- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nandow
aktív tag
válasz BigBlackDog #35300 üzenetére
Egér úti Ehrle-nél volt, hogy egyszer alta foam segítségével előmosóval végig fújtam az autót, nem 2 perc volt...
Akkor már jött egy Shell kutas srác is, nagyon nézett, de végül nem szólt semmit. A mögöttem várakozó autósok is rendesen néztek, mit pepecselek már eddig.
Lehet hogy nem szólnak, de nem szeretek sunyiskodni, abban a tudatban tisztítani az autót, hogy bármelyik pillanatban leb.szhatnak a kutasok, vagy jön egy türelmetlenebb emberke, aki mögöttem várakozik.
Emiatt lenne jó egy olyan hely, ahol ezek megengedettek, és nyugodtan csinálhatja az ember a mosást úgy, ahogy ő azt szeretné.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz BigBlackDog #35302 üzenetére
Csepel, Rákóczi ut OMV is nyugis, nem látnak rá, nincs kamera se, és sok mosó van a közelben, így nagy tömeg sincs.
-
dkaro
őstag
Sziasztok!
Az olcsó magasnyomású mosók között van vmi bestbuy?
Ezt a makitát néztem ki első körben:
https://www.zakanyszerszamhaz.hu/termek=10033_ -
veterán
válasz BigBlackDog #35302 üzenetére
Osztyapenkónál, befelé jövet, OMV. Általában nincs tömeg, nem foglalkoznak veled.
Kontra: Jellemzően szeles, zajos, poros - nem sok minden véd az M1/M7 bevezetőtől.Mostanában inkább budaörsi teszkónál lévő önkiszolgálót használom, ott erősebb a víznyomás, ill. van utána 3-4 km-ed, hogy az autópályás menetszél lefújja a vizet (a VÉDA-nál illik fékezni).
A áprilisi waxolás óta nem mostam autót szivaccsal, csak nagynyomású lágyított vízzel Budaörsön, ill. Zalaegerszegen - egész vállalható így is. De talán majd most hétvégén szivacsozok! (Viszont most túl meleg van, túl gyorsan szárad.)
2x kipróbáltam az Altafoam 2000-t a Shiny Garage előmosóval - őszintén többet vártam tőle, nem venném meg még 1x 8-9 ezerért. Elég macerás használni, pumpálni. A legsűrűbb habot adó szórófej túl sűrű, a leglazább pedig túl laza habot eredményez. Harmadjára tesztelem majd a közepes fejjel is.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stickermajom #35307 üzenetére
Lövésem sincs, nincs összehasonlítási alapom. Azt tudom, hogy nekem ennyit nem ér meg, valószínűleg ott fog porosodni a garázsban.
-
gaborka8x8
aktív tag
Elöljáróban: Utálok autót szárazra törölni, mert fárasztó, izzasztó, meg dög unalmas, a szilikonos lehúzókban pedig nem bízom, hogy nem karcolják meg az autót.
Ezért egy ideje már gondolkodom rajta, hogy mi lenne, ha szárazra fújatnám pl. egy jó nagy teljesítményű lombfúvóval?
Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata, esetleg érvei pro és kontra logikai alapon?
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
szőröscica
addikt
Most nem azert, de uzemeltetoi fejjel is gondolkodhatnatok kicsit. Egy vagon penzert megveszi az ingatlant es kiepiti a mosot rajta. Utana annak ki kell termelnie az arat. Ha Te odaalsz a sajat kis cuccaiddal faszazni a kocsidat es foglalod a beallot fel/1 orat, mialatt bedobsz max 7-800 forintot, akkor az masszivan veszteseges lesz. Nem erre van kitalalva.
-
stickermajom
addikt
válasz szőröscica #35311 üzenetére
Majd ha fel lesz tüntetve a használt sampon (és az is lesz benne), illetve nem lesz direkt csökkentve a nyomás, hogy véletlenül se tudj gyorsan végezni, vagy nem lesz 50 másodperc az 1 perc, akkor majd újratárgyaljuk. Addig meg örüljenek az üzemeltetők a 7-800 forintomnak az éjszaka közepén, más hülye úgysem mos olyankor.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35310 üzenetére
Teljesen jó módszer! Csak a lényege hogy legyen a kocsin valamilyen wax vagy kerámia bevonat hogy a vízcseppek szépen gyöngyözzenek rajta, így utána már nagyon könnyen le tudod fújatni őket.
stickermajom
Jó mosót kell keresni. Én a fos téli időszakba EHRLE mosót használok és a meleg víz + az adalék ami van hozzá, nagyon szépen lemossa a kocsit. Nyomással vagy bármi mással soha sem volt bajom. Szóval lényege az neki hogy jó mosót kell keresni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz jozsi252 #35313 üzenetére
Igen, én is azt gondolom, hogy ez jó módszer lehet, de akkor miért nem terjedt el? Senki nincs az ismeretségi körömben, aki így szárítana autót.
Pedig mondjuk egy ilyen, már meglehetősen komoly teljesítményű lombfúvó is sokkal kevesebbe kerül mint két "hiperszuper" görgős vödör."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35314 üzenetére
Mert kevés lusta ember van.
Viccet félretéve 2db 800gsm-es mikroszálassal szerintem max 10 perc szárazolni egy kocsit. Szóval ha hozzáveszem azt amíg a magasnyomásút előveszem, bekeverem a szert, előmosom a kocsit, samponnal átmosom, majd leöblítem a kocsit, utána a szárazolás már nagyon kevés idő.
iPhone 13 Pro Max
-
tibbike01
őstag
-
d4d
tag
"vagy nem lesz 50 másodperc az 1 perc"
Ismerős! Nálunk kb 8-10mp megy el csak azzal amíg megjelenik az előmosó, addig csak vizet nyom, így annyi idő elveszik, hogy ha kicsit nagyobb az autó pont nem tudod körbeszórni a hátralévő idő alatt és mehet még egy zseton a gépbe.
-
neil_mullen
aktív tag
Sziasztok! A Super Resin Polish-t szeretném kipróbálni, Ti milyen "applicator"-t ajánlotok hozzá? Az enyhe polírozó hatása tökéletes lenne számomra, de gondolom akkor valami más eszközt kéne használnom hozzá mint egy szivacs (polírozó gépem nincs, kézzel lesz)... Amúgy egy fekete s60-asról van szó ha számít.
Köszi!
Privát üzenetre illik válaszolni!!!
-
weres78
senior tag
válasz neil_mullen #35320 üzenetére
Semmilyen polírozó hatása sincs, csak némi feltöltő, de az is édes kevés.
Ha kicsit simogatod, szebb felületet ad. Amennyiben olyan applikátort használsz aminek van abrazív (koptató) tulajdonsága (vannak ilyen kézi polírkorongok), akkor az koptathat kicsit, de ehhez az SRP csak a kenést adja. Ha ki szeretnéd szedni a katcot, akkor nem ez lesz a megfelelő szer. Emiatt szerintem mindegy mivel csinálod, bármilyen szivacs vagy mikroszálas ami nem karcol megteszi. -
pècsimunkás
addikt
Sziasztok !
Ma IS kitakarítom az autót dèlelőtt . Kiporszívózom , meg átkenem ezzel a műszerfalat ès az ajtót matt , èrdes műanyagjait ezzel : [link]
Nagyon szeretem ezt a termèket , szerintem nem is fogok váltani .
A gumi szőnyegeket èrdemes lehet vele átkenni , ha lemostam őket . Mert , vagy ahhoz vegyek inkább fènyes felületre való ápolószert ? Vagy ahhoz mit ajánlanátok ?Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
weres78
senior tag
válasz neil_mullen #35324 üzenetére
Igen, írják. Én viszont dolgoztam vele, most is van belőle itthon, szóval tapasztalatból mondom, hogy semmi sincs. Annyira koptat, amennyire a cucc amivel felviszed.
Sajnos sok hülyeséget írnak a különböző oldalakon...
Ennek ellenére használható cucc (ha már megvan), de ha még nincs sok minden más is ajánlható.Én az SRP-t falcokra használom, oda egész jó tud lenni.
Egyébként a honlap nem hazudik "csiszolás nélkül tisztítja és fényesíti a lakkot a fényezés elvékonyodása nélkül", legfeljebb picit túloz amikor pl hosszú távú védelemről beszél. Bár mikor ez a termék kijött tényleg jónak számított, de azóta sok idő telt el, nekik is vannak elvileg sokkal jobb, korszerűbb cuccaik.
[ Szerkesztve ]
-
dkaro
őstag
válasz neil_mullen #35320 üzenetére
Én amatőrként azzal kezdtem pár hete és szépen feltöltötte a kisebb karcokat. Képeket is linkeltem de lusta vagyok visszakeresni. Még nem szedte ki az eső. Ha waxolod is utána akkor gondolom még tartósabb lesz.
-
JHONNY 79
aktív tag
Vettem Fine Line Painting Pen javító tollat. A festéket csak bele kell tölteni és már használható is? Ha jól láttam a belsejében nincs fémen kívüli alkatrész, nitrohigítóval is lehet takarítani használat után?
[ Szerkesztve ]
-
neil_mullen
aktív tag
válasz weres78 #35325 üzenetére
Az lesz a legjobb ha leírom mit szeretnék, lehet más cucc jobb lenne. Tehát adott egy fekete, enyhén karcos autó, amit jo lenne szebbé tenni és elérni hogy a kevesebb kosz tapadjon meg rajta. Kb fél évente ismételném meg a műveletet, polírozógép nélkül (állítólag a feketét a legkönnyebb hologramosra megcsinálni, illetve a lakkot sem szeretném megsérteni). Pont ezért tűnt jó ötletnek a srp, mert a leírás szerint kitölti a kis karcokat, nem kell gép hozzá és waxot is tartalmaz. Ha tudtok valami más terméket akkor szívesen fogadom az ajánlást.
Privát üzenetre illik válaszolni!!!
-
d4d
tag
válasz neil_mullen #35329 üzenetére
Az SRP-t eredetileg illene az EGP-vel (Extra Gloss Protection) kombinálni, ha már Autoglym. Utóbbi egyrészt kellene hogy még dobjon a látványon illetve ez adná meg a hosszabb távú védelmet is, amit itt az SRP-nél hiányolnak. Már lassan ott tartunk, hogy egy szellő is lefújja a lakkról.
-
weres78
senior tag
válasz neil_mullen #35329 üzenetére
Ha teljesen kezdő vagy, jó lesz az SRP. Mondjuk ha fél évente szeretnéd kezelni az nagyon kevés magában, kell rá valami wax (van valami autoglym cucc, nem ismerem), és azt időnként ismételni.
Feketét tényleg könnyű elqrni...
Ha tudsz/akarsz rá többet költeni, akkor egy polír valakivel aki ért hozzá, majd komolyabb bevonat pl soft99 fusso, collinite, menzerna power lock ultimate, stb.
Ha tudsz mosni, polír nem kell évekig, a waxot pedig fel tudod kenni magadnak...Ott is van a megoldás fent, EGP...
[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
Üdv
Létezik valami ajánlott nagynyomású autótisztításhoz? Lényeges hogy melegíteni is tudja vizet, csak hideg vizes csapra tudnám rákötni.
Az ilyen krómozott felületeket mivel érdemes tisztítani, ápolni hogy megmaradjon a fénye? Vagy teljesen jó a mosáshoz használt szer (még most nézegetem az összefoglalót mit lenne érdemes venni)?Másik, hogy felni esetében, mi ajánlott a kátrány eltávolítására? Eddig mindent szépen sikerült "levakarni", de a kátrányt sehogy sem. Próbáltam a Prevent felnitisztító habot, de nem nagyon vált be.
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz bozont #35332 üzenetére
"felni esetében, mi ajánlott a kátrány eltávolítására?"
Nem tudom, hogy lehet-e még a Berner folyékony viaszt kapni. Én vagy 20 évvel ezelőtt bespájzoltam belőle, mert semmilyen kátrányoldó nem viszi le úgy a kátrányt, mint a Berner folyékony viasz.
Az ember csak ráfújja mosás után a viaszt, és egy törlőpapírral simán letörli a viasszal együtt a kátrányt is."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
ReFleXx
addikt
válasz gaborka8x8 #35333 üzenetére
en multkor benzinnel toroltem le a katranypottyoket
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
dudi6
senior tag
Sziasztok!
Leírná nekem valaki az otthoni autómosás lépéseit részletesen? Vettem Lidlbe 1 hete egy magásnyomású gépet, ezzel szeretném mosni, van hozzá habosító is. Csak hidegvíz van a mosó pedig nem tud melegíteni. Ez gond lehet?
mosás - hab ráfújás - sikálás valami kefével? ha igen milyennel? - majd ismét mosás - le kell törölni szárazra vagy elég ha megszárad - száradás után kell valamivel ápolni? Olcsó megoldás érdekelne, 2006-s Nissan Note autónk van. Amik vannak: magasnyomású mosó, fordulatszabályzós sarokcsiszoló, hozzá különböző szivacsokkal, Lidl kézi autómosó készlet (szivacsok, mikroszálas kendők), Lidl LTE100 lakk polírozó.
Előre is köszönöm a segítséget![ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
1. Perforált (szellőztetett) barna színű bőrülés ápolására milyen (jó minőségű) anyagot ajánlotok? (És mivel hordjam fel?)
2. Ugyanehhez az üléshez (barna) bőrfestéket hol keressek? (Egy pár mm-es felületen lekarcolódott a festék.)“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
bozont
veterán
válasz gaborka8x8 #35333 üzenetére
Szétnézek majd, Berner termékeket még biztos lehet kapni. Mondjuk van külön kátrányoldója is: [link]
A fentebb említett benzinnel is megér egy próbát, az amúgy is van itthon mindig. Mondjuk denaturált szesz sem hozta le.(#35334) Formaster
Annyit azért nem szánnék rá, inkább 100e alatt. De ha ennyiért nincs használható darab akkor marad a kúti mosó. -
d4d
tag
Szerintem akinek itt van magasnyomású mosója, meg úgy általában aki háztartásban tart ilyesmit az 99% hogy hidegvizes. Amelyik melegíteni is tudja a vizet az nagyon nagyon más árkategória, újonnan kb 700 ezertől felfele vannak ilyenek a Karchernél vagy a Nilfisknél. Olyan van olcsóbban is amire rákötheted a melegvizet 60 vagy akár 80°C-ig, de utóbbi szintén nem a "budget" gépekre jellemező.
A Cometnél kapható a háztartási kategórián belül is kifejezetten melegvizes modell ez 290.000ft, link, de a teljesítménye nem nagy szám ennyiért max. 130bar és 450 liter / óra.
vagy ez 355e max 150bar és 540l/óra
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz pècsimunkás #35342 üzenetére
Ezt kifejthetnéd bővebben is, feltételezem nem ipari kategória volt. A néhány tizezer ftos mosókról kevesen tudják, hogy mire is valók igazából. Nem téged akarlak megsérteni, de pl egy K2 10 legfeljebb 15 perces munkára való (ezt hivatalosan is leírják csak nem tolják az arcodba a reklámokban), ez az amit egyhuzamban ajánlott vele dolgozni, aztán lehet pihentetni. Biztos vagyok benne, hogy nagy része ezeknek a tönkremeneteleknek a nem megfelelő használatból adódik. Ettől függetlenül nyilvánvaló hogy egy x tizezer ftos mosó várhatóan nem lesz olyan tartós mint egy 300 ezres. Viszont ha 3 kilót kiadok egy mosóra elvárom hogy ne 1 év garanciával szúrják ki a szemem.. mutassa már a garancia időtartama is hogy mivel van dolgom, mert ez így tiszta röhej. A Lexus épp mostanában reklámozza az NX-et hogy 10 év vagy 200.000km garancia és bár nem ismerem a részleteket, de ez elég megnyugtatóan hangzik. És ez egy autó nem egy szaros mosó.
-
d4d
tag
válasz weres78 #35344 üzenetére
Lehet hogy csak azt mutatja hogy MO-n élünk.
Az angol Karcher oldalt nézegetve a K2-t kivéve (2 év) 3-5 év garanciát adnak a mosóikra. Ugyanakkor "All Professional products in the online shop are covered by a 1 year warranty."
De az Ausztrál oldalukon K4-től K7-ig 7(!) év garanciáról írnak ami úgy áll össze hogy 5év plusz még 2év online regisztráció után. Ez a 2018 áprilisa után vásárolt mosókra érvényes. Még a K2-re is megadják az 5 évet ugyanígy 3+2év formában. Közös az angol oldallal hogy a Pro termékekre viszont ők is max 1-2 évet vállalnak.
A magyar oldalon 2 év szerepel a home & garden kategóriánál és ahogy fentebb írtam 1év+6 hónap az ipari gépeknél.
Na most itt hivatalosan mi lehet a magyarázat, mi miért nem kapjuk meg a 3-5-7 éveket? A cég dönti el, szart kapunk vagy egyszerűen törvényileg ez a minimum és hülyék lennének többet adni, ha nem muszáj?
-
TheProb
veterán
Hali!
Utólago szőnyeg patent beszerelés mennyire megbízható "konstrukció"? Illetve hova kell betekerni a kis műanyag szarokat? Illene cserélni a szőnyegeket a Bravo-ban és akkor már jó lenne patentosra megcsinálni, hogy ne csúszkáljon.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
weres78
senior tag
Amikor a saját gépemet kiválasztottam alaposan körbe jártam a témát. A legmeggyőzőbb számomra az volt, amit a szervizben mondtak.
Karcher ami !viszonylag! jó volt akkor, az több 500.000ft-ba került. Ez volt ami viszonylag alacsony fordulaton dolgozott, megfelelő minőségű alkatrészekkel, és megfelelő minőségű szerviz illetve víz mellett hosszú távon is jó lehet. Ezt szervizvezető mondta! Akkor is telis tele voltak munkával! Ő azt tanácsolta, vegyek régi gépet ha karcher kell, és ha szükséges újítsuk fel. Ezzel a probléma annyi, hogy arany áron van a gép, ha van egyáltalán. Szóval régen nagyon jó volt, most pedig él a cég a régi hírnévből.Külföldi több gari lehet sok minden miatt. Lehet a gép sem ugyanaz...?
[ Szerkesztve ]
-
newmoonlight
senior tag
Hááát... ez a sokéves garancia autók esetében eléggé "nesze semmi, fogd meg jól"-dolog. A Mercedesekre adtak anno 30 éves átrozsdásodás elleni garanciát, ami tök jól hangzott, csak az volt vele az aprócska gond, hogy a tulajnak 30 évig gyári garanciális szervizekre, kötelezően előírt átvizsgálásokra, ill. kezelésekre kellett hordania az autót. A csillagászati gyári szervíz-óradíjakkal. 30 kőkemény évig... Mindezt persze csupán annak érdekében, hogy a korrózió-probléma ki legyen védve. Azaz az autó összes többi eleme atomjaira is hullhatott. (Meg persze eközben műszakilag rommá avult az autó, ami egy Mercedes-vásárló esetében szintén nem irreleváns.) Gyakorlatilag gazdaságilag tök értelmetlen az egész. (Kb. nulla db ügyfél is vette igénybe.)
A Lexus (is) elég pontosan be tudja lőni, hogy milyen futásteljesítményig nincs különösebb gond az autóival. Feltehetően kiguvadt szemekkel lesik a futás/meghibásodás-grafikonokat és ahol sarkosabban kezd el kunkorodni a görbe (200-250 e km-nél), ott (ill. az előtt) húzzák meg a vörös vonalat. Sok kockázat így (részükről) nincs a dologban, ellenben 10 évig ellátják munkával a 20-30e Ft-os óradíjjal működő szervizeiket plusz van kinek eladni az aranyáron kínált gyári alkatrészeket.
(Ha már Lexus...) Az elektromos autó is tök cool, mindaddig, amíg az újonnan min. 10-12 MFt-os hangtalanul surranó, szupergazdaságos csodában nem kell 6-8-10 éves korában akkut cserélni 6-7 MFt-ért.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
pècsimunkás
addikt
Nem volt ipari kategória egyik sem . De havi 1-2 szemèlyauto vagy furgon mosás azèrt ne legyen már sok .
A profi cuccnál kevesled a garanciát , de ha azt mondom, hogy egy rakás xar volt mindkettő , ès 2 èvesen elromlott , azt firtatod . Nem szemèlyeskedni akarok , fèlre ne èrtsd . Èn többet Karchert nem veszek . Sem profit , sem olcsóbb kategóriájut .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Formaster
addikt
válasz newmoonlight #35348 üzenetére
Az elektromos autóban nincs igazad, először is nem korhoz hanem ciklushoz kötik az élettartamot. Másodszor pedig vannak már komoly tesztek, Teslák túl a félmillió km-en 90%+ akkukapacitással. Aztán ott van az is, hogyha kell is, nem feltétlen a komplett akku pakkot, hanem csak néhány cellát cserélnek, amik tönkrementek, mint az említett sokat futott Teslák esetében is.
Ugyan még lehet költségvetést is írni, csak az alap szervizek, kopó alkatrészek és az üzemanyag többlet már lassan feléli egy akku pakk árát egy 10 éves autóban, futásteljesítménytől függően (mindkét esetben). Aztán a meghibásodási lehetőségek száma jóval több, ahol csupán a motor több ezer alkatrésszel többet tartalmaz. Ugye nem kell ecsetelni, kettőstömegű, autómata váltó/autómata váltó kettőstömegűvel, kokszosodás, turbóhalálozás, közös nyomócsöves injektor rendszer, vezérműlánc reccsenés, csak hogy néhány napi szinten előforduló hibát említsek, mely mind egyesével minimum fél milla és milla közötti javítási tétel, ha nem márkaszervizbe viszed.
Ezzel szemben a villanymotor egy faék, még a fékeken is spórolsz a visszatöltésnél. Egy BMW i3 két éves szervizperiódusa kimerül a fékolajcserében, hogy hAndrást+++ idézzem.
Szerk: + ösztönző erő az állami támogatás, ingyen parkolás. Nem véletlen van ennyi zöld rendszám pesten.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest