Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #46319 üzenetére

    Pontosan ez a lényeg, és amíg a Steam nem szűri normálisan, hogy egy gépet ne regisztráljon a rendszer naponta mondjuk tízszer, addig ebből sokra nem megy senki. Az nem elég, hogy a kínai adatokat kitiltjákk, mert ott érződik ez a probléma leginkább. A többi esetet sem kellene a szőnyeg alá söpörni. De igazából évek óta szarik rá a Valve, nem hiszem, hogy ebben bármi üzlet is lenne számukra, így semmi erőfeszítést sem tesznek azért, hogy rendbe hozzák.

    Igazából a kínai adatoknál, amikor ez a probléma a felszínre került, ott kellett volna azt csinálni, hogy helyreteszik magát a működést. Ehhez képest, annyit tettek, hogy kitiltották az adatok egy részét. De ettől a felmérés ugyanúgy szarul történik meg, mert a hiba, ami miatt az adatok jó részét törölték, benne maradt a rendszerben.

    Persze azt is megértem, hogy nekik ez az egész csak púp a hátukra.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #46322 üzenetére

    Nekem meg az elmúlt két évben nem dobta fel. Ez is a gond része, de a nagyobbik baj, hogy figyelmen kívül hagyja a Valve a statisztika módszertant. Inkább azt csinálják, hogy nem reprezentatív a statisztika, aztán szarnak bele. Mert sokkal drágább lenne törődni az adatok szűrésével.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Televan74

    nagyúr

    válasz b. #46322 üzenetére

    Nekem 2-3 éve volt talán hogy utoljára feldobta Radeon kártyára a felmérést. A steam egy lófütyi ebből a szempontból.
    Tény hogy a szoftveres töketlenkedés(driver) nem tett jót a Navi szériának, de hogy nincs a listában benne vagy csak alig fellelhető módon,ez bizony hiba mert abból is fogyott, nem is kevés.

    [ Szerkesztve ]

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46377 üzenetére

    Igen értem én :) A válasz az annyi FPS van a 5700-nak Minecraft RT alatt mint egy Final Fantasy 7 remake-n egy 2080TI-nek :DDD
    (AMD apun 60 fps)
    De hogy a komoly részével is foglalkozzunk azt nyílván nem tudjuk megmondani hogy mennyivel jobb egy konzol minr az rtx sorozat ha mindkettőben van dedikárt RT mag, viszont a viszonyra vannak hivatkozások!
    Frissítsük fel kicsit az emlékezetünket.
    API-agnosztikus RT: DX11 alatt futó eljárás ami nem használja a DXR API-t. (DX12 HW agnosztikus API )
    Erre voltak konkrét mérések mégpedig Neon Noir Benchmark-al.
    Itt az akkori driveres szinten lévő játék teljesítmény:

    És emellett nagyon nagyon érdekes hogy alakult az általad kért 5700 RT teljesítmény ;)

    DF Link
    Itt az látható hogy borult a bili, nem jött be a fine vine legenda és a RDNA1-s fele akkora GPU megverte a Radeon VII-et ami ugye GCN.
    Nyugodtan odateheted a big Navit is tudjuk az RDNA2 50%os teljesítmény fogyasztás javulást és hasoló az órjel emelkedés is 1440P Ultra:
    46 --> 62 --> ~ 78-80 FPS
    Nem használva a DXR API-t !
    Ez nyers teljesítmény de elég ahhoz hogy Te játsszál.
    AMD arra törekszik és ezt nem akarod elfogadni hogy csökkentsék a RT teljesítményéhségét , akár részleges RT-vel ahol csak a fényes felületekre fog hatni akár csak bizonyos mozaikokra , vagy valamilyen gyengítésével.
    A DLSS2.0 és a FidelityFX is csak egy eljárás ami arra jött létre hogy elviselhetővé tegyék az RT igényét.
    (példa :artificial intelligence-vel (AI) javítják fel orvosdiagnosztikai felvételek képét)
    De a cél hogy RT önmagában futtatható legyen 60 fpsen külső más csökkentő eljárások nélkül és lehetőleg nem csak a legfelső kártyán.

    GeryFlash: Igen fehér keresztény heteroszexuális férfiként is olvasom az Indexet ;) annyi legyen a mentségére írva hogy frissítették az eredeti cikket, ő valószínű lefordította és kiadta, nem tudjuk hogy mi volt a frissítés előtti forrás. De a legnagyobb hibája hogy nem olvassa a Prohardver AMD találgatós topicot hisz az a tudás esszenciája ;) és itt megírták többen hogy fake.

    [ Szerkesztve ]

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46380 üzenetére

    Több érdekes adat is van ott a táblázatokban pl a Metróé de maradjunk a tárgynál.
    Akkor ebből azt kell leszűrni szerinted hogy azért van több mint 20 fps eltérés a 2060RTX javára mert az RTX kártyák használni fogják a Crysis Remasteredben DX11 alatt az RT magokat ?

    "semmi köze hozzá az AMD nek" ???
    lejár a szerkesztési időm erre már nem tudok ráfűzni

    Ööö a megfejtés 0=0 ugyanis a FF7 remake exclusive jelenleg :D NO PC
    Az Abu által aláírt piros póló a héten sem kerül kisorsolásra :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46444 üzenetére

    HÍRCSOKOR:
    Na akkor a Popularhardver felé nyitás keretében a többieknek is.
    NV megvásárolta a Mellanox nevű céget 7 milliárd dollárért, ami nem kis pénz, hát még jó hogy nem az AMD jutott eszébe ;)
    Tudom ez így elsőre OFF-nak tűnik itt, de hogy nem az az biztos mert rengeteg hatása lesz AMD-re ezeket már szépen lehetne is kezdeni kielemezni itt.
    A cégről nagyon röviden annyit kell tudni hogy sok licensszel rendelkezik, és a b. által felsoroltakon kívül a nagy fürtös szuperszámítógépes összekapcsolások mestere. Itt meg mást se hallunk hogy fine wine, fine wine.
    Azt majd NV fórumon kibeszélik mi mindenre jó ez nekik, ami engem ebben nagyon birizgál az a birtokolt licenszek.
    Mondhatja e azt egy cég hogy ezt Te NEM használhatod pl ha tudja hogy pl épp most tetted bele az EL CAPITAN-ba.
    Vagy menjünk tovább a gondolatmeneten mondhatja e azt hogy olyan árat mondok ami elképzelhetetlenül magas érte?
    A konzol is jó példa erre mert az AMD CPU- GPU szentélybe az SSD NVME csatolós pedig van AMDnek szabadalma gyors adatösszeköttetésre.

    Haladjunk tovább.
    Hamarosan ITT az első RDNA2 GAMEPLAY !!!!
    Bezony kiderül mit tud.

    Remélem mindenki látta tegnap az Assassin's Creed Valhalla demót
    Na ez mégjobb lesz :D
    és ha már itt vagyunk a RT mellé jön a VRS (Variable Rate Shading).
    kedves NV-s olvasóink most ne figyeljenek ide
    és ha jön ez az "újdonság" akkor már nézzünk meg róla egy friss analízist a Digital Foundry tollából.

    már csak egy gondolatom van, nyugi mindjárt jön a szünet és mehetsz a hűtőhoz :) de a reklámot előtte mindig meg kell nézni ez a szabály :) nézzük meg a PH reklámot a lap tetején.
    Váltsunk a felhőre! mondja.Remélem nem használtok reklám blokkolót rosszcsontok. Hogyan tudnánk játékokkal a felhőre váltani ? Háát mi lenne ha segítséget kérnénk? és megbíznánk mondjuk egy közepesen ismert céget hogy grafikus technológiákat fejlesszenek ki a növekvő felhőalapú játékpiac számára.
    Ha azt mondom Star Swarm nem biztos hogy mindenkinek beugrik
    de ha azt mondom hogy a NITROUS motorral akarják ezt megcsinálni akkor már sokaknak bevillan az oxidegames neve.
    LINK

    [ Szerkesztve ]

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz b. #46448 üzenetére

    Én nem néztem a videót, nem érint az AC széria, de ez a képek alapján nem túl acélos. Reméljük csak a video+encode miatt, de mondjuk trailer-nek... Azokból még az in-engine változatokat is fe lszokták tekerni, hogy jól nézzen ki.

    Ennyire nem lehet gyenge az új szupererős xbox...

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz b. #46466 üzenetére

    Persze. Próbálják egymás vitorlájából a szelet kifogni, de ez sose volt másképp.

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46466 üzenetére

    Igen abszolút egyetértek veletek próbálja roncsolni az NV bemutató nagyságát sok újdonsággal az Amd . Na most amiket felsorol azokat ugye párhuzamosítani lehet NV technológiákkal.
    TressFX, FidelityFX aki egyedül ott árválkodik egyelőre a nagy AI könyvtárba. Nekem kicsit fura hogy egy hétig tart.
    Azért ilyen nagy volumenű dolgokat biztos nem fognak minden nap bejelentgetni , meg volt is már ilyen minden hónap x-edikén bejelentünk majd valamit és az sem sült el túl jól ;)
    Ez a hét arra lesz jó hogy kijelölje az erővonalakat.
    Nem tudom NV mivel akar most robbantani. Maga a Samu 8nm elvileg olcsóbb mint a 7 és a 10est sokáig kitaposták.
    Tehát elvileg emiatt NV továbbra is a nagy monolithben gondolkozhat.
    AZ AI meg RT bőven el tudná vinni ezt az egy hetet a hátán AMDnek ha valami érdemlegeset mutogatnak tehát picit cizelláltabb művészi munkákat mint a bizonyos csupa krómdemó.
    Itt egyértelmű hogy az elérhető árú RT-re kellene építeni viszont akkor ugye a kártyák se mehetnének 280 fölé... (nem 2080-at írtam)
    Egyik barátommal sokat beszélgettünk erről az oxidegames hírről a héten.
    Mondjuk itt senki nem szólt hozzá de azért az egy érdekes kérdés hogy az RTS eleve halott vagy megmenthető- e még megfelelő AI függvényekkel és akar- e ilyeneket kihozni valaki egyáltalán ?
    Vagy csak azért nem lett sikeres mert zöld lámpások ennyire elzárkóznak amd fejlesztésektől.
    De 7 alkalom még mindig nagyon soknak tűnik.

    [ Szerkesztve ]

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #46469 üzenetére

    Valószínűleg Arcturus/CDNA.

    VAgy valami még ennél is semmitmondóbb event.

    Nem hiszem, hogy RDNA-val hozakodnának elő, amikor még mindig szerencsétlenkednek az 5600X memóriáival, és az 5600M és 5700M is MIA

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46471 üzenetére

    Szeretném bemutatni az új önvezető autónkat. Ön vezeti :D

    Xbox Series X First Look At Gameplay - Inside Xbox
    (Full Presentation)

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #46478 üzenetére

    A multiplatform címek biztosan nem. Ezeknek azért futniuk kell Xbox One-on és PS4-en is. Tehát technikailag egy rakás platformot meg kell céloznod, és nehezen tudsz igazodni az új konzolokhoz. Azon kívül persze, hogy felnyomod a textúrát, az effektek minőségét, vagy szimplán 4k@120Hz aztán jóvanazúgy. Esetleg ennek kombinációja és akkor 4K@60Hz. De amíg célozva van a mostani generáció, addig a lényeghez, vagyis a szupergyors adattárolóhoz nem lehet hozzányúlni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #46480 üzenetére

    Ha már kiadod a játékot PS4 Próra, akkor onnan tényleg pofonegyszerű a Slimre is megcsinálni. A limit ugyanúgy a HDD mindkét gépben. A többi különbség pedig egyszerű szövegfájlban kezelhető, hogy melyik effekt/paraméter milyen legyen.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • szmörlock007

    aktív tag

    válasz b. #46478 üzenetére

    Sonytól 2021-ben már biztos jönnek igazi next-gen címek (pl horizon 2), mert azok már csak ps5-re fognak megjelenni. Microsoftnál ha jol tudom még 2 évig az exklúzívok jönnek One-ra is szal ott ez kicsit késhet, persze lehet rosszul tudom.

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46478 üzenetére

    Valóban nem voltak szemkápráztató alkotások mint vártuk...
    Talán a Disintegration, a Second Extinction, és a Bright Memory Infinite-nek volt egyedül jó motorja, ez utóbbi nem Ray Tracinges ? Van itt sok sasszemű majd megmondjátok
    Vagy csak mindent nyakon öntenek vízzel és azért tűnik annak?
    Nekem ebben az egészben a katyvasz a legnagyobb bajom
    egy piros szemű (rupszi kedvéért) Lómai pajzsos katona kiugrik a vízből akire gépfegyverrel lősz, a szupererőddel megállítod a levegőbe és szétvágod darabokra, ehhhh
    megnézte a Mortal Kombatot a Crysis-t meg az Elveszett Légiót és na csináljunk egy játékot :)

    [ Szerkesztve ]

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46543 üzenetére

    Na bedurrant a szoba most kellene váza boltot nyitni tudjatok mit egymás fejéhez vágni ;)
    Nem a forradalmiságról van szó. Erőforrás spórolásról szól.
    Jó azt megértem ha az emberek a RDNA2-vel kapcsolatos demókat várják és a Ray Tracinget szeretnék már látni. Ezt picit megértem.
    De ezeknek a GPU open eljárásoknak pont az a lényege játszanak a fénnyel árnyékokkal hogy réjtrészingszerű játékok születhessenek olcsó kártyákra is nyílt forráskódú alapon.
    Most a beépülésekre megint lehet mondani hogy" UE4-be és a Unity-be őket, és akkor örülés van." Igen de ki vette ki a Direct X 9-ből a meshloadert ? A Microsoft. Hogy megszüntesse a a konkurenciáját a kis 4 fős tehetséges garázs projekteket.
    Igen is kell a nyílt forráskód. Jó... az hogy AMD nem érzi mire vágyik egy europid ember, nem ERRE ami a komunitin van. (mellbimbószőrszimulátor :DDD )
    De szerintem igenis fontos hogy meg legyen a kispénzűek műgyémántja is mert degradálnál vele egy csomó embert..

    [ Szerkesztve ]

  • szmörlock007

    aktív tag

    válasz b. #46622 üzenetére

    Nvidia topikban már írtam de írom ide is: Lisa és Huang úgyis távoli rokonok, lezsírozták ezt is :DDD
    Mindenki az Intel(The Galactic Empire) ellen :DDD :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46622 üzenetére

    Nagyon úgy néz ki lesz egy közös nagy grafikai és főzős topic :)
    Nehéz szétválasztani meddig Semi custom ügy meg meddig semmi közöd hozzá mert már konzol ügy, itt is több dolog összefügg.
    Példának okáért tegnap beszéltünk a mem sávszélességről és valóban felette lett az 1TB/s-nak.(1.6 TB/sec) legalább látjuk mit mutat a 5120-bit HBM2 E.
    És mi a végkövetkeztetése a NV topicnak mit lehet ebből levonni a Gamer kártyákra ? a Tom meg more lav jó megkavarta a vizet láttam már csomó magyar oldal is lehozta konkrétan a 3080 3090 kártyákat nagyon komoly :D

    szmörlock007 psszt ne áruld el nekik de majd úgy csináljuk a VS-t hogy ha nagyon kevés lenne az arányunk (vannak azért erre vonatkozó parák hogy 300 e felett lesz és ott már AMDseknek nem lenne természetes a mosolyuk.)
    Szóval ha kevés lenne az arányunk majd azt mondjuk Koduri Force és összeszámoljuk az Intellel ;)
    Intel nagyon gyenge eredményt prezentált, most nem tudom ez duplázódni, 4*-eződni fog e ha 4 ilyen lapkát köt össze chipletben, de amit Optane árakat látok én nagyon nehezen tudom ráképzelni a kártyáikra Gameren belül.
    De szerintem mindenkinek fájni fog legalább az APUs és alsó szegmensbe, hogy ki veszti tőle a nagyobb piacot na ez számomra a nagy kérdés.

    [ Szerkesztve ]

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #46622 üzenetére

    Erre gobdolt volna Huang, amikor azt mondta, minek cput fejleszteni, amikor a piacról meg is lehet venni?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • hokuszpk

    nagyúr

    válasz b. #46622 üzenetére

    namost ez vagy NV zsuga Infinity fabriccal ?

    Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46630 üzenetére

    Na válaszolt neked a főni.

    Várjál fordítom neked:
    Gratulálunk az Nvidiának az új A 100-as megjelenéséhez és köszönjük hogy az AMD-t választották CPU partnernek.
    Ja és kösz a muffinokat. :N
    Lisa Su
    Ez egy naaagy közös barátság kezdete, ahol Intel amint lesz GPUja nem biztos hogy engedélyezi NV-nek hogy CPU-kat kapjon tőle ;)

    [ Szerkesztve ]

  • szmörlock007

    aktív tag

    válasz b. #46634 üzenetére

    "Ez mögött szerintem sokkal több van, mint látszik."

    Hát alapból idén érkezik egy 200+ petaflopsos szuperszámítógép az USA-ban ahol Nvidia gyorsítók és AMD cpu-k lesznek, csak már a Milan a Zen3-al.

    [ Szerkesztve ]

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #46642 üzenetére

    Egy állam, egy cég = államkapitalista monopólium

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46666 üzenetére

    Alapvetően Fury volt az :) (980TI ellen) , de ez most mindegy, inkább az a fontos hogy az is csak egy vetület, a leggyorsabb az egy tény, és akkor van a teljesítmény /ár , fogyasztás /hő stb aminél már nem mindegy mit hangsúlyoz ki.
    De vegyük azt hogy voltam PlayIt-en két komoly élmény ért az egyik hogy volt egy sor amibe 3000 álltak meg volt egy VIP sor amiben 3 an, és kérdeztem mennyi az eltérés és valami 500 forint volt OHH :)
    A másik hogy láttam KENt a kedvenc youtubberemet oadamentem és volt egy 100 méteres sor ott mellette ilyen 9-12 éves gyerekekből, mondom az ott milyen sor? Az idevár. OHH :D és miért álltak meg egy pulttal előtted? mert ott osszák az aláírásomat meg valami ingyen matricát :))
    Pont ez az a korosztály amit nagyon könnyű befolyásolni, most úgy tudom van valami szabály hogy az olyan játékokban ahol pénzért random loot van fel kell tüntetni ! mert konkrétan függést okoz a gyerekeknél mint régen a cseresznye gép a kocsmákba.
    Nem tudom mennyire jogtiszta vagy etikus gyerekeket célozni hardware reklámokkal hiszen már a "GAMER" felirat, piros csík meg az RGBvel is eladásokat produkálsz, hátha még a kedvenc youtubbere sulykol valamit.
    Eleve kellene valamilyen mérőszám, akár egy konkrét játék FPS e amit ha minden videókártya dobozra ráírnának full hd /2k/ 4kban
    akkor tudná valaki mit vesz, legalább hozzávetőlegesen és ne az eladók ajánlásától manipulálva.

    [ Szerkesztve ]

  • b.

    félisten

    válasz b. #46634 üzenetére

    ...éééésss így kerül bele AMD a Oracle Cloud 2 be, [link] Nvidia upgrdeli a Volta és a maradék Pascalt Ampere 100 -zal..hát ugye hogy ugye :) még ugye a JEDI féle Microsoft döntés is erősen kérdéses, ha még is nyitott lesz újra a dolog akkor az Oracle beleugorhat Nvidiával ( és így AMD vel )a 10 milliárdos üzletbe....

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • #82819712

    törölt tag

    válasz b. #46683 üzenetére

    Örülünk hogy örülsz b. ! Zsíros falat juhhé nem hat ránk a vírus para.
    "Az OCI A100-mal működtetett példányokat óránként 3,05 dollár áron értékesítik GPU-nként az összes támogató Oracle adatközpontban."
    Pontosan mit adnak ezért ez nem teljesen világos.
    Vicces az oracle történetét visszaolvasni:
    "1977-ben Larry Ellison, Bob Miner és Ed Oates megalapították az Oracle elődjét, a Software Development Laboratories céget. Az Oracle 1-es adatbáziskezelő, 1978-ban készült, assembly nyelven írt verziója PDP-11 mikroszámítógépen, RSX rendszer alatt, mindössze 128 KB memóriával működött."
    Most ezzel ugye nem az akarod mondani hogy már nem férnek el a 128 kilobájtban ? :DD

    apatyas Tömörítési eljárás?
    Volt több is ,volt a DCC a Delta Color Compression , amit 285-be tettek bele ilyen kísérleti jelleggel alacsony memória sávszélességnél segített sokat színtömörítésben.
    jujj ez még Oliverda cikk ez igazi csemege :D
    Aztán az okozott sokáig gondot hogy nagyon sok időbe tellett a memória törlése és egy ideig ezért tele szemetelték csak.
    Amit Vegánál mi mumusnak hívtunk az a primitive shader, na ez finoman el volt simítva . De szerintem amire te gondolsz az az hogy kiadták a Vegát és az amd-nek már megvolt a shader model 6 de nem került bele, a konzolba viszont igen mivel a portfóliójukon fenn volt...hát igen ez olyan....mondjuk így ez egy Microsoft döntés volt mert xboxon már az volt így jött pcre is gyorsan :)))

    [ Szerkesztve ]

  • awexco

    őstag

    válasz b. #46730 üzenetére

    Nem csak arra . Pár napja volt valami piackutató cég kimutatásai . Ott se voltak túl nagy előrelépések . Lehet rosszúl rémlik de lisa kétszámjegyű dologról beszélt . De lehet nem a market sharét hanem a növekedést említette . Ezt a serveres részre értettem .

    [ Szerkesztve ]

    I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

  • solfilo

    veterán

    válasz b. #46730 üzenetére

    másik topicban pont linkelte Petykemano az aktuális piaci részesedést, Mercury Research


    két évvel korábban:

    forrás

    [ Szerkesztve ]

    solfilo

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #46748 üzenetére

    "Akkoriban a Vega 64 440 dollár volt a Vega 56 is 400, az RTx 2060 meg 350 MSRP vel jött.
    akkor kellett volna kidobni az 5700 családot. Állandó időeltolódás van a válaszlépések között, nem is kevés, sokszor 1 év is."

    Nem feltétlenül lenne bay, a később jövő teljesítményben versenyképes termékkel, ha versenyképesen áraznák be. Mondjuk az 1 év már elég sok ahhoz, hogy egy versenyképesnek.tervezett árazásba másik cég is bele tudjon már állni.

    Ehelyett az a hozzáállás, hogy hát ha ennyiért megveszik a (zöld) parasztok, akkor vegyék a miénket is ennyiért a (piros) parasztok.

    Jó, azt a gyakorlati kérdést persze most tegyük félre, hogy
    - hiába ad a jó árazás jó médiavisszhangot, a volumen eladásban nem ez számít.
    - hiába ad a jó árazás jó médiavisszhangot, azokban az időkben, amikor még Nagy volt a verseny, akkor sem jött be.

    Egyébként abban Callistonak.igaza van, hogy a (piros) vásárlók most az AMDnek is visszaigazolta, hogy remek az árazás, csak így tovább.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Jack@l

    veterán

    válasz b. #46748 üzenetére

    Kinek lenne jó egy ár és teljesítmény harc a vásárlókon kívül? AMD se árazhatná túl durván a szarjait versenyszituációban, akkor meg minek eröltesse? Már ha egyáltalán lenne esélye ilyen bonyolult architektúrával jobb watt/perf és tejesítményt letenni az asztalra. Jobb így a langyiban nagy haszonkulccsal.

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • awexco

    őstag

    válasz b. #46756 üzenetére

    El kéne már felejteni ezt a driver hibás hülye szöveget ... Nekem pl semi nemű problémám nem volt vele pedig jóval november előtt vettem .

    I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

  • awexco

    őstag

    válasz b. #46760 üzenetére

    Azért elég gyakran az nvidia driverek is bugosok . Hibajavításra adnak ki hibajavítást .
    AMD újra írta az egész driverjét vagy annak nagy részét . Lehet picit túl válalták magukat .
    Talán lényegesen több funkció van benne amik szervesen kötődnek egymáshoz. Nem kis meló . Úgy fest a "teszterek" álltal fel lelt bugokat kigyomlálták .
    Remélhetőleg a jövőben nem kell senkinek bosszantó bugoknak elébe nézni .
    A világ végéig lehetne ezen vitatkozni de nincs sok értelme . Nem a driverek miat fognak ilyen vagy olyan kártyát venni ez sokkal több rétű dolog.

    Engem az érdekelne . Hogy , akik a semmi customnak a megrendelőknek megcsinálják a hw-t sw-t . A munka végeztével mi a fenét csinálnak ? Lefagyasztják őket a köv konzol váltásig ?
    A polaris után dvga fronton nagyon satuztak . Most is ahogy jön a konzolváltás felpörögtek dvga fronton . Jön az rdna2 ami egy igen korrekt kártyának ígérkezik .

    Lehet , nem volt pénzük 2-3 fejlesztő csapatra akik párhuzamosan az egymást követő fejlesztéseken dolgozzanak ?

    Az biztos , hogy mind hw mind sw fejlesztő csapatot VGA téren szépen fel kell hízlalni .



    I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #46809 üzenetére

    Mindegyik RDNA2-nek ilyen a felépítése. A különbség a multiprocesszorok számában és a memóriavezérlőben lesz. A többi részegység azonos, és mindegyikben ugyanannyi lesz belőlük.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz b. #46923 üzenetére

    Azt remélem nem gondoltad komolyan, hogy miután ráeszkábálnak egy AIO folyadékhűtést, azért a visító blower-t is rajtahagyják az előlapon. Akkor már előbb raktak volna az előlapra is egy ugyanolyan AIO folyadékhűtést a csendes üzemelés érdekében.

  • -Solt-

    veterán

    válasz b. #47009 üzenetére

    Ott van három adat, aminek a lényege a folyamatos növekedés. A világ minden sarkában a piaci részarány növekedése a konkurencia kárára az érdem, kivéve PH-n az AMD találgatósban. Lehet nekem kimaradt az a rész amikor a konkurencia direkt arrébb húzódott, hogy a béka seggét szaglászó AMD egy kicsit levegőhöz jusson. Szerintem a Ryzen-k sikere is az Intel érdeme ha jó alaposan megnézzük... persze nyilván van az a szemellenző ami ennyire össze tudja szűkíteni a világot.

    Ne érts félre, én is versenyt szeretnék, de most nem erről van szó, hanem az irritáló kettős mércéről. Nem vitának szánom ezt, csak nem tudtam megjegyzés nélkül hagyni azt a nagyívű hozzászólást.

    www.smart-bus.hu

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47009 üzenetére

    A 7 nm nem hoz kötelezően semmit. Túl közel van a FinFET vége, hogy minden csak egy átállás legyen. Évek kemény munkája az, ami működtetni tudja ezeket az újabb node-okat. Majd meg fogod látni ősszel. Legközelebb majd a GAAFET node-ok hoznak újra ingyen ebédet. De azoknak is meglesz a vége, ráadásul elég hamar.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47015 üzenetére

    Nem igazán. A FinFET jellegzetessége hasonló a bulk megoldásokéhoz. Ahogy mentek a gyártók a bulk határai felé, úgy vált egyre kevésbé jelentőssé a gyártástechnológiai átállás. De ugyanígy második és harmadik generációra ugyanazon a node-on sokkal-sokkal jobbat hoztak. Kiismerték a technológiát. Ez látványos az AMD-nél a Vega 20 esetében, amely az első 7 nm-es lapkájuk. Egyszerűen sok haszna a 7 nm-nek nem volt, mert nem ismerték, hogy mi kell a saját dizájnkönyvtáraik esetében az adott node megfelelő működtetéséhez. Ugyanígy az Intelnél a Cannon Lake, amely szintén nem lett egy túl jó termék, és az ok szintén az, hogy nem értették a működését a 10 nm-es eljárásuknak. Az AMD-nél a második körös termékek, mint a Navi 1x vagy a Zen 2 chiplet már jobb lett, de még mindig nem az igazi. Ugyanígy az Intelnél is jobb lett az Ice Lake, de azért annyira nem. A harmadik körös nekifutásra rakta össze az AMD a Renoir APU-val, ahol úgy vertek rá jelentőset a korábbi APU IGP-jére, hogy csökkentették az IGP feldolgozóinak számát. Papíron visszalépés történt, de megértették a 7 nm-es node-nál azt, hogy miképp lehet magas órajelet elérni, miközben a fogyasztás relatíve alacsony marad. Ez majd a Zen 3 chipletnél is látszani fog. Az Intel is a Tiger Lake-nél érte el azt a szintet, ami már tényleg kellemes teljesítményt ad. Ez a modern FinFET gyártástechnológiák velejárója. Elsőre nem megy, de még másodjára sem, viszont harmadjára azért megtanulják használni. Így lesz ez az 5 nm-en is, nem véletlen, hogy annyira rohan rá az AMD. Minél hamarabb csinálnak rá egy lapkát, annál hamarabb tanulják meg használni a node-ot, mert ebben is benne lesz legalább két kör nehézség.

    A következő könnyűnek ígérkező node a Samsung 3 nm-je. De az meg nagyon kockázatos, mert lehet, hogy a GAAFET logikus irány, de nagyon el lehet ám rontani a gyártás szintjén. A TSMC ezért marad FinFET-nél a 3 nm-es eljárást tekintve. Értik, hogy nehéz kezelni, de kisebb a kockázata annak, hogy nem tudnak majd a gyártósorokon lapkákat gyártani.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • -Solt-

    veterán

    válasz b. #47012 üzenetére

    Tehát az az árpolitika aminek következtében a konkurencia egy év alatt szerzett 12% piaci részesedést az nem egy elhibázott lépés, hanem egy nemes gesztus. Az pedig, hogy az AMD-nek volt olyan (amilyen) terméke ami kitudta használni a konkurencia elhibázott árpolitikáját és vevőket tudott magához csábítani az nem érdem. Következésképpen az NV ezt gyakorlatilag így akarta.

    Jól értem?

    www.smart-bus.hu

  • -Solt-

    veterán

    válasz b. #47020 üzenetére

    De, ha az NV nem hagyta, akkor, hogy nem lesz ebből AMD érdem? Ha el tudnak tőlem venni 12% piaci részesedést úgy, hogy én ezt nem akarom, nem hagyom akkor az ellenfelem pozitív eredménye az nem az ő érdeme és az én hibám?

    A számok tükrében a sztori elég egyszerű. Adott egy elhibázott árpolitika amit a vevők azzal büntettek, hogy a konkurencia termékét választották, pont. Erre, hogy lehet azt reagálni, hogy nem az ő érdemük? Volt versenyképes termék? Volt. Jobb volt az ára? Jobb. Akkor a jobb árú versenyképes termék az adott pillanatban kinek az érdeme? A kérdés költői, hiszen már tudjuk, hogy az adott pillanatban jobb áron kínált versenyképes termék az nem érdem, hanem csak egy mezei következmény. :)

    Az NV ugye azért bazidrága mert a szar AMD nem tud normális konkurencia lenni. Amikor a szar AMD mégis egy picit konkurencia lesz, az csak azért van, mert az NV bazidrága. Upsz, akkor itt most álljunk meg... tulajdonképpen akkor mégis csak az AMD érdeme, hogy egy kicsit konkurencia tudott lenni, hiszen az, hogy az NV bazidrága lett az az AMD-nek köszönhető! Ez ilyen megtévesztős hátulról mellbe taktika... direkt nem akartak konkurenciák lenni, hogy az NV jó drága legyen, mert ennek köszönhetően majd akkor érdem nélkül tudnak később konkurencia lenni! Micsoda trükk... és ezt ő tudta, tényleg zseni ez a pali.

    www.smart-bus.hu

  • Yutani

    nagyúr

    válasz b. #47012 üzenetére

    Hiba lenne az NV-t mindenhatóak tekinteni. Vannak profit célkitűzéseik, el kell számolni a befektetők felé, nem tehetik meg, hogy csak úgy elengedik a profitot. Egyébként is (jóval) erősebb brand, mint az AMD, és a userek meg tudjuk milyenek, akkor is NV-t vesznek, ha az AMD-nek van egy jobb ajánlata (lásd RX 570 vs GTX 1050 Ti).

    Az meg már egy másik történet, hogy az AMD részéről azért várnak egyesek árháborút, hogy aztán az általuk preferált NV terméket megvegyék. És tudod mit? Inkább ne menjen bele ilyenbe az AMD, hadd keressenek ők is a termékeiken, rájuk fér. Az NV pártiak meg így is megveszik az NV kártyákat, maximum 1 hónappal tovább spórolnak. :K

    #tarcsad

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47017 üzenetére

    Az, hogy nem érted, hogy semmit sem ér az azonos csíkszélesség, de még a modernebb sem. A FinFET annyira a határaihoz közelít, hogy az egyetlen értékes tényező a tapasztalat egy adott eljáráson, vagy annak származtatott node-jain. Bárhova mennek, első kört csinálnak rajta, vagyis ott lesznek, ahol az Intel állt a Cannon Lake-kel, vagy az AMD a Vega 20-szal. Aztán kell egy második kör, amiben modernizálják a dizájnkönyvtáraikat az első kör tapasztalatai alapján. Na ott lehet számítani először érdemi előrelépésre a perf/watt szintjén.

    Nyilván ez a dolog nem könnyű. Az Intel és az AMD is csak szenvedett, pedig lényegesen jobb alapokkal dolgoznak a gyártástechnológiai IP-ket tekintve (főleg az Intel), mint azok a cégek, akiknek sosem volt egy szem gyáruk sem. És ezt a lényegesen jobb IP portfóliót és know-how-t egyikük sem tudta úgy felhasználni, hogy harmadik körnél korábban hozzanak olyan lapkát, amely hatékony az aktuális legmodernebb node-on. A legtöbb, tulajdonképpen gyártástechnológiai háttér nélküli, korábban is kizárólag bérgyártásra berendezkedett cég már alig várja a GAAFET-et, mert az újra egy-két kör ingyen ebédet jelent, de persze hatalmas kockázat is, mert ha a Samsung nem rakja úgy le az asztalra, hogy tömeggyártásra is alkalmas legyen, akkor meg bukják a teljes termékportfóliót.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47033 üzenetére

    Pedig van keményen. Senkinek sem jön ez a semmiből. Amit nem értenek sokan az az Ampere magas fogyasztása, amit pletykálnak. Ez részben az új node-ok nem ismeréséből ered, de nagyobb részt inkább abból, hogy az Ampere multiprocesszora fogja tartalmazni azokat a fejlesztéseket, amelyeket az elmúlt években kispóroltak az architektúrából. Majd figyeld meg mennyire ráerősítenek a cache-szervezésre. A cache-ekre levetített bájt/FLOP-ban elérik az RDNA1-et, ami őrületes fejlődés, ahhoz képest, hogy a Turing mennyire nem erre ment. Viszont ezek az extra erőforrások nincsenek ingyen, zabálják ám az áramot, viszont a konzolok az RDNA2 dizájn módosításaira épülnek, tehát az NVIDIA arra számít, hogy sokkal inkább lesznek az új shaderek a lokalitási elv szerint írva, amire az Ampere-ig nem is figyeltek, a Turing egyáltalán nem tolerálja ám, ha a WARP-ok számát csak azért manipulálod, hogy a shaderednek jobb legyen multiprocesszoron belül a cache-re vonatkozó hit/miss aránya. Ezt nem tartották reális iránynak, mert őszintén szólva a mostani konzolok sem annyira szívlelik ezt, de az új generációs konzolokat konkrétan erre tervezték. Nagyon csúnyán fogalmazva ez a GPU CPU-sítása. Nem lesz persze CPU, de az egy munkaelemre levetített teljesítmény sokkal nagyobb lesz, az RDNA1-es szint köré/fölé kerül. A régebbi dizájnoknak ez azért nem fekszik, mert nincs elég gyorsítótár-kapacitás a multiprocesszoron belül arra, hogy egyáltalán érdemes legyen arra építeni, hogy a szükséges adatért nem kell elmenni a memóriába, hanem ott lesz az L0-ban vagy az L1-ben (ritkán azért alkalmazták a GCN-re, de inkább volt ez kivétel, mint szabály). Az új generációs node-okból nyert legtöbb tranyót viszont erre költi az AMD és az NV, mert ha a kapacitást (regiszter/LDS/L0/L1) egy jó szervezéssel összességében közel a háromszorosára növeled, akkor a lokalitási elv sokkal kedvezőbben alkalmazható, és megnyitja a lehetőséget egy olyan optimalizálási irány előtt, amiről korábban még nem is lehetett álmodni sem. De ez az energiaigény tekintetében marhára nem jön majd ingyen, a több regiszter/SRAM, a hozzájuk tartozó szélesebb busz zabálja az áramot, viszont ezekkel egy multiprocesszor olyan dolgokra is képes, amire egy régebbi elvek szerint épített dizájn nem.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47035 üzenetére

    Ez a konzolok miatt van. Az előző generációban a GCN néha működött, ha a találati ablakra optimalizáltál, és a fejlesztők alkalmazták is ezt a módszert, de az összes shadernek kb. a 10%-át tette ki az így megírt kód. Ezt a 10%-ot benyelte az NVIDIA, mert összességében a végeredményt mégis a maradék 90% fogja meghatározni. Tehát maga az adatlokalitás a multiprocesszor szintjén nem újdonság, de mint írtam, ritkán alkalmazott optimalizálás. Az RDNA viszont teljesen erre az ötletre épít, mert végeredményben jobb teljesítményt ad, ha a multiprocesszoron futtatott wave nem utazik a lassú memóriáig az adatért, hanem csak betölti legrosszabb esetben a multiprocesszora utolsó szintű gyorsítótárából. Egy munkaelemre levetítve ez a feldolgozási modell sokkal gyorsabb. Viszont a GCN-nél, és a többi dizájnnál ez nehezen alkalmazható, mert lehet, hogy sokan csak az ALU-k számát látják, de ha megnézed mi van a motorháztető alatt, akkor a GCN-en belül 64 ALU-ra jut 64 kB LDS, 256 kB regiszter és 16 kB L1. Ezzel szemben az RDNA-nál 64 ALU-ra jut 128 kB LDS, 512 kB regiszter, 16 kB L0 és 128 kB L1. Kapacitásban sokkal inkább ki van gyúrva az adatlokalitásra, még akkor is, ha az ALU-k száma nem módosult, itt már lehet bőven alkalmazni azt a módszert, amely az előző generációs konzoloknál csak a shaderek kis részében működött. És emiatt megy erre az új konzolgeneráció, amihez viszont igazodni kell a PC-s dizájnokkal, mert a throughputra optimalizált shader szimplán jól fut a tárkapacitásban izmos multiprocesszorokon, miközben a latency-re optimalizált shader csak ezeken fut jól. Nem nehéz módosítani a meglévő dizájnokat ilyenre, de ez a sok extra erőforrás áramot és tranzisztort igényel, nem keveset.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz b. #47035 üzenetére

    Lehet én látom rosszul ,de ezek a dolgok mindig csak kb 4-5%-on érvényesülnek, akik vagy reprezentatívak, presztízsből tolják, vagy valami partneri programon keresztül keni őket vmelyik GPU-gyártó. Aztán van még egy 10-20%, akik követik a dolgot annyira, hogy a licenszelt motook lehetőségeit kihasználják, a többi meg még azzal sem él, ami készen elé lett rakva a motorban, mert vagy nincs manpower vagy szándék, mert egyszerűen olcsóbban jönnek úgy ki.

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47053 üzenetére

    Nem különösebben lényeges az, hogy a Vulkan alapja a Mantle, és az sem, hogy a DirectX 12 is ennek a prototípusából építkezik. Ez tulajdonképpen csak az AMD-nek hasznos, mert úgy építették fel a driverüket, hogy van egy PAL rétegük, és az explicit API-k támogatását egy abba bekötött ICD rétegből oldják meg. Tehát a Radeon Software-ben mindegyik explicit API ugyanazt a PAL meghajtóimplementációt használja, a különbségeket egy ICD réteg hidalja át, ahol az egyes API-k specifikációi le vannak kezelve. Emiatt tudtak anno nagyon gyorsan teljes támogatást adni a DirectX 12-re és a Vulkan API-ra, mert a PAL már meg volt írva a Mantle-re, és annyit csináltak csak, hogy "behidazták" rá a két új API-t. Az Intel és az NVIDIA lassabban reagált ezekre, mert nem volt előre megírva semmijük, a nulláról csinálták. A DirectX 12-t például az NVIDIA egyszer újra is kezdte, míg a Vulkan API-t nagyon sokáig OpenGL alól hívogatták. Azóta lassan kialakult már a megfelelő támogatás, így a programozó vagy a felhasználó számára ez az eglsz mindegy. A PAL tehát csak az AMD-nek segít abban, hogy rendkívül kevés erőforrásból kínáljanak meghajtóimplementációt a Vulkan és a DirectX 12 API-kra is, mert gyakorlatilag egy teljesítménykritikus réteget fejlesztenek a motorháztető alatt. Az sem baj amúgy, hogy az NVIDIA és az Intel a Vulkan és a DirectX 12 API-ra teljesen különálló implementációkat ír. Ugyanúgy működnek, csak költségesebb a fenntartása, mert két teljesítménykritikus meghajtóréteghez két különálló csapat kell. Az AMD azért tud például előállni olyan dolgokkal, mint a D3D12MA vagy a VMA, mert van egy rakás lekötetlen erőforrásuk. Egyszerűen jóval kevesebb rendszerprogramozóval kínálnak Vulkan és DirectX 12 támogatást, így a megmaradt embereket különböző side projektekre rakhatják. Az NV-nek és az Intelnek szüksége van az emberekre, mert amíg az AMD-nek minden PAL-ban végzett módosítás automatikus előnyt jelent minden ebbe bekötött API-n, addig az NV és az Intel külön implementációkat írt, és ha mondjuk a Vulkan implementáción hajtanak végre fejlesztést, akkor abból semmit sem nyernek a DirectX 12-es programok, és fordítva. Valószínűleg egyébként már többször is átfutott az Intel és az NV rendszerprogramozóinak agyán is, hogy az AMD-hez hasonlóan be kellene rétegezniük a drivert, mert végeredményben olcsóbb és gyorsabb lesz az egész, de annyira benne van már a piac az explicit API-kban, hogy egy nulláról történű újraírás problémákat is generálna. Legutoljára ilyet az AMD csinált, amikor 2009-re újraírták az OpenGL implementációjukat. Az ugyan veszettül gyors lett, de elpazaroltak rá egy rakás erőforrást, és valós előnyt nem hozott. Tehát a teljes újraírás az reális mondjuk egy API élettartamának az elején, az NV gyorsan be is vállalta anno a DirectX 12-re, de amikor már benne vagy a lecsóban, akkor jobb a meglévő kódbázist fejleszteni.

    Profilozója majdnem mindenkinek van. Az fontos, hogy a Khronos Group gondol a problémára, mert az a helyzet, hogy a Microsoft egyik előnye a PIX, tehát arra is választ kell adni, de nem azért csinálják ezt, mert az Intel, az AMD és az NVIDIA nem tudja megoldani, hanem pont az ultramobil piacra dolgozó cégekért, amelyekre sokkal nehezebb fejleszteni, egyszerűen nem állnak ott a felkínált fejlesztőeszközök minőségében, mint az Intel, AMD és NVIDIA. De ettől a Khronos Group nem oldja meg azokat a problémákat, amely a mélyen rejtett bugokra vonatkozik. Ezeket alapvetően az RGP azért látja, mert úgynevezett hardveres nyomkövetést alkalmaz. A Radeonokba, elsődlegesen a konzolok miatt van beépítve pár extra regiszter és pár extra erőforrás arra, hogy a hardver a saját működését nyomon tudja követni. Egyszerűen meg tudja mondani egy külső alkalmazásnak, hogy a hardveren belül pontosan mi történt. Ezt a külső alkalmazás, jelen esetben az RGP összegyűjti, és készít belőle egy profilt, hogy látható legyen a fejlesztőnek mi történt a hardverben. A legtöbb profilozó nem így működik, hanem teljesítményszámlálókkal operál, ilyen a Khronos Group sajátja is. Ez ugyan nem rossz, de nagyon sok hardveres tényező rejtve marad. A hardveres nyomkövetést egyébként még a Microsoft kérte az Xbox One-hoz, míg a PS4 csak úgy megkapta, mert nem érdemes áttervezni a rendszert pár extra regiszter miatt, és a GCN2-től kezdve a PC-s Radeonok is megkapják. Ilyet egyébként bárki csinálhat, nem annyira nehéz, csak korábban a PC-n annyira nem foglalkoztak a hardverek működésének olyan mély elemzésével, ami korábban ezt szükségessé tette volna. Persze az explicit API-k miatt változnak az idők, illetve régen annyira részletes dokumentációt sem kaptak a GPU-k. Nyilván mindenki tudta, hogy az egyes motorokban van egy rakás bug, csak aránytalanul nagy költségnek gondolták ezek felkutatását és javítását. Mára egy picit változott a környezet, és elkezdtünk menni abban az irányba, hogy ha bizonyos, teljesítményvesztést okozó bugokat nem is javítanak, legalább tudjanak róla.

    A D3D12MA-t és VMA-t használják sokan. Ezeket az AMD direkt erre írta, sőt, a VMA-ba már az Intel is írt kódot. Nyílt forráskódú, megtehetik, voltak olyan részei, amelyek az Intel IGP-kre nem működtek optimálisan, így kiegészítették azt. A lényeg itt az, hogy a memóriamenedzsment az explicit API-kkal átkerült a program oldalára, tehát effektíve a fejlesztő írja meg azt, ami korábban a grafikus kernel driverben volt. Ez egyrészt jó, mert sokkal gyorsabb lehet egy alkalmazás, másrészt rossz, mert amellett, hogy ezt igénylik az új API-k, rohadtul nem volt egy olyan fejlesztőkörnyezet sem, amely megmutatta volna, hogy mitől memory leakes a kód. Egy csomóan érezték, hogy az a menedzsment, de nem tudták
    megtalálni az okát, régen erről beszéltek is a Hitman fejlesztői, és mivel nem tudták javítani, így együtt éltek a problémával. Ezekre jött a D3D12MA és VMA, amelyek garantáltan működnek, tehát egy fejlesztő, ha problémás kódot ír, akkor már az említett headerek bemásolásával tud azon javítani. Viszont ez ugye nem teljesítménykritikus, mert általánosan kompatibilisnek kell lennie a motorokkal, így készült egy memóriaelemző is az idei évre. Na azzal már megkereshetők a memory leaket okozó kódrészletek, és javíthatók.

    (#47054) morgyi: Ha a gépigényt akarod növelni, akkor azt meg lehet oldani bugos kód nélkül is. A bugok megtalálása és javítása minden szereplő számára elsődleges tényező.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47063 üzenetére

    Ez nem kötekedés. A black screen sokszor a meghajtó nyakába van varrva, de valójában ritkán van köze hozzá. A Google-ön le tudod keresni, hogy 136 milliószor van ez említve az NV-vel, és nagyjából hasonló mennyiségben, 130 milliószor az AMD-vel. A probléma az, hogy alapvetően minden komponenshibánál fekete képernyőt kap a user, és mi van a képernyőre kötve közvetlenül? Igen, a GPU. Tehát sokan ehhez a komponenshez kötik a problémát. Pedig okozhatja ezernyi más komponens is.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #47063 üzenetére

    "Komolyan bennem ezért alakult ki a zöld kötődés, neked köszönhetem mester"

    Úúúúú, lehet, hogy abut is az nvidia fizeti?
    Vagy az lenne a gond, hogy az AMD nem? :D

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #47129 üzenetére

    7 nm-en se lenne más. Ahogy korábban írtam, a FinFET a végét járja, tehát kell két-három generáció, mire elkezded úgy használni, hogy jönnek az órajelek. Lásd AMD. Ők sem kezdtek 2 GHz-en az első két 7 nm-es dizájnnál, de a harmadikat már 2 GHz fölé lövik. Nem változott semmi, csak az elmúlt két évben megismerték a gyártástechnológiát.
    Sajna ez ilyen. Az egyik megoldása ennek a problémának, hogy a lehető leghamarabb GAAFET-re kell lépni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák