferinek a versenyautóit

    Pl ezt az autót is :
    alt="" title=""

    Bmw M3 GTR

    Vagy ha esetleg mond valamit a Terror Benz

    W210 100-200 7.89s
    BMW LCI E60 535D SAT Stage1 DPF / EGR OFF 100-200 ~12,5s

    F01 760i ( 600Le ) gyári 100-200 ~10s Stage1 100-200 8s

    stb stb De innen fórumról kérdezd meg a tagokat... Sokaknak megcsináltuk már az autóját meséljék el ők maguk....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz p0lip #52839 üzenetére

    Ünnepek után biztosan. Hát igen egy M5-ön is irdatlanul érezhető remap után mennyire jól megy... :) :(

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Carlytoo #52842 üzenetére

    Csak egy karácsonyi baráti tipp amit ha elfogadsz-elfogadsz ha nem-nem..... ADAGOLÓS 136LE-s DÍZLET NE VEGYÉL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :R Mind1 mit mondanak mennyire jó mennyi minden ki van cserélve akkor se vegyél.... 30D-t vehetsz bátran ajánlom...

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52896 üzenetére

    Mindenkinek igaza van egy kicsit.... Pályán simán az fog lenni amit Bezol mond lámpánál meg az amit te bár ott a különbség 0-100-nál 0,3s az X5 javára ( F15 X5 30D 2015 258Le 6.9s) ( F30 320D 2015 190Le 7.2s ) .... De életszerűbb az,hogy pályán vagy forgalomba menet közbe találkoztok és ott bizony el fog menni a 20D de mindenképpen simán megy az X5-el....

    Én az E39-el E60-al is rengeteg összkerékhajtás-os autóval találkoztam és sok esetben a papírforma szerint el kellett volna menniük a 0-100-ban a valóságban lazán otthagytam őket... Egyedül ami olyat indult ,hogy lószart tudtam vele kezdeni az az X6M-ek állóból brutálisat indultak de ha gurulva mentünk a lámpához akkor tudtam menni velük a 35D-vel. Való életben azt tapasztalom,hogy mind1 milyen autó van az emberek alatt 90%-ban nem tudnak elindulni....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #52902 üzenetére

    Ebből az "összehasonlításból" semmi nem derül ki.

    1. X5-be végre valaki tud rajtolni nem alapjáratról hanem szépen emelt fordulatról ahogy kell
    2. X5 nem gyári
    3. F30 gyári. Ránézésre sem a 30E Km-es keveset futott kategória. Gyárilag 5.9s nem amikor le van kokszodva mondjuk így...
    alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""
    És ez még nem is annyira látványos kokszosodás de már elég ahhoz,hogy 20-25Le-vel kevesebb legyen a teljesítmény ami már 80-100E Km után érezhető is....
    4. A poros retkes ótvaros betonról indulnak hidegben télen még a hó is látszik helyenként. Gyanítom téli gumival mennek így még egy plusz pont az Xdrive-nak
    5. De ha kifejezetten a videót nézzük valóban jobban indul az X5 de a végére utoléri a 28i és ráver simán 1 autót....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz negro #52926 üzenetére

    Így van az Alpina felni mindenen jól mutat :) meg a toldat is :)

    Nézegetve a régi képeim előkerültek az M54B30-as motor javításának a képei pár képet be is rakok. Szépen megfigyelhetőek a kokszosodás nyomai... Gyakorlatilag lekokszolódik a dugattyú és a dugattyúgyűrű horonyok illetve maguk a gyűrűk is.... Ezek azok a problémák amelyek fennállnak minden motoron..... Ahhoz,hogy tökéletes legyen ezeket takarítani kell / cserélni... Itt takarítva volt minden és így hibátlanul tud működni a továbbiakban.... Ezért szoktam nevetni amikor azt mondják elég csak a szelepszár szimeringet cserélni csak az a baj mert nagyon nem.... Mindegyik motor így néz ki....

    alt="" title=""
    alt="" title=""
    alt="" title=""
    alt="" title=""
    alt="" title=""
    alt="" title="" alt="" title=""
    alt="" title="" alt="" title="" alt="" title="" alt="" title="" alt="" title="" alt="" title=""

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz germinator66 #52937 üzenetére

    Nem feltétlen így van.... 4 henger kis motor eszik ugyan annyi olajat mint egy nagy 6 hengeres 30i mondjuk. A 2.2-es egy problémás motor azt ne vegyük ide arra el is mondom,hogy felejtsék el... 4 hengeres motorok hatványozottabban szarabbak

    Sorolom:

    - Valvetronic nyűgös ha szar a hengerfej márpedig szar az összesen amin nincs megcsinálva dadogó alapjárat nem megfelelően záródó szelepek a kikopó szelepvezetők miatt illetve folyamatos nyűglődés az egész motorral....
    - Vezérlés megnyúlik emiatt átugrás veszélye is fennáll
    - Nem elég,hogy nyúlik a vezérlés még porrá is törnek a láncvezetők maguktól és odakerülnek az olajpumpa szűrőjéhez ami miatt még le is csapágyasodnak....
    - Csapágyakra érzékeny
    - Kipufogón keresztül rengetegszer még füstölnek is az olaj miatt...

    30i az szereti elmelegíteni / megenni a hugy 30-as olajat de még a 40-est is sokak akik tolják is nem 10W60-as olajjal járnak télen nyáron és azzal semmi probléma nincs... De sokaknak még a 40-es olajjal se fogyaszt 5L-nél többet 10E Km alatt.... Mondjuk más amikor egy 1800ccm-es 4 hengeres motor eszik 10E Km alatt ~10L olajat meg más amikor egy 3000ccm-e 6 hengeres motor eszik mondjuk ugyan annyit... Összességében sokkal sokkal több M-es 6 hengeres motor van mint N-es 4 hengeres és mégis kevesebb nyűg van velük mint az N-esekkel.... Ráadásul a legproblémásabb M-es motor az-az M54B22 az N-es motornál meg az ÖSSZES... Cserébe szarul megy / gyenge / nem fogyaszt kevesebbet arányaiban 1-2L valamikor még annyi se mert ugyan annyit eszik mint egy nagyobb motor... Százszor előbb vennék egy M54B25-öt vagy B30-at mint bármilyen N-es 4 henger pudva ótvar motort.... És nem azért mert lenézem hanem egyszerűen az egyik legszarabb konstrukciója a BMW-nek.... Másrészt sokkal könnyebb jó 6 hengeres motort találni mint jó 4 hengerest..... És nem csak azért mert több van belőlük hanem szimplán jobbak...

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz germinator66 #52948 üzenetére

    Sajnos dehogynem... Ugyan az "szar" az N46 is.... Felülre raktak egy kis lemezt ami arra hivatott,hogy ne ugorjon át a vezérlés.... Valvetronic ugyan úgy szar hengerfejben a szelepvezetők kikopnak ugyan úgy vezérlés ugyan olyan fos.... Sajnos a vezérlése tényleg az egyik legpocsékabb ami van.... Igaz nem szakad de irdatlanul megnyúlik és mondom a lánc vezetők meg törnek szét darabokra.... Sok autót láttam és nem igaz,hogy csak problémásat de sokkal több N42 N46-ot láttam kulán mint M54-et sőt az N43 meg még ezeknél is szarabb ott tényleg csapágyasodnak sorra közvetlen befecskendezés miatta + azoknak a nyűge is megvan... Az viszont tény és igaz miután tisztességesen megcsináltunk egy N42-N46-os motort azok patikán jártak érezhetően visszajött az erejük a tulajok boldogok voltak és örültek.... ~150E Km-t kb nyugiba el lehet menni utána érdemes ismételten vezérlést cserélni stb... A valvetronic miatt sokkal sokkal nyűgösebb és érzékenyebb motorok mint egy "sima" vanos-os motor.... Én elhiszem,hogy valaki nem használja ki az erőt és a fenntarthatóság miatt neki jobb a 4 henger ezt én elhiszem de a nyers tények azt mutatják,hogy sokkal sokkal rosszabbak ezek a motorok rengeteg M54B25 vagy B30-at tudok mondani amiben 250-300E vagy több km van és nem eszi literszámra az olajat nincs ki keze lába... Sajnos ez egy N42-N46 esetében nem mondható el ekkora futásteljesítmény mellett. A motorok 95% ennyi után egy ipari rom vagy el se megy annyit... De ,hogy a vezérlés széthullik rajta minimum és a hengerfej szétkopik szelepszár szimeringek teljesen tönkremennek az biztos :/ M54 sokkal jobban bírja ezeket és rengetek motorba nem 300E Km van hanem 4-500.... Tartósságra inkább egy 25i az aranyközépút azt fenntartani nem drága viszont jól tud fogyasztani és önmagához képest tud menni is és biztosan állítom,hogy kevesebb probléma lesz vele mint egy N42 N46-al.... De igazából mindenre kell költeni olyan nincs amire nem csak van olyan amivel nehezebb belefutni egy ilyen motorjavításba....

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz szimi57 #52966 üzenetére

    De ez mitől lenne felújítás ????? Egy szimpla JAVÍTÁS !! :D Mint amikor kicserél valaki 3 lengőkart a futóműben és már felújított futómű...... :DDD

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz KAMELOT #52995 üzenetére

    De ne haragudj mitől lesz 0km-es kocsid ???????????????? Enyémbe elszakadt a vezérlés 295E-nél most van benne 345E Km akkor kapott egy valóban teljes motorfelújítást. Hengerfej felújítás összes csapágy csere komplett vezérlés csere új gyűrűgarnitúra és egyéb dolgokat akkor a te értelmezésedben nekem egy 50E Km-es kocsim van... De sajnos LÓSZART.... Maga a beltér és mindenben 345E Km van amit nem lehet úgy kezelni,hogy ÚJ autó mert rohadtul nem új autó... És tiedre is ugyan ezt lehet mondani.... Azért mert a váltóban is lecseréltetted az olajat nem lesz új váltód... Szóval lesz egy jó állapotú HASZNÁLT autód aminek semmi köze az új autóhoz ezt szögezzük le... Meredek egy 15 éves autót újakhoz hasonlítani csak azért mert ki lesz szedve a motor és meg lesz csinálva.... Azt el tudom képzelni lesz egy jó állapotú autód de ne hasonlítsd már folyamatosan új 0km-es autókhoz mert köze nincs hozzá.... Ami valóban igaz lehet az csupán annyi,hogy ilyen áron ilyen felszereltségű / kényelmű új autót nem lehet venni. Így igaz az állításod és ebben a részében egyet is értek de az,hogy ha a motorod megvan csinálva meg kivannak cserélgetve a rossz alkatrészek akkor = egy 0Km-es autóval az egy rossz vicc :R

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz H.Ezredes #52996 üzenetére

    + Az összehasonlítást persze nem egy 1.2 fabi-ra gondolok vagy mondjuk egy duster... Egy 7-est nem lehet ilyen autókhoz hasonlítani.... Egy ugyan olyan kategóriájú autó ami új azért egyértelműen jobb lesz..... Ha viszont egy 1.2-es fabia-hoz hasonlítod ott én is az "öreg" BMW-t választanám csak nincs értelme az ilyen összehasonlításnak....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz germinator66 #53046 üzenetére

    .

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz TayRol #53147 üzenetére

    Itt van egy összefoglaló írásom:

    F11 LCI 2014/10 231E Km. Vezérléscsere / csapágy csere és hozzá tartozó karbantartások. Sokakkal ellentétben mi rendes karbantartást végzünk az autón. Tapasztalataink alapján sok szerviz nem foglalkozik kellőképpen a kocsik állapotával !!!! Nincs olyan,hogy CSAK vezérlés csere ezeken az autókon. 150-200-250E Km után nem elég csak vezérlést cserélni. A szívósor teljesen lekokszolódik és a hengerfejben lévő szívó járatok is. Ezeket meg kell tisztítani különben nem fog megfelelően működni a motor.(Gyakorlatilag az összeszűkült járatok miatt lecsökken a teljesítmény szabályozni se tudja magát megfelelően alapjárati problémák lesznek stb. ) Ha nincs kitakarítva a szívósor még a tűzveszély is fennáll. N47-N57-en 100-150E Km alatt is akkora koromlerakódás keletkezhet,hogy már komoly problémát tud okozni.N47-57-nél akár már 150E Km után tönkremehet a turbó amit ha időben nem vesznek észre nagy baj lehet. Eltörik a tengely beszívja az olajat a motor felpöröghet / kigyulladhat stb... A másik fontos dolog,hogy a hűtőkazettát is ki kell takarítani mivel megáll a kosz a hűtőkben ezáltal romlik a hűtés hatásfoka ezzel akár komoly melegedési problémát előidézve. Ezek fontos dolgok főleg nyáron és hozzátartoznak ahhoz,hogy megfelelően működjön további ~200E Km-t. Sokan ezekkel abszolút nem törődnek. A váltó olajat és szűrőt kell cserélni mert nem lifetime.... A gyári kitolt olajcserék 20-30E Km ( levegőszűrő 60E Km !! ) és állandó regeneráció miatt a motorolaj felhígul és elveszíti a fő tulajdonságait. Emiatt idő előtti kopások alakulnak ki. Turbó / csapágyak. A főtengely nyugvócsapágyak erre érzékenyek Gyakorlatilag aki nem foglalkozik ezzel annak előbb utóbb kuka motorja lesz. Ezeket ellenőrizni kell de inkább cserélni. Mi olyan gondossággal nyúlunk az autóhoz,hogy ne kelljen 2 havonta szétszedni. Ezt tartjuk valódi megfelelő vezérléscserének és karbantartásnak. Lehet olcsón vezérlést cserélni igénytelenül úgy,hogy semmit se takarítanak ki és nem foglalkoznak semmivel mindent retkesen hagynak. A mi célunk a hibamentes működés hosszútávon. Egy prémium autónak prémium szervizelés jár ;) Ha igényes vagy az autódra és szeretnéd gondos kezekbe tudni keress bizalommal :)

    A kigyulladáshoz egy kis adalék:

    Először is rengeteg autó azért gyullad ki mert a turbó tönkrement felpörgött a motor és úgy gyulladt be az egész szívósor / motor.... A turbók pedig azért mennek szét ~150-200E Km alatt mert 30 ezrenként van olaj cserélve az autókban ami alatt felhígult gázolajos "motorolaj" lesz és pluszba a levegőszűrőt 60 ezrenként cserélik ami szintén hozzátesz ahhoz,hogy hamar tönkremenjen egy turbó..... Persze vannak akik normálisan cserélnek olajat de általában amíg garanciális az autó meg márkaszervizbe hordják ott aszerint van olajcsere.... Aztán ott van az,hogy brutális nagy koromlerakódás képződik a szívósorban 100-150E Km alatt ami problémát okoz a motor működésében. Alapjárati problémák csökkent teljesítmény stb.... Az EGR hűtő is 2 módon tud tönkre menni 1. Belül elreped és a hűtővíz keveredik a kipufogógázzal. ( Önmagában ettől nem gyullad ki az autó hiszen a régi motorokon M57 M47 is rengeteg EGR hűtő volt ami szétrepedt és nem volt belőle kigyulladás... Más a 2 motor becsatlakozása a szívósorba is persze... ) Ez azért veszélyes mert ha nincs kitakarítva a szívósor akkor ott van a rengeteg lerakódott koksz és ha így keveredik a a hűtővízes kokszos massza abból lesz a probléma... Egyébként eldurrant EGR hűtő nélkül is ki tud gyulladni. A másik módja az EGR hűtő repedésnek mikor a megkerülő cső ami az EGR hűtő mögött van elreped így a kipufogógáz szabadon áramlik kifelé a motorra.... ( Illetve a vákuumcső is el tud szakadni / kidörzsölődhet ami szabályozza,hogy az EGR hűtőn keresztül vagy azt lekerülve áramoljon a kipufogó gáz ) Ha olyan helyen reped el ahol éghető anyag van a közelben az probléma tud lenni. A másik komoly probléma az az,hogy a hűtőkazetta elkoszolódik így nem látja el a feladatát a hűtő..... Első körben rengeteg tulaj látta,hogy melegszik az olaj / víz az autóba de nem tudta miért.... Ha a vízhűtő nem tudja a megfelelő hatékonysággal elvégezni a feladatát akkor ezek a problémák jelentkeznek... Mivel melegszik a motor hőmérséklete minden szempontból víz / olaj ezért fokozott igénybevételnek van kitéve az EGR hűtő is a koksz lerakódás + plusz állandó regeneráció a nyári nagy melegek a dugóban való araszolás a gyári csoda karbantartás egy idő után megteszi a hatását.... Egyszerűen megelőzhető lennének ezek...
    1. A turbó állapotát ellenőrizni ~150E Km környékén és onnantól folyamatosan. Ha szükséges felújítani / cserélni kell.
    2. A szívósort ki kell takarítani minden 100-150E Km megtétele után ( persze akkor ha gyári az autó )
    3. A hűtőkazettát ki kell takarítani minden 100-150E Km után ( klímahűtő / vízhűtő / intercooler ha szükséges akkor hűtő csere ) és nem kúton hanem szétszerelt állapotban.
    4. Normális olajcsere periódussal használni az autót ami mellett ki kell cserélni a szűrőket is. Ez segít abban,hogy megfelelő kenése legyen a motornak. Ez biztosítja a turbó megfelelő működését illetve,hogy ne legyen csapágyas az autó.
    5. Prémium gázolajat tankol a tulaj. Ez segíti abban,hogy kevesebb legyen a koksz a szívósorban.
    Az EGR szelep szoftveres kiírására van lehetőség. Ilyenkor zárt állapotba marad a szelep minden körülmény között így nem megy kipufogógáz a motorba soha többet. Nem lesz kokszlerakódás és emiatt biztosan nem is lesz kigyulladás sem. Ha kivan írva az EGR attól még a vizsgán át fog menni az autó nem fog senki szólni érte...... Kiírt EGR szeleppel nem jellemző,hogy a DPF eltömődne hamarabb. Elég sok autó közlekedik kiírt EGR szeleppel ráadásul remap-al úgy,hogy benn van a DPF katalizátorral és köszönik szépen jól vannak !!!!

    F11 LCI 530D N57 2014/10 231E Km Vezérlés / csapágyazás / turbó stb..

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    Azért mert xdrive nem feltétlen jelenti azt,hogy az osztómű és első difi tönkremegy.... Az a baj rengetegszer nem kapják meg a megfelelő karbantartást = soha nem cserélnek bennük olajat.... Ahogy a váltóban úgy az osztóműben és a difikben is olajat kell cserélni 80-100E Km után.... Ha megfelelően karban vannak tartva simán tudnak 3-4-500E Km-t is.... Első féltengelyekre nyilván érzékenyebb az autó még. Átlagban ~300E Km-t tudnak komolyabb beavatkozás nélkül. Nyilván ha kiszakad a gumiharang és sokáig közlekednek úgy vele szétmegy a féltengely... Ahogy egyre újabbak az xdrive-ok úgy egyre jobbak is de semmi nem örök élet.

    Itt egy átlagos osztómű olaj.... Sokszor találkoztam olyannal,hogy ilyen elhasznált olajjal jártak és még kevés is volt benne és csodálkozik mindenki,hogy tönkremegy meg szar...

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Drago1 #53171 üzenetére

    Az fedi is valóságot. De az,hogy xdrive-ba 400K ( egy tisztességes ) vezérléscsere az nem fedi a valóságot... Egy nem xdrive-os kerül kb ~430-450K-ba Xdrive inkább ~500K. De tisztázzuk mi a tisztességes és jó munka. Az amit leírtam,hogy nem csak a vezérléssel foglalkozunk hanem megcsináljuk a járulékos karbantartásokat is amiket el kell végezni . Pl szívósor takarítás / hűtőkazetta kivétele és kitakarítása. Rengeteg ilyen félrevezető árakat hallok és látok,hogy az egyiken mondjuk 350K másik meg 450K csak az nincs leírva,hogy az olcsóbba szarnak ezekre a járulékos karbantartásokra sokaknál az olajpumpa lánc és lánckerék nincs is benne a vezérléscserébe illetve még a levegőszűrő kicserélése.... Nálunk egy teljes csomag van amiben mindent elvégzünk nem azt mondjuk,hogy jaj majd gyere vissza majd megcsináljuk a többit azért majd duplán fizess..... És nálunk pl benne vannak a szűrők levegő , olajszűrő , pollenszűrő, üzemanyagszűrő, szívósorhoz az összes tömítés intercooler csövekhez az összes tömítés új fagyálló stb.... Sajnos olyat is hallottam nagyon olcsó vezérléscserére,hogy megveszik a legolcsóbb szettet és azt kicserélik semmi mást és még a motorolajat is felfogják azt rakják vissza saját szűrőjével... Igénytelen ótvar szarnak tartom ezeket és sokszor félrevezetően csak ezek maradnak meg az emberekben ,hogy ott ennyi akkor te miért annyiért csinálod.... Látni kell a különbséget....

    Egy egyszerű példa erre ami jól szemléltet... :D

    ~450K-s vezérléscsere ilyen :

    F30 20D vezérlés

    De ezt nem is kell folyamatosan szétszedni mindenféle indokkal,hogy jaj hát akkor a hűtőt is takarítsuk ki jaj hát a szívósort is ki kellene amúgy hát szedjük szét azért is.....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Drago1 #53173 üzenetére

    És ebbe tételesen mi tartozott bele ???? Váltóolaj csere 190K-ért szerintem sok 150-nél soha nem volt több ~11L olajjal sem.... inkább 120-140K között reális.... Klímahűtő meg ~70K ( amin nincs rajta a gyári logós matrica) a 120K-t nem is értem.... Ha mondjuk ez gyári BMW volt egy akkora butaság volt... Az utángyártott gyárin annyi a különbség,hogy a matricát kivágják ott ahol a BMW logó lenne vagy simán másik matricát ragasztanak rá..... ( főleg azért érthetetlen ha intercooler-ből jó a valeo.... ) De ha jól értelmezem és jól tudom akkor neked ezek külön lettek megcsinálva nem egybe mikor vezérléscsere volt.... Gyakorlatilag legalább + 1X vagy 2X leadtad az autót,hogy legyen megcsinálva ahelyett,hogy amikor szét volt szedve vezérléscsere miatt akkor lett volna rendbe téve... A végén simán többe kerül az egész és tovább is tart mintha egyszerre csináltattad volna meg. Olcsóbban biztosan nem jöttél ki és több idő is.... Ezért mondom nálunk ezek a járulékos karbantartások benne vannak mint a szívósor takarítás hűtőkazetta kivétele / takarítása és ha kiveszed már 100X-osan látod mi a szar ki tudod cserélni nem kell 2x cserélni... 2X leengedni a vizet 1x mikor vezérlést cserélsz 1x mikor kiveszed a hűtőt... Nem kell duplán bontani a motorteret,hogy levedd a szívósort... 60K-s tisztításba benne volt az összes tömítés ??? Kicserélték a szívósor lapkás talptömítést és az összes O gyűrűt lemez tömítést amit megbontottak vagy az mind marad olyan amilyen mert az önmagában kb ~20-25K az összes tömítés oda..... 40 ezerért meg le / fel szerelni a szívósort úgy,hogy kitakarítod rendesen vicc ár....

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    A D2 és 30D a legmegbizhatobb motor.... Azalatt amúgy is már ZF 6Hp váltó van ami szintén jó..... Az osztomu és első difi lehet ezekben gyenge pont ha nem cserlgettek olajat benne illetve ha az osztomuben szetkopik a fogaskerék azt lehet javítani. Első feltengelyeken szeret szetszakadni a gumiharang. Futóműre kényes mivel nagy a súly hátul szeretnék bedolni a kerekek összes felső lengokart ki kell cserélni meg a hidhaz szilent szeret kiszakadni és a váltó tartó gumibak... Rozsdasodasra egy faceliftet szerintem nem érzékeny nem. Szokott velük ilyen jellegű probléma lenni pláne nem. Olyan mint az E39 el, hogy beszakad az emelési pont.... Mindenképp át kell vizsgálni vásárlás előtt nem szabad megvenni csak úgy.. Maga a facelift egy kiforrott dolog.... ZF váltok jók de egy gyári 30D azért kevés remap. Után kellemesen lehet vele közlekedni és önmagához képest normálisan is tud fogyasztani.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Drago1 #53185 üzenetére

    Ezért van az, hogy előre elmondod mi van és mi lesz... Bevan utemezve alapból a szivosor tisztítás vezérlés cserekor nem kell még 3 napokat csak erre forditan mert ez alap.... A klimahutonel biztosan látszódott már, hogy odavan mert ez tipusbetegseg ezeknél.... Ha kivezsik a hűtőt kitakaritani 99%,hogy észrevették volna és lehet szépen cserélni. De ezek szerint alapból eszükbe se jut, h ki kellene takarítani mert most is csak azért lett szetszedte mert szar volt... Első difibe még jó a régi olaj vagy azzal mi volt mert arra nem írtál semmit se a hátsó difire..Egyébként egyszer úgy írod, hogy valami munkadij al valami meg csak alkatrész árat írsz úgy nehéz kiigazodni. Ezt a váltóolajas mesét meg hagyjuk... Szimplán egy lehúzás... Vezérléscserekor az összes olajat le lehet engedni mert kiveszed a turbinat szépen kifolyatod leveszed az olajcsoveket és azokat is illetve a váltóbol is szépen leereszted az összes olajat... Ilyenkor teljes töltet mennyiség szokott kelleni bele ami ~10L nem. Kell ez az atmosom ide még oda meg hú meg ha... Ez a mese része. Valeoval. Nincsen baj hiszen a klimahuto is valeo gyárilag.. .. De te ugy írtad, h 120K a klimahuto plusz munkadij az pedig valeo hutore sehogy nem. Jön ki.. Ezért írtam, h oda nem. Lett volna jó a valeo?! Biztosan jók meg minden.. Én. Elhiszem láttam már sok autót amit ott szereltek előtte sőt most is van nálunk egy X6 ami lecsapagyasodott és végig ott volt szervizelve és onnan hozták át automenton... Látom miket csinálnak. Nekem nem. Kell bemutatni :R Biztos van amit szépen jól megcsinalnak.. Ha ekkora hozzaertok alapból Lezeket megcsinaljak úgy ahogy leirtam mert járulékos karbatartasok és, h ne kelljen neked 86X szerelohoz jarnod mindenért ami neked is jó és nekik is.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Drago1 #53185 üzenetére

    + tök nagy okosság külön visszamenni és ezzel nagy dumával,hogy átmossuk és 190K-t kifizetni a válóolaj cserére mikor szépen vezérléscserekor 140K-ból kicserélve simán kijött volna úgy,hogy kivan cserélve a teljes töltet.... Vezérléscserekor szoktuk nem véletlen csinálni a váltóolaj cserét és akkor még az osztómű és a difi olajak cseréjét is... De amikor váltóolajat is cserélünk osztóműért külön pénzt se kérek el mert az már nem plusz munka ilyenkor és első difibe is kicserélem az olajat mert ez is alap... Ezek lehet apróságok viszont visszajársz minden szarért havonta és mindent külön kifizetsz mikor egybe egyszerre minden megvan pár nap alatt amúgy.... Mindenki másképp csinálja a végeredményben ugyan ott leszel mert meg lettek csinálva ezek csak az nem mind1,hogy valaki alapból megcsinálja meg más ,hogy azért mert szétmegy a hűtőd meg ilyenek....

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gsx-rr #53192 üzenetére

    8HP karter 7-8L olajjal kicserelve mennyinek kellene lennie? Kapcsolatban vagyok rengeteg szerelovel és ez egy teljesen normál ar... Így van mese... Mi más lenne normálisan megcsinalja valami mint mese?!?! Maradjunk a tényeknel én vásárlás előtt elmondod mikre lehet számítani milyen költséggel amikor megvan az autó akkor is el van mondva, hogy mennyibe fog kerulne ez vagy az... Nincs semmiféle zsákbamacskát csak én megcsinalok tisztességesen a munkát amiről csinálok albumot is. És hiába akarod mondani a faszsagot azért csinálom meg JÓL, hogy ne kelljen folyamatosan szetszedni minden szarert... De nyilván hülye vagyok és csak lehuzni akarom a tulajokat és azért takarítok ki a szivosor hutokazetta vagy cserelgetem le az olajakat meg a többi dolgot, hogy neki rossz legyen... Véletlen se azért, hogy legyen egy jó jól megcsinált autója... Látod itt is a példát ugyan így megvolt rajta csinálva minden csak egymás után... Mivel volt ez jobb? Hogy még 2X visszament? Az úgy jobb? Ha neked jobb csináld úgy az ügyfelek meg maguk döntik el, hogy mit kérnék senkire nem. Eroszakolom rá, hogy kötelező bármi is... Mindenki maga dönti el. És igen maroknyi ember az aki tisztességesen megcsinalja az autókat. Mivel látom más szervizek után az autókat így van tapasztalatom illetve az ügyfelek is szoktak mesélni... Mikor a hivatalos szervizpartner berakja a legocskabb szűrőket betétet és eladja gyári ak másik autóba nem szól, h nemmukodik a legzsakrendszer és még a visszajelzolampa is leragasztva... Vagy mikor a vezérlés Seres autón elszakad a vezérlés és ki derül, hogy ki se cserélték a vezérlést vagy máshol 35i be 2 turbó füstöl minden baja van és a tulaj azt mondja dehat felújított turbok vannak rajta ki ettük hozzá se nyúltak. Vagy vezérlés sere után hányinger motorterrel visszadjak az autót amiből láthatóan folyik a víz és egy olyan víz só elagat nem. Cserélnek ki ami tipikus és pár ezer forint és egy mérő olajár volt az se gáz.... Mert az is csak vezérlésére jött és akkor már mindent leszarom és úgy hagyom meg ha tudom, hogy azok sztárok. Szoktak. Lenni és még látszik is... Valószínűleg ezért még a motornak. Is lett baja de én visszakulstem. Ahol csináltak és napestig sorolhatnam ezeket. Nagy neves szervizek sokszor hányinger munkát adnak. nem. Is értem, hogy mérik ezeket bevallalni és, hogy nem ment oda őket még megolni senki... Én amit mondok és megbeszéltünk azt úgy is csinálom... Ennyi a titka és a másik érdekes dolog, hogy akinek megcsinalom. Így az autóját azt nem. Látom hetente vagy havonta valamiért, hogy most ezt csináljuk vagy azt csináljuk mert nem csináltuk meg és csináljuk már meg külön 3-4 részlete mert annyira fasza úgy..... 3-6-8 havonta felhivnak, hogy jönnének. Olajcsere re vagy valami kopó alkatrész cseréjére... Biztos ez is véletlen mert én lehuzom. Őket de valamiért jó az autójuk mégis és nem kell minden. Szarer jonniuk. De mondom. Vannak normális szerelők is de sajnos rengeteg hozzá nem értő van.... Másik meg amikor nem. Is azt az alkatrészt rakják be amit megbeszéltek honnan fogod megtudni? Sehonnan ha más szetszedni akkor derül. Ki.. Nekem nincs titkolnivalom én lefenykepeztek mindent és odaadom a tulajnak. És nincs az, hogy nem az került bele lehet látni. Mi volt. Kicserelve és, hogy... Lehet neked a lehúzás rol szól ha valaki minőséget nyújt de sokan nem így gondolkodnak és pont ezért keresnek meg.... Nekem arról szól, hogy olyan munkát adják ki ami után tudom azt vallani, hogy igen én csináltam és nyugodtan tudok aludni... De mivel te nem vagy benne ebbe szakmába nem. Is ismered a hátteret meg ki mit csinál alig vagy ebben az országban amúgy is könnyű okosnak. Lenni és megmondo embernek... Ha okoskodnek én is abba amivel te foglalkozol ki is rohognel... Lehet joggal is...

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Drago1 #53196 üzenetére

    Nálad 2 van. Első és hátsó difi

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    M57 35D láncszakadás után újra az utakon. :)

    alt="" title=""

    (#53242) BMW-M

    Ilyenre nincs lehetőség és butaság is lenne ilyennek nekifogni...

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz szimi57 #53251 üzenetére

    Szelepek kaptak csak.

    Jó kis LCI E65 30D vízhűtője.... Nem győzöm hangsúlyozni mennyire fontos a megfelelő karbantartás...

    (#53262) Vincsaba

    Nem rossz motor. 20-28i ugyan az.... A szokásos dolgokkal lehet kalkulálni 200E Km környékén vezérlés csere. A lánc nyúlik / nyúlhat a műanyag láncvezető elérik és törik / törhet. 100-150E Km környékén illik a szívójáratokat koksztalanítani 150E Km-nél vízpumpát cserélni hűtőket is 100-150E Km környékén takarítani Olajakat cserlni Váltó , difi , Különböző tömítések ereszthetnek szelepfedél , olajszűrőház, trafókat is illik ~150E km környékén cserélni stb stb stb... Igazából ha kap 5W40-es olajat és 8-10 ezrenként ledobálod és megkapja a megfelelő karbantartásokat amiket írtam akkor nem rossz motor. Könnyen húzható is szóval elég tuning barát.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz KAMELOT #53290 üzenetére

    Az baj,hogy te nem vagy tisztában az árakkal nagyon :D Egy HASZNÁLT N57-es motor ~1,5M Ft kopaszon.... Fűzött blokk hengerfejjel.... Sejtheted ha egy használt 150-250E Km-es motor ennyibe kerül mennyi lehet az új...

    (#53266) footy

    N47-nél is kell cserélni vezérlést de jobban bírja a strapát 200-250E Km között már érdemes foglalkozni vele.

    Megy a szokásos N47 :)

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz H.Ezredes #53291 üzenetére

    Mármint B47-es motornál...

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz FERA88 #53293 üzenetére

    N43:

    Hajtókarcsapágyra érzékeny szeret lecsapágyasodni.
    Vezérlés nyúlik láncvezetők elérnek és eltörhetnek 200E Km környékén illik cserélni
    Közvetlen befecskendezés miatt kokszosodik a szívójárat 100-150E Km esedékes a tisztítás
    Nagynyomású befecskendezőkre kell figyelni 4 trafót 100-150E Km után illik cserélni egyben
    NOX szenzor imád behalni rajtuk
    Közvetlen befecskendezés miatt kopogósabb a járása
    Gyenge a motor cserébe magasabb a fogyasztása is.
    Elektromos vízpumpát 100-150E Km után cserélni kell

    [ Szerkesztve ]

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

Új hozzászólás Aktív témák