Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petek

    tag

    válasz Ck. #15972 üzenetére

    Azt mar leirta 2 kollega, hogy miert nem erdemes megprobalkozni a magyar kocsit itt hasznalni, de azt en sem ertem miert van olyan rossz velemenyed az itteni hasznalt autokrol. En ugy tapasztaltam, hogy olcsobban lehet megvenni itt a kocsikat egy ugyanolyan allapotu magyarhoz kepest. Az sem igaz, hogy nem szervizelik az autokat, de en mindig csak full service history-val vasarolok. A leinformalhato eloeletu auto nyilvan dragabb, de ez mindenhol igy van. A masik pedig amit a tobbiek is irtak es nekem ez a vesszoparipam, hogy hasznaltban csak manualis valtos szivo benzinest szabad venni. Tovabbi apro trukkok: Mindig ''rancfelvarott''-at vegyel, a tipushibak nagy reszet a modell eletciklusanak a masodik felere szepen kijavitjak. Nezz utana netes forumokon a kiszemelt modell jellemzobb hibainak es ellenorizd le oket a megvasarolando auton. Sosem megyunk esoben es sotetben valamint sietve autot venni. Ha valami szokatlanra leszel figyelmes es az elado nem tunik egyenesnek es hatarozottnak, akkor setalj el rogton. Mindig probald ki az autot ( ehhez valoszinuleg szukseged lesz egy ideiglenes biztositasra, ha maganszemelytol vasarolsz). Ha nem tudod mire figyelj a probauton, akkor vigyel magaddal valakit aki jartasabb a temaban. Probalj ki mindent, hogy mukodik-e. Gondolok itt peldaul: elektromos ablakok, klima, hi-fi, napfenyteto, elektromos ules, tempomat, ablaktorlok, az osszes gomb amit talalsz es minden berendezes. Nezd meg az osszes gumi allapotat, az asszimetrikusan kopott gumi biztos jele valamilyen futomu hibanak, lehet, hogy csak egy beallitas, de akar komolyabb kiadast is jelezhet. Idealis esetben a negy gumi egyforma modell kell hogy legyen es egyenloen kopott, ha az egyik tengelyen levo kulonbozik a masiktol az hatranyosan befolyasolhatja az auto iranyithatosagat a kulonbozoseg merteketol fuggoen. Ha egy tengelyen talalsz kulonbozo gumikat, akkor a sajat erdekedben mindenkeppen ki kell majd cserelned azonosakra, de az is valoszinu, hogy a futomuvel is lesz bajod, ha sokaig hasznaltak a konfiguraciot. Ha azt mondjak, hogy van service history, akkor nezd is at tuzetesen a szamlakat es az elvegzett munkakat, elotte tajekozodj az auto eloirt szervizelesevel kapcsolatban, igy lathatod, ha valami nem lett elvegezve. Mindig ellenorizd le az auto eloeletet, nincs-e rajta hitel. Vesd ossze a forgalmiban talalhato alvaz/motorszamot az auton talalhatokkal, valamint kerd el az elado jogsijat es bizonyosodj meg rola, hogy o az auto jogos tulajdonosa. Mindig irjatok mindenre kiterjedo adasveteli szerzodest, rogzitsetek a vetelarat es a kifizetes tenyet, legyen egy cheklist, hogy mik kerultek atadasra, ora allas stb. Orakig tudnam meg sorolni, de van egy halom nagyon jo leiras a neten, ha kell, akkor linkelek is egyet neked, vagy segitek amiben tudok. De a lenyeg: megfontoltsag es turelem.

    In vino veritas

Új hozzászólás Aktív témák