- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hajlított gamer monitorral támad a TCL
- Milyen TV-t vegyek?
- Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
- Raspberry Pi
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Tovább csökkent a globális tévépiac
ph Az idei első negyedévben kevesebb televíziót adtak el, mint egy évvel korábban.
-
Mozgásban a Kill Knight
gp A mai nap folyamán érkezik egy kipróbálható demó PC-re, így megnézhetjük végre hogy fest élőben a játék.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Dyingsoul #1358 üzenetére
Persze nyilván. Meg merem kockáztatni hogy egy redditet és fórumokat követő, jelenlegi devkiteket próbáló ember jobban képben van az esetleges mennyiségekkel kapcsolatban, mint egy elemző aki nem néz ki a számok közül, és aki igazából tényleg csak tippel bizonyos grafikonok alapján.
Ugye most még kőkeményen ment az egyensúlyozás, hogy kellő magas minőségű legyen a látvány, de kellően alacsony is, hogy még relatíve nagy réteg ki tudja hajtani. 4k kijelzővel már most is lehetett volna gyártani, de ki tud 4k-t betonstabil 90 fps-sel tolni? milyen grafika mellett? micsodán át? a hdmi 2.0 talán 4k 60 fps-t tud.
Szerintem a 2160x1200@90 hz jó választás volt, kb akkora a sávszélesség igénye mint az 1440p 60hz-nek, aminek a kihajtásához nem kell feltétlen sli/cfx rendszer sem. Ráadásul elég egy hdmi 1.3/1.4, nem kell hozzá 2.0, ami jelenleg amd oldalon nincs is talán.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
If we can get one million units over the lifetime of the Rift, that’s going to be an incredible success.
- Brendan IribeStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Szerintem az lesz hogy kb 2 év múlva jön meg az új generáció, de ettől még az első sem lesz hirtelen elvágva. Mindenki "továbbadja" az első generációt azoknak akiknek drága volt eddig, mígy kipótolva megveszik a következőt... Kb mint a vga-knál
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz clyvejhamma #1414 üzenetére
nincs jól felvéve a szobaméretük. Be lehet (kell) állítani még mielőtt játszani kezdene az ember, és akkor a chaperone rendszer jelezné ha kimegy/kinyúl ebből a területből.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #1416 üzenetére
de megint... ha megfelelően választod meg a méreteket, tehát hogy ne addig érjen a "fal" hol már 1 mm-rel mögötte porcelánbabák vannak, hanem normálisan, ráhagyással, akkor nem lenne ez probléma.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Az első cikkről ennyit:
"Update 3/14/2016: An earlier version of this article stated Steam does not work on the Oculus Rift. That is not correct. The article has been updated to reflect that."Nem olvastam végig a cikket, de már az első komment azonnal írja hogy a steamvr támogatja a rifteket, sőt más szemüvegeket is. Szóval vakon valószínűsítem hogy a kevés ismeretből adódik a cikk sok feltevése.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
de mit is?
- az oculus/facebook baromi sok pénzt fektetett be sok studioba is, így most speciel jóval több seated/standing experience játék (nem csak demó) jön mint room scale, 360 fokos mozgással.
- az oculus/facebook is tudja hogy a fő bevétel nem a hardverből fog jönni, hanem a szoftverből. senki sem cserkészegyesület. Ezért is akarnak letenni egy külön vr-ra épített boltot, amiben minden egyes játékot tesztelnek az ajánlott gépigény és a támogatott eszközök szemüvegek (jelenleg rift és gearvr) kapcsán, szóval hogy 290/970 kombón egy rift cv1-en kutya kötelessége lesz mennie a játéknak hogy kikerüljön. Egész egyszerűen itt szigorúbban kell nézni a tartalmak minőségét, mert nem a 60 helyett 55 fps lesz a legnagyobb bajod, ha szar a kód.
- a steam nem egészen így működik, és a "vr részleg" is jelenleg leginkább egy felcímkézett lista csak. Nem néz nagyon semmit, csak hogy a megfelelő apik implementálva legyenek, aztán majd bevonják ha tömegesen jön hogy szar a játék.
- a steam bolt támogatáshoz steam és steamvr api implementálására van szükség, az oculus boltjának használatához az oculus api-jainak implementálására. A fejlesztő dönthet úgy hogy mindkettőt implementálja, vagy két build verzió lesz belőle a két platformra, papíron egyik szerződés sem köti a fejlesztőt egyikhez sem. Ahhoz vannak kötve, hogy ha oculus store-ba akarják tenni a progit, akkor annak tartalmaznia kell az oculus sdk-t, míg ha a steam boltjába akkor annak a steam/steamvr sdk-t.
- igen, jelenleg az oculus boltja csak a gearvr-t és a riftet támogatja, ott megy az egymásra mutogatás hogy az oculus betenné a támogatását a vive-nak, de nem engedik nekik, itt nem tudni pontosan kinél is van az igazság (vannak pro-kontra érvek az rift és a vive oldaláról is).Szóval a boltokban való megjelenésnek és publikálásnak vannak igényei és követelményei, és a szerződések elvileg (sok fejlesztő állítása szerint) nem kötik meg őket hogy csak az egyikre fejlesszenek, a másikra nem. Az oculus/facebook több pénzt nyomott erre a területre, így több fejlesztővel vannak kapcsolatban, ezek biztosan beépítik az oculus sdk-ját. Több más fejlesztő csak simán beépíti a steamvr-t, különösen ha már úgyis steam-en utaznak, esetleg később tesznek bele oculus sdk-t is ha az oculus store-ba is akarnak menni.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Dyingsoul #1427 üzenetére
én azt várom hogy a "zaj" kihulljon egy kicsit a hmd-k közül. Mármint értem én hogy a vr most sláger, de tényleg kell majdnem már a Kellogg's-nak is saját hmd-t fejlesztenie? Be kell látni hogy a vr hardveres fejlesztése is sok pénzbe kerül, és nem gondolnám hogy akár egy StarVr-nak esélye lenne megfelelő mennyiségben fogynia a három nagy (vive, rift, psvr) mellett.
Xaels: mindenképp probléma, de azzal is egyetértek, hogy ha első naptól mindenkinek szabad utat engedünk minőségben, annyira sokféle lesz a végeredmény, hogy az emberek többsége inkább elkönyveli hogy ez szar. megfelelően válogatott és tesztelt alkalmazásbolttal lehet csak biztosítani azt a minőséget, ami be is mutatja a vr erejét. Ezt pedig a hardver és szoftver kézben tartásával lehet első körben megcsinálni. Később, amikor már nagyobb "headroom" lesz a hardverekben, hogy a kevésbé jó kódot is jól jeleníthessék meg, talán ez változni fog. Most még viszont szorosan kell fogni a gyeplőt. Hardver töredezettségtől annyira azért nem tartok, attól függetlenül hogy most boldog boldogtalan hmd-t fejleszt. A fejlesztők úgyis csak a legnagyobb sdk-kkal fognak foglalkozni, az pedig az openvr/steamvr, az oculus sdk-ja és majd ami kell a psvr-hez. Mondjuk az openvr épp támogat sokféle hmd-t, szóval az is jó ha azzal megy más szemüveg, de a végső minőség kérdéses a kis szemüvegeknél.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
ehh, ki akartam próbálni a return to dinosaur island 2-őt dk2-őn, de csak az xbox kontrollert támogatja, mással nem is hajlandó elindítani az egészet. nevetséges.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz koko1238640 #1441 üzenetére
Nice, kb erre saccoltam. Gondolom kamerának a move kameráját használja, így ebben az árban gyakorlatilag csak a szemüveg lehet. még akkor is ha a kamera csak vagy 50-60 dollár körül van.
bár még benne van az a külső dobozka is, ami az elosztást meg némi kép-visszatranszformálást csinálja.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz koko1238640 #1444 üzenetére
külső referenciapont, ergo kamera kell a térbeli érzékelés pontosításához (mégha a pozícióadatok túlnyomó része belső szenzorokkal is születik mint a vive és a rift esetén), tehát max a move-ot úszod meg, ha nem azzal akarsz lóbálózni, kamera szvsz kelleni fog. Az a 230 csapat az tele lesz indie csapatokkal, amik jó eséllyel ugyanúgy dolgoznak a többi platformra is. Bár akkor is benne lesz már a takarítócsapat is.
a vr-osított battlefronttal kapcsolatban azért vagyok szkeptikus, mert vr-ban nem működik az a fajta mozgás mint ami az általános fps-ekben van. Tehát az eddigi fps-eket el kell felejteni vr-ban ebben a formában.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Mister_X #1446 üzenetére
itt a mozgásról van szó. vr-ban, amikor rendesen ott vagy a játékban és nem egy keretben látod magad előtt a történéseket mint egy tévé esetén, akkor teljesen máshogy reagálsz arra, hogy azt látod hogy a karaktered megy, miközben te nem. ez van akinek szédítő. Ezért csinált több vr fps is teleportálgatást.
és igen, egyetlen kamerával igen be vannak határolva a lehetőségeid. Csak a szemüveg követésére teljesen alkalmas, de onnantól hogy bejön a move kontroller ÉS a forgolódás a képbe, már problémás.
EZ
vs
EZ
vs
EZA psvr a "főzzünk valamit a meglévő dolgokból" elvet követte. Adva volt egy ps kamera, egy ps move, egyetlen hdmi kimenet, amit már foglal a tévé. Egyiket sem vr-ra tervezték. Ebből lett az hogy kell egy kis doboz ami szét tudja osztani a képet a tévére és a szemüvegre, ebből lett az hogy a move azért nem baromi sok ponton van detektálva hanem csak egy ponton (a fején) + belső giroszkóp, és hogy az egész késleltetése elfogadható szinten belül van, de mégsem annyi, mintha erre tervezték volna a komponenseket. De legalább olcsó.
rambustibi: az még nagyon jó ár is, mert amúgy adókkal, vámokkal és dollár árfolyammal több eurónak kellene lennie. Itt a Sony vagy benyel némi "kárt", vagy van valami spéci hálózata az EU-ban is.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz clyvejhamma #1458 üzenetére
Azért ez számomra elég sokat elmond a cikkről:
"Overall there’s nothing I’ve seen running on the Rift that couldn’t be done with a traditional 2D display, and to be honest I’m not sure if a game/experience that truly only works in VR will ever exist. "
Ez ugyanis nettó baromság. Tradicionális 2D megjelenítéssel sosem terítette be a látóteremet egy autó fülkéje, sosem éreztem belülről a kanyar távolságát, a sebesség mértékét mint riftben, sosem tudtam egy űrhajóban utazva elnézni a fejem felé, hogy lássam az űrállomást, ahova le akarok szállni. Az hogy körülöttem mindenfele 3d világot látok, szerintem bőven egy olyan dolog, amire a 2d megjelenítés nem képes.A screen door effekt pedig igen, ha valaki direkt nézi, még látható, de konkrétan a 27-es fullhd monitoraimon is látom valamennyire mivel kb 50 centiről nézem a képernyőket. 8-16k per szem esetén majd eltűnik teljesen, de nyilván monitoroknál is 4k-val kezdtünk, még véletlenül sem 640x480 körüli/alatti felbontásnál.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Azért Woz csípi a riftet
"Well, I would think probably one of them is certainly the Oculus Rift, or any of the VR headsets. I love putting mine on and watching a basketball game live; it was just an experience that you can't believe. Sometimes I come out of a VR world, take off the helmet, and I can't believe I'm actually sitting in my office, at a desk at home. So, that's one of the big ones."
Jah és az anandtech-es cikkíró is ezt kommentelte:
"On the contrary, I was impressed and thoroughly enjoyed it."
Nekem sem ez jött le a cikkről, akármennyire is csak azt akarta hangsúlyozni hogy van hova fejlődni (no shit sherlock, ez az ELSŐ generációja ezeknek az újgenerációs vr szemüvegeknek)1462: persze, de ettől még nem lehet vele perpill mit kezdeni. A második generációban várhatóan már lesz gyárilag pupillakövetés, foveated rendering, emiatt lehet használni nagyobb felbontású képernyőket is, de ez még ugyanúgy vagy 2 év. Demók ellenére még nincs bevethető állapotban (illetve pont nem jó közeli dolgokat alacsonyabb pixelszámmal számolni, csak pupillakövetéssel oldható meg korrekten hogy mit is kellene magas felbontásban renderelni) A valós tapasztalatokat pedig el kell kezdeni gyűjteni.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #1464 üzenetére
Nekem egyetlen olyan program volt amin ténylegesen rosszul lettem és levettem a szemüveget, de mint beszéltük is már sokszor, ez nagyon sokban múlik a programon is, nem a hardveren.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #1469 üzenetére
Jó hát más ember is írta hogy amikor dugóhúzókat csinál repszimben vr-ban, akkor szédül... talán az életben kibírná szédülés nélkül?
vitko: azzal amúgy nincs gond, ha megfelelően ellensúlyozva van azért a hype, mert amennyire tud segíteni, úgy tud még többet ártani az agyatlan imádat. Szóval megfelelően kommunikálva hogy igen, remek és nagyon friss, új élmény, ugyanakkor ez még a kezdet, sokat kell még tanulni hardveres, szoftveres és játéktervezési területeken is a vr-ról. Minden fejlődni fog, a szemüvegek, a driverek, és az hogy egyáltalán hogy is kell vr-ra játékot készíteni.
Erről szólt ugye ez és ez a videó is (aki nem látta, annak szívből ajánlom, humoros de alapos előadásban a vr játékok problémáiról)Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
A Tested korrektül letesztelte a psvr-t is
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
a Rift 2160x1200, szóval 1080x1200 per szem, vs a dk2 960x1080 per szem értéke. Ez azért jóval több pixel mint 720p per szem, de ebből a szemed közvetlenül csak keveset néz folyamatosan, és ez a távoli dolgok érzékelését játéktól függően komplikálja. Nem azt jelenti hogy nem tudod hol kell kezdeni fékezni (sőt vr-ban jobban érzed ezt a pontot), azt sem hogy nem tudod hogy most jön-e valaki hátul vagy sem, azt meg pláne nem hogy ne lehetne élvezni, de a részleteket mindenképp elveszíti a távolban. Maga a megvalósítás viszont játékk függő, mint mondtam Dirt Rally-ban szerintem baromira visszaveszi a felbontást (nem tudom miért) és tényleg olyan mint egy 95-ös pixeles rally játékot játszanék, a menü feliratokat is alig lehetett elolvasni, ennek ellenére élveztem vele menni. Normális, fullhd-t tartó autós vr játékkal nem sikerült tolnom.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Az a baj hogy a mezei emberek nem sebészek, és így sokkal problémásabb pontosan összeilleszteni dolgokat (kivéve ha snap-elnek, de azt 3 tengely mentén azért nem a legegyszerűbb). Szóval látványos lehet magad előtt látni a dolgokat, de nem hinném hogy vr szemüveggel a fejeden hozzá tudnál férni ahhoz a 125 ablakhoz és panelhoz, ami még kell ha editort használsz
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #1506 üzenetére
illetve ez nem tartalmazza azt, hogy noha tényleg kell a külső pont(ok)ból való figyelés, a pozíciós adatok oroszlánrészét tudtommal mindkét HMD esetén egy-egy belső IMU szenzor végzi.
Komplikato: ahogy írják, azért 180 fokos, mert a második kamerát kissé munkaigényesebb hátra helyezni (hosszabbító kell hozzá). Nagy hatékonysággal működne ez ugyanúgy 360 fokban is, amennyiben valaki veszi a fáradtságot hogy elvezesse a szoba túlfelére a második kamerához szükséges usb kábelt.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
van a riftnek hátsó ledsora. A második szenzor nem a szemüveg detektálásához kell, arra teljesen elegendő lenne egyetlen kamera is, ahogy volt már a crescent bay óta. A második szenzor a touch kontrollerek miatt kell, mert ott már valós probléma hogy kitakard a testeddel őket. Ez ellen pedig szembenálló kamerákkal lehet a legjobban védekezni.
A fent mutatott képen is az látszik, hogy a zöld területen mindkét kontrollerre rálát mindkét kamera, a narancssárgákon már csak az egyik (ez még elég), míg a pirosnál már egyik sem, ekkor viszont már megakadna a touch kontroller (illetve persze a vive-é is, ott is ugyanez a helyzet). A szemüvegnek lényegtelen, azon 360 fokban vannak ledek, és nem takarod ki a testeddel őket.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #1513 üzenetére
Így van. Azaz én teljes mértékben elhiszem hogy a Vive megoldása robosztusabb és kisebb számításigényű, sőt talán egy szinten megbízhatóbb (kamera felbontás, stb), illetve mivel wireless, ezért sokkal egyszerűbb megoldani azt hogy a szoba túloldalára tegyünk egy szenzort, egy átlag szobában, toldással várhatóan nagyon hasonló szinten meg lehet oldani a room scale-t. Legalábbis általában nem 50-100 nm-es szobákban próbálja az ember. De igen, alapvetően az Oculus (sőt amúgy a sony is, bár nekik nincs is más választásuk egy kamerával) az ülő vagy álló, de 180 fokos felépítést ajánlja.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #1515 üzenetére
az hogy mennyire filléres dolog, ne menjünk bele, mert azért forgó rotoros kiegyensúlyozott rendszerről beszélünk, aminek az előző verziója még zavaró módon búgott pörgés közben. Most ha jól tudom olyan motort kapott a detektor forgatásához, amit a vinyókban használnak. Aztán majd meglátjuk hogy bírják középtávon, leesésekkel mondjuk. Illetve persze ott vannak azok a felületek is, amik pont a lézernek nem kedveznek, tükrök, üvegek, stb. No meg az állatok sem feltétlen vannak oda értük.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz Dyingsoul #1523 üzenetére
Az ábra a fedett területet mutatja, a kontrollerek épp ettől még látható tartományba esnek. Ettől függetlenül el lehetnek takarva, akkor van ez az eset, amikor háttal vagy mindkét kamerának, és a kontrollerek is a tested előtt vannak, ezáltal árnyékolva a kameráktól. Ráadásul elmondják hogy ha magasra teszed a szenzorokat, akkor ez a piros terület valójában a csípődnél egy kis terület, nem a teljes pirosan látható rész (de hát 2d-ben ilyen ábrázolni)
Szóval átellenes detektorok esetén nagyon kicsi az a terület ami le van árnyékolva, ez a legideálisabb megoldás két detektorral, ugyanakkor így elhelyezni nem olyan egyszerű mint a másik két esetben.
Teljesség igénye kedvéért itt a teljes részlet:
Multiplatform VR - Shipping a Vive, Oculus and Playstation VR title in Unity
De az egész videó érdekes.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz clyvejhamma #1536 üzenetére
jó kérdés, nekem perpill van 40 gigányi vr appom az f:\-emen
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz hangszoro #1539 üzenetére
pláne annak fényében fura hogy csak 8% a psvr... reálisan vezetnie kellene a másik kettő előtt. ergo erősen szelektív hogy kik jártak épp arra amikor a szavazás készült.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Palmert lehet kicsit sikerült felültetni és kinyerni némi infót a mennyiségekről
Valaki írta redditen, hogy ezzel legalább 50 ezer megrendelőt vesztettek. Erre írta Palmer hogy "Úristen, akkor csak július közepéig vagyunk kifogyva, nem július végéig"
Szóval azonnal mentek a kalkulációk hogy akkor havi kb 100 ezres megrendelések mentek, ergo eddig kb 300-400 ezer körül.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz hangszoro #1614 üzenetére
Nem ugyanolyan beállítások mellett, ugyanúgy renderelve kerül a játék a szemüvegre mint amit monitoron látsz. Tudod a beállításokkal való játék csodákra képes, simán el tudom képzelni hogy az assetto corsa is ha vr-ban játszol, visszavesz egy csomó dolgot megaultráról és már mindjárt máshogy fut. Grafikai minőségben és paraméterekben nem lesz még ott mint monitoron, de úgy gondolom erre nincs is szükség, bőven ad annyi pluszt a vr hogy ne zavarjon ha nem ultra árnyékok vannak hanem csak mediumok.
Dr3: Az oculus store-ba bármi felkerülhet, ami 1: implementálja az oculus sdk-ját, 2: megfelelő teljesítménnyel fut a megadott ajánlott gépen. Az Oculus Store gyakorlatilag egy kurált piactér akar lenni, aminek mindenképp van helye a piacon.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz hangszoro #1619 üzenetére
Valamit valamiért. Van hogy az ugráshoz egyet lépni kell hátra. Grafikab*zi vagyok, de őszintén simán bevállalom a PCSS árnyék helyett a sima high-t, ha közben olyat nyerek, ami a négyzetre emeli a látványt/élményt. Ez számomra nem áldozat érte. Ott volt a showdown demó, ennél ezerszer jobb grafika meg árnyék van már játékokban, de annyira más amikor látod magad előtt a veled egymagasságú katonát vagy az arcodba repülő törmeléket, hogy pont az a legkisebb bajom hogy nem contact hardening shadow van alattuk (sőt ráadásul csak sima "blob" árnyék). Egész egyszerűen olyan, mintha le kellene mondanom 1000 Ft-ról hogy kapjak 100 ezret. No-brainer.
A Star Citizennél ha megnézed, pont hogy remekül néz ki még a medium is. A Star Citizen vr támogatásánál pedig nem a sebességtől tartok leginkább, hanem hogy a jelenlegi animációs rendszerbe hogy teszik be azt hogy közben akármerre nézhetsz. Mert ugye jelenleg baromi erősen mozgatják a fejed, a látásod, ha pl beülsz egy székbe.
"Tehát aki mindent meg akar kapni ami egy VR élményhez kell, annak biztos csúcskártyát kell vennie. És ugye ezt nem én találtam ki, hanem már az elején megmondták."
De még mindig igaz az, hogy egy 970/290(X) kombón garantáltan megfelelően kell működnie a játéknak ahhoz, hogy a store-ba kerülhessen. Innentől pedig nincs miről beszélni. Lehet hogy lesz még egy minőségi sablon a top tier kártyákhoz, de NEM kötelező hogy azzal rendelkezz. Márpedig te azt írtad hogy minimum Fury X-el meg 980 Ti-vel vágnál bele a vr-ba. Pedig ennél jóval olcsóbban is bele lehet.Kb egy éve vettem meg a 290X-emet 115 ezerért, a steamvr teszt alapján jó vagyok, az összes általam nézett app és demó alapján szintén. Szóval annak ellenére hogy én is tervezek erősebb kártyát venni, nem aggódok.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz rambustibi #1631 üzenetére
Hát ha egy milliárdos személyesen "rámtörne", kamerával meg mindennel, akkor lehet én sem ujjonganék. Mondjuk én amúgy sem vagyok olyan őrült éjjenzős fajta. Baromi boldog és lelkes tudok lenni anélkül hogy ez látszana rajtam.
Ráadásul redditen látszik hogy mekkora figyelmet kap a fickó, AMA-t kérnek tőle, stb.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz clyvejhamma #1635 üzenetére
Nem mondtam hogy baj, de ugye híres. Ugyanúgy furán élném meg ha mondjuk Gordon Ramsey csengetne most az ajtón. És nem ujjongva éjjeneznék. De mint mondtam, amúgy sem vagyok ujjongva visongó fajta.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Na az nagy látótér. Két szemben álló, fentről lefele néző kamerával szvsz durván le lehet fedni a teret. Legalábbis ezzel egy 3x3 méteres teret lefedtek, nekem meg nincs akkora területem a szobában
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Én a rendes oculus appot szedtem le. Tehát
Leszedtem ezt. Ez feltett kb 900 megát, előtte le kell szedni a régi rift drivert, runtime-ot, mindent. Ez még nálam is ment, pedig 0.5 és 0.8-as is volt fenn, ezt switcherrel váltogattamMiután feltette, ezzel a megoldással átpakoltam az F-emre a mappát, mert amúgy mindent a c-re akarna telepíteni.
Közben volt 1-2 újraindítás, meg egy-két szét és összedugás. Ekkor elkezdett működni DK2-őn, a monitoron láttam a rendes táblázatos store-t, miközben a szemüvegen láttam a vr változatot. Telepítettem a jaunt-ot, dreamdeck-et, henry-t, farlands-et, 360 photost és lucky's tale-t.
Tapasztalatok:
- Jaunt: 360 fokos videókat nézegethetsz, párnak jó a minősége, de páron olyanok voltak az emberek mintha különálló stencil-rétegek lennének (mint a 3d filmekben). Egynek elment
- Dreamdeck: iszonyat rövid (mármint tényleg, néha 30-60 másodperces) demók, álló használat mellé szánva. Ebben voltak jók, az űrlény, a két robotkar, de a kedvencem a kis papír városka, amihez közel lehetett hajolni és nézegetni. Aranyos volt.
- Lucky's tale: 3d vr platformer, elég kellemes grafikával és korrekt irányítással. Az első pályát végigvittem, de aztán mentem más programokra. Tetszett, mókás
- Henry: egy animációs film, belekezdtem de most nem volt hozzá türelmemA farlands-et nem próbáltam még ki, mert azért az vagy 4 gigát telepít, és az még azért kis idő Az oculus könyvtáram viszont ezzel fel is szökött 20 gigára.
Egy kellemetlen vonatkozása most az új SDK-nak, hogy ez még nincs steamvr-ból támogatva, tehát perpill a steam nem találja meg a szemüveget. Várni kell a steam frissítésre, emiatt a DCS-t sem tudtam kipróbálni.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz hangszoro #1678 üzenetére
Nekem csak azért csökkent valamennyivel, mert ott a DK2 nálam. Így könnyebb elviselni, mert kb mindent ki tudok próbálni, csak nem olyan minőségben.
nekem a thevr-os srácok stílusa az ami nem jön be, de ez egy dolog. Örülök a lelkesedésüknek. Az meg hogy mennyire elfogultak, szerintem összekeverhető azzal hogy mennyire rajonganak a vr-ért. Aki nem rajong különösebben érte, azok könnyebben tartja őket elfogultnak. Mások meg csak lelkesnek.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- LEGO klub
- Posta, csomagküldés
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
- ThinkPad T15 Gen2 15.6" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs