Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    válasz zack #11960 üzenetére

    Igen, a monitornak is van input lag-ja, mint ahogy minden egyes perifériának és központi egységnek a gépben. Te most kiemelted a monitorét, de az egérnek speciel éppúgy később érkezik meg az eredménye az engine felé, mint ahogy a videokártya jelen a monitor felé. Végeredményben mindkét input lag (a sok-sok másikkal egyetemben) érvényesül és késleltetés lesz a végeredménye a beavatkozásod pillanatához képest. Sőt, ezek közül sok össze is adódik, tehát nem függetlenül, vagy egymást átfedve történik. Az említett egér+videójel mondjuk éppen ilyen.

    Az engine feldolgozási sebessége pedig igenis ide tartozik. Vannak szoftverek (még anno az első UT volt pl. ilyen lassú gépeken), amelyekben hihetelenül érezni lehet a reakcióidőt ugyanazon a hardveren, amelyiken egy másik játék azonnal reagál. Ez nem hardveres, hanem szoftveres input lag, de ez már részletkérdés: a lényeg, hogy a bevatkozásod nem azonnal kerül lereagálásra, hanem késve. Szoftveres input lag-ra a legkézenfekvőbb példa lehet pl. a lag-compensation nélküli hálózati kód, vagy a még durvább, amikor nincs kliens oldali jóslás, hanem minden nálad történő eseményt előbb a szerverrel egyezteti a kliens és csak azután reagálja le. Nem akciójátékoknál jó megoldás lehet ez utóbbi is, mert a csalás lehetőségét elég jól lenyomja, de pergős játékmenetnél borzasztó zavaró.

    Szóval a lényeg, hogy ne ragadj le az input lag kifejezés hallatán a kijelzőknél csak azért, mert velük kapcsolatban hallod a legtöbbet. A kifejezés önmagát magyarázza (~bevitel-késés).

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák