- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- OLED TV topic
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
Hirdetés
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
-
Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
ma Ez a piac pedig India. Volt, amíg az Oppo be nem dobta az F27 Pro+-t.
-
Elden Ring - Túl a 25 millión
gp Nagyon sokan beszerezték a játék a megjelenés óta, alig egy hét múlva pedig végre befut a várva várt DLC is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yany
addikt
Igen, a monitornak is van input lag-ja, mint ahogy minden egyes perifériának és központi egységnek a gépben. Te most kiemelted a monitorét, de az egérnek speciel éppúgy később érkezik meg az eredménye az engine felé, mint ahogy a videokártya jelen a monitor felé. Végeredményben mindkét input lag (a sok-sok másikkal egyetemben) érvényesül és késleltetés lesz a végeredménye a beavatkozásod pillanatához képest. Sőt, ezek közül sok össze is adódik, tehát nem függetlenül, vagy egymást átfedve történik. Az említett egér+videójel mondjuk éppen ilyen.
Az engine feldolgozási sebessége pedig igenis ide tartozik. Vannak szoftverek (még anno az első UT volt pl. ilyen lassú gépeken), amelyekben hihetelenül érezni lehet a reakcióidőt ugyanazon a hardveren, amelyiken egy másik játék azonnal reagál. Ez nem hardveres, hanem szoftveres input lag, de ez már részletkérdés: a lényeg, hogy a bevatkozásod nem azonnal kerül lereagálásra, hanem késve. Szoftveres input lag-ra a legkézenfekvőbb példa lehet pl. a lag-compensation nélküli hálózati kód, vagy a még durvább, amikor nincs kliens oldali jóslás, hanem minden nálad történő eseményt előbb a szerverrel egyezteti a kliens és csak azután reagálja le. Nem akciójátékoknál jó megoldás lehet ez utóbbi is, mert a csalás lehetőségét elég jól lenyomja, de pergős játékmenetnél borzasztó zavaró.
Szóval a lényeg, hogy ne ragadj le az input lag kifejezés hallatán a kijelzőknél csak azért, mert velük kapcsolatban hallod a legtöbbet. A kifejezés önmagát magyarázza (~bevitel-késés).
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078