Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz Speciali #7976 üzenetére

    "mivel pont ez a szerepe a védőföldelésnek, hogyha a testre kikerül a fázis, akkor lecsapja az automatát, mivel rövidre zárta az áramkört."

    Kisegítenélek ebben, mert idézett okfejtésed teljesen helytelen.
    A védőföld nem más, mint olyan elektromos készüléknek, amelynek vannak kívülről érinthető fém elemei, ezen elemek egy kis ellenállású vezetékkel közvetlenül a földbe irányított vezetéke.
    Ha a fázis a fém alkatrészre kerül, akkor ez a védőföld zárja az áramkört. Ha hiányzik, akkor az ember lesz a vezető, ő fogja a földbe vezetni az áramot, és csakis ő.
    Baleset így is lehet belőle, de nagyon ritkán halálos kimenetelű. A következők miatt: Az emberi test egy vezetékhez mérten igen nagy ellenállással bír, ezért az áram a könnyebb utat (a kisebb ellenállást) választva zömmel a vezetéket választja. Tehát ha egy védőföldelt készülék meghibásodik, és Te a fém részét működés közben megérinted, minden esetben része leszel az áramkörnek (párhuzamosan kötött fogyasztóként fogsz működni) abban az esetben, ha a cipőd talpa nem gumi, vagy mondjuk közben hozzáérsz gyakorlatilag bármilyen épületgépészeti csőhöz (víz, gáz, fűtéscső), ami fémből van, vagy más módon a földbe segíti az áramot. (Ha nem érintkezel a földdel, nyugodtam megmarkolhatod a fázist, - azért ki ne próbáld, mert ha valamit elhibázol, agyonvághat! - semmi bajod nem lesz. Része leszel a feszültségnek, de áram nem keletkezik.)

    Ha ebből érted a lényegét, célba értem. Ha nem, úgy rajzolhatok Neked egy modellt, amiből a hülye is megérti, mi a védőföld lényege.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák