- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rayyy
senior tag
Bepróbálkozom itt, hátha válaszol valaki
Egy animációt képszekvenciába rendereltem, plusz kértem mellé minden egyes kép alfáját is... tehát van egy képszekvencia és a hozzá tartozó alpha szekvencia. Ebből kellene nekem egy átlátszósággal rendelkező videót csinálni, csak nem tudom hogy. Azt tudom, hogy After Effects-el lehet, de nem találtam még rá a megoldásra, ha esetleg valaki tudja, az megírhatná, vagy az is elég, ha dob egy linket, ahol akár angolul leírják, megmutatják... köszönöm!
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Egy megoldás:
Behívom AE-be mindkét szekvenciát, a timeline-on úgy helyezem el őket, hogy az alfás szekvencia van felül, majd az alsónak a Mode / Track Matte beállításoknál Luma Matte opciót adok és már látszik is, hogy alkalmazza az alfa csatornát!
Ezután lehet renderelni alfás FLV-be.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz johnnie94 #223 üzenetére
Hell! Nagyon érdekes problémába ütköztem... hátha találkoztatok már ilyennel.
Adott egy projekt, aminek az egyes animálandó slide-jai illustratorban vannak megrajzolva. Ezeket a slide-okat egyesével kimentem külön .ai fájlokba, importálom AE-be és ott a külön layeren lévő objektumokat tudom animálni. Most jön a furcsaság: a teljesen új AE fájlba importált .ai composition layerei között van olyan objektum, ami egy másik .ai fájlban van benne, amit nem is importáltam. Csak ott van abban a mappában. Ez hogy lehetséges?Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Az megoldás, ha minden egyes .ai fájlt külön mappába raksz... valahogy belelát az összes .ai-ba, ami egy mappában van és összekeveri a rétegeket.
Sebességről: egy ideje nagyon lassúak voltak a 3D-s layerek, most jöttem rá, hogy volt egy frissítés, ami berakta a Cinema 4D-t alapértelmezett renderelőnek... ha erre nincs szükség, akkor vissza kell rakni a Classic-ot és sokkal gyorsabb a munka.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz trialboj #228 üzenetére
Bár ebbe a topikba raktad, szerintem nem technikai jellegű a problémád. Nekem csak egy technikai jellegű megjegyzésem lenne, mégpedig, hogy csúnyán hajlanak a lábak. Ilyen animációnál már jobb külön szedni a combot, lábszárt, lábfejet. Én az ilyesmit duik-kal csinálom.
Inkább azt látom, hogy stílusjegyek keverednek. Például a háttér nem annyira illik össze a bringa részletes kidolgozottságával, ami lehetne stilizáltabb. Az ember pedig megint egy harmadik vonal a kontúrosságával.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz Aventador91 #250 üzenetére
Rengeteg megoldás van. A lényeg, hogy az első kimenet legyen nagy (lehet több gigás), aztán, hogy azt te milyen programmal (akár ingyenes, on-line) milyen formátumba konvertálod, rajtad múlik. Én gyors munkához a Xilisoft cuccait használom, halálpontos munkához meg az FFmpeg parancssorát. ...máris ott a pár 10 megás mp4 a sok gigás MOV helyett. A megrendelő/laikus meg nem látja a különbséget.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Na most segítsetek!
Nem tudom, hogy mit nyomtam meg, de ilyet még nem láttam... bármilyen új layert létrehozok (shape, text...) mindegyikbe tesz egy "Audio" layert, amit nem lehet törölni. Találkoztatok már ilyennel?Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz Gasparius #279 üzenetére
Igen, Media Encoder-ben lehet kiválasztani, alapból csak MOV-ot tud, de az a méret, amit kaptál teljesen normális. Én egyébként ffmpeg-et használok. Nem egyszerű, de talán a legjobb, ha megtanulod (vagy van fejlesztő ismerősöd, aki csinál jó kódokat )
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz foxxmotor #311 üzenetére
VGA válasz m i n d e n k i n e k:
Jelenleg leggyakrabban egy olyan PC-vel dolgozom, amiben 4 GB-os GTX 960 van és tökéletesen elég mindenre. Van itt még olyan gép is, amiben 8 gigás GTX 1080 van és dolgoztam már Quadro K4000-rel is, alapvető AE használatra mindegyik ugyanolyan. Például, ha a Rowbyte Plexus plugin-jét veszem, akkor kukázhatod a sokszázezres VGA-t, mert a processzort használja. Persze, ha tudod, hogy olyan programot, plugint, script-et fog futtatni, ami például a CUDA magokat terheli, akkor arra kell rámenni. Megelőzendő a kérdést: ebből élek.
Szerk.: viszont RAM-ból sosem elég. Soha.[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz foxxmotor #313 üzenetére
4K-ra is elég bármelyik videókártya.
Laptoppal nem dolgoznék, csak akkor, ha muszáj. Egy 350 000 Ft-os asztali PC mindig erősebb lesz, mint egy ugyanennyibe kerülő laptop.
Szerintem neked elég a 4 mag (8 szál), valamilyen közepes VGA és minimum 32 GB RAM. De ha teheted legyen 64 GB. És minden cache mappát állíts SSD-re.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Nem tudom pontosan, hogy mit értesz real time szerkesztés alatt, de nekem a GTX960-nal, sikerül 4K-ban particle-t szerkesztenem, úgy, hogy fut mellette PS, Bridge, Illustrator, Deezer, Outlook, vállalati progi... A 250 wattos TPD az maximum érték, akkor fogyaszt annyit, ha nagyon feltekert játékkal játszik, nem AE használat közben.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz foxxmotor #316 üzenetére
A DDR3 és 4 között nálad nem lenne különbség, de ahogy olvasom, mindenképpen kell fejleszteni, ha a lapod csak 16 gigát bír.
MKV-t alapból nem tud az AE, de itt van egy kis segítség.
A CUDA-t használó programok általában felismerik maguktól, ha ilyen VGA van a gépben.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz dangerzone #328 üzenetére
Így van, csak bizonyos folyamatok, plugin-ek, script-ek használják ki nagymértékben a GPU-t. Sajnos.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Az írásodból az jön le, hogy azt gondolod, az Apple a gépeibe a legfullosabb, legerősebb, legmindenebb dolgokat pakolja bele. Az igazság az, hogy az Apple legdrágább konfigurációjában lévő legerősebb processzor soha nem is volt a legfullosabb a processzorok között. Most beleolvastam a Mac oldalán az ide vonatkozó részbe és olyan erős marketing bullshit-tel találkoztam, hogy az már majdnem a vásárlók félrevezetése kategória. Sajnos az a helyzet, hogy sokkal olcsóbban össze lehet rakni egy jobb gépet. Csak az nem olyan szép és divatos.
Másrészről, lehet a gépedben fél millás Quadro VGA, ha te épp nem olyan programot futtatsz, ami kihasználja. A lényeg, hogy a hardvereket és szoftvereket össze kell hangolni, ha hatékonyan szeretne az ember dolgozni. Amikor egy művelet nem használja ki a CUDA vagy openCL lehetőségeket, akkor a processzort fogja enni... és akkor kiderül, hogy 4 mag / 8 szál az édeskevés, akármilyen szépeket is írjanak róla a zinternetbe'.Nagyon személyes véleményem az az, hogy aki Magyarországon megveszi a legdrágább Epült munkára, az nem ért a gépekhez.
Amúgy meg, néha örülnék, ha 6 másodpercnyi munkám készen lenne 28 másodperc alatt Azt hiszem, az Alien: Prometheus-nál volt az a jelenet, amikor az űrrepülő becsapódik a földbe és felveri a port. Az egyik kameraszögből ez 3 másodpercig látszik, de a készítők nyilatkozták, hogy csak ennek a 3 másodpercnek a szimulációs cache-e valami több terrabyte volt. Szóval lehet alkotni 1 másodpercben is olyat, hogy megfektess bármilyen gépet.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Nem látom, hogy pontosan milyen verziót használsz, de sajnos a low quality támogatást megszüntette az Adobe a legújabb verziókban.
LINK
Egyébként Media Encodert kell használni, ha nem akarsz nagyon más programot feltelepíteni. Olyankor az adott composition-on állva File / Export / Add to Adobe Media Encoder... és ott jóval több lehetőség van.
Egyébként rengeteg lehetőség van még. Kirendereled a nagy méretet AE-ből, aztán bármelyik online converter vagy ingyenesen letölthető converter megoldja a problémádat.Minden a legnagyobb render!
-
-
Rayyy
senior tag
3-4 éve csináltam egy cuccot, amibe animált gifet importáltam és nem volt semmi probléma. Most újra elővettem, de a gifekkel nem akar semmit csinálni, újonnan sem akar importálni... ezt a hibakódot dobja. Tud erre valaki valamit?
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz agika kerdez #402 üzenetére
A Vimeo-nak tökéletes a h.264-es MP4, évek óta így töltök fel oda cuccokat. Amúgy ezen a linken lehet olvasgatni.
Egyébként az ügyfeleknek még sosem volt bajuk a 4-8 Mbps-es webes animációkkal, videókkal, senki nem látja, hogy nem tömörítetlen 100 gigás fájlok.[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz szuszinho #423 üzenetére
Két szkriptet találtam erre hirtelen:
comp setter
selected comps changerMinden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Te semmit nem tehetsz, a nyomorék Adobe-nak kéne kicsit átgondolni a dolgokat. És nem háromdésíteni a fotosoppot, meg hasonló ostobaságokat. Sajnos. Nagyon függ egyébként a gép kihasználtsága attól, hogy pontosan milyen effekteket, plugineket használsz, és attól is, hogy mi a kimeneti formátum. Plusz attól is, hogy honnan kell húzgálnia a fájlokat. Ha van a comp-odban 129 db 11 gigás avi, és mindegyik máshol van a hálózaton, akkor az is tudja lassítani.
...ééés okosan kell felépíteni a renderre küldött comp-ot, ne legyen minden indokolatlanul beágyazva 32 réteg mély kompozisön szörnyetegekbe, amikre egyesével van minden effekt rádobva.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz Sphinx00 #433 üzenetére
Ha ésszerű keretekről beszélünk, akkor az Apple már rég felejtős.
CPU: Bár mostanában a Ryzen nagyon tarol az árával a sokmagos procik terén, én mégis egy nem-olyan-sokmagos intel procit mondanék, mert mindkettővel van tapasztalatom AE alatt... és sajnos az a helyzet, hogy amíg az AE nincs rendesen többszálúsítva, addig felesleges hozzá egy 8-12 magos proci. Olyan Intel procit vennék, ami a pénztárcám függvényében a legnagyobb órajellel rendelkezik és mondjuk 4 mag/8 szál.
GPU: olyan nagyon ez sem számít, persze a CUDA-t például kihasználja... én nVidia párti vagyok, szerintem egy 4-6 GB-os 1060-as tökéletesen elég. De lehet 1050-es is, bár azok csak 128 bitesek.
RAM, SSD: ezekről nem kérdeztél, pedig kábé fontosabbak, mint a fenti kettő AE-nél. Annyi RAM-ot vegyél, amennyit csak bírsz, akár a sebességük rovására is. És valami minőségi SSD-t és oda kesselj, onnan dolgozz!Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
válasz Sphinx00 #435 üzenetére
A RAM most a CPU-nál és a GPU-nál is drágább.
Az Adobe ajánlásai csak annyit mutatnak meg, hogy az adott típust tesztelték, nem azt, hogy azokon fut a legjobban.
Az Apple-ről írt mondatodat ne nagyon hangoztasd... ahogy mondtam, el kell felejteni, ha ésszerű keretekben gondolkozik az ember.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Olyannal van valakinek tapasztalat, hogy:
van egy importált .ai fájlom több réteggel, ezeket a rétegeket külön mozgatnám >> viszont maszkolni is akarom őket, de nem akarok mindegyik fölé külön maszkot, ezért 'set matte'-et kapcsolok nekik >> DE! >> akkor be kell kapcsolni a layer-ükön a 'continously rasterize' fogaskereket, hogy pontos legyen a maszk >> VISZONT >> akkor elodbja a preview-t és EZT a hibát írja ki.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Ez mi lehet:
Adott egy régebbi gép == Core i5, 4 mag / 4 szál, 16 GB RAM, GTX 960 VGA, 4 GB RAM.
Adott egy újabb gép == Ryzen 7, 8 mag / 16 szál, 32 GB RAM, GTX 1060, 6 GB RAM.
Adott egy AE project, ami annyi, hogy 1 db vektoros nyíl kirajzolódik. Ennyi. De télleg'.A régebbi gép hibátlan full resolution preview-t mutat, az újabb pedig nem képes lejátszani original sebességen. Akad. MIÉRT? Mitől lehet ez?
Még úgy is lassabb az erősebb gép, hogy ott lemásolom a project-et SSD-re, a gyengébb gép viszont NAS-ról húzza. MIÉRT?Azonos verziójú, jogtiszta AE van mindkettőn.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Ok, következő: leváltottam 2014-es AE-re, mert ott még működik a RAM preview. Viszont szeretnék egy solid-nak RGB kóddal színt adni, de nem sikerül 5-jegyű számok vannak az RGB kódok helyén és bármit állítok, fekete lesz. Jogtiszta verzió... még mielőtt.
Szerk.: Ok, ez megvan, valamiért a default beállítás 16 bit / channel volt.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Hehh... viccből megnéztem az egyik render után a Media Encoder logját, ez volt benne:
Ticks = 563 <13368> <IR.InitIpp> <5> ippInit warning: ippStsNonIntelCpu: The target CPU is not Genuine Intel.
Megbántam az AMD-t.Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Nektek sem működik a Crop > Use region of interest a render queue-ban? Bekapcsolom és minden 0 marad, nem kroppol.
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Nem tudom, hogy lehet-e itt ilyet, ha nem akkor törölhető a HSZ...
--- Motion Designer kerestetik, ha érdekel, akkor írj nekem privátot! ---Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
A forrás mekkora? FullHD? 4K? Ez azért lényeges, mert nem az számít, hogy mit választasz kimenetnek (esetedben 720p / 30 fps), hanem az, hogy mekkora cuccal dolgozik valójában a program.
Valóban Media Encodert kell használni, nem Youtube preset-tel, hanem sima H.264-gyel. Ezt még magas bitrátával, mindegy, hogy mekkora lesz. Ezután pedig a verhetetlen FFmpeg, keresel hozzá valami szupcsi beállítást és tizedére lecsökkenti a méretét.
Vagy egy fokkal egyszerűbb a Xilisoft terméke, ami szintén ügyesen kódol és gyors is.Ha jól gondolom, akkor a gépedben hiába van i7-es processzor, az csak két magos és maximum 3,4 Ghz-et tud, ami simán magyarázza a lassúságát. A 8 GB RAM sem videózásra való. Az AE és a Media Encoder pedig sosem arról voltak híresek, hogy jól kódolnak. Többszáz videót készítettem már webre... ahol érzékeny téma volt a méret, ott mindig FFmpeg-et használtunk a végső formátumhoz.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
-
Rayyy
senior tag
Azért ilyen szuper törvényeket nem nyilatkoztatnék ki, hogy "Családi filmet nem Ae-ban rakunk össze...". Pont ellenkezőleg... néhány perces videókért fölösleges amatőrként vagy hobbistaként több programot is megtanulni. AE-ben mindent egyszerűen meg lehet csinálni.
Minden a legnagyobb render!
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Xbox Series X|S
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Gitáros topic
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- További aktív témák...
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Steames kulcsok jó áron eladóak!
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )
- Canva Pro előfizetés - 1 éves
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok /Anuchard, Aragami, Children of Morta, stb. - 2024.04.17.