- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPad topik
- Asztrofotózás
- Vezetékes FEJhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
ph A két színben készülő, Infinity szériás újdonság lebegő dizjnnal különíti el a kamráit, és kompatibilis a "lopakodó" alaplapokkal.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
gp A bejelentéssel együtt egy rövid előzetest is kaptunk a játékhoz.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
M@rdel
őstag
-
sakal83
addikt
Ertem, de egy 380 hazon belul szignifikansan jobb, mint a 460 kb ugyanazon arszinten. Majd szepen kifuttatjak a 380at es barbatrukk...
Nagyon inkorrekt hozzaallas. Mint amikor a kremturo toltotomeget lecsokkentettek
Azert szeretem az amdt; mert mindig voltak jo huzasai. 290 iksze tetelenek lehetosege. 7950/7850 brutalis oc lehetosege. 2900pro xtve tetelenek lehetosege. 5850 tuningolhatosaga. 4850 brutalis ar ertek arany. maga az x800gto
Most meg a csodaigeretek maradtak majd a magyarazasok. Miert nincs 480? itt a kerdesnek sem szabadna felmerulnie
-
nagyúr
cbase tesztelte ezt nemrég. sokkal jobban szór, 0-15%tel van a polaris ugyanolyan feltételek (rop, órajel, shaderszám, stb.) mellett a tonga előtt, átlagosan 6,7%kal.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
HSM
félisten
Azt nem tudom, mennyire javították ki a megjelenéskori hibáit. De csak idő kérdése szvsz, mikor lesz hibátlanra megcsinálva. Nálam a mostani 290-es MSI Afterburnerrel van beállítva, PowerPlay OFF, Unofficial OC mode, -80mV-on, a gyári 1000/1250Mhz-én, teljesen jó.
Nagyon csábító lenne mondjuk húzni rajta 100Mhz-et még, csak éppen +100W azonnal, szval inkább úgy döntöttem, elég lesz nekem ennyi.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
A Wattman tényleg gáz, de azért azt tedd hozzá hogy a Refhez gyártották, mindenki átterveztette a PCB-ket más VRM más minden, és szerencsétlen Wattman kap egy csomó hamis adatot a kártyáktól és azokból dolgozva kellene helyesen működnie.
Az lenne a legszerencsésebb ha mindenki csinálta volna a saját húzó progiját a saját kártya adataival
MSI , Sapphire stb és a Wattmanban mindet külön külön hitelesítették volna és amíg az meg nem történik nem engedélyezik rá a használatát.
A rendszergazdák is csinálnak egy tesztkörnyezetet ott letesztelik és csak utána eresztik rá a teljes gépparkra -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha GPU fps-t akarsz, akkor ki kell menteni FCAT-tal. De jó még a Mirillis Action! benchmark része, mert ott a gyártókkal a cég együttműködik, és kimenti az összes kódolónak küldött tartalomról a meghajtó információját, vagyis effektíve alkalmas a GPU fps mérésére. A Mirillis Action!-nek az az egyetlen hátránya, hogy fizetős, illetve a mentés miatt direkt támogatás kell a meghajtókhoz, vagyis egy-egy új GPU támogatásának beépítése kb. egy hónap.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a különbség, hogy a CPU fps nem tudja mérni az aszinkron compute előnyét, ha az képátlapolást csinál, mint mondjuk a Doomnál. Ez egyszerűen láthatatlan egy külső program számára.
Nem véletlen az előny, mert a shader intrinsics előnyét képes a PresentMon is mérni. Természetesen jobb lesz a Vulkan mód, mert gyors kódokat futtathat a Radeon. De egyébként, ha lenne ilyen lehetőség OpenGL-en, és leportolnák ezeket a kódokat erre az API-ra, akkor itt is mérne ekkora gyorsulást.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A post-process 8xTSAA-val átlapolja az új frame elejét. Ehhez kell egy present a compute parancslistán. Ezt a PresentMon nem látja. A Doom minden frame-nél csinál ilyet. Külső programból is van rá megoldás, de ilyenkor a PresentMont úgy kell tervezni, hogy az adott alkalmazás adott GPU-n való futásához igazodjon az elemzése. Ilyen verzió még nincs belőle.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Vagy Abu bele akarja számolni az N-1-edik már legenerált és eltárolt framet is az fps-be
@Yany: Lehet csak pletyka vagy félreértés, de olyat olvastam redditen, hogy állítólag ki is fogják hagyni megjelenéskor a dx12-es modot, mert nem hozta a várt eredményt.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. Mindenképpen lesz egy grafikai present, csak nem az lesz, amit a PresentMon-nak mérnie kellene.
Igazából akkor mér jó CPU fps-t a Doomban a PresentMon, ha az AA nincs kikapcsolva és nem 8xTSAA van beállítva.Valójában egyébként GPU fps-t kellene mérni, mert a DX12 és a Vulkan is multi-engine API. A CPU fps-t mérő Fraps azért volt jó régen, mert a GPU fps is lényegében ugyanaz volt, hiszen a DX11 és az OpenGL single-engine API volt. A CPU fps és a GPU fps között nem volt csak 1-2% különbség. Persze nyilván a Fraps esetében is voltak problémák, amire az FCAT rávilágított, de az fps akkor is jó volt. A DX12 és Vulkan alatt a CPU fps a GPU fps-től 10-20%-ot is simán eltérhet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A multi-engine felépítés miatt ilyeneket lehet csinálni az új API-kban. Nem minden játék csinál ilyet, de a Doom és az új Deus Ex igen. Régen nem lehetett, de ma eléggé jó ötlet mondjuk meghívni egy presentet a compute futószalagra, aminek nincsen a CPU oldalon látható nyoma. Ez elég nagy eltérést okozhat a CPU fps és a GPU fps között. A Doom az kijátszható azokkal a beállításokkal, amire nincs aszonkron compute. A Deus Ex nem játszható ki, de arra szerencsére van beépített mérő.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régen nem. Nyilván single-engine volt az API, nem lehetett más a CPU és a GPU fps.
Az aszinkron compute egyik egzotikus felhasználási módja a késleltetés csökkentése. Elsődlegesen a konzolokon használják ezt a lehetőséget, de a Doom és az új Deus Ex áthozta PC-re is. Valamivel kisebb lesz az egész rendszer input lagja ilyen formában, ezért szerencsés ezt alkalmazni.(#25082) lee56: Akármilyen külső program jön, semmi sem fog tudni GPU fps-t mérni. Erre csak az alkalmazás képes, ha a fejlesztő beépített egy ilyen mérőt a programba. Ez ma szerencsére jellemzően megtörténik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
- az fontos, hogy ezekkel az új API-kkal a CPU-limit értelmezése megváltozik. A limitet engine-enként kell érteni. Régen azért volt ez az egész mindegy, mert single-engine API-k voltak, de ma mindegyik új API multi-engine, és mindegyik játék rá multi-engine. Tehát a vizsgálatnál is figyelembe kell venni ezt a szempontot, mert attól, hogy az egyik parancslista limites még nem biztos, hogy az a másik, vagy nem biztos, hogy limites a fő parancslista. Ezekkel az új lehetőségekkel nagyon sokat bonyolódtak a régen egyszerűen értelmezhető dolgok.
- egy teljes scene-hez egy frame tartozik. De ahhoz, hogy ezek a trükkök működjenek a scene is szegmentálva lesz, tehát lesz egy kicsi részscene és egy nagy résscene, és ezekből lesz egy GPU frame. A két részscene persze megfelel egy teljes scene-nek. Emiatt iszonyatosan sok a trükközésre a lehetőség.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a frame time nem stimmel, akkor nem stimmel az fps sem. Gondolj bele, 1000/(2+2/2) az nem ugyanaz, mint 1000/(3+2/2). Pedig csak a frame time adatot változtattam a példában (3 vs 2).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aha. Már látom, hogy hol csúszunk el.
A frame száma nem számít. Régen azért lehetett relatíve biztonsággal összehasonlítani a CPU fps-t a GPU fps-sel, mert két present között eltelt ms, majdnem megegyezett a frame számításának ms-ban mért idejével. Ez a single-engine feldolgozásnak volt köszönhető. Ma az a probléma, hogy a multi-engine alatt ez nem feltétlenül igaz. Lehet olyat csinálni, hogy a presentek közötti ms eltérjen a frame számításához szükséges időtől, hiszen tulajdonképpen konkrétan az a trükk, hogy a presentek meghívásával játszol.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Habez így van, és a rop tekintetében tulajdonképpen ennyire kiegyensúlyozatlan volt a p10, akkor Figyelembe véve, hogy az nvidia lapkáinak teljesítmény/mm^2 mutatói miképp romlanak lefelé (értsd: nem került volna 20-25%-kal több tranzisztorba), szerinted miért nem került bele?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
Igen itt a részvénypiac fog nagyon érzékenyen reagálni ha a H1-et nem tartják be.
Én így első blikkre azt mondom ha nem hoznak ki legalább egy Vega kártyát, elég egy is nem kell mind a négy de ha egyet sem akkor szerintem be fog esni a részvény 8 alá.
Azért gondoljunk már bele:
AMD Radeon R9 390 390X Release Date16th June, 2015 KÉT ÉVE nincs utódjuk!
Azóta nincs középkategória teteje...se felső kategória újra kiadva.[ Szerkesztve ]
-
SaGaIn
senior tag
Amúgy az is lehet hogy tényleg szar a kihozatal és azért nem jön, plusz lehet hogy a bányászok már előre lefoglaltak nagyobb tételeket, nyilván azokat szolgálják ki előbb.
Nem kell előre leírni. Tény hogy lassan 8 hónapja tologatják, de hát AMD -nél ez már csak így megy.
Aztán egyszer csak megjelenik. csak nehogy rá egy hónapra jöjjön a volta és gyorsabb legyen. Mert akkor Gamer szegmensbe nem adnak el belőle sokat.De nem kell károgni meg kárörvendeni, el lehet menni GPU fejlesztőnek, ha azt hiszed olyan könnyű, és csak azért csúsznak, hogy magukat és téged szivassanak. Hajrá
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
nagyúr
tbh, azért annyira nem meglepő, hogy csúsznak. az amd kisebb cég, mint nv, és még kisebb, mint az intel, de ennek ellenére mindkét fő termékcsoportjukból egy komplett portfóliót hoznak ki idén. az intel ebbe már rég belekavarodott, most a hedt szegmensben hozzák a skylaket, amit 2014ben jelentettek be, és 2015ben jöttek ki vele elsőként a desktop szegmensben.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
arabus
addikt
Tehát maradhatunk a 185-190 wattban.
Akor volt itt valakinek igaza is!
Aki azt mondta hogy nem 150.
Az a 65w mobilra hát majd idövel kiderül de hát
mégse tehetnek amd procihoz nvidiát az hogy nézne ki?
480-at megint nem mivel kifutott.
Nade lényeg a lényeg ha ingyen hajigálnák utánam
akkor sem kinlódanék vele!Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
Tényleg pofon mikor jelenlegi árakon két honap alatt visszajön a vga(k)
ára.Amd-sek is kacsingatnak uj coinok felé.Nvidia-k meg szépen
nyomnak zcash-t.Mert amugy tényleg nem jo üzlet 2havonta egy vga ingyen?
Ha van pénzed 12 vga 2 havonta ingyen?Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
#45185024
törölt tag
Igen vannak rá megoldások csak abban vitáznék a gondolatmenettel hogy
a piaci kereslet kínálat törvény mindenkire vonatkozik.
Ha a világon mindenki hirtelen valami oknál fogva narancsot akar venni, akkor először elkezd felmenni az ára az irracionálisig majd készlethiány alakul ki
Utána valaki feltalálja hogy cukrozott citromot árul mert az "majdnem olyan", de ez azzal is jár hogy a citromnak is fel fog menni az ára ![ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
-
HSM
félisten
"Szóval, ahogy a bitcoin esetén, most is gold rush van, és jól csak az jár, aki korábban szállt fel a vonatra."
Az azért nagyon ide kívánkozik, hogy akik viszont januárban is bányásztak, és nem adták el egyből, amit termeltek, azok azért bőven kockáztatták, hogy akár egy fillér hasznuk nem lesz, sőt, esetleg az áram/kártyák díjának egy részét is elbukják. Ahogy nagyon sok coin-nál lett ez a szitu, hogy kb. sosem hozták vissza a beléjük fektetett munkát.
Szóval azért itt többről van szó, minthogy néhányan "jól jártak".[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Ezt írja is, hogy még olyan 10%-ra számít, de itt azért elég sokat kéne javulni mindenhol. A GP104 mégiscsak egy 300 mm² "kis" chip ez meg egy 500-an felüli óriás nem ezen a szinten kéne lennie. A legnagyobb javulás a ROTTR-ben van, de még úgyse éri be a 1080-at (na meg a Fury eleve szívott a 4 GB miatt, elég csak ránézni az 1440p frametimera).
Szerk.: Ok, várjuk
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából mindegy a shader típusa. A TressFX új verziója például vertex shaderen belül is használja. Inkább úgy fogalmaznék, hogy compute shaderen lesz a legelterjedtebb, de leginkább azért, mert egyre több dolgot compute shaderben írnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Most tart az 1080 ref +10%-on a történet és még van hátra 3 hét reszelgetni a drivert.
A PR bemutató gamekre én is kiváncsi vagyok, Doom 4k meg a Prey-en kívül ami ütne ha a Battlefront 2-nek valami bétáját mutogatnák vele (novemberi a megjelenés azzal még nem jöhet)
Ott már tudnának feature-özni. -
beef
őstag
-
HSM
félisten
"AMD technológiai lemaradása továbbra is jelentős"
Én azért ezzel erősen vitatkoznék. Amennyit én látok ezekből az architektúrákból és működésükből nekem az a kép alakult ki, hogy a zöld oldal csinált egy architektúrát, ami a modern API-k egy jelentős részhalmazán pokoli gyors és hatékony, és ebből élnek az utóbbi 2 vagy három generációban, a számozást attól függ, hogy nézzük. Mivel rendkívül elterjedt kártyák lettek, így a programok is emiatt ezekre a hatékony részhalmazra korlátozódtak az utóbbi időben, és ez eléggé bevertte a szöget a modernebb AMD cuccok koporsójába, hiszen a plusz funkciók hatékony megvalósítása tranzisztort kért, viszont ezek a kihasználás hiányában csak a fogyasztást növelték, miközben sebességet nem adtak hozzá a rendszerhez. Számomra technológiailag már a Polaris is űrhajónak tűnt a konkurencia megoldásához képest, a Vega meg aztán főleg, de nem sokat fog ez érni, ha a meggyőző piaci fölény miatt messze el fogják kerülni a fejlesztők a funkciókat, ami a zöld kártyákat kifekteti. Elég morbid egy helyzet, ami azt illeti.Szívesen megkérdezném erről néhány tapasztaltabb engine fejlesztő véleményét.
Igen, a Fiji-nél nem volt szerencsés, hogy csak 4 háromszöges volt a setup, és vélhetőleg nagy a késleltetés a HBM-el, ezek nem voltak túl szerencsés tulajdonságai, de ezek már a Vega-ban javítva lesznek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- MSI MS-V186 Nvidia Geforce GT330 768MB GDDR3 192-BIT videókártya
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T1000 - Low profile (LP) + P2000 5Gb, RTX 4000 8Gb
- AMD RX 6xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- MSI GTX 1050 TI OC 4 GB GDDR5 PCI-E videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen