- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
geza12
aktív tag
-
geza12
aktív tag
Sziasztok!
Beszámításból marad itt egy nagyon szép állapotú ritka kivitelű Technics erősítő, esetleg ha valakit talán érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
Szerintem tuti valami adagolós motor van benne és állítottak az előtöltésen meg a szállított mennyiségen is,mivel nem tűnik gyengének szerkezet, akkor tud még hasonló kormot okádni de nem hosszú élettartammal.
1-es 2-es Golfokat ,Audi 80-asokat, előszeretettel szoktak így megtuningolni, csak az adagolót kell elvinni egy adagolós műhelybe ott megcsinálják , aztán úgy megy mint az isten nyila, csak nem kell a visszapillantóba nézni
-
geza12
aktív tag
Csak kevesen tudják , hogy a dízel magába sokkal károsabb a környezetre minél újabb.
Mivel Common Rail meg ezek a szerkezetek nagyon finoman porlasztanak, ezáltal kevesebb is a korom, de a finom porlasztás miatt a káros anyagok nem rakodnak le hanem szállnak levegőben ,azt meg beszívjuk szépen és rákkeltő nem gyengén részecske és koromszűrővel is. Pl egy adagolós dízel nem olyan finoman porlaszt ezért az lerakódik a földre vagy az eső el tudja mosni vagy mit tudom én, de egy Common Railt azt nem.
Meg a sok embert meg etetik az autó kereskedésbe , hogy vegyé ,dízelt mert rohadt jó kurv@ keveset fogyaszt meg megy mit állat mert turbós, csak a dízel autó alapára alapból magasabb legtöbb esetbe, a szervizelése sokkal többe kerül mert drágábbak az alkatrészek, na meg sokan nem megfelelően használják a turbót és rohadt sokszor beszarik.
Egy Ford márkaszervizben dolgozó ismerősöm bebizonyította és el is magyarázta, hogy a dízel rohadtul nem olcsóbb fenttartásban, mint ahogy azt sokan hiszik. (1.4es benzines Focus vs 1.4TDCI Focus)Továbbá valami okból kifolyólag az USA-ba és Japánba nem dízeleznek semmit Japánba max teher autóknál, ennek valami oka lehet. (Az előbbinél valószínűleg mert olcsó a benzin)
Dízelt vonatba, teherautóba, hajóba rakjanak személy autóba ne.
I love benzines Ja és gázautó.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
válasz public73 #326 üzenetére
Jól van legyen úgy
Csak 1.4TDCI Fiesta egy kicsi önsúlyú autó ,azt azért belekalkulálnám és nem csoda hogy megeszi az 1.6benzin focust, vagy 1.6 astrát vagy mit tudom én.
Arról beszélünk még hogyha részecske szűrőt, turbo feltöltőt, és befecskendező elemet kell cserélni... + drágább a gázolaj is most már, amit nem értek egy mert szar termék egy utótermék mint a kerozin. Annyit még hogy van alapja annak amit nagyjából írok mert Mazda szervizben voltam 3 évet gyakszin, felettébb érdekes módon a benzines Mazda 6 osokkal soha semmi komolyabb baj nem volt motorikusan legalábbis töredéke mint a dízelnek, ellentétben a dízelekkel , ami a Mazda 6-ban egyébként egy Ford dízel motor, de azóta már van saját dízeljük is. Sose felejtem el azt az esetet ,mikor egy olyan 40 körüli hölgy vásárolt egy dízel Mazda6-ost a legújabb változatot DPF-eset (Toyota D4DCAT elve),és hozta második szervizre olajcserére és szűrők cseréjére, az autó szervizelése megtörtént , a hölgynek ki lett állítva a számla 120ezer forintról ha jól emlékszem, és felháborodottan mondta a magáét hogy mi került ebbe 120ezer forintba, és szépen el lett magyarázva neki , hogy hölgyem ebbe az autó speciális Mazda DPF olaj kell ami nem 2-3forint 4-5liter mint a Tescos olaj, továbbá az autón szoftvert kellett frissíteni, és gyári Mazda alkatrészekkel dolgozunk nem utángyártottal. Ja és az autóba ha más olajat töltünk nem DPF rövid időn belül vészprogramra kapcsol max50el lehet vele menni.A turbo cserék szinte heti alkalmak voltak (250eft/db), taxisbácsinál 600ezer km alatt 3. feltöltő. Porlasztó elem 250ezer huf /db és nem érdekel hogy kannázzák vagy nem ez akkor is annyiba kerül,részecske szűrős kati 300ezer huf /db és úgy tudom 250ezer km után cserélni kell.Továbbá dízeleknél alkalmaznak újjabban előszeretettel 2 tömegű lendkereket, mondeókba meg ilyenekbe és rohadt gyakran beszarik (150eft)
Benzines-nél ilyen problémák nem igazán keletkeztek legalábbis Mazda6 esetében, hengerenkénti fröccsel soha semmi baj,nincs 2 tömegű lendkerék, nincs feltöltő, nem kell speckó olaj, és tudtommal míg ott voltam 1 darab szoftverfrissítést nem adtak ki benyáshoz.
Tovább a dízel ellen szól még , kerreg, csörömpöl (Traktor hang), nem élvezet vezetni , 4ezernél kidobja taccsot mert olyan karakterisztikája. Milyen már az hogy nyomsz egy kövéret , hátul korom ha minimális is ,meg meg nagy kerregés kattogás.
Kényszer lélegeztető (Turbo) nélkül meg semmit nem ér az egész, visszagondolva itt a jó kis VW SDI-kre ,és jó öreg W123-as mercire. Turbóval a benzines is megy mint vadbarom és nem fogyaszt többet csak nagyon minimálisan ja és 2 szer megeszi a dízelt.Szerencsére kezd vége lenni ennek a szar dízelezésnek, mert VW-nél már az utcán vannak jó kis TSI motorok ,ami megeszi a dízelt csúnyán és Japánok is kezdenek átállni erre (kis CCM+turbo), meg a Mercedes és BMW is.
Úgyhogy rakjanak hajóba, vonatba és traktorba,semmi értelme személy autóba,nagyon max kényelmesebb vezetni mert nyomatékosabb sokkal ,annak aki lusta meg nem szeret váltani, de az meg vegyen autómata váltós autót.
Ha pedig lesz alkalmad próbálj ki egy Honda Civic 1.6 VTI-t vagy egy VW Golf 1.4TSI vagy 1.6 TSI-t, lehet soha többet dízel lesz a véleményed.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
Nem tudom 8 vagy 16 szelepesed van e? De szerintem a zabálás ott kezdődik hogy 1500ös zsiguli meg 1.7-es niva és társaik.
3 éve egy barátommal autó kölcsönzőből kölcsönöztünk egy kombi 1.2es 12szelepes Fabiát, de amit az kapott... nem volt semmi, voltak szakaszok ahol 150ig nyomta kis szegénynek és meglepődve tapasztaltuk ,hogy 6.5-nél nem evett többet, volt rugatástól kezdve minden szinte.
Mondjuk faterom 1.4 16V Megane-jával ,meg meg lehet etetni 10-et is simán, ha nehéz lábam
, de ott az lehet baj hogy alulmotorizált a gép 1200kg kombi és 1.4 98le , és kis 1.4es picit erölködik ,hogy vigye nagy karosszériát ezért lehet ez az oka.Viszont ahhoz képest hogy Francia meg a fracia szar meg fúj, 100ezer km alatt olyan 130ezer forint lett szervizelésre költve. Ebbe benne van az 50ezer forintos vezérműszíj készlet és 4 darab gyújtó trafó a széria hibája az autónak + szűrők olajcsere gyertya stb stb.
Olajat abszolút nem eszi, általába elektromossági hibák gyakoribbak.[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
Pont ma raktak fel Totalcar-ra egy ilyen cikket
-
geza12
aktív tag
Suzuki vs Opel: 2-1
A japánok még mindig toronymagasan a legmegbízhatóbbak.Ha kell a komfort akkor Honda ,Mazda ,Toyota ,Mitsubishi, sajnos ezek márkák rendszer váltás után nem nagyon voltak elérhetőek magyar országon ezért nem lettek akkoriba közkedveltek ,mint az Opelek és VW-k pl, de egyre jobban elterjednek lassan de biztosan.
fero02: Egyszer már kérdeztem ,de nem válaszoltál, hogy te géped nem az Isuzu féle 1.7D ,csak azért mert az japán és elég jóféle a népítélet szerint.
Az összes ECOTEC eszi az olajat (de a C16XE a legdurvább tudtommal), és senkinek nem esik jól szerintem egy motorgenerál, az 1000km/1 liter olaj az Wankelmotornál és 2ütemnél normális 4ütemnél ott elég nagy baj.
A japán autók ,gyengéje a futómű és a karosszéria fényezése általában. -
geza12
aktív tag
Levezetésképp egy kis egy kis régebbi felvétel
Mocsok nagy szaki az öreg.
-
geza12
aktív tag
Sziasztok!
-
geza12
aktív tag
-
-
geza12
aktív tag
Amikor bejött 35k-ról indult, nem tudom miért ment fel...?
Persze nem újat szeretnék, hanem használtat ,de szerintem azt csak egyszer kell megvenni kategóriás.
Nem akarok néma PC-t, ha ki lenne szedve a kazán (XFX9800GTX),akkor nagyon halk lenne ,de amúgy híve vagyok a passzív hűtésnek , jó dolog.
-
geza12
aktív tag
Nem elég mert azon nincs 6 pines VGA csatlakozó ,az 1 is kevés sok esetbe, amelyik VGA-nál van teljesítmény is arra 2 6 pines kell, meg az 450-es Saga után nem lenne valami nagy előre lépés ,sőt inkább visszalépés lenne lehet.
Attól ne félek egyáltalán , hogy emelkedik a hőmérséklet 5 fokkal, mert alsó tápos a ház és elég durván jó szellőzésű, a Codegen után -7 fokkal csökkent a proci hőmérséklet. Tágas nagyon jól szellőző és ahhoz képest hogy benne van a 3db 12es venti ,elképesztően halk, azt hittem egy hangzavar lesz.
Ez volna a ház amit nemrég vettem. -
geza12
aktív tag
Úgy gondolom egyszer kell megvenni kategória, hogy megéri e? hát nem tudom... de állítólag elég energia takarékos is a cucc. Hát VGA-ból , azért nem árt egy értelmes ,mert csak 1920x1080-ba van használva és ahhoz játéknál a 9800GTX is elég gyenge ,amellett Idle-be is zabál eléggé meg melegszik.
De ha úgy nézzük nem nagyon éri meg mert manapság csak ótvar játszhatatlan szar játékokat adnak ki kb 1-2éve tehát nem nagyon játszok, néha mikor unatkozok NFS Run-ozok ennyi.De azért még mindig reménykedek, hogy hátha lesz megint valami nagy dobás, nem csak ezek a szar lerágott csontok, a nagydobáson ilyeneket értek mint anno az NFSU1-2, Doom3, UT2004 , Half Life 2 Stb Stb...
Továbbá a használt ára határozza meg hogy megérné e vagy sem. -
geza12
aktív tag
Amúgy ja... De most upgradeltem 890FXA lapra meg 965BE-re meg Thermalright hűtő ,meg ilyenek, aztán csak legyen már kihasználva valamennyire, (az upgrade 5 ezer forintomba került gyorsnak kellett lenni)
Szerintem nem vészes az FSP hangja annyira, mondjuk mikor terhelve volt nagyon akkor hangoskodott eléggé meg melegedett durván.
Hát is is ,meg egy haveromnak kéne normális táp és pont kapóra jönne nekem esetleg a csere, meg ha másra cserélném akkor csak 500watt feletti modulárisra, semmi másra, és OCZ ,Corsair meg ilyesmikre.
De ha továbbra is csak ilyen játékokat dobnak piacra, gondolok egyet és leépítem a francba.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
Nem tudom... még nem kerestem meg de az egyiken biztos nincs.
Keresek indikátor órát és hozzá és hozzá adaptert ,kölcsön esetleg, vagy akár megvételre is gyújtás beállításhoz,külön is jó ha csak az egyik van, esetleg ha akadna valakinek véletlen a padláson vagy ilyesmi a jó kis Wartburgos és Trabantos korszakból.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
-
geza12
aktív tag
Meg VGA-t
Teljesen eredeti és hibátlan működésű,nem javított, nem szétszedett nem buherált , dobozában minden cuccával 14K
Beszámítani tudok, NVIDIA 9300-at ATI 4350 meg ilyesmiket.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
válasz moha bácsi #808 üzenetére
Reggelt!
Az AMD nem volt szimpatikus számodra?
Most jöttek ki ezek Bulldozer procik FX4100/6100/8120 stb. Max fogyasztásuk 95 watt (húzás nélkül) nagyon energia takarékos. További előnye az i5-höz képest hogy ezek kezelik húzás nélkül az DDR3 1800mhz-s ramokat is, amellett amiért sokkal előnyösebb még hogy sokkal olcsóbb és ár érték arányában jobb, és iszonyatos módon tuningolhatók ,de akkor a fogyasztás felmehet több mint 150 wattra is akár.
Hozzávaló alaplap viszont kicsit húzós téma 28 alatt nem nagyon van AM3+ os lap.
Intelből csak az i7 ami jobb sokkal mint az AMD ,csak fizesse meg az ember.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
válasz moha bácsi #817 üzenetére
Ok ,csak érdeklődés szinten kérdeztem...
Még nem olyan rég néztem hogy váltok Intelre,de egyszerűen, nem tudott meggyőzni sehogy.
Ahogy mondtam az i7-es nagyon meggyőző, de kinek van annyi pénze rá? Meg ki se nagyon használnám szerintem.
-
geza12
aktív tag
válasz papp_no1 #825 üzenetére
Hát az ilyen Inteles VGA-aktól kiráz a hideg... legalábbis amiket, jobban preferálok az ATI HD4200/4250 meg ilyesmiket. Használtam is fél évig ilyet, hát az 1920-as felbontást Aeroval nem nagyon szereti azért meg kell hagyni. De lehet velük Hybrid Crossfire-zni, ami HTPC-be pl nagyon jó dolog.
-
geza12
aktív tag
Lenne 775ös lapom és procim meg 1db 1gigás DDR2 modulom esetleg ha valakit érdekelne.
Elitegroup rc410 és Pentium 524es proci.
Bár gondolom most már senkinek nem kell 775ös proci. Meg kompletten jobb lenne.
Potom pénzért adnám, mondjuk azt se tudom mennyit ér egy ilyen ,mert nem vagyok képbe az inteles cuccokkal egyáltalán.
Mennyit ér egy kóceráj ? és mennyit adnátok érte ha valakinek kell esetleg?
-
geza12
aktív tag
Estét!
4100-asra ne cseréld le ,arra nem éri meg számodra szerintem, a 6100-as elég jó cucc , egy barátom Phenom 970-et cserélt le 6100-ra , véleménye szerint nagyon jó és nem bánta meg egyáltalán.
De a topiclakók 80%-a Intel párti, úgyhogy gondold át, én lecserélném az biztos,továbbra sem tudnak meggyőzni hogy miért vegyek inkább i5-öst. Rohadt drága és nem ér annyit annyival egyáltalán nem jobb mint az AMD, legutolsó Intelem egy 533mhz cerka volt, de az se azért mert lehetett válogatni ,hanem azt kaptam. Aztán voltak a Socket A-s cuccok ,hát azok aztán meg főleg sokkal jobban megérték az árukat mint a 478-as Intelek, csak sokan pampogtak hogy melegedtek meg ilyen f@szságok.
Szerintem jobb az AMD ár/érték arányban, meg jó dolog ez mag aktiválós játék is ,meg az alaplapok is sokkal jobbak és olcsóbbak is, meg nem buzulni ilyen 1156 meg 1300valamennyi meg mit tudom én milyen tokozással AM3 vagy AM3+ és kész megy bele minden ,ennyi. Meg még ezen kívül még rengeteg más előnye van.
Ha nem számít a pénz és van sz@rásig akkor szó nélkül i7-es egyértelmű, de i3 meg i5, felejtős szerintem.
Aztán ez csak egy vélemény ,ami olyan mint a segglyuk kb. minden kinek van de senki nem kíváncsi rá
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
Hát nagyon helyes ,mert már a sírba vitt nem egyszer a baromságaival...
De nem csak engem.Rákérdeztem ,nem voltál véletlen Oczu néven fent? ááá dehogy is , honnan veszem ezt a baromságot? ki mondta? stb stb.
Boltolásnál nem jelent meg a megbeszélt helyszínen, 8500gt-t számítsak be 5ezer forintért a 9ezer forintos 2900XT-be mert az nagyon korrekt ajánlat.
, meg egyszer azt mondja vésztői , máskor békési, meg jó ég tudja már hova valósi.Érdekes emberke.
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
válasz public73 #880 üzenetére
Hát ezen valahogy meg sem lepődök
Legalább ha jó cuccai meg árai lennének, de nem , ki se volt írva hogy beszámítok sehol sem, de a 8500gt + 4k egy 2900Xt-ért az rohadtul korrekt meg mit képzelek magamról , hogy esetleg 3k-ba akarom beszámítani?
De ez csak egy sokból ,ha csak ez lenne ,hajajj....
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
Isten éltesen titeket!
-
geza12
aktív tag
Nagyon vékony olajat meg is eheti akár. Pl egy kicsit durva példa egy zsiguliba 15W40-es fél szintetikus vagy ásványi való , de az 5W meg 0W-t úgy megeszi hogy öröm nézni. Jó mondjuk az illesztések is nagyobbak.
De ha vastagnak találod a 10-est , szerintem az 5ös jó lehet és a Mobil ,elég jó cucc, (meg drága)
Valahol a le van írva hogy mi a gyári olaja, milyen márka stb.
Nyáron egy barátomnál olyan furcsasággal találkoztunk Suzuki SV650-es motornál, hogy nem azt vett bele mint ami elő volt írva mert a bárdiba nem lehetett Motult kapni, ezért vett Castrolt ami után nem működött valami okból kifolyólag a motor váltója ,(mert egybe van a motor olajjal) pedig ugyanazok a tulajdonságokkal rendelkezett mint a bele való Motul, csak a Motul másfélszer annyiba kerül. Nem tudom ez mitől lehetett ,mert le lett engedve Castrol ,és Motullal meg vált rendesen
2T olajnál is először Repsolt használtam ,aztán Motulra váltottam kevésbé füstöl, és jobban elkeveredik valamiért.
-
geza12
aktív tag
-
-
geza12
aktív tag
válasz moha bácsi #1021 üzenetére
Nem bántom, ahogy mondtam minőségibb cucc szerintem mint az Opel , csak szerintem nem a magyarok "népautója", az inkább talán a Skoda.
Nekem nincs saját autóm, úgy meg főleg nem bántom.Japán autó fan vagyok egyébként (Honda,Mazda,Mitsubishi,Subaru)
Ez az AMD konfig a maga idejében elég jó cucc volt, nekem először egy 2200+om, aztán egy 2500+ Sempron ,aztán egy 2800+ Athlon. 3000+ ig nem tudtam eljutni ABIT NF7 Nforce2 lapba. Aztán jött a 2 magos mánia már AM2-be 4600-al (ekkor már volt netem ), de az egy elég nagy hulladék volt, nem is szerettem.Aztán jött az AM2+ 7750 ami valamiért egy óriási kazán volt, Pubilc73-tól vettem rá egy Zalman hűtőt és az se hűtötte be. Utána az AM3-as korszak ,ami nekem nagyon bejött, Athlon 250, Phenom 545, és jelenleg Phenom 965.
-
geza12
aktív tag
Eladó Cambridge Audio D500-as Silver Audiophile CD Playerem jelképes 15k-ért ,egyenlőre csak itt.
Eladásom oka kihasználatlanság, elég jó hangú igazi Brit minőségi készülék beépített Wolfson Dac-os.
Eredeti zsákjában távirányítójával, írott lemezeket is gyönyörűen viszi.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Milyen SSD-t vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Robot fűnyírók
- Politika
- További aktív témák...