- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Autós kamerák
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Memóriakártya topic
- 3D nyomtatás
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
Hirdetés
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
John Carmack:
"I just re-watched my OC6 talk. There is definitely some foreshadowing of things to be announced next week, but many of the challenges and pain points for me still remain unresolved."
[link]
Lehet jon a WiFi dongle a Quest-hez?Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz s:zozo #32194 üzenetére
"Oculus Debug tool-ban állítható Link értékeknek van még szerepük, vagy értelmüket vesztették? Estleg kiegészíthetik egymást?"
Igen van, az az utolso/elso lepcso (attol fugg honnan nezed) es a PC-s oldalon mindig befolyasolja a beallitasokat. Tehat a PPDP Override szorozni fogja azt a felbontast amit a Performance/Balance/Quality alapbol hasznalna, a Distorsion Curvature es az Encode Resolution Width pedig a kodolast. Egy dolgot viszont az ODT nem allit az pedig a Quest-en hasznalt felbontas amibe a kodolt kep dekodolodik, az pedig a Quality beallitassal a legmagasabb igy erdemes azt hasznalni. Persze csak ha van a PC-ben eleg kakao. Az egyes beallitasokon igy neznek ki a PC-s Render Resolution, Encode Resolution es a Quest Render Resolution:
Render Res Encode Res Render Res
PC PC Quest
-----------------------------------------------
Performance 1552x1712 2016x1120 1568x1728
Balanced 1808x2000 2016x1120 1808x2000
Quality 2064x2272 2880x1600 2064x2272A Balanced az ami eddig is az alap volt. Itt volt erdemes az ODT-ben a Distortion Curvature-t Low-ra az Encode Resolution Width-et pedig 2784 vagy afole allitani. Az elejen 2912 volt az ajanlott, de par verzioval ezelott volt egy bug ami 2784 folotti ertekekkel crash-elte az egeszet igy ez maradt nalad pedig azota javitottak igy mehetett volna vissza.
A fenti szamoknal annyit fontos meg tudni hogy a ket szelso (Render Res) szemenkent a kozepso (Encode Res) pedig mindket szemre ertendo.
Tehat per pillanat egyszeru a dolog - ha birja a geped akkor allitsd Quality-ra es nem kell semmivel jatszani.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #32206 üzenetére
Nem az alltalanos okokra gondoltam hanem hogy ezeknel speciel miert van igy. A tobbi jateknal nincs ez. Per pillanat 5 jatek van amit nem birtam eddig - ez a ketto, Adr1ft, Minecraft es a Robinson, de az utobbi nem olyan veszes. Mas amit igy jatszok nem problemas, de ezeknel valami nem all ossze.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #32214 üzenetére
A gyorsulas es lassulas sebessege tobbet nyom egyebkent itt mint a mozgas kozbeni sebessege. Az ritkan problema. A rossz FOV komoly gond, de ezeknel nem ugy nez ki hogy rosszul lenne beallitva.
Ez ilyen miszterium marad szerintem hogy pont ezeknel mi a gond
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
En ugy gondoltam ez az XR2 HMD majd jovo tavasszal jon legkorabban es az iden csak bejelentve lesz. Meg a Quest gyartasanak befejezese utani pletykak alapjan is ugy voltam vele csinalnak egy olcsositott Quest-et ugyanazzal a belsovel. Jol nez ki ez igy csak korabban jott mint szamitottam.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #32242 üzenetére
Nem veszek, de igy masfel evvel a Quest utan egyebkent is tul kozel van.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Erdekes kerdes mert azert az a max 68mm messze van a 73mm-tol, viszont elotte GearVR-t hasznaltal sokaig es valahogy kibirtad. Persz a jobbrol nehezebb visszalepni. A lencskrol irt/mondott mar valaki valamit? Csak az Arstechnica-t olvastam eddig, de ha irta is akkor elsiklottam felette.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #32400 üzenetére
Most kattintgattam a Tested review-ben oda es igen, ugyanazok a lencsek igy a FOV is ugyanaz de a glare/godrays legalabb kevesebb lesz a kisebb kontraszt miatt.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz gulasoft #32410 üzenetére
" az ipd 68-on rögtön csökkenti a felbontást ha jól értettem, mert ugye a kijelző közepe ilyenkor kihasználatlan..."
Nem csokkent semmit, csak a kijelzo mas teruleten jeleniti meg a kepet. A kijelzo fizikai felbontasa nem 3664x1920 hanem magasabb es a ket 1832x1920 "ablak" az IPD beallitastol fuggoen vagy a kozepen vagy a szeleken vagy a ket extrem kozott van megjelenitve.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz gulasoft #32417 üzenetére
Ma reggel hallgattam Carmack beszedet es a felbontas ugyan marad, de ugy nez ki a szelso beallitason kifutnak a fizikai kijelzo hatara moge es bejohet kis feketeseg attol fuggoen milyen messze vannak a szemeid a lencsektol. Ez nem eppen szerencses azoknak akik a szeles beallitast hasznaljak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Red Matter on Quest 2: [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
válasz kazmerr #32584 üzenetére
Kepminosegben mar az elso Quest is jelentosen jobb mint a CV1. A komfort a problema a HMD-vel, ezt egy Quest 2 es az Elite Strap fejpant szerintem megoldja es a kepminoseg ott jelentosen jobb lesz. Mar az S/Go LCD is jo de ott meg azt mondhatja az ember hogy kb egyforma mert lehet pro es kontra mndket megoldashoz. A szinek es a feketek jobbak az OLED-nel viszont kisebb az SDE es tisztabb a kep az LCD-ken. Na most a Quest 2-nel sokkal tisztabb a kep hala a magas felbontasnak igy szerintem az hogy a fekete nem olyan mely az emesztheto.
Nalam ahogy nezem a Link-el a kesleltetes se megy annyira feljebb. Olyan 16ms korul tesz ra a CV1-hez kepest es ebbol a Quest oldali decode fazis a legnagyobb, az RTX2080 encode es a transfer talan osszesen nincs annyi mint a decode.
Ez mar olyan hogy szerintem CV1-rol lehet/erdemes majd valtani ra felteve hogy nem erdekel a facebook fiok kovetelmeny.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kazmerr #32586 üzenetére
Szimeknel problemamentes a kovetes, csak ott lehetnek gondok ahol a kontrollerek kifutnak a kamerak latoszogebol de ez szimeknel nem fordul elo mert nem is hasznalod a kontrollereket
En nem latom ezeket a kodolasi problemakat. Keresni kell azt a beallitast es jatekok/teruletet ahol lathato. A magas bitrate miatt normalis esetben nem latsz semmit es macroblocking a nagy alltalaban sotet egyszinu teruleteken johet elo. A Link meg mindig H.264-et hasznal de a VD-ben van H.265 opcio ahol a kepminoseg a magasabb bitrate beallitasokon (80Mbit+) megkulonboztethetetlen a PC HMD-hez kepest.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #32589 üzenetére
Nem akartam szamokat irni mielott kiprobalom kesobb de igen, a kesleltetes ott konnyen lehet magasabb a jatekmotor miatt is. Mondjuk en itt max a AC/PC2/Dirt harnmast tudom majd lemerni, de mar most tudom hogy a PC2 nem lesz a legalacsonyabb Majd megnezem lehet-e jatszani a beallitasokkal ott mert alapbol van pre-rendered frame ami azt jelenti hogy nem siman +16ms az alapra hanem meg +14ms ha egy frame vagy plusz 28ms ha ketto. Ez viszont mar azt jelenti hogy 60-70ms kozott van a total ami mar zavaro.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kerti008 #32594 üzenetére
A G2 per pillanat 699EUR az EU-ban. A Quest 2 pedig 349EUR plusz a fejpant 49EUR, ez meg mindig csak 398EUR. A hivatalos kabelt nem kell megvenni, vannka olcsobb megoldasok mert mukodik azokkal is. Vagy ott a WiFi streaming.
A Virtual Desktop es a sideload-al kapcsolatos aggodalmak alaptalanok egyebkent. Nemhogy megszuntetik hanem konnyebbe teszik ezt, a megoldas amin dolgoznak az lesz hogy nem kell developer account hozza es a telepitesek is egyszerubbek lesznek. A SideQuest lehetoseg pedig vegkepp nem szunik meg mivel pont a SideQuest-esekkel dolgoznak egyutt ezen a megoldason
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #32596 üzenetére
Nem egyforma a total latency, jatek es jatekmotor fuggo. Termeszetesen az hogy mennyire zavar az is fugg attol mit jatszol. Nem lesz jo mindenhez, de ami meg per pillanat hatranyba viszi a jelenlegi Quest-et az a 72Hz (vagy 60Hz ha VD-nel ezt hasznalod). Az FPS csokkenesevel a frate time is novekszik igy ha egy-ket frame kimarad az sokkal tobbet dob ra mint 90Hz-nel. Az a 90Hz lehetoseg a Quest 2-nel szinten jobb lesz a mostanihoz hasonlitva.
De kivancsi vagyok a konkret szamokra, majd megnezem kesobb ha lesz idom.
Na meg persze az se mindegy hogy valaki komolyabban tolja vagy csak idonkent korozget mint en
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #32600 üzenetére
A hivatalos kabellel rendesen toltodik mert kimaxolja az USB-C spec-et igy ugyanaz a 15W max mint a falbadugos toltovel.
Nekem eleg az a par EUR-os 20cm kabel es barmilyen kulon fules amit mar linkeltem itt parszor. A hivatalos Logitech enyhe tulzas, fules megoldas van rengeteg mar az elso Quest megjelenese ota.
Azt hogy ha van az akku es nem megy a Link nem latom problemanak mert a Link mar tolt. Egyebkent hasznalhatod azt a fejpantot is, nem az akku meglete az akadaly hanem az hogy egyszerre csak egy dolgot tudsz az USB portba bedugni
Lehet itt szamolgatni es probalni osszehozni ugy hogy lehetoleg sok draga cuccot meg raagatsz a Quest-re, csak gyakorlati ertelmet nem latom ennek mert annak fenyeben hogy rengeteg mas, olcsobb es mar bizonyitott megoldas van ezekre.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #32603 üzenetére
Igen, nekem azon van. Desktop PC-n nem jellemzo az USB-C persze, laposoknal mas a helyzet. A sima USB3.0-nal nem lesz eleg kakao mert a minimum spec-ben nincs benne csak 900mA es ezzel nem fog menni. Igy csak lassitod a merulest es dobsz ra mondjuk +40-50%-ot a normalis uzemidore.
Szerk:
Azt nezte valaki hogy ezek a fejpantok jol lesznek vagy nem az eredeti Quest-hez? Sajnos szerda (meg ugy az egesz het) durva volt igy nemigen tudtam mindent normalisan kovetni.(#32599) kerti008
Az off-store app/jatek tamogatasrol par reszlet: [link][ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Natur CV1 vs Link kesleltetes:
CV1 Link
PC2 28 61 Audi A1 - Brands Hatch
DR 23 45 Pikes Peak S3 - Peugeot 208
AC 21 43 KTM Xbow - MugelloEzek az ODT Performance HUD-on lathato App Motion-to-Photon Latency ertekek jatek kozben. A Distortion Curvature Low az Encode Resolution Width pedig 2784 volt.
A PC2 nem igazan all a helyzet magaslatan es ott mar azert eszreveheto a kesleltetes foleg akkor amikor felugrott 71-re mert azokon a beallitasokon amiket hasznalok nem birta a 72FPS-t produkalni es leesett 36-ra a palya bizonyos teruletein. A DR es az AC siman jatszhato azzal a 41-45-el.
A harom jatek kozul a nativ CV1-en az AC-nak van a legszebb vagyis inkabb legelsebb kepe. GOndolom ez lehet az oka hogy ennel latni a legnagyobb kulonbsegeket is a CV1 es a Link kozott mert itt mar izzad az encoder. A masik kettonel gyakorlatilag mindegy hogy a CV1-et vagy a Link-et nezed, nem latszanak video kodolasbol adodo problemak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Raymond #32612 üzenetére
Ja, hogy honnan jott a 16ms? A theBlu az amivel ezeket probalgattam es ott az alap CV1 22-25ms a Link pedig 40-42ms volt. Azert a theBlu mert van reszeletes scene (reef), nagy egyszinu teruleteket tartalmazo (whale) es sotet is (abyss) igy jo tesztelni vele.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz s:zozo #32615 üzenetére
A VirtualLink itt sima USB portkent van hasznalva igy az elonye csak annyi hogy rendesen tudja tolteni a HMD-t hasznalat kozben. Sebesseg/kerleltetes ugyanaz sima USB porton is. Hogy USB2.0-aval milyen azt nem tudom, nem probaltam.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kazmerr #32621 üzenetére
Vannak amik leteznek PC es Quest verzioban es vannak amik csak az egyik vagy a masik. Aztan van cross-buy, ahol mindegy melyik Oculus Store-ban vetted meg, ingyen telepitheted a masik verziot. A TotF ilyen, a Superhot VR sajnos nem, tehat az elobbit telepitheted nativan Quest-re es jatszhatod a kertben is, az utobbit streamelni kell. Ezek a cross-buy jatekok: [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32655 üzenetére
Semmivel se folyamatos Go-n egy lejatszoval se es mindegy hogy 72Hz vagy battery saver 60Hz amin fut maga az eszkoz. A video lejatszik kapcsolnak 60Hz (30/60FPS) es 72Hz (24FPS) kozott, de ez itt teljesen mindegy latszolag. Viszont nem hiszem hogy 100% lejatszo problema, mert PC-n VLC-ve se folyamatos egyik se 60Hz-es kijelzon.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32690 üzenetére
Nem azt mondom hogy a Vegas a hibas, azt mondom amit lattam - mindegyik kombinacioban szaggatnak amit probaltam. Es nem ugy szaggatnak ahogy FPS difibol elvarnad hanem a lejatszas teljesen egyenletlen. Van hogy nagyon szaggat, aztan picit job vagy sima utanna megint roccen vagy szaggat egy darabig.
Az hogy a Go/Quest lejatszok nem allnak a helyzet magaslatan regi problema, de engem inkabb zavart hogy a VLC is szaggat.
Lehet megprobalom mas lejatszoval meg, de az encode profile is erdekes lehet mert pl. ha a DeoVR szaggatasmentesen lejatsza a sokkal magasabb felbontasu 60FPS termeszetfilmeket akkor ezeknek is menni kene de nem megy.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32702 üzenetére
Van ami jobb van ami erzesre roszabb mint lejatszo de nem irogattam fel igazabol hogy oszinte legyek, csak gyors teszt volt. Oculus Gallery, DeoVR, Skybox, Pigasus amiben neztem es nem allitottam battery saver 30Hz-et. Igy a 72FPS legalabb kettoben jonak tunt a 60FPS pedig pont ugy ugral ahogy azt elvarnam 72Hz kijelzon. Elmeletileg atallitjak ezek a frissitest aszerint milyen a video FPS de azert vannak ketsegeim ami ezt illeti. Itt a PC-n is zokkenomentes a 60FPS video 60Hz-es kijelzovel.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32704 üzenetére
A Skybox ugyanolyan rossz mint a Gallery, a DeoVR jobb, ott ha ugrik is akkor csak ritkan vagy egyaltalan nem, parszor megneztem de keresni kell a problemat. A Pigasus-ban a 72FPS teljesen sima volt, a 60 pedig egyenletesen "ugralos" pont ahogy egy 60FPS video 72Hz-en, ami fura mert elmeletileg valt 60-ra a 60-as videonal. De mara eleg volt ennyi
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #32706 üzenetére
Igen, tegnap csinaltam gyorsan kettot, semmi extra, Blender-ben az alap ffmpeg output, csak a minoseget toltam fel hogy legyen 10-hez kozeli bitrate. Majd a heten meg ranezek.
Pigasus helyzeterol nem tudok sokat, nagyon regen vettem mar meg meg az elejen.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 Evo 13,3 makulátlan állapotban
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA
- Eladó garanciális, kifogástalan állapotú PS 5
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 32GB, 1TB SSD, Win11
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 16GB, 1TB SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen